abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140186665
- doei -

[ Bericht 99% gewijzigd door Sounddragon op 23-05-2014 21:55:58 ]
  woensdag 21 mei 2014 @ 09:02:18 #202
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_140195158
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)227-euro-boete.dhtml

Hier ben je mooi klaar mee, hopelijk wint hij zijn beroep |:(

Het vreemde is wel dat de boetebase van het OM het volgende vermeldt:

Verkeer op de weg
Auto
Verkeersregels
Snelweg/autoweg
Niet rechts houden

Het boetebedrag wordt:

¤ 140

Dus waar deze briljante ¤ 227 nu weer vandaan komt? Toch voor bumperkleven ipv niet rechts houden??

Of wellicht de verkeerde categorie opgeschreven?

Verkeer op de weg
Auto
Verkeersregels
Diversen
Niet rechtshouden op de weg

Het boetebedrag wordt:

¤230
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  woensdag 21 mei 2014 @ 09:08:35 #203
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_140195249
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 09:02 schreef eNaSnI het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)227-euro-boete.dhtml

Hier ben je mooi klaar mee, hopelijk wint hij zijn beroep |:(

Het vreemde is wel dat de boetebase van het OM het volgende vermeldt:

Verkeer op de weg
Auto
Verkeersregels
Snelweg/autoweg
Niet rechts houden

Het boetebedrag wordt:

¤ 140

Dus waar deze briljante ¤ 227 nu weer vandaan komt? Toch voor bumperkleven ipv niet rechts houden??

Of wellicht de verkeerde categorie opgeschreven?

Verkeer op de weg
Auto
Verkeersregels
Diversen
Niet rechtshouden op de weg

Het boetebedrag wordt:

¤230
quote:
Dus zit er voor De Vreeze niets anders op dan achter de vrouw te blijven. 'Op gepaste afstand', bezweert hij. 'Aan bumperkleven heb ik zelf ook een hekel.'
Nee hoor naar rechts gaan is een optie.
  woensdag 21 mei 2014 @ 09:09:48 #204
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_140195273
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 09:08 schreef xzaz het volgende:

[..]

[..]

Het feit dat iemand je rechts in kán halen zegt al genoeg inderdaad. Ben ik nog wel steeds benieuwd waar dit magische bedrag van ¤ 227 vandaan komt, want de overheid kent het niet ;)
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_140195325
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 09:08 schreef xzaz het volgende:

[..]

[..]

Als hij dan de Vmax had gereden had hij rechts ingehaald. Kan hij ook een boete voor krijgen.
  woensdag 21 mei 2014 @ 09:44:11 #206
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_140195897
Ik snap ook niet dat je er dan achter blijft rijden. Dat soort kneuzen moet je zo snel mogelijk voorbij. In dit geval rechts en je weg vervolgen op de V-max. De agent achter jou gaat jou daar echt geen boete voor uitschrijven, wat blijkt uit de boete voor links rijden.

Had er gisteren ook eentje, een kneus(in) that is. Spitstijd, 3 stroken, V-max 130. Ik rij samen met een aantal anderen 130 km/h op de middelste strook, viel best mee met de drukte. Komt er ineens een vrouw met een kop koffie in d'r hand tussen de vrachtwagens vandaan met 90, zonder gas bij te geven. En niet reageren op getoeter natuurlijk. Konden gelukkig remmen. :')___!
  woensdag 21 mei 2014 @ 10:06:48 #207
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_140196477
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 09:09 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Het feit dat iemand je rechts in kán halen zegt al genoeg inderdaad. Ben ik nog wel steeds benieuwd waar dit magische bedrag van ¤ 227 vandaan komt, want de overheid kent het niet ;)
Ik kom ze soms wel eens tegen, zijn veelal buitenlanders zoals Belgen, Fransen of Duitsers die met klamme handjes Rotterdam in de verte zien en al zenuwachtig worden. Veelal haal ik ze niet in maar blijf gewoon lekker rechts-achter ze rijden, niet in de blinde hoek. Ik ga echt niet inhalen.
  FOK!fotograaf woensdag 21 mei 2014 @ 11:25:36 #208
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_140198524
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 09:09 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Boete + administratiekosten (die bijna dubbel zo hoog zijn als de kosten die het CJIB/CVOM maken).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 21 mei 2014 @ 12:19:45 #209
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_140199978
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 11:25 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Boete + administratiekosten (die bijna dubbel zo hoog zijn als de kosten die het CJIB/CVOM maken).
Dus van die ¤ 227 zijn er ¤ 87 administratiekosten?? Die zijn inderdaad vrij hoog dan :{
pi_140201633
Die bijna dood ervaringen van NieuweNier maak ik eigenlijk zelden mee, op de scooter. Wellicht omdat ik mijn scooter niet heb opgevoerd.

Maar dat brengt me wel bij een andere ergernis: van die snor-brommers...opgevoerd en dan 80 km/uur rijden zonder helm, in korte broek, t-shirt en op badslippers. :|W Hoe graag wil je dan dood? En dan overduidelijk de verkeersregels niet kennen...
Professioneel gifmenger.
  FOK!fotograaf woensdag 21 mei 2014 @ 13:41:13 #211
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_140202473
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 12:19 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Dus van die ¤ 227 zijn er ¤ 87 administratiekosten?? Die zijn inderdaad vrij hoog dan :{
Gewoon 7 euro:
quote:
De boete voor het ten onrechte rechts inhalen bedraagt ¤ 220.
Bron: OM.nl

EDIT: oh, wacht, het gaat om het onnodig linksrijden a 140 euro... Nee, daar klopt dus geen fuck van.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_140202494
Het valt op dat met het warme weer men niet zo geconcentreerd is. Als voorbeeld: niet doorhebben dat het groen is en afvragen waarom er getoeterd wordt :? Dan als een malle optrekken door oranje en de rest kan weer lekker een hele cyclus wachten. Is helemaal irritant in vol motorpak en een blok onder je die lekker veel warmte afstraalt }:|
Wat kan ik mij daaraan irriteren zeg :|W

Snap je gelijk waarom motorrijders voorkruipen bij het verkeerslicht :Y
  FOK!fotograaf woensdag 21 mei 2014 @ 13:44:45 #213
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_140202583
quote:
7s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:41 schreef Gummiebeer het volgende:
Snap je gelijk waarom motorrijders voorkruipen bij het verkeerslicht :Y
Om vervolgens ook niet op te letten en als een overbeladen vrachtwagen op te trekken...
The summer is magic!

pi_140202637
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:44 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Om vervolgens ook niet op te letten en als een overbeladen vrachtwagen op te trekken...
:')
Als het op groen springt ben ik al weg en moet jij nog je koppeling op laten komen in dat koekblik van je
  FOK!fotograaf woensdag 21 mei 2014 @ 13:47:58 #215
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_140202692
quote:
7s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:46 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Ja, die kom je helaas ook tegen. Voorkruipende motoren, geen problemen mee, maar reageer dan wel snel en niet als mijn opoe in een vrachtwagen...
The summer is magic!

pi_140202742
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:47 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ja, die kom je helaas ook tegen. Voorkruipende motoren, geen problemen mee, maar reageer dan wel snel en niet als mijn opoe in een vrachtwagen...
Dan refereer jij volgens mij naar bejaarde chopper en goldwing rijders die met mooi weer een ritje van 10km maken :D
  FOK!fotograaf woensdag 21 mei 2014 @ 13:50:09 #217
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_140202761
quote:
7s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:49 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Dan refereer jij volgens mij naar bejaarde chopper en goldwing rijders die met mooi weer een ritje van 10km maken :D
Gebeurde me afgelopen winter meermaals :') Die groepen choppers blijven meestal wel rechts staan.
The summer is magic!

pi_140203886
Idioten die geen knipper geven bij het wisselen van rijstrook mogen ze van mij achter de trekhaak binden.
  woensdag 21 mei 2014 @ 15:15:49 #219
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_140205788
Gisteren reed ik achter zo eentje die "ergens" naar rechts moest maar niet precies waar, zoooooo irritant. Nergens tot aan de maximumsnelheid rijden en bij elke zijstraat boven op z'n rem om te concluderen dat deze 't toch niet was.
En dat drie kilometer lang, met geen enkele mogelijkheid om in te halen. }:|

O, en vanmorgen werd ik op een provinciale weg (80 km/h) ingehaald door een jongen op een brommertje, die op 't fietspad naast de weg reed. :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Gwywen op 21-05-2014 15:26:08 ]
pi_140207041
Ook een lekkere, de brug over het kanaal bij Vianen op de A2.
Gebruik potverdikkie eens de CC als je die hebt en ga niet zachter rijden omdat je toevallig wat omhoog moet en daarna weer 20km/h harder rijd omdat je omlaag gaat.

Irriteer mezelf er mateloos aan, dag in dag uit. Oude auto's. nieuwe auto's doen het allemaal. Als je CC hebt gebruiken die handel!!

Niks vervelender dat je iemand aan het inhalen bent die vervolgens stug voor zich uit blijft kijken en ineens weer 20 km/h harder gaat rijden.
  woensdag 21 mei 2014 @ 15:59:17 #221
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_140207339
quote:
7s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:46 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Als het op groen springt ben ik al weg en moet jij nog je koppeling op laten komen in dat koekblik van je
Gelijk zo agressief
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
  woensdag 21 mei 2014 @ 16:23:35 #222
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_140208191
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 15:15 schreef Gwywen het volgende:
Gisteren reed ik achter zo eentje die "ergens" naar rechts moest maar niet precies waar, zoooooo irritant. Nergens tot aan de maximumsnelheid rijden en bij elke zijstraat boven op z'n rem om te concluderen dat deze 't toch niet was.
En dat drie kilometer lang, met geen enkele mogelijkheid om in te halen. }:|

O, en vanmorgen werd ik op een provinciale weg (80 km/h) ingehaald door een jongen op een brommertje, die op 't fietspad naast de weg reed. :o
Zo had ik er laatst eentje voor me op een kruising. Netjes voorgesorteerd voor linksaf, stoplicht op groen en dan midden op de kruising plotseling afremmen tot bijna stilstand om de navigatie te checken |:(
pi_140214432
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 17:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik dump de auto naar links als ik klemgereden dreig te worden.
Kan ik me goed voorstellen. 'Helaas' zit ik als persoon zo in elkaar dat ik een ander niet aandoe wat ik zelf niet prettig vind. Ik heb er een bloedhekel aan, dat anderen hun auto voor de mijne gooien. Ik ben nota bene nooit te beroerd om mee te denken, maar sommige automobilisten claimen de ruimte gewoon.

Waar ik vroeger erg agressief werd, laat ik het nu maar gaan. Je verandert er toch niets aan. Enige wat ik kan doen is mij als een heer in het verkeer te gedragen zodat anderen zich niet aan mij ergereren en ik veilig op de plaats van bestemming aan kom.

quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 19:14 schreef Fer het volgende:

[..]

Daarom ga ik alleen nog naar rechts in zo;n situatie als de achterligger duidelijk maakt erlangs te willen en wat dichter erop gaat rijden.

Of ik naar rechts, maar als degene erachter geen aanstalten maakt om harder te gaan trap ik hem weer naar links.
Groot gelijk, denk dat ik dit ook ga doen in plaats van neurotisch rechts te rijden. Bedankt voor de tip.

quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 17:40 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat komt door spanningen in het Midden-Oosten.
Zodra het daar wat moeilijker wordt gaat de olieprijs omhoog.
Alleen jammer dat de prijs nooit verlaagd wordt als de spanningen afgenomen zijn.....
Ben ik het niet mee eens. Als dit zo zou zijn, zouden de prijzen per land stijgen. Vreemd genoeg is dit niet het geval... Kijk alleen al naar omringende landen. Extra accijns is het ook niet, want ik zie de prijzen stijgen, maar ook dalen. Als er iets niet daalt, dan is het de accijns wel.

Ik heb trouwens eergisteren 50 liter benzine getanked voor 90 euro. 1.80 per liter dus. Dit is conform de GLA. Zelfs ietsjes goedkoper 1.80 VS 1.813

[ Bericht 16% gewijzigd door Sounddragon op 23-05-2014 21:57:52 ]
  woensdag 21 mei 2014 @ 19:47:04 #224
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_140215744
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:19 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Waar ik vroeger erg agressief werd, laat ik het nu maar gaan.
Dat heet toch "wijsheid komt met de jaren"? Ik heb dat ook wel, bij het kleinste foutje op de toeter hangen doe ik allang niet meer. Maar om nou te zeggen dat ik altijd een heer in het verkeer ben. Volgens mij kan dat niet, je hebt altijd wel situaties waarin jouw win groter is dan de ander z'n verlies. Hem er nog net even voorgooien waardoor de ander net niet op de CC kan blijven rijden (klein verlies), zodat jij jezelf niet klemrijdt of de afslag mist (grote winst). Dat soort dingen.
pi_140216174
quote:
12s.gif Op woensdag 21 mei 2014 19:47 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dat heet toch "wijsheid komt met de jaren"? Ik heb dat ook wel, bij het kleinste foutje op de toeter hangen doe ik allang niet meer. Maar om nou te zeggen dat ik altijd een heer in het verkeer ben. Volgens mij kan dat niet, je hebt altijd wel situaties waarin jouw win groter is dan de ander z'n verlies. Hem er nog net even voorgooien waardoor de ander net niet op de CC kan blijven rijden (klein verlies), zodat jij jezelf niet klemrijdt of de afslag mist (grote winst). Dat soort dingen.
Ik wilde niet als 'opa' overkomen (niet dat jij dat doet hoor :) ) maar in essentie is dat wel de kern ja. Echter kan ik voor de volle 100% zeggen dat ik mij als een heer in het verkeer gedraag. Dit omvat 3 aspecten, namelijk;

- Ik wil geen schade aan mijn auto
- Ik wil anderen niet hinderen
- Ik doe niet aan vergeldingsgedrag. Dit 'lik op stuk beleid' komt voort uit onmacht.

Op basis van deze 3 criteria, relativeer ik alles in het verkeer. Dit heeft als resultaat dat ik mij niet zozeer erger, maar meer verbaas over handelingen van anderen.

Hiermee wil ik niet zeggen dat ik geen fouten maak. Ik schat af en toe zaken ook verkeerd in. Maar ik word niet warm of koud van asociaal gedrag van anderen. Het is ten eerste niet persoonlijk bedoeld, en komt voort uit puur eigenbelang. Je komt jezelf wel tegen, denk ik dan. Die gedachte geeft genoeg voldoening, en ik ga vervolgens verder waar ik mee bezig was.

Dit is dus echt 'Wijsheid komt met de jaren'. Vroeger als iemand mij afsneed, of iets deed wat mij niet beviel, stapte ik uit en ging ik verhaal halen op een erg agressieve manier. Nu jaren later, schaam ik mij daarvoor. Zo ga je niet met elkaar om.

[ Bericht 1% gewijzigd door Alt-tab op 21-05-2014 20:02:50 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')