abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 9 mei 2014 @ 17:27:47 #26
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_139746019
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 16:24 schreef Fer het volgende:
Komen jullie nooit op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht ofzo? De situatie maakt het zo om over de middelste banen te blijven sukkelen. Zelfs meerdere keren een politie ertussen zien rijden, die maakte er alle keren geen probleem van.
A2 tussen utrecht-amsterdam is echt de stomste snelweg everrrrrr...

Sowieso een 5-baans weg waar je verplicht 100 moet rijden...stompzinnig.
Ik heb er nu een aantal keer gereden en alle keren waren de twee linkerbanen zo goed als leeg en reed iedereen in een slurf dicht op elkaar gepakt op de drie andere banen.

Niemand kan elkaar daar overtuigend inhalen omdat iedereen tussen de 95 / 105 rijdt. En (bijna) niemand durft op de meest linkerbanen te rijden omdat het toch geen zin heeft. Waarschijnlijk alleen tijdens enorme drukte en files zullen alle vijf de banen volop gebruikt worden maar alle keren dat ik er tot nu toe heb gereden waren de twee linkerbanen gewoon zo goed als leeg, terwijl het dus op de drie overige banen wél druk was. Echt..... :?
  vrijdag 9 mei 2014 @ 18:31:32 #27
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_139747837
En daarmee ook gelijk mijn irritatie: bestuurders die de volgafstand/stopafstand niet kunnen inschatten. Niet zozeer bumperkleven, dat is nog erger. Maar met 130km/u in een treintje rijden, en vervolgens trapt er een op de rem en 't is feest. Zeker op zo'n vijfbaansweg moet je uiteraard wel rechts houden, maar ook het inzicht hebben wanneer je een baantje op moet schuiven omwille van de verkeersdrukte/afstand tot voorligger.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_139749195
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 17:27 schreef dick_laurent het volgende:
Niemand kan elkaar daar overtuigend inhalen omdat iedereen tussen de 95 / 105 rijdt. En (bijna) niemand durft op de meest linkerbanen te rijden omdat het toch geen zin heeft. Waarschijnlijk alleen tijdens enorme drukte en files zullen alle vijf de banen volop gebruikt worden maar alle keren dat ik er tot nu toe heb gereden waren de twee linkerbanen gewoon zo goed als leeg, terwijl het dus op de drie overige banen wél druk was.
Doordeweeks overdag is het dus druk genoeg dat je al 4 banen nodig hebt alle auto;s met een redelijke afstand van elkaar 100 te kunnen laten rijden. Rechtshouden is daar de grootste onzin en zelfs meerdere keren de politie in de stroom zien meerijden zonder iedereen een boete te geven.

De Nederlandse wet is gewoon nog niet klaar voor dit soort wegen.



[ Bericht 13% gewijzigd door Fer op 09-05-2014 19:22:34 ]
.
pi_139750347
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 19:14 schreef Fer het volgende:

[..]

Doordeweeks overdag is het dus druk genoeg dat je al 4 banen nodig hebt alle auto;s met een redelijke afstand van elkaar 100 te kunnen laten rijden. Rechtshouden is daar de grootste onzin en zelfs meerdere keren de politie in de stroom zien meerijden zonder iedereen een boete te geven.

De Nederlandse wet is gewoon nog niet klaar voor dit soort wegen.

Daar rijd ik dus dagelijks :D

Meestal gebruik ik daar enkel strook 1 en 2, verder naar rechts kom ik niet in de spits.
  FOK!fotograaf vrijdag 9 mei 2014 @ 21:20:51 #30
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139755200
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 19:14 schreef Fer het volgende:
De Nederlandse wet is gewoon nog niet klaar voor dit soort wegen.
Dat wel, maar deze wegen zijn niet geschikt voor trajectcontrole op een snelheid significant onder de algemene maximale snelheid geldend voor snelwegen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 9 mei 2014 @ 21:27:57 #31
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_139755557
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 21:20 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat wel, maar deze wegen zijn niet geschikt voor trajectcontrole op een snelheid significant onder de algemene maximale snelheid geldend voor snelwegen.
Dit.
pi_139756094
Als de maximale snelheid in Nederland 100 km p/u wordt, dan kan het ineens wel?
  FOK!fotograaf vrijdag 9 mei 2014 @ 22:58:30 #33
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139760401
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 21:38 schreef opgebaarde het volgende:
Als de maximale snelheid in Nederland 100 km p/u wordt, dan kan het ineens wel?
Nee. Als de snelheid op dat stuk 130 wordt, kan het wel, want lang niet iedereen rijdt 120, laat staan 130, waardoor het verkeersbeeld rustiger gaat worden omdat men minder krampachtig blijft rijden, bang te hard te gaan. Dit zie je 's nachts al gebeuren.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_139761315
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 22:58 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee. Als de snelheid op dat stuk 130 wordt, kan het wel, want lang niet iedereen rijdt 120, laat staan 130, waardoor het verkeersbeeld rustiger gaat worden omdat men minder krampachtig blijft rijden, bang te hard te gaan. Dit zie je 's nachts al gebeuren.
Harder rijden leidt tot een rustiger verkeersbeeld? Je bent in de war met irritatie (waarom maar 100 km p/u en gvd zie die twee lege linkerbanen)
  FOK!fotograaf zaterdag 10 mei 2014 @ 01:20:33 #35
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139766847
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 23:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Harder rijden leidt tot een rustiger verkeersbeeld? Je bent in de war met irritatie (waarom maar 100 km p/u en gvd zie die twee lege linkerbanen)
Dus jij wilt zeggen dat het verkeersbeeld rustig en ontspannen is? Het verkeer op de A2 is krampachtig en log. Bang te hard te rijden, alleen maar focussen op de snelheidsmeter, een krant/telefoon of wat dan ook en niet op de weg.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 10 mei 2014 @ 01:28:42 #36
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_139767078
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 19:14 schreef Fer het volgende:

[..]

Doordeweeks overdag is het dus druk genoeg dat je al 4 banen nodig hebt alle auto;s met een redelijke afstand van elkaar 100 te kunnen laten rijden. Rechtshouden is daar de grootste onzin en zelfs meerdere keren de politie in de stroom zien meerijden zonder iedereen een boete te geven.

De Nederlandse wet is gewoon nog niet klaar voor dit soort wegen.

Nederlandse wet?

Je bedoeld Nederlanders, er is hier afgesproken rechts te houden, dus gewoon harder op bekeuren. Dat filmpje geeft mooi weer hoe mensen totaal niet opletten waar ze mee bezig zijn en als schaapjes op de middelste baan blijven rijden.

Ze letten er overigens wel degelijk op, vooral 's avonds, meerdere malen gezien dat mensen door politie naar de meest rechtse baan gedirigeerd werden.
pi_139770246
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 01:28 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Nederlandse wet?

Je bedoeld Nederlanders, er is hier afgesproken rechts te houden, dus gewoon harder op bekeuren. Dat filmpje geeft mooi weer hoe mensen totaal niet opletten waar ze mee bezig zijn en als schaapjes op de middelste baan blijven rijden.

Ze letten er overigens wel degelijk op, vooral 's avonds, meerdere malen gezien dat mensen door politie naar de meest rechtse baan gedirigeerd werden.
Alleen meer bekeuren op links plakken gaat wss niet helpen. Ik denk zelf dat het beter is om uit te zoeken _waarom_ mensen links blijven plakken en de oorzaak daarvan op te lossen.

Ik merk zelf dat ik steeds vaker links blijf plakken omdat je zoveel klapjostis hebt die niet even verder kijken dan de eerste 5 meter voor hun auto en niet zien dat je door hun trage inhaalactie achter een vrachtwagen klemgereden wordt en dan niet even een strook naar links opschuiven. Soms heb ik geluk en is er ruimte om even een dot gas bij te geven en hem ervoor te knallen maar meestal moet ik of van de CC af of remmen.
pi_139771028
De rechtshouden regel is gewoon niet vol te houden met EN 5 stroken EN een lage max EN de verkeersdrukte.
.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 11:04:59 #39
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_139771054
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:03 schreef Fer het volgende:
De rechtshouden regel is gewoon niet vol te houden met EN 5 stroken EN een lage max EN de verkeersdrukte.
Hoe kleiner de onderlinge snelheidsverschillen zijn, hoe minder reden om in te halen, hoe minder reden om onnodig links te rijden :O
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_139771352
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:04 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Hoe kleiner de onderlinge snelheidsverschillen zijn, hoe minder reden om in te halen, hoe minder reden om onnodig links te rijden :O
Wat weer zorgt voor meer strook wisselingen, mensen die hun gas lossen omdat iemand voor ze invoegt en vervolgens kunnen de auto's erachter niet meer op cruise control rijden.

Nou dan pak ik wel die 4e baan, cc op 108 en het risico op de bekeuring.
.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 11:27:54 #41
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_139771476
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:21 schreef Fer het volgende:

[..]

Wat weer zorgt voor meer strook wisselingen, mensen die hun gas lossen omdat iemand voor ze invoegt en vervolgens kunnen de auto's erachter niet meer op cruise control rijden.

Nou dan pak ik wel die 4e baan, cc op 108 en het risico op de bekeuring.
Op CC rijden kan altijd, alleen verwacht niet dat je in het NL verkeersbeeld altijd de door jouw geliefde snelheid kunt hanteren.

Als je trouwens de ¤ 140 voor lief neem voor het uiterst rechts rijden, kun je net zo goed 121 gaan rijden als ter plaatse 100 is toegestaan ;)

Rijstroken worden van links naar rechts genummerd, dus 1 is de meest linker rijstrook.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_139771647
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:27 schreef eNaSnI het volgende:
Als je trouwens de ¤ 140 voor lief neem voor het uiterst rechts rijden, kun je net zo goed 121 gaan rijden als ter plaatse 100 is toegestaan
Tuurlijk niet, de kans dat je gepakt wordt met een paar km te hard door een flitser of traject controlle is toch veel groter in NL, dan iedere andere misdraging.

Zelfs de rijdende politie pakt liever een verkeerd geladen vrachtwagen, rechts inhaler of bumperklever.
.
pi_139771661
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:03 schreef Fer het volgende:
De rechtshouden regel is gewoon niet vol te houden met EN 5 stroken EN een lage max EN de verkeersdrukte.
Is prima vol te houden. Het zijn vooral die irritante lui die nooit naar rechts komen die het moeilijk maken om daar op een normale manier te rijden.
pi_139771689
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:36 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Is prima vol te houden. Het zijn vooral die irritante lui die nooit naar rechts komen die het moeilijk maken om daar op een normale manier te rijden.
Zelfde geldt voor de mensen die wachten tot ze achter de vrachtwagen zitten en dan met 90 naar links komen.
.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 11:41:45 #45
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_139771760
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:38 schreef Fer het volgende:

[..]

Zelfde geldt voor de mensen die wachten tot ze achter de vrachtwagen zitten en dan met 90 naar links komen.
Hier gaat dat nog wel meer voor op denk ik.

Iemand die links ' plakt' gaat meestal nog wel op tijd opzij als je harder rijdt, hooguit een beetje gas lossen. Iemand die compleet blind naar links komt is lastiger mee om te gaan, als in: Daar moet je wel in de ankers.
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_139771771
Was de reden voor die snelheidslimiet op de A2 niet geluidsoverlast voor omwonenden trouwens?
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:38 schreef Fer het volgende:

[..]

Zelfde geldt voor de mensen die wachten tot ze achter de vrachtwagen zitten en dan met 90 naar links komen.
Valt mee. Als je 5 rijstroken tot je beschikking hebt en je ziet een auto achter een vrachtwagen rijden dan schuif je gewoon een baantje op naar links om die auto de ruimte te geven om in te halen. Maar goed, dat zie ik helaas alleen de wat meer ervaren bestuurders doen. En vrouwen zie ik het helaas nooit doen :')

Er zijn vast wel bestuurders die met 90 naar links komen zetten, maar over het algemeen gewoon beetje snelheid maken en dan pas naar links komen. Verder is het snelheidsverschil ook weer niet ZO groot als de max snelheid 100 is.
pi_139771811
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:42 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Was de reden voor die snelheidslimiet op de A2 niet geluidsoverlast voor omwonenden trouwens?

[..]

Valt mee. Als je 5 rijstroken tot je beschikking hebt en je ziet een auto achter een vrachtwagen rijden dan schuif je gewoon een baantje op naar links om die auto de ruimte te geven om in te halen. Maar goed, dat zie ik helaas alleen de wat meer ervaren bestuurders doen. En vrouwen zie ik het helaas nooit doen :')

Er zijn vast wel bestuurders die met 90 naar links komen zetten, maar over het algemeen gewoon beetje snelheid maken en dan pas naar links komen. Verder is het snelheidsverschil ook weer niet ZO groot als de max snelheid 100 is.
Milieu.
pi_139771815
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:43 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Milieu.
:') man man man wat een armoede
pi_139771828
Overigens mag je in de avond en 's nachts gewoon 130 daar. :)
pi_139771845
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
Overigens mag je in de avond en 's nachts gewoon 130 daar. :)
I know, maar wel buiten het laatste stukje Utrecht dus vandaar dat ik dacht aan geluidsoverlast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')