Al dat moeilijke frustratiegedoe met inhalen zou voorkomen kunnen worden als we op bepaalde trajecten het Amerikaanse Stay in your lane systeem zouden invoeren.quote:Op donderdag 8 mei 2014 08:39 schreef Daeron het volgende:
Wat zijn er toch veel mongolen die het niet kunnen hebben dat je ze inhaalt.
Ik rij zoveel mogelijk op CC en stel hem dan in op vmax + 5. Dan nader ik dus zo'n mongool rustig, zodra ik dan dicht genoeg genaderd ben ga ik naar links om op cc rustig in te halen. En dan kom je er ineens niet meer voorbij, of geven ze zelfs zoveel gas bij dat ze mij weer inhalen. Moet ik weer handmatig gas bij geven om er fatsoenlijk voorbij te komen. Het ergste is dan nog dat ze na de inhaalactie weer terug in snelheid gaan en ik weer op ze uitloop.
Helemaal irritant is het als je door de trajectcontrole rijdt, omdat ik al redelijk dicht tegen de max aan zit wil ik geen gas bij geven en duurt de actie dus nog langer.
Probleem daarmee is dat je dat dus allebei toepast. We rijden beide bv in strook 3, tot ik nader en naar strook 2 moet om in te halen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 08:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Al dat moeilijke frustratiegedoe met inhalen zou voorkomen kunnen worden als we op bepaalde trajecten het Amerikaanse Stay in your lane systeem zouden invoeren.
[ afbeelding ]
Dan gewoon niet inhalen. De tijdswinst die je hebt als je 105 rijdt ipv 100 over een traject van enkele tientallen kilometers is sowieso toch minimaal.quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:21 schreef Daeron het volgende:
[..]
Probleem daarmee is dat je dat dus allebei toepast. We rijden beide bv in strook 3, tot ik nader en naar strook 2 moet om in te halen.
Over 50 km is dat wel 1 minuut 25 seconden!quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dan gewoon niet inhalen. De tijdswinst die je hebt als je 105 rijdt ipv 100 over een traject van enkele tientallen kilometers is sowieso toch minimaal.
Dat houdt dan in dat ik de CC omlaag moet zetten, of zelf gas moet gaan geven om de afstand tot mijn voorganger gelijk te houden.quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dan gewoon niet inhalen. De tijdswinst die je hebt als je 105 rijdt ipv 100 over een traject van enkele tientallen kilometers is sowieso toch minimaal.
Ja ook vaak ja.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:18 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Of mensen uit het bouwjaar 1993 wellicht?
... je naam suggereert dat je zelf van het bouwjaar '93 bent.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:01 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Ja ook vaak ja.
En dit heeft er iets mee te maken omdat?
vreselijk irritant dit ja, op de A9 is de spitsstrook vaak open en mag je 80, ga dan niet met 70 op de baan naast de spitsstrook rijden als ik met 80 op een totaal lege spitsstrook je gewoon rechts voorbij kanquote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:07 schreef Martijn137 het volgende:
krijg echt de bibbers van sommige mensen.
gisteren iemand weer eens rechts ingehaald. nadat deze ruim de kans had om rechts te gaan rijden.
ga ik weer naar links omdat er voor me iemand met een wat langzamere snelheid rijdt
dus ik voeg in naar links... krijgt ik allemaal gesein van die kerel achter me....(die ik dus rechts ingehaald had)
dude als ik je rechts in kan halen had je al ruim rechts kunnen rijden zonder problemen![]()
![]()
![]()
ergste is dat hij dus links blijft rijden en 2 stoplichten verder de afslag naar rechts pakt....
Gister ook nog zo'n mooie te pakken. Blonde bimbo in een 107/aygo/c1 geval op de A2, stuk met 3 stroken gistermiddag. Mijn voorganger hangt er een tijdje achter en besluit dan rechts voorbij te gaan, daarna ging ik met nog een paar keer toeteren terwijl ik naast haar zat, geen enkele reactie en bleef stoicijns voor zich uit staren. Daarna werd ze nog een paar keer rechts ingehaald zonder reactie.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:07 schreef Martijn137 het volgende:
krijg echt de bibbers van sommige mensen.
gisteren iemand weer eens rechts ingehaald. nadat deze ruim de kans had om rechts te gaan rijden.
ga ik weer naar links omdat er voor me iemand met een wat langzamere snelheid rijdt
dus ik voeg in naar links... krijgt ik allemaal gesein van die kerel achter me....(die ik dus rechts ingehaald had)
dude als ik je rechts in kan halen had je al ruim rechts kunnen rijden zonder problemen![]()
![]()
![]()
ergste is dat hij dus links blijft rijden en 2 stoplichten verder de afslag naar rechts pakt....
Der telefoon is tussen der benen gevallen, toen ze een politie zag. Dus nu maar laten rinkelen natuurlijk.quote:
Herkenbaar.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 11:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Ook irritant, mensen die hele allemaal inhaalt op het 2 strooks gedeelte omdat ze rond 95 slingeren. Vervolgens komen ze bij het 3 strooks gedeelte weer allemaal voorbij met 115. Sinds wanneer is de max snelheid afhankelijk van het aantal rijstroken.
Dat doe ik eigenlijk ook bij 4 of 5 stroken en max 100. Anders rijden ze me weer klem als ik moet inhalen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:04 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Een stuk met 4! rijstroken en dan op rijstrook 2 blijven rijden. Waarom dacht je dat ze 3 en 4 er naast gelegd hebben?
Als je je daar druk over maakt, moet je misschien iets aan je verkeersinzicht doen? Voorspelbaar gedragen is noodzakelijk, dus zoveel mogelijk rechts houden aub.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:07 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat doe ik eigenlijk ook bij 4 of 5 stroken en max 100. Anders rijden ze me weer klem als ik moet inhalen.
Maar wel verplicht.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:13 schreef Fer het volgende:
De meeste mensen pakken op 5 baans wegen de middelste banen. De enige die je tussen de auto;s ziet slingeren zijn de mensen die rechts willen blijven rijden, terwijl dat zo zinloos is op deze wegen.
Of je het nu 'zinloos' vindt of niet, je hebt ooit je rijbewijs gehaald en geleerd hoe het moest.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:13 schreef Fer het volgende:
De meeste mensen pakken op 5 baans wegen de middelste banen. De enige die je tussen de auto;s ziet slingeren zijn de mensen die rechts willen blijven rijden, terwijl dat zo zinloos is op deze wegen.
niet mauwen en opbokken naar rechts. (zo ver als dat mogelijk is)quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:24 schreef Fer het volgende:
Komen jullie nooit op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht ofzo? De situatie maakt het zo om over de middelste banen te blijven sukkelen. Zelfs meerdere keren een politie ertussen zien rijden, die maakte er alle keren geen probleem van.
Die situatie maakt het ook om 220 te rijden, dat mag ook niet.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:24 schreef Fer het volgende:
Komen jullie nooit op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht ofzo? De situatie maakt het zo om over de middelste banen te blijven sukkelen. Zelfs meerdere keren een politie ertussen zien rijden, die maakte er alle keren geen probleem van.
Prima dat je het doet, maar accepteer dan ook dat dit ergernis opwekt en je potentieel ¤ 140 kan kosten. De regels zijn er niet voor niks, daar dient een ieder zich aan te houden, ongeacht of je nu in NL of de rest van de wereld een voertuig bestuurd.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:24 schreef Fer het volgende:
Komen jullie nooit op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht ofzo? De situatie maakt het zo om over de middelste banen te blijven sukkelen. Zelfs meerdere keren een politie ertussen zien rijden, die maakte er alle keren geen probleem van.
A2 tussen utrecht-amsterdam is echt de stomste snelweg everrrrrr...quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:24 schreef Fer het volgende:
Komen jullie nooit op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht ofzo? De situatie maakt het zo om over de middelste banen te blijven sukkelen. Zelfs meerdere keren een politie ertussen zien rijden, die maakte er alle keren geen probleem van.
Doordeweeks overdag is het dus druk genoeg dat je al 4 banen nodig hebt alle auto;s met een redelijke afstand van elkaar 100 te kunnen laten rijden. Rechtshouden is daar de grootste onzin en zelfs meerdere keren de politie in de stroom zien meerijden zonder iedereen een boete te geven.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 17:27 schreef dick_laurent het volgende:
Niemand kan elkaar daar overtuigend inhalen omdat iedereen tussen de 95 / 105 rijdt. En (bijna) niemand durft op de meest linkerbanen te rijden omdat het toch geen zin heeft. Waarschijnlijk alleen tijdens enorme drukte en files zullen alle vijf de banen volop gebruikt worden maar alle keren dat ik er tot nu toe heb gereden waren de twee linkerbanen gewoon zo goed als leeg, terwijl het dus op de drie overige banen wél druk was.
Daar rijd ik dus dagelijksquote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:14 schreef Fer het volgende:
[..]
Doordeweeks overdag is het dus druk genoeg dat je al 4 banen nodig hebt alle auto;s met een redelijke afstand van elkaar 100 te kunnen laten rijden. Rechtshouden is daar de grootste onzin en zelfs meerdere keren de politie in de stroom zien meerijden zonder iedereen een boete te geven.
De Nederlandse wet is gewoon nog niet klaar voor dit soort wegen.
Dat wel, maar deze wegen zijn niet geschikt voor trajectcontrole op een snelheid significant onder de algemene maximale snelheid geldend voor snelwegen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:14 schreef Fer het volgende:
De Nederlandse wet is gewoon nog niet klaar voor dit soort wegen.
Dit.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat wel, maar deze wegen zijn niet geschikt voor trajectcontrole op een snelheid significant onder de algemene maximale snelheid geldend voor snelwegen.
Nee. Als de snelheid op dat stuk 130 wordt, kan het wel, want lang niet iedereen rijdt 120, laat staan 130, waardoor het verkeersbeeld rustiger gaat worden omdat men minder krampachtig blijft rijden, bang te hard te gaan. Dit zie je 's nachts al gebeuren.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:38 schreef opgebaarde het volgende:
Als de maximale snelheid in Nederland 100 km p/u wordt, dan kan het ineens wel?
Harder rijden leidt tot een rustiger verkeersbeeld? Je bent in de war met irritatie (waarom maar 100 km p/u en gvd zie die twee lege linkerbanen)quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee. Als de snelheid op dat stuk 130 wordt, kan het wel, want lang niet iedereen rijdt 120, laat staan 130, waardoor het verkeersbeeld rustiger gaat worden omdat men minder krampachtig blijft rijden, bang te hard te gaan. Dit zie je 's nachts al gebeuren.
Dus jij wilt zeggen dat het verkeersbeeld rustig en ontspannen is? Het verkeer op de A2 is krampachtig en log. Bang te hard te rijden, alleen maar focussen op de snelheidsmeter, een krant/telefoon of wat dan ook en niet op de weg.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Harder rijden leidt tot een rustiger verkeersbeeld? Je bent in de war met irritatie (waarom maar 100 km p/u en gvd zie die twee lege linkerbanen)
Nederlandse wet?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:14 schreef Fer het volgende:
[..]
Doordeweeks overdag is het dus druk genoeg dat je al 4 banen nodig hebt alle auto;s met een redelijke afstand van elkaar 100 te kunnen laten rijden. Rechtshouden is daar de grootste onzin en zelfs meerdere keren de politie in de stroom zien meerijden zonder iedereen een boete te geven.
De Nederlandse wet is gewoon nog niet klaar voor dit soort wegen.
Alleen meer bekeuren op links plakken gaat wss niet helpen. Ik denk zelf dat het beter is om uit te zoeken _waarom_ mensen links blijven plakken en de oorzaak daarvan op te lossen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 01:28 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nederlandse wet?
Je bedoeld Nederlanders, er is hier afgesproken rechts te houden, dus gewoon harder op bekeuren. Dat filmpje geeft mooi weer hoe mensen totaal niet opletten waar ze mee bezig zijn en als schaapjes op de middelste baan blijven rijden.
Ze letten er overigens wel degelijk op, vooral 's avonds, meerdere malen gezien dat mensen door politie naar de meest rechtse baan gedirigeerd werden.
Hoe kleiner de onderlinge snelheidsverschillen zijn, hoe minder reden om in te halen, hoe minder reden om onnodig links te rijdenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:03 schreef Fer het volgende:
De rechtshouden regel is gewoon niet vol te houden met EN 5 stroken EN een lage max EN de verkeersdrukte.
Wat weer zorgt voor meer strook wisselingen, mensen die hun gas lossen omdat iemand voor ze invoegt en vervolgens kunnen de auto's erachter niet meer op cruise control rijden.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:04 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Hoe kleiner de onderlinge snelheidsverschillen zijn, hoe minder reden om in te halen, hoe minder reden om onnodig links te rijden
Op CC rijden kan altijd, alleen verwacht niet dat je in het NL verkeersbeeld altijd de door jouw geliefde snelheid kunt hanteren.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Wat weer zorgt voor meer strook wisselingen, mensen die hun gas lossen omdat iemand voor ze invoegt en vervolgens kunnen de auto's erachter niet meer op cruise control rijden.
Nou dan pak ik wel die 4e baan, cc op 108 en het risico op de bekeuring.
Tuurlijk niet, de kans dat je gepakt wordt met een paar km te hard door een flitser of traject controlle is toch veel groter in NL, dan iedere andere misdraging.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:27 schreef eNaSnI het volgende:
Als je trouwens de ¤ 140 voor lief neem voor het uiterst rechts rijden, kun je net zo goed 121 gaan rijden als ter plaatse 100 is toegestaan
Is prima vol te houden. Het zijn vooral die irritante lui die nooit naar rechts komen die het moeilijk maken om daar op een normale manier te rijden.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:03 schreef Fer het volgende:
De rechtshouden regel is gewoon niet vol te houden met EN 5 stroken EN een lage max EN de verkeersdrukte.
Zelfde geldt voor de mensen die wachten tot ze achter de vrachtwagen zitten en dan met 90 naar links komen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:36 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Is prima vol te houden. Het zijn vooral die irritante lui die nooit naar rechts komen die het moeilijk maken om daar op een normale manier te rijden.
Hier gaat dat nog wel meer voor op denk ik.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:38 schreef Fer het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor de mensen die wachten tot ze achter de vrachtwagen zitten en dan met 90 naar links komen.
Valt mee. Als je 5 rijstroken tot je beschikking hebt en je ziet een auto achter een vrachtwagen rijden dan schuif je gewoon een baantje op naar links om die auto de ruimte te geven om in te halen. Maar goed, dat zie ik helaas alleen de wat meer ervaren bestuurders doen. En vrouwen zie ik het helaas nooit doenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:38 schreef Fer het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor de mensen die wachten tot ze achter de vrachtwagen zitten en dan met 90 naar links komen.
Milieu.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:42 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Was de reden voor die snelheidslimiet op de A2 niet geluidsoverlast voor omwonenden trouwens?
[..]
Valt mee. Als je 5 rijstroken tot je beschikking hebt en je ziet een auto achter een vrachtwagen rijden dan schuif je gewoon een baantje op naar links om die auto de ruimte te geven om in te halen. Maar goed, dat zie ik helaas alleen de wat meer ervaren bestuurders doen. En vrouwen zie ik het helaas nooit doen
Er zijn vast wel bestuurders die met 90 naar links komen zetten, maar over het algemeen gewoon beetje snelheid maken en dan pas naar links komen. Verder is het snelheidsverschil ook weer niet ZO groot als de max snelheid 100 is.
I know, maar wel buiten het laatste stukje Utrecht dus vandaar dat ik dacht aan geluidsoverlast.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
Overigens mag je in de avond en 's nachts gewoon 130 daar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |