abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140237537
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:55 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Ik wilde niet als 'opa' overkomen (niet dat jij dat doet hoor :) ) maar in essentie is dat wel de kern ja. Echter kan ik voor de volle 100% zeggen dat ik mij als een heer in het verkeer gedraag. Dit omvat 3 aspecten, namelijk;

- Ik wil geen schade aan mijn auto
- Ik wil anderen niet hinderen
- Ik doe niet aan vergeldingsgedrag. Dit 'lik op stuk beleid' komt voort uit onmacht.

Op basis van deze 3 criteria, relativeer ik alles in het verkeer. Dit heeft als resultaat dat ik mij niet zozeer erger, maar meer verbaas over handelingen van anderen.

Hiermee wil ik niet zeggen dat ik geen fouten maak. Ik schat af en toe zaken ook verkeerd in. Maar ik word niet warm of koud van asociaal gedrag van anderen. Het is ten eerste niet persoonlijk bedoeld, en komt voort uit puur eigenbelang. Je komt jezelf wel tegen, denk ik dan. Die gedachte geeft genoeg voldoening, en ik ga vervolgens verder waar ik mee bezig was.

Dit is dus echt 'Wijsheid komt met de jaren'. Vroeger als iemand mij afsneed, of iets deed wat mij niet beviel, stapte ik uit en ging ik verhaal halen op een erg agressieve manier. Nu jaren later, schaam ik mij daarvoor. Zo ga je niet met elkaar om.
Mwah, er zit een verschil tussen foutje en asociaal rijgedrag.

Het eerste gebeurt iedereen wel eens en het tweede is een keuze.

Vanochtend ook weer tussen Rotterdam en Utrecht. Op een stuk waar het net wat drukker is rij ik links, terwijl ik helaas slechts 100 kan waar 120 is toegestaan. Komt er een mongool achter mij aanrijden met 160 en seinen dat ik aan de kant moet, terwijl dat simpelweg niet kon :')

Dan ben je gewoon een randdebiel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2014 12:36:05 ]
  donderdag 22 mei 2014 @ 13:03:42 #227
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_140238420
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:03 schreef Turbomuis het volgende:
Terechte boete, maar wel irritant.

In Eindhoven heb je een rondweg. Daar mag je 70. Ik rijd elke dag over die rondweg. Op het stuk waar ik rijd is een stukje van 140 meter waar je 50 mag. Lukt prima, als het verkeerslicht waar die 140 meer begint rood is. Maar als die groen is rijdt iedereen met 70 door, niemand gaat op de rem.

En nu heb ik dus een boete. Ik denk dat heel veel mensen een boete hebben van 2 mei op de Marconilaan.
Grom.
Toch niet dus :) :)

quote:
EINDHOVEN - Het CJIB verscheurt 10.800 snelheidsbekeuringen, die in de periode 1 april - 9 mei werden uitgeschreven op de Marconilaan in Eindhoven. Reden: de digitale flitspaal die er eind maart werd geplaatst, staat te dicht op het snelheidsbord met de aanduiding 50. Op de Ring mag bijna overal 70 gereden worden, met uitzondering van enkele rotondes, waaronder die in Woensel.

Komend vanaf het Strijps Bultje in de richting Marconiplein geldt ook een limiet van 70. Vlak na de kruising met de Edisonstraat - Van der Waalsweg staat echter een bord met de aanduiding 50. Enkele tientallen meters gevolgd door de nieuwe, digitale flitspaal. Volgens de richtlijnen moet er minstens 140 meter tussen bord en paal zitten, zodat mensen hun snelheid kunnen aanpassen.

De politie spreekt van een 'menselijke fout'. Naar aanleiding van klachten is de flitsfunctie voor snelheid op 9 mei uitgezet; de paal flitst nog wel voor rood licht. De oude, analoge flitskast die hier voorheen stond, werkte al jarenlang niet meer, aldus de politie.

Mensen die hun bon al betaald hebben, krijgen hun geld teruggestort.
http://www.ed.nl/regio/ei(...)-eindhoven-1.4371529
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  Moderator donderdag 22 mei 2014 @ 13:10:51 #228
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_140238628
Over rechts inhalen, ik fiets ook regelmatig naar mijn werk...want ja, het is ook te fietsen en zo kom ik tenminste nog aan mijn beweging toe :P

En dan heb ik best wel vaak dat mensen helemaal links fietsen op het fietspad, met een slakkegang....en dan denk ik echt van... why?? :?
En tis niet een enkeling die dat doet, nee vrij regelmatig kom ik dat tegen onderweg naar mijn werk. Waardoor ik mensen rechts op het fietspad dan maar inhaal.
pi_140239015
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 13:10 schreef dick_laurent het volgende:
Over rechts inhalen, ik fiets ook regelmatig naar mijn werk...want ja, het is ook te fietsen en zo kom ik tenminste nog aan mijn beweging toe :P

En dan heb ik best wel vaak dat mensen helemaal links fietsen op het fietspad, met een slakkegang....en dan denk ik echt van... why?? :?
En tis niet een enkeling die dat doet, nee vrij regelmatig kom ik dat tegen onderweg naar mijn werk. Waardoor ik mensen rechts op het fietspad dan maar inhaal.
Ik fietste een keer langs het kanaal op een smal fietspad, komt er uit de tegenovergestelde richting iemand aanfietsen die naar beneden kijkt en niet voor zich uit. Die gast rijdt recht op mij af en op bellen en schreeuwen reageert hij niet (oortjes in). Dus of ik kon uitwijken naar links en het water in rijden, of rechts tegen de ophoging aan. Uiteindelijk toch voor rechts gekozen, met tot gevolg dat mijn fiets en mijn knie deels kapot waren. En die jongen reed gewoon door alsof er niets aan de hand was. Wat bezielt mensen om niet te kijken waar ze rijden.
pi_140240359
- nee -

[ Bericht 98% gewijzigd door Sounddragon op 23-05-2014 21:56:55 ]
  donderdag 22 mei 2014 @ 14:37:23 #231
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
  donderdag 22 mei 2014 @ 16:31:20 #232
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_140245586
quote:
Wel een beetje vreemd dat deze bonnen worden vernietigd, want het is toch juist de bedoeling dat je ter hoogte van het bord 50 je snelheid al hebt aangepast?!? :X
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_140246048
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 13:10 schreef dick_laurent het volgende:
Over rechts inhalen, ik fiets ook regelmatig naar mijn werk...want ja, het is ook te fietsen en zo kom ik tenminste nog aan mijn beweging toe :P

En dan heb ik best wel vaak dat mensen helemaal links fietsen op het fietspad, met een slakkegang....en dan denk ik echt van... why?? :?
En tis niet een enkeling die dat doet, nee vrij regelmatig kom ik dat tegen onderweg naar mijn werk. Waardoor ik mensen rechts op het fietspad dan maar inhaal.
Ik heb gelukkig een vrij harde toeter op mijn scooter. :7

Heel irritant inderdaad. Soms slingeren ze er ook nog bij, omdat ze aan het sms zijn. 8)7
Professioneel gifmenger.
pi_140246086
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 16:31 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Wel een beetje vreemd dat deze bonnen worden vernietigd, want het is toch juist de bedoeling dat je ter hoogte van het bord 50 je snelheid al hebt aangepast?!? :X
Dat klopt, alleen de afstand tussen bord en flitspaal voldoet niet aan de regels. Dus daarom worden de boetes vernietigd.
pi_140246177
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 16:31 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Wel een beetje vreemd dat deze bonnen worden vernietigd, want het is toch juist de bedoeling dat je ter hoogte van het bord 50 je snelheid al hebt aangepast?!? :X
Soms zie je zo'n bord kort van te voren (omdat er bochten zijn of omdat er eerder wat voor staat) en het is niet de bedoeling dat je dan bovenop je rem gaat staan.
Professioneel gifmenger.
  donderdag 22 mei 2014 @ 18:08:09 #236
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_140249281
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 16:43 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Soms zie je zo'n bord kort van te voren (omdat er bochten zijn of omdat er eerder wat voor staat) en het is niet de bedoeling dat je dan bovenop je rem gaat staan.
Anticiperen en zeker voor degene die er dagelijks langskomen geen issue. Maar ik ben met je eens dat dat door een te abrupte vertraging je je overige weggebruikers onnodig in gevaar kunt brengen en om daar nu een artikel 5 voor te riskeren....
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  donderdag 22 mei 2014 @ 18:09:18 #237
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_140249307
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 16:42 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Dat klopt, alleen de afstand tussen bord en flitspaal voldoet niet aan de regels. Dus daarom worden de boetes vernietigd.
Ik wist niet dat er regels voor waren. Als je je aan de verkeersregels houdt, zou die paal er direct achter kunnen staan zonder dat je op de foto wordt gezet B-)
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_140249378
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 16:42 schreef sneakydesert het volgende:

Dat klopt, alleen de afstand tussen bord en flitspaal voldoet niet aan de regels. Dus daarom worden de boetes vernietigd.
Ah mooi. Weet ik dat ook weer.
pi_140249412
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 18:09 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Ik wist niet dat er regels voor waren. Als je je aan de verkeersregels houdt, zou die paal er direct achter kunnen staan zonder dat je op de foto wordt gezet B-)
Dit staat in het artikel:
"Komend vanaf het Strijps Bultje in de richting Marconiplein geldt ook een limiet van 70. Vlak na de kruising met de Edisonstraat - Van der Waalsweg staat echter een bord met de aanduiding 50. Enkele tientallen meters gevolgd door de nieuwe, digitale flitspaal. Volgens de richtlijnen moet er minstens 140 meter tussen bord en paal zitten, zodat mensen hun snelheid kunnen aanpassen."

En het artikel staat een paar post terug ;)
  donderdag 22 mei 2014 @ 18:14:53 #240
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_140249473
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 18:13 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Dit staat in het artikel:
"Komend vanaf het Strijps Bultje in de richting Marconiplein geldt ook een limiet van 70. Vlak na de kruising met de Edisonstraat - Van der Waalsweg staat echter een bord met de aanduiding 50. Enkele tientallen meters gevolgd door de nieuwe, digitale flitspaal. Volgens de richtlijnen moet er minstens 140 meter tussen bord en paal zitten, zodat mensen hun snelheid kunnen aanpassen."

En het artikel staat een paar post terug ;)
Ja dat gaat over een richtlijn. Dat is geen regel of wet, toch?
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_140249862
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 18:14 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Ja dat gaat over een richtlijn. Dat is geen regel of wet, toch?
Onder het kopje beleidsregels op om.nl

Aanwijzing snelheidsoverschrijdingen en snelheidsbegrenzers (2011A023t)
2.2 Plaats meetlocatie snelheidsmetingen

De snelheid van voertuigen moet zijn aangepast direct op de plaats waar een lagere maximumsnelheid gaat gelden. Om discussies of beroepschriften / brieven te voorkomen over een te korte afstand tussen de plaats waarop de lagere maximumsnelheid ingaat en de snelheidsmeting wordt een minimumafstand in acht genomen tussen de plaats van inwerkingtreding van de lagere maximumsnelheid tot de meetlocatie. Voor het bepalen van deze minimumafstand wordt geen rekening gehouden met de voor het gebod geldende maximumsnelheid. Het uitgangspunt is immers dat de snelheid bij het passeren van het gebod moet zijn aangepast en derhalve wordt bij het bepalen van de afstand tussen gebod en meetplaats uitgegaan van de uit het gebod volgende maximumsnelheid.

De minimale afstanden tussen gebod en meetplaats zijn:

30 km/h 8 m/s 80 meter afstand
50 km/h 14 m/s 140 meter afstand
60 km/h 17 m/s 170 meter afstand
70 km/h 19 m/s 190 meter afstand
80 km/h 22 m/s 220 meter afstand
90 km/h 25 m/s 250 meter afstand
100 km/h 28 m/s 280 meter afstand
120 km/h 33 m/s 330 meter afstand

Dezelfde afstanden moeten worden gebruikt tussen de meetplaats en de plaats waarop het gebod dat door middel van de snelheidsmeter wordt gehandhaafd eindigt. Bij kruisingen en in bijzondere omstandigheden kan hier van worden afgeweken.

NB De in de tabel vermelde afstanden betreffen de minimale afstanden. Om aan deze eis te voldoen, zonder gebruik te maken van de tabel, kan de ter plaatse toegestane snelheid worden vermenigvuldigd met het getal drie. Deze formule geldt voor alle in de tabel vermelde snelheden. Bijvoorbeeld: Toegestaan 80 km/h. De afstand tussen gebod en meetplaats wordt dan als van de formule wordt gebruikgemaakt: 80 x 3 = 240 m.

Bron: http://www.om.nl/organisa(...)157905/aanwijzing-4/
pi_140252766
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 18:08 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Anticiperen en zeker voor degene die er dagelijks langskomen geen issue. Maar ik ben met je eens dat dat door een te abrupte vertraging je je overige weggebruikers onnodig in gevaar kunt brengen en om daar nu een artikel 5 voor te riskeren....
Anticiperen op n bord wat je nog niet ziet? Sommige borden zie je echt geen tientallen meters van te voren...

Overigens mag in Duitsland zo'n camera wel gewoon 20 meter van het bord staan. Bleek....
Heuvel af, komende van buiten de bebouwde kom (90 km/uur), bocht oor, bord 50 en dan kort daarna *flits*. Gelukkig van voren, dus je weet direct dat je de volgende keer bovenop de rem moet voor zo'n bord. -O- Echt heul veilig.
Professioneel gifmenger.
pi_140284639
Als je achter van die oudjes die met 60 km/h willen invoegen op de snelweg rijdt ;(.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day
Rage, rage against the dying of the light
pi_140284714
de rode lichten op de N49-E34
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  vrijdag 23 mei 2014 @ 18:45:38 #245
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_140286690
Ja, berg de handtasjes maar weer op, stelletje wijven.
pi_140288937
Avondvierdaagse hier, brede stoep en begeleiders die kinderen sommeren om op de stoep te blijven lopen. Iedereen doet dat braaf behalve een kind, rent ineens de straat op en ligt bijna onder de auto.

Een dikke godverdomme kwam er toen wel uit ja.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 20:54:00 #247
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_140291304
Vanmiddag een vrouw achter me in zo'n Volvo leasebak. Ik rij op de linkerrijstrook (1) met dezelfde snelheid als mijn voorligger. Op rijstrook 2 en 3 een vrachtauto. Vervolgens komt die vrouw rechtsinhalend voorbij, om zich vervolgens - uiteraard - vast te rijden vanwege de vrachtauto die daar rijdt. Ik laat haar er ook niet meer tussen, aangezien er voldoende ruimte was om netjes achter mij in te voegen. Mevrouw in de Volvo voegt achter mij in. Nadat ik de vrachtauto voorbij ben wil ik terugschuiven naar rijstrook 2. Ik kijk over mijn schouder, geef richting aan en net als ik wil opschuiven komt dat kreng opnieuw rechtsinhalend voorbij met 140 km/u. 8)7
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_140291983
Dus had je eerder naar rechts kunnen gaan. Anders had zij er niet al naast kunnen zitten.

Ik snap niet dat sommige mensen niet inzien dat ze zelf ook gewoon fout bezig zijn en dus ook irritant.
pi_140293977
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 20:54 schreef Eix het volgende:
Ik kijk over mijn schouder, geef richting aan en net als ik wil opschuiven komt dat kreng opnieuw rechtsinhalend voorbij met 140 km/u.
Gewoon na de vrachtwagen naar rechts gaan, ik kijk niet eens meer. Alsof die vrachtwagen opeens van 80 naar 140 optrekt in luttele seconden.
.
pi_140298226
Ik erger me aan iedereen die onder de maximale snelheid zit, vooral binnen de bebouwde kom en op de provinciale waar je helaas niet altijd in kan halen en je dus genoodzaakt bent om lag achter zo'n slak te rijden.
N A P O L I
C A M P A N I A
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')