Al dat moeilijke frustratiegedoe met inhalen zou voorkomen kunnen worden als we op bepaalde trajecten het Amerikaanse Stay in your lane systeem zouden invoeren.quote:Op donderdag 8 mei 2014 08:39 schreef Daeron het volgende:
Wat zijn er toch veel mongolen die het niet kunnen hebben dat je ze inhaalt.
Ik rij zoveel mogelijk op CC en stel hem dan in op vmax + 5. Dan nader ik dus zo'n mongool rustig, zodra ik dan dicht genoeg genaderd ben ga ik naar links om op cc rustig in te halen. En dan kom je er ineens niet meer voorbij, of geven ze zelfs zoveel gas bij dat ze mij weer inhalen. Moet ik weer handmatig gas bij geven om er fatsoenlijk voorbij te komen. Het ergste is dan nog dat ze na de inhaalactie weer terug in snelheid gaan en ik weer op ze uitloop.
Helemaal irritant is het als je door de trajectcontrole rijdt, omdat ik al redelijk dicht tegen de max aan zit wil ik geen gas bij geven en duurt de actie dus nog langer.
Probleem daarmee is dat je dat dus allebei toepast. We rijden beide bv in strook 3, tot ik nader en naar strook 2 moet om in te halen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 08:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Al dat moeilijke frustratiegedoe met inhalen zou voorkomen kunnen worden als we op bepaalde trajecten het Amerikaanse Stay in your lane systeem zouden invoeren.
[ afbeelding ]
Dan gewoon niet inhalen. De tijdswinst die je hebt als je 105 rijdt ipv 100 over een traject van enkele tientallen kilometers is sowieso toch minimaal.quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:21 schreef Daeron het volgende:
[..]
Probleem daarmee is dat je dat dus allebei toepast. We rijden beide bv in strook 3, tot ik nader en naar strook 2 moet om in te halen.
Over 50 km is dat wel 1 minuut 25 seconden!quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dan gewoon niet inhalen. De tijdswinst die je hebt als je 105 rijdt ipv 100 over een traject van enkele tientallen kilometers is sowieso toch minimaal.
Dat houdt dan in dat ik de CC omlaag moet zetten, of zelf gas moet gaan geven om de afstand tot mijn voorganger gelijk te houden.quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dan gewoon niet inhalen. De tijdswinst die je hebt als je 105 rijdt ipv 100 over een traject van enkele tientallen kilometers is sowieso toch minimaal.
Ja ook vaak ja.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:18 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Of mensen uit het bouwjaar 1993 wellicht?
... je naam suggereert dat je zelf van het bouwjaar '93 bent.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:01 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Ja ook vaak ja.
En dit heeft er iets mee te maken omdat?
vreselijk irritant dit ja, op de A9 is de spitsstrook vaak open en mag je 80, ga dan niet met 70 op de baan naast de spitsstrook rijden als ik met 80 op een totaal lege spitsstrook je gewoon rechts voorbij kanquote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:07 schreef Martijn137 het volgende:
krijg echt de bibbers van sommige mensen.
gisteren iemand weer eens rechts ingehaald. nadat deze ruim de kans had om rechts te gaan rijden.
ga ik weer naar links omdat er voor me iemand met een wat langzamere snelheid rijdt
dus ik voeg in naar links... krijgt ik allemaal gesein van die kerel achter me....(die ik dus rechts ingehaald had)
dude als ik je rechts in kan halen had je al ruim rechts kunnen rijden zonder problemen![]()
![]()
![]()
ergste is dat hij dus links blijft rijden en 2 stoplichten verder de afslag naar rechts pakt....
Gister ook nog zo'n mooie te pakken. Blonde bimbo in een 107/aygo/c1 geval op de A2, stuk met 3 stroken gistermiddag. Mijn voorganger hangt er een tijdje achter en besluit dan rechts voorbij te gaan, daarna ging ik met nog een paar keer toeteren terwijl ik naast haar zat, geen enkele reactie en bleef stoicijns voor zich uit staren. Daarna werd ze nog een paar keer rechts ingehaald zonder reactie.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:07 schreef Martijn137 het volgende:
krijg echt de bibbers van sommige mensen.
gisteren iemand weer eens rechts ingehaald. nadat deze ruim de kans had om rechts te gaan rijden.
ga ik weer naar links omdat er voor me iemand met een wat langzamere snelheid rijdt
dus ik voeg in naar links... krijgt ik allemaal gesein van die kerel achter me....(die ik dus rechts ingehaald had)
dude als ik je rechts in kan halen had je al ruim rechts kunnen rijden zonder problemen![]()
![]()
![]()
ergste is dat hij dus links blijft rijden en 2 stoplichten verder de afslag naar rechts pakt....
Der telefoon is tussen der benen gevallen, toen ze een politie zag. Dus nu maar laten rinkelen natuurlijk.quote:
Herkenbaar.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 11:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Ook irritant, mensen die hele allemaal inhaalt op het 2 strooks gedeelte omdat ze rond 95 slingeren. Vervolgens komen ze bij het 3 strooks gedeelte weer allemaal voorbij met 115. Sinds wanneer is de max snelheid afhankelijk van het aantal rijstroken.
Dat doe ik eigenlijk ook bij 4 of 5 stroken en max 100. Anders rijden ze me weer klem als ik moet inhalen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:04 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Een stuk met 4! rijstroken en dan op rijstrook 2 blijven rijden. Waarom dacht je dat ze 3 en 4 er naast gelegd hebben?
Als je je daar druk over maakt, moet je misschien iets aan je verkeersinzicht doen? Voorspelbaar gedragen is noodzakelijk, dus zoveel mogelijk rechts houden aub.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:07 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat doe ik eigenlijk ook bij 4 of 5 stroken en max 100. Anders rijden ze me weer klem als ik moet inhalen.
Maar wel verplicht.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:13 schreef Fer het volgende:
De meeste mensen pakken op 5 baans wegen de middelste banen. De enige die je tussen de auto;s ziet slingeren zijn de mensen die rechts willen blijven rijden, terwijl dat zo zinloos is op deze wegen.
Of je het nu 'zinloos' vindt of niet, je hebt ooit je rijbewijs gehaald en geleerd hoe het moest.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:13 schreef Fer het volgende:
De meeste mensen pakken op 5 baans wegen de middelste banen. De enige die je tussen de auto;s ziet slingeren zijn de mensen die rechts willen blijven rijden, terwijl dat zo zinloos is op deze wegen.
niet mauwen en opbokken naar rechts. (zo ver als dat mogelijk is)quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:24 schreef Fer het volgende:
Komen jullie nooit op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht ofzo? De situatie maakt het zo om over de middelste banen te blijven sukkelen. Zelfs meerdere keren een politie ertussen zien rijden, die maakte er alle keren geen probleem van.
Die situatie maakt het ook om 220 te rijden, dat mag ook niet.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:24 schreef Fer het volgende:
Komen jullie nooit op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht ofzo? De situatie maakt het zo om over de middelste banen te blijven sukkelen. Zelfs meerdere keren een politie ertussen zien rijden, die maakte er alle keren geen probleem van.
Prima dat je het doet, maar accepteer dan ook dat dit ergernis opwekt en je potentieel ¤ 140 kan kosten. De regels zijn er niet voor niks, daar dient een ieder zich aan te houden, ongeacht of je nu in NL of de rest van de wereld een voertuig bestuurd.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:24 schreef Fer het volgende:
Komen jullie nooit op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht ofzo? De situatie maakt het zo om over de middelste banen te blijven sukkelen. Zelfs meerdere keren een politie ertussen zien rijden, die maakte er alle keren geen probleem van.
A2 tussen utrecht-amsterdam is echt de stomste snelweg everrrrrr...quote:Op vrijdag 9 mei 2014 16:24 schreef Fer het volgende:
Komen jullie nooit op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht ofzo? De situatie maakt het zo om over de middelste banen te blijven sukkelen. Zelfs meerdere keren een politie ertussen zien rijden, die maakte er alle keren geen probleem van.
Doordeweeks overdag is het dus druk genoeg dat je al 4 banen nodig hebt alle auto;s met een redelijke afstand van elkaar 100 te kunnen laten rijden. Rechtshouden is daar de grootste onzin en zelfs meerdere keren de politie in de stroom zien meerijden zonder iedereen een boete te geven.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 17:27 schreef dick_laurent het volgende:
Niemand kan elkaar daar overtuigend inhalen omdat iedereen tussen de 95 / 105 rijdt. En (bijna) niemand durft op de meest linkerbanen te rijden omdat het toch geen zin heeft. Waarschijnlijk alleen tijdens enorme drukte en files zullen alle vijf de banen volop gebruikt worden maar alle keren dat ik er tot nu toe heb gereden waren de twee linkerbanen gewoon zo goed als leeg, terwijl het dus op de drie overige banen wél druk was.
Daar rijd ik dus dagelijksquote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:14 schreef Fer het volgende:
[..]
Doordeweeks overdag is het dus druk genoeg dat je al 4 banen nodig hebt alle auto;s met een redelijke afstand van elkaar 100 te kunnen laten rijden. Rechtshouden is daar de grootste onzin en zelfs meerdere keren de politie in de stroom zien meerijden zonder iedereen een boete te geven.
De Nederlandse wet is gewoon nog niet klaar voor dit soort wegen.
Dat wel, maar deze wegen zijn niet geschikt voor trajectcontrole op een snelheid significant onder de algemene maximale snelheid geldend voor snelwegen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:14 schreef Fer het volgende:
De Nederlandse wet is gewoon nog niet klaar voor dit soort wegen.
Dit.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat wel, maar deze wegen zijn niet geschikt voor trajectcontrole op een snelheid significant onder de algemene maximale snelheid geldend voor snelwegen.
Nee. Als de snelheid op dat stuk 130 wordt, kan het wel, want lang niet iedereen rijdt 120, laat staan 130, waardoor het verkeersbeeld rustiger gaat worden omdat men minder krampachtig blijft rijden, bang te hard te gaan. Dit zie je 's nachts al gebeuren.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:38 schreef opgebaarde het volgende:
Als de maximale snelheid in Nederland 100 km p/u wordt, dan kan het ineens wel?
Harder rijden leidt tot een rustiger verkeersbeeld? Je bent in de war met irritatie (waarom maar 100 km p/u en gvd zie die twee lege linkerbanen)quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee. Als de snelheid op dat stuk 130 wordt, kan het wel, want lang niet iedereen rijdt 120, laat staan 130, waardoor het verkeersbeeld rustiger gaat worden omdat men minder krampachtig blijft rijden, bang te hard te gaan. Dit zie je 's nachts al gebeuren.
Dus jij wilt zeggen dat het verkeersbeeld rustig en ontspannen is? Het verkeer op de A2 is krampachtig en log. Bang te hard te rijden, alleen maar focussen op de snelheidsmeter, een krant/telefoon of wat dan ook en niet op de weg.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Harder rijden leidt tot een rustiger verkeersbeeld? Je bent in de war met irritatie (waarom maar 100 km p/u en gvd zie die twee lege linkerbanen)
Nederlandse wet?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:14 schreef Fer het volgende:
[..]
Doordeweeks overdag is het dus druk genoeg dat je al 4 banen nodig hebt alle auto;s met een redelijke afstand van elkaar 100 te kunnen laten rijden. Rechtshouden is daar de grootste onzin en zelfs meerdere keren de politie in de stroom zien meerijden zonder iedereen een boete te geven.
De Nederlandse wet is gewoon nog niet klaar voor dit soort wegen.
Alleen meer bekeuren op links plakken gaat wss niet helpen. Ik denk zelf dat het beter is om uit te zoeken _waarom_ mensen links blijven plakken en de oorzaak daarvan op te lossen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 01:28 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nederlandse wet?
Je bedoeld Nederlanders, er is hier afgesproken rechts te houden, dus gewoon harder op bekeuren. Dat filmpje geeft mooi weer hoe mensen totaal niet opletten waar ze mee bezig zijn en als schaapjes op de middelste baan blijven rijden.
Ze letten er overigens wel degelijk op, vooral 's avonds, meerdere malen gezien dat mensen door politie naar de meest rechtse baan gedirigeerd werden.
Hoe kleiner de onderlinge snelheidsverschillen zijn, hoe minder reden om in te halen, hoe minder reden om onnodig links te rijdenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:03 schreef Fer het volgende:
De rechtshouden regel is gewoon niet vol te houden met EN 5 stroken EN een lage max EN de verkeersdrukte.
Wat weer zorgt voor meer strook wisselingen, mensen die hun gas lossen omdat iemand voor ze invoegt en vervolgens kunnen de auto's erachter niet meer op cruise control rijden.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:04 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Hoe kleiner de onderlinge snelheidsverschillen zijn, hoe minder reden om in te halen, hoe minder reden om onnodig links te rijden
Op CC rijden kan altijd, alleen verwacht niet dat je in het NL verkeersbeeld altijd de door jouw geliefde snelheid kunt hanteren.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Wat weer zorgt voor meer strook wisselingen, mensen die hun gas lossen omdat iemand voor ze invoegt en vervolgens kunnen de auto's erachter niet meer op cruise control rijden.
Nou dan pak ik wel die 4e baan, cc op 108 en het risico op de bekeuring.
Tuurlijk niet, de kans dat je gepakt wordt met een paar km te hard door een flitser of traject controlle is toch veel groter in NL, dan iedere andere misdraging.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:27 schreef eNaSnI het volgende:
Als je trouwens de ¤ 140 voor lief neem voor het uiterst rechts rijden, kun je net zo goed 121 gaan rijden als ter plaatse 100 is toegestaan
Is prima vol te houden. Het zijn vooral die irritante lui die nooit naar rechts komen die het moeilijk maken om daar op een normale manier te rijden.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:03 schreef Fer het volgende:
De rechtshouden regel is gewoon niet vol te houden met EN 5 stroken EN een lage max EN de verkeersdrukte.
Zelfde geldt voor de mensen die wachten tot ze achter de vrachtwagen zitten en dan met 90 naar links komen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:36 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Is prima vol te houden. Het zijn vooral die irritante lui die nooit naar rechts komen die het moeilijk maken om daar op een normale manier te rijden.
Hier gaat dat nog wel meer voor op denk ik.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:38 schreef Fer het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor de mensen die wachten tot ze achter de vrachtwagen zitten en dan met 90 naar links komen.
Valt mee. Als je 5 rijstroken tot je beschikking hebt en je ziet een auto achter een vrachtwagen rijden dan schuif je gewoon een baantje op naar links om die auto de ruimte te geven om in te halen. Maar goed, dat zie ik helaas alleen de wat meer ervaren bestuurders doen. En vrouwen zie ik het helaas nooit doenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:38 schreef Fer het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor de mensen die wachten tot ze achter de vrachtwagen zitten en dan met 90 naar links komen.
Milieu.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:42 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Was de reden voor die snelheidslimiet op de A2 niet geluidsoverlast voor omwonenden trouwens?
[..]
Valt mee. Als je 5 rijstroken tot je beschikking hebt en je ziet een auto achter een vrachtwagen rijden dan schuif je gewoon een baantje op naar links om die auto de ruimte te geven om in te halen. Maar goed, dat zie ik helaas alleen de wat meer ervaren bestuurders doen. En vrouwen zie ik het helaas nooit doen
Er zijn vast wel bestuurders die met 90 naar links komen zetten, maar over het algemeen gewoon beetje snelheid maken en dan pas naar links komen. Verder is het snelheidsverschil ook weer niet ZO groot als de max snelheid 100 is.
I know, maar wel buiten het laatste stukje Utrecht dus vandaar dat ik dacht aan geluidsoverlast.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
Overigens mag je in de avond en 's nachts gewoon 130 daar.
Typerende conclusiequote:Op zaterdag 10 mei 2014 01:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus jij wilt zeggen dat het verkeersbeeld rustig en ontspannen is? .
Want? Een hogere maximumsnelheid zorgt voor variërende snelheden (niet iedereen wil 130 rijden) en daarmee voor een goede doorstroming van het verkeer en een rustig, variabel wegbeeld, waarbij de linkerstrook harder rijdt dan de rechterstrook. Een (te) laag snelheidslimiet op een (te) brede weg met ook nog eens trajectcontrole zorgt juist voor een onrustig wegbeeld, omdat er geen snelheidsverschillen zijn, en mensen dus niet even gas bij kunnen geven om in te halen. Daarnaast is iedereen alleen maar bezig met z'n snelheid (velen hebben geen CC of gebruiken hem gewoon niet) vanwege het niet binnen willen halen van een boete, of met andere dingen omdat je aandacht verslapt als je wel CC hebt.quote:
En vooral wanneer er verder niks voor je rijdt; er geen zijstraat in de buurt is; maar er wel iemand achter je zit!quote:
Belachelijk ja, je snelheid aanpassen op verminderd zicht en een langere remweg.quote:
Gas los een optie?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:27 schreef padlarf het volgende:
[..]
Belachelijk ja, je snelheid aanpassen op verminderd zicht en een langere remweg.
Kan je geen quotes lezen of zat je met groots verlangen te wachten op iets waar je dan dit uitgebreide verhaal op kwijt kon?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:53 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Want? Een hogere maximumsnelheid zorgt voor variërende snelheden (niet iedereen wil 130 rijden) en daarmee voor een goede doorstroming van het verkeer en een rustig, variabel wegbeeld, waarbij de linkerstrook harder rijdt dan de rechterstrook. Een (te) laag snelheidslimiet op een (te) brede weg met ook nog eens trajectcontrole zorgt juist voor een onrustig wegbeeld, omdat er geen snelheidsverschillen zijn, en mensen dus niet even gas bij kunnen geven om in te halen. Daarnaast is iedereen alleen maar bezig met z'n snelheid (velen hebben geen CC of gebruiken hem gewoon niet) vanwege het niet binnen willen halen van een boete, of met andere dingen omdat je aandacht verslapt als je wel CC hebt.
Voorbeeld: Als ik ineens zie dat ik de afslag moet hebben, kan ik op 'normale' snelwegen even gas bij geven, de inhaalactie afmaken en met variabele snelheid tussen de auto's op strook 1 en 2 door de afslag nemen. Resultaat: niemand wordt gehinderd. Is dit het geval op de A2 en rij ik op de derde strook terwijl het druk is, dan moet ik remmen (gas bij resulteert in een boete als ik 102 op de GPS rij met CC), moet ik tussen strook 1 en 2 door zonder harder te rijden dan de V-max en moeten er sowieso andere mensen voor mij gas terugnemen, omdat iedereen op de snelheidslimiet rijdt. Resultaat: grote kans op hinder. En nou niet zeggen dat je dan eerder moet anticiperen, iedereen ziet weleens een afslag op een laat moment.![]()
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:53 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
(gas bij resulteert in een boete als ik 102 op de GPS rij met CC
Direct op de rem trappen als de druppels beginnen te vallen is inderdaad idioot. Ik denk echter niet dat Yreal uitsluitend daarop doelde.quote:
Dat laatste. Uiteraard.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kan je geen quotes lezen of zat je met groots verlangen te wachten op iets waar je dan dit uitgebreide verhaal op kwijt kon?
Aan de hand van je reacties is altijd een aardig beeld te schetsen van hoe je over de situatie denkt, ook al geef je geen expliciete mening. En hij dumpt je nergens in een hoekje, dat suggereer je. Net zoals hij suggereert dat jij dat vindt. In vraagvorm nog wel. Ik nam aan dat "typerend" gelijk stond aan "niet mee eens". En dat is blijkbaar ook zo.quote:Om eerst te reageren op je want vraag. Nergens stel ik, poog ik of is iets te lezen waar je uit kan afleiden wat mijn mening is over het zogenaamde "verkeersbeeld". Typerend omdat men (nu meneer pizza) maar wat graag de ander (ik in dit geval) in een bepaalde hoek dump, zeker als het te lastig wordt.
Geen artikel, wel algeheel wegbeeld. Wegsituaties zijn praktijkwerk, geen theorie. En in de praktijk zou geen snelheidslimiet ideaal zijn voor het wegbeeld, in mijn optiek, afgezien van veiligheid, emissies etc. Laat ik het omdraaien. Heb jij een gaaf artikel dat het niet zo is?quote:Kan je jouw stelling "Een hogere maximumsnelheid zorgt voor variërende snelheden en daarmee voor een goede doorstroming van het verkeer en een rustig, variabel wegbeeld" (laatste gedeelte weggelaten want ik ben het er mee eens dat de linkerijbaan over het algemeen harder rijdt dan de rechter rijbaan. Anyway, variërende snelheden, yes. Rest natuurlijk mee oneens, of beter, kan het me niet voorstellen. Heb je iets van een gaaf artikel die eigenlijk stelt dat een oneindige maximale snelheid het beste is technisch gezien (even voor het gemak veiligheid negeren, geen dank).
Ik ben überhaupt tegen elke vorm van vaste snelheidscontrole op snelwegen. Zowel flitsers en trajectcontrole. Dat hoort enkel een taak van (onopvallende) surveillance te zijn vind ik. Maar dat is een hele andere discussie. Overigens ben ik het eens met je argument over enige paniek en angst.quote:Het mooie van zo'n trajectcontrole is dat als je even te snel rijdt, je dit later goed kan maken. Terwijl met flitsers, ook de persoon die 98% van de tijd braaf onder de max snelheid rijdt gepakt kan worden en de slimmerd die altijd te hard rijdt misschien nooit gepakt wordt... Oneerlijk hoor. Ik ben niet voor een trajectcontrole maar een weg met elke paar km een flitser is dus beter dan zo'n trajectcontrole? Bij beide gevallen is die paniek en angst, dat is het probleem, niet de controle an sich.
Het doorgestreepte deel is niet van toepassing als iedereen gewoon met het verkeer bezig is. Op andere snelwegen ga jij toch ook niet continue remmen of gas bij geven? Iedere snelweg met meer dan 2 stroken kan ik over het algemeen hele lange stukken op de CC rijden zonder al te veel van baan te wisselen. En dan rij ik nog zoveel mogelijk rechts ook. Ik vind dat een rustiger beeld dan allemaal krampachtige mensen met een "ik rij in een trajectcontrole, aaah, eng, boetes, staren naar m'n snelheidsmeter"-instelling.quote:Een stuk weg waar iedereen een andere snelheid rijdt, men continu van baan aan het wisselen is, even moet remmen, dan weer extra gas geven etc. Dat geeft dus een rustig verkeersbeeld? Wtf is de definitie van verkeersbeeld? En om jullie even te kalmeren, ik begrijp die irritatie met dat gedeelte op de A2 maar al te goed
Laat ik het anders verwoorden: dan neem ik het risico dat ik gemiddeld te hard rij en dus op een boete. En dat risico wil je vermijden.quote:
Het dwingt wel respect af in de scene als je later mee kunt praten over het moeten inleveren van je rijbewijs vanwege te hoge snelheid. Mij is het helaas nog niet gelukt, geflitst met 48km/u te hard (en boete gekregen) is tot nu toe mijn 'beste' prestatie.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:47 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Rijbewijs kwijt doet ook pijn als je miljonair bent
Niet het gehele deel...quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
Overigens mag je in de avond en 's nachts gewoon 130 daar.
Niet een knopje in je auto hebben waarmee die in een helikopter veranderdquote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Niet het gehele deel...
Irritatie vandaag: een brug die open gaat en je gewoon 20 minuten kost...
ik heb wel eens voor de Brienenoord gestaan die niet meer dicht ging door de warmte, lekker een beetje vooraan, met je ponem in de zon bij een graadje of 30 en no way out..quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Niet het gehele deel...
Irritatie vandaag: een brug die open gaat en je gewoon 20 minuten kost...
Oh man het zal je maar gebeuren dat je zo in je auto opgesloten zit.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik heb wel eens voor de Brienenoord gestaan die niet meer dicht ging door de warmte, lekker een beetje vooraan, met je ponem in de zon bij een graadje of 30 en no way out..
Na een uurtje ofzo was de brandweer ter plekke via de andere kant, en een uurtje of anderhalf later hadden ze hem weer dicht en konden we gaan rijden.. Heel geweldig.
quote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:59 schreef CapnIzzy het volgende:
[..]
Niet een knopje in je auto hebben waarmee die in een helikopter veranderd
Waarom stap je niet gewoon uit om lekker te chillen? Deden wij ook altijd als de brug bij Sluiskil, Zeeland, open stond. Ook als de Haringvlietburg open staat. Officiëel mag het niet, op de snelweg lopen, maar als een agent daarvoor een bekeuring gaat geven...quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik heb wel eens voor de Brienenoord gestaan die niet meer dicht ging door de warmte, lekker een beetje vooraan, met je ponem in de zon bij een graadje of 30 en no way out..
Na een uurtje ofzo was de brandweer ter plekke via de andere kant, en een uurtje of anderhalf later hadden ze hem weer dicht en konden we gaan rijden.. Heel geweldig.
Take an educated guess.quote:
Deuren kunnen open, en ik ben niet gehandicapped, dus je kunt er gewoon effe uit, alleen word je daar ook niet blij van met die temperaturen. Asfalt is teringheet, da's net een oven op de zomerdag.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:04 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Oh man het zal je maar gebeuren dat je zo in je auto opgesloten zit.Zelfs bij een kleine file vind ik dat gevoel al rot...
Had je toen airco, of werd het sauna?
Ook gedaan natuurlijk, al is het maar om effe de benen te strekken. Geven ze geen prent voor dan.. sowieso; als jij vast staat, staan zij dat ook lijkt me, en vluchtstroken heb je daar niet.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 20:08 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Waarom stap je niet gewoon uit om lekker te chillen? Deden wij ook altijd als de brug bij Sluiskil, Zeeland, open stond. Ook als de Haringvlietburg open staat. Officiëel mag het niet, op de snelweg lopen, maar als een agent daarvoor een bekeuring gaat geven...![]()
Excuses dat ik het niet met iemand eens was. Ik begrijp een forum helemaal verkeerd.quote:
Betekend niet dat het geoorloofd is om een gevaarlijke situatie te veroorzakenquote:Op zondag 11 mei 2014 20:30 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Kan zijn dat ie een rit met spoed had ofzo
Hooguit gevaar voor zichzelf en schijnbaar paste het. Niet zo huilen, omdat je schrok van een motor.quote:Op zondag 11 mei 2014 22:51 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Betekend niet dat het geoorloofd is om een gevaarlijke situatie te veroorzaken
Het paste niet, anders had ik na 2 meter uitwijken niet nog 20cm tussen hem en mijn zijscherm zitten.quote:Op zondag 11 mei 2014 23:42 schreef Fer het volgende:
[..]
Hooguit gevaar voor zichzelf en schijnbaar paste het. Niet zo huilen, omdat je schrok van een motor.
Overdrijf niet zo, die motoragent parkeert hem echt niet met gevaar voor eigen leven in jouw scherm hoor.quote:Op zondag 11 mei 2014 23:50 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Het paste niet, anders had ik na 2 meter uitwijken niet nog 20cm tussen hem en mijn zijscherm zitten.
Blijkbaar was je erbij en weet je het beter.quote:Op zondag 11 mei 2014 23:51 schreef Fer het volgende:
[..]
Overdrijf niet zo, die motoragent parkeert hem echt niet met gevaar voor eigen leven in jouw scherm hoor.
Jij reedt op een rijstrook voor rechtsaf, de motor ging over de busbaan die daar links van lag.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:32 schreef S95Sedan het volgende:
Gisteren wat meegemaakt waar ik toch wel even van stond te kijken.....
Zelf reed ik op het vak om rechtsaf te slaan met een gangetje van 30-40km/h (afremmende voor oprijden snelweg), links naast me een busbaan met doorgetrokken streep en daarnaast een vak voor rechtdoor ook met doorgetrokken streep.
Komt er in een keer van achteren een politiemotor aan die hem rechtdoor voorsorteert, vervolgens over de busbaan heen gooit en hem bijna in m'n zijscherm parkeert. Het is dat ik nog ruimte had rechts anders....
Oude kruispunt zonder busbaan, maar idee is hetzelfde;
https://www.google.nl/map(...)d:0xdd4e26411860392e
Ohquote:Op zondag 11 mei 2014 22:51 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Betekend niet dat het geoorloofd is om een gevaarlijke situatie te veroorzaken
Knipperen wordt m.i. hier in Nederland gezien als aggressief. Ik zoek nog naar een bruikbaar signaal om mensen te waarschuwen voor n kapotte lamp. Ik zie er zoooooo veel.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:55 schreef NieuweNier het volgende:
Wat ik ook kwalijk vind is dat niemand iets deed.
Standaard als ik een auto zie met kapotte lampen knipper ik een keertje. Hebben ze hun lichten uit dan knipper ik vaker.
Ik begrijp niet dat er gewoon tientallen auto's passeerden zonder een signaal te geven.
Ook toen ik zelf een kapotte lamp had, had ik 15km gereden zonder dat iemand een signaal gaf. Het was de buurman die me erop aansprak.
In Duitsland zie je bijvoorbeeld dat mensen Veel vaker signalen geven. Als je wilt inhalen, maar ook bijvoorbeeld als je lichten het niet doen of je per ongeluk groot licht voert.
Waarom durven we hier niet te knipperen? En waarom reageert iedereen agressief als je dat wel doet, bijvoorbeeld om iemand die links plakt aan de kant te sturen?
Jij deed anders ook niet veel meer dan contact proberen te maken.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:55 schreef NieuweNier het volgende:
Wat ik ook kwalijk vind is dat niemand iets deed.
Standaard als ik een auto zie met kapotte lampen knipper ik een keertje. Hebben ze hun lichten uit dan knipper ik vaker.
Ik begrijp niet dat er gewoon tientallen auto's passeerden zonder een signaal te geven.
Ook toen ik zelf een kapotte lamp had, had ik 15km gereden zonder dat iemand een signaal gaf. Het was de buurman die me erop aansprak.
In Duitsland zie je bijvoorbeeld dat mensen Veel vaker signalen geven. Als je wilt inhalen, maar ook bijvoorbeeld als je lichten het niet doen of je per ongeluk groot licht voert.
Waarom durven we hier niet te knipperen? En waarom reageert iedereen agressief als je dat wel doet, bijvoorbeeld om iemand die links plakt aan de kant te sturen?
Omdat het niet magquote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:55 schreef NieuweNier het volgende:
Wat ik ook kwalijk vind is dat niemand iets deed.
Standaard als ik een auto zie met kapotte lampen knipper ik een keertje. Hebben ze hun lichten uit dan knipper ik vaker.
Ik begrijp niet dat er gewoon tientallen auto's passeerden zonder een signaal te geven.
Ook toen ik zelf een kapotte lamp had, had ik 15km gereden zonder dat iemand een signaal gaf. Het was de buurman die me erop aansprak.
In Duitsland zie je bijvoorbeeld dat mensen Veel vaker signalen geven. Als je wilt inhalen, maar ook bijvoorbeeld als je lichten het niet doen of je per ongeluk groot licht voert.
Waarom durven we hier niet te knipperen? En waarom reageert iedereen agressief als je dat wel doet, bijvoorbeeld om iemand die links plakt aan de kant te sturen?
Je mag gewoon seinen ter aankondiging van een inhaalactie hoor. En buiten bebouwde kom mag je nog toeteren ook.quote:
In dat soort gevallen zou je altijd graag een vrachtwagen rijden en je rem niet gebruiken.quote:Op woensdag 14 mei 2014 11:05 schreef Gwywen het volgende:
(*Even met opzet boven op hun rem gaan staan bijvoorbeeld)
Toeteren mag toch alleen bij direct gevaar?quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je mag gewoon seinen ter aankondiging van een inhaalactie hoor. En buiten bebouwde kom mag je nog toeteren ook.
Verdrag van Wenen art. 28 en RVV art. 28 samen hebben de volgende conclusies:quote:Op woensdag 14 mei 2014 12:40 schreef xzaz het volgende:
[..]
Toeteren mag toch alleen bij direct gevaar?
'Als het wenselijk is'.quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Verdrag van Wenen art. 28 en RVV art. 28 samen hebben de volgende conclusies:
Toeteren mag buiten bebouwde kom voor het inhalen als het wenselijk is de medeweggebruiker hiervoor te waarschuwen.
Lichtsignalen idem, maar dan ook nog binnen bebouwde kom.
Toeteren en lichtsignalen ter afwending van acuut gevaar.
Ruimte voor eigen interpretatie dusquote:
Ik begrijp niet zo goed waarom het gezien wordt als agressief. Er zijn weinig andere manieren om andere automobilisten te contactenquote:Op woensdag 14 mei 2014 07:59 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Knipperen wordt m.i. hier in Nederland gezien als aggressief. Ik zoek nog naar een bruikbaar signaal om mensen te waarschuwen voor n kapotte lamp. Ik zie er zoooooo veel.
Er rijden zoveel mensen extreem bagger in Utrecht. Spookrijden, drugs, alcohol, uit het raam hangen; echt niets verbaasd me meer...quote:Op woensdag 14 mei 2014 08:49 schreef Daeron het volgende:
[..]
Jij deed anders ook niet veel meer dan contact proberen te maken.
Waarom heb je niet even de politie gebeld en melding gemaakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |