Typerende conclusiequote:Op zaterdag 10 mei 2014 01:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus jij wilt zeggen dat het verkeersbeeld rustig en ontspannen is? .
Want? Een hogere maximumsnelheid zorgt voor variėrende snelheden (niet iedereen wil 130 rijden) en daarmee voor een goede doorstroming van het verkeer en een rustig, variabel wegbeeld, waarbij de linkerstrook harder rijdt dan de rechterstrook. Een (te) laag snelheidslimiet op een (te) brede weg met ook nog eens trajectcontrole zorgt juist voor een onrustig wegbeeld, omdat er geen snelheidsverschillen zijn, en mensen dus niet even gas bij kunnen geven om in te halen. Daarnaast is iedereen alleen maar bezig met z'n snelheid (velen hebben geen CC of gebruiken hem gewoon niet) vanwege het niet binnen willen halen van een boete, of met andere dingen omdat je aandacht verslapt als je wel CC hebt.quote:
En vooral wanneer er verder niks voor je rijdt; er geen zijstraat in de buurt is; maar er wel iemand achter je zit!quote:
Belachelijk ja, je snelheid aanpassen op verminderd zicht en een langere remweg.quote:
Gas los een optie?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:27 schreef padlarf het volgende:
[..]
Belachelijk ja, je snelheid aanpassen op verminderd zicht en een langere remweg.
Kan je geen quotes lezen of zat je met groots verlangen te wachten op iets waar je dan dit uitgebreide verhaal op kwijt kon?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:53 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Want? Een hogere maximumsnelheid zorgt voor variėrende snelheden (niet iedereen wil 130 rijden) en daarmee voor een goede doorstroming van het verkeer en een rustig, variabel wegbeeld, waarbij de linkerstrook harder rijdt dan de rechterstrook. Een (te) laag snelheidslimiet op een (te) brede weg met ook nog eens trajectcontrole zorgt juist voor een onrustig wegbeeld, omdat er geen snelheidsverschillen zijn, en mensen dus niet even gas bij kunnen geven om in te halen. Daarnaast is iedereen alleen maar bezig met z'n snelheid (velen hebben geen CC of gebruiken hem gewoon niet) vanwege het niet binnen willen halen van een boete, of met andere dingen omdat je aandacht verslapt als je wel CC hebt.
Voorbeeld: Als ik ineens zie dat ik de afslag moet hebben, kan ik op 'normale' snelwegen even gas bij geven, de inhaalactie afmaken en met variabele snelheid tussen de auto's op strook 1 en 2 door de afslag nemen. Resultaat: niemand wordt gehinderd. Is dit het geval op de A2 en rij ik op de derde strook terwijl het druk is, dan moet ik remmen (gas bij resulteert in een boete als ik 102 op de GPS rij met CC), moet ik tussen strook 1 en 2 door zonder harder te rijden dan de V-max en moeten er sowieso andere mensen voor mij gas terugnemen, omdat iedereen op de snelheidslimiet rijdt. Resultaat: grote kans op hinder. En nou niet zeggen dat je dan eerder moet anticiperen, iedereen ziet weleens een afslag op een laat moment.![]()
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:53 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
(gas bij resulteert in een boete als ik 102 op de GPS rij met CC
Direct op de rem trappen als de druppels beginnen te vallen is inderdaad idioot. Ik denk echter niet dat Yreal uitsluitend daarop doelde.quote:
Dat laatste. Uiteraard.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kan je geen quotes lezen of zat je met groots verlangen te wachten op iets waar je dan dit uitgebreide verhaal op kwijt kon?
Aan de hand van je reacties is altijd een aardig beeld te schetsen van hoe je over de situatie denkt, ook al geef je geen expliciete mening. En hij dumpt je nergens in een hoekje, dat suggereer je. Net zoals hij suggereert dat jij dat vindt. In vraagvorm nog wel. Ik nam aan dat "typerend" gelijk stond aan "niet mee eens". En dat is blijkbaar ook zo.quote:Om eerst te reageren op je want vraag. Nergens stel ik, poog ik of is iets te lezen waar je uit kan afleiden wat mijn mening is over het zogenaamde "verkeersbeeld". Typerend omdat men (nu meneer pizza) maar wat graag de ander (ik in dit geval) in een bepaalde hoek dump, zeker als het te lastig wordt.
Geen artikel, wel algeheel wegbeeld. Wegsituaties zijn praktijkwerk, geen theorie. En in de praktijk zou geen snelheidslimiet ideaal zijn voor het wegbeeld, in mijn optiek, afgezien van veiligheid, emissies etc. Laat ik het omdraaien. Heb jij een gaaf artikel dat het niet zo is?quote:Kan je jouw stelling "Een hogere maximumsnelheid zorgt voor variėrende snelheden en daarmee voor een goede doorstroming van het verkeer en een rustig, variabel wegbeeld" (laatste gedeelte weggelaten want ik ben het er mee eens dat de linkerijbaan over het algemeen harder rijdt dan de rechter rijbaan. Anyway, variėrende snelheden, yes. Rest natuurlijk mee oneens, of beter, kan het me niet voorstellen. Heb je iets van een gaaf artikel die eigenlijk stelt dat een oneindige maximale snelheid het beste is technisch gezien (even voor het gemak veiligheid negeren, geen dank).
Ik ben überhaupt tegen elke vorm van vaste snelheidscontrole op snelwegen. Zowel flitsers en trajectcontrole. Dat hoort enkel een taak van (onopvallende) surveillance te zijn vind ik. Maar dat is een hele andere discussie. Overigens ben ik het eens met je argument over enige paniek en angst.quote:Het mooie van zo'n trajectcontrole is dat als je even te snel rijdt, je dit later goed kan maken. Terwijl met flitsers, ook de persoon die 98% van de tijd braaf onder de max snelheid rijdt gepakt kan worden en de slimmerd die altijd te hard rijdt misschien nooit gepakt wordt... Oneerlijk hoor. Ik ben niet voor een trajectcontrole maar een weg met elke paar km een flitser is dus beter dan zo'n trajectcontrole? Bij beide gevallen is die paniek en angst, dat is het probleem, niet de controle an sich.
Het doorgestreepte deel is niet van toepassing als iedereen gewoon met het verkeer bezig is. Op andere snelwegen ga jij toch ook niet continue remmen of gas bij geven? Iedere snelweg met meer dan 2 stroken kan ik over het algemeen hele lange stukken op de CC rijden zonder al te veel van baan te wisselen. En dan rij ik nog zoveel mogelijk rechts ook. Ik vind dat een rustiger beeld dan allemaal krampachtige mensen met een "ik rij in een trajectcontrole, aaah, eng, boetes, staren naar m'n snelheidsmeter"-instelling.quote:Een stuk weg waar iedereen een andere snelheid rijdt, men continu van baan aan het wisselen is, even moet remmen, dan weer extra gas geven etc. Dat geeft dus een rustig verkeersbeeld? Wtf is de definitie van verkeersbeeld? En om jullie even te kalmeren, ik begrijp die irritatie met dat gedeelte op de A2 maar al te goed
Laat ik het anders verwoorden: dan neem ik het risico dat ik gemiddeld te hard rij en dus op een boete. En dat risico wil je vermijden.quote:
Het dwingt wel respect af in de scene als je later mee kunt praten over het moeten inleveren van je rijbewijs vanwege te hoge snelheid. Mij is het helaas nog niet gelukt, geflitst met 48km/u te hard (en boete gekregen) is tot nu toe mijn 'beste' prestatie.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:47 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Rijbewijs kwijt doet ook pijn als je miljonair bent
Niet het gehele deel...quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
Overigens mag je in de avond en 's nachts gewoon 130 daar.
Niet een knopje in je auto hebben waarmee die in een helikopter veranderdquote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Niet het gehele deel...
Irritatie vandaag: een brug die open gaat en je gewoon 20 minuten kost...
ik heb wel eens voor de Brienenoord gestaan die niet meer dicht ging door de warmte, lekker een beetje vooraan, met je ponem in de zon bij een graadje of 30 en no way out..quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Niet het gehele deel...
Irritatie vandaag: een brug die open gaat en je gewoon 20 minuten kost...
Oh man het zal je maar gebeuren dat je zo in je auto opgesloten zit.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik heb wel eens voor de Brienenoord gestaan die niet meer dicht ging door de warmte, lekker een beetje vooraan, met je ponem in de zon bij een graadje of 30 en no way out..
Na een uurtje ofzo was de brandweer ter plekke via de andere kant, en een uurtje of anderhalf later hadden ze hem weer dicht en konden we gaan rijden.. Heel geweldig.
quote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:59 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Niet een knopje in je auto hebben waarmee die in een helikopter veranderd
Waarom stap je niet gewoon uit om lekker te chillen? Deden wij ook altijd als de brug bij Sluiskil, Zeeland, open stond. Ook als de Haringvlietburg open staat. Officiėel mag het niet, op de snelweg lopen, maar als een agent daarvoor een bekeuring gaat geven...quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik heb wel eens voor de Brienenoord gestaan die niet meer dicht ging door de warmte, lekker een beetje vooraan, met je ponem in de zon bij een graadje of 30 en no way out..
Na een uurtje ofzo was de brandweer ter plekke via de andere kant, en een uurtje of anderhalf later hadden ze hem weer dicht en konden we gaan rijden.. Heel geweldig.
Take an educated guess.quote:
Deuren kunnen open, en ik ben niet gehandicapped, dus je kunt er gewoon effe uit, alleen word je daar ook niet blij van met die temperaturen. Asfalt is teringheet, da's net een oven op de zomerdag.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:04 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Oh man het zal je maar gebeuren dat je zo in je auto opgesloten zit.Zelfs bij een kleine file vind ik dat gevoel al rot...
Had je toen airco, of werd het sauna?
Ook gedaan natuurlijk, al is het maar om effe de benen te strekken. Geven ze geen prent voor dan.. sowieso; als jij vast staat, staan zij dat ook lijkt me, en vluchtstroken heb je daar niet.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:08 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Waarom stap je niet gewoon uit om lekker te chillen? Deden wij ook altijd als de brug bij Sluiskil, Zeeland, open stond. Ook als de Haringvlietburg open staat. Officiėel mag het niet, op de snelweg lopen, maar als een agent daarvoor een bekeuring gaat geven...![]()
Excuses dat ik het niet met iemand eens was. Ik begrijp een forum helemaal verkeerd.quote:
Betekend niet dat het geoorloofd is om een gevaarlijke situatie te veroorzakenquote:Op zondag 11 mei 2014 20:30 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Kan zijn dat ie een rit met spoed had ofzo
Hooguit gevaar voor zichzelf en schijnbaar paste het. Niet zo huilen, omdat je schrok van een motor.quote:Op zondag 11 mei 2014 22:51 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Betekend niet dat het geoorloofd is om een gevaarlijke situatie te veroorzaken
Het paste niet, anders had ik na 2 meter uitwijken niet nog 20cm tussen hem en mijn zijscherm zitten.quote:Op zondag 11 mei 2014 23:42 schreef Fer het volgende:
[..]
Hooguit gevaar voor zichzelf en schijnbaar paste het. Niet zo huilen, omdat je schrok van een motor.
Overdrijf niet zo, die motoragent parkeert hem echt niet met gevaar voor eigen leven in jouw scherm hoor.quote:Op zondag 11 mei 2014 23:50 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Het paste niet, anders had ik na 2 meter uitwijken niet nog 20cm tussen hem en mijn zijscherm zitten.
Blijkbaar was je erbij en weet je het beter.quote:Op zondag 11 mei 2014 23:51 schreef Fer het volgende:
[..]
Overdrijf niet zo, die motoragent parkeert hem echt niet met gevaar voor eigen leven in jouw scherm hoor.
Jij reedt op een rijstrook voor rechtsaf, de motor ging over de busbaan die daar links van lag.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:32 schreef S95Sedan het volgende:
Gisteren wat meegemaakt waar ik toch wel even van stond te kijken.....
Zelf reed ik op het vak om rechtsaf te slaan met een gangetje van 30-40km/h (afremmende voor oprijden snelweg), links naast me een busbaan met doorgetrokken streep en daarnaast een vak voor rechtdoor ook met doorgetrokken streep.
Komt er in een keer van achteren een politiemotor aan die hem rechtdoor voorsorteert, vervolgens over de busbaan heen gooit en hem bijna in m'n zijscherm parkeert. Het is dat ik nog ruimte had rechts anders....
Oude kruispunt zonder busbaan, maar idee is hetzelfde;
https://www.google.nl/map(...)d:0xdd4e26411860392e
Ohquote:Op zondag 11 mei 2014 22:51 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Betekend niet dat het geoorloofd is om een gevaarlijke situatie te veroorzaken
Knipperen wordt m.i. hier in Nederland gezien als aggressief. Ik zoek nog naar een bruikbaar signaal om mensen te waarschuwen voor n kapotte lamp. Ik zie er zoooooo veel.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:55 schreef NieuweNier het volgende:
Wat ik ook kwalijk vind is dat niemand iets deed.
Standaard als ik een auto zie met kapotte lampen knipper ik een keertje. Hebben ze hun lichten uit dan knipper ik vaker.
Ik begrijp niet dat er gewoon tientallen auto's passeerden zonder een signaal te geven.
Ook toen ik zelf een kapotte lamp had, had ik 15km gereden zonder dat iemand een signaal gaf. Het was de buurman die me erop aansprak.
In Duitsland zie je bijvoorbeeld dat mensen Veel vaker signalen geven. Als je wilt inhalen, maar ook bijvoorbeeld als je lichten het niet doen of je per ongeluk groot licht voert.
Waarom durven we hier niet te knipperen? En waarom reageert iedereen agressief als je dat wel doet, bijvoorbeeld om iemand die links plakt aan de kant te sturen?
Jij deed anders ook niet veel meer dan contact proberen te maken.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:55 schreef NieuweNier het volgende:
Wat ik ook kwalijk vind is dat niemand iets deed.
Standaard als ik een auto zie met kapotte lampen knipper ik een keertje. Hebben ze hun lichten uit dan knipper ik vaker.
Ik begrijp niet dat er gewoon tientallen auto's passeerden zonder een signaal te geven.
Ook toen ik zelf een kapotte lamp had, had ik 15km gereden zonder dat iemand een signaal gaf. Het was de buurman die me erop aansprak.
In Duitsland zie je bijvoorbeeld dat mensen Veel vaker signalen geven. Als je wilt inhalen, maar ook bijvoorbeeld als je lichten het niet doen of je per ongeluk groot licht voert.
Waarom durven we hier niet te knipperen? En waarom reageert iedereen agressief als je dat wel doet, bijvoorbeeld om iemand die links plakt aan de kant te sturen?
Omdat het niet magquote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:55 schreef NieuweNier het volgende:
Wat ik ook kwalijk vind is dat niemand iets deed.
Standaard als ik een auto zie met kapotte lampen knipper ik een keertje. Hebben ze hun lichten uit dan knipper ik vaker.
Ik begrijp niet dat er gewoon tientallen auto's passeerden zonder een signaal te geven.
Ook toen ik zelf een kapotte lamp had, had ik 15km gereden zonder dat iemand een signaal gaf. Het was de buurman die me erop aansprak.
In Duitsland zie je bijvoorbeeld dat mensen Veel vaker signalen geven. Als je wilt inhalen, maar ook bijvoorbeeld als je lichten het niet doen of je per ongeluk groot licht voert.
Waarom durven we hier niet te knipperen? En waarom reageert iedereen agressief als je dat wel doet, bijvoorbeeld om iemand die links plakt aan de kant te sturen?
Je mag gewoon seinen ter aankondiging van een inhaalactie hoor. En buiten bebouwde kom mag je nog toeteren ook.quote:
In dat soort gevallen zou je altijd graag een vrachtwagen rijden en je rem niet gebruiken.quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:05 schreef Gwywen het volgende:
(*Even met opzet boven op hun rem gaan staan bijvoorbeeld)
Toeteren mag toch alleen bij direct gevaar?quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je mag gewoon seinen ter aankondiging van een inhaalactie hoor. En buiten bebouwde kom mag je nog toeteren ook.
Verdrag van Wenen art. 28 en RVV art. 28 samen hebben de volgende conclusies:quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:40 schreef xzaz het volgende:
[..]
Toeteren mag toch alleen bij direct gevaar?
'Als het wenselijk is'.quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Verdrag van Wenen art. 28 en RVV art. 28 samen hebben de volgende conclusies:
Toeteren mag buiten bebouwde kom voor het inhalen als het wenselijk is de medeweggebruiker hiervoor te waarschuwen.
Lichtsignalen idem, maar dan ook nog binnen bebouwde kom.
Toeteren en lichtsignalen ter afwending van acuut gevaar.
Ruimte voor eigen interpretatie dusquote:
Ik begrijp niet zo goed waarom het gezien wordt als agressief. Er zijn weinig andere manieren om andere automobilisten te contactenquote:Op woensdag 14 mei 2014 07:59 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Knipperen wordt m.i. hier in Nederland gezien als aggressief. Ik zoek nog naar een bruikbaar signaal om mensen te waarschuwen voor n kapotte lamp. Ik zie er zoooooo veel.
Er rijden zoveel mensen extreem bagger in Utrecht. Spookrijden, drugs, alcohol, uit het raam hangen; echt niets verbaasd me meer...quote:Op woensdag 14 mei 2014 08:49 schreef Daeron het volgende:
[..]
Jij deed anders ook niet veel meer dan contact proberen te maken.
Waarom heb je niet even de politie gebeld en melding gemaakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |