quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:02 schreef eNaSnI het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)227-euro-boete.dhtml
Hier ben je mooi klaar mee, hopelijk wint hij zijn beroep
Het vreemde is wel dat de boetebase van het OM het volgende vermeldt:
Verkeer op de weg
Auto
Verkeersregels
Snelweg/autoweg
Niet rechts houden
Het boetebedrag wordt:
¤ 140
Dus waar deze briljante ¤ 227 nu weer vandaan komt? Toch voor bumperkleven ipv niet rechts houden??
Of wellicht de verkeerde categorie opgeschreven?
Verkeer op de weg
Auto
Verkeersregels
Diversen
Niet rechtshouden op de weg
Het boetebedrag wordt:
¤230
Nee hoor naar rechts gaan is een optie.quote:Dus zit er voor De Vreeze niets anders op dan achter de vrouw te blijven. 'Op gepaste afstand', bezweert hij. 'Aan bumperkleven heb ik zelf ook een hekel.'
Het feit dat iemand je rechts in kán halen zegt al genoeg inderdaad. Ben ik nog wel steeds benieuwd waar dit magische bedrag van ¤ 227 vandaan komt, want de overheid kent het nietquote:Op woensdag 21 mei 2014 09:08 schreef xzaz het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor naar rechts gaan is een optie.
Als hij dan de Vmax had gereden had hij rechts ingehaald. Kan hij ook een boete voor krijgen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:08 schreef xzaz het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor naar rechts gaan is een optie.
Ik kom ze soms wel eens tegen, zijn veelal buitenlanders zoals Belgen, Fransen of Duitsers die met klamme handjes Rotterdam in de verte zien en al zenuwachtig worden. Veelal haal ik ze niet in maar blijf gewoon lekker rechts-achter ze rijden, niet in de blinde hoek. Ik ga echt niet inhalen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:09 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Het feit dat iemand je rechts in kán halen zegt al genoeg inderdaad. Ben ik nog wel steeds benieuwd waar dit magische bedrag van ¤ 227 vandaan komt, want de overheid kent het niet
Boete + administratiekosten (die bijna dubbel zo hoog zijn als de kosten die het CJIB/CVOM maken).quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:09 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Het feit dat iemand je rechts in kán halen zegt al genoeg inderdaad. Ben ik nog wel steeds benieuwd waar dit magische bedrag van ¤ 227 vandaan komt, want de overheid kent het niet
Dus van die ¤ 227 zijn er ¤ 87 administratiekosten?? Die zijn inderdaad vrij hoog danquote:Op woensdag 21 mei 2014 11:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Boete + administratiekosten (die bijna dubbel zo hoog zijn als de kosten die het CJIB/CVOM maken).
Gewoon 7 euro:quote:Op woensdag 21 mei 2014 12:19 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Dus van die ¤ 227 zijn er ¤ 87 administratiekosten?? Die zijn inderdaad vrij hoog dan
Bron: OM.nlquote:De boete voor het ten onrechte rechts inhalen bedraagt ¤ 220.
Om vervolgens ook niet op te letten en als een overbeladen vrachtwagen op te trekken...quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:41 schreef Gummiebeer het volgende:
Snap je gelijk waarom motorrijders voorkruipen bij het verkeerslicht![]()
quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Om vervolgens ook niet op te letten en als een overbeladen vrachtwagen op te trekken...
Ja, die kom je helaas ook tegen. Voorkruipende motoren, geen problemen mee, maar reageer dan wel snel en niet als mijn opoe in een vrachtwagen...quote:
Dan refereer jij volgens mij naar bejaarde chopper en goldwing rijders die met mooi weer een ritje van 10km makenquote:Op woensdag 21 mei 2014 13:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, die kom je helaas ook tegen. Voorkruipende motoren, geen problemen mee, maar reageer dan wel snel en niet als mijn opoe in een vrachtwagen...
Gebeurde me afgelopen winter meermaalsquote:Op woensdag 21 mei 2014 13:49 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dan refereer jij volgens mij naar bejaarde chopper en goldwing rijders die met mooi weer een ritje van 10km maken
Gelijk zo agressiefquote:Op woensdag 21 mei 2014 13:46 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Als het op groen springt ben ik al weg en moet jij nog je koppeling op laten komen in dat koekblik van je
Zo had ik er laatst eentje voor me op een kruising. Netjes voorgesorteerd voor linksaf, stoplicht op groen en dan midden op de kruising plotseling afremmen tot bijna stilstand om de navigatie te checkenquote:Op woensdag 21 mei 2014 15:15 schreef Gwywen het volgende:
Gisteren reed ik achter zo eentje die "ergens" naar rechts moest maar niet precies waar, zoooooo irritant. Nergens tot aan de maximumsnelheid rijden en bij elke zijstraat boven op z'n rem om te concluderen dat deze 't toch niet was.
En dat drie kilometer lang, met geen enkele mogelijkheid om in te halen.![]()
O, en vanmorgen werd ik op een provinciale weg (80 km/h) ingehaald door een jongen op een brommertje, die op 't fietspad naast de weg reed.
Kan ik me goed voorstellen. 'Helaas' zit ik als persoon zo in elkaar dat ik een ander niet aandoe wat ik zelf niet prettig vind. Ik heb er een bloedhekel aan, dat anderen hun auto voor de mijne gooien. Ik ben nota bene nooit te beroerd om mee te denken, maar sommige automobilisten claimen de ruimte gewoon.quote:Op maandag 19 mei 2014 17:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik dump de auto naar links als ik klemgereden dreig te worden.
Groot gelijk, denk dat ik dit ook ga doen in plaats van neurotisch rechts te rijden. Bedankt voor de tip.quote:Op maandag 19 mei 2014 19:14 schreef Fer het volgende:
[..]
Daarom ga ik alleen nog naar rechts in zo;n situatie als de achterligger duidelijk maakt erlangs te willen en wat dichter erop gaat rijden.
Of ik naar rechts, maar als degene erachter geen aanstalten maakt om harder te gaan trap ik hem weer naar links.
Ben ik het niet mee eens. Als dit zo zou zijn, zouden de prijzen per land stijgen. Vreemd genoeg is dit niet het geval... Kijk alleen al naar omringende landen. Extra accijns is het ook niet, want ik zie de prijzen stijgen, maar ook dalen. Als er iets niet daalt, dan is het de accijns wel.quote:Op maandag 19 mei 2014 17:40 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat komt door spanningen in het Midden-Oosten.
Zodra het daar wat moeilijker wordt gaat de olieprijs omhoog.
Alleen jammer dat de prijs nooit verlaagd wordt als de spanningen afgenomen zijn.....
Dat heet toch "wijsheid komt met de jaren"? Ik heb dat ook wel, bij het kleinste foutje op de toeter hangen doe ik allang niet meer. Maar om nou te zeggen dat ik altijd een heer in het verkeer ben. Volgens mij kan dat niet, je hebt altijd wel situaties waarin jouw win groter is dan de ander z'n verlies. Hem er nog net even voorgooien waardoor de ander net niet op de CC kan blijven rijden (klein verlies), zodat jij jezelf niet klemrijdt of de afslag mist (grote winst). Dat soort dingen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 19:19 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Waar ik vroeger erg agressief werd, laat ik het nu maar gaan.
Ik wilde niet als 'opa' overkomen (niet dat jij dat doet hoorquote:Op woensdag 21 mei 2014 19:47 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat heet toch "wijsheid komt met de jaren"? Ik heb dat ook wel, bij het kleinste foutje op de toeter hangen doe ik allang niet meer. Maar om nou te zeggen dat ik altijd een heer in het verkeer ben. Volgens mij kan dat niet, je hebt altijd wel situaties waarin jouw win groter is dan de ander z'n verlies. Hem er nog net even voorgooien waardoor de ander net niet op de CC kan blijven rijden (klein verlies), zodat jij jezelf niet klemrijdt of de afslag mist (grote winst). Dat soort dingen.
Mwah, er zit een verschil tussen foutje en asociaal rijgedrag.quote:Op woensdag 21 mei 2014 19:55 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Ik wilde niet als 'opa' overkomen (niet dat jij dat doet hoor) maar in essentie is dat wel de kern ja. Echter kan ik voor de volle 100% zeggen dat ik mij als een heer in het verkeer gedraag. Dit omvat 3 aspecten, namelijk;
- Ik wil geen schade aan mijn auto
- Ik wil anderen niet hinderen
- Ik doe niet aan vergeldingsgedrag. Dit 'lik op stuk beleid' komt voort uit onmacht.
Op basis van deze 3 criteria, relativeer ik alles in het verkeer. Dit heeft als resultaat dat ik mij niet zozeer erger, maar meer verbaas over handelingen van anderen.
Hiermee wil ik niet zeggen dat ik geen fouten maak. Ik schat af en toe zaken ook verkeerd in. Maar ik word niet warm of koud van asociaal gedrag van anderen. Het is ten eerste niet persoonlijk bedoeld, en komt voort uit puur eigenbelang. Je komt jezelf wel tegen, denk ik dan. Die gedachte geeft genoeg voldoening, en ik ga vervolgens verder waar ik mee bezig was.
Dit is dus echt 'Wijsheid komt met de jaren'. Vroeger als iemand mij afsneed, of iets deed wat mij niet beviel, stapte ik uit en ging ik verhaal halen op een erg agressieve manier. Nu jaren later, schaam ik mij daarvoor. Zo ga je niet met elkaar om.
Toch niet dusquote:Op donderdag 15 mei 2014 19:03 schreef Turbomuis het volgende:
Terechte boete, maar wel irritant.
In Eindhoven heb je een rondweg. Daar mag je 70. Ik rijd elke dag over die rondweg. Op het stuk waar ik rijd is een stukje van 140 meter waar je 50 mag. Lukt prima, als het verkeerslicht waar die 140 meer begint rood is. Maar als die groen is rijdt iedereen met 70 door, niemand gaat op de rem.
En nu heb ik dus een boete. Ik denk dat heel veel mensen een boete hebben van 2 mei op de Marconilaan.
Grom.
http://www.ed.nl/regio/ei(...)-eindhoven-1.4371529quote:EINDHOVEN - Het CJIB verscheurt 10.800 snelheidsbekeuringen, die in de periode 1 april - 9 mei werden uitgeschreven op de Marconilaan in Eindhoven. Reden: de digitale flitspaal die er eind maart werd geplaatst, staat te dicht op het snelheidsbord met de aanduiding 50. Op de Ring mag bijna overal 70 gereden worden, met uitzondering van enkele rotondes, waaronder die in Woensel.
Komend vanaf het Strijps Bultje in de richting Marconiplein geldt ook een limiet van 70. Vlak na de kruising met de Edisonstraat - Van der Waalsweg staat echter een bord met de aanduiding 50. Enkele tientallen meters gevolgd door de nieuwe, digitale flitspaal. Volgens de richtlijnen moet er minstens 140 meter tussen bord en paal zitten, zodat mensen hun snelheid kunnen aanpassen.
De politie spreekt van een 'menselijke fout'. Naar aanleiding van klachten is de flitsfunctie voor snelheid op 9 mei uitgezet; de paal flitst nog wel voor rood licht. De oude, analoge flitskast die hier voorheen stond, werkte al jarenlang niet meer, aldus de politie.
Mensen die hun bon al betaald hebben, krijgen hun geld teruggestort.
Ik fietste een keer langs het kanaal op een smal fietspad, komt er uit de tegenovergestelde richting iemand aanfietsen die naar beneden kijkt en niet voor zich uit. Die gast rijdt recht op mij af en op bellen en schreeuwen reageert hij niet (oortjes in). Dus of ik kon uitwijken naar links en het water in rijden, of rechts tegen de ophoging aan. Uiteindelijk toch voor rechts gekozen, met tot gevolg dat mijn fiets en mijn knie deels kapot waren. En die jongen reed gewoon door alsof er niets aan de hand was. Wat bezielt mensen om niet te kijken waar ze rijden.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:10 schreef dick_laurent het volgende:
Over rechts inhalen, ik fiets ook regelmatig naar mijn werk...want ja, het is ook te fietsen en zo kom ik tenminste nog aan mijn beweging toe
En dan heb ik best wel vaak dat mensen helemaal links fietsen op het fietspad, met een slakkegang....en dan denk ik echt van... why??
En tis niet een enkeling die dat doet, nee vrij regelmatig kom ik dat tegen onderweg naar mijn werk. Waardoor ik mensen rechts op het fietspad dan maar inhaal.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:03 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Toch niet dus![]()
[..]
http://www.ed.nl/regio/ei(...)-eindhoven-1.4371529
Wel een beetje vreemd dat deze bonnen worden vernietigd, want het is toch juist de bedoeling dat je ter hoogte van het bord 50 je snelheid al hebt aangepast?!?quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:03 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Toch niet dus![]()
[..]
http://www.ed.nl/regio/ei(...)-eindhoven-1.4371529
Ik heb gelukkig een vrij harde toeter op mijn scooter.quote:Op donderdag 22 mei 2014 13:10 schreef dick_laurent het volgende:
Over rechts inhalen, ik fiets ook regelmatig naar mijn werk...want ja, het is ook te fietsen en zo kom ik tenminste nog aan mijn beweging toe
En dan heb ik best wel vaak dat mensen helemaal links fietsen op het fietspad, met een slakkegang....en dan denk ik echt van... why??
En tis niet een enkeling die dat doet, nee vrij regelmatig kom ik dat tegen onderweg naar mijn werk. Waardoor ik mensen rechts op het fietspad dan maar inhaal.
Dat klopt, alleen de afstand tussen bord en flitspaal voldoet niet aan de regels. Dus daarom worden de boetes vernietigd.quote:Op donderdag 22 mei 2014 16:31 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Wel een beetje vreemd dat deze bonnen worden vernietigd, want het is toch juist de bedoeling dat je ter hoogte van het bord 50 je snelheid al hebt aangepast?!?
Soms zie je zo'n bord kort van te voren (omdat er bochten zijn of omdat er eerder wat voor staat) en het is niet de bedoeling dat je dan bovenop je rem gaat staan.quote:Op donderdag 22 mei 2014 16:31 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Wel een beetje vreemd dat deze bonnen worden vernietigd, want het is toch juist de bedoeling dat je ter hoogte van het bord 50 je snelheid al hebt aangepast?!?
Anticiperen en zeker voor degene die er dagelijks langskomen geen issue. Maar ik ben met je eens dat dat door een te abrupte vertraging je je overige weggebruikers onnodig in gevaar kunt brengen en om daar nu een artikel 5 voor te riskeren....quote:Op donderdag 22 mei 2014 16:43 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Soms zie je zo'n bord kort van te voren (omdat er bochten zijn of omdat er eerder wat voor staat) en het is niet de bedoeling dat je dan bovenop je rem gaat staan.
Ik wist niet dat er regels voor waren. Als je je aan de verkeersregels houdt, zou die paal er direct achter kunnen staan zonder dat je op de foto wordt gezetquote:Op donderdag 22 mei 2014 16:42 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Dat klopt, alleen de afstand tussen bord en flitspaal voldoet niet aan de regels. Dus daarom worden de boetes vernietigd.
Ah mooi. Weet ik dat ook weer.quote:Op donderdag 22 mei 2014 16:42 schreef sneakydesert het volgende:
Dat klopt, alleen de afstand tussen bord en flitspaal voldoet niet aan de regels. Dus daarom worden de boetes vernietigd.
Dit staat in het artikel:quote:Op donderdag 22 mei 2014 18:09 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er regels voor waren. Als je je aan de verkeersregels houdt, zou die paal er direct achter kunnen staan zonder dat je op de foto wordt gezet
Ja dat gaat over een richtlijn. Dat is geen regel of wet, toch?quote:Op donderdag 22 mei 2014 18:13 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Dit staat in het artikel:
"Komend vanaf het Strijps Bultje in de richting Marconiplein geldt ook een limiet van 70. Vlak na de kruising met de Edisonstraat - Van der Waalsweg staat echter een bord met de aanduiding 50. Enkele tientallen meters gevolgd door de nieuwe, digitale flitspaal. Volgens de richtlijnen moet er minstens 140 meter tussen bord en paal zitten, zodat mensen hun snelheid kunnen aanpassen."
En het artikel staat een paar post terug
Onder het kopje beleidsregels op om.nlquote:Op donderdag 22 mei 2014 18:14 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Ja dat gaat over een richtlijn. Dat is geen regel of wet, toch?
Anticiperen op n bord wat je nog niet ziet? Sommige borden zie je echt geen tientallen meters van te voren...quote:Op donderdag 22 mei 2014 18:08 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Anticiperen en zeker voor degene die er dagelijks langskomen geen issue. Maar ik ben met je eens dat dat door een te abrupte vertraging je je overige weggebruikers onnodig in gevaar kunt brengen en om daar nu een artikel 5 voor te riskeren....
Gewoon na de vrachtwagen naar rechts gaan, ik kijk niet eens meer. Alsof die vrachtwagen opeens van 80 naar 140 optrekt in luttele seconden.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 20:54 schreef Eix het volgende:
Ik kijk over mijn schouder, geef richting aan en net als ik wil opschuiven komt dat kreng opnieuw rechtsinhalend voorbij met 140 km/u.
Sorryquote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:39 schreef Aiciu het volgende:
Ik erger me aan iedereen die onder de maximale snelheid zit, vooral binnen de bebouwde kom en op de provinciale waar je helaas niet altijd in kan halen en je dus genoodzaakt bent om lag achter zo'n slak te rijden.
60 rijden op een 80 weg en dan een 30 zone inrijden en nog 60 rijden zeker?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:39 schreef Aiciu het volgende:
Ik erger me aan iedereen die onder de maximale snelheid zit, vooral binnen de bebouwde kom en op de provinciale waar je helaas niet altijd in kan halen en je dus genoodzaakt bent om lag achter zo'n slak te rijden.
40 rijden in de stad/dorp en voor alles stoppen dat mogelijk over kan steken. Bij het inrijden van een woonwijk gaan ze dan vaak helemaal stil staan, zelfs ik doe dat niet in mijn verlaagde autoquote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:41 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
60 rijden op een 80 weg en dan een 30 zone inrijden en nog 60 rijden zeker?
Staat jouw auto op Knakentuning?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:44 schreef Aiciu het volgende:
[..]
40 rijden in de stad/dorp en voor alles stoppen dat mogelijk over kan steken. Bij het inrijden van een woonwijk gaan ze dan vaak helemaal stil staan, zelfs ik doe dat niet in mijn verlaagde auto
Nee, hij is niet extreem verlaagd ofzo.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:46 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Staat jouw auto op Knakentuning?
Oke. Tja, verlagen kan wel mooi zijn, maar als het echt zo'n stoepkruipertje wordt dan heb je er niks meer aanquote:
Oh, die heb ik altijd voor me. Op een 60 weggetje sukkelen met 40-50 en dan opeens in de 30 zone het gas erop zetten en 60 gaan rijden...quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:44 schreef Aiciu het volgende:
[..]
40 rijden in de stad/dorp en voor alles stoppen dat mogelijk over kan steken. Bij het inrijden van een woonwijk gaan ze dan vaak helemaal stil staan, zelfs ik doe dat niet in mijn verlaagde auto
Idd, maar in Nederland moet je het ook niet te laag willen. Ik heb wel dat ik bepaalde parkeerplaatsen liever vermijd omdat ie er anders induikt, en dat vind ik eigenlijk al vrij irritant.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:48 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Oke. Tja, verlagen kan wel mooi zijn, maar als het echt zo'n stoepkruipertje wordt dan heb je er niks meer aan
ik heb er pas problemen mee als je anderen daarmee ophoudtquote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sorry, al doe ik het meestal alleen op de snelweg
![]()
Scheelt me al rap 100 kilometer op een tank, en dat tikt best aan als je 1300 kilometer per week rijdt.
40 rijd ik ook langs wegen met drukke stoepen erlangs, altijd kans dat er iemand zomaar oversteekt. Zeker in buurten waar ze het verschil tussen een stoep en de weg niet snappen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 23:44 schreef Aiciu het volgende:
[..]
40 rijden in de stad/dorp en voor alles stoppen dat mogelijk over kan steken. Bij het inrijden van een woonwijk gaan ze dan vaak helemaal stil staan, zelfs ik doe dat niet in mijn verlaagde auto
Dat is dagelijkse kost.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 00:14 schreef sneakydesert het volgende:
Vanmiddag dit ook nog op de snelweg, hele rechter rijstrook vrij, iedereen reed links. Alleen links reed het niet harder dan 100, en niemand die naar rechts ging. Sorry hoor maar toen heb ik toch maar met 130 rechts ingehaald. Er was ook niks aan de hand of zo qua file of ongeluk. Vond het maar raar, kuddevolk.
Och, ik zal best wel eens iemand 'in de weg' rijden, maar dat doe je ook als je 130 rijdt, hetzelfde geldt voor 60 binnen de kom, en met 90 op de provinciale weg word je ook nog gewoon ingehaald..quote:Op zaterdag 24 mei 2014 00:06 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik heb er pas problemen mee als je anderen daarmee ophoudt
*proest*quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:13 schreef RealBizkit666 het volgende:
Dus had je eerder naar rechts kunnen gaan. Anders had zij er niet al naast kunnen zitten.
Ik snap niet dat sommige mensen niet inzien dat ze zelf ook gewoon fout bezig zijn en dus ook irritant.
Je hoeft toch niet gelijk naar rechts te schieten? Maar als je denkt minimaal 10-15 seconden rechts te kunnen rijden, dan vind ik dat je dat gewoon moet doen (en de wet ook). Het is niet alleen irritant dat iemand je hindert met links rijden, je anticipeert ook op iemand die links rijdt, en die anticipatie is meestal "okee, weer zo'n linksrijder, wat gaat ie doen?". Dus is het verschil tussen onnodig links rijden en wel of niet voorspelbaar rijden best wel klein, links rijden is al gauw onvoorspelbaar.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:44 schreef Eix het volgende:
[..]
Ik rij door en maak ruimte als het kan. Maar tussen onnodig links blijven rijden ( irritant ) en voorspelbaar rijden zit een wezenlijk verschil. Gejaagd naar rechts schieten in een drukke spits met achter je een vrachtauto van x ton is simpelweg onverantwoord.
Dat doe ik toch ook?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:48 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet gelijk naar rechts te schieten? Maar als je denkt minimaal 10-15 seconden rechts te kunnen rijden, dan vind ik dat je dat gewoon moet doen (en de wet ook). Het is niet alleen irritant dat iemand je hindert met links rijden, je anticipeert ook op iemand die links rijdt, en die anticipatie is meestal "okee, weer zo'n linksrijder, wat gaat ie doen?". Dus is het verschil tussen onnodig links rijden en wel of niet voorspelbaar rijden best wel klein, links rijden is al gauw onvoorspelbaar.
De eigenlijke echte oorzaak is dat er nog geen inhaalverbod voor vrachtwagens is op wegen met minder dan 4 stroken. Maar als ze jou rechts in kan halen nádat jij de vrachtwagen al voorbij bent, dan kan het haast niet anders dan dat je nogal langzaam naar rechts ging. Of hij/zij sneed én de vrachtwagen af én reed in een auto met dusdanig veel vermogen dat het in een split second gebeurd was.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:59 schreef Eix het volgende:
[..]
Dat doe ik toch ook?
De situatie die ik beschreef was dat op rijstrook 2 en 3 vrachtwagens elkaar inhalen. Dus iedereen, waaronder ikzelf naar rijstrook 1. Vervolgens zie ik iemand doodleuk op rijstrook 2 rechts inhalen. Maar invoegen voor mij lukt niet. Dus lekker achter mij. en duwen. Als ik vervolgens de vrachtwagen voorbij ben en naar rijstrook 2 wil schuiven komt zij al rechts voorbij.
I dunnow, maar als ik dán irritant bezig ben dan soit. Ik ga geen vrachtauto's snijden om maar zo snel mogelijk plek te maken voor dat mens achter me.
Denk het ook. Op feestdagen rijd ik soms bijna de hele weg op cc. Soms wordt je gewoon tot 3x toe ingehaald door iemand die je daarna met ruim 10 km/h verschil weer kan inhalen.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:26 schreef kikoooooo het volgende:
Ik begin me ook steeds meer te ergeren aan mensen die (onbewust) hun gas lossen als ze bijv een vrachtwagen inhalen. Dan rijden ze eerst 130, 100 naast de vrachtwagen, vervolgens gaan ze naar rechts zou ik ze zo weer inhalen, maar dan gaan ze vervolgens weer gas geven.
Hele files veroorzaakt dat soort volk. Ik denk dat t onbewust is.
Het zou ook kunnen dat jij er iets te dicht achter zit en dat ze jou aan het zieken zijn... Hou je grofweg 2 seconden afstand?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:26 schreef kikoooooo het volgende:
Ik begin me ook steeds meer te ergeren aan mensen die (onbewust) hun gas lossen als ze bijv een vrachtwagen inhalen. Dan rijden ze eerst 130, 100 naast de vrachtwagen, vervolgens gaan ze naar rechts zou ik ze zo weer inhalen, maar dan gaan ze vervolgens weer gas geven.
Hele files veroorzaakt dat soort volk. Ik denk dat t onbewust is.
Ik geef liever gas bij dan dat ik van CC af moet... Ik vind het echt 3x niks om af te moeten remmen op de snelweg.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:50 schreef Chai het volgende:
[..]
Denk het ook. Op feestdagen rijd ik soms bijna de hele weg op cc. Soms wordt je gewoon tot 3x toe ingehaald door iemand die je daarna met ruim 10 km/h verschil weer kan inhalen.Die hebben gewoon echt niet door hoe hard hun snelheid schommelt denk ik.
Vorige week had ik er eentje die het helemaal bont maakte. Ik heb de cc op 110, haal vrij vlot een roze mazda in die echt een heel stuk langzamer reed. Wanneer ik er bijna voorbij ben wordt 'ie wakker, en gaat ineens harder rijden zodat 'ie mij weer inhaalt. Ik reageer niet, maar blijf gewoon in middenbaan. Zoals verwacht laat hij z'n gas weer los, en even later ben ik er weer bijna langs. Oeps, dat kan natuurlijk niet, dus hop, geeft hij weer gas bij. Niet echt veel, maar genoeg om weer langszij te komen.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:50 schreef Chai het volgende:
[..]
Soms wordt je gewoon tot 3x toe ingehaald door iemand die je daarna met ruim 10 km/h verschil weer kan inhalen.Die hebben gewoon echt niet door hoe hard hun snelheid schommelt denk ik.
Mwah, ik heb ze ook die mij inhalen en van me weg rijden en bij de eerste de beste vrachtwagen zit ik weer bijna op de bumper...quote:Op zaterdag 24 mei 2014 23:03 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het zou ook kunnen dat jij er iets te dicht achter zit en dat ze jou aan het zieken zijn... Hou je grofweg 2 seconden afstand?
niet beschuldigend bedoeld, waarschijnlijk rij je hartstikke netjes en zo
Blijkbaar niet. Als iemand je rechts kan inhalen had je zelf naar rechts kunnen gaan. Simpele stelregel toch?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:44 schreef Eix het volgende:
[..]
*proest*
Ik ben niet levensmoe. Waarom zou ik in godsnaam als een malloot gelijk naar rechts duiken op een zodanige manier dat als er op dat ogenblik voor mij wordt geremd de brandweer mij onder die vrachtauto vandaan kan knippen?
Ik rij door en maak ruimte als het kan. Maar tussen onnodig links blijven rijden ( irritant ) en voorspelbaar rijden zit een wezenlijk verschil. Gejaagd naar rechts schieten in een drukke spits met achter je een vrachtauto van x ton is simpelweg onverantwoord.
Ja, ik ken het fenomeen. Heb zelf geen CC, dus ik zal me er ook wel eens schuldig aan maken.quote:Op zondag 25 mei 2014 12:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
Volgende keer als je dat soort dingen ziet komen dus ook gewoon iets gas bijgeven en hem klem laten rijden.
[..]
Mwah, ik heb ze ook die mij inhalen en van me weg rijden en bij de eerste de beste vrachtwagen zit ik weer bijna op de bumper...
Erg ja, heb je niks aan... Verder niks gebeurt dat het persoonlijker werd ofzo? Dat je met je vinger op je hoofd tikt dat die gestoord gedrag vertoond ofzo?quote:Op zondag 25 mei 2014 12:56 schreef JF_ het volgende:
[..]
Vorige week had ik er eentje die het helemaal bont maakte. Ik heb de cc op 110, haal vrij vlot een roze mazda in die echt een heel stuk langzamer reed. Wanneer ik er bijna voorbij ben wordt 'ie wakker, en gaat ineens harder rijden zodat 'ie mij weer inhaalt. Ik reageer niet, maar blijf gewoon in middenbaan. Zoals verwacht laat hij z'n gas weer los, en even later ben ik er weer bijna langs. Oeps, dat kan natuurlijk niet, dus hop, geeft hij weer gas bij. Niet echt veel, maar genoeg om weer langszij te komen.
Dat gaat zo een minuutje of 5 door totdat er in de rechterbaan een vrachtwagen zit. Ik was t ondertussen een beetje zat, zit een meter of vijf voor die mazda, en was absoluut niet van plan om m'n snelheid aan te passen. Geeft die eikel toch weer gas bij totdat zijn achterbumper ter hoogte van mijn spiegel is en begint gewoon doodleuk naar links te sturen. En hij zet door, ondanks het toch tamelijk goed hoorbare getoeter vanuit mijn auto. Moest ik in de remmen om een aanrijding te voorkomen.
Tja, ik snap dat je als man gefrustreerd raakt omdat je in een knalroze, veel te kleine leasebak zit met een bedrijfsnaam op de zijkant die nou niet echt een stoere uitstraling heeft, maar dat wordt echt niet beter als je mensen van de weg gaat drukken omdat jij te stom bent om normaal snelheid vast te houden.
Had gekund ja, maar onveilig en asociaal.quote:Op zondag 25 mei 2014 13:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Als iemand je rechts kan inhalen had je zelf naar rechts kunnen gaan. Simpele stelregel toch?
En stel je eens voor het zou remmen. Ik zou meteen helemaal van de weg blijven want misschien krijg je wel een klapband...
Ik rij 80k per jaar. Kom t echt tientallen keren per dag tegen.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 23:03 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het zou ook kunnen dat jij er iets te dicht achter zit en dat ze jou aan het zieken zijn... Hou je grofweg 2 seconden afstand?
niet beschuldigend bedoeld, waarschijnlijk rij je hartstikke netjes en zo
Sommige figuren remmen voor niks. Is ook een raar automatisme.quote:Op zondag 25 mei 2014 17:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
Een figuur voor je dat iedere 100 meter op de rem stond, ik ben maar snel ook 100 meter afstand gaan houden (op een 50 weg), man wat is dat irritant. Gingen we naar 2 strooks 70, ik ervoorbij en weer naar rechts, gaat zij gelijktijdig naar links.Was ook wel weer een typisch figuur: Rood kort pittig kapsel, volgevreten kop en geen nek achter het stuur van een huurauto.
Maar wel heel irritant.quote:Op zondag 25 mei 2014 19:33 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Sommige figuren remmen voor niks. Is ook een raar automatisme.
KLB / Achtervolgd door Achmedquote:Op maandag 26 mei 2014 00:48 schreef NieuweNier het volgende:
Echt fokkers, Ik heb het gevoel niet vaak bang te zijn. Drie keren zijn me bijgebleven: toen ik 12 was en op straat werd gezet; toen jeugdzorg me toen ik 16 was en alleen woonde uit huis wilde zetten, en ik 3 dagen de tijd had iets te regelen voordat ze me politie zouden escorteren met een rechtszaak; en toen ik toen ik 8 was ofzo door een hele grote groep gozers van 18 ofzo werd aangevallen, we hadden aangifte gedaan en die mensen kregen een taakstraf. Ik ben echt niet gillerig.
Toch zat vandaag mijn hart fatsoenlijk in mijn keel. Ik was 50 aan het rijden op een weg waar het snelheidslimiet 50 was. Een audi achter me was het daar niet mee eens. Hij begon onwijs te bumperkleven.
Toen er geen tegenliggers meer aan kwamen ging hij naast me rijden. Niet om me in te halen, gewoon om me ongemakkelijk te maken.
Vervolgens kwamen er tegenliggers aan. Hij ging weer achter me rijden.
Er kwam verderop een groot kruispunt aan. Hij sorteerde hier om linksaf te gaan. Ik reed rechtdoor.
Vervolgens knipperde hij en trok hij ziek hard op om achter me te rijden. Ik heb toen ongeveer 20 minuten met hem achter me gereden. Rotondes links, rechts, rond, rechtdoor; hij bleef me volgen.
Op een gegeven moment kwam er een rood stoplicht aan. Ik zat hem te schijten dus dubbel checkte of de deuren op slot zaten en stopte maar. Hij stopte ook achter en maakte heel creepy oogcontact. Hij had ook echt zo'n moslim pak en een grote baard. En dan een soort staring contest. Wtf.
Toen was ik het echt helemaal zat gewoon. Het werd een beetje eng. Ik besloot een woonwijk in te rijden.
Ook in die woonwijk heb ik 20 a 30 minuten rond gereden terwijl hij achter me aan zat. Ik was bekend in die woonwijk dus ik wist hoe ik moest rijden om niet stil te komen te staan.
Ik was het zat en ging 112 bellen. Toen hij mijn telefoon zag reed hij links langs me, keek me nog even creepy aan, en ging er vandoor.
Het was echt een heel erg debiele situatie. Maar ook best eng zo midden in de nacht in een verlaten stuk. En ook zo dichtbij. Zo opvallend achtervolgend.
Samenvatting: ik ben 40 minuten achtervolgd door een zeer creepy marrokaan met baard en constant oogcontact
ja, dat weten we inmiddelsquote:Op maandag 26 mei 2014 00:50 schreef NieuweNier het volgende:
Ik zit te verzinnen wat ik net mee heb gemaakt.
Bizar, tientallen keren per dag dat men tijdens het inhalen van een vrachtwagen afzakt van 130 naar 100.quote:Op zondag 25 mei 2014 19:31 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik rij 80k per jaar. Kom t echt tientallen keren per dag tegen.
Ik kleef eigenlijk nooit.
Ik denk niet dat we het eens gaan worden.quote:Op zondag 25 mei 2014 13:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Als iemand je rechts kan inhalen had je zelf naar rechts kunnen gaan. Simpele stelregel toch?
En stel je eens voor het zou remmen. Ik zou meteen helemaal van de weg blijven want misschien krijg je wel een klapband...
Na een vrachtwagen is je buitenspiegel checken + knipperlicht gewoon voldoende hoor. Binnen-buiten-naast bij elke rijstrookwisseling doet niemand meer vanaf de seconde nadat de man bij het CBR zegt "je bent geslaagd".quote:Op maandag 26 mei 2014 09:44 schreef Eix het volgende:
[..]
(binnenspiegel, buitenspiegel, dodehoek - check - knipper - check - uitvoegen)
Want dat leerde je alleen maar voor de vorm en is in de praktijk niet zo belangrijk?quote:Op maandag 26 mei 2014 12:03 schreef BigSmurf het volgende:
Binnen-buiten-naast bij elke rijstrookwisseling doet niemand meer vanaf de seconde nadat de man bij het CBR zegt "je bent geslaagd".
Jij controleert elke bestuurder in NL die van rijstrook wisselt?quote:Op maandag 26 mei 2014 12:03 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Na een vrachtwagen is je buitenspiegel checken + knipperlicht gewoon voldoende hoor. Binnen-buiten-naast bij elke rijstrookwisseling doet niemand meer vanaf de seconde nadat de man bij het CBR zegt "je bent geslaagd".
quote:Op maandag 26 mei 2014 12:06 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Want dat leerde je alleen maar voor de vorm en is in de praktijk niet zo belangrijk?
Als je het niet erg vindt blijf ik het wel gewoon doen.
Jullie snappen best wat ik bedoel. Het doen voorkomen dat je dat al-tijd doet is gewoon onzin.quote:Op maandag 26 mei 2014 12:14 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Jij controleert elke bestuurder in NL die van rijstrook wisselt?
Zo zouden alle golfjes moeten eindigenquote:Op maandag 26 mei 2014 12:50 schreef eXplorer1 het volgende:
Gisteren op de A6, ik reed achter een golf 4 TDI die links bleef plakken, Ik ging niet bumperkleven maar na om en nabij de 3-4 minuten was ik er klaar mee (110 waar 130 toegestaan). Ik seinde 2x kort met mijn grootlichten en toen ging hij op het gas (vollop denk ik), ik dacht voor de gein ik rij wel met hem mee.
Toen wij de 180 kmh gepasseerd waren (duurde een eeuwigheid bij die kut TDI versnellen via de CC was voldoende om achter hem te blijven) plofte zijn turbo, gigantisch veel rook en mijn voorkant was in een klap vet![]()
Thuis maar met dreft de boel weer vetvrij gemaakthij reed overigens nog even door voordat hij de vluchtstrook op ging, arme gozer en golf
![]()
Kan dat zomaar!?quote:Op maandag 26 mei 2014 12:50 schreef eXplorer1 het volgende:
Gisteren op de A6, ik reed achter een golf 4 TDI die links bleef plakken, Ik ging niet bumperkleven maar na om en nabij de 3-4 minuten was ik er klaar mee (110 waar 130 toegestaan). Ik seinde 2x kort met mijn grootlichten en toen ging hij op het gas (vollop denk ik), ik dacht voor de gein ik rij wel met hem mee.
Toen wij de 180 kmh gepasseerd waren (duurde een eeuwigheid bij die kut TDI versnellen via de CC was voldoende om achter hem te blijven) plofte zijn turbo, gigantisch veel rook en mijn voorkant was in een klap vet![]()
Thuis maar met dreft de boel weer vetvrij gemaakthij reed overigens nog even door voordat hij de vluchtstrook op ging, arme gozer en golf
![]()
Nee, ik doe dat ook braaf. Is er ondertussen zo ingesleten dat ik op de fiets nog wel eens naar mijn spiegels zoek.quote:Op maandag 26 mei 2014 13:02 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
[..]
Jullie snappen best wat ik bedoel. Het doen voorkomen dat je dat al-tijd doet is gewoon onzin.
Dat is waarschijnlijk de koppakking geweest.quote:Op maandag 26 mei 2014 12:50 schreef eXplorer1 het volgende:
Gisteren op de A6, ik reed achter een golf 4 TDI die links bleef plakken, Ik ging niet bumperkleven maar na om en nabij de 3-4 minuten was ik er klaar mee (110 waar 130 toegestaan). Ik seinde 2x kort met mijn grootlichten en toen ging hij op het gas (vollop denk ik), ik dacht voor de gein ik rij wel met hem mee.
Toen wij de 180 kmh gepasseerd waren (duurde een eeuwigheid bij die kut TDI versnellen via de CC was voldoende om achter hem te blijven) plofte zijn turbo, gigantisch veel rook en mijn voorkant was in een klap vet![]()
Thuis maar met dreft de boel weer vetvrij gemaakthij reed overigens nog even door voordat hij de vluchtstrook op ging, arme gozer en golf
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |