abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 7 mei 2014 @ 17:41:48 #276
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_139666306
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:05 schreef Doorzettertje het volgende:
Yes ik ben ook geslaagd vanmorgen!!!! :D So happy!!! Kan alleen helaas vrijdagochtend pas mijn rijbewijs aanvragen want onze gemeente werkt alleen op afspraak en kan niet meer eerder.. Dus nog even wachten helaas
gefeliciteerd!
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_139666920
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:38 schreef OudeBok het volgende:

[..]

En? Lastige punten in de stad? Wat is er veel qua examenwaardige punten, wat minder? Als ik vragen mag.
Woon zelf in A'dam, maar ga waarschijnlijk in Apeldoorn afrijden.
Waarom helemaal daar :')
pi_139667683
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 18:00 schreef iFrost het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat z'n ouders daar wonen of zo? Ik zou Amsterdam ook vermijden als plek om af te rijden, lijkt me erg lastig met de trams, asociale fietsers, druk verkeer en nauwe straatjes.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_139670082
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 18:29 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat z'n ouders daar wonen of zo? Ik zou Amsterdam ook vermijden als plek om af te rijden, lijkt me erg lastig met de trams, asociale fietsers, druk verkeer en nauwe straatjes.
Een stad is een stad en als je dat niet aankan behoor je geen rijbewijs te hebben.
pi_139671760
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 19:32 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Een stad is een stad en als je dat niet aankan behoor je geen rijbewijs te hebben.
Daar hebben we weer zo'n populist :')

Als je de keuze hebt tussen gemakkelijk je rijbewijs te halen in een dorp, of met heel veel moeite in de stad, dan is de keuze snel gemaakt. De rijervaring in de stad kun je opdoen zodra je je rijbewijs hebt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_139672066
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 19:32 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Iedereen buiten een stad met trams en metro's hun rijbewijs afpakken zeg ik je!

:')
Je raekt an de dinge geweun.
pi_139672302
  woensdag 7 mei 2014 @ 20:53:57 #283
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_139674648
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 18:00 schreef iFrost het volgende:

[..]

Weinig examencapaciteit op korte termijn in Amsterdam en Amsterdam is naar om af te rijden.
Wil over 2 - 2,5 week afrijden :9.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_139676559
Ga je wel een paar keer lessen daar? Is op zich wel handig :P
pi_139677141
Apeldoorn moet je overigens ook niet onderschatten, want daar schijnt continu file te staan. Ben er zelf echter niet zo bekend.

De makkelijkste examenlocaties zijn echt kleine dorpjes zoals Terneuzen, Zeeland of Schelluinen, Zuid-Holland.
pi_139677807
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 20:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Daar hebben we weer zo'n populist :')

Als je de keuze hebt tussen gemakkelijk je rijbewijs te halen in een dorp, of met heel veel moeite in de stad, dan is de keuze snel gemaakt. De rijervaring in de stad kun je opdoen zodra je je rijbewijs hebt.
Niks populist en niks gemakkelijk je rijbewijs halen. Het woord zegt het al: rij-bewijs. Het bewijs dat je kunt rijden. Niet makkelijk in een of ander dorp in de Achterhoek een keer om de rotonde rijden en 3 keer linksaf en dan heb je je papiertje. Ook in een 'grote' ( :') __! ) stad als Amsterdam dien je gewoon veilig te kunnen rijden.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 20:08 schreef Messina het volgende:

[..]

Iedereen buiten een stad met trams en metro's hun rijbewijs afpakken zeg ik je!

Als je niet in een stad durft te rijden omdat er van die enge bussen op ijzeren sporen rijden dan ben je je rijbewijs onwaardig inderdaad.
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:58:02 #287
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_139678416
Ik durf overigens prima in Amsterdam te rijden :9. Er is gewoon weinig examencapaciteit.

En sirdanilot heeft gelijk. Het rijexamen is, net zoals alle examens, ook grotendeels een momentopname. Als je het niet fijn vindt in een bepaald gebied te rijden heb je na het behalen tijd zat om dat rustig op je eigen tempo te gaan verkennen en dat onder de knie te krijgen :).
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_139678573
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:58 schreef OudeBok het volgende:
Ik durf overigens prima in Amsterdam te rijden :9. Er is gewoon weinig examencapaciteit.

En sirdanilot heeft gelijk. Het rijexamen is, net zoals alle examens, ook grotendeels een momentopname. Als je het niet fijn vindt in een bepaald gebied te rijden heb je na het behalen tijd zat om dat rustig op je eigen tempo te gaan verkennen en dat onder de knie te krijgen :).
Een bepaald gebied? Je bedoelt gewoon een stad met veel verkeer, waar het van belang is dat je goed kunt rijden toch? Nee inderdaad, prima dat je niet kunt rijden in zo'n stad en wel een rijbewijs hebt. Lekker in Appelscha blijven dan.
pi_139679487
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:00 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Een bepaald gebied? Je bedoelt gewoon een stad met veel verkeer, waar het van belang is dat je goed kunt rijden toch? Nee inderdaad, prima dat je niet kunt rijden in zo'n stad en wel een rijbewijs hebt. Lekker in Appelscha blijven dan.
Jezus wat ben jij een vervelend mannetje zeg. Als jij zo'n geweldige chauffeur bent, wat doe je dan hier?
Autorijden leer je NIET in de rijlessen, maar in de jaren daarna. In de rijlessen leer je alleen genoeg om de weg op te mogen. Maar de echte ervaring daarna, dat telt 1000x sterker.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_139679686
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:16 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Jezus wat ben jij een vervelend mannetje zeg. Als jij zo'n geweldige chauffeur bent, wat doe je dan hier?
Autorijden leer je NIET in de rijlessen, maar in de jaren daarna. In de rijlessen leer je alleen genoeg om de weg op te mogen. Maar de echte ervaring daarna, dat telt 1000x sterker.
Ga fietsen man, zo'n toontje sla je maar aan tegen je moeder.

Toen ik destijds mijn rijbewijs haalde dacht ik ook: nu gaat het pas beginnen, en dat is ook zo. Maar als je in een klein dorp je rijbewijs gaat halen omdat je het in een grotere stad niet durft of bang bent dat je zakt, dan ben je je rijbewijs niet waard. Simpelweg omdat je dan schijnbaar niet alle vaardigheden beheerst.

En schijnbaar ben jij al een heeeeel ervaren chauffeur als ik je zo hoor :')
pi_139680002
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:20 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Ga fietsen man, zo'n toontje sla je maar aan tegen je moeder.

Toen ik destijds mijn rijbewijs haalde dacht ik ook: nu gaat het pas beginnen, en dat is ook zo. Maar als je in een klein dorp je rijbewijs gaat halen omdat je het in een grotere stad niet durft of bang bent dat je zakt, dan ben je je rijbewijs niet waard. Simpelweg omdat je dan schijnbaar niet alle vaardigheden beheerst.

En schijnbaar ben jij al een heeeeel ervaren chauffeur als ik je zo hoor :')
Je vraagt erom om zo aangesproken te worden. Examenlocatie maakt geen hol uit, of denk jij dat een examinator in een rustig dorp IEDEREEN laat slagen? Dacht het niet. Je krijgt geen rijbewijs als je niet kan rijden. En dat je nadat je je rijbewijs hebt beter leert omgaan met drukke gebieden is alleen maar logisch.
Ik ben absoluut geen ervaren chauffeur, heb pas 1,5 jaar een rijbewijs en auto dus dat stelt niks voor. Maar ik weet wel dat ik nu letterlijk 100x beter rij dan een week nadat ik geslaagd was. En ik weet ook dat ik nu veeeeeeeel beter met drukte om kan gaan dan toen.
Ervaring is alles bij autorijden. Geen 1000 lessen kunnen je voorbereiden op alles.
pi_139681520
quote:

[..]

Maar als je in een klein dorp je rijbewijs gaat halen omdat je het in een grotere stad niet durft of bang bent dat je zakt, dan ben je je rijbewijs niet waard.
Bevolking: 155.726 (2010)

Wat lul je nou stom, jongen? :')
Hij vraagt niet naar een CBR in een stad/dorp met de minste inwoners.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_139682100
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:26 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Je vraagt erom om zo aangesproken te worden. Examenlocatie maakt geen hol uit, of denk jij dat een examinator in een rustig dorp IEDEREEN laat slagen? Dacht het niet. Je krijgt geen rijbewijs als je niet kan rijden. En dat je nadat je je rijbewijs hebt beter leert omgaan met drukke gebieden is alleen maar logisch.
Ik ben absoluut geen ervaren chauffeur, heb pas 1,5 jaar een rijbewijs en auto dus dat stelt niks voor. Maar ik weet wel dat ik nu letterlijk 100x beter rij dan een week nadat ik geslaagd was. En ik weet ook dat ik nu veeeeeeeel beter met drukte om kan gaan dan toen.
Ervaring is alles bij autorijden. Geen 1000 lessen kunnen je voorbereiden op alles.
Hoezo dan? Omdat je het irritant vindt dat iemand daar een mening over heeft?

Die examinatoren zullen vast wel goed kijken naar hoe je rijdt, ongetwijfeld. Maar als je niet in een stad durft te rijden en daarom maar een rustigere stad uitkiest om je examen te doen, dan ben je echt niet zeker genoeg om onbegeleid de weg op te gaan. Als je aan het lessen bent of examen doet zit er iemand naast je die kan ingrijpen als het moet.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:54 schreef Messina het volgende:

[..]

Bevolking: 155.726 (2010)

Wat lul je nou stom, jongen? :')
Hij vraagt niet naar een CBR in een stad/dorp met de minste inwoners.
Ja even het inwoneraantal van een middelgrote stad opzoeken, dan heb je mij echt wel ff uitgeluld meid! ^O^ :O :z

Dat interesseert me niet en zoals je kunt lezen is dat niet mijn punt. Het gaat mij niet eens om die persoon en waar hij wil afrijden. Het gaat mij erom dat het niet zo kan zijn dat je als automobilist in de dop een bepaalde stad wil mijden, omdat je daar niet durft te rijden. En kennelijk zet dat nogal wat kwaad bloed bij de aspirant automobilistjes in dit topic, helaas.
pi_139683267
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:46 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Het woord zegt het al: rij-bewijs. Het bewijs dat je kunt rijden.
Het spijt me voor je maar hier maak je een kapitale fout.
Een rijbewijs is helemaal geen bewijs dat je kunt rijden maar een vergunning om te mógen rijden.
Delano zegt dat ook al in min of meer dezelfde bewoordingen en hij heeft gewoon gelijk.

De eisen om zo'n vergunning te kunnen/mogen halen zijn in het hele land gelijk, iemand die examen in de randstad heeft gereden is niet automatisch een betere chauffeur dan iemand die in een kleinere stad heeft afgereden.
Dat er bij "jullie" trams rondrijden maakt het echt niet moeilijker hoor, in andere steden kan het ook flink druk zijn.
Bovendien zijn de voorrangsregels mbt trams onderdeel van de theorie en dus ook bekend bij elke praktijkexamenkandidaat.

En buiten dat: Het is ook niet zo dat je elk theoriepuntje ook tijdens het lessen of tijdens het examen meegemaakt moet hebben, het gaat er om dat je in THEORIE weet hoe het moet.

Beoordeel dus niet iemand op zijn of haar keuzes, bedenk gewoon dat elke stad of streek zijn eigen eigenaardigheden heeft en dat er maar zat situaties te bedenken zijn die jij ook nog niet meegemaakt hebt of niet weet hoe je er op moet reageren.
pi_139683426
En om even over het uiterste te praten: op het platteland kom je dingen tegen als smalle landweggetjes, brede vrachtwagens die je tegemoet komen, tractoren, paarden, enz enz. Dat is allemaal net zo goed nuttig om mee te maken.
  donderdag 8 mei 2014 @ 06:23:22 #296
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_139687462
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 23:04 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Hoezo dan? Omdat je het irritant vindt dat iemand daar een mening over heeft?

Die examinatoren zullen vast wel goed kijken naar hoe je rijdt, ongetwijfeld. Maar als je niet in een stad durft te rijden en daarom maar een rustigere stad uitkiest om je examen te doen, dan ben je echt niet zeker genoeg om onbegeleid de weg op te gaan.

[..]

Dat interesseert me niet en zoals je kunt lezen is dat niet mijn punt. Het gaat mij niet eens om die persoon en waar hij wil afrijden. Het gaat mij erom dat het niet zo kan zijn dat je als automobilist in de dop een bepaalde stad wil mijden, omdat je daar niet durft te rijden.
LE-ZEN!! :')

quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:58 schreef OudeBok het volgende:
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 09:01:57 #297
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:12:35 #298
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_139691705
Nu ook een tweetal maanden m'n rijbewijs en heb d'r alweer 2500 km op zitten. Was echt enorm wennen na die vele rijlessen + examens. Nu rijd ik echter veel relaxter en heb ik het idee dat ik ook voor anderen geen irritante weggebruiker ben o.i.d. Wel al veel achterlijke situaties meegemaakt: mensen die met 60 km/u invoegen op de snelweg zonder goed te kijken en je bijna aanrijden, een ander figuur dat met precies 80 km/u naar de linkerstrook ging tussen 2 vrachtauto's uit - wederom zonder te kijken, en een aardige dame die uitparkeerde, langs mijn achterbumper schaafde en die gewoon doorreed terwijl ik haar kenteken noteerde :') ja, je leert het verkeer echt pas kennen als je zelf rijdt.

Trouwens, lekker bescheiden ventje wel, die Wijnand. Zeker zo'n figuur die zijn theorie heeft gehaald zonder te leren en na 5 lessen al examen mocht doen. Enig gebrek aan inlevingsvermogen is daar wel te bespeuren :')
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_139692156
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:38 schreef OudeBok het volgende:
Woon zelf in A'dam, maar ga waarschijnlijk in Apeldoorn afrijden.
quote:

Toen ik destijds mijn rijbewijs haalde dacht ik ook: nu gaat het pas beginnen, en dat is ook zo. Maar als je in een klein dorp je rijbewijs gaat halen omdat je het in een grotere stad niet durft of bang bent dat je zakt, dan ben je je rijbewijs niet waard.
FF nog dit wijnand :') sinds wanneer is apeldoorn een klein dorp :')
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:36:45 #300
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_139692401
Ik heb al ruim 750 km erop zitten in 6 dagen. Ik heb vrachtwagens op een smal weggetje gehad. Een duif die wilde landen voor de auto. Bakstenen(!) op de weg. Bumperklevers. Hellingproef, terwijl ik dat in de lessen nooit geoefend heb. Mijn ouders hebben een lastige oprit (parkeerplaats vanwege bedrijf). Is allemaal prima gegaan. Nog geen schade gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')