In hoeveel tijd?quote:Op maandag 19 mei 2014 02:26 schreef NieuweNier het volgende:
Het tankstation waar ik altijd naartoe ga is 7 cent per liter duurder geworden
quote:Op maandag 19 mei 2014 02:26 schreef NieuweNier het volgende:
Het tankstation waar ik altijd naartoe ga is 7 cent per liter duurder geworden
In 4 dagen. Ik begrijp echt niet hoe het kan.quote:Op maandag 19 mei 2014 02:55 schreef vannelle het volgende:
[..]
In hoeveel tijd?
Als ik vergelijk met waar ik altijd tank vergeleken met 20 jaar geleden is het verschil wel wat groter....
Ik dump de auto naar links als ik klemgereden dreig te worden.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:33 schreef Alt-tab het volgende:
Mwah niet zozeer een ergernis, maar wel het toonbeeld van de gemiddelde automobilist. Zelf rijd ik zoveel mogelijk op de recherrijstrook. Zo ook vorige week op de snelweg.
Ik haalde een vrachtwagen in. Achter mij reden 3 auto's. De afstand tussen mij en de eerste achterliggende auto was een lengte waar 2 vrachtwagens met trailer tussen passen.
Nadat ik de vrachtwagen had ingehaald, ging ik weer naar rechts. Een paar honderd meter voor mij reed een vrachtwagen, maar mijn plan was om dan weer naar links te gaan. So far so good, maar opeens, toen ik de vrachtwagen naderde, gingen zij, alledrie de auto's harder rijden, waardoor ik mij ' klemreed'. Ik had hier op geanticipeerd, en kon door gas los te laten hierna rustig weer naar links, maar ik vind dit wel matig gedrag. Een beetje een ander afstraffen omdat hij zich netjes aan de regels houdt. Ik geef anderen daarentegen de ruimte als zij een vrachtwagen naderen.
Dat komt door spanningen in het Midden-Oosten.quote:Op maandag 19 mei 2014 16:43 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
In 4 dagen. Ik begrijp echt niet hoe het kan.
Diesel kost er nu 1.42 per liter. Dat is redelijk, maar niet spotgoedkoop zoals de 1.35 per liter eerst.
Topper!!quote:Op maandag 19 mei 2014 17:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik dump de auto naar links als ik klemgereden dreig te worden.
Dhr. vannelle, ik heb vernomen dat u ervaring heeft als rijinstructeur. Bij deze wil ik u een vraag stellen wat betreft het op- en terugschakelen.quote:Op maandag 19 mei 2014 17:40 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat komt door spanningen in het Midden-Oosten.
Zodra het daar wat moeilijker wordt gaat de olieprijs omhoog.
Alleen jammer dat de prijs nooit verlaagd wordt als de spanningen afgenomen zijn.....
Geef gas toe als ik onder maximum snelheid rij (vaak zelfs als ik al op maximum snelheid rij ook nog) als mijn achterliggers zelf geen baan op kunnen schuiven.quote:
Je kunt toch gvd een beetje met gevoel schakelen? Niet je poot zo lomp op de koppeling trappen en eraf halen.quote:Op maandag 19 mei 2014 17:47 schreef rumiii het volgende:
[..]
Dhr. vannelle, ik heb vernomen dat u ervaring heeft als rijinstructeur. Bij deze wil ik u een vraag stellen wat betreft het op- en terugschakelen.
Hoe kunnen we dit zo vloeiend doen dat onze koffiedrinkende passagier niet eens doorheeft dat de chauffeur schakelt?
Het stoort me, als ik anderen stoor.
Ik heb t over perfectie vriendquote:Op maandag 19 mei 2014 18:52 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Je kunt toch gvd een beetje met gevoel schakelen? Niet je poot zo lomp op de koppeling trappen en eraf halen.
Daarom ga ik alleen nog naar rechts in zo;n situatie als de achterligger duidelijk maakt erlangs te willen en wat dichter erop gaat rijden.quote:Op zondag 18 mei 2014 21:33 schreef Alt-tab het volgende:
Ik haalde een vrachtwagen in. Achter mij reden 3 auto's. De afstand tussen mij en de eerste achterliggende auto was een lengte waar 2 vrachtwagens met trailer tussen passen.
Snel de koppeling in en zo laat mogelijk van gas af, net voordat de toeren omhoog willen schieten. Gepast gas geven en koppeling langzaam laten opkomen. Je moeten kunnen inschatten op welk toerental je weer moet koppelen.quote:Op maandag 19 mei 2014 17:47 schreef rumiii het volgende:
Hoe kunnen we dit zo vloeiend doen dat onze koffiedrinkende passagier niet eens doorheeft dat de chauffeur schakelt?
Geachte heer rumii,quote:Op maandag 19 mei 2014 17:47 schreef rumiii het volgende:
[..]
Dhr. vannelle, ik heb vernomen dat u ervaring heeft als rijinstructeur. Bij deze wil ik u een vraag stellen wat betreft het op- en terugschakelen.
Hoe kunnen we dit zo vloeiend doen dat onze koffiedrinkende passagier niet eens doorheeft dat de chauffeur schakelt?
Het stoort me, als ik anderen stoor.
Opvallend dat u mijn techniek onderschat. Waarschijnlijk is het voorbeeld met de koffie u niet helemaal duidelijk. Het gaat mij om het voorkomen van zelfs de kleinste gewichtsverschuivingen. Als een beker koffie in een houder zou zitten, zou er geen enkele beweging te zien moeten zijn in de beker, geen enkele 'golf' door het schakelen, zelfs geen kleine 'golf'.quote:Op maandag 19 mei 2014 19:17 schreef vannelle het volgende:
[..]
Geachte heer rumii,
Ik stel voor dat u een automaat gaat rijden of proberen vloeiend te schakelen omdat u het zelf wenst te kunnen. Net als vroeger toen u aan het lessen was zeg maar.
Om verspilling van dure koffie en onnodig vlekken in uw bekleding te voorkomen kan ik u tevens aanraden uw koffiedrinkende passagier een tuitbekertje te geven totdat u voor u zelf voldoende overtuigd bent dat u de eerder aangeleerde techniek opnieuw en hopelijk nu wel begrijpt.
Het voorbeeld met koffie doet mij gelijk denken aan mijn D(=bus, zo'n groot voertuig waar je veel mensen in kan proppen. Meestal gevuld met ouderen) examen. Daarin leer je pas schakelen (mits schakelbak ofcourse). Tijdens het examen zet de examinator een volle kop koffie op de dash en als daar ook maar 1 druppeltje van gemorst wordt faal je het examen. Je moet gewoon goed aanvoelen wanneer de koppeling grijpt.quote:Op maandag 19 mei 2014 20:26 schreef rumiii het volgende:
[..]
Opvallend dat u mijn techniek onderschat. Waarschijnlijk is het voorbeeld met de koffie u niet helemaal duidelijk. Het gaat mij om het voorkomen van zelfs de kleinste gewichtsverschuivingen. Als een beker koffie in een houder zou zitten, zou er geen enkele beweging te zien moeten zijn in de beker, geen enkele 'golf' door het schakelen, zelfs geen kleine 'golf'.
De gewichtsverschuiven waarvan u in uw post van uitgaan zijn absurd
Soort van ocd dus
Geachte heer,quote:Op maandag 19 mei 2014 20:26 schreef rumiii het volgende:
[..]
Opvallend dat u mijn techniek onderschat. Waarschijnlijk is het voorbeeld met de koffie u niet helemaal duidelijk. Het gaat mij om het voorkomen van zelfs de kleinste gewichtsverschuivingen. Als een beker koffie in een houder zou zitten, zou er geen enkele beweging te zien moeten zijn in de beker, geen enkele 'golf' door het schakelen, zelfs geen kleine 'golf'.
De gewichtsverschuiven waarvan u in uw post van uitgaan zijn absurd
Soort van ocd dus
Of eerst de koppeling intrappen en dán pas je gas loslaten, opschakelen en dan subtiel de koppeling op laten komen wil ook wel eens helpen.quote:Op maandag 19 mei 2014 21:19 schreef ludovico het volgende:
Als je met een schakelbak schakelt verliest de auto altijd zijn trekkracht, als je stevig versnelt dan haal je die versnelling er op dat moment compleet uit, mocht je constante snelheid rijden dan maakt dat niet zoveel uit.
Mja om eerst de versnelling er langzaam uit te halen voordat je gaat schakelen voor iets minder bewegende koffie...
Da's geen auto, geen koffie en z'n slome drol wil je echt voor je hebben rijden.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 01:56 schreef sneakydesert het volgende:
Had iemand het over koffie drinken in de auto?
[ afbeelding ]
1.30 gisteren, vorige week zelfs 1.28quote:Op maandag 19 mei 2014 16:43 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
In 4 dagen. Ik begrijp echt niet hoe het kan.
Diesel kost er nu 1.42 per liter. Dat is redelijk, maar niet spotgoedkoop zoals de 1.35 per liter eerst.
Waar? Je maakt me jaloersquote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
1.30 gisteren, vorige week zelfs 1.28
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |