abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139771883
Ik denk dat er ook nog wel iets anders achter zit. A2 nodigt uit tot (veel) te hard rijden. Als ze daar iemand pakken met 160 km/u dan is het gewoon invorderen. Als de max snelheid daar 120 kmu zou zijn dan valt dat nog mee en dat is een risico wat sommige mensen nog op de koop toe nemen. Rijbewijs kwijt doet ook pijn als je miljonair bent :P
pi_139778287
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 01:20 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dus jij wilt zeggen dat het verkeersbeeld rustig en ontspannen is? .
Typerende conclusie
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:53:55 #53
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_139778671
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Typerende conclusie
Want? Een hogere maximumsnelheid zorgt voor variërende snelheden (niet iedereen wil 130 rijden) en daarmee voor een goede doorstroming van het verkeer en een rustig, variabel wegbeeld, waarbij de linkerstrook harder rijdt dan de rechterstrook. Een (te) laag snelheidslimiet op een (te) brede weg met ook nog eens trajectcontrole zorgt juist voor een onrustig wegbeeld, omdat er geen snelheidsverschillen zijn, en mensen dus niet even gas bij kunnen geven om in te halen. Daarnaast is iedereen alleen maar bezig met z'n snelheid (velen hebben geen CC of gebruiken hem gewoon niet) vanwege het niet binnen willen halen van een boete, of met andere dingen omdat je aandacht verslapt als je wel CC hebt.

Voorbeeld: Als ik ineens zie dat ik de afslag moet hebben, kan ik op 'normale' snelwegen even gas bij geven, de inhaalactie afmaken en met variabele snelheid tussen de auto's op strook 1 en 2 door de afslag nemen. Resultaat: niemand wordt gehinderd. Is dit het geval op de A2 en rij ik op de derde strook terwijl het druk is, dan moet ik remmen (gas bij resulteert in een boete als ik 102 op de GPS rij met CC), moet ik tussen strook 1 en 2 door zonder harder te rijden dan de V-max en moeten er sowieso andere mensen voor mij gas terugnemen, omdat iedereen op de snelheidslimiet rijdt. Resultaat: grote kans op hinder. En nou niet zeggen dat je dan eerder moet anticiperen, iedereen ziet weleens een afslag op een laat moment. :')
pi_139778717
Oh neeee regen !!! Remmuuuuuuh !!

:r
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:13:19 #55
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_139779281
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:54 schreef Yreal het volgende:
Oh neeee regen !!! Remmuuuuuuh !!

:r
En vooral wanneer er verder niks voor je rijdt; er geen zijstraat in de buurt is; maar er wel iemand achter je zit! :%
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:27:18 #56
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_139779698
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:54 schreef Yreal het volgende:
Oh neeee regen !!! Remmuuuuuuh !!

:r
Belachelijk ja, je snelheid aanpassen op verminderd zicht en een langere remweg.
Ok stelletje hokboeren
pi_139779767
Maar het lijkt me dat het juist de bedoeling is dat het verkeer zich over de 4 stroken verdeelt, zodat niet iedereen bumper aan bumper over de rechter stroken zit te stressen.

Geen idee wie eigenlijk die brede weg heeft bedacht en wat nu de bedoeling is.

Overigens rijd ik in de praktijk dus vaak 105 op de middelste strook van tussen A'dam en Utrecht en 120 op de rechterstrook op het stuk naar Den Bosch.

Het komt gewoon zo uit.
.
pi_139779904
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:27 schreef padlarf het volgende:

[..]

Belachelijk ja, je snelheid aanpassen op verminderd zicht en een langere remweg.
Gas los een optie?
pi_139779966
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:53 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Want? Een hogere maximumsnelheid zorgt voor variërende snelheden (niet iedereen wil 130 rijden) en daarmee voor een goede doorstroming van het verkeer en een rustig, variabel wegbeeld, waarbij de linkerstrook harder rijdt dan de rechterstrook. Een (te) laag snelheidslimiet op een (te) brede weg met ook nog eens trajectcontrole zorgt juist voor een onrustig wegbeeld, omdat er geen snelheidsverschillen zijn, en mensen dus niet even gas bij kunnen geven om in te halen. Daarnaast is iedereen alleen maar bezig met z'n snelheid (velen hebben geen CC of gebruiken hem gewoon niet) vanwege het niet binnen willen halen van een boete, of met andere dingen omdat je aandacht verslapt als je wel CC hebt.

Voorbeeld: Als ik ineens zie dat ik de afslag moet hebben, kan ik op 'normale' snelwegen even gas bij geven, de inhaalactie afmaken en met variabele snelheid tussen de auto's op strook 1 en 2 door de afslag nemen. Resultaat: niemand wordt gehinderd. Is dit het geval op de A2 en rij ik op de derde strook terwijl het druk is, dan moet ik remmen (gas bij resulteert in een boete als ik 102 op de GPS rij met CC), moet ik tussen strook 1 en 2 door zonder harder te rijden dan de V-max en moeten er sowieso andere mensen voor mij gas terugnemen, omdat iedereen op de snelheidslimiet rijdt. Resultaat: grote kans op hinder. En nou niet zeggen dat je dan eerder moet anticiperen, iedereen ziet weleens een afslag op een laat moment. :')
Kan je geen quotes lezen of zat je met groots verlangen te wachten op iets waar je dan dit uitgebreide verhaal op kwijt kon?

Om eerst te reageren op je want vraag. Nergens stel ik, poog ik of is iets te lezen waar je uit kan afleiden wat mijn mening is over het zogenaamde "verkeersbeeld". Typerend omdat men (nu meneer pizza) maar wat graag de ander (ik in dit geval) in een bepaalde hoek dump, zeker als het te lastig wordt.

Kan je jouw stelling "Een hogere maximumsnelheid zorgt voor variërende snelheden en daarmee voor een goede doorstroming van het verkeer en een rustig, variabel wegbeeld" (laatste gedeelte weggelaten want ik ben het er mee eens dat de linkerijbaan over het algemeen harder rijdt dan de rechter rijbaan. Anyway, variërende snelheden, yes. Rest natuurlijk mee oneens, of beter, kan het me niet voorstellen. Heb je iets van een gaaf artikel die eigenlijk stelt dat een oneindige maximale snelheid het beste is technisch gezien (even voor het gemak veiligheid negeren, geen dank).

Het mooie van zo'n trajectcontrole is dat als je even te snel rijdt, je dit later goed kan maken. Terwijl met flitsers, ook de persoon die 98% van de tijd braaf onder de max snelheid rijdt gepakt kan worden en de slimmerd die altijd te hard rijdt misschien nooit gepakt wordt... Oneerlijk hoor. Ik ben niet voor een trajectcontrole maar een weg met elke paar km een flitser is dus beter dan zo'n trajectcontrole? Bij beide gevallen is die paniek en angst, dat is het probleem, niet de controle an sich.

Een stuk weg waar iedereen een andere snelheid rijdt, men continu van baan aan het wisselen is, even moet remmen, dan weer extra gas geven etc. Dat geeft dus een rustig verkeersbeeld? Wtf is de definitie van verkeersbeeld? En om jullie even te kalmeren, ik begrijp die irritatie met dat gedeelte op de A2 maar al te goed
pi_139780133
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:53 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

(gas bij resulteert in een boete als ik 102 op de GPS rij met CC
Wat een onzin.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:42:37 #61
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_139780155
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:34 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Gas los een optie?
Direct op de rem trappen als de druppels beginnen te vallen is inderdaad idioot. Ik denk echter niet dat Yreal uitsluitend daarop doelde.
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 10 mei 2014 @ 17:07:44 #62
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_139780987
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Kan je geen quotes lezen of zat je met groots verlangen te wachten op iets waar je dan dit uitgebreide verhaal op kwijt kon?
Dat laatste. Uiteraard.
quote:
Om eerst te reageren op je want vraag. Nergens stel ik, poog ik of is iets te lezen waar je uit kan afleiden wat mijn mening is over het zogenaamde "verkeersbeeld". Typerend omdat men (nu meneer pizza) maar wat graag de ander (ik in dit geval) in een bepaalde hoek dump, zeker als het te lastig wordt.
Aan de hand van je reacties is altijd een aardig beeld te schetsen van hoe je over de situatie denkt, ook al geef je geen expliciete mening. En hij dumpt je nergens in een hoekje, dat suggereer je. Net zoals hij suggereert dat jij dat vindt. In vraagvorm nog wel. Ik nam aan dat "typerend" gelijk stond aan "niet mee eens". En dat is blijkbaar ook zo.
quote:
Kan je jouw stelling "Een hogere maximumsnelheid zorgt voor variërende snelheden en daarmee voor een goede doorstroming van het verkeer en een rustig, variabel wegbeeld" (laatste gedeelte weggelaten want ik ben het er mee eens dat de linkerijbaan over het algemeen harder rijdt dan de rechter rijbaan. Anyway, variërende snelheden, yes. Rest natuurlijk mee oneens, of beter, kan het me niet voorstellen. Heb je iets van een gaaf artikel die eigenlijk stelt dat een oneindige maximale snelheid het beste is technisch gezien (even voor het gemak veiligheid negeren, geen dank).
Geen artikel, wel algeheel wegbeeld. Wegsituaties zijn praktijkwerk, geen theorie. En in de praktijk zou geen snelheidslimiet ideaal zijn voor het wegbeeld, in mijn optiek, afgezien van veiligheid, emissies etc. Laat ik het omdraaien. Heb jij een gaaf artikel dat het niet zo is?
quote:
Het mooie van zo'n trajectcontrole is dat als je even te snel rijdt, je dit later goed kan maken. Terwijl met flitsers, ook de persoon die 98% van de tijd braaf onder de max snelheid rijdt gepakt kan worden en de slimmerd die altijd te hard rijdt misschien nooit gepakt wordt... Oneerlijk hoor. Ik ben niet voor een trajectcontrole maar een weg met elke paar km een flitser is dus beter dan zo'n trajectcontrole? Bij beide gevallen is die paniek en angst, dat is het probleem, niet de controle an sich.
Ik ben überhaupt tegen elke vorm van vaste snelheidscontrole op snelwegen. Zowel flitsers en trajectcontrole. Dat hoort enkel een taak van (onopvallende) surveillance te zijn vind ik. Maar dat is een hele andere discussie. Overigens ben ik het eens met je argument over enige paniek en angst.
quote:
Een stuk weg waar iedereen een andere snelheid rijdt, men continu van baan aan het wisselen is, even moet remmen, dan weer extra gas geven etc. Dat geeft dus een rustig verkeersbeeld? Wtf is de definitie van verkeersbeeld? En om jullie even te kalmeren, ik begrijp die irritatie met dat gedeelte op de A2 maar al te goed
Het doorgestreepte deel is niet van toepassing als iedereen gewoon met het verkeer bezig is. Op andere snelwegen ga jij toch ook niet continue remmen of gas bij geven? Iedere snelweg met meer dan 2 stroken kan ik over het algemeen hele lange stukken op de CC rijden zonder al te veel van baan te wisselen. En dan rij ik nog zoveel mogelijk rechts ook. Ik vind dat een rustiger beeld dan allemaal krampachtige mensen met een "ik rij in een trajectcontrole, aaah, eng, boetes, staren naar m'n snelheidsmeter"-instelling.
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:41 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Laat ik het anders verwoorden: dan neem ik het risico dat ik gemiddeld te hard rij en dus op een boete. En dat risico wil je vermijden.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 17:13:29 #63
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_139781214
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:47 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Rijbewijs kwijt doet ook pijn als je miljonair bent :P
Het dwingt wel respect af in de scene als je later mee kunt praten over het moeten inleveren van je rijbewijs vanwege te hoge snelheid. Mij is het helaas nog niet gelukt, geflitst met 48km/u te hard (en boete gekregen) is tot nu toe mijn 'beste' prestatie.
Als je dan toch geflitst wordt moet het wel met een respectabele snelheid gebeuren vind ik.
pindazakje
pi_139781250
Installeer eens flitsnav of flitsmeister. Die hebben beiden een gemiddeldenmeter in de TC. En ontdek dat je je heel wat meer kunt veroorloven dan je zelf denkt.
  FOK!fotograaf zaterdag 10 mei 2014 @ 17:40:30 #65
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_139781981
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
Overigens mag je in de avond en 's nachts gewoon 130 daar. :)
Niet het gehele deel...

Irritatie vandaag: een brug die open gaat en je gewoon 20 minuten kost...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 10 mei 2014 @ 19:56:24 #66
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_139786106
Ging alweer lang goed he..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 10 mei 2014 @ 19:59:49 #67
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_139786259
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 17:40 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Niet het gehele deel...

Irritatie vandaag: een brug die open gaat en je gewoon 20 minuten kost...
Niet een knopje in je auto hebben waarmee die in een helikopter veranderd :')
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
  zaterdag 10 mei 2014 @ 20:00:16 #68
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_139786280
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 17:40 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Niet het gehele deel...

Irritatie vandaag: een brug die open gaat en je gewoon 20 minuten kost...
ik heb wel eens voor de Brienenoord gestaan die niet meer dicht ging door de warmte, lekker een beetje vooraan, met je ponem in de zon bij een graadje of 30 en no way out..

Na een uurtje ofzo was de brandweer ter plekke via de andere kant, en een uurtje of anderhalf later hadden ze hem weer dicht en konden we gaan rijden.. Heel geweldig.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_139786398
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 19:56 schreef Sounddragon het volgende:
Ging alweer lang goed he..
Wat bedoel je?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 20:04:07 #70
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139786438
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 20:00 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik heb wel eens voor de Brienenoord gestaan die niet meer dicht ging door de warmte, lekker een beetje vooraan, met je ponem in de zon bij een graadje of 30 en no way out..

Na een uurtje ofzo was de brandweer ter plekke via de andere kant, en een uurtje of anderhalf later hadden ze hem weer dicht en konden we gaan rijden.. Heel geweldig.
Oh man het zal je maar gebeuren dat je zo in je auto opgesloten zit. :X Zelfs bij een kleine file vind ik dat gevoel al rot...

Had je toen airco, of werd het sauna? :P
pi_139786649
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 19:59 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Niet een knopje in je auto hebben waarmee die in een helikopter veranderd :')
.
pi_139786657
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 20:00 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik heb wel eens voor de Brienenoord gestaan die niet meer dicht ging door de warmte, lekker een beetje vooraan, met je ponem in de zon bij een graadje of 30 en no way out..

Na een uurtje ofzo was de brandweer ter plekke via de andere kant, en een uurtje of anderhalf later hadden ze hem weer dicht en konden we gaan rijden.. Heel geweldig.
Waarom stap je niet gewoon uit om lekker te chillen? Deden wij ook altijd als de brug bij Sluiskil, Zeeland, open stond. Ook als de Haringvlietburg open staat. Officiëel mag het niet, op de snelweg lopen, maar als een agent daarvoor een bekeuring gaat geven... :') :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zaterdag 10 mei 2014 @ 20:20:10 #73
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_139787207
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 20:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
Take an educated guess.

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 20:04 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Oh man het zal je maar gebeuren dat je zo in je auto opgesloten zit. :X Zelfs bij een kleine file vind ik dat gevoel al rot...

Had je toen airco, of werd het sauna? :P
Deuren kunnen open, en ik ben niet gehandicapped, dus je kunt er gewoon effe uit, alleen word je daar ook niet blij van met die temperaturen. Asfalt is teringheet, da's net een oven op de zomerdag.
Ik had toen geen AC, was met een mobiele kraan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 20:08 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Waarom stap je niet gewoon uit om lekker te chillen? Deden wij ook altijd als de brug bij Sluiskil, Zeeland, open stond. Ook als de Haringvlietburg open staat. Officiëel mag het niet, op de snelweg lopen, maar als een agent daarvoor een bekeuring gaat geven... :') :')
Ook gedaan natuurlijk, al is het maar om effe de benen te strekken. Geven ze geen prent voor dan.. sowieso; als jij vast staat, staan zij dat ook lijkt me, en vluchtstroken heb je daar niet. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_139788367
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 20:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Take an educated guess.


Excuses dat ik het niet met iemand eens was. Ik begrijp een forum helemaal verkeerd.
Dank voor de wijsheid en controle, discussies zijn inderdaad onzinnig _O_
  zondag 11 mei 2014 @ 19:32:43 #75
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_139836883
Gisteren wat meegemaakt waar ik toch wel even van stond te kijken.....

Zelf reed ik op het vak om rechtsaf te slaan met een gangetje van 30-40km/h (afremmende voor oprijden snelweg), links naast me een busbaan met doorgetrokken streep en daarnaast een vak voor rechtdoor ook met doorgetrokken streep.

Komt er in een keer van achteren een politiemotor aan die hem rechtdoor voorsorteert, vervolgens over de busbaan heen gooit en hem bijna in m'n zijscherm parkeert. Het is dat ik nog ruimte had rechts anders....

Oude kruispunt zonder busbaan, maar idee is hetzelfde;
https://www.google.nl/map(...)d:0xdd4e26411860392e
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')