abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139687961
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen.



Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif

En weer open.
pi_139688279
Wat zijn er toch veel mongolen die het niet kunnen hebben dat je ze inhaalt.

Ik rij zoveel mogelijk op CC en stel hem dan in op vmax + 5. Dan nader ik dus zo'n mongool rustig, zodra ik dan dicht genoeg genaderd ben ga ik naar links om op cc rustig in te halen. En dan kom je er ineens niet meer voorbij, of geven ze zelfs zoveel gas bij dat ze mij weer inhalen. Moet ik weer handmatig gas bij geven om er fatsoenlijk voorbij te komen. Het ergste is dan nog dat ze na de inhaalactie weer terug in snelheid gaan en ik weer op ze uitloop.

Helemaal irritant is het als je door de trajectcontrole rijdt, omdat ik al redelijk dicht tegen de max aan zit wil ik geen gas bij geven en duurt de actie dus nog langer.
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 08:52:37 #3
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_139688457
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:39 schreef Daeron het volgende:
Wat zijn er toch veel mongolen die het niet kunnen hebben dat je ze inhaalt.

Ik rij zoveel mogelijk op CC en stel hem dan in op vmax + 5. Dan nader ik dus zo'n mongool rustig, zodra ik dan dicht genoeg genaderd ben ga ik naar links om op cc rustig in te halen. En dan kom je er ineens niet meer voorbij, of geven ze zelfs zoveel gas bij dat ze mij weer inhalen. Moet ik weer handmatig gas bij geven om er fatsoenlijk voorbij te komen. Het ergste is dan nog dat ze na de inhaalactie weer terug in snelheid gaan en ik weer op ze uitloop.

Helemaal irritant is het als je door de trajectcontrole rijdt, omdat ik al redelijk dicht tegen de max aan zit wil ik geen gas bij geven en duurt de actie dus nog langer.
Al dat moeilijke frustratiegedoe met inhalen zou voorkomen kunnen worden als we op bepaalde trajecten het Amerikaanse Stay in your lane systeem zouden invoeren.

pi_139690326
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:52 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Al dat moeilijke frustratiegedoe met inhalen zou voorkomen kunnen worden als we op bepaalde trajecten het Amerikaanse Stay in your lane systeem zouden invoeren.

[ afbeelding ]
Probleem daarmee is dat je dat dus allebei toepast. We rijden beide bv in strook 3, tot ik nader en naar strook 2 moet om in te halen.
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 10:55:29 #5
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_139691258
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:21 schreef Daeron het volgende:

[..]

Probleem daarmee is dat je dat dus allebei toepast. We rijden beide bv in strook 3, tot ik nader en naar strook 2 moet om in te halen.
Dan gewoon niet inhalen. De tijdswinst die je hebt als je 105 rijdt ipv 100 over een traject van enkele tientallen kilometers is sowieso toch minimaal.
pi_139691337
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:55 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Dan gewoon niet inhalen. De tijdswinst die je hebt als je 105 rijdt ipv 100 over een traject van enkele tientallen kilometers is sowieso toch minimaal.
Over 50 km is dat wel 1 minuut 25 seconden!
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Moderator donderdag 8 mei 2014 @ 11:00:26 #7
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_139692658
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:55 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Dan gewoon niet inhalen. De tijdswinst die je hebt als je 105 rijdt ipv 100 over een traject van enkele tientallen kilometers is sowieso toch minimaal.
Dat houdt dan in dat ik de CC omlaag moet zetten, of zelf gas moet gaan geven om de afstand tot mijn voorganger gelijk te houden.

En als ik dan 100 ga rijden kom ik er wel 1 tegen die 95 rijdt, en dan 90 en dan 85, waar trek je dan de grens?

Heeft verder niets met tijdswinst te maken, ik zet hem op +5 omdat ik het fijn vind dat ik lekker doorrijd. Daarnaast hoef ik met die snelheid van mezelf niet aan de kant of gas bij te geven om iemand erlangs te laten omdat ik al iets boven de max snelheid rijd. Dat verwacht ik ook niet van anderen die met die snelheid rijden.

Niet dat ik dan links blijf plakken, zodra er ruimte zat is ga ik uiteraard wel even aan de kant. :)
pi_139713418
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 20:18 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Of mensen uit het bouwjaar 1993 wellicht?
Ja ook vaak ja.
En dit heeft er iets mee te maken omdat?
  vrijdag 9 mei 2014 @ 00:58:54 #10
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_139728234
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:01 schreef Martijn93 het volgende:

[..]

Ja ook vaak ja.
En dit heeft er iets mee te maken omdat?
... je naam suggereert dat je zelf van het bouwjaar '93 bent.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 09:07:59 #11
395194 Martijn137
it is i....
pi_139731210
krijg echt de bibbers van sommige mensen.
gisteren iemand weer eens rechts ingehaald. nadat deze ruim de kans had om rechts te gaan rijden.

ga ik weer naar links omdat er voor me iemand met een wat langzamere snelheid rijdt
dus ik voeg in naar links... krijgt ik allemaal gesein van die kerel achter me....(die ik dus rechts ingehaald had)

dude als ik je rechts in kan halen had je al ruim rechts kunnen rijden zonder problemen :( o|O :6

ergste is dat hij dus links blijft rijden en 2 stoplichten verder de afslag naar rechts pakt.... -O-
pi_139731324
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 09:07 schreef Martijn137 het volgende:
krijg echt de bibbers van sommige mensen.
gisteren iemand weer eens rechts ingehaald. nadat deze ruim de kans had om rechts te gaan rijden.

ga ik weer naar links omdat er voor me iemand met een wat langzamere snelheid rijdt
dus ik voeg in naar links... krijgt ik allemaal gesein van die kerel achter me....(die ik dus rechts ingehaald had)

dude als ik je rechts in kan halen had je al ruim rechts kunnen rijden zonder problemen :( o|O :6

ergste is dat hij dus links blijft rijden en 2 stoplichten verder de afslag naar rechts pakt.... -O-
vreselijk irritant dit ja, op de A9 is de spitsstrook vaak open en mag je 80, ga dan niet met 70 op de baan naast de spitsstrook rijden als ik met 80 op een totaal lege spitsstrook je gewoon rechts voorbij kan :') schuif dan op naar rechts in plaats van de hele boel op te houden
Tax wil tetten :)!
pi_139732409
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 09:07 schreef Martijn137 het volgende:
krijg echt de bibbers van sommige mensen.
gisteren iemand weer eens rechts ingehaald. nadat deze ruim de kans had om rechts te gaan rijden.

ga ik weer naar links omdat er voor me iemand met een wat langzamere snelheid rijdt
dus ik voeg in naar links... krijgt ik allemaal gesein van die kerel achter me....(die ik dus rechts ingehaald had)

dude als ik je rechts in kan halen had je al ruim rechts kunnen rijden zonder problemen :( o|O :6

ergste is dat hij dus links blijft rijden en 2 stoplichten verder de afslag naar rechts pakt.... -O-
Gister ook nog zo'n mooie te pakken. Blonde bimbo in een 107/aygo/c1 geval op de A2, stuk met 3 stroken gistermiddag. Mijn voorganger hangt er een tijdje achter en besluit dan rechts voorbij te gaan, daarna ging ik met nog een paar keer toeteren terwijl ik naast haar zat, geen enkele reactie en bleef stoicijns voor zich uit staren. Daarna werd ze nog een paar keer rechts ingehaald zonder reactie.

Echt, wat zit je dan te doen in de auto?
pi_139734215
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 10:10 schreef Daeron het volgende:
Echt, wat zit je dan te doen in de auto?
Der telefoon is tussen der benen gevallen, toen ze een politie zag. Dus nu maar laten rinkelen natuurlijk.

Maar zonder gekheid, dat cruise control probleem is vreselijk irritant, zeker als het een auto van +30k betreft van max een jaar oud. Daar zit echt wel een cc in, gebruik die dan ipv harder zachter rijden.

Meestal blijf ik stug doorgaan met inhalen en stuur rechts zodra ik er een mm voor ben. Moet je kijken hoe hard ze dan opeens weer gaan.

Omgekeerd komt ook voor, mensen die je inhalen terwijl je op cc rijdt en halverwege even hard blijven rijden naast je. Leuk als er een vrachtwagen weer opdoemt, die je wil inhalen. Nog erger als ze linksachter je blijven hangen.

Ook irritant, mensen die hele allemaal inhaalt op het 2 strooks gedeelte omdat ze rond 95 slingeren. Vervolgens komen ze bij het 3 strooks gedeelte weer allemaal voorbij met 115. Sinds wanneer is de max snelheid afhankelijk van het aantal rijstroken.
.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:04:06 #15
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_139741053
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 11:24 schreef Fer het volgende:

[..]
Ook irritant, mensen die hele allemaal inhaalt op het 2 strooks gedeelte omdat ze rond 95 slingeren. Vervolgens komen ze bij het 3 strooks gedeelte weer allemaal voorbij met 115. Sinds wanneer is de max snelheid afhankelijk van het aantal rijstroken.
Herkenbaar.

Een stuk met 4! rijstroken en dan op rijstrook 2 blijven rijden. Waarom dacht je dat ze 3 en 4 er naast gelegd hebben? 8)7
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_139743307
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:04 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Herkenbaar.

Een stuk met 4! rijstroken en dan op rijstrook 2 blijven rijden. Waarom dacht je dat ze 3 en 4 er naast gelegd hebben? 8)7
Dat doe ik eigenlijk ook bij 4 of 5 stroken en max 100. Anders rijden ze me weer klem als ik moet inhalen.
.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 16:10:20 #17
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_139743390
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 16:07 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat doe ik eigenlijk ook bij 4 of 5 stroken en max 100. Anders rijden ze me weer klem als ik moet inhalen.
Als je je daar druk over maakt, moet je misschien iets aan je verkeersinzicht doen? Voorspelbaar gedragen is noodzakelijk, dus zoveel mogelijk rechts houden aub.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_139743501
De meeste mensen pakken op 5 baans wegen de middelste banen. De enige die je tussen de auto;s ziet slingeren zijn de mensen die rechts willen blijven rijden, terwijl dat zo zinloos is op deze wegen.
.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 16:16:31 #19
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_139743627
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 16:13 schreef Fer het volgende:
De meeste mensen pakken op 5 baans wegen de middelste banen. De enige die je tussen de auto;s ziet slingeren zijn de mensen die rechts willen blijven rijden, terwijl dat zo zinloos is op deze wegen.
Maar wel verplicht.
sig verwijderd door FA
  vrijdag 9 mei 2014 @ 16:17:12 #20
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_139743655
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 16:13 schreef Fer het volgende:
De meeste mensen pakken op 5 baans wegen de middelste banen. De enige die je tussen de auto;s ziet slingeren zijn de mensen die rechts willen blijven rijden, terwijl dat zo zinloos is op deze wegen.
Of je het nu 'zinloos' vindt of niet, je hebt ooit je rijbewijs gehaald en geleerd hoe het moest.

Als je staande wordt gehouden, dan krijg je dit feit aan je broek:

Verkeer op de weg
Auto
Verkeersregels
Snelweg/autoweg
Niet rechts houden

Het boetebedrag wordt:

¤ 140

Tevens staat het onnodig links rijden hoog in de ergernis top 10.

Tot slot dwing je het overige verkeer tot het begaan van dit feit:

Verkeer op de weg
Auto
Verkeersregels
Inhalen
Rechts inhalen

Het boetebedrag wordt:

¤ 230
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_139743934
Komen jullie nooit op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht ofzo? De situatie maakt het zo om over de middelste banen te blijven sukkelen. Zelfs meerdere keren een politie ertussen zien rijden, die maakte er alle keren geen probleem van.
.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 16:34:10 #22
395194 Martijn137
it is i....
pi_139744301
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 16:24 schreef Fer het volgende:
Komen jullie nooit op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht ofzo? De situatie maakt het zo om over de middelste banen te blijven sukkelen. Zelfs meerdere keren een politie ertussen zien rijden, die maakte er alle keren geen probleem van.
niet mauwen en opbokken naar rechts. (zo ver als dat mogelijk is)

door dit soort gedrag moet iemand die wel netjes probeert te rijden (rechts aanhouden en niet rechts inhalen) ooit 3 banen opschuiven..... 8)7
ooit zelf ook gedaan. omdat ik op de CC 101 km/h rij en er zon slapende trol in het midden rijdt....
dit heb ik snel afgeleerd.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 16:34:42 #23
395194 Martijn137
it is i....
pi_139744321
fail...nvm
  vrijdag 9 mei 2014 @ 16:38:33 #24
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_139744474
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 16:24 schreef Fer het volgende:
Komen jullie nooit op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht ofzo? De situatie maakt het zo om over de middelste banen te blijven sukkelen. Zelfs meerdere keren een politie ertussen zien rijden, die maakte er alle keren geen probleem van.
Die situatie maakt het ook om 220 te rijden, dat mag ook niet.
sig verwijderd door FA
  vrijdag 9 mei 2014 @ 17:09:32 #25
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_139745442
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 16:24 schreef Fer het volgende:
Komen jullie nooit op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht ofzo? De situatie maakt het zo om over de middelste banen te blijven sukkelen. Zelfs meerdere keren een politie ertussen zien rijden, die maakte er alle keren geen probleem van.
Prima dat je het doet, maar accepteer dan ook dat dit ergernis opwekt en je potentieel ¤ 140 kan kosten. De regels zijn er niet voor niks, daar dient een ieder zich aan te houden, ongeacht of je nu in NL of de rest van de wereld een voertuig bestuurd.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  Moderator vrijdag 9 mei 2014 @ 17:27:47 #26
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_139746019
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 16:24 schreef Fer het volgende:
Komen jullie nooit op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht ofzo? De situatie maakt het zo om over de middelste banen te blijven sukkelen. Zelfs meerdere keren een politie ertussen zien rijden, die maakte er alle keren geen probleem van.
A2 tussen utrecht-amsterdam is echt de stomste snelweg everrrrrr...

Sowieso een 5-baans weg waar je verplicht 100 moet rijden...stompzinnig.
Ik heb er nu een aantal keer gereden en alle keren waren de twee linkerbanen zo goed als leeg en reed iedereen in een slurf dicht op elkaar gepakt op de drie andere banen.

Niemand kan elkaar daar overtuigend inhalen omdat iedereen tussen de 95 / 105 rijdt. En (bijna) niemand durft op de meest linkerbanen te rijden omdat het toch geen zin heeft. Waarschijnlijk alleen tijdens enorme drukte en files zullen alle vijf de banen volop gebruikt worden maar alle keren dat ik er tot nu toe heb gereden waren de twee linkerbanen gewoon zo goed als leeg, terwijl het dus op de drie overige banen wél druk was. Echt..... :?
  vrijdag 9 mei 2014 @ 18:31:32 #27
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_139747837
En daarmee ook gelijk mijn irritatie: bestuurders die de volgafstand/stopafstand niet kunnen inschatten. Niet zozeer bumperkleven, dat is nog erger. Maar met 130km/u in een treintje rijden, en vervolgens trapt er een op de rem en 't is feest. Zeker op zo'n vijfbaansweg moet je uiteraard wel rechts houden, maar ook het inzicht hebben wanneer je een baantje op moet schuiven omwille van de verkeersdrukte/afstand tot voorligger.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_139749195
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 17:27 schreef dick_laurent het volgende:
Niemand kan elkaar daar overtuigend inhalen omdat iedereen tussen de 95 / 105 rijdt. En (bijna) niemand durft op de meest linkerbanen te rijden omdat het toch geen zin heeft. Waarschijnlijk alleen tijdens enorme drukte en files zullen alle vijf de banen volop gebruikt worden maar alle keren dat ik er tot nu toe heb gereden waren de twee linkerbanen gewoon zo goed als leeg, terwijl het dus op de drie overige banen wél druk was.
Doordeweeks overdag is het dus druk genoeg dat je al 4 banen nodig hebt alle auto;s met een redelijke afstand van elkaar 100 te kunnen laten rijden. Rechtshouden is daar de grootste onzin en zelfs meerdere keren de politie in de stroom zien meerijden zonder iedereen een boete te geven.

De Nederlandse wet is gewoon nog niet klaar voor dit soort wegen.



[ Bericht 13% gewijzigd door Fer op 09-05-2014 19:22:34 ]
.
pi_139750347
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 19:14 schreef Fer het volgende:

[..]

Doordeweeks overdag is het dus druk genoeg dat je al 4 banen nodig hebt alle auto;s met een redelijke afstand van elkaar 100 te kunnen laten rijden. Rechtshouden is daar de grootste onzin en zelfs meerdere keren de politie in de stroom zien meerijden zonder iedereen een boete te geven.

De Nederlandse wet is gewoon nog niet klaar voor dit soort wegen.

Daar rijd ik dus dagelijks :D

Meestal gebruik ik daar enkel strook 1 en 2, verder naar rechts kom ik niet in de spits.
  FOK!fotograaf vrijdag 9 mei 2014 @ 21:20:51 #30
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139755200
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 19:14 schreef Fer het volgende:
De Nederlandse wet is gewoon nog niet klaar voor dit soort wegen.
Dat wel, maar deze wegen zijn niet geschikt voor trajectcontrole op een snelheid significant onder de algemene maximale snelheid geldend voor snelwegen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 9 mei 2014 @ 21:27:57 #31
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_139755557
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 21:20 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat wel, maar deze wegen zijn niet geschikt voor trajectcontrole op een snelheid significant onder de algemene maximale snelheid geldend voor snelwegen.
Dit.
pi_139756094
Als de maximale snelheid in Nederland 100 km p/u wordt, dan kan het ineens wel?
  FOK!fotograaf vrijdag 9 mei 2014 @ 22:58:30 #33
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139760401
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 21:38 schreef opgebaarde het volgende:
Als de maximale snelheid in Nederland 100 km p/u wordt, dan kan het ineens wel?
Nee. Als de snelheid op dat stuk 130 wordt, kan het wel, want lang niet iedereen rijdt 120, laat staan 130, waardoor het verkeersbeeld rustiger gaat worden omdat men minder krampachtig blijft rijden, bang te hard te gaan. Dit zie je 's nachts al gebeuren.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_139761315
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 22:58 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee. Als de snelheid op dat stuk 130 wordt, kan het wel, want lang niet iedereen rijdt 120, laat staan 130, waardoor het verkeersbeeld rustiger gaat worden omdat men minder krampachtig blijft rijden, bang te hard te gaan. Dit zie je 's nachts al gebeuren.
Harder rijden leidt tot een rustiger verkeersbeeld? Je bent in de war met irritatie (waarom maar 100 km p/u en gvd zie die twee lege linkerbanen)
  FOK!fotograaf zaterdag 10 mei 2014 @ 01:20:33 #35
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139766847
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 23:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Harder rijden leidt tot een rustiger verkeersbeeld? Je bent in de war met irritatie (waarom maar 100 km p/u en gvd zie die twee lege linkerbanen)
Dus jij wilt zeggen dat het verkeersbeeld rustig en ontspannen is? Het verkeer op de A2 is krampachtig en log. Bang te hard te rijden, alleen maar focussen op de snelheidsmeter, een krant/telefoon of wat dan ook en niet op de weg.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 10 mei 2014 @ 01:28:42 #36
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_139767078
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 19:14 schreef Fer het volgende:

[..]

Doordeweeks overdag is het dus druk genoeg dat je al 4 banen nodig hebt alle auto;s met een redelijke afstand van elkaar 100 te kunnen laten rijden. Rechtshouden is daar de grootste onzin en zelfs meerdere keren de politie in de stroom zien meerijden zonder iedereen een boete te geven.

De Nederlandse wet is gewoon nog niet klaar voor dit soort wegen.

Nederlandse wet?

Je bedoeld Nederlanders, er is hier afgesproken rechts te houden, dus gewoon harder op bekeuren. Dat filmpje geeft mooi weer hoe mensen totaal niet opletten waar ze mee bezig zijn en als schaapjes op de middelste baan blijven rijden.

Ze letten er overigens wel degelijk op, vooral 's avonds, meerdere malen gezien dat mensen door politie naar de meest rechtse baan gedirigeerd werden.
pi_139770246
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 01:28 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Nederlandse wet?

Je bedoeld Nederlanders, er is hier afgesproken rechts te houden, dus gewoon harder op bekeuren. Dat filmpje geeft mooi weer hoe mensen totaal niet opletten waar ze mee bezig zijn en als schaapjes op de middelste baan blijven rijden.

Ze letten er overigens wel degelijk op, vooral 's avonds, meerdere malen gezien dat mensen door politie naar de meest rechtse baan gedirigeerd werden.
Alleen meer bekeuren op links plakken gaat wss niet helpen. Ik denk zelf dat het beter is om uit te zoeken _waarom_ mensen links blijven plakken en de oorzaak daarvan op te lossen.

Ik merk zelf dat ik steeds vaker links blijf plakken omdat je zoveel klapjostis hebt die niet even verder kijken dan de eerste 5 meter voor hun auto en niet zien dat je door hun trage inhaalactie achter een vrachtwagen klemgereden wordt en dan niet even een strook naar links opschuiven. Soms heb ik geluk en is er ruimte om even een dot gas bij te geven en hem ervoor te knallen maar meestal moet ik of van de CC af of remmen.
pi_139771028
De rechtshouden regel is gewoon niet vol te houden met EN 5 stroken EN een lage max EN de verkeersdrukte.
.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 11:04:59 #39
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_139771054
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:03 schreef Fer het volgende:
De rechtshouden regel is gewoon niet vol te houden met EN 5 stroken EN een lage max EN de verkeersdrukte.
Hoe kleiner de onderlinge snelheidsverschillen zijn, hoe minder reden om in te halen, hoe minder reden om onnodig links te rijden :O
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_139771352
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:04 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Hoe kleiner de onderlinge snelheidsverschillen zijn, hoe minder reden om in te halen, hoe minder reden om onnodig links te rijden :O
Wat weer zorgt voor meer strook wisselingen, mensen die hun gas lossen omdat iemand voor ze invoegt en vervolgens kunnen de auto's erachter niet meer op cruise control rijden.

Nou dan pak ik wel die 4e baan, cc op 108 en het risico op de bekeuring.
.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 11:27:54 #41
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_139771476
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:21 schreef Fer het volgende:

[..]

Wat weer zorgt voor meer strook wisselingen, mensen die hun gas lossen omdat iemand voor ze invoegt en vervolgens kunnen de auto's erachter niet meer op cruise control rijden.

Nou dan pak ik wel die 4e baan, cc op 108 en het risico op de bekeuring.
Op CC rijden kan altijd, alleen verwacht niet dat je in het NL verkeersbeeld altijd de door jouw geliefde snelheid kunt hanteren.

Als je trouwens de ¤ 140 voor lief neem voor het uiterst rechts rijden, kun je net zo goed 121 gaan rijden als ter plaatse 100 is toegestaan ;)

Rijstroken worden van links naar rechts genummerd, dus 1 is de meest linker rijstrook.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_139771647
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:27 schreef eNaSnI het volgende:
Als je trouwens de ¤ 140 voor lief neem voor het uiterst rechts rijden, kun je net zo goed 121 gaan rijden als ter plaatse 100 is toegestaan
Tuurlijk niet, de kans dat je gepakt wordt met een paar km te hard door een flitser of traject controlle is toch veel groter in NL, dan iedere andere misdraging.

Zelfs de rijdende politie pakt liever een verkeerd geladen vrachtwagen, rechts inhaler of bumperklever.
.
pi_139771661
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:03 schreef Fer het volgende:
De rechtshouden regel is gewoon niet vol te houden met EN 5 stroken EN een lage max EN de verkeersdrukte.
Is prima vol te houden. Het zijn vooral die irritante lui die nooit naar rechts komen die het moeilijk maken om daar op een normale manier te rijden.
pi_139771689
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:36 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Is prima vol te houden. Het zijn vooral die irritante lui die nooit naar rechts komen die het moeilijk maken om daar op een normale manier te rijden.
Zelfde geldt voor de mensen die wachten tot ze achter de vrachtwagen zitten en dan met 90 naar links komen.
.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 11:41:45 #45
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_139771760
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:38 schreef Fer het volgende:

[..]

Zelfde geldt voor de mensen die wachten tot ze achter de vrachtwagen zitten en dan met 90 naar links komen.
Hier gaat dat nog wel meer voor op denk ik.

Iemand die links ' plakt' gaat meestal nog wel op tijd opzij als je harder rijdt, hooguit een beetje gas lossen. Iemand die compleet blind naar links komt is lastiger mee om te gaan, als in: Daar moet je wel in de ankers.
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_139771771
Was de reden voor die snelheidslimiet op de A2 niet geluidsoverlast voor omwonenden trouwens?
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:38 schreef Fer het volgende:

[..]

Zelfde geldt voor de mensen die wachten tot ze achter de vrachtwagen zitten en dan met 90 naar links komen.
Valt mee. Als je 5 rijstroken tot je beschikking hebt en je ziet een auto achter een vrachtwagen rijden dan schuif je gewoon een baantje op naar links om die auto de ruimte te geven om in te halen. Maar goed, dat zie ik helaas alleen de wat meer ervaren bestuurders doen. En vrouwen zie ik het helaas nooit doen :')

Er zijn vast wel bestuurders die met 90 naar links komen zetten, maar over het algemeen gewoon beetje snelheid maken en dan pas naar links komen. Verder is het snelheidsverschil ook weer niet ZO groot als de max snelheid 100 is.
pi_139771811
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:42 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Was de reden voor die snelheidslimiet op de A2 niet geluidsoverlast voor omwonenden trouwens?

[..]

Valt mee. Als je 5 rijstroken tot je beschikking hebt en je ziet een auto achter een vrachtwagen rijden dan schuif je gewoon een baantje op naar links om die auto de ruimte te geven om in te halen. Maar goed, dat zie ik helaas alleen de wat meer ervaren bestuurders doen. En vrouwen zie ik het helaas nooit doen :')

Er zijn vast wel bestuurders die met 90 naar links komen zetten, maar over het algemeen gewoon beetje snelheid maken en dan pas naar links komen. Verder is het snelheidsverschil ook weer niet ZO groot als de max snelheid 100 is.
Milieu.
pi_139771815
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:43 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Milieu.
:') man man man wat een armoede
pi_139771828
Overigens mag je in de avond en 's nachts gewoon 130 daar. :)
pi_139771845
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
Overigens mag je in de avond en 's nachts gewoon 130 daar. :)
I know, maar wel buiten het laatste stukje Utrecht dus vandaar dat ik dacht aan geluidsoverlast.
pi_139771883
Ik denk dat er ook nog wel iets anders achter zit. A2 nodigt uit tot (veel) te hard rijden. Als ze daar iemand pakken met 160 km/u dan is het gewoon invorderen. Als de max snelheid daar 120 kmu zou zijn dan valt dat nog mee en dat is een risico wat sommige mensen nog op de koop toe nemen. Rijbewijs kwijt doet ook pijn als je miljonair bent :P
pi_139778287
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 01:20 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dus jij wilt zeggen dat het verkeersbeeld rustig en ontspannen is? .
Typerende conclusie
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:53:55 #53
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_139778671
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Typerende conclusie
Want? Een hogere maximumsnelheid zorgt voor variërende snelheden (niet iedereen wil 130 rijden) en daarmee voor een goede doorstroming van het verkeer en een rustig, variabel wegbeeld, waarbij de linkerstrook harder rijdt dan de rechterstrook. Een (te) laag snelheidslimiet op een (te) brede weg met ook nog eens trajectcontrole zorgt juist voor een onrustig wegbeeld, omdat er geen snelheidsverschillen zijn, en mensen dus niet even gas bij kunnen geven om in te halen. Daarnaast is iedereen alleen maar bezig met z'n snelheid (velen hebben geen CC of gebruiken hem gewoon niet) vanwege het niet binnen willen halen van een boete, of met andere dingen omdat je aandacht verslapt als je wel CC hebt.

Voorbeeld: Als ik ineens zie dat ik de afslag moet hebben, kan ik op 'normale' snelwegen even gas bij geven, de inhaalactie afmaken en met variabele snelheid tussen de auto's op strook 1 en 2 door de afslag nemen. Resultaat: niemand wordt gehinderd. Is dit het geval op de A2 en rij ik op de derde strook terwijl het druk is, dan moet ik remmen (gas bij resulteert in een boete als ik 102 op de GPS rij met CC), moet ik tussen strook 1 en 2 door zonder harder te rijden dan de V-max en moeten er sowieso andere mensen voor mij gas terugnemen, omdat iedereen op de snelheidslimiet rijdt. Resultaat: grote kans op hinder. En nou niet zeggen dat je dan eerder moet anticiperen, iedereen ziet weleens een afslag op een laat moment. :')
pi_139778717
Oh neeee regen !!! Remmuuuuuuh !!

:r
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:13:19 #55
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_139779281
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:54 schreef Yreal het volgende:
Oh neeee regen !!! Remmuuuuuuh !!

:r
En vooral wanneer er verder niks voor je rijdt; er geen zijstraat in de buurt is; maar er wel iemand achter je zit! :%
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:27:18 #56
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_139779698
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:54 schreef Yreal het volgende:
Oh neeee regen !!! Remmuuuuuuh !!

:r
Belachelijk ja, je snelheid aanpassen op verminderd zicht en een langere remweg.
Ok stelletje hokboeren
pi_139779767
Maar het lijkt me dat het juist de bedoeling is dat het verkeer zich over de 4 stroken verdeelt, zodat niet iedereen bumper aan bumper over de rechter stroken zit te stressen.

Geen idee wie eigenlijk die brede weg heeft bedacht en wat nu de bedoeling is.

Overigens rijd ik in de praktijk dus vaak 105 op de middelste strook van tussen A'dam en Utrecht en 120 op de rechterstrook op het stuk naar Den Bosch.

Het komt gewoon zo uit.
.
pi_139779904
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:27 schreef padlarf het volgende:

[..]

Belachelijk ja, je snelheid aanpassen op verminderd zicht en een langere remweg.
Gas los een optie?
pi_139779966
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:53 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Want? Een hogere maximumsnelheid zorgt voor variërende snelheden (niet iedereen wil 130 rijden) en daarmee voor een goede doorstroming van het verkeer en een rustig, variabel wegbeeld, waarbij de linkerstrook harder rijdt dan de rechterstrook. Een (te) laag snelheidslimiet op een (te) brede weg met ook nog eens trajectcontrole zorgt juist voor een onrustig wegbeeld, omdat er geen snelheidsverschillen zijn, en mensen dus niet even gas bij kunnen geven om in te halen. Daarnaast is iedereen alleen maar bezig met z'n snelheid (velen hebben geen CC of gebruiken hem gewoon niet) vanwege het niet binnen willen halen van een boete, of met andere dingen omdat je aandacht verslapt als je wel CC hebt.

Voorbeeld: Als ik ineens zie dat ik de afslag moet hebben, kan ik op 'normale' snelwegen even gas bij geven, de inhaalactie afmaken en met variabele snelheid tussen de auto's op strook 1 en 2 door de afslag nemen. Resultaat: niemand wordt gehinderd. Is dit het geval op de A2 en rij ik op de derde strook terwijl het druk is, dan moet ik remmen (gas bij resulteert in een boete als ik 102 op de GPS rij met CC), moet ik tussen strook 1 en 2 door zonder harder te rijden dan de V-max en moeten er sowieso andere mensen voor mij gas terugnemen, omdat iedereen op de snelheidslimiet rijdt. Resultaat: grote kans op hinder. En nou niet zeggen dat je dan eerder moet anticiperen, iedereen ziet weleens een afslag op een laat moment. :')
Kan je geen quotes lezen of zat je met groots verlangen te wachten op iets waar je dan dit uitgebreide verhaal op kwijt kon?

Om eerst te reageren op je want vraag. Nergens stel ik, poog ik of is iets te lezen waar je uit kan afleiden wat mijn mening is over het zogenaamde "verkeersbeeld". Typerend omdat men (nu meneer pizza) maar wat graag de ander (ik in dit geval) in een bepaalde hoek dump, zeker als het te lastig wordt.

Kan je jouw stelling "Een hogere maximumsnelheid zorgt voor variërende snelheden en daarmee voor een goede doorstroming van het verkeer en een rustig, variabel wegbeeld" (laatste gedeelte weggelaten want ik ben het er mee eens dat de linkerijbaan over het algemeen harder rijdt dan de rechter rijbaan. Anyway, variërende snelheden, yes. Rest natuurlijk mee oneens, of beter, kan het me niet voorstellen. Heb je iets van een gaaf artikel die eigenlijk stelt dat een oneindige maximale snelheid het beste is technisch gezien (even voor het gemak veiligheid negeren, geen dank).

Het mooie van zo'n trajectcontrole is dat als je even te snel rijdt, je dit later goed kan maken. Terwijl met flitsers, ook de persoon die 98% van de tijd braaf onder de max snelheid rijdt gepakt kan worden en de slimmerd die altijd te hard rijdt misschien nooit gepakt wordt... Oneerlijk hoor. Ik ben niet voor een trajectcontrole maar een weg met elke paar km een flitser is dus beter dan zo'n trajectcontrole? Bij beide gevallen is die paniek en angst, dat is het probleem, niet de controle an sich.

Een stuk weg waar iedereen een andere snelheid rijdt, men continu van baan aan het wisselen is, even moet remmen, dan weer extra gas geven etc. Dat geeft dus een rustig verkeersbeeld? Wtf is de definitie van verkeersbeeld? En om jullie even te kalmeren, ik begrijp die irritatie met dat gedeelte op de A2 maar al te goed
pi_139780133
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:53 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

(gas bij resulteert in een boete als ik 102 op de GPS rij met CC
Wat een onzin.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:42:37 #61
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_139780155
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:34 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Gas los een optie?
Direct op de rem trappen als de druppels beginnen te vallen is inderdaad idioot. Ik denk echter niet dat Yreal uitsluitend daarop doelde.
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 10 mei 2014 @ 17:07:44 #62
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_139780987
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Kan je geen quotes lezen of zat je met groots verlangen te wachten op iets waar je dan dit uitgebreide verhaal op kwijt kon?
Dat laatste. Uiteraard.
quote:
Om eerst te reageren op je want vraag. Nergens stel ik, poog ik of is iets te lezen waar je uit kan afleiden wat mijn mening is over het zogenaamde "verkeersbeeld". Typerend omdat men (nu meneer pizza) maar wat graag de ander (ik in dit geval) in een bepaalde hoek dump, zeker als het te lastig wordt.
Aan de hand van je reacties is altijd een aardig beeld te schetsen van hoe je over de situatie denkt, ook al geef je geen expliciete mening. En hij dumpt je nergens in een hoekje, dat suggereer je. Net zoals hij suggereert dat jij dat vindt. In vraagvorm nog wel. Ik nam aan dat "typerend" gelijk stond aan "niet mee eens". En dat is blijkbaar ook zo.
quote:
Kan je jouw stelling "Een hogere maximumsnelheid zorgt voor variërende snelheden en daarmee voor een goede doorstroming van het verkeer en een rustig, variabel wegbeeld" (laatste gedeelte weggelaten want ik ben het er mee eens dat de linkerijbaan over het algemeen harder rijdt dan de rechter rijbaan. Anyway, variërende snelheden, yes. Rest natuurlijk mee oneens, of beter, kan het me niet voorstellen. Heb je iets van een gaaf artikel die eigenlijk stelt dat een oneindige maximale snelheid het beste is technisch gezien (even voor het gemak veiligheid negeren, geen dank).
Geen artikel, wel algeheel wegbeeld. Wegsituaties zijn praktijkwerk, geen theorie. En in de praktijk zou geen snelheidslimiet ideaal zijn voor het wegbeeld, in mijn optiek, afgezien van veiligheid, emissies etc. Laat ik het omdraaien. Heb jij een gaaf artikel dat het niet zo is?
quote:
Het mooie van zo'n trajectcontrole is dat als je even te snel rijdt, je dit later goed kan maken. Terwijl met flitsers, ook de persoon die 98% van de tijd braaf onder de max snelheid rijdt gepakt kan worden en de slimmerd die altijd te hard rijdt misschien nooit gepakt wordt... Oneerlijk hoor. Ik ben niet voor een trajectcontrole maar een weg met elke paar km een flitser is dus beter dan zo'n trajectcontrole? Bij beide gevallen is die paniek en angst, dat is het probleem, niet de controle an sich.
Ik ben überhaupt tegen elke vorm van vaste snelheidscontrole op snelwegen. Zowel flitsers en trajectcontrole. Dat hoort enkel een taak van (onopvallende) surveillance te zijn vind ik. Maar dat is een hele andere discussie. Overigens ben ik het eens met je argument over enige paniek en angst.
quote:
Een stuk weg waar iedereen een andere snelheid rijdt, men continu van baan aan het wisselen is, even moet remmen, dan weer extra gas geven etc. Dat geeft dus een rustig verkeersbeeld? Wtf is de definitie van verkeersbeeld? En om jullie even te kalmeren, ik begrijp die irritatie met dat gedeelte op de A2 maar al te goed
Het doorgestreepte deel is niet van toepassing als iedereen gewoon met het verkeer bezig is. Op andere snelwegen ga jij toch ook niet continue remmen of gas bij geven? Iedere snelweg met meer dan 2 stroken kan ik over het algemeen hele lange stukken op de CC rijden zonder al te veel van baan te wisselen. En dan rij ik nog zoveel mogelijk rechts ook. Ik vind dat een rustiger beeld dan allemaal krampachtige mensen met een "ik rij in een trajectcontrole, aaah, eng, boetes, staren naar m'n snelheidsmeter"-instelling.
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:41 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Laat ik het anders verwoorden: dan neem ik het risico dat ik gemiddeld te hard rij en dus op een boete. En dat risico wil je vermijden.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 17:13:29 #63
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_139781214
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:47 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Rijbewijs kwijt doet ook pijn als je miljonair bent :P
Het dwingt wel respect af in de scene als je later mee kunt praten over het moeten inleveren van je rijbewijs vanwege te hoge snelheid. Mij is het helaas nog niet gelukt, geflitst met 48km/u te hard (en boete gekregen) is tot nu toe mijn 'beste' prestatie.
Als je dan toch geflitst wordt moet het wel met een respectabele snelheid gebeuren vind ik.
pindazakje
pi_139781250
Installeer eens flitsnav of flitsmeister. Die hebben beiden een gemiddeldenmeter in de TC. En ontdek dat je je heel wat meer kunt veroorloven dan je zelf denkt.
  FOK!fotograaf zaterdag 10 mei 2014 @ 17:40:30 #65
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139781981
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
Overigens mag je in de avond en 's nachts gewoon 130 daar. :)
Niet het gehele deel...

Irritatie vandaag: een brug die open gaat en je gewoon 20 minuten kost...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 10 mei 2014 @ 19:56:24 #66
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_139786106
Ging alweer lang goed he..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 10 mei 2014 @ 19:59:49 #67
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_139786259
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 17:40 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Niet het gehele deel...

Irritatie vandaag: een brug die open gaat en je gewoon 20 minuten kost...
Niet een knopje in je auto hebben waarmee die in een helikopter veranderd :')
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
  zaterdag 10 mei 2014 @ 20:00:16 #68
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_139786280
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 17:40 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Niet het gehele deel...

Irritatie vandaag: een brug die open gaat en je gewoon 20 minuten kost...
ik heb wel eens voor de Brienenoord gestaan die niet meer dicht ging door de warmte, lekker een beetje vooraan, met je ponem in de zon bij een graadje of 30 en no way out..

Na een uurtje ofzo was de brandweer ter plekke via de andere kant, en een uurtje of anderhalf later hadden ze hem weer dicht en konden we gaan rijden.. Heel geweldig.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_139786398
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 19:56 schreef Sounddragon het volgende:
Ging alweer lang goed he..
Wat bedoel je?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 20:04:07 #70
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139786438
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 20:00 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik heb wel eens voor de Brienenoord gestaan die niet meer dicht ging door de warmte, lekker een beetje vooraan, met je ponem in de zon bij een graadje of 30 en no way out..

Na een uurtje ofzo was de brandweer ter plekke via de andere kant, en een uurtje of anderhalf later hadden ze hem weer dicht en konden we gaan rijden.. Heel geweldig.
Oh man het zal je maar gebeuren dat je zo in je auto opgesloten zit. :X Zelfs bij een kleine file vind ik dat gevoel al rot...

Had je toen airco, of werd het sauna? :P
pi_139786649
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 19:59 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Niet een knopje in je auto hebben waarmee die in een helikopter veranderd :')
.
pi_139786657
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 20:00 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik heb wel eens voor de Brienenoord gestaan die niet meer dicht ging door de warmte, lekker een beetje vooraan, met je ponem in de zon bij een graadje of 30 en no way out..

Na een uurtje ofzo was de brandweer ter plekke via de andere kant, en een uurtje of anderhalf later hadden ze hem weer dicht en konden we gaan rijden.. Heel geweldig.
Waarom stap je niet gewoon uit om lekker te chillen? Deden wij ook altijd als de brug bij Sluiskil, Zeeland, open stond. Ook als de Haringvlietburg open staat. Officiëel mag het niet, op de snelweg lopen, maar als een agent daarvoor een bekeuring gaat geven... :') :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zaterdag 10 mei 2014 @ 20:20:10 #73
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_139787207
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 20:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Take an educated guess.

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 20:04 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Oh man het zal je maar gebeuren dat je zo in je auto opgesloten zit. :X Zelfs bij een kleine file vind ik dat gevoel al rot...

Had je toen airco, of werd het sauna? :P
Deuren kunnen open, en ik ben niet gehandicapped, dus je kunt er gewoon effe uit, alleen word je daar ook niet blij van met die temperaturen. Asfalt is teringheet, da's net een oven op de zomerdag.
Ik had toen geen AC, was met een mobiele kraan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 20:08 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Waarom stap je niet gewoon uit om lekker te chillen? Deden wij ook altijd als de brug bij Sluiskil, Zeeland, open stond. Ook als de Haringvlietburg open staat. Officiëel mag het niet, op de snelweg lopen, maar als een agent daarvoor een bekeuring gaat geven... :') :')
Ook gedaan natuurlijk, al is het maar om effe de benen te strekken. Geven ze geen prent voor dan.. sowieso; als jij vast staat, staan zij dat ook lijkt me, en vluchtstroken heb je daar niet. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_139788367
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 20:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Take an educated guess.


Excuses dat ik het niet met iemand eens was. Ik begrijp een forum helemaal verkeerd.
Dank voor de wijsheid en controle, discussies zijn inderdaad onzinnig _O_
  zondag 11 mei 2014 @ 19:32:43 #75
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_139836883
Gisteren wat meegemaakt waar ik toch wel even van stond te kijken.....

Zelf reed ik op het vak om rechtsaf te slaan met een gangetje van 30-40km/h (afremmende voor oprijden snelweg), links naast me een busbaan met doorgetrokken streep en daarnaast een vak voor rechtdoor ook met doorgetrokken streep.

Komt er in een keer van achteren een politiemotor aan die hem rechtdoor voorsorteert, vervolgens over de busbaan heen gooit en hem bijna in m'n zijscherm parkeert. Het is dat ik nog ruimte had rechts anders....

Oude kruispunt zonder busbaan, maar idee is hetzelfde;
https://www.google.nl/map(...)d:0xdd4e26411860392e
pi_139839544
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:32 schreef S95Sedan het volgende:
knip
Kan zijn dat ie een rit met spoed had ofzo
  zondag 11 mei 2014 @ 22:51:34 #77
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_139849309
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 20:30 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Kan zijn dat ie een rit met spoed had ofzo
Betekend niet dat het geoorloofd is om een gevaarlijke situatie te veroorzaken ;)
pi_139852575
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 22:51 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Betekend niet dat het geoorloofd is om een gevaarlijke situatie te veroorzaken ;)
Hooguit gevaar voor zichzelf en schijnbaar paste het. Niet zo huilen, omdat je schrok van een motor.
.
  zondag 11 mei 2014 @ 23:50:05 #79
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_139852914
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 23:42 schreef Fer het volgende:

[..]

Hooguit gevaar voor zichzelf en schijnbaar paste het. Niet zo huilen, omdat je schrok van een motor.
Het paste niet, anders had ik na 2 meter uitwijken niet nog 20cm tussen hem en mijn zijscherm zitten. ;)
pi_139853002
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 23:50 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Het paste niet, anders had ik na 2 meter uitwijken niet nog 20cm tussen hem en mijn zijscherm zitten. ;)
Overdrijf niet zo, die motoragent parkeert hem echt niet met gevaar voor eigen leven in jouw scherm hoor.
.
  zondag 11 mei 2014 @ 23:52:03 #81
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_139853029
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 23:51 schreef Fer het volgende:

[..]

Overdrijf niet zo, die motoragent parkeert hem echt niet met gevaar voor eigen leven in jouw scherm hoor.
Blijkbaar was je erbij en weet je het beter.
pi_139853117
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:32 schreef S95Sedan het volgende:
Gisteren wat meegemaakt waar ik toch wel even van stond te kijken.....

Zelf reed ik op het vak om rechtsaf te slaan met een gangetje van 30-40km/h (afremmende voor oprijden snelweg), links naast me een busbaan met doorgetrokken streep en daarnaast een vak voor rechtdoor ook met doorgetrokken streep.

Komt er in een keer van achteren een politiemotor aan die hem rechtdoor voorsorteert, vervolgens over de busbaan heen gooit en hem bijna in m'n zijscherm parkeert. Het is dat ik nog ruimte had rechts anders....

Oude kruispunt zonder busbaan, maar idee is hetzelfde;
https://www.google.nl/map(...)d:0xdd4e26411860392e
Jij reedt op een rijstrook voor rechtsaf, de motor ging over de busbaan die daar links van lag.

Hoe the fuck moet hij je dan hinderen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_139853248
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 22:51 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Betekend niet dat het geoorloofd is om een gevaarlijke situatie te veroorzaken ;)
Oh ;)
  dinsdag 13 mei 2014 @ 20:39:25 #84
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_139919453
Goed weekje geledne had ik in de stad; op een redelijk drukke tijd één of ander aapje in een auto met groene kentekenplaten die achter me zat en eerst al met zn handen in t haar zat omdat ik stopte voor donkeroranje; mij daarna gewoon alsof t de normaalste zaak van de wereld is op de strook voor links voorbij gaat en m zo -fietsers en voetgangers negerend- door rood knalt; en ik zie m 40 meter verderop precies hetzelfde doen.

Idioot; kan best zijn dat ie haast had oid -iemand in ziekenhuis of whatever- maar dit was toch wel erg imbeciel rijgedrag. :{
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_139919990
Twee dames die midden in de spits, op de vluchtstrook hun schadeformulieren staan in te vullen :|W
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:02:23 #86
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_139920550
Automobilisten die (in de woonwijk) bochten afsnijden. :') Vraag me af of het horkerigheid of pure onkunde is.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 23:52:35 #87
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139932222
En weer een WTF situatie in Utrecht.

Ik ging vandaag weer even boodschappen doen bij de Albert heijn op de Amsterdamsestraatweg. De vriendin van mijn huisgenootje was meegegaan.

Op de terugweg reed er een vrouw in zin nieuw model Megane. Ze had haar lichten niet aangezet. Ik vind dat redelijk gevaarlijk, dus ik 2 keer knipperen. Er gebeurt niks. Weer 2 keer knipperen. Weer niks. Uiteindelijk had ik tien keer geknipperd en ze bleef haar lichten uit houden.

Toevallig reden we dezelfde route en bij het derde parkeerlicht ging ik naast haar staan.

Ik zei al tegen haar van beter we zeggen iets. Ze is echter een beetje verlegen dus had iets van nee nee. Uiteindelijk na 3 keer raampje open en dicht vond ze het prima.

Die vrouw had haar raam open en zat echt strak vooruit te kijken. Ze reageerde niet op dat we haar probeerden te waarschuwen. Echt nog geen eens een blik dat ze het merkte. Gewoon alle spieren aangespannen, witte handjes geknepen vooruit staren.

Ze bleef zo een best wel lange tijd rijden. Gewoon straat vooruit zonder haar hoofd ooit te draaien.

Ze was waarschijnlijk aan de pillen. Ze stond echt helemaal strak. Maar bizar dat iemand de weg op gaat met drugs.

Drugs begrijpen kan ik me voorstellen. Maar met de auto ergens naartoe en drugs gebruiken niet. Hetzelfde als met de auto naar de kroeg gaan om met de auto dronken weer weg te rijden. Dat kan gewoon niet. :X :r
  dinsdag 13 mei 2014 @ 23:55:24 #88
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139932337
Wat ik ook kwalijk vind is dat niemand iets deed.

Standaard als ik een auto zie met kapotte lampen knipper ik een keertje. Hebben ze hun lichten uit dan knipper ik vaker.

Ik begrijp niet dat er gewoon tientallen auto's passeerden zonder een signaal te geven.

Ook toen ik zelf een kapotte lamp had, had ik 15km gereden zonder dat iemand een signaal gaf. Het was de buurman die me erop aansprak.

In Duitsland zie je bijvoorbeeld dat mensen Veel vaker signalen geven. Als je wilt inhalen, maar ook bijvoorbeeld als je lichten het niet doen of je per ongeluk groot licht voert.

Waarom durven we hier niet te knipperen? En waarom reageert iedereen agressief als je dat wel doet, bijvoorbeeld om iemand die links plakt aan de kant te sturen? :(
pi_139935761
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:55 schreef NieuweNier het volgende:
Wat ik ook kwalijk vind is dat niemand iets deed.

Standaard als ik een auto zie met kapotte lampen knipper ik een keertje. Hebben ze hun lichten uit dan knipper ik vaker.

Ik begrijp niet dat er gewoon tientallen auto's passeerden zonder een signaal te geven.

Ook toen ik zelf een kapotte lamp had, had ik 15km gereden zonder dat iemand een signaal gaf. Het was de buurman die me erop aansprak.

In Duitsland zie je bijvoorbeeld dat mensen Veel vaker signalen geven. Als je wilt inhalen, maar ook bijvoorbeeld als je lichten het niet doen of je per ongeluk groot licht voert.

Waarom durven we hier niet te knipperen? En waarom reageert iedereen agressief als je dat wel doet, bijvoorbeeld om iemand die links plakt aan de kant te sturen? :(
Knipperen wordt m.i. hier in Nederland gezien als aggressief. Ik zoek nog naar een bruikbaar signaal om mensen te waarschuwen voor n kapotte lamp. Ik zie er zoooooo veel. -O-
Professioneel gifmenger.
pi_139936256
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:55 schreef NieuweNier het volgende:
Wat ik ook kwalijk vind is dat niemand iets deed.

Standaard als ik een auto zie met kapotte lampen knipper ik een keertje. Hebben ze hun lichten uit dan knipper ik vaker.

Ik begrijp niet dat er gewoon tientallen auto's passeerden zonder een signaal te geven.

Ook toen ik zelf een kapotte lamp had, had ik 15km gereden zonder dat iemand een signaal gaf. Het was de buurman die me erop aansprak.

In Duitsland zie je bijvoorbeeld dat mensen Veel vaker signalen geven. Als je wilt inhalen, maar ook bijvoorbeeld als je lichten het niet doen of je per ongeluk groot licht voert.

Waarom durven we hier niet te knipperen? En waarom reageert iedereen agressief als je dat wel doet, bijvoorbeeld om iemand die links plakt aan de kant te sturen? :(
Jij deed anders ook niet veel meer dan contact proberen te maken.

Waarom heb je niet even de politie gebeld en melding gemaakt?
  woensdag 14 mei 2014 @ 11:05:37 #91
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_139939145
Wat bezielt mensen toch die uit een niet-voorrangsweggetje komende vlak vóór een met 80 km/h aanstormende auto de provinciale weg op draaien?
En dan nog kwaad reageren ook* als je met rokende banden toetert om te waarschuwen dat dat best een stomme zet is?

(*Even met opzet boven op hun rem gaan staan bijvoorbeeld)
  woensdag 14 mei 2014 @ 11:09:14 #92
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_139939269
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 23:55 schreef NieuweNier het volgende:
Wat ik ook kwalijk vind is dat niemand iets deed.

Standaard als ik een auto zie met kapotte lampen knipper ik een keertje. Hebben ze hun lichten uit dan knipper ik vaker.

Ik begrijp niet dat er gewoon tientallen auto's passeerden zonder een signaal te geven.

Ook toen ik zelf een kapotte lamp had, had ik 15km gereden zonder dat iemand een signaal gaf. Het was de buurman die me erop aansprak.

In Duitsland zie je bijvoorbeeld dat mensen Veel vaker signalen geven. Als je wilt inhalen, maar ook bijvoorbeeld als je lichten het niet doen of je per ongeluk groot licht voert.

Waarom durven we hier niet te knipperen? En waarom reageert iedereen agressief als je dat wel doet, bijvoorbeeld om iemand die links plakt aan de kant te sturen? :(
Omdat het niet mag ;)
  FOK!fotograaf woensdag 14 mei 2014 @ 12:15:37 #93
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139941397
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 11:09 schreef xzaz het volgende:
Omdat het niet mag ;)
Je mag gewoon seinen ter aankondiging van een inhaalactie hoor. En buiten bebouwde kom mag je nog toeteren ook.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf woensdag 14 mei 2014 @ 12:16:48 #94
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139941443
quote:
18s.gif Op woensdag 14 mei 2014 11:05 schreef Gwywen het volgende:
(*Even met opzet boven op hun rem gaan staan bijvoorbeeld)
In dat soort gevallen zou je altijd graag een vrachtwagen rijden en je rem niet gebruiken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 14 mei 2014 @ 12:40:16 #95
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_139942227
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:15 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je mag gewoon seinen ter aankondiging van een inhaalactie hoor. En buiten bebouwde kom mag je nog toeteren ook.
Toeteren mag toch alleen bij direct gevaar?
  FOK!fotograaf woensdag 14 mei 2014 @ 13:30:03 #96
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139943973
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:40 schreef xzaz het volgende:

[..]

Toeteren mag toch alleen bij direct gevaar?
Verdrag van Wenen art. 28 en RVV art. 28 samen hebben de volgende conclusies:
Toeteren mag buiten bebouwde kom voor het inhalen als het wenselijk is de medeweggebruiker hiervoor te waarschuwen.
Lichtsignalen idem, maar dan ook nog binnen bebouwde kom.

Toeteren en lichtsignalen ter afwending van acuut gevaar.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 14 mei 2014 @ 16:14:49 #97
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_139949628
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 13:30 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Verdrag van Wenen art. 28 en RVV art. 28 samen hebben de volgende conclusies:
Toeteren mag buiten bebouwde kom voor het inhalen als het wenselijk is de medeweggebruiker hiervoor te waarschuwen.
Lichtsignalen idem, maar dan ook nog binnen bebouwde kom.

Toeteren en lichtsignalen ter afwending van acuut gevaar.
'Als het wenselijk is'.
  FOK!fotograaf woensdag 14 mei 2014 @ 16:38:37 #98
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139950435
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 16:14 schreef xzaz het volgende:
'Als het wenselijk is'.
Ruimte voor eigen interpretatie dus ;) "Ik vind het wenselijk je te waarschuwen dat ik links langs je kom en er rechts ruimte is om te gaan rijden", bijvoorbeeld.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 14 mei 2014 @ 17:09:49 #99
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139951416
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 07:59 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Knipperen wordt m.i. hier in Nederland gezien als aggressief. Ik zoek nog naar een bruikbaar signaal om mensen te waarschuwen voor n kapotte lamp. Ik zie er zoooooo veel. -O-
Ik begrijp niet zo goed waarom het gezien wordt als agressief. Er zijn weinig andere manieren om andere automobilisten te contacten :P

Maar gewoon knipperen. Wettelijk mag het en goede automobilisten of vrachtwagens ofzo kunnen het waarderen ;)
  woensdag 14 mei 2014 @ 17:11:11 #100
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139951464
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 08:49 schreef Daeron het volgende:

[..]

Jij deed anders ook niet veel meer dan contact proberen te maken.

Waarom heb je niet even de politie gebeld en melding gemaakt?
Er rijden zoveel mensen extreem bagger in Utrecht. Spookrijden, drugs, alcohol, uit het raam hangen; echt niets verbaasd me meer...

Iedere keer dat je snachts door het centrum rijdt zie je idioten. Bellen is dan gewoon een beetje kansloos ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')