Daarom ook niet snachts door het centrum van Utrecht rijden. Überhaupt door het centrum van Utrecht rijden is al vrijquote:Op woensdag 14 mei 2014 17:11 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Er rijden zoveel mensen extreem bagger in Utrecht. Spookrijden, drugs, alcohol, uit het raam hangen; echt niets verbaasd me meer...
Iedere keer dat je snachts door het centrum rijdt zie je idioten. Bellen is dan gewoon een beetje kansloos
Dit is op zich al klachtwaardig. Er staat dan al een rijtje auto's te wachten totdat nr. 1 (opvallend vaak een patser in een PC-Hooft- tractor) kan inparkeren.quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:16 schreef Turbomuis het volgende:
Net op het parkeerterrein van de supermarkt onstond er zo'n leuk knoopje. Je weet wel, druk, dus als er mensen uit een parkeervak steken staan er andere mensen te wachten die daar dan weet in willen (bij voorkeur midden op de weg) en dit keer gebeurde dat op een onhandige plek
Het is nu weer erger gewoon. Als je vanaf de Amsterdamsestraatweg komt, die rotonde, je kan alleen nog maar naar links. Rechtdoor en rechts enzo hebben ze afgesloten.quote:Op woensdag 14 mei 2014 17:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Daarom ook niet snachts door het centrum van Utrecht rijden. Überhaupt door het centrum van Utrecht rijden is al vrijhet is een grote chaos/bouwput
Misschien degene die daardoor een nieuwe nier krijgt? Als daar nog wat van over is.quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:14 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Stel je voor ik zie hem over het hoofd en maak een ongeluk, daar profiteert toch helemaal niemand van?
Gewoon jouw gedrag, ga gewoon aan de kant zodra je langs de vrachtwagen bent. Misschien ligt zijn vader wel in het ziekenhuis. Verder geen fratsen uitlokken.quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:14 schreef NieuweNier het volgende:
Echt wat bezielt dat soort mensen.Stel je voor ik zie hem over het hoofd en maak een ongeluk, daar profiteert toch helemaal niemand van?
Dan snap ik dat je snel op bezoek wilt. Maar dan wil je toch geen kamer delen met je vader?quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:25 schreef Fer het volgende:
[..]
Gewoon jouw gedrag, ga gewoon aan de kant zodra je langs de vrachtwagen bent. Misschien ligt zijn vader wel in het ziekenhuis. Verder geen fratsen uitlokken.
Dat zijn vader in het ziekenhuis ligt geeft hem geen recht de levens van anderen óók in gevaar te brengen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:25 schreef Fer het volgende:
[..]
Gewoon jouw gedrag, ga gewoon aan de kant zodra je langs de vrachtwagen bent. Misschien ligt zijn vader wel in het ziekenhuis. Verder geen fratsen uitlokken.
Je hebt je gewoon laten uitlokken door hem. Door hem te stangen werd hij nog veel roekelozer. Zijn gedrag is niet goed te praten hoor, maar zulke mensen moet je gewoon laten gaan. Zeker in het verkeer moet je niet denken dat je anderen terecht kan wijzen. Daarvoor kom je gewoon middelen te kort.quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:57 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat zijn vader in het ziekenhuis ligt geeft hem geen recht de levens van anderen óók in gevaar te brengen.
Overigens is het niet alsof ik links bleef plakken. Ik had nog wat gas bijgegeven en was meteen naar rechts gegaan. Ik wilde echter wel een signaal geven dat dat totaal onacceptabel was. Verder denk ik, dat als hij echt haast had, hij niet tot 40km/u zou afremmen op de snelweg, puur om te treiteren.
Ik heb er echt geen problemen mee wanneer mensen harder willen rijden. Dat kan je echter ook netjes doen. Dus afstand houden en je linker knipperlicht aan. Desnoods is met je grote lichten knipperen of toeteren ook acceptabel. Daarmee geef je een signaal dat je er per se langs wilt omdat je haast hebt.
Bumperkleven is gewoon gevaarlijk asociaal gedrag, zonder daadwerkelijk nut in het verkeer.
Precies, je actie leidt tot 2 dingen.quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:15 schreef portie het volgende:
[..]
Je hebt je gewoon laten uitlokken door hem. Door hem te stangen werd hij nog veel roekelozer. Zijn gedrag is niet goed te praten hoor, maar zulke mensen moet je gewoon laten gaan. Zeker in het verkeer moet je niet denken dat je anderen terecht kan wijzen. Daarvoor kom je gewoon middelen te kort.
Aan de ene kant heb je een punt. Agressie beantwoorden met agressie zorgt ervoor dat iedereen geïrriteerder raakt.quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:15 schreef portie het volgende:
[..]
Je hebt je gewoon laten uitlokken door hem. Door hem te stangen werd hij nog veel roekelozer. Zijn gedrag is niet goed te praten hoor, maar zulke mensen moet je gewoon laten gaan. Zeker in het verkeer moet je niet denken dat je anderen terecht kan wijzen. Daarvoor kom je gewoon middelen te kort.
Je maakt wel een hoop mee op de weg he?quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:36 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Aan de ene kant heb je een punt. Agressie beantwoorden met agressie zorgt ervoor dat iedereen geïrriteerder raakt.
Toch vind ik dat we dit soort dingen principieel niet kunnen tolereren. We kunnen niet gewoon over ons heen laten lopen. Daarmee suggereer je dat je dat soort gedrag acceptabel vindt. Sterker nog, je moedigt bumperkleven aan; de bumperklevers krijgen immers hun zin. Als iedere automobilist consistent negatief zou reageren op bumperklevers zouden dit soort problemen er niet zijn. Gezamenlijk kunnen we dan beter gedrag aanleren.
Wat ik doe verschilt een beetje per auto. In de Fiesta waar ik eerst in reed kon ik knipperen met het mistlicht om een schrikreactie voort te brengen. Je middelvinger, knipperen en toeteren wanneer ze je inhalen helpt ook. Gewoon duidelijk maken dat je dit niet accepteert. Als je iemand zijn voorlichten niet ziet, zal er minder dan 30cm ruimte zijn. Dat kan gewoon niet. daar moet op gereageerd worden.
Hetzelfde geld voor andere dingen in het verkeer. Een Marrokaantje had op de Amsterdamsestraatweg bijvoorbeeld zijn Peugeot 106 zo scheef geparkeerd dat hij 3 plekjes in beslag nam. Iedereen reed eromheen om ergens anders te parkeren. Ik vind dat soort gedrag echter onacceptabel, dus klopte op het raam en sommeerde hem zijn auto net te parkeren zodat ik en iemand anders ernaast konden staan.
Weer hetzelfde met rijden zonder lichten in het donker. Ik vind dat gevaarlijk. Daarom vind ik het mijn verantwoordelijkheid de automobilist erop te attenderen dat hij zijn lichten uit heeft, bijvoorbeeld door te knipperen, of via het raam proberen te praten.
Bij mij thuis is er ook een kruispunt waar veel automobilisten door rood rijden. Als je daar op de fiets zit en je een noodrem moet maken omdat iemand door rijd, vind ik het ook gewoon nodig er iets aan te doen. In ieder geval een gebaar dat hij bijna iemand had doodgereden.
Nog los van dingen niet accepteren denk ik ook dat asociaal rijden voor veel mensen een automatisme is. Als niemand ze erop attendeert hebben ze zelf niet door hoe gevaarlijk ze bezig zijn.
Over 80% van dat gedrag groei je nog wel heen; het duurt soms effe, maar op een gegeven moment kom je tot de conclusie dat jouw bloeddruk hoger is als hun care-niveau, en in sommige gevallen; IQ.quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:36 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Aan de ene kant heb je een punt. Agressie beantwoorden met agressie zorgt ervoor dat iedereen geïrriteerder raakt.
Toch vind ik dat we dit soort dingen principieel niet kunnen tolereren. We kunnen niet gewoon over ons heen laten lopen. Daarmee suggereer je dat je dat soort gedrag acceptabel vindt. Sterker nog, je moedigt bumperkleven aan; de bumperklevers krijgen immers hun zin. Als iedere automobilist consistent negatief zou reageren op bumperklevers zouden dit soort problemen er niet zijn. Gezamenlijk kunnen we dan beter gedrag aanleren.
Wat ik doe verschilt een beetje per auto. In de Fiesta waar ik eerst in reed kon ik knipperen met het mistlicht om een schrikreactie voort te brengen. Je middelvinger, knipperen en toeteren wanneer ze je inhalen helpt ook. Gewoon duidelijk maken dat je dit niet accepteert. Als je iemand zijn voorlichten niet ziet, zal er minder dan 30cm ruimte zijn. Dat kan gewoon niet. daar moet op gereageerd worden.
Hetzelfde geld voor andere dingen in het verkeer. Een Marrokaantje had op de Amsterdamsestraatweg bijvoorbeeld zijn Peugeot 106 zo scheef geparkeerd dat hij 3 plekjes in beslag nam. Iedereen reed eromheen om ergens anders te parkeren. Ik vind dat soort gedrag echter onacceptabel, dus klopte op het raam en sommeerde hem zijn auto net te parkeren zodat ik en iemand anders ernaast konden staan.
Weer hetzelfde met rijden zonder lichten in het donker. Ik vind dat gevaarlijk. Daarom vind ik het mijn verantwoordelijkheid de automobilist erop te attenderen dat hij zijn lichten uit heeft, bijvoorbeeld door te knipperen, of via het raam proberen te praten.
Bij mij thuis is er ook een kruispunt waar veel automobilisten door rood rijden. Als je daar op de fiets zit en je een noodrem moet maken omdat iemand door rijd, vind ik het ook gewoon nodig er iets aan te doen. In ieder geval een gebaar dat hij bijna iemand had doodgereden.
Nog los van dingen niet accepteren denk ik ook dat asociaal rijden voor veel mensen een automatisme is. Als niemand ze erop attendeert hebben ze zelf niet door hoe gevaarlijk ze bezig zijn.
En jij denkt dag je met jouw middelvinger hem een lesje hebt geleerd? Volgende keer dat hij meent haast te hebben zal hij precies zo rijden als hij nu deed. Daar kun nog duizend middelvingers naar opsteken maar dat gaat echt niets helpen. Zelfs praten met zulke mensen heeft doorgaans weinig zin. De meeste asocialen met de auto geven daar geen gehoor aan. Een aantal zal het onbewust doen (door rood rijden of zonder licht rijden).quote:Op woensdag 14 mei 2014 23:36 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik hoop het eigenlijk. Ik heb er nog een keertje rustig -- en dus niet boos en emotioneel -- over nagedacht, en eigenlijk was mijn eigen gedrag even verwerpelijk als het bumperkleven van de ander. Allebei molesteerden we gewoon de verkeerssituatie.quote:Op donderdag 15 mei 2014 00:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Over 80% van dat gedrag groei je nog wel heen; het duurt soms effe, maar op een gegeven moment kom je tot de conclusie dat jouw bloeddruk hoger is als hun care-niveau, en in sommige gevallen; IQ.
Inderdaad jouw reacties hebben me laten nadenken, en eigenlijk heb je gelijk. Niemand schiet wat met een middelvinger op. Als een bestuurder expres asociaal probeert te rijden, zal een middelvinger hem niet tot bezinning wenden. Het lokt alleen maar frustraties op. Zowel bij de aso als bij mezelf.quote:Op donderdag 15 mei 2014 00:29 schreef portie het volgende:
En jij denkt dag je met jouw middelvinger hem een lesje hebt geleerd? Volgende keer dat hij meent haast te hebben zal hij precies zo rijden als hij nu deed. Daar kun nog duizend middelvingers naar opsteken maar dat gaat echt niets helpen. Zelfs praten met zulke mensen heeft doorgaans weinig zin. De meeste asocialen met de auto geven daar geen gehoor aan. Een aantal zal het onbewust doen (door rood rijden of zonder licht rijden).
Mwah daar ben ik het niet mee eens. Het was een BMW 3; een sedan op dezelfde hoogte als mijn auto. Bij voldoende afstand en een normaal model auto, zie je de auto als geheel in je achterspiegel: bumper, banden, etc. Bij bumperkleven met minder dan een seconde afstand zie je bijvoorbeeld de voorwielen niet meer. Als je de voorlichten niet meer ziet, zal de ander niet meer dan 10 a 20 centimeter van je achterbak vandaan zitten... Kijk maar eens met parkererenquote:Op donderdag 15 mei 2014 00:29 schreef portie het volgende:
Daarnaast: Als je zijn achterlichten niet kan zien in je binnenspiegel zegt het nog verrekte weinig over hoe dicht hij achter je zit. Kan dan alsnog een paar meter zijn. Niet dat het er dan veiliger op wordt, maar toch.
Als je vandaag hebt geleerd geen brake tests te doen (remmen van 120 naar 40 op de snelweg is een brake test), heb je al een hoop geleerd.quote:Op donderdag 15 mei 2014 00:41 schreef NieuweNier het volgende:
Ik ben een beginnend bestuurder en heb nog veel te leren, maar middelvingers in het verkeer gaan er in ieder geval niet meer komen. Niemand schiet er iets mee op. Beide partijen worden in plaats daarvan geïrriteerd.
Wen er maar aan dat je dat soort figuren op bepaalde momenten nog veel vaker gaat tegenkomen. Schouders ophalen en negeren is echt het beste. Ze komen vanzelf wel een keer een VROSje tegen (vooral te hopen met een brake test, dat is direct invordering art 5 (dus duur/via justitie!) + EMG melding á 1000 euro én 3 dagen cursus) of parkeren hem achterop een vrachtwagen. En ja, dat is best wel eens lastig om je dan in te houden.quote:Op donderdag 15 mei 2014 00:41 schreef NieuweNier het volgende:
Mwah daar ben ik het niet mee eens. Het was een BMW 3; een sedan op dezelfde hoogte als mijn auto. Bij voldoende afstand en een normaal model auto, zie je de auto als geheel in je achterspiegel: bumper, banden, etc. Bij bumperkleven met minder dan een seconde afstand zie je bijvoorbeeld de voorwielen niet meer. Als je de voorlichten niet meer ziet, zal de ander niet meer dan 10 a 20 centimeter van je achterbak vandaan zitten... Kijk maar eens met parkereren
doe jezelf eens een plezier en ga eens klooien met een mattie op een lege parkeerplaats ofzo. Als je die koplampen niet meer ziet zit er zomaar nog 3 - 4 meter tussen hoor, ik heb volgens mij nog nooit een held gezien die bij 120p/u op 30cm durft te gaan zitten. De meesten halen dat met parkeren nog niet..quote:Op donderdag 15 mei 2014 00:41 schreef NieuweNier het volgende:
Mwah daar ben ik het niet mee eens. Het was een BMW 3; een sedan op dezelfde hoogte als mijn auto. Bij voldoende afstand en een normaal model auto, zie je de auto als geheel in je achterspiegel: bumper, banden, etc. Bij bumperkleven met minder dan een seconde afstand zie je bijvoorbeeld de voorwielen niet meer. Als je de voorlichten niet meer ziet, zal de ander niet meer dan 10 a 20 centimeter van je achterbak vandaan zitten... Kijk maar eens met parkereren
Deze?quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:03 schreef Turbomuis het volgende:
Terechte boete, maar wel irritant.
In Eindhoven heb je een rondweg. Daar mag je 70. Ik rijd elke dag over die rondweg. Op het stuk waar ik rijd is een stukje van 140 meter waar je 50 mag. Lukt prima, als het verkeerslicht waar die 140 meer begint rood is. Maar als die groen is rijdt iedereen met 70 door, niemand gaat op de rem.
En nu heb ik dus een boete. Ik denk dat heel veel mensen een boete hebben van 2 mei op de Marconilaan.
Grom.
Ja, dat punt. En de borden staan nog steeds op die plekken ja. En wat ik al zei, als het groen is kachel je verder, en binnen die paar meter van 70 naar 50 is dan lastig. Gevaarlijk zelfs, als het druk is. Bezwaar maken heeft waarschijnlijk geen zin, want sja, ik reed te hard, (58, gecorrigeerd 55), maar naaiend is het inderdaad wel.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:14 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Deze?
http://www.politie.nl/nie(...)ort-geactiveerd.html
EDIT: Als de borden en flitspaal nog steeds zo zijn zoals ze in de Street View hieronder zijn, dan vind ik het behoorlijk naaiend. Ik kan geen eerder bord '50' vinden dan op de SV, en echt luttele meters verder staat de flitspaal. Oftewel, als je gas loslaat vanaf 70 km/h red je dat misschien net? Met een zware auto denk ik niet eens.
https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,75.61,,0,14.97
Het kruispunt kwam mij al bekend voor uit dit topic. Op 3 mei zat jij te klagen dat er voor dat bord van 50 een bestelbus stil stond half op de weg en op de stoep.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:03 schreef Turbomuis het volgende:
Terechte boete, maar wel irritant.
In Eindhoven heb je een rondweg. Daar mag je 70. Ik rijd elke dag over die rondweg. Op het stuk waar ik rijd is een stukje van 140 meter waar je 50 mag. Lukt prima, als het verkeerslicht waar die 140 meer begint rood is. Maar als die groen is rijdt iedereen met 70 door, niemand gaat op de rem.
En nu heb ik dus een boete. Ik denk dat heel veel mensen een boete hebben van 2 mei op de Marconilaan.
Grom.
Als er een vrachtwagen op de eerste strook rijdt en jij schuin erachter op de tweede strook, dan kan je het bord niet eens zien. En volgens de wet moet een bord toch altijd in alle gevallen zichtbaar zijn? Op twee of meerstrooks autowegen en snelwegen is het niet voor niets verplicht dat bepaalde borden aan beide zijden dienen te hangen. Er is verder geen enkele indicatie dat de snelheidslimiet veranderd is na die kruising, in ieder geval niet op SV.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:19 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Ja, dat punt. En de borden staan nog steeds op die plekken ja. En wat ik al zei, als het groen is kachel je verder, en binnen die paar meter van 70 naar 50 is dan lastig. Gevaarlijk zelfs, als het druk is. Bezwaar maken heeft waarschijnlijk geen zin, want sja, ik reed te hard, (58, gecorrigeerd 55), maar naaiend is het inderdaad wel.
Zelfde punt inderdaad. Had die bus er maar een dag eerder gestaan, dan had ik nu geen boete...quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:29 schreef portie het volgende:
[..]
Het kruispunt kwam mij al bekend voor uit dit topic. Op 3 mei zat jij te klagen dat er voor dat bord van 50 een bestelbus stil stond half op de weg en op de stoep.
Daar heb je een punt. Ik zal morgen 's goed opletten hoe het er daar uitziet, of er ondertussen aan de andere kant ook een 50-bord is gekomen. Zo niet, dan ga ik dat bezwaar toch maar 's indienen. Niet vanwege het bedrag, dat valt (zeker voor een boete) reuze mee, maar meer een principedingetje. Want veiliger wordt het er niet op, van dit stukkie 50.quote:Op donderdag 15 mei 2014 20:38 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Als er een vrachtwagen op de eerste strook rijdt en jij schuin erachter op de tweede strook, dan kan je het bord niet eens zien. En volgens de wet moet een bord toch altijd in alle gevallen zichtbaar zijn? Op twee of meerstrooks autowegen en snelwegen is het niet voor niets verplicht dat bepaalde borden aan beide zijden dienen te hangen. Er is verder geen enkele indicatie dat de snelheidslimiet veranderd is na die kruising, in ieder geval niet op SV.
Het 50-bord (helemaal rechts op het screenshot) staat voor de verkeerslichten (dus wel 'nodig'), de flitser ook (helemaal links op het screenshot).quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:27 schreef Viezze het volgende:
Na elk kruispunt "vervalt" de geldende snelheidslimiet naar de algemeen geldende snelheidslimiet (dus hier 50 want bebouwde kom). Denk daarom dat je weinig kans maakt, want dat bord is eigenlijk een onnodige.
Maar niettemin erg zuur, ben zelf ook wel eens geflitst met zo'n lullige snelheid. De enige reden dat ik op dit betreffende punt niet ben geflitst is Flitsmeister
Dat zie ik, maar hier:quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:36 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Het 50-bord (helemaal rechts op het screenshot) staat voor de verkeerslichten (dus wel 'nodig'), de flitser ook (helemaal links op het screenshot).
Ongeveer ter hoogte van halverwege het bruinrode gebouw verderop staat weer een bord met 70.
[ afbeelding ]
Parkeersensoren jonguh, pieeeeeeeeeeeeeep is twee voeten op de rem.quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:25 schreef iFrost het volgende:
Laatst reed ik langs een supermarkt, ging het voetbalvrouwtje in de SUV voor mij ineens keihard remmen om vervolgens proberen te fileparkeren, waarbij ze mijn auto bijna raakte, ik kon niet naar achteren want daar stonden auto's en ze reageerde niet op mijn getoeterPas op het laatste moment ging ze stoppen.
A, zo bedoel je.quote:Op donderdag 15 mei 2014 22:38 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dat zie ik, maar hier:
https://www.google.nl/map(...)UYGdG98UKA!2e0?hl=nl
Staat geen bord dat je 70 mag. Dus is de snelheidslimiet 50.
Leuke case dit (de boete minder natuurlijk). Ben wel benieuwd.quote:Op donderdag 15 mei 2014 23:10 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
A, zo bedoel je.
Volgens mij is de 'principesnelheid' op de rondweg 70, en als dat afwijkt wordt het aangegeven. Ik kan er zo niks over terugvinden, dus het zou kunnen dat je gelijk hebt. Ik ga het 's uitzoeken, vind het wel interessant
Borden vervallen na de eerste zijweg, tenzij het zoneborden zijn.quote:Op donderdag 15 mei 2014 23:10 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
A, zo bedoel je.
Volgens mij is de 'principesnelheid' op de rondweg 70, en als dat afwijkt wordt het aangegeven. Ik kan er zo niks over terugvinden, dus het zou kunnen dat je gelijk hebt. Ik ga het 's uitzoeken, vind het wel interessant
Binnen bebouwde kom is de standaardsnelheid 50, die hoeft in principe niet aangegeven te worden. Alleen op autowegen binnen bebouwde kom mag 70 worden gereden, mits dit ook zo is aangegeven (dus met een A1-70).quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:41 schreef Light het volgende:
Dus eigenlijk is dat 50-bord overbodig, maar 't helpt wel om duidelijk te maken dat het geen 70 meer is. Maar je kunt alsnog gewoon bezwaar indienen natuurlijk.
Was een andere 'oplossing' niet mogelijk?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 00:14 schreef Fer het volgende:
Vandaag een beetje haast en we reden richting een versmalling, de auto rechtsachter me wil het gat expres dichtrijden en geeft een dot gas. Mijn enige reactie is dan, snel naar rechts insturen, kon ie in de remmen.
Kinderachtig
Geen bord en binnen de bebouwde kom = 50. Net bij een afwijking van de normale max snelheid moet een bordje staan. niet andersom.quote:Op donderdag 15 mei 2014 23:10 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
A, zo bedoel je.
Daar heb je best wel gelijk inquote:Op donderdag 15 mei 2014 16:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
doe jezelf eens een plezier en ga eens klooien met een mattie op een lege parkeerplaats ofzo. Als je die koplampen niet meer ziet zit er zomaar nog 3 - 4 meter tussen hoor, ik heb volgens mij nog nooit een held gezien die bij 120p/u op 30cm durft te gaan zitten. De meesten halen dat met parkeren nog niet..
Vergis je trouwens niet; 4 meter afstand op de snelweg is nog steeds debiel weinig en is gewoon bumperkleven. De normale gang van zaken is een seconde ofzo, dus enigszins normaal is al rap 25 meter, terwijl het advies is om 2 seconden afstand te houden, en dat is dus 50 meter. Makkelijk te zien door strepen te tellen op de weg. één streep is 3 meter lang, en een tussenruimte is 12 meter. als je dus 4 strepen en 3 tussenruimtes aanhoudt, zit je net onder de 2 seconden (bij 120 p/u) dus 4 meter is gewoon een factortje 12 - 13 te weinig natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 14:38 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Daar heb je best wel gelijk in
Gisteren toen ik aan het parkeren was viel het me inderdaad op. Ik ging fileparkeren naast een seat (die polo wannabe uit '97) van een maat. Zelfs toen er nog iets van 3 meter ruimte was zag ik de voorlichten inderdaad niet meer.
Ik leefde in de gedachten dat iemand dan heel close achter je zat. Nu voel ik me een beetjeover wat ik deed...
Weet je waar ik dat ook altijd vind? Op de A/N261 bij de Efteling en verder, tussen de A59 en Tilburg. Daar mag je het grootste stuk 100 km/h, maar de stukken bij de verkeerslichten zijn allemaal 70 km/h. Dan moet je dus als het licht op groen staat alsnog afremmen naar 70, om vervolgens na de kruising weer op te trekken naar 100 km/h. Iedereen die er dagelijks rijdt jakkert gewoon door, iedereen die er voor het eerst rijdt denkt "shit, staat hier geen flitspaal?!" en gaat vol op z'n rem op het laatste moment. Wat dan weer resulteert in gevaarlijke situaties.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:44 schreef dick_laurent het volgende:
Ik vind dat wel echt VIES hoor. Hier in Utrecht (noord, afslag maarssen/utrecht overvecht) heb je ook een paar van dat soort situaties. Kom je vd snelweg af, is het eerst 70, dan 50.... ok prima, want je bent dan toch aan het afremmen voor de eerste stads-stoplichten.
Vervolgens trek je weer op en dan is het weer 70. Ok, wederom prima... iedereen rijdt daar over het algemeen eerder iets te hard dan te langzaam, dus met 75/80 kan je dan lekker doorkachelen.
Maar vervolgens komt er een mini stukje, van misschien honderd meter waar het opeens 50 is (toegegeven, het 50 bord is wel goed zichtbaar) en daarna is het meteen weer 70.
Echt niemand remt daar op die honderd meter opeens rap af naar 50, zou ook gewoon link zijn....
Voor zover ik weet staat daar geen flitspaal, maar als ze die daar gaan plaatsen dan gaan echt elke dag tientallen mensen de sjaak zijn. Terwijl het zo fucking onnodig is
Er is daar geen voetgangers oversteekplaats, kruising of fietspad op de rijbaan of wat dan ook. Er is niets wat je het gevoel geeft dat het nodig/veiliger is om opeens even af te remmen naar 50.
Maar toch dat bord hezo kansloos....
Ik zou zo niet met bewijs kunnen komen, maar mij is geleerd dat na elk kruispunt de geldende snelheid vervalt naar de snelheid in het gebied waar je je bevindt (binnen/buiten bebouwde kom, autoweg, snelweg). Dit geldt uiteraard niet voor zones (maar de ringweg in Eindhoven is geen 70-zone).quote:Op donderdag 15 mei 2014 23:10 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
A, zo bedoel je.
En als het een in-uitvoeg combinatie strook is, dan moet het direct bij de eerste blokmarkering staan daar waar de invoegstrook bij de hoofdweg komt.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 17:38 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik zou zo niet met bewijs kunnen komen, maar mij is geleerd dat na elk kruispunt de geldende snelheid vervalt naar de snelheid in het gebied waar je je bevindt (binnen/buiten bebouwde kom, autoweg, snelweg). Dit geldt uiteraard niet voor zones (maar de ringweg in Eindhoven is geen 70-zone).
Dit geldt bijvoorbeeld ook op de snelweg, maar dan is het "kruispunt" een invoegstrook. Als je twijfelt hoe hard je ergens mag, na elke invoegstrook moet de maximumsnelheid staan. Als er niks staat is dat dus 130.
Als in remmen en wachten de rest erlangs en dan invoegen?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 10:41 schreef rumiii het volgende:
[..]
Was een andere 'oplossing' niet mogelijk?
Dit is correct.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 17:38 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik zou zo niet met bewijs kunnen komen, maar mij is geleerd dat na elk kruispunt de geldende snelheid vervalt naar de snelheid in het gebied waar je je bevindt (binnen/buiten bebouwde kom, autoweg, snelweg). Dit geldt uiteraard niet voor zones (maar de ringweg in Eindhoven is geen 70-zone).
Dit geldt bijvoorbeeld ook op de snelweg, maar dan is het "kruispunt" een invoegstrook. Als je twijfelt hoe hard je ergens mag, na elke invoegstrook moet de maximumsnelheid staan. Als er niks staat is dat dus 130.
Herkendbaar, had een tijdje geleden op de snelweg iets vergelijkbaarsquote:Op zaterdag 17 mei 2014 23:43 schreef Catch22- het volgende:
Goed verhaal wel.
Eigen irritatie: een mongool reed de busbaan die overloopt in een uitvoegstrook op. Op het moment dat de uitvoegstrook begint wil ik naar rechts en rij ik hem bijna aan. Had wel gezien dat er geen bus achter me zat dus had er niet op gerekend. Drie debieltjes in een civic ofzo.
Was in groningen voor t station, richting t zuiderdiep. Ze gingen toevallig naar de hoerenstraat.
Bekende klacht. Ik sta regelmatig met mijn brommer voor n stoplicht waar er ook zo'n wit kruis staat. Dus altijd de keuze: pas ik er nog bij of stop ik voor t kruis? En altijd effe checken of de auto achter mij dat ook door heeft. Fietsers meestal niet, die zie ik nog wel eens schrikken.quote:Op zondag 18 mei 2014 11:03 schreef BlackLining het volgende:
Van die mensen bij wie het niet schijnt binnen te dringen waarom er op sommige plekken van die mooie witte kruizen op de weg staan.
En dan sta je dus met je waggie op een krappe uitrit. Je wilt naar links, maar dat kan niet, want rechts staat de brug open en mevrouw Yaris heeft haar kutbak pontificaal voor de uitrit geparkeerd midden op zo'n mooi wit kruis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |