quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:02 schreef eNaSnI het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)227-euro-boete.dhtml
Hier ben je mooi klaar mee, hopelijk wint hij zijn beroep
Het vreemde is wel dat de boetebase van het OM het volgende vermeldt:
Verkeer op de weg
Auto
Verkeersregels
Snelweg/autoweg
Niet rechts houden
Het boetebedrag wordt:
¤ 140
Dus waar deze briljante ¤ 227 nu weer vandaan komt? Toch voor bumperkleven ipv niet rechts houden??
Of wellicht de verkeerde categorie opgeschreven?
Verkeer op de weg
Auto
Verkeersregels
Diversen
Niet rechtshouden op de weg
Het boetebedrag wordt:
¤230
Nee hoor naar rechts gaan is een optie.quote:Dus zit er voor De Vreeze niets anders op dan achter de vrouw te blijven. 'Op gepaste afstand', bezweert hij. 'Aan bumperkleven heb ik zelf ook een hekel.'
Het feit dat iemand je rechts in kán halen zegt al genoeg inderdaad. Ben ik nog wel steeds benieuwd waar dit magische bedrag van ¤ 227 vandaan komt, want de overheid kent het nietquote:Op woensdag 21 mei 2014 09:08 schreef xzaz het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor naar rechts gaan is een optie.
Als hij dan de Vmax had gereden had hij rechts ingehaald. Kan hij ook een boete voor krijgen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:08 schreef xzaz het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor naar rechts gaan is een optie.
Ik kom ze soms wel eens tegen, zijn veelal buitenlanders zoals Belgen, Fransen of Duitsers die met klamme handjes Rotterdam in de verte zien en al zenuwachtig worden. Veelal haal ik ze niet in maar blijf gewoon lekker rechts-achter ze rijden, niet in de blinde hoek. Ik ga echt niet inhalen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:09 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Het feit dat iemand je rechts in kán halen zegt al genoeg inderdaad. Ben ik nog wel steeds benieuwd waar dit magische bedrag van ¤ 227 vandaan komt, want de overheid kent het niet
Boete + administratiekosten (die bijna dubbel zo hoog zijn als de kosten die het CJIB/CVOM maken).quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:09 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Het feit dat iemand je rechts in kán halen zegt al genoeg inderdaad. Ben ik nog wel steeds benieuwd waar dit magische bedrag van ¤ 227 vandaan komt, want de overheid kent het niet
Dus van die ¤ 227 zijn er ¤ 87 administratiekosten?? Die zijn inderdaad vrij hoog danquote:Op woensdag 21 mei 2014 11:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Boete + administratiekosten (die bijna dubbel zo hoog zijn als de kosten die het CJIB/CVOM maken).
Gewoon 7 euro:quote:Op woensdag 21 mei 2014 12:19 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Dus van die ¤ 227 zijn er ¤ 87 administratiekosten?? Die zijn inderdaad vrij hoog dan
Bron: OM.nlquote:De boete voor het ten onrechte rechts inhalen bedraagt ¤ 220.
Om vervolgens ook niet op te letten en als een overbeladen vrachtwagen op te trekken...quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:41 schreef Gummiebeer het volgende:
Snap je gelijk waarom motorrijders voorkruipen bij het verkeerslicht![]()
quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Om vervolgens ook niet op te letten en als een overbeladen vrachtwagen op te trekken...
Ja, die kom je helaas ook tegen. Voorkruipende motoren, geen problemen mee, maar reageer dan wel snel en niet als mijn opoe in een vrachtwagen...quote:
Dan refereer jij volgens mij naar bejaarde chopper en goldwing rijders die met mooi weer een ritje van 10km makenquote:Op woensdag 21 mei 2014 13:47 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ja, die kom je helaas ook tegen. Voorkruipende motoren, geen problemen mee, maar reageer dan wel snel en niet als mijn opoe in een vrachtwagen...
Gebeurde me afgelopen winter meermaalsquote:Op woensdag 21 mei 2014 13:49 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dan refereer jij volgens mij naar bejaarde chopper en goldwing rijders die met mooi weer een ritje van 10km maken
Gelijk zo agressiefquote:Op woensdag 21 mei 2014 13:46 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Als het op groen springt ben ik al weg en moet jij nog je koppeling op laten komen in dat koekblik van je
Zo had ik er laatst eentje voor me op een kruising. Netjes voorgesorteerd voor linksaf, stoplicht op groen en dan midden op de kruising plotseling afremmen tot bijna stilstand om de navigatie te checkenquote:Op woensdag 21 mei 2014 15:15 schreef Gwywen het volgende:
Gisteren reed ik achter zo eentje die "ergens" naar rechts moest maar niet precies waar, zoooooo irritant. Nergens tot aan de maximumsnelheid rijden en bij elke zijstraat boven op z'n rem om te concluderen dat deze 't toch niet was.
En dat drie kilometer lang, met geen enkele mogelijkheid om in te halen.![]()
O, en vanmorgen werd ik op een provinciale weg (80 km/h) ingehaald door een jongen op een brommertje, die op 't fietspad naast de weg reed.
Kan ik me goed voorstellen. 'Helaas' zit ik als persoon zo in elkaar dat ik een ander niet aandoe wat ik zelf niet prettig vind. Ik heb er een bloedhekel aan, dat anderen hun auto voor de mijne gooien. Ik ben nota bene nooit te beroerd om mee te denken, maar sommige automobilisten claimen de ruimte gewoon.quote:Op maandag 19 mei 2014 17:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik dump de auto naar links als ik klemgereden dreig te worden.
Groot gelijk, denk dat ik dit ook ga doen in plaats van neurotisch rechts te rijden. Bedankt voor de tip.quote:Op maandag 19 mei 2014 19:14 schreef Fer het volgende:
[..]
Daarom ga ik alleen nog naar rechts in zo;n situatie als de achterligger duidelijk maakt erlangs te willen en wat dichter erop gaat rijden.
Of ik naar rechts, maar als degene erachter geen aanstalten maakt om harder te gaan trap ik hem weer naar links.
Ben ik het niet mee eens. Als dit zo zou zijn, zouden de prijzen per land stijgen. Vreemd genoeg is dit niet het geval... Kijk alleen al naar omringende landen. Extra accijns is het ook niet, want ik zie de prijzen stijgen, maar ook dalen. Als er iets niet daalt, dan is het de accijns wel.quote:Op maandag 19 mei 2014 17:40 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat komt door spanningen in het Midden-Oosten.
Zodra het daar wat moeilijker wordt gaat de olieprijs omhoog.
Alleen jammer dat de prijs nooit verlaagd wordt als de spanningen afgenomen zijn.....
Dat heet toch "wijsheid komt met de jaren"? Ik heb dat ook wel, bij het kleinste foutje op de toeter hangen doe ik allang niet meer. Maar om nou te zeggen dat ik altijd een heer in het verkeer ben. Volgens mij kan dat niet, je hebt altijd wel situaties waarin jouw win groter is dan de ander z'n verlies. Hem er nog net even voorgooien waardoor de ander net niet op de CC kan blijven rijden (klein verlies), zodat jij jezelf niet klemrijdt of de afslag mist (grote winst). Dat soort dingen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 19:19 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Waar ik vroeger erg agressief werd, laat ik het nu maar gaan.
Ik wilde niet als 'opa' overkomen (niet dat jij dat doet hoorquote:Op woensdag 21 mei 2014 19:47 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat heet toch "wijsheid komt met de jaren"? Ik heb dat ook wel, bij het kleinste foutje op de toeter hangen doe ik allang niet meer. Maar om nou te zeggen dat ik altijd een heer in het verkeer ben. Volgens mij kan dat niet, je hebt altijd wel situaties waarin jouw win groter is dan de ander z'n verlies. Hem er nog net even voorgooien waardoor de ander net niet op de CC kan blijven rijden (klein verlies), zodat jij jezelf niet klemrijdt of de afslag mist (grote winst). Dat soort dingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |