gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:05 schreef Doorzettertje het volgende:
Yes ik ben ook geslaagd vanmorgen!!!!So happy!!! Kan alleen helaas vrijdagochtend pas mijn rijbewijs aanvragen want onze gemeente werkt alleen op afspraak en kan niet meer eerder.. Dus nog even wachten helaas
Waarom helemaal daarquote:Op woensdag 7 mei 2014 16:38 schreef OudeBok het volgende:
[..]
En? Lastige punten in de stad? Wat is er veel qua examenwaardige punten, wat minder? Als ik vragen mag.
Woon zelf in A'dam, maar ga waarschijnlijk in Apeldoorn afrijden.
Waarschijnlijk omdat z'n ouders daar wonen of zo? Ik zou Amsterdam ook vermijden als plek om af te rijden, lijkt me erg lastig met de trams, asociale fietsers, druk verkeer en nauwe straatjes.quote:
Een stad is een stad en als je dat niet aankan behoor je geen rijbewijs te hebben.quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:29 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat z'n ouders daar wonen of zo? Ik zou Amsterdam ook vermijden als plek om af te rijden, lijkt me erg lastig met de trams, asociale fietsers, druk verkeer en nauwe straatjes.
Daar hebben we weer zo'n populistquote:Op woensdag 7 mei 2014 19:32 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Een stad is een stad en als je dat niet aankan behoor je geen rijbewijs te hebben.
Iedereen buiten een stad met trams en metro's hun rijbewijs afpakken zeg ik je!quote:Op woensdag 7 mei 2014 19:32 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Een stad is een stad en als je dat niet aankan behoor je geen rijbewijs te hebben.
Weinig examencapaciteit op korte termijn in Amsterdam en Amsterdam is naar om af te rijden.quote:
Niks populist en niks gemakkelijk je rijbewijs halen. Het woord zegt het al: rij-bewijs. Het bewijs dat je kunt rijden. Niet makkelijk in een of ander dorp in de Achterhoek een keer om de rotonde rijden en 3 keer linksaf en dan heb je je papiertje. Ook in een 'grote' (quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:02 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Daar hebben we weer zo'n populist
Als je de keuze hebt tussen gemakkelijk je rijbewijs te halen in een dorp, of met heel veel moeite in de stad, dan is de keuze snel gemaakt. De rijervaring in de stad kun je opdoen zodra je je rijbewijs hebt.
Als je niet in een stad durft te rijden omdat er van die enge bussen op ijzeren sporen rijden dan ben je je rijbewijs onwaardig inderdaad.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:08 schreef Messina het volgende:
[..]
Iedereen buiten een stad met trams en metro's hun rijbewijs afpakken zeg ik je!
Een bepaald gebied? Je bedoelt gewoon een stad met veel verkeer, waar het van belang is dat je goed kunt rijden toch? Nee inderdaad, prima dat je niet kunt rijden in zo'n stad en wel een rijbewijs hebt. Lekker in Appelscha blijven dan.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:58 schreef OudeBok het volgende:
Ik durf overigens prima in Amsterdam te rijden. Er is gewoon weinig examencapaciteit.
En sirdanilot heeft gelijk. Het rijexamen is, net zoals alle examens, ook grotendeels een momentopname. Als je het niet fijn vindt in een bepaald gebied te rijden heb je na het behalen tijd zat om dat rustig op je eigen tempo te gaan verkennen en dat onder de knie te krijgen.
Jezus wat ben jij een vervelend mannetje zeg. Als jij zo'n geweldige chauffeur bent, wat doe je dan hier?quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:00 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Een bepaald gebied? Je bedoelt gewoon een stad met veel verkeer, waar het van belang is dat je goed kunt rijden toch? Nee inderdaad, prima dat je niet kunt rijden in zo'n stad en wel een rijbewijs hebt. Lekker in Appelscha blijven dan.
Ga fietsen man, zo'n toontje sla je maar aan tegen je moeder.quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:16 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Jezus wat ben jij een vervelend mannetje zeg. Als jij zo'n geweldige chauffeur bent, wat doe je dan hier?
Autorijden leer je NIET in de rijlessen, maar in de jaren daarna. In de rijlessen leer je alleen genoeg om de weg op te mogen. Maar de echte ervaring daarna, dat telt 1000x sterker.
Je vraagt erom om zo aangesproken te worden. Examenlocatie maakt geen hol uit, of denk jij dat een examinator in een rustig dorp IEDEREEN laat slagen? Dacht het niet. Je krijgt geen rijbewijs als je niet kan rijden. En dat je nadat je je rijbewijs hebt beter leert omgaan met drukke gebieden is alleen maar logisch.quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:20 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ga fietsen man, zo'n toontje sla je maar aan tegen je moeder.
Toen ik destijds mijn rijbewijs haalde dacht ik ook: nu gaat het pas beginnen, en dat is ook zo. Maar als je in een klein dorp je rijbewijs gaat halen omdat je het in een grotere stad niet durft of bang bent dat je zakt, dan ben je je rijbewijs niet waard. Simpelweg omdat je dan schijnbaar niet alle vaardigheden beheerst.
En schijnbaar ben jij al een heeeeel ervaren chauffeur als ik je zo hoor
Bevolking: 155.726 (2010)quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:20 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Maar als je in een klein dorp je rijbewijs gaat halen omdat je het in een grotere stad niet durft of bang bent dat je zakt, dan ben je je rijbewijs niet waard.
Hoezo dan? Omdat je het irritant vindt dat iemand daar een mening over heeft?quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:26 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Je vraagt erom om zo aangesproken te worden. Examenlocatie maakt geen hol uit, of denk jij dat een examinator in een rustig dorp IEDEREEN laat slagen? Dacht het niet. Je krijgt geen rijbewijs als je niet kan rijden. En dat je nadat je je rijbewijs hebt beter leert omgaan met drukke gebieden is alleen maar logisch.
Ik ben absoluut geen ervaren chauffeur, heb pas 1,5 jaar een rijbewijs en auto dus dat stelt niks voor. Maar ik weet wel dat ik nu letterlijk 100x beter rij dan een week nadat ik geslaagd was. En ik weet ook dat ik nu veeeeeeeel beter met drukte om kan gaan dan toen.
Ervaring is alles bij autorijden. Geen 1000 lessen kunnen je voorbereiden op alles.
Ja even het inwoneraantal van een middelgrote stad opzoeken, dan heb je mij echt wel ff uitgeluld meid!quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:54 schreef Messina het volgende:
[..]
Bevolking: 155.726 (2010)
Wat lul je nou stom, jongen?
Hij vraagt niet naar een CBR in een stad/dorp met de minste inwoners.
Het spijt me voor je maar hier maak je een kapitale fout.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:46 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Het woord zegt het al: rij-bewijs. Het bewijs dat je kunt rijden.
LE-ZEN!!quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:04 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Hoezo dan? Omdat je het irritant vindt dat iemand daar een mening over heeft?
Die examinatoren zullen vast wel goed kijken naar hoe je rijdt, ongetwijfeld. Maar als je niet in een stad durft te rijden en daarom maar een rustigere stad uitkiest om je examen te doen, dan ben je echt niet zeker genoeg om onbegeleid de weg op te gaan.
[..]
Dat interesseert me niet en zoals je kunt lezen is dat niet mijn punt. Het gaat mij niet eens om die persoon en waar hij wil afrijden. Het gaat mij erom dat het niet zo kan zijn dat je als automobilist in de dop een bepaalde stad wil mijden, omdat je daar niet durft te rijden.
quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:58 schreef OudeBok het volgende:
Ik durf overigens prima in Amsterdam te rijden. Er is gewoon weinig examencapaciteit.
quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:38 schreef OudeBok het volgende:
Woon zelf in A'dam, maar ga waarschijnlijk in Apeldoorn afrijden.
FF nog dit wijnandquote:Op woensdag 7 mei 2014 22:20 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Toen ik destijds mijn rijbewijs haalde dacht ik ook: nu gaat het pas beginnen, en dat is ook zo. Maar als je in een klein dorp je rijbewijs gaat halen omdat je het in een grotere stad niet durft of bang bent dat je zakt, dan ben je je rijbewijs niet waard.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |