abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140082953
quote:
14s.gif Op zondag 18 mei 2014 10:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Herkendbaar, had een tijdje geleden op de snelweg iets vergelijkbaars :Y ; dikke dAuwdi komt met (schat ik) 160 ofzo aanvliegen op de linkerrijstrook, ik rijd rechts met 120 ofzo, wil uitvoegen, en hij smijt hem ergens 150 meter achter me al naar rechts, helemaal onlogisch natuurlijk gezien de situatie en zijn/mijn snelheid, behalve als hij van plan zou zijn om me langs rechts over de uitvoegstrook vet hard voorbij te vlammen. Dus toen ik nog 30 - 40 meter voor de uitvoegstrook zat, zat hij al half op de vluchtstrook, en ik zet mijn knippertje aan naar rechts.. dat werd dus een ABS testje voor meneer. :')
Officieel moet jij natuurlijk ook 300 meter voor het uitvoegen al richting aangeven.

Ik keur het gedrag van die idioot niet goed natuurlijk, maar vrachtwagens hebben ook last van bovenstaande.

Die geven pas richting aan als de uitvoegstrook begonnen is, terwijl jij in je autootje er al bijna langs zat op de uitvoegstrook.

Mijn grootste ergernis is dan ook het niet correct gebruiken van die richtingaanwijzers.
Ik heb het idee dat niemand die dingen meer gebruikt. Het wordt met het jaar erger ook.
Op rotondes is het helemaal een mode aan het worden.
  zondag 18 mei 2014 @ 11:22:35 #152
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140083156
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:10 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Officieel moet jij natuurlijk ook 300 meter voor het uitvoegen al richting aangeven.

Ik keur het gedrag van die idioot niet goed natuurlijk, maar vrachtwagens hebben ook last van bovenstaande.

Die geven pas richting aan als de uitvoegstrook begonnen is, terwijl jij in je autootje er al bijna langs zat op de uitvoegstrook.

Mijn grootste ergernis is dan ook het niet correct gebruiken van die richtingaanwijzers.
Ik heb het idee dat niemand die dingen meer gebruikt. Het wordt met het jaar erger ook.
Op rotondes is het helemaal een mode aan het worden.
Officieel mag hij daar net zo hard als ik, en dan was het hele verhaal niet eens spannend geweest. Volgens mij geef je pas richting aan als je daadwerkelijk van rijstrook wisselt, alleen bij afslaan naar een andere weg doe je dat een stuk je ervoor al, maar bijvoorbeeld binnen de kom is 300 meter al debiel ver van te voren.. ik dacht dat het iets van 50 meter was ofzo. :)
En laten we maar niet voor de tachtigste keer aan de "richting-aangeven-op-rotondes" discussie beginnen, want die heeft al een baard van hier tot Budapest :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_140083240
quote:
14s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Officieel mag hij daar net zo hard als ik, en dan was het hele verhaal niet eens spannend geweest. Volgens mij geef je pas richting aan als je daadwerkelijk van rijstrook wisselt, alleen bij afslaan naar een andere weg doe je dat een stuk je ervoor al, maar bijvoorbeeld binnen de kom is 300 meter al debiel ver van te voren.. ik dacht dat het iets van 50 meter was ofzo. :)
En laten we maar niet voor de tachtigste keer aan de "richting-aangeven-op-rotondes" discussie beginnen, want die heeft al een baard van hier tot Budapest :')
copy paste :')

De afstanden waarbinnen je richting aan moet geven zijn:
* op autosnelwegen 300 meter voor de uitvoegstrook;
* op wegen binnen de bebouwde kom (50 km/u) op ongeveer 100 meter voor het kruispunt;
* op wegen buiten de bebouwde kom of op 70 km/u wegen binnen de bebouwde kom ca. 200 meter voor het kruispunt. Wanneer er een uitvoegstrook of sorteervlak aanwezig is, is ca. 50 meter voldoende.
* in woonstraten is 50 meter voldoende.
  zondag 18 mei 2014 @ 11:29:10 #154
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140083273
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:26 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

copy paste :')

De afstanden waarbinnen je richting aan moet geven zijn:
* op autosnelwegen 300 meter voor de uitvoegstrook;
* op wegen binnen de bebouwde kom (50 km/u) op ongeveer 100 meter voor het kruispunt;
* op wegen buiten de bebouwde kom of op 70 km/u wegen binnen de bebouwde kom ca. 200 meter voor het kruispunt. Wanneer er een uitvoegstrook of sorteervlak aanwezig is, is ca. 50 meter voldoende.
* in woonstraten is 50 meter voldoende.
Ow jeej, ik ben een verkeershufter; ik geef altijd meestal braaf richting aan, maar veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te laat :@ ;( :'(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_140083297
Dat lijkt me geenszins een wetsartikel. Puur indicatie.
  zondag 18 mei 2014 @ 11:32:56 #156
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140083343
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:30 schreef kikoooooo het volgende:
Dat lijkt me geenszins een wetsartikel. Puur indicatie.
http://www.onlinetheorieles.nl/theorieboek/39.html


[edit]

Hihi;

quote:
Les 15: Signalen die je met de auto kan geven
Communicatie
Om met het overige verkeer tegelijk van de weg gebruik te maken, moet je voortdurend kenbaar maken wat je wilt gaan doen. Daarom moet je in het verkeer duidelijke signalen geven. Dit kan je doen met:
* richtingaanwijzer;
* claxon;
* remlichten;
* koplampen;
* hand- en armgebaren.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 18 mei 2014 @ 11:43:49 #157
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_140083628
quote:
9s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ow jeej, ik ben een verkeershufter; ik geef altijd meestal braaf richting aan, maar veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te laat :@ ;( :'(
Ik geef direct toe dat die 300 meter ook nergens over gaat.

Het wordt alleen zo wel geleerd aan iedereen. En er is een verschil tussen 300 meter en het pas doen als je van rijbaan gaat wisselen.

Ik merk alleen op de weg dat geen hond er iets om geeft en schijt heeft aan al het andere verkeer.
Er zijn heel veel mensen met zichzelf en zijn/haar telefoon bezig om vervolgens niet eens door te hebben wat voor irritaties het oplevert door verkeerd richting aan te geven.
pi_140090922
Ik heb mijn rijbewijs pas een maandje, maar als ik ga uitvoegen jengel ik 300 meter voor de uitvoegstrook mijn richting gewoon aan. Soort automatisme is dat geworden, terwijl mijn ouders nog vroegen waarom ik dat deed. Die hadden dat vroeger nooit geleerd of zo, en geven dus pas richting aan als ze er meteen af gaan.
  zondag 18 mei 2014 @ 16:04:11 #160
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_140091311
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 15:52 schreef sneakydesert het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs pas een maandje, maar als ik ga uitvoegen jengel ik 300 meter voor de uitvoegstrook mijn richting gewoon aan. Soort automatisme is dat geworden, terwijl mijn ouders nog vroegen waarom ik dat deed. Die hadden dat vroeger nooit geleerd of zo, en geven dus pas richting aan als ze er meteen af gaan.
Ik doe dit alleen als ik met max snelheid aankom en op de eerste rijstrook langzaam wordt gereden.
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
  zondag 18 mei 2014 @ 16:07:00 #161
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_140091408
Ik vind die 300 meter van te voren een beetje vreemd.

Ik kijk meestal of er auto's aankomen en knipper pas wanneer ik denk dat het vrij is en van plan ben om van baan te verwisselen. Bij uitritten waar je alleen naar rechts eraf moet valt het mee, maar soms heb je uitvoegstroken waar auto's ook binnen rijden. Als je dan je knipper aan houdt weet niemand wanneer je daadwerkelijk naar rechts gaat...
  zondag 18 mei 2014 @ 16:07:40 #162
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_140091437
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:04 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Ik doe dit alleen als ik met max snelheid aankom en op de eerste rijstrook langzaam wordt gereden.
:?

Mij is overigens bij rijles zelfs 600m aangeleerd, en dan pas uitzetten thv het chevron bord. Maar tegenwoordig doe ik dat ook niet meer altijd.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 18 mei 2014 @ 16:09:20 #163
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_140091496
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:07 schreef Eix het volgende:

[..]

:?

Mij is overigens bij rijles zelfs 600m aangeleerd, en dan pas uitzetten thv het chevron bord. Maar tegenwoordig doe ik dat ook niet meer altijd.
Wat snap je er niet aan?
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_140091740
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:07 schreef NieuweNier het volgende:
maar soms heb je uitvoegstroken waar auto's ook binnen rijden. Als je dan je knipper aan houdt weet niemand wanneer je daadwerkelijk naar rechts gaat...
Uitvoegstroken waar ook auto's de snelweg op kunnen rijden heten weefvlakken. Dat is een strook waarop op- en afritten zijn aangesloten, en waarop het afslaand verkeer voorrang heeft (omdat die van de doorgaande weg, namelijk de snelweg, afkomen). Hier is het gewoon goed opletten en met oogcontact communiceren.

[ Bericht 13% gewijzigd door sneakydesert op 18-05-2014 16:23:26 ]
  zondag 18 mei 2014 @ 16:16:19 #165
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_140091745
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:09 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Wat snap je er niet aan?
Rijstroken worden in Nederland geteld vanaf de binnenberm. Eerste rijstrook is dus de meest linkerrijstrook. Ik snap niet waarom je dan alleen in de situatie dat daar langzaam wordt gereden je richtingaanwijzer gebruikt.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 18 mei 2014 @ 16:23:25 #166
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_140091961
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:07 schreef NieuweNier het volgende:
Ik vind die 300 meter van te voren een beetje vreemd.

Ik kijk meestal of er auto's aankomen en knipper pas wanneer ik denk dat het vrij is en van plan ben om van baan te verwisselen. Bij uitritten waar je alleen naar rechts eraf moet valt het mee, maar soms heb je uitvoegstroken waar auto's ook binnen rijden. Als je dan je knipper aan houdt weet niemand wanneer je daadwerkelijk naar rechts gaat...
Het is denk ik beter om toch je knipper aan te zetten, zodat je in elk geval duidelijk maakt dat je de intentie hebt om eraf te gaan, zodat mensen eventueel ruimte voor je kunnen maken of je niet in de weg rijden. Zeker als het druk is, werkt dat beter dan wachten op een gaatje zonder je knipperlicht aan, omdat niemand dan weet dat je eraf wil.
  zondag 18 mei 2014 @ 16:26:22 #167
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_140092053
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:16 schreef Eix het volgende:

[..]

Rijstroken worden in Nederland geteld vanaf de binnenberm. Eerste rijstrook is dus de meest linkerrijstrook. Ik snap niet waarom je dan alleen in de situatie dat daar langzaam wordt gereden je richtingaanwijzer gebruikt.
Iets over gevaarzetting en rechts inhalen.
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_140092112
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:26 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Iets over gevaarzetting en rechts inhalen.
Kun je de situatie nog eens uitleggen? Ik begrijp het niet helemaal :)
  FOK!fotograaf zondag 18 mei 2014 @ 18:57:58 #169
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_140097694
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:28 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Kun je de situatie nog eens uitleggen? Ik begrijp het niet helemaal :)
Als er op de eerste rijstrook langzaam gereden wordt waardoor hij mensen daar rechts zou inhalen, laat hij zo zien dat hij de afrit neemt.

Irritatie: Spitsstroken open terwijl geen hond ze gebruikt en mensen die 50 rijden op een 80 weg. Die laatste heb ik maar ingehaald.
Oja, en op de heenrit VOL afgesneden worden door een caravan. In een bocht naar rechts je hele combinatie naar links verplaatsen met spiegels die nipt langs je voertuig kijken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Pizza_Boom op 18-05-2014 19:03:32 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_140104593
Tijdens het draaien van het stuur, pas een vinger uitsteken om de richtingaanwijzer aan te zetten.
.
pi_140105772
quote:
2s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:23 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is denk ik beter om toch je knipper aan te zetten, zodat je in elk geval duidelijk maakt dat je de intentie hebt om eraf te gaan, zodat mensen eventueel ruimte voor je kunnen maken of je niet in de weg rijden. Zeker als het druk is, werkt dat beter dan wachten op een gaatje zonder je knipperlicht aan, omdat niemand dan weet dat je eraf wil.
Ik doe dat dus niet meer sinds ik een paar keer een bijna aanrijding heb gehad bij een weefvlak. Teveel mensen die hem dan met 90 voor je neus naar links knallen terwijl je aan komt zeilen met 120.
pi_140106248
Mwah niet zozeer een ergernis, maar wel het toonbeeld van de gemiddelde automobilist. Zelf rijd ik zoveel mogelijk op de recherrijstrook. Zo ook vorige week op de snelweg.

Ik haalde een vrachtwagen in. Achter mij reden 3 auto's. De afstand tussen mij en de eerste achterliggende auto was een lengte waar 2 vrachtwagens met trailer tussen passen.

Nadat ik de vrachtwagen had ingehaald, ging ik weer naar rechts. Een paar honderd meter voor mij reed een vrachtwagen, maar mijn plan was om dan weer naar links te gaan. So far so good, maar opeens, toen ik de vrachtwagen naderde, gingen zij, alledrie de auto's harder rijden, waardoor ik mij ' klemreed'. Ik had hier op geanticipeerd, en kon door gas los te laten hierna rustig weer naar links, maar ik vind dit wel matig gedrag. Een beetje een ander afstraffen omdat hij zich netjes aan de regels houdt. Ik geef anderen daarentegen de ruimte als zij een vrachtwagen naderen.
pi_140106719
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 21:27 schreef Daeron het volgende:

[..]

Ik doe dat dus niet meer sinds ik een paar keer een bijna aanrijding heb gehad bij een weefvlak. Teveel mensen die hem dan met 90 voor je neus naar links knallen terwijl je aan komt zeilen met 120.
Komt omdat elke debiel in Nederland op zo'n weefvak bij het eerste blokje al in of uitgevoegd wil zijn, terwijl de meeste weefvakken op grote knooppunten soms een kilometer lang zijn.
pi_140107752
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 21:39 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Komt omdat elke debiel in Nederland op zo'n weefvak bij het eerste blokje al in of uitgevoegd wil zijn, terwijl de meeste weefvakken op grote knooppunten soms een kilometer lang zijn.
Jep, vooral ergerlijk als mensen dat in een file doen en daardoor meters asfalt op de invoegstrook onbenut laten
  zondag 18 mei 2014 @ 21:59:14 #175
11102 knep
Mountainfreak
pi_140108167
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 21:39 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Komt omdat elke debiel in Nederland op zo'n weefvak bij het eerste blokje al in of uitgevoegd wil zijn, terwijl de meeste weefvakken op grote knooppunten soms een kilometer lang zijn.
Hetzelfde fenomeen als ruim voor het 'vanaf hier ritsen' bord al gaan invoegen :').
  maandag 19 mei 2014 @ 02:26:55 #176
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_140118879
Het tankstation waar ik altijd naartoe ga is 7 cent per liter duurder geworden :'(
pi_140118998
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 02:26 schreef NieuweNier het volgende:
Het tankstation waar ik altijd naartoe ga is 7 cent per liter duurder geworden :'(
In hoeveel tijd?
Als ik vergelijk met waar ik altijd tank vergeleken met 20 jaar geleden is het verschil wel wat groter....
pi_140119167
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 02:26 schreef NieuweNier het volgende:
Het tankstation waar ik altijd naartoe ga is 7 cent per liter duurder geworden :'(
:')
  maandag 19 mei 2014 @ 16:43:02 #179
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_140133942
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 02:55 schreef vannelle het volgende:

[..]

In hoeveel tijd?
Als ik vergelijk met waar ik altijd tank vergeleken met 20 jaar geleden is het verschil wel wat groter....
In 4 dagen. Ik begrijp echt niet hoe het kan.

Diesel kost er nu 1.42 per liter. Dat is redelijk, maar niet spotgoedkoop zoals de 1.35 per liter eerst. :'(
pi_140135397
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 21:33 schreef Alt-tab het volgende:
Mwah niet zozeer een ergernis, maar wel het toonbeeld van de gemiddelde automobilist. Zelf rijd ik zoveel mogelijk op de recherrijstrook. Zo ook vorige week op de snelweg.

Ik haalde een vrachtwagen in. Achter mij reden 3 auto's. De afstand tussen mij en de eerste achterliggende auto was een lengte waar 2 vrachtwagens met trailer tussen passen.

Nadat ik de vrachtwagen had ingehaald, ging ik weer naar rechts. Een paar honderd meter voor mij reed een vrachtwagen, maar mijn plan was om dan weer naar links te gaan. So far so good, maar opeens, toen ik de vrachtwagen naderde, gingen zij, alledrie de auto's harder rijden, waardoor ik mij ' klemreed'. Ik had hier op geanticipeerd, en kon door gas los te laten hierna rustig weer naar links, maar ik vind dit wel matig gedrag. Een beetje een ander afstraffen omdat hij zich netjes aan de regels houdt. Ik geef anderen daarentegen de ruimte als zij een vrachtwagen naderen.
Ik dump de auto naar links als ik klemgereden dreig te worden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_140135883
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 16:43 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

In 4 dagen. Ik begrijp echt niet hoe het kan.

Diesel kost er nu 1.42 per liter. Dat is redelijk, maar niet spotgoedkoop zoals de 1.35 per liter eerst. :'(
Dat komt door spanningen in het Midden-Oosten.
Zodra het daar wat moeilijker wordt gaat de olieprijs omhoog.
Alleen jammer dat de prijs nooit verlaagd wordt als de spanningen afgenomen zijn.....
  maandag 19 mei 2014 @ 17:42:31 #182
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_140135958
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 17:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik dump de auto naar links als ik klemgereden dreig te worden.
Topper!!
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_140136155
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 17:40 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat komt door spanningen in het Midden-Oosten.
Zodra het daar wat moeilijker wordt gaat de olieprijs omhoog.
Alleen jammer dat de prijs nooit verlaagd wordt als de spanningen afgenomen zijn.....
Dhr. vannelle, ik heb vernomen dat u ervaring heeft als rijinstructeur. Bij deze wil ik u een vraag stellen wat betreft het op- en terugschakelen.

Hoe kunnen we dit zo vloeiend doen dat onze koffiedrinkende passagier niet eens doorheeft dat de chauffeur schakelt?

Het stoort me, als ik anderen stoor.
pi_140136192
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 17:42 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Topper!!
Geef gas toe als ik onder maximum snelheid rij (vaak zelfs als ik al op maximum snelheid rij ook nog) als mijn achterliggers zelf geen baan op kunnen schuiven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_140138333
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 17:47 schreef rumiii het volgende:

[..]

Dhr. vannelle, ik heb vernomen dat u ervaring heeft als rijinstructeur. Bij deze wil ik u een vraag stellen wat betreft het op- en terugschakelen.

Hoe kunnen we dit zo vloeiend doen dat onze koffiedrinkende passagier niet eens doorheeft dat de chauffeur schakelt?

Het stoort me, als ik anderen stoor.
Je kunt toch gvd een beetje met gevoel schakelen? Niet je poot zo lomp op de koppeling trappen en eraf halen.
pi_140138482
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 18:52 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Je kunt toch gvd een beetje met gevoel schakelen? Niet je poot zo lomp op de koppeling trappen en eraf halen.
Ik heb t over perfectie vriend
pi_140139311
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 21:33 schreef Alt-tab het volgende:
Ik haalde een vrachtwagen in. Achter mij reden 3 auto's. De afstand tussen mij en de eerste achterliggende auto was een lengte waar 2 vrachtwagens met trailer tussen passen.

Daarom ga ik alleen nog naar rechts in zo;n situatie als de achterligger duidelijk maakt erlangs te willen en wat dichter erop gaat rijden.

Of ik naar rechts, maar als degene erachter geen aanstalten maakt om harder te gaan trap ik hem weer naar links.

quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 17:47 schreef rumiii het volgende:
Hoe kunnen we dit zo vloeiend doen dat onze koffiedrinkende passagier niet eens doorheeft dat de chauffeur schakelt?
Snel de koppeling in en zo laat mogelijk van gas af, net voordat de toeren omhoog willen schieten. Gepast gas geven en koppeling langzaam laten opkomen. Je moeten kunnen inschatten op welk toerental je weer moet koppelen.
.
pi_140139443
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 17:47 schreef rumiii het volgende:

[..]

Dhr. vannelle, ik heb vernomen dat u ervaring heeft als rijinstructeur. Bij deze wil ik u een vraag stellen wat betreft het op- en terugschakelen.

Hoe kunnen we dit zo vloeiend doen dat onze koffiedrinkende passagier niet eens doorheeft dat de chauffeur schakelt?

Het stoort me, als ik anderen stoor.
Geachte heer rumii,

Ik stel voor dat u een automaat gaat rijden of proberen vloeiend te schakelen omdat u het zelf wenst te kunnen. Net als vroeger toen u aan het lessen was zeg maar.
Om verspilling van dure koffie en onnodig vlekken in uw bekleding te voorkomen kan ik u tevens aanraden uw koffiedrinkende passagier een tuitbekertje te geven totdat u voor u zelf voldoende overtuigd bent dat u de eerder aangeleerde techniek opnieuw en hopelijk nu wel begrijpt.
pi_140142588
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 19:17 schreef vannelle het volgende:

[..]

Geachte heer rumii,

Ik stel voor dat u een automaat gaat rijden of proberen vloeiend te schakelen omdat u het zelf wenst te kunnen. Net als vroeger toen u aan het lessen was zeg maar.
Om verspilling van dure koffie en onnodig vlekken in uw bekleding te voorkomen kan ik u tevens aanraden uw koffiedrinkende passagier een tuitbekertje te geven totdat u voor u zelf voldoende overtuigd bent dat u de eerder aangeleerde techniek opnieuw en hopelijk nu wel begrijpt.
Opvallend dat u mijn techniek onderschat. Waarschijnlijk is het voorbeeld met de koffie u niet helemaal duidelijk. Het gaat mij om het voorkomen van zelfs de kleinste gewichtsverschuivingen. Als een beker koffie in een houder zou zitten, zou er geen enkele beweging te zien moeten zijn in de beker, geen enkele 'golf' door het schakelen, zelfs geen kleine 'golf'.

De gewichtsverschuiven waarvan u in uw post van uitgaan zijn absurd

Soort van ocd dus :D
pi_140143504
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 20:26 schreef rumiii het volgende:

[..]

Opvallend dat u mijn techniek onderschat. Waarschijnlijk is het voorbeeld met de koffie u niet helemaal duidelijk. Het gaat mij om het voorkomen van zelfs de kleinste gewichtsverschuivingen. Als een beker koffie in een houder zou zitten, zou er geen enkele beweging te zien moeten zijn in de beker, geen enkele 'golf' door het schakelen, zelfs geen kleine 'golf'.

De gewichtsverschuiven waarvan u in uw post van uitgaan zijn absurd

Soort van ocd dus :D
Het voorbeeld met koffie doet mij gelijk denken aan mijn D(=bus, zo'n groot voertuig waar je veel mensen in kan proppen. Meestal gevuld met ouderen) examen. Daarin leer je pas schakelen (mits schakelbak ofcourse). Tijdens het examen zet de examinator een volle kop koffie op de dash en als daar ook maar 1 druppeltje van gemorst wordt faal je het examen. Je moet gewoon goed aanvoelen wanneer de koppeling grijpt.
pi_140143876
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 20:26 schreef rumiii het volgende:

[..]

Opvallend dat u mijn techniek onderschat. Waarschijnlijk is het voorbeeld met de koffie u niet helemaal duidelijk. Het gaat mij om het voorkomen van zelfs de kleinste gewichtsverschuivingen. Als een beker koffie in een houder zou zitten, zou er geen enkele beweging te zien moeten zijn in de beker, geen enkele 'golf' door het schakelen, zelfs geen kleine 'golf'.

De gewichtsverschuiven waarvan u in uw post van uitgaan zijn absurd

Soort van ocd dus :D
Geachte heer,

Het is niet dat ik uw techniek onderschat, u bent geslaagd voor uw rijbewijs dus uw techniek zal wel in orde zijn geweest ten tijde van het examen.
Hetgeen mij zorgen baart is het feit dat u sinds u klaarblijkelijk zelfstandig mag autorijden aangeeft te zijn verleert hoe u normaal een auto hoort te bedienen.
Het heeft ooit tot uw basisvaardigheden behoord en ik vind het zorgwekkend om door uw vraagstelling te vernemen dat uw vermogen om een voertuig te bedienen nu onvoldoende is waaruit ik kan concluderen dat de u destijds aangeleerde vaardigheden ontglipt zijn.

Als tip kan ik u meegeven dat als u een koffiedrinkende passagier heeft ook geen bochten te maken aangezien er in bochten ook koffie-opdrijvende krachten plaats vinden.

Totdat u een oplossing hebt gevonden voor uw klaarblijkelijk onvermogen een voertuig op de juiste manier te bedienen hoop ik u met deze tip een oplossing geboden te hebben.

Enneuh.... ;)
Ik ben niet helemaal serieus, dit even als disclaimer. ;)
pi_140146116
Als je met een schakelbak schakelt verliest de auto altijd zijn trekkracht, als je stevig versnelt dan haal je die versnelling er op dat moment compleet uit, mocht je constante snelheid rijden dan maakt dat niet zoveel uit.

Mja om eerst de versnelling er langzaam uit te halen voordat je gaat schakelen voor iets minder bewegende koffie...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_140150131
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 21:19 schreef ludovico het volgende:
Als je met een schakelbak schakelt verliest de auto altijd zijn trekkracht, als je stevig versnelt dan haal je die versnelling er op dat moment compleet uit, mocht je constante snelheid rijden dan maakt dat niet zoveel uit.

Mja om eerst de versnelling er langzaam uit te halen voordat je gaat schakelen voor iets minder bewegende koffie...
Of eerst de koppeling intrappen en dán pas je gas loslaten, opschakelen en dan subtiel de koppeling op laten komen wil ook wel eens helpen. ;)
pi_140156870
Had iemand het over koffie drinken in de auto?
pi_140157077
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 01:56 schreef sneakydesert het volgende:
Had iemand het over koffie drinken in de auto?
[ afbeelding ]
Da's geen auto, geen koffie en z'n slome drol wil je echt voor je hebben rijden.
Zit alleen een beetje met water te spelen, zou de politie wat meer op moeten controleren. :+
  dinsdag 20 mei 2014 @ 09:59:17 #196
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140160251
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 16:43 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

In 4 dagen. Ik begrijp echt niet hoe het kan.

Diesel kost er nu 1.42 per liter. Dat is redelijk, maar niet spotgoedkoop zoals de 1.35 per liter eerst. :'(
1.30 gisteren, vorige week zelfs 1.28 :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 20 mei 2014 @ 17:41:41 #197
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_140173341
Echt he in de auto gaan dingen er soms vreemd aan toe, maar op je scooter maak je constant bijna dood ervaringen mee.

Vandaag was ik terug van mijn werk 60 aan het rijden waar je 50 mocht. Gewoon volgas in de hoop dat auto's je niet aan de kant willen duwen.

Het was een shared space straat. Breed genoeg om twee auto's te laten passeren, maar zo smal dat ze af moeten remmen en op het fietspad moeten.

Halverwege de weg werd hij ook opgesplitst met paaltjes voor een bushalte.

Vlak voor die opsplitsing (waar dus 1 auto past en geen fietser ernaast) begint er ineens een busje keihard op me te bumperkleven en te toeteren. Ik reed in het midden van de weg en hij duwt zich ernaast en knalt hem gewoon naar rechts. Terwijl ik aan het toeteren ben.

Ik moest volop de rem om het bushokje te ontwijken met een auto achter me. Die dus ook hard moest remmen.

Zijn spiegel was voor mijn hoofd terwijl hij naar rechts aan het sturen was :X . Zelf probeer ik echt heel erg beschermd te zijn voor kwetsbaardere bestuurders. En überhaupt minstens 90 rijden in een woonwijk slaat nergens op. :( Sommige mensen wens je echt een eenzijdig ongeluk toe.

De gozer achter me was wel tof. Hij hield veel afstand met remmen en reed me niet klem. Dus ik zwaaide ff van oh sorry wat er gebeurde.

Een antiklacht is wel dat ik een enorme file heb vermeden. De hele Catherijne singel in Utrecht stond stil. Een stoplicht deed het niet en daardoor was een file ontstaan. :')
  dinsdag 20 mei 2014 @ 17:42:12 #198
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_140173353
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 09:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

1.30 gisteren, vorige week zelfs 1.28 :Y
Waar? Je maakt me jaloers :9
pi_140174961
Ik denk in België?
  dinsdag 20 mei 2014 @ 18:44:10 #200
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140175102
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 18:39 schreef JohnB52 het volgende:
Ik denk in België?
Daar. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')