abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139839544
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:32 schreef S95Sedan het volgende:
knip
Kan zijn dat ie een rit met spoed had ofzo
  zondag 11 mei 2014 @ 22:51:34 #77
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_139849309
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 20:30 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Kan zijn dat ie een rit met spoed had ofzo
Betekend niet dat het geoorloofd is om een gevaarlijke situatie te veroorzaken ;)
pi_139852575
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 22:51 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Betekend niet dat het geoorloofd is om een gevaarlijke situatie te veroorzaken ;)
Hooguit gevaar voor zichzelf en schijnbaar paste het. Niet zo huilen, omdat je schrok van een motor.
.
  zondag 11 mei 2014 @ 23:50:05 #79
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_139852914
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 23:42 schreef Fer het volgende:

[..]

Hooguit gevaar voor zichzelf en schijnbaar paste het. Niet zo huilen, omdat je schrok van een motor.
Het paste niet, anders had ik na 2 meter uitwijken niet nog 20cm tussen hem en mijn zijscherm zitten. ;)
pi_139853002
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 23:50 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Het paste niet, anders had ik na 2 meter uitwijken niet nog 20cm tussen hem en mijn zijscherm zitten. ;)
Overdrijf niet zo, die motoragent parkeert hem echt niet met gevaar voor eigen leven in jouw scherm hoor.
.
  zondag 11 mei 2014 @ 23:52:03 #81
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_139853029
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 23:51 schreef Fer het volgende:

[..]

Overdrijf niet zo, die motoragent parkeert hem echt niet met gevaar voor eigen leven in jouw scherm hoor.
Blijkbaar was je erbij en weet je het beter.
pi_139853117
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:32 schreef S95Sedan het volgende:
Gisteren wat meegemaakt waar ik toch wel even van stond te kijken.....

Zelf reed ik op het vak om rechtsaf te slaan met een gangetje van 30-40km/h (afremmende voor oprijden snelweg), links naast me een busbaan met doorgetrokken streep en daarnaast een vak voor rechtdoor ook met doorgetrokken streep.

Komt er in een keer van achteren een politiemotor aan die hem rechtdoor voorsorteert, vervolgens over de busbaan heen gooit en hem bijna in m'n zijscherm parkeert. Het is dat ik nog ruimte had rechts anders....

Oude kruispunt zonder busbaan, maar idee is hetzelfde;
https://www.google.nl/map(...)d:0xdd4e26411860392e
Jij reedt op een rijstrook voor rechtsaf, de motor ging over de busbaan die daar links van lag.

Hoe the fuck moet hij je dan hinderen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_139853248
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 22:51 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Oh ;)
  dinsdag 13 mei 2014 @ 20:39:25 #84
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_139919453
Goed weekje geledne had ik in de stad; op een redelijk drukke tijd één of ander aapje in een auto met groene kentekenplaten die achter me zat en eerst al met zn handen in t haar zat omdat ik stopte voor donkeroranje; mij daarna gewoon alsof t de normaalste zaak van de wereld is op de strook voor links voorbij gaat en m zo -fietsers en voetgangers negerend- door rood knalt; en ik zie m 40 meter verderop precies hetzelfde doen.

Idioot; kan best zijn dat ie haast had oid -iemand in ziekenhuis of whatever- maar dit was toch wel erg imbeciel rijgedrag. :{
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_139919990
Twee dames die midden in de spits, op de vluchtstrook hun schadeformulieren staan in te vullen :|W
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:02:23 #86
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_139920550
Automobilisten die (in de woonwijk) bochten afsnijden. :') Vraag me af of het horkerigheid of pure onkunde is.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 23:52:35 #87
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139932222
En weer een WTF situatie in Utrecht.

Ik ging vandaag weer even boodschappen doen bij de Albert heijn op de Amsterdamsestraatweg. De vriendin van mijn huisgenootje was meegegaan.

Op de terugweg reed er een vrouw in zin nieuw model Megane. Ze had haar lichten niet aangezet. Ik vind dat redelijk gevaarlijk, dus ik 2 keer knipperen. Er gebeurt niks. Weer 2 keer knipperen. Weer niks. Uiteindelijk had ik tien keer geknipperd en ze bleef haar lichten uit houden.

Toevallig reden we dezelfde route en bij het derde parkeerlicht ging ik naast haar staan.

Ik zei al tegen haar van beter we zeggen iets. Ze is echter een beetje verlegen dus had iets van nee nee. Uiteindelijk na 3 keer raampje open en dicht vond ze het prima.

Die vrouw had haar raam open en zat echt strak vooruit te kijken. Ze reageerde niet op dat we haar probeerden te waarschuwen. Echt nog geen eens een blik dat ze het merkte. Gewoon alle spieren aangespannen, witte handjes geknepen vooruit staren.

Ze bleef zo een best wel lange tijd rijden. Gewoon straat vooruit zonder haar hoofd ooit te draaien.

Ze was waarschijnlijk aan de pillen. Ze stond echt helemaal strak. Maar bizar dat iemand de weg op gaat met drugs.

Drugs begrijpen kan ik me voorstellen. Maar met de auto ergens naartoe en drugs gebruiken niet. Hetzelfde als met de auto naar de kroeg gaan om met de auto dronken weer weg te rijden. Dat kan gewoon niet. :X :r
  dinsdag 13 mei 2014 @ 23:55:24 #88
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139932337
Wat ik ook kwalijk vind is dat niemand iets deed.

Standaard als ik een auto zie met kapotte lampen knipper ik een keertje. Hebben ze hun lichten uit dan knipper ik vaker.

Ik begrijp niet dat er gewoon tientallen auto's passeerden zonder een signaal te geven.

Ook toen ik zelf een kapotte lamp had, had ik 15km gereden zonder dat iemand een signaal gaf. Het was de buurman die me erop aansprak.

In Duitsland zie je bijvoorbeeld dat mensen Veel vaker signalen geven. Als je wilt inhalen, maar ook bijvoorbeeld als je lichten het niet doen of je per ongeluk groot licht voert.

Waarom durven we hier niet te knipperen? En waarom reageert iedereen agressief als je dat wel doet, bijvoorbeeld om iemand die links plakt aan de kant te sturen? :(
pi_139935761
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:55 schreef NieuweNier het volgende:

Standaard als ik een auto zie met kapotte lampen knipper ik een keertje. Hebben ze hun lichten uit dan knipper ik vaker.

Ik begrijp niet dat er gewoon tientallen auto's passeerden zonder een signaal te geven.

Ook toen ik zelf een kapotte lamp had, had ik 15km gereden zonder dat iemand een signaal gaf. Het was de buurman die me erop aansprak.

In Duitsland zie je bijvoorbeeld dat mensen Veel vaker signalen geven. Als je wilt inhalen, maar ook bijvoorbeeld als je lichten het niet doen of je per ongeluk groot licht voert.

Waarom durven we hier niet te knipperen? En waarom reageert iedereen agressief als je dat wel doet, bijvoorbeeld om iemand die links plakt aan de kant te sturen? :(
Knipperen wordt m.i. hier in Nederland gezien als aggressief. Ik zoek nog naar een bruikbaar signaal om mensen te waarschuwen voor n kapotte lamp. Ik zie er zoooooo veel. -O-
Professioneel gifmenger.
pi_139936256
quote:

Jij deed anders ook niet veel meer dan contact proberen te maken.

Waarom heb je niet even de politie gebeld en melding gemaakt?
  woensdag 14 mei 2014 @ 11:05:37 #91
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_139939145
Wat bezielt mensen toch die uit een niet-voorrangsweggetje komende vlak vóór een met 80 km/h aanstormende auto de provinciale weg op draaien?
En dan nog kwaad reageren ook* als je met rokende banden toetert om te waarschuwen dat dat best een stomme zet is?

(*Even met opzet boven op hun rem gaan staan bijvoorbeeld)
  woensdag 14 mei 2014 @ 11:09:14 #92
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_139939269
quote:

Omdat het niet mag ;)
  FOK!fotograaf woensdag 14 mei 2014 @ 12:15:37 #93
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139941397
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 11:09 schreef xzaz het volgende:
Omdat het niet mag ;)
Je mag gewoon seinen ter aankondiging van een inhaalactie hoor. En buiten bebouwde kom mag je nog toeteren ook.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf woensdag 14 mei 2014 @ 12:16:48 #94
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139941443
quote:
18s.gif Op woensdag 14 mei 2014 11:05 schreef Gwywen het volgende:
(*Even met opzet boven op hun rem gaan staan bijvoorbeeld)
In dat soort gevallen zou je altijd graag een vrachtwagen rijden en je rem niet gebruiken.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 14 mei 2014 @ 12:40:16 #95
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_139942227
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:15 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je mag gewoon seinen ter aankondiging van een inhaalactie hoor. En buiten bebouwde kom mag je nog toeteren ook.
Toeteren mag toch alleen bij direct gevaar?
  FOK!fotograaf woensdag 14 mei 2014 @ 13:30:03 #96
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139943973
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:40 schreef xzaz het volgende:

[..]

Toeteren mag toch alleen bij direct gevaar?
Verdrag van Wenen art. 28 en RVV art. 28 samen hebben de volgende conclusies:
Toeteren mag buiten bebouwde kom voor het inhalen als het wenselijk is de medeweggebruiker hiervoor te waarschuwen.
Lichtsignalen idem, maar dan ook nog binnen bebouwde kom.

Toeteren en lichtsignalen ter afwending van acuut gevaar.
The summer is magic!

woensdag 14 mei 2014 @ 16:14:49 #97
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_139949628
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 13:30 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Verdrag van Wenen art. 28 en RVV art. 28 samen hebben de volgende conclusies:
Toeteren mag buiten bebouwde kom voor het inhalen als het wenselijk is de medeweggebruiker hiervoor te waarschuwen.
Lichtsignalen idem, maar dan ook nog binnen bebouwde kom.

Toeteren en lichtsignalen ter afwending van acuut gevaar.
'Als het wenselijk is'.
  FOK!fotograaf woensdag 14 mei 2014 @ 16:38:37 #98
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139950435
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 16:14 schreef xzaz het volgende:
'Als het wenselijk is'.
Ruimte voor eigen interpretatie dus ;) "Ik vind het wenselijk je te waarschuwen dat ik links langs je kom en er rechts ruimte is om te gaan rijden", bijvoorbeeld.
The summer is magic!

woensdag 14 mei 2014 @ 17:09:49 #99
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139951416
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 07:59 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Knipperen wordt m.i. hier in Nederland gezien als aggressief. Ik zoek nog naar een bruikbaar signaal om mensen te waarschuwen voor n kapotte lamp. Ik zie er zoooooo veel. -O-
Ik begrijp niet zo goed waarom het gezien wordt als agressief. Er zijn weinig andere manieren om andere automobilisten te contacten :P

Maar gewoon knipperen. Wettelijk mag het en goede automobilisten of vrachtwagens ofzo kunnen het waarderen ;)
  woensdag 14 mei 2014 @ 17:11:11 #100
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139951464
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 08:49 schreef Daeron het volgende:

[..]

Jij deed anders ook niet veel meer dan contact proberen te maken.

Waarom heb je niet even de politie gebeld en melding gemaakt?
Er rijden zoveel mensen extreem bagger in Utrecht. Spookrijden, drugs, alcohol, uit het raam hangen; echt niets verbaasd me meer...

Iedere keer dat je snachts door het centrum rijdt zie je idioten. Bellen is dan gewoon een beetje kansloos ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')