abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 14 mei 2014 @ 17:27:40 #102
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_139952109
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 17:11 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Er rijden zoveel mensen extreem bagger in Utrecht. Spookrijden, drugs, alcohol, uit het raam hangen; echt niets verbaasd me meer...

Iedere keer dat je snachts door het centrum rijdt zie je idioten. Bellen is dan gewoon een beetje kansloos ;)
Daarom ook niet snachts door het centrum van Utrecht rijden. Überhaupt door het centrum van Utrecht rijden is al vrij :') het is een grote chaos/bouwput
pi_139952358
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 17:16 schreef Turbomuis het volgende:
Net op het parkeerterrein van de supermarkt onstond er zo'n leuk knoopje. Je weet wel, druk, dus als er mensen uit een parkeervak steken staan er andere mensen te wachten die daar dan weet in willen (bij voorkeur midden op de weg) en dit keer gebeurde dat op een onhandige plek
Dit is op zich al klachtwaardig. Er staat dan al een rijtje auto's te wachten totdat nr. 1 (opvallend vaak een patser in een PC-Hooft- tractor) kan inparkeren.

En in plaats van door te rijden naar de volgende vrije plek 10 meter verderop, waar plenty parkeergelegenheid is, besluit meneer de boel maar te blokkeren. Het plebs wacht maar even. Je zal ook eens wat meters extra moeten lopen naar de supermarkt.
  woensdag 14 mei 2014 @ 22:14:58 #104
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139963810
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 17:27 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Daarom ook niet snachts door het centrum van Utrecht rijden. Überhaupt door het centrum van Utrecht rijden is al vrij :') het is een grote chaos/bouwput
Het is nu weer erger gewoon. Als je vanaf de Amsterdamsestraatweg komt, die rotonde, je kan alleen nog maar naar links. Rechtdoor en rechts enzo hebben ze afgesloten. :')

Vandaag ging het trouwens weer lekker in de auto. Ik zat met 110 op de teller waar je 100 mocht een vrachtwagen in te halen op de meest linkse rijstrook. Ineens komt er met een noodgang een BMW aanrijden. Hij zat zo extreem te bumperkleven dat ik zat koplampen niet meer kon zien.

Meteen na de vrachtwagen ging ik weer naar rechts. Ik reed mezelf klem maar in ieder geval zou ik geen idioot achter me hebben.

Terwijl ik halverwege ben gaat hij er met een paar centimeter speling al langs. Ik was het echt zat dus ik stak mijn middelvinger uit terwijl ik oogcontact maakte. Het is niet netjes, naar soms moet je voor jezelf opkomen.

Gaat die gozer me afsnijden en voor je keihard remmen. Echt gewoon 40 op de snelweg. :') Ik ging helaas mee door te knipperen en toeteren, dat is misschien niet zo netjes, maar op dat soort momenten wordt je echt aggressief.

Heel harmonica effect natuurlijk achter me, en die vrachtwagen die dus weer opnieuw vaart moest maken.

Echt wat bezielt dat soort mensen. :( Stel je voor ik zie hem over het hoofd en maak een ongeluk, daar profiteert toch helemaal niemand van? 8)7
  woensdag 14 mei 2014 @ 22:23:21 #105
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_139964331
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:14 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Stel je voor ik zie hem over het hoofd en maak een ongeluk, daar profiteert toch helemaal niemand van? 8)7
Misschien degene die daardoor een nieuwe nier krijgt? Als daar nog wat van over is. :+
pi_139964480
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:14 schreef NieuweNier het volgende:
Echt wat bezielt dat soort mensen. :( Stel je voor ik zie hem over het hoofd en maak een ongeluk, daar profiteert toch helemaal niemand van? 8)7
Gewoon jouw gedrag, ga gewoon aan de kant zodra je langs de vrachtwagen bent. Misschien ligt zijn vader wel in het ziekenhuis. Verder geen fratsen uitlokken.
.
pi_139966115
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:25 schreef Fer het volgende:

[..]

Gewoon jouw gedrag, ga gewoon aan de kant zodra je langs de vrachtwagen bent. Misschien ligt zijn vader wel in het ziekenhuis. Verder geen fratsen uitlokken.
Dan snap ik dat je snel op bezoek wilt. Maar dan wil je toch geen kamer delen met je vader?
  woensdag 14 mei 2014 @ 22:57:33 #108
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139966562
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:25 schreef Fer het volgende:

[..]

Gewoon jouw gedrag, ga gewoon aan de kant zodra je langs de vrachtwagen bent. Misschien ligt zijn vader wel in het ziekenhuis. Verder geen fratsen uitlokken.
Dat zijn vader in het ziekenhuis ligt geeft hem geen recht de levens van anderen óók in gevaar te brengen.

Overigens is het niet alsof ik links bleef plakken. Ik had nog wat gas bijgegeven en was meteen naar rechts gegaan. Ik wilde echter wel een signaal geven dat dat totaal onacceptabel was. Verder denk ik, dat als hij echt haast had, hij niet tot 40km/u zou afremmen op de snelweg, puur om te treiteren.

Ik heb er echt geen problemen mee wanneer mensen harder willen rijden. Dat kan je echter ook netjes doen. Dus afstand houden en je linker knipperlicht aan. Desnoods is met je grote lichten knipperen of toeteren ook acceptabel. Daarmee geef je een signaal dat je er per se langs wilt omdat je haast hebt.

Bumperkleven is gewoon gevaarlijk asociaal gedrag, zonder daadwerkelijk nut in het verkeer. :W
pi_139967745
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 22:57 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dat zijn vader in het ziekenhuis ligt geeft hem geen recht de levens van anderen óók in gevaar te brengen.

Overigens is het niet alsof ik links bleef plakken. Ik had nog wat gas bijgegeven en was meteen naar rechts gegaan. Ik wilde echter wel een signaal geven dat dat totaal onacceptabel was. Verder denk ik, dat als hij echt haast had, hij niet tot 40km/u zou afremmen op de snelweg, puur om te treiteren.

Ik heb er echt geen problemen mee wanneer mensen harder willen rijden. Dat kan je echter ook netjes doen. Dus afstand houden en je linker knipperlicht aan. Desnoods is met je grote lichten knipperen of toeteren ook acceptabel. Daarmee geef je een signaal dat je er per se langs wilt omdat je haast hebt.

Bumperkleven is gewoon gevaarlijk asociaal gedrag, zonder daadwerkelijk nut in het verkeer. :W
Je hebt je gewoon laten uitlokken door hem. Door hem te stangen werd hij nog veel roekelozer. Zijn gedrag is niet goed te praten hoor, maar zulke mensen moet je gewoon laten gaan. Zeker in het verkeer moet je niet denken dat je anderen terecht kan wijzen. Daarvoor kom je gewoon middelen te kort.
pi_139967952
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 23:15 schreef portie het volgende:

[..]

Je hebt je gewoon laten uitlokken door hem. Door hem te stangen werd hij nog veel roekelozer. Zijn gedrag is niet goed te praten hoor, maar zulke mensen moet je gewoon laten gaan. Zeker in het verkeer moet je niet denken dat je anderen terecht kan wijzen. Daarvoor kom je gewoon middelen te kort.
Precies, je actie leidt tot 2 dingen.

Of hij negeert je en rijdt door, had je ook beter kunnen doen.

Hij reageert op je en wordt boos en er vervolgt alleen meer gevaarlijker gedrag.
.
  woensdag 14 mei 2014 @ 23:36:43 #111
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139969321
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 23:15 schreef portie het volgende:

[..]

Je hebt je gewoon laten uitlokken door hem. Door hem te stangen werd hij nog veel roekelozer. Zijn gedrag is niet goed te praten hoor, maar zulke mensen moet je gewoon laten gaan. Zeker in het verkeer moet je niet denken dat je anderen terecht kan wijzen. Daarvoor kom je gewoon middelen te kort.
Aan de ene kant heb je een punt. Agressie beantwoorden met agressie zorgt ervoor dat iedereen geïrriteerder raakt.

Toch vind ik dat we dit soort dingen principieel niet kunnen tolereren. We kunnen niet gewoon over ons heen laten lopen. Daarmee suggereer je dat je dat soort gedrag acceptabel vindt. Sterker nog, je moedigt bumperkleven aan; de bumperklevers krijgen immers hun zin. Als iedere automobilist consistent negatief zou reageren op bumperklevers zouden dit soort problemen er niet zijn. Gezamenlijk kunnen we dan beter gedrag aanleren.

Wat ik doe verschilt een beetje per auto. In de Fiesta waar ik eerst in reed kon ik knipperen met het mistlicht om een schrikreactie voort te brengen. Je middelvinger, knipperen en toeteren wanneer ze je inhalen helpt ook. Gewoon duidelijk maken dat je dit niet accepteert. Als je iemand zijn voorlichten niet ziet, zal er minder dan 30cm ruimte zijn. Dat kan gewoon niet. daar moet op gereageerd worden.

Hetzelfde geld voor andere dingen in het verkeer. Een Marrokaantje had op de Amsterdamsestraatweg bijvoorbeeld zijn Peugeot 106 zo scheef geparkeerd dat hij 3 plekjes in beslag nam. Iedereen reed eromheen om ergens anders te parkeren. Ik vind dat soort gedrag echter onacceptabel, dus klopte op het raam en sommeerde hem zijn auto net te parkeren zodat ik en iemand anders ernaast konden staan.

Weer hetzelfde met rijden zonder lichten in het donker. Ik vind dat gevaarlijk. Daarom vind ik het mijn verantwoordelijkheid de automobilist erop te attenderen dat hij zijn lichten uit heeft, bijvoorbeeld door te knipperen, of via het raam proberen te praten.

Bij mij thuis is er ook een kruispunt waar veel automobilisten door rood rijden. Als je daar op de fiets zit en je een noodrem moet maken omdat iemand door rijd, vind ik het ook gewoon nodig er iets aan te doen. In ieder geval een gebaar dat hij bijna iemand had doodgereden.

Nog los van dingen niet accepteren denk ik ook dat asociaal rijden voor veel mensen een automatisme is. Als niemand ze erop attendeert hebben ze zelf niet door hoe gevaarlijk ze bezig zijn.
  Moderator woensdag 14 mei 2014 @ 23:52:22 #112
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_139970189
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 23:36 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Aan de ene kant heb je een punt. Agressie beantwoorden met agressie zorgt ervoor dat iedereen geïrriteerder raakt.

Toch vind ik dat we dit soort dingen principieel niet kunnen tolereren. We kunnen niet gewoon over ons heen laten lopen. Daarmee suggereer je dat je dat soort gedrag acceptabel vindt. Sterker nog, je moedigt bumperkleven aan; de bumperklevers krijgen immers hun zin. Als iedere automobilist consistent negatief zou reageren op bumperklevers zouden dit soort problemen er niet zijn. Gezamenlijk kunnen we dan beter gedrag aanleren.

Wat ik doe verschilt een beetje per auto. In de Fiesta waar ik eerst in reed kon ik knipperen met het mistlicht om een schrikreactie voort te brengen. Je middelvinger, knipperen en toeteren wanneer ze je inhalen helpt ook. Gewoon duidelijk maken dat je dit niet accepteert. Als je iemand zijn voorlichten niet ziet, zal er minder dan 30cm ruimte zijn. Dat kan gewoon niet. daar moet op gereageerd worden.

Hetzelfde geld voor andere dingen in het verkeer. Een Marrokaantje had op de Amsterdamsestraatweg bijvoorbeeld zijn Peugeot 106 zo scheef geparkeerd dat hij 3 plekjes in beslag nam. Iedereen reed eromheen om ergens anders te parkeren. Ik vind dat soort gedrag echter onacceptabel, dus klopte op het raam en sommeerde hem zijn auto net te parkeren zodat ik en iemand anders ernaast konden staan.

Weer hetzelfde met rijden zonder lichten in het donker. Ik vind dat gevaarlijk. Daarom vind ik het mijn verantwoordelijkheid de automobilist erop te attenderen dat hij zijn lichten uit heeft, bijvoorbeeld door te knipperen, of via het raam proberen te praten.

Bij mij thuis is er ook een kruispunt waar veel automobilisten door rood rijden. Als je daar op de fiets zit en je een noodrem moet maken omdat iemand door rijd, vind ik het ook gewoon nodig er iets aan te doen. In ieder geval een gebaar dat hij bijna iemand had doodgereden.

Nog los van dingen niet accepteren denk ik ook dat asociaal rijden voor veel mensen een automatisme is. Als niemand ze erop attendeert hebben ze zelf niet door hoe gevaarlijk ze bezig zijn.
Je maakt wel een hoop mee op de weg he?

Vind het wel typisch. Ik woon ook in Utrecht en ik heb eigenlijk niet tot nauwelijks dat soort conflicten en gekke situaties met automobilisten.
Toegegeven, ik rijd niet elke dag auto... maar dan nog.
Misschien lok je bepaald gedrag een beetje uit? I dunno...
  donderdag 15 mei 2014 @ 00:06:37 #113
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_139970770
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 23:36 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Aan de ene kant heb je een punt. Agressie beantwoorden met agressie zorgt ervoor dat iedereen geïrriteerder raakt.

Toch vind ik dat we dit soort dingen principieel niet kunnen tolereren. We kunnen niet gewoon over ons heen laten lopen. Daarmee suggereer je dat je dat soort gedrag acceptabel vindt. Sterker nog, je moedigt bumperkleven aan; de bumperklevers krijgen immers hun zin. Als iedere automobilist consistent negatief zou reageren op bumperklevers zouden dit soort problemen er niet zijn. Gezamenlijk kunnen we dan beter gedrag aanleren.

Wat ik doe verschilt een beetje per auto. In de Fiesta waar ik eerst in reed kon ik knipperen met het mistlicht om een schrikreactie voort te brengen. Je middelvinger, knipperen en toeteren wanneer ze je inhalen helpt ook. Gewoon duidelijk maken dat je dit niet accepteert. Als je iemand zijn voorlichten niet ziet, zal er minder dan 30cm ruimte zijn. Dat kan gewoon niet. daar moet op gereageerd worden.

Hetzelfde geld voor andere dingen in het verkeer. Een Marrokaantje had op de Amsterdamsestraatweg bijvoorbeeld zijn Peugeot 106 zo scheef geparkeerd dat hij 3 plekjes in beslag nam. Iedereen reed eromheen om ergens anders te parkeren. Ik vind dat soort gedrag echter onacceptabel, dus klopte op het raam en sommeerde hem zijn auto net te parkeren zodat ik en iemand anders ernaast konden staan.

Weer hetzelfde met rijden zonder lichten in het donker. Ik vind dat gevaarlijk. Daarom vind ik het mijn verantwoordelijkheid de automobilist erop te attenderen dat hij zijn lichten uit heeft, bijvoorbeeld door te knipperen, of via het raam proberen te praten.

Bij mij thuis is er ook een kruispunt waar veel automobilisten door rood rijden. Als je daar op de fiets zit en je een noodrem moet maken omdat iemand door rijd, vind ik het ook gewoon nodig er iets aan te doen. In ieder geval een gebaar dat hij bijna iemand had doodgereden.

Nog los van dingen niet accepteren denk ik ook dat asociaal rijden voor veel mensen een automatisme is. Als niemand ze erop attendeert hebben ze zelf niet door hoe gevaarlijk ze bezig zijn.
Over 80% van dat gedrag groei je nog wel heen; het duurt soms effe, maar op een gegeven moment kom je tot de conclusie dat jouw bloeddruk hoger is als hun care-niveau, en in sommige gevallen; IQ.

Ik kan het soms ook niet laten om effe te ziekstralen als er weer eens eentje zit te kutten, maar het heeft in de meeste gevallen 0,0 zin.

Als je er niet in slaagt om je er overheen te zetten, kun je altijd nog solliciteren bij de KLPD, dan kun je er écht iets aan doen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_139970935
Ik zou eigenlijk al bij de vrijwillige politie willen om gewoon op een willekeurig kruispunt bonnen te kunnen gaan zitten schrijven.
pi_139971586
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 23:36 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Aan de ene kant heb je een punt. Agressie beantwoorden met agressie zorgt ervoor dat iedereen geïrriteerder raakt.

Toch vind ik dat we dit soort dingen principieel niet kunnen tolereren. We kunnen niet gewoon over ons heen laten lopen. Daarmee suggereer je dat je dat soort gedrag acceptabel vindt. Sterker nog, je moedigt bumperkleven aan; de bumperklevers krijgen immers hun zin. Als iedere automobilist consistent negatief zou reageren op bumperklevers zouden dit soort problemen er niet zijn. Gezamenlijk kunnen we dan beter gedrag aanleren.

Wat ik doe verschilt een beetje per auto. In de Fiesta waar ik eerst in reed kon ik knipperen met het mistlicht om een schrikreactie voort te brengen. Je middelvinger, knipperen en toeteren wanneer ze je inhalen helpt ook. Gewoon duidelijk maken dat je dit niet accepteert. Als je iemand zijn voorlichten niet ziet, zal er minder dan 30cm ruimte zijn. Dat kan gewoon niet. daar moet op gereageerd worden.

Hetzelfde geld voor andere dingen in het verkeer. Een Marrokaantje had op de Amsterdamsestraatweg bijvoorbeeld zijn Peugeot 106 zo scheef geparkeerd dat hij 3 plekjes in beslag nam. Iedereen reed eromheen om ergens anders te parkeren. Ik vind dat soort gedrag echter onacceptabel, dus klopte op het raam en sommeerde hem zijn auto net te parkeren zodat ik en iemand anders ernaast konden staan.

Weer hetzelfde met rijden zonder lichten in het donker. Ik vind dat gevaarlijk. Daarom vind ik het mijn verantwoordelijkheid de automobilist erop te attenderen dat hij zijn lichten uit heeft, bijvoorbeeld door te knipperen, of via het raam proberen te praten.

Bij mij thuis is er ook een kruispunt waar veel automobilisten door rood rijden. Als je daar op de fiets zit en je een noodrem moet maken omdat iemand door rijd, vind ik het ook gewoon nodig er iets aan te doen. In ieder geval een gebaar dat hij bijna iemand had doodgereden.

Nog los van dingen niet accepteren denk ik ook dat asociaal rijden voor veel mensen een automatisme is. Als niemand ze erop attendeert hebben ze zelf niet door hoe gevaarlijk ze bezig zijn.
En jij denkt dag je met jouw middelvinger hem een lesje hebt geleerd? Volgende keer dat hij meent haast te hebben zal hij precies zo rijden als hij nu deed. Daar kun nog duizend middelvingers naar opsteken maar dat gaat echt niets helpen. Zelfs praten met zulke mensen heeft doorgaans weinig zin. De meeste asocialen met de auto geven daar geen gehoor aan. Een aantal zal het onbewust doen (door rood rijden of zonder licht rijden).

Daarnaast: Als je zijn achterlichten niet kan zien in je binnenspiegel zegt het nog verrekte weinig over hoe dicht hij achter je zit. Kan dan alsnog een paar meter zijn. Niet dat het er dan veiliger op wordt, maar toch.

Je komt verder over als een van de mensen uit de allerslechtste cauffeur van nederland. Die zat ook opgewonden achter het stuur en overal commentaar op hebben en middelvingers opsteken. Die gast reed zelf ook niet al te best waardoor die t vaak zelf op zocht.
  donderdag 15 mei 2014 @ 00:41:50 #116
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139971987
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2014 00:06 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Over 80% van dat gedrag groei je nog wel heen; het duurt soms effe, maar op een gegeven moment kom je tot de conclusie dat jouw bloeddruk hoger is als hun care-niveau, en in sommige gevallen; IQ.
Ik hoop het eigenlijk. Ik heb er nog een keertje rustig -- en dus niet boos en emotioneel -- over nagedacht, en eigenlijk was mijn eigen gedrag even verwerpelijk als het bumperkleven van de ander. Allebei molesteerden we gewoon de verkeerssituatie.

Ik ben een beginnend bestuurder en heb nog veel te leren, maar middelvingers in het verkeer gaan er in ieder geval niet meer komen. Niemand schiet er iets mee op. Beide partijen worden in plaats daarvan geïrriteerd.

quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 00:29 schreef portie het volgende:
En jij denkt dag je met jouw middelvinger hem een lesje hebt geleerd? Volgende keer dat hij meent haast te hebben zal hij precies zo rijden als hij nu deed. Daar kun nog duizend middelvingers naar opsteken maar dat gaat echt niets helpen. Zelfs praten met zulke mensen heeft doorgaans weinig zin. De meeste asocialen met de auto geven daar geen gehoor aan. Een aantal zal het onbewust doen (door rood rijden of zonder licht rijden).

Inderdaad jouw reacties hebben me laten nadenken, en eigenlijk heb je gelijk. Niemand schiet wat met een middelvinger op. Als een bestuurder expres asociaal probeert te rijden, zal een middelvinger hem niet tot bezinning wenden. Het lokt alleen maar frustraties op. Zowel bij de aso als bij mezelf. :X

quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 00:29 schreef portie het volgende:
Daarnaast: Als je zijn achterlichten niet kan zien in je binnenspiegel zegt het nog verrekte weinig over hoe dicht hij achter je zit. Kan dan alsnog een paar meter zijn. Niet dat het er dan veiliger op wordt, maar toch.

Mwah daar ben ik het niet mee eens. Het was een BMW 3; een sedan op dezelfde hoogte als mijn auto. Bij voldoende afstand en een normaal model auto, zie je de auto als geheel in je achterspiegel: bumper, banden, etc. Bij bumperkleven met minder dan een seconde afstand zie je bijvoorbeeld de voorwielen niet meer. Als je de voorlichten niet meer ziet, zal de ander niet meer dan 10 a 20 centimeter van je achterbak vandaan zitten... Kijk maar eens met parkereren :P
  FOK!fotograaf donderdag 15 mei 2014 @ 01:28:59 #117
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139972814
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 00:41 schreef NieuweNier het volgende:
Ik ben een beginnend bestuurder en heb nog veel te leren, maar middelvingers in het verkeer gaan er in ieder geval niet meer komen. Niemand schiet er iets mee op. Beide partijen worden in plaats daarvan geïrriteerd.
Als je vandaag hebt geleerd geen brake tests te doen (remmen van 120 naar 40 op de snelweg is een brake test), heb je al een hoop geleerd.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 00:41 schreef NieuweNier het volgende:
Mwah daar ben ik het niet mee eens. Het was een BMW 3; een sedan op dezelfde hoogte als mijn auto. Bij voldoende afstand en een normaal model auto, zie je de auto als geheel in je achterspiegel: bumper, banden, etc. Bij bumperkleven met minder dan een seconde afstand zie je bijvoorbeeld de voorwielen niet meer. Als je de voorlichten niet meer ziet, zal de ander niet meer dan 10 a 20 centimeter van je achterbak vandaan zitten... Kijk maar eens met parkereren :P
Wen er maar aan dat je dat soort figuren op bepaalde momenten nog veel vaker gaat tegenkomen. Schouders ophalen en negeren is echt het beste. Ze komen vanzelf wel een keer een VROSje tegen (vooral te hopen met een brake test, dat is direct invordering art 5 (dus duur/via justitie!) + EMG melding á 1000 euro én 3 dagen cursus) of parkeren hem achterop een vrachtwagen. En ja, dat is best wel eens lastig om je dan in te houden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_139987027
Laatst reed ik langs een supermarkt, ging het voetbalvrouwtje in de SUV voor mij ineens keihard remmen om vervolgens proberen te fileparkeren, waarbij ze mijn auto bijna raakte, ik kon niet naar achteren want daar stonden auto's en ze reageerde niet op mijn getoeter :') Pas op het laatste moment ging ze stoppen.
  donderdag 15 mei 2014 @ 16:53:44 #119
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_139987996
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 00:41 schreef NieuweNier het volgende:
Mwah daar ben ik het niet mee eens. Het was een BMW 3; een sedan op dezelfde hoogte als mijn auto. Bij voldoende afstand en een normaal model auto, zie je de auto als geheel in je achterspiegel: bumper, banden, etc. Bij bumperkleven met minder dan een seconde afstand zie je bijvoorbeeld de voorwielen niet meer. Als je de voorlichten niet meer ziet, zal de ander niet meer dan 10 a 20 centimeter van je achterbak vandaan zitten... Kijk maar eens met parkereren :P
doe jezelf eens een plezier en ga eens klooien met een mattie op een lege parkeerplaats ofzo. Als je die koplampen niet meer ziet zit er zomaar nog 3 - 4 meter tussen hoor, ik heb volgens mij nog nooit een held gezien die bij 120p/u op 30cm durft te gaan zitten. De meesten halen dat met parkeren nog niet.. :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 15 mei 2014 @ 19:03:22 #120
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_139992139
Terechte boete, maar wel irritant.

In Eindhoven heb je een rondweg. Daar mag je 70. Ik rijd elke dag over die rondweg. Op het stuk waar ik rijd is een stukje van 140 meter waar je 50 mag. Lukt prima, als het verkeerslicht waar die 140 meer begint rood is. Maar als die groen is rijdt iedereen met 70 door, niemand gaat op de rem.

En nu heb ik dus een boete. Ik denk dat heel veel mensen een boete hebben van 2 mei op de Marconilaan.
Grom.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  donderdag 15 mei 2014 @ 19:14:48 #121
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_139992611
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:03 schreef Turbomuis het volgende:
Terechte boete, maar wel irritant.

In Eindhoven heb je een rondweg. Daar mag je 70. Ik rijd elke dag over die rondweg. Op het stuk waar ik rijd is een stukje van 140 meter waar je 50 mag. Lukt prima, als het verkeerslicht waar die 140 meer begint rood is. Maar als die groen is rijdt iedereen met 70 door, niemand gaat op de rem.

En nu heb ik dus een boete. Ik denk dat heel veel mensen een boete hebben van 2 mei op de Marconilaan.
Grom.
Deze? ;)

http://www.politie.nl/nie(...)ort-geactiveerd.html

EDIT: Als de borden en flitspaal nog steeds zo zijn zoals ze in de Street View hieronder zijn, dan vind ik het behoorlijk naaiend. Ik kan geen eerder bord '50' vinden dan op de SV, en echt luttele meters verder staat de flitspaal. Oftewel, als je gas loslaat vanaf 70 km/h red je dat misschien net? Met een zware auto denk ik niet eens.

https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,75.61,,0,14.97

[ Bericht 11% gewijzigd door BigSmurf op 15-05-2014 19:21:10 ]
  donderdag 15 mei 2014 @ 20:19:44 #122
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_139996127
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:14 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Deze? ;)

http://www.politie.nl/nie(...)ort-geactiveerd.html

EDIT: Als de borden en flitspaal nog steeds zo zijn zoals ze in de Street View hieronder zijn, dan vind ik het behoorlijk naaiend. Ik kan geen eerder bord '50' vinden dan op de SV, en echt luttele meters verder staat de flitspaal. Oftewel, als je gas loslaat vanaf 70 km/h red je dat misschien net? Met een zware auto denk ik niet eens.

https://maps.google.nl/ma(...)bp=12,75.61,,0,14.97
Ja, dat punt. En de borden staan nog steeds op die plekken ja. En wat ik al zei, als het groen is kachel je verder, en binnen die paar meter van 70 naar 50 is dan lastig. Gevaarlijk zelfs, als het druk is. Bezwaar maken heeft waarschijnlijk geen zin, want sja, ik reed te hard, (58, gecorrigeerd 55), maar naaiend is het inderdaad wel.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_139996634
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:03 schreef Turbomuis het volgende:
Terechte boete, maar wel irritant.

In Eindhoven heb je een rondweg. Daar mag je 70. Ik rijd elke dag over die rondweg. Op het stuk waar ik rijd is een stukje van 140 meter waar je 50 mag. Lukt prima, als het verkeerslicht waar die 140 meer begint rood is. Maar als die groen is rijdt iedereen met 70 door, niemand gaat op de rem.

En nu heb ik dus een boete. Ik denk dat heel veel mensen een boete hebben van 2 mei op de Marconilaan.
Grom.
Het kruispunt kwam mij al bekend voor uit dit topic. Op 3 mei zat jij te klagen dat er voor dat bord van 50 een bestelbus stil stond half op de weg en op de stoep.
  donderdag 15 mei 2014 @ 20:38:58 #124
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_139997033
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 20:19 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Ja, dat punt. En de borden staan nog steeds op die plekken ja. En wat ik al zei, als het groen is kachel je verder, en binnen die paar meter van 70 naar 50 is dan lastig. Gevaarlijk zelfs, als het druk is. Bezwaar maken heeft waarschijnlijk geen zin, want sja, ik reed te hard, (58, gecorrigeerd 55), maar naaiend is het inderdaad wel.
Als er een vrachtwagen op de eerste strook rijdt en jij schuin erachter op de tweede strook, dan kan je het bord niet eens zien. En volgens de wet moet een bord toch altijd in alle gevallen zichtbaar zijn? Op twee of meerstrooks autowegen en snelwegen is het niet voor niets verplicht dat bepaalde borden aan beide zijden dienen te hangen. Er is verder geen enkele indicatie dat de snelheidslimiet veranderd is na die kruising, in ieder geval niet op SV.
  donderdag 15 mei 2014 @ 22:16:41 #125
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_140001486
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 20:29 schreef portie het volgende:

[..]

Het kruispunt kwam mij al bekend voor uit dit topic. Op 3 mei zat jij te klagen dat er voor dat bord van 50 een bestelbus stil stond half op de weg en op de stoep.
Zelfde punt inderdaad. Had die bus er maar een dag eerder gestaan, dan had ik nu geen boete...

quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 20:38 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Als er een vrachtwagen op de eerste strook rijdt en jij schuin erachter op de tweede strook, dan kan je het bord niet eens zien. En volgens de wet moet een bord toch altijd in alle gevallen zichtbaar zijn? Op twee of meerstrooks autowegen en snelwegen is het niet voor niets verplicht dat bepaalde borden aan beide zijden dienen te hangen. Er is verder geen enkele indicatie dat de snelheidslimiet veranderd is na die kruising, in ieder geval niet op SV.
Daar heb je een punt. Ik zal morgen 's goed opletten hoe het er daar uitziet, of er ondertussen aan de andere kant ook een 50-bord is gekomen. Zo niet, dan ga ik dat bezwaar toch maar 's indienen. Niet vanwege het bedrag, dat valt (zeker voor een boete) reuze mee, maar meer een principedingetje. Want veiliger wordt het er niet op, van dit stukkie 50.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_140002059
Na elk kruispunt "vervalt" de geldende snelheidslimiet naar de algemeen geldende snelheidslimiet (dus hier 50 want bebouwde kom). Denk daarom dat je weinig kans maakt, want dat bord is eigenlijk een onnodige.

Maar niettemin erg zuur, ben zelf ook wel eens geflitst met zo'n lullige snelheid. De enige reden dat ik op dit betreffende punt niet ben geflitst is Flitsmeister :P
  donderdag 15 mei 2014 @ 22:36:16 #127
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_140002499
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:27 schreef Viezze het volgende:
Na elk kruispunt "vervalt" de geldende snelheidslimiet naar de algemeen geldende snelheidslimiet (dus hier 50 want bebouwde kom). Denk daarom dat je weinig kans maakt, want dat bord is eigenlijk een onnodige.

Maar niettemin erg zuur, ben zelf ook wel eens geflitst met zo'n lullige snelheid. De enige reden dat ik op dit betreffende punt niet ben geflitst is Flitsmeister :P
Het 50-bord (helemaal rechts op het screenshot) staat voor de verkeerslichten (dus wel 'nodig'), de flitser ook (helemaal links op het screenshot).


Ongeveer ter hoogte van halverwege het bruinrode gebouw verderop staat weer een bord met 70.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_140002633
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:36 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

Het 50-bord (helemaal rechts op het screenshot) staat voor de verkeerslichten (dus wel 'nodig'), de flitser ook (helemaal links op het screenshot).

Ongeveer ter hoogte van halverwege het bruinrode gebouw verderop staat weer een bord met 70.
[ afbeelding ]
Dat zie ik, maar hier:
https://www.google.nl/map(...)UYGdG98UKA!2e0?hl=nl
Staat geen bord dat je 70 mag. Dus is de snelheidslimiet 50.
pi_140003368
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 16:25 schreef iFrost het volgende:
Laatst reed ik langs een supermarkt, ging het voetbalvrouwtje in de SUV voor mij ineens keihard remmen om vervolgens proberen te fileparkeren, waarbij ze mijn auto bijna raakte, ik kon niet naar achteren want daar stonden auto's en ze reageerde niet op mijn getoeter :') Pas op het laatste moment ging ze stoppen.

Parkeersensoren jonguh, pieeeeeeeeeeeeeep is twee voeten op de rem.
.
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:10:49 #130
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_140004001
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:38 schreef Viezze het volgende:

[..]

Dat zie ik, maar hier:
https://www.google.nl/map(...)UYGdG98UKA!2e0?hl=nl
Staat geen bord dat je 70 mag. Dus is de snelheidslimiet 50.
A, zo bedoel je.
Volgens mij is de 'principesnelheid' op de rondweg 70, en als dat afwijkt wordt het aangegeven. Ik kan er zo niks over terugvinden, dus het zou kunnen dat je gelijk hebt. Ik ga het 's uitzoeken, vind het wel interessant :)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:42:44 #131
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_140005332
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:10 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

A, zo bedoel je.
Volgens mij is de 'principesnelheid' op de rondweg 70, en als dat afwijkt wordt het aangegeven. Ik kan er zo niks over terugvinden, dus het zou kunnen dat je gelijk hebt. Ik ga het 's uitzoeken, vind het wel interessant :)
Leuke case dit (de boete minder natuurlijk). Ben wel benieuwd. :)
pi_140006383
Vandaag een beetje haast en we reden richting een versmalling, de auto rechtsachter me wil het gat expres dichtrijden en geeft een dot gas. Mijn enige reactie is dan, snel naar rechts insturen, kon ie in de remmen.

Kinderachtig
.
pi_140007100
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:10 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

A, zo bedoel je.
Volgens mij is de 'principesnelheid' op de rondweg 70, en als dat afwijkt wordt het aangegeven. Ik kan er zo niks over terugvinden, dus het zou kunnen dat je gelijk hebt. Ik ga het 's uitzoeken, vind het wel interessant :)
Borden vervallen na de eerste zijweg, tenzij het zoneborden zijn.

Zie ook deze post op het infopolitie-forum.

Dus eigenlijk is dat 50-bord overbodig, maar 't helpt wel om duidelijk te maken dat het geen 70 meer is. Maar je kunt alsnog gewoon bezwaar indienen natuurlijk.
  FOK!fotograaf vrijdag 16 mei 2014 @ 10:34:09 #134
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_140012110
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 00:41 schreef Light het volgende:
Dus eigenlijk is dat 50-bord overbodig, maar 't helpt wel om duidelijk te maken dat het geen 70 meer is. Maar je kunt alsnog gewoon bezwaar indienen natuurlijk.
Binnen bebouwde kom is de standaardsnelheid 50, die hoeft in principe niet aangegeven te worden. Alleen op autowegen binnen bebouwde kom mag 70 worden gereden, mits dit ook zo is aangegeven (dus met een A1-70).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_140012273
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 00:14 schreef Fer het volgende:
Vandaag een beetje haast en we reden richting een versmalling, de auto rechtsachter me wil het gat expres dichtrijden en geeft een dot gas. Mijn enige reactie is dan, snel naar rechts insturen, kon ie in de remmen.

Kinderachtig
Was een andere 'oplossing' niet mogelijk?
  Moderator vrijdag 16 mei 2014 @ 10:44:12 #136
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_140012354
Ik vind dat wel echt VIES hoor. Hier in Utrecht (noord, afslag maarssen/utrecht overvecht) heb je ook een paar van dat soort situaties. Kom je vd snelweg af, is het eerst 70, dan 50.... ok prima, want je bent dan toch aan het afremmen voor de eerste stads-stoplichten.

Vervolgens trek je weer op en dan is het weer 70. Ok, wederom prima... iedereen rijdt daar over het algemeen eerder iets te hard dan te langzaam, dus met 75/80 kan je dan lekker doorkachelen.
Maar vervolgens komt er een mini stukje, van misschien honderd meter waar het opeens 50 is (toegegeven, het 50 bord is wel goed zichtbaar) en daarna is het meteen weer 70. :?

Echt niemand remt daar op die honderd meter opeens rap af naar 50, zou ook gewoon link zijn....
Voor zover ik weet staat daar geen flitspaal, maar als ze die daar gaan plaatsen dan gaan echt elke dag tientallen mensen de sjaak zijn. Terwijl het zo fucking onnodig is :r
Er is daar geen voetgangers oversteekplaats, kruising of fietspad op de rijbaan of wat dan ook. Er is niets wat je het gevoel geeft dat het nodig/veiliger is om opeens even af te remmen naar 50.
Maar toch dat bord he :') zo kansloos....
pi_140012379
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:10 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

A, zo bedoel je.
Volgens mij is de 'principesnelheid' op de rondweg 70, en als dat afwijkt wordt het aangegeven. Ik kan er zo niks over terugvinden, dus het zou kunnen dat je gelijk hebt. Ik ga het 's uitzoeken, vind het wel interessant :)
Geen bord en binnen de bebouwde kom = 50. Net bij een afwijking van de normale max snelheid moet een bordje staan. niet andersom. :)
  vrijdag 16 mei 2014 @ 14:38:47 #138
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_140019516
quote:
3s.gif Op donderdag 15 mei 2014 16:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

doe jezelf eens een plezier en ga eens klooien met een mattie op een lege parkeerplaats ofzo. Als je die koplampen niet meer ziet zit er zomaar nog 3 - 4 meter tussen hoor, ik heb volgens mij nog nooit een held gezien die bij 120p/u op 30cm durft te gaan zitten. De meesten halen dat met parkeren nog niet.. :')
Daar heb je best wel gelijk in :D

Gisteren toen ik aan het parkeren was viel het me inderdaad op. Ik ging fileparkeren naast een seat (die polo wannabe uit '97) van een maat. Zelfs toen er nog iets van 3 meter ruimte was zag ik de voorlichten inderdaad niet meer.

Ik leefde in de gedachten dat iemand dan heel close achter je zat. Nu voel ik me een beetje :') over wat ik deed...
  vrijdag 16 mei 2014 @ 17:30:30 #139
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140026189
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 14:38 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Daar heb je best wel gelijk in :D

Gisteren toen ik aan het parkeren was viel het me inderdaad op. Ik ging fileparkeren naast een seat (die polo wannabe uit '97) van een maat. Zelfs toen er nog iets van 3 meter ruimte was zag ik de voorlichten inderdaad niet meer.

Ik leefde in de gedachten dat iemand dan heel close achter je zat. Nu voel ik me een beetje :') over wat ik deed...
Vergis je trouwens niet; 4 meter afstand op de snelweg is nog steeds debiel weinig en is gewoon bumperkleven. De normale gang van zaken is een seconde ofzo, dus enigszins normaal is al rap 25 meter, terwijl het advies is om 2 seconden afstand te houden, en dat is dus 50 meter. Makkelijk te zien door strepen te tellen op de weg. één streep is 3 meter lang, en een tussenruimte is 12 meter. als je dus 4 strepen en 3 tussenruimtes aanhoudt, zit je net onder de 2 seconden (bij 120 p/u) dus 4 meter is gewoon een factortje 12 - 13 te weinig natuurlijk.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 16 mei 2014 @ 17:36:58 #140
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_140026420
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 10:44 schreef dick_laurent het volgende:
Ik vind dat wel echt VIES hoor. Hier in Utrecht (noord, afslag maarssen/utrecht overvecht) heb je ook een paar van dat soort situaties. Kom je vd snelweg af, is het eerst 70, dan 50.... ok prima, want je bent dan toch aan het afremmen voor de eerste stads-stoplichten.

Vervolgens trek je weer op en dan is het weer 70. Ok, wederom prima... iedereen rijdt daar over het algemeen eerder iets te hard dan te langzaam, dus met 75/80 kan je dan lekker doorkachelen.
Maar vervolgens komt er een mini stukje, van misschien honderd meter waar het opeens 50 is (toegegeven, het 50 bord is wel goed zichtbaar) en daarna is het meteen weer 70. :?

Echt niemand remt daar op die honderd meter opeens rap af naar 50, zou ook gewoon link zijn....
Voor zover ik weet staat daar geen flitspaal, maar als ze die daar gaan plaatsen dan gaan echt elke dag tientallen mensen de sjaak zijn. Terwijl het zo fucking onnodig is :r
Er is daar geen voetgangers oversteekplaats, kruising of fietspad op de rijbaan of wat dan ook. Er is niets wat je het gevoel geeft dat het nodig/veiliger is om opeens even af te remmen naar 50.
Maar toch dat bord he :') zo kansloos....
Weet je waar ik dat ook altijd vind? Op de A/N261 bij de Efteling en verder, tussen de A59 en Tilburg. Daar mag je het grootste stuk 100 km/h, maar de stukken bij de verkeerslichten zijn allemaal 70 km/h. Dan moet je dus als het licht op groen staat alsnog afremmen naar 70, om vervolgens na de kruising weer op te trekken naar 100 km/h. Iedereen die er dagelijks rijdt jakkert gewoon door, iedereen die er voor het eerst rijdt denkt "shit, staat hier geen flitspaal?!" en gaat vol op z'n rem op het laatste moment. Wat dan weer resulteert in gevaarlijke situaties.
pi_140026478
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:10 schreef Turbomuis het volgende:

[..]

A, zo bedoel je.
Volgens mij is de 'principesnelheid' op de rondweg 70, en als dat afwijkt wordt het aangegeven. Ik kan er zo niks over terugvinden, dus het zou kunnen dat je gelijk hebt. Ik ga het 's uitzoeken, vind het wel interessant :)
Ik zou zo niet met bewijs kunnen komen, maar mij is geleerd dat na elk kruispunt de geldende snelheid vervalt naar de snelheid in het gebied waar je je bevindt (binnen/buiten bebouwde kom, autoweg, snelweg). Dit geldt uiteraard niet voor zones (maar de ringweg in Eindhoven is geen 70-zone).

Dit geldt bijvoorbeeld ook op de snelweg, maar dan is het "kruispunt" een invoegstrook. Als je twijfelt hoe hard je ergens mag, na elke invoegstrook moet de maximumsnelheid staan. Als er niks staat is dat dus 130.
pi_140026647
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 17:38 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik zou zo niet met bewijs kunnen komen, maar mij is geleerd dat na elk kruispunt de geldende snelheid vervalt naar de snelheid in het gebied waar je je bevindt (binnen/buiten bebouwde kom, autoweg, snelweg). Dit geldt uiteraard niet voor zones (maar de ringweg in Eindhoven is geen 70-zone).

Dit geldt bijvoorbeeld ook op de snelweg, maar dan is het "kruispunt" een invoegstrook. Als je twijfelt hoe hard je ergens mag, na elke invoegstrook moet de maximumsnelheid staan. Als er niks staat is dat dus 130.
En als het een in-uitvoeg combinatie strook is, dan moet het direct bij de eerste blokmarkering staan daar waar de invoegstrook bij de hoofdweg komt.
pi_140027274
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 10:41 schreef rumiii het volgende:

[..]

Was een andere 'oplossing' niet mogelijk?
Als in remmen en wachten de rest erlangs en dan invoegen?

NEEE
.
pi_140030544
Fietsers :r Scholieren :r

Die combinatie :r :r

Compleet van de wereld met je beats by dre koptelefoon op, op een druk kruispunt door rood denderen :( En het niet eens horen als ik op de toeter ga hangen.

Het was dat ik het al wel aan zag komen anders hadden we weer een 15-jarig grietje minder gehad. En wiens schuld zou het dan geweest zijn? Je zou denken die bestuurder die verkeersregels aan z'n laars lapt en volslagen doof aan het verkeer deelneemt, maar niets is minder waar.
pi_140031265
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 17:38 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik zou zo niet met bewijs kunnen komen, maar mij is geleerd dat na elk kruispunt de geldende snelheid vervalt naar de snelheid in het gebied waar je je bevindt (binnen/buiten bebouwde kom, autoweg, snelweg). Dit geldt uiteraard niet voor zones (maar de ringweg in Eindhoven is geen 70-zone).

Dit geldt bijvoorbeeld ook op de snelweg, maar dan is het "kruispunt" een invoegstrook. Als je twijfelt hoe hard je ergens mag, na elke invoegstrook moet de maximumsnelheid staan. Als er niks staat is dat dus 130.
Dit is correct.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 00:20:01 #146
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_140041933
Dit is niet per se een irritatie, maar het is wel echt een geweldig verhaal.

Ik was vandaag in Den Haag. Ik wilde even in scheveningen een stukje hardlopen. Op de terugweg kreeg ik een appje dus besloot ik ff een zijstraatje in te rijden om hem daar te beantwoorden.

Er was geen plek meer om te parkeren dus ging ik gewoon in de straat staan met alarmlichten.

Random komt er een hagenees met een half liter blikje goedkoop bier aanlopen. Hij zag eruit als iemand gan probleemwijken. We maken oogcontact dus ik doe mijn raampje open.

Hij wilde vragen of hij kon oversteken zonder dat ik hem aan zou rijden. "Voor ik ineens gas zou geven". Zeker omdat ik met mijn telefoon bezig was. Terwijl ik stil stond.

:')

Het was op dat moment echt een beetje een giller. Wel fijn trouwens menselijk contact te hebben in het verkeer. Ok vind zwaaien enzo ook prettig. Het zijn tenslotte mensen in die auto's ;)
  zaterdag 17 mei 2014 @ 23:43:15 #147
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_140075004
Goed verhaal wel.

Eigen irritatie: een mongool reed de busbaan die overloopt in een uitvoegstrook op. Op het moment dat de uitvoegstrook begint wil ik naar rechts en rij ik hem bijna aan. Had wel gezien dat er geen bus achter me zat dus had er niet op gerekend. Drie debieltjes in een civic ofzo.

Was in groningen voor t station, richting t zuiderdiep. Ze gingen toevallig naar de hoerenstraat.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 18 mei 2014 @ 10:59:32 #148
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140082790
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 23:43 schreef Catch22- het volgende:
Goed verhaal wel.

Eigen irritatie: een mongool reed de busbaan die overloopt in een uitvoegstrook op. Op het moment dat de uitvoegstrook begint wil ik naar rechts en rij ik hem bijna aan. Had wel gezien dat er geen bus achter me zat dus had er niet op gerekend. Drie debieltjes in een civic ofzo.

Was in groningen voor t station, richting t zuiderdiep. Ze gingen toevallig naar de hoerenstraat.
Herkendbaar, had een tijdje geleden op de snelweg iets vergelijkbaars :Y ; dikke dAuwdi komt met (schat ik) 160 ofzo aanvliegen op de linkerrijstrook, ik rijd rechts met 120 ofzo, wil uitvoegen, en hij smijt hem ergens 150 meter achter me al naar rechts, helemaal onlogisch natuurlijk gezien de situatie en zijn/mijn snelheid, behalve als hij van plan zou zijn om me langs rechts over de uitvoegstrook vet hard voorbij te vlammen. Dus toen ik nog 30 - 40 meter voor de uitvoegstrook zat, zat hij al half op de vluchtstrook, en ik zet mijn knippertje aan naar rechts.. dat werd dus een ABS testje voor meneer. :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_140082849
Van die mensen bij wie het niet schijnt binnen te dringen waarom er op sommige plekken van die mooie witte kruizen op de weg staan.

En dan sta je dus met je waggie op een krappe uitrit. Je wilt naar links, maar dat kan niet, want rechts staat de brug open en mevrouw Yaris heeft haar kutbak pontificaal voor de uitrit geparkeerd midden op zo'n mooi wit kruis.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_140082890
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:03 schreef BlackLining het volgende:
Van die mensen bij wie het niet schijnt binnen te dringen waarom er op sommige plekken van die mooie witte kruizen op de weg staan.

En dan sta je dus met je waggie op een krappe uitrit. Je wilt naar links, maar dat kan niet, want rechts staat de brug open en mevrouw Yaris heeft haar kutbak pontificaal voor de uitrit geparkeerd midden op zo'n mooi wit kruis.
Bekende klacht. Ik sta regelmatig met mijn brommer voor n stoplicht waar er ook zo'n wit kruis staat. Dus altijd de keuze: pas ik er nog bij of stop ik voor t kruis? En altijd effe checken of de auto achter mij dat ook door heeft. Fietsers meestal niet, die zie ik nog wel eens schrikken. -O-
Professioneel gifmenger.
pi_140082953
quote:
14s.gif Op zondag 18 mei 2014 10:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Herkendbaar, had een tijdje geleden op de snelweg iets vergelijkbaars :Y ; dikke dAuwdi komt met (schat ik) 160 ofzo aanvliegen op de linkerrijstrook, ik rijd rechts met 120 ofzo, wil uitvoegen, en hij smijt hem ergens 150 meter achter me al naar rechts, helemaal onlogisch natuurlijk gezien de situatie en zijn/mijn snelheid, behalve als hij van plan zou zijn om me langs rechts over de uitvoegstrook vet hard voorbij te vlammen. Dus toen ik nog 30 - 40 meter voor de uitvoegstrook zat, zat hij al half op de vluchtstrook, en ik zet mijn knippertje aan naar rechts.. dat werd dus een ABS testje voor meneer. :')
Officieel moet jij natuurlijk ook 300 meter voor het uitvoegen al richting aangeven.

Ik keur het gedrag van die idioot niet goed natuurlijk, maar vrachtwagens hebben ook last van bovenstaande.

Die geven pas richting aan als de uitvoegstrook begonnen is, terwijl jij in je autootje er al bijna langs zat op de uitvoegstrook.

Mijn grootste ergernis is dan ook het niet correct gebruiken van die richtingaanwijzers.
Ik heb het idee dat niemand die dingen meer gebruikt. Het wordt met het jaar erger ook.
Op rotondes is het helemaal een mode aan het worden.
  zondag 18 mei 2014 @ 11:22:35 #152
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140083156
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:10 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Officieel moet jij natuurlijk ook 300 meter voor het uitvoegen al richting aangeven.

Ik keur het gedrag van die idioot niet goed natuurlijk, maar vrachtwagens hebben ook last van bovenstaande.

Die geven pas richting aan als de uitvoegstrook begonnen is, terwijl jij in je autootje er al bijna langs zat op de uitvoegstrook.

Mijn grootste ergernis is dan ook het niet correct gebruiken van die richtingaanwijzers.
Ik heb het idee dat niemand die dingen meer gebruikt. Het wordt met het jaar erger ook.
Op rotondes is het helemaal een mode aan het worden.
Officieel mag hij daar net zo hard als ik, en dan was het hele verhaal niet eens spannend geweest. Volgens mij geef je pas richting aan als je daadwerkelijk van rijstrook wisselt, alleen bij afslaan naar een andere weg doe je dat een stuk je ervoor al, maar bijvoorbeeld binnen de kom is 300 meter al debiel ver van te voren.. ik dacht dat het iets van 50 meter was ofzo. :)
En laten we maar niet voor de tachtigste keer aan de "richting-aangeven-op-rotondes" discussie beginnen, want die heeft al een baard van hier tot Budapest :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_140083240
quote:
14s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Officieel mag hij daar net zo hard als ik, en dan was het hele verhaal niet eens spannend geweest. Volgens mij geef je pas richting aan als je daadwerkelijk van rijstrook wisselt, alleen bij afslaan naar een andere weg doe je dat een stuk je ervoor al, maar bijvoorbeeld binnen de kom is 300 meter al debiel ver van te voren.. ik dacht dat het iets van 50 meter was ofzo. :)
En laten we maar niet voor de tachtigste keer aan de "richting-aangeven-op-rotondes" discussie beginnen, want die heeft al een baard van hier tot Budapest :')
copy paste :')

De afstanden waarbinnen je richting aan moet geven zijn:
* op autosnelwegen 300 meter voor de uitvoegstrook;
* op wegen binnen de bebouwde kom (50 km/u) op ongeveer 100 meter voor het kruispunt;
* op wegen buiten de bebouwde kom of op 70 km/u wegen binnen de bebouwde kom ca. 200 meter voor het kruispunt. Wanneer er een uitvoegstrook of sorteervlak aanwezig is, is ca. 50 meter voldoende.
* in woonstraten is 50 meter voldoende.
  zondag 18 mei 2014 @ 11:29:10 #154
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140083273
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:26 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

copy paste :')

De afstanden waarbinnen je richting aan moet geven zijn:
* op autosnelwegen 300 meter voor de uitvoegstrook;
* op wegen binnen de bebouwde kom (50 km/u) op ongeveer 100 meter voor het kruispunt;
* op wegen buiten de bebouwde kom of op 70 km/u wegen binnen de bebouwde kom ca. 200 meter voor het kruispunt. Wanneer er een uitvoegstrook of sorteervlak aanwezig is, is ca. 50 meter voldoende.
* in woonstraten is 50 meter voldoende.
Ow jeej, ik ben een verkeershufter; ik geef altijd meestal braaf richting aan, maar veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te laat :@ ;( :'(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_140083297
Dat lijkt me geenszins een wetsartikel. Puur indicatie.
  zondag 18 mei 2014 @ 11:32:56 #156
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140083343
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:30 schreef kikoooooo het volgende:
Dat lijkt me geenszins een wetsartikel. Puur indicatie.
http://www.onlinetheorieles.nl/theorieboek/39.html


[edit]

Hihi;

quote:
Les 15: Signalen die je met de auto kan geven
Communicatie
Om met het overige verkeer tegelijk van de weg gebruik te maken, moet je voortdurend kenbaar maken wat je wilt gaan doen. Daarom moet je in het verkeer duidelijke signalen geven. Dit kan je doen met:
* richtingaanwijzer;
* claxon;
* remlichten;
* koplampen;
* hand- en armgebaren.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 18 mei 2014 @ 11:43:49 #157
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_140083628
quote:
9s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ow jeej, ik ben een verkeershufter; ik geef altijd meestal braaf richting aan, maar veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te laat :@ ;( :'(
Ik geef direct toe dat die 300 meter ook nergens over gaat.

Het wordt alleen zo wel geleerd aan iedereen. En er is een verschil tussen 300 meter en het pas doen als je van rijbaan gaat wisselen.

Ik merk alleen op de weg dat geen hond er iets om geeft en schijt heeft aan al het andere verkeer.
Er zijn heel veel mensen met zichzelf en zijn/haar telefoon bezig om vervolgens niet eens door te hebben wat voor irritaties het oplevert door verkeerd richting aan te geven.
pi_140090922
Ik heb mijn rijbewijs pas een maandje, maar als ik ga uitvoegen jengel ik 300 meter voor de uitvoegstrook mijn richting gewoon aan. Soort automatisme is dat geworden, terwijl mijn ouders nog vroegen waarom ik dat deed. Die hadden dat vroeger nooit geleerd of zo, en geven dus pas richting aan als ze er meteen af gaan.
  zondag 18 mei 2014 @ 16:04:11 #160
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_140091311
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 15:52 schreef sneakydesert het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs pas een maandje, maar als ik ga uitvoegen jengel ik 300 meter voor de uitvoegstrook mijn richting gewoon aan. Soort automatisme is dat geworden, terwijl mijn ouders nog vroegen waarom ik dat deed. Die hadden dat vroeger nooit geleerd of zo, en geven dus pas richting aan als ze er meteen af gaan.
Ik doe dit alleen als ik met max snelheid aankom en op de eerste rijstrook langzaam wordt gereden.
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
  zondag 18 mei 2014 @ 16:07:00 #161
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_140091408
Ik vind die 300 meter van te voren een beetje vreemd.

Ik kijk meestal of er auto's aankomen en knipper pas wanneer ik denk dat het vrij is en van plan ben om van baan te verwisselen. Bij uitritten waar je alleen naar rechts eraf moet valt het mee, maar soms heb je uitvoegstroken waar auto's ook binnen rijden. Als je dan je knipper aan houdt weet niemand wanneer je daadwerkelijk naar rechts gaat...
  zondag 18 mei 2014 @ 16:07:40 #162
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_140091437
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:04 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Ik doe dit alleen als ik met max snelheid aankom en op de eerste rijstrook langzaam wordt gereden.
:?

Mij is overigens bij rijles zelfs 600m aangeleerd, en dan pas uitzetten thv het chevron bord. Maar tegenwoordig doe ik dat ook niet meer altijd.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 18 mei 2014 @ 16:09:20 #163
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_140091496
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:07 schreef Eix het volgende:

[..]

:?

Mij is overigens bij rijles zelfs 600m aangeleerd, en dan pas uitzetten thv het chevron bord. Maar tegenwoordig doe ik dat ook niet meer altijd.
Wat snap je er niet aan?
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_140091740
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:07 schreef NieuweNier het volgende:
maar soms heb je uitvoegstroken waar auto's ook binnen rijden. Als je dan je knipper aan houdt weet niemand wanneer je daadwerkelijk naar rechts gaat...
Uitvoegstroken waar ook auto's de snelweg op kunnen rijden heten weefvlakken. Dat is een strook waarop op- en afritten zijn aangesloten, en waarop het afslaand verkeer voorrang heeft (omdat die van de doorgaande weg, namelijk de snelweg, afkomen). Hier is het gewoon goed opletten en met oogcontact communiceren.

[ Bericht 13% gewijzigd door sneakydesert op 18-05-2014 16:23:26 ]
  zondag 18 mei 2014 @ 16:16:19 #165
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_140091745
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:09 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Wat snap je er niet aan?
Rijstroken worden in Nederland geteld vanaf de binnenberm. Eerste rijstrook is dus de meest linkerrijstrook. Ik snap niet waarom je dan alleen in de situatie dat daar langzaam wordt gereden je richtingaanwijzer gebruikt.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 18 mei 2014 @ 16:23:25 #166
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_140091961
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:07 schreef NieuweNier het volgende:
Ik vind die 300 meter van te voren een beetje vreemd.

Ik kijk meestal of er auto's aankomen en knipper pas wanneer ik denk dat het vrij is en van plan ben om van baan te verwisselen. Bij uitritten waar je alleen naar rechts eraf moet valt het mee, maar soms heb je uitvoegstroken waar auto's ook binnen rijden. Als je dan je knipper aan houdt weet niemand wanneer je daadwerkelijk naar rechts gaat...
Het is denk ik beter om toch je knipper aan te zetten, zodat je in elk geval duidelijk maakt dat je de intentie hebt om eraf te gaan, zodat mensen eventueel ruimte voor je kunnen maken of je niet in de weg rijden. Zeker als het druk is, werkt dat beter dan wachten op een gaatje zonder je knipperlicht aan, omdat niemand dan weet dat je eraf wil.
  zondag 18 mei 2014 @ 16:26:22 #167
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_140092053
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:16 schreef Eix het volgende:

[..]

Rijstroken worden in Nederland geteld vanaf de binnenberm. Eerste rijstrook is dus de meest linkerrijstrook. Ik snap niet waarom je dan alleen in de situatie dat daar langzaam wordt gereden je richtingaanwijzer gebruikt.
Iets over gevaarzetting en rechts inhalen.
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_140092112
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:26 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Iets over gevaarzetting en rechts inhalen.
Kun je de situatie nog eens uitleggen? Ik begrijp het niet helemaal :)
  FOK!fotograaf zondag 18 mei 2014 @ 18:57:58 #169
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_140097694
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:28 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Kun je de situatie nog eens uitleggen? Ik begrijp het niet helemaal :)
Als er op de eerste rijstrook langzaam gereden wordt waardoor hij mensen daar rechts zou inhalen, laat hij zo zien dat hij de afrit neemt.

Irritatie: Spitsstroken open terwijl geen hond ze gebruikt en mensen die 50 rijden op een 80 weg. Die laatste heb ik maar ingehaald.
Oja, en op de heenrit VOL afgesneden worden door een caravan. In een bocht naar rechts je hele combinatie naar links verplaatsen met spiegels die nipt langs je voertuig kijken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Pizza_Boom op 18-05-2014 19:03:32 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_140104593
Tijdens het draaien van het stuur, pas een vinger uitsteken om de richtingaanwijzer aan te zetten.
.
pi_140105772
quote:
2s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:23 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is denk ik beter om toch je knipper aan te zetten, zodat je in elk geval duidelijk maakt dat je de intentie hebt om eraf te gaan, zodat mensen eventueel ruimte voor je kunnen maken of je niet in de weg rijden. Zeker als het druk is, werkt dat beter dan wachten op een gaatje zonder je knipperlicht aan, omdat niemand dan weet dat je eraf wil.
Ik doe dat dus niet meer sinds ik een paar keer een bijna aanrijding heb gehad bij een weefvlak. Teveel mensen die hem dan met 90 voor je neus naar links knallen terwijl je aan komt zeilen met 120.
pi_140106248
Mwah niet zozeer een ergernis, maar wel het toonbeeld van de gemiddelde automobilist. Zelf rijd ik zoveel mogelijk op de recherrijstrook. Zo ook vorige week op de snelweg.

Ik haalde een vrachtwagen in. Achter mij reden 3 auto's. De afstand tussen mij en de eerste achterliggende auto was een lengte waar 2 vrachtwagens met trailer tussen passen.

Nadat ik de vrachtwagen had ingehaald, ging ik weer naar rechts. Een paar honderd meter voor mij reed een vrachtwagen, maar mijn plan was om dan weer naar links te gaan. So far so good, maar opeens, toen ik de vrachtwagen naderde, gingen zij, alledrie de auto's harder rijden, waardoor ik mij ' klemreed'. Ik had hier op geanticipeerd, en kon door gas los te laten hierna rustig weer naar links, maar ik vind dit wel matig gedrag. Een beetje een ander afstraffen omdat hij zich netjes aan de regels houdt. Ik geef anderen daarentegen de ruimte als zij een vrachtwagen naderen.
pi_140106719
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 21:27 schreef Daeron het volgende:

[..]

Ik doe dat dus niet meer sinds ik een paar keer een bijna aanrijding heb gehad bij een weefvlak. Teveel mensen die hem dan met 90 voor je neus naar links knallen terwijl je aan komt zeilen met 120.
Komt omdat elke debiel in Nederland op zo'n weefvak bij het eerste blokje al in of uitgevoegd wil zijn, terwijl de meeste weefvakken op grote knooppunten soms een kilometer lang zijn.
pi_140107752
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 21:39 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Komt omdat elke debiel in Nederland op zo'n weefvak bij het eerste blokje al in of uitgevoegd wil zijn, terwijl de meeste weefvakken op grote knooppunten soms een kilometer lang zijn.
Jep, vooral ergerlijk als mensen dat in een file doen en daardoor meters asfalt op de invoegstrook onbenut laten
  zondag 18 mei 2014 @ 21:59:14 #175
11102 knep
Mountainfreak
pi_140108167
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 21:39 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Komt omdat elke debiel in Nederland op zo'n weefvak bij het eerste blokje al in of uitgevoegd wil zijn, terwijl de meeste weefvakken op grote knooppunten soms een kilometer lang zijn.
Hetzelfde fenomeen als ruim voor het 'vanaf hier ritsen' bord al gaan invoegen :').
  maandag 19 mei 2014 @ 02:26:55 #176
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_140118879
Het tankstation waar ik altijd naartoe ga is 7 cent per liter duurder geworden :'(
pi_140118998
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 02:26 schreef NieuweNier het volgende:
Het tankstation waar ik altijd naartoe ga is 7 cent per liter duurder geworden :'(
In hoeveel tijd?
Als ik vergelijk met waar ik altijd tank vergeleken met 20 jaar geleden is het verschil wel wat groter....
pi_140119167
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 02:26 schreef NieuweNier het volgende:
Het tankstation waar ik altijd naartoe ga is 7 cent per liter duurder geworden :'(
:')
  maandag 19 mei 2014 @ 16:43:02 #179
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_140133942
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 02:55 schreef vannelle het volgende:

[..]

In hoeveel tijd?
Als ik vergelijk met waar ik altijd tank vergeleken met 20 jaar geleden is het verschil wel wat groter....
In 4 dagen. Ik begrijp echt niet hoe het kan.

Diesel kost er nu 1.42 per liter. Dat is redelijk, maar niet spotgoedkoop zoals de 1.35 per liter eerst. :'(
pi_140135397
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 21:33 schreef Alt-tab het volgende:
Mwah niet zozeer een ergernis, maar wel het toonbeeld van de gemiddelde automobilist. Zelf rijd ik zoveel mogelijk op de recherrijstrook. Zo ook vorige week op de snelweg.

Ik haalde een vrachtwagen in. Achter mij reden 3 auto's. De afstand tussen mij en de eerste achterliggende auto was een lengte waar 2 vrachtwagens met trailer tussen passen.

Nadat ik de vrachtwagen had ingehaald, ging ik weer naar rechts. Een paar honderd meter voor mij reed een vrachtwagen, maar mijn plan was om dan weer naar links te gaan. So far so good, maar opeens, toen ik de vrachtwagen naderde, gingen zij, alledrie de auto's harder rijden, waardoor ik mij ' klemreed'. Ik had hier op geanticipeerd, en kon door gas los te laten hierna rustig weer naar links, maar ik vind dit wel matig gedrag. Een beetje een ander afstraffen omdat hij zich netjes aan de regels houdt. Ik geef anderen daarentegen de ruimte als zij een vrachtwagen naderen.
Ik dump de auto naar links als ik klemgereden dreig te worden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_140135883
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 16:43 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

In 4 dagen. Ik begrijp echt niet hoe het kan.

Diesel kost er nu 1.42 per liter. Dat is redelijk, maar niet spotgoedkoop zoals de 1.35 per liter eerst. :'(
Dat komt door spanningen in het Midden-Oosten.
Zodra het daar wat moeilijker wordt gaat de olieprijs omhoog.
Alleen jammer dat de prijs nooit verlaagd wordt als de spanningen afgenomen zijn.....
  maandag 19 mei 2014 @ 17:42:31 #182
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_140135958
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 17:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik dump de auto naar links als ik klemgereden dreig te worden.
Topper!!
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_140136155
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 17:40 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat komt door spanningen in het Midden-Oosten.
Zodra het daar wat moeilijker wordt gaat de olieprijs omhoog.
Alleen jammer dat de prijs nooit verlaagd wordt als de spanningen afgenomen zijn.....
Dhr. vannelle, ik heb vernomen dat u ervaring heeft als rijinstructeur. Bij deze wil ik u een vraag stellen wat betreft het op- en terugschakelen.

Hoe kunnen we dit zo vloeiend doen dat onze koffiedrinkende passagier niet eens doorheeft dat de chauffeur schakelt?

Het stoort me, als ik anderen stoor.
pi_140136192
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 17:42 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Topper!!
Geef gas toe als ik onder maximum snelheid rij (vaak zelfs als ik al op maximum snelheid rij ook nog) als mijn achterliggers zelf geen baan op kunnen schuiven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_140138333
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 17:47 schreef rumiii het volgende:

[..]

Dhr. vannelle, ik heb vernomen dat u ervaring heeft als rijinstructeur. Bij deze wil ik u een vraag stellen wat betreft het op- en terugschakelen.

Hoe kunnen we dit zo vloeiend doen dat onze koffiedrinkende passagier niet eens doorheeft dat de chauffeur schakelt?

Het stoort me, als ik anderen stoor.
Je kunt toch gvd een beetje met gevoel schakelen? Niet je poot zo lomp op de koppeling trappen en eraf halen.
pi_140138482
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 18:52 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Je kunt toch gvd een beetje met gevoel schakelen? Niet je poot zo lomp op de koppeling trappen en eraf halen.
Ik heb t over perfectie vriend
pi_140139311
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 21:33 schreef Alt-tab het volgende:
Ik haalde een vrachtwagen in. Achter mij reden 3 auto's. De afstand tussen mij en de eerste achterliggende auto was een lengte waar 2 vrachtwagens met trailer tussen passen.

Daarom ga ik alleen nog naar rechts in zo;n situatie als de achterligger duidelijk maakt erlangs te willen en wat dichter erop gaat rijden.

Of ik naar rechts, maar als degene erachter geen aanstalten maakt om harder te gaan trap ik hem weer naar links.

quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 17:47 schreef rumiii het volgende:
Hoe kunnen we dit zo vloeiend doen dat onze koffiedrinkende passagier niet eens doorheeft dat de chauffeur schakelt?
Snel de koppeling in en zo laat mogelijk van gas af, net voordat de toeren omhoog willen schieten. Gepast gas geven en koppeling langzaam laten opkomen. Je moeten kunnen inschatten op welk toerental je weer moet koppelen.
.
pi_140139443
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 17:47 schreef rumiii het volgende:

[..]

Dhr. vannelle, ik heb vernomen dat u ervaring heeft als rijinstructeur. Bij deze wil ik u een vraag stellen wat betreft het op- en terugschakelen.

Hoe kunnen we dit zo vloeiend doen dat onze koffiedrinkende passagier niet eens doorheeft dat de chauffeur schakelt?

Het stoort me, als ik anderen stoor.
Geachte heer rumii,

Ik stel voor dat u een automaat gaat rijden of proberen vloeiend te schakelen omdat u het zelf wenst te kunnen. Net als vroeger toen u aan het lessen was zeg maar.
Om verspilling van dure koffie en onnodig vlekken in uw bekleding te voorkomen kan ik u tevens aanraden uw koffiedrinkende passagier een tuitbekertje te geven totdat u voor u zelf voldoende overtuigd bent dat u de eerder aangeleerde techniek opnieuw en hopelijk nu wel begrijpt.
pi_140142588
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 19:17 schreef vannelle het volgende:

[..]

Geachte heer rumii,

Ik stel voor dat u een automaat gaat rijden of proberen vloeiend te schakelen omdat u het zelf wenst te kunnen. Net als vroeger toen u aan het lessen was zeg maar.
Om verspilling van dure koffie en onnodig vlekken in uw bekleding te voorkomen kan ik u tevens aanraden uw koffiedrinkende passagier een tuitbekertje te geven totdat u voor u zelf voldoende overtuigd bent dat u de eerder aangeleerde techniek opnieuw en hopelijk nu wel begrijpt.
Opvallend dat u mijn techniek onderschat. Waarschijnlijk is het voorbeeld met de koffie u niet helemaal duidelijk. Het gaat mij om het voorkomen van zelfs de kleinste gewichtsverschuivingen. Als een beker koffie in een houder zou zitten, zou er geen enkele beweging te zien moeten zijn in de beker, geen enkele 'golf' door het schakelen, zelfs geen kleine 'golf'.

De gewichtsverschuiven waarvan u in uw post van uitgaan zijn absurd

Soort van ocd dus :D
pi_140143504
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 20:26 schreef rumiii het volgende:

[..]

Opvallend dat u mijn techniek onderschat. Waarschijnlijk is het voorbeeld met de koffie u niet helemaal duidelijk. Het gaat mij om het voorkomen van zelfs de kleinste gewichtsverschuivingen. Als een beker koffie in een houder zou zitten, zou er geen enkele beweging te zien moeten zijn in de beker, geen enkele 'golf' door het schakelen, zelfs geen kleine 'golf'.

De gewichtsverschuiven waarvan u in uw post van uitgaan zijn absurd

Soort van ocd dus :D
Het voorbeeld met koffie doet mij gelijk denken aan mijn D(=bus, zo'n groot voertuig waar je veel mensen in kan proppen. Meestal gevuld met ouderen) examen. Daarin leer je pas schakelen (mits schakelbak ofcourse). Tijdens het examen zet de examinator een volle kop koffie op de dash en als daar ook maar 1 druppeltje van gemorst wordt faal je het examen. Je moet gewoon goed aanvoelen wanneer de koppeling grijpt.
pi_140143876
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 20:26 schreef rumiii het volgende:

[..]

Opvallend dat u mijn techniek onderschat. Waarschijnlijk is het voorbeeld met de koffie u niet helemaal duidelijk. Het gaat mij om het voorkomen van zelfs de kleinste gewichtsverschuivingen. Als een beker koffie in een houder zou zitten, zou er geen enkele beweging te zien moeten zijn in de beker, geen enkele 'golf' door het schakelen, zelfs geen kleine 'golf'.

De gewichtsverschuiven waarvan u in uw post van uitgaan zijn absurd

Soort van ocd dus :D
Geachte heer,

Het is niet dat ik uw techniek onderschat, u bent geslaagd voor uw rijbewijs dus uw techniek zal wel in orde zijn geweest ten tijde van het examen.
Hetgeen mij zorgen baart is het feit dat u sinds u klaarblijkelijk zelfstandig mag autorijden aangeeft te zijn verleert hoe u normaal een auto hoort te bedienen.
Het heeft ooit tot uw basisvaardigheden behoord en ik vind het zorgwekkend om door uw vraagstelling te vernemen dat uw vermogen om een voertuig te bedienen nu onvoldoende is waaruit ik kan concluderen dat de u destijds aangeleerde vaardigheden ontglipt zijn.

Als tip kan ik u meegeven dat als u een koffiedrinkende passagier heeft ook geen bochten te maken aangezien er in bochten ook koffie-opdrijvende krachten plaats vinden.

Totdat u een oplossing hebt gevonden voor uw klaarblijkelijk onvermogen een voertuig op de juiste manier te bedienen hoop ik u met deze tip een oplossing geboden te hebben.

Enneuh.... ;)
Ik ben niet helemaal serieus, dit even als disclaimer. ;)
pi_140146116
Als je met een schakelbak schakelt verliest de auto altijd zijn trekkracht, als je stevig versnelt dan haal je die versnelling er op dat moment compleet uit, mocht je constante snelheid rijden dan maakt dat niet zoveel uit.

Mja om eerst de versnelling er langzaam uit te halen voordat je gaat schakelen voor iets minder bewegende koffie...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_140150131
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 21:19 schreef ludovico het volgende:
Als je met een schakelbak schakelt verliest de auto altijd zijn trekkracht, als je stevig versnelt dan haal je die versnelling er op dat moment compleet uit, mocht je constante snelheid rijden dan maakt dat niet zoveel uit.

Mja om eerst de versnelling er langzaam uit te halen voordat je gaat schakelen voor iets minder bewegende koffie...
Of eerst de koppeling intrappen en dán pas je gas loslaten, opschakelen en dan subtiel de koppeling op laten komen wil ook wel eens helpen. ;)
pi_140156870
Had iemand het over koffie drinken in de auto?
pi_140157077
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 01:56 schreef sneakydesert het volgende:
Had iemand het over koffie drinken in de auto?
[ afbeelding ]
Da's geen auto, geen koffie en z'n slome drol wil je echt voor je hebben rijden.
Zit alleen een beetje met water te spelen, zou de politie wat meer op moeten controleren. :+
  dinsdag 20 mei 2014 @ 09:59:17 #196
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140160251
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 16:43 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

In 4 dagen. Ik begrijp echt niet hoe het kan.

Diesel kost er nu 1.42 per liter. Dat is redelijk, maar niet spotgoedkoop zoals de 1.35 per liter eerst. :'(
1.30 gisteren, vorige week zelfs 1.28 :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 20 mei 2014 @ 17:41:41 #197
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_140173341
Echt he in de auto gaan dingen er soms vreemd aan toe, maar op je scooter maak je constant bijna dood ervaringen mee.

Vandaag was ik terug van mijn werk 60 aan het rijden waar je 50 mocht. Gewoon volgas in de hoop dat auto's je niet aan de kant willen duwen.

Het was een shared space straat. Breed genoeg om twee auto's te laten passeren, maar zo smal dat ze af moeten remmen en op het fietspad moeten.

Halverwege de weg werd hij ook opgesplitst met paaltjes voor een bushalte.

Vlak voor die opsplitsing (waar dus 1 auto past en geen fietser ernaast) begint er ineens een busje keihard op me te bumperkleven en te toeteren. Ik reed in het midden van de weg en hij duwt zich ernaast en knalt hem gewoon naar rechts. Terwijl ik aan het toeteren ben.

Ik moest volop de rem om het bushokje te ontwijken met een auto achter me. Die dus ook hard moest remmen.

Zijn spiegel was voor mijn hoofd terwijl hij naar rechts aan het sturen was :X . Zelf probeer ik echt heel erg beschermd te zijn voor kwetsbaardere bestuurders. En überhaupt minstens 90 rijden in een woonwijk slaat nergens op. :( Sommige mensen wens je echt een eenzijdig ongeluk toe.

De gozer achter me was wel tof. Hij hield veel afstand met remmen en reed me niet klem. Dus ik zwaaide ff van oh sorry wat er gebeurde.

Een antiklacht is wel dat ik een enorme file heb vermeden. De hele Catherijne singel in Utrecht stond stil. Een stoplicht deed het niet en daardoor was een file ontstaan. :')
  dinsdag 20 mei 2014 @ 17:42:12 #198
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_140173353
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 09:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

1.30 gisteren, vorige week zelfs 1.28 :Y
Waar? Je maakt me jaloers :9
pi_140174961
Ik denk in België?
  dinsdag 20 mei 2014 @ 18:44:10 #200
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140175102
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 18:39 schreef JohnB52 het volgende:
Ik denk in België?
Daar. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_140186665
- doei -

[ Bericht 99% gewijzigd door Sounddragon op 23-05-2014 21:55:58 ]
  woensdag 21 mei 2014 @ 09:02:18 #202
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_140195158
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)227-euro-boete.dhtml

Hier ben je mooi klaar mee, hopelijk wint hij zijn beroep |:(

Het vreemde is wel dat de boetebase van het OM het volgende vermeldt:

Verkeer op de weg
Auto
Verkeersregels
Snelweg/autoweg
Niet rechts houden

Het boetebedrag wordt:

¤ 140

Dus waar deze briljante ¤ 227 nu weer vandaan komt? Toch voor bumperkleven ipv niet rechts houden??

Of wellicht de verkeerde categorie opgeschreven?

Verkeer op de weg
Auto
Verkeersregels
Diversen
Niet rechtshouden op de weg

Het boetebedrag wordt:

¤230
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')