abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140082953
quote:
14s.gif Op zondag 18 mei 2014 10:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Herkendbaar, had een tijdje geleden op de snelweg iets vergelijkbaars :Y ; dikke dAuwdi komt met (schat ik) 160 ofzo aanvliegen op de linkerrijstrook, ik rijd rechts met 120 ofzo, wil uitvoegen, en hij smijt hem ergens 150 meter achter me al naar rechts, helemaal onlogisch natuurlijk gezien de situatie en zijn/mijn snelheid, behalve als hij van plan zou zijn om me langs rechts over de uitvoegstrook vet hard voorbij te vlammen. Dus toen ik nog 30 - 40 meter voor de uitvoegstrook zat, zat hij al half op de vluchtstrook, en ik zet mijn knippertje aan naar rechts.. dat werd dus een ABS testje voor meneer. :')
Officieel moet jij natuurlijk ook 300 meter voor het uitvoegen al richting aangeven.

Ik keur het gedrag van die idioot niet goed natuurlijk, maar vrachtwagens hebben ook last van bovenstaande.

Die geven pas richting aan als de uitvoegstrook begonnen is, terwijl jij in je autootje er al bijna langs zat op de uitvoegstrook.

Mijn grootste ergernis is dan ook het niet correct gebruiken van die richtingaanwijzers.
Ik heb het idee dat niemand die dingen meer gebruikt. Het wordt met het jaar erger ook.
Op rotondes is het helemaal een mode aan het worden.
  zondag 18 mei 2014 @ 11:22:35 #152
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140083156
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:10 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Officieel moet jij natuurlijk ook 300 meter voor het uitvoegen al richting aangeven.

Ik keur het gedrag van die idioot niet goed natuurlijk, maar vrachtwagens hebben ook last van bovenstaande.

Die geven pas richting aan als de uitvoegstrook begonnen is, terwijl jij in je autootje er al bijna langs zat op de uitvoegstrook.

Mijn grootste ergernis is dan ook het niet correct gebruiken van die richtingaanwijzers.
Ik heb het idee dat niemand die dingen meer gebruikt. Het wordt met het jaar erger ook.
Op rotondes is het helemaal een mode aan het worden.
Officieel mag hij daar net zo hard als ik, en dan was het hele verhaal niet eens spannend geweest. Volgens mij geef je pas richting aan als je daadwerkelijk van rijstrook wisselt, alleen bij afslaan naar een andere weg doe je dat een stuk je ervoor al, maar bijvoorbeeld binnen de kom is 300 meter al debiel ver van te voren.. ik dacht dat het iets van 50 meter was ofzo. :)
En laten we maar niet voor de tachtigste keer aan de "richting-aangeven-op-rotondes" discussie beginnen, want die heeft al een baard van hier tot Budapest :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_140083240
quote:
14s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:22 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Officieel mag hij daar net zo hard als ik, en dan was het hele verhaal niet eens spannend geweest. Volgens mij geef je pas richting aan als je daadwerkelijk van rijstrook wisselt, alleen bij afslaan naar een andere weg doe je dat een stuk je ervoor al, maar bijvoorbeeld binnen de kom is 300 meter al debiel ver van te voren.. ik dacht dat het iets van 50 meter was ofzo. :)
En laten we maar niet voor de tachtigste keer aan de "richting-aangeven-op-rotondes" discussie beginnen, want die heeft al een baard van hier tot Budapest :')
copy paste :')

De afstanden waarbinnen je richting aan moet geven zijn:
* op autosnelwegen 300 meter voor de uitvoegstrook;
* op wegen binnen de bebouwde kom (50 km/u) op ongeveer 100 meter voor het kruispunt;
* op wegen buiten de bebouwde kom of op 70 km/u wegen binnen de bebouwde kom ca. 200 meter voor het kruispunt. Wanneer er een uitvoegstrook of sorteervlak aanwezig is, is ca. 50 meter voldoende.
* in woonstraten is 50 meter voldoende.
  zondag 18 mei 2014 @ 11:29:10 #154
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140083273
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:26 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

copy paste :')

De afstanden waarbinnen je richting aan moet geven zijn:
* op autosnelwegen 300 meter voor de uitvoegstrook;
* op wegen binnen de bebouwde kom (50 km/u) op ongeveer 100 meter voor het kruispunt;
* op wegen buiten de bebouwde kom of op 70 km/u wegen binnen de bebouwde kom ca. 200 meter voor het kruispunt. Wanneer er een uitvoegstrook of sorteervlak aanwezig is, is ca. 50 meter voldoende.
* in woonstraten is 50 meter voldoende.
Ow jeej, ik ben een verkeershufter; ik geef altijd meestal braaf richting aan, maar veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te laat :@ ;( :'(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_140083297
Dat lijkt me geenszins een wetsartikel. Puur indicatie.
  zondag 18 mei 2014 @ 11:32:56 #156
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_140083343
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:30 schreef kikoooooo het volgende:
Dat lijkt me geenszins een wetsartikel. Puur indicatie.
http://www.onlinetheorieles.nl/theorieboek/39.html


[edit]

Hihi;

quote:
Les 15: Signalen die je met de auto kan geven
Communicatie
Om met het overige verkeer tegelijk van de weg gebruik te maken, moet je voortdurend kenbaar maken wat je wilt gaan doen. Daarom moet je in het verkeer duidelijke signalen geven. Dit kan je doen met:
* richtingaanwijzer;
* claxon;
* remlichten;
* koplampen;
* hand- en armgebaren.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 18 mei 2014 @ 11:43:49 #157
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_140083628
quote:
9s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ow jeej, ik ben een verkeershufter; ik geef altijd meestal braaf richting aan, maar veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te laat :@ ;( :'(
Ik geef direct toe dat die 300 meter ook nergens over gaat.

Het wordt alleen zo wel geleerd aan iedereen. En er is een verschil tussen 300 meter en het pas doen als je van rijbaan gaat wisselen.

Ik merk alleen op de weg dat geen hond er iets om geeft en schijt heeft aan al het andere verkeer.
Er zijn heel veel mensen met zichzelf en zijn/haar telefoon bezig om vervolgens niet eens door te hebben wat voor irritaties het oplevert door verkeerd richting aan te geven.
pi_140090922
Ik heb mijn rijbewijs pas een maandje, maar als ik ga uitvoegen jengel ik 300 meter voor de uitvoegstrook mijn richting gewoon aan. Soort automatisme is dat geworden, terwijl mijn ouders nog vroegen waarom ik dat deed. Die hadden dat vroeger nooit geleerd of zo, en geven dus pas richting aan als ze er meteen af gaan.
  zondag 18 mei 2014 @ 16:04:11 #160
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_140091311
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 15:52 schreef sneakydesert het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs pas een maandje, maar als ik ga uitvoegen jengel ik 300 meter voor de uitvoegstrook mijn richting gewoon aan. Soort automatisme is dat geworden, terwijl mijn ouders nog vroegen waarom ik dat deed. Die hadden dat vroeger nooit geleerd of zo, en geven dus pas richting aan als ze er meteen af gaan.
Ik doe dit alleen als ik met max snelheid aankom en op de eerste rijstrook langzaam wordt gereden.
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
  zondag 18 mei 2014 @ 16:07:00 #161
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_140091408
Ik vind die 300 meter van te voren een beetje vreemd.

Ik kijk meestal of er auto's aankomen en knipper pas wanneer ik denk dat het vrij is en van plan ben om van baan te verwisselen. Bij uitritten waar je alleen naar rechts eraf moet valt het mee, maar soms heb je uitvoegstroken waar auto's ook binnen rijden. Als je dan je knipper aan houdt weet niemand wanneer je daadwerkelijk naar rechts gaat...
  zondag 18 mei 2014 @ 16:07:40 #162
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_140091437
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:04 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Ik doe dit alleen als ik met max snelheid aankom en op de eerste rijstrook langzaam wordt gereden.
:?

Mij is overigens bij rijles zelfs 600m aangeleerd, en dan pas uitzetten thv het chevron bord. Maar tegenwoordig doe ik dat ook niet meer altijd.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 18 mei 2014 @ 16:09:20 #163
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_140091496
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:07 schreef Eix het volgende:

[..]

:?

Mij is overigens bij rijles zelfs 600m aangeleerd, en dan pas uitzetten thv het chevron bord. Maar tegenwoordig doe ik dat ook niet meer altijd.
Wat snap je er niet aan?
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_140091740
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:07 schreef NieuweNier het volgende:
maar soms heb je uitvoegstroken waar auto's ook binnen rijden. Als je dan je knipper aan houdt weet niemand wanneer je daadwerkelijk naar rechts gaat...
Uitvoegstroken waar ook auto's de snelweg op kunnen rijden heten weefvlakken. Dat is een strook waarop op- en afritten zijn aangesloten, en waarop het afslaand verkeer voorrang heeft (omdat die van de doorgaande weg, namelijk de snelweg, afkomen). Hier is het gewoon goed opletten en met oogcontact communiceren.

[ Bericht 13% gewijzigd door sneakydesert op 18-05-2014 16:23:26 ]
  zondag 18 mei 2014 @ 16:16:19 #165
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_140091745
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:09 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Wat snap je er niet aan?
Rijstroken worden in Nederland geteld vanaf de binnenberm. Eerste rijstrook is dus de meest linkerrijstrook. Ik snap niet waarom je dan alleen in de situatie dat daar langzaam wordt gereden je richtingaanwijzer gebruikt.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 18 mei 2014 @ 16:23:25 #166
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_140091961
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:07 schreef NieuweNier het volgende:
Ik vind die 300 meter van te voren een beetje vreemd.

Ik kijk meestal of er auto's aankomen en knipper pas wanneer ik denk dat het vrij is en van plan ben om van baan te verwisselen. Bij uitritten waar je alleen naar rechts eraf moet valt het mee, maar soms heb je uitvoegstroken waar auto's ook binnen rijden. Als je dan je knipper aan houdt weet niemand wanneer je daadwerkelijk naar rechts gaat...
Het is denk ik beter om toch je knipper aan te zetten, zodat je in elk geval duidelijk maakt dat je de intentie hebt om eraf te gaan, zodat mensen eventueel ruimte voor je kunnen maken of je niet in de weg rijden. Zeker als het druk is, werkt dat beter dan wachten op een gaatje zonder je knipperlicht aan, omdat niemand dan weet dat je eraf wil.
  zondag 18 mei 2014 @ 16:26:22 #167
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_140092053
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:16 schreef Eix het volgende:

[..]

Rijstroken worden in Nederland geteld vanaf de binnenberm. Eerste rijstrook is dus de meest linkerrijstrook. Ik snap niet waarom je dan alleen in de situatie dat daar langzaam wordt gereden je richtingaanwijzer gebruikt.
Iets over gevaarzetting en rechts inhalen.
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_140092112
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:26 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Iets over gevaarzetting en rechts inhalen.
Kun je de situatie nog eens uitleggen? Ik begrijp het niet helemaal :)
  FOK!fotograaf zondag 18 mei 2014 @ 18:57:58 #169
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_140097694
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:28 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Kun je de situatie nog eens uitleggen? Ik begrijp het niet helemaal :)
Als er op de eerste rijstrook langzaam gereden wordt waardoor hij mensen daar rechts zou inhalen, laat hij zo zien dat hij de afrit neemt.

Irritatie: Spitsstroken open terwijl geen hond ze gebruikt en mensen die 50 rijden op een 80 weg. Die laatste heb ik maar ingehaald.
Oja, en op de heenrit VOL afgesneden worden door een caravan. In een bocht naar rechts je hele combinatie naar links verplaatsen met spiegels die nipt langs je voertuig kijken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Pizza_Boom op 18-05-2014 19:03:32 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_140104593
Tijdens het draaien van het stuur, pas een vinger uitsteken om de richtingaanwijzer aan te zetten.
.
pi_140105772
quote:
2s.gif Op zondag 18 mei 2014 16:23 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is denk ik beter om toch je knipper aan te zetten, zodat je in elk geval duidelijk maakt dat je de intentie hebt om eraf te gaan, zodat mensen eventueel ruimte voor je kunnen maken of je niet in de weg rijden. Zeker als het druk is, werkt dat beter dan wachten op een gaatje zonder je knipperlicht aan, omdat niemand dan weet dat je eraf wil.
Ik doe dat dus niet meer sinds ik een paar keer een bijna aanrijding heb gehad bij een weefvlak. Teveel mensen die hem dan met 90 voor je neus naar links knallen terwijl je aan komt zeilen met 120.
pi_140106248
Mwah niet zozeer een ergernis, maar wel het toonbeeld van de gemiddelde automobilist. Zelf rijd ik zoveel mogelijk op de recherrijstrook. Zo ook vorige week op de snelweg.

Ik haalde een vrachtwagen in. Achter mij reden 3 auto's. De afstand tussen mij en de eerste achterliggende auto was een lengte waar 2 vrachtwagens met trailer tussen passen.

Nadat ik de vrachtwagen had ingehaald, ging ik weer naar rechts. Een paar honderd meter voor mij reed een vrachtwagen, maar mijn plan was om dan weer naar links te gaan. So far so good, maar opeens, toen ik de vrachtwagen naderde, gingen zij, alledrie de auto's harder rijden, waardoor ik mij ' klemreed'. Ik had hier op geanticipeerd, en kon door gas los te laten hierna rustig weer naar links, maar ik vind dit wel matig gedrag. Een beetje een ander afstraffen omdat hij zich netjes aan de regels houdt. Ik geef anderen daarentegen de ruimte als zij een vrachtwagen naderen.
pi_140106719
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 21:27 schreef Daeron het volgende:

[..]

Ik doe dat dus niet meer sinds ik een paar keer een bijna aanrijding heb gehad bij een weefvlak. Teveel mensen die hem dan met 90 voor je neus naar links knallen terwijl je aan komt zeilen met 120.
Komt omdat elke debiel in Nederland op zo'n weefvak bij het eerste blokje al in of uitgevoegd wil zijn, terwijl de meeste weefvakken op grote knooppunten soms een kilometer lang zijn.
pi_140107752
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 21:39 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Komt omdat elke debiel in Nederland op zo'n weefvak bij het eerste blokje al in of uitgevoegd wil zijn, terwijl de meeste weefvakken op grote knooppunten soms een kilometer lang zijn.
Jep, vooral ergerlijk als mensen dat in een file doen en daardoor meters asfalt op de invoegstrook onbenut laten
  zondag 18 mei 2014 @ 21:59:14 #175
11102 knep
Mountainfreak
pi_140108167
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 21:39 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Komt omdat elke debiel in Nederland op zo'n weefvak bij het eerste blokje al in of uitgevoegd wil zijn, terwijl de meeste weefvakken op grote knooppunten soms een kilometer lang zijn.
Hetzelfde fenomeen als ruim voor het 'vanaf hier ritsen' bord al gaan invoegen :').
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')