Ja, het waren vroeger 2 huisjes, daarom hebben we 2 voordeuren. De tweede deur zit ongeveer voor de slaapkamer, maar staat niet op de plattegrond.quote:
Ah, vandaar. Leuk huis! Succes ermee!quote:Op maandag 5 mei 2014 22:07 schreef Saisai het volgende:
[..]
Ja, het waren vroeger 2 huisjes, daarom hebben we 2 voordeuren. De tweede deur zit ongeveer voor de slaapkamer, maar staat niet op de plattegrond.
Mooie vloeren? Hmm.. dat is beton waar je tegenaan kijkt. Ondanks dat ik in eerste instantie dacht dat het nog wel leuk kon kon zijn om te verven/ op te leuken.. Het voelt verschrikkelijk. Het is koud en je krijgt (echt waar) last van je voeten als je er de hele dag op staat.quote:Op maandag 5 mei 2014 22:12 schreef Gieliovd het volgende:
Bijzonder.... wel gaaf!
Leuk project en biedt lekker wat ruimte. Mooie vloeren ook, epoxy??
Wel lekker strak en hard, nieuw laagje verf, vloertje erin en gaan.
Succes, volg!
O ja, haha!quote:Op maandag 5 mei 2014 22:20 schreef Gieliovd het volgende:
Mijn ondertoon kwam niet over, sorryIk vond het lachwekkend, die kleurtjes groen enzo.
Nee joh, natuurlijk moet er lekker een warme houten vloer overheen t.z.t. Komt wel goed
Het is wel een heerlijke ondergrond voor een mooie vloer. Je zou zelfs nog elektrische vloerverwarming kunnen overwegen, wat wel wat aan de prijs is.
eerst meer geld vergarenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:37 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Toch maar niet voor een zeecontainer gegaan?
ja, ik zal kijken of ik straks weer wat kan postenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:04 schreef JantinaGr het volgende:
Leuke ruimtes, veel potentie! Ik ga je volgen :-) Al een keuken uitgezocht trouwens?
quote:Op maandag 5 mei 2014 21:51 schreef Saisai het volgende:
Yep. het is gelukt, we hebben een huis gekocht.
Eerste zin van de OP.quote:Op zondag 11 mei 2014 11:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Owjeeh, dat is idd. best behoorlijk uitgeleefd appartement![]()
Daar moet best een hoop aan gebeuren ! Zijn de badkamer en het toilet in een vergelijkbare staat ?
Maar hebben jullie het nou gekocht of is het een huurwoning ?
Nu maar hopen dat de waterpas ook waterpas is..quote:
Waterpas tijdens gebruik omdraaien ter controle is nooit verkeerdquote:Op maandag 12 mei 2014 18:22 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat de waterpas ook waterpas is..
Ik heb eens een hele keuken waterpas gezet, totdat ik een andere waterpas gebruikte.
Er moet een andere groepenkast in, daar word je vast ook blij vanquote:Op maandag 12 mei 2014 20:04 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Waterpas tijdens gebruik omdraaien ter controle is nooit verkeerd
jij hoeft je niet aangesproken te voelen hoor, ik ken jou niet.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:41 schreef superbly het volgende:
nee bedankt haahhaha
heb er 23 jaar vlakbij gewoond.
vroeger wel een leuke buurt,nu verpauperde rotzooi met op straat hangende apen....
Zucht. Fok begint ook een pleurisbuurt te worden met dit soort users.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:41 schreef superbly het volgende:
nee bedankt haahhaha
heb er 23 jaar vlakbij gewoond.
vroeger wel een leuke buurt,nu verpauperde rotzooi met op straat hangende apen....
Ja, dat was niet mooi want dan stak het of heel raar uit, of het werd claustrofobisch klein. Eerlijk gezegd zie je er niets van, dat er een stuk raam 'mist'.quote:Op maandag 12 mei 2014 23:03 schreef Candaasje het volgende:
Ik volg!
Lekker ruim!
Was er trouwens een speciale reden om de keuken aan de rechterkant (en dus voor het raam langs) te maken, en niet aan de linkerkant?
welke glasplaat?quote:Op maandag 12 mei 2014 23:01 schreef usernaamvergeten het volgende:
Had je niet beter de glasplaat kunnen vervangen door een witte plaat trespa? Die keuken vind ik wel mooi
Het zit nog niet dichtquote:Op maandag 12 mei 2014 15:57 schreef BartNH het volgende:
Mooi hoor, alle respect.
Hoe gaat dat beest (knurf?) en over een paar jaar uitzien? Persoonlijk had ik daar toch een iets andere oplossing voor gezocht.
Ah, ik vreesde een beetje voor mr Jummy's lichtallergie maar als ie nog op vakanitie kan gaat dat vast goed komen.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 00:00 schreef Saisai het volgende:
[..]
Het zit nog niet dichtMr Jummy heet ie trouwens.
quote:
Gewoon de glasplaat vervangen voor een plaat trespa, van de juiste dikte en maat. Ziet er meteen veel meer afgewerkt uit, aangezien ze blinde panelen volgensmij vaak ook zo maken bij kunstof kozijnen.quote:Op zondag 11 mei 2014 23:14 schreef Saisai het volgende:
Dit is trouwens de andere kant van het dichtgebouwde raam
Mijn vriend zit in de ww waardoor hij overdag tijd over heeft om te klussen, dat is wel fijn. Ik ben de kostwinner, dus ik kan alleen écht iets doen in de weekenden.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 19:04 schreef JantinaGr het volgende:
Slim om vanwege de ruimte voor de keuken het raam deels dicht te maken. Is de kortste klap lijkt mij!
Hoelang verwachten jullie erover te doen om het geheel enigszins leefbaar te maken? Heb je momenteel vrij of moeten jullie het hebben van de weekenden?
Bambi boven de bank? Op je bord...quote:Op dinsdag 13 mei 2014 23:11 schreef Gieliovd het volgende:
Ben benieuwd! Komt goed hoor
Straks mooie bambi boven de bankLike!
Ja, maar dat duurt nog wel even hoorquote:Op woensdag 14 mei 2014 21:22 schreef usernaamvergeten het volgende:
Wauw, dat knapt op zoKomen er ook nog mooie hoge plinten?
Ik heb geduld hoorquote:
Jep, bambi! (zie signature)quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:27 schreef Anne het volgende:
Hey, die kast herken ik! Jij bent die K&W creatieveling! Leuk.. ben benieuwd wat je er van gaat maken.
Edit: komen er naast de kast, lamp (en tafel ook volgens mij?) nog meer home made dingen in dit nieuwe appartement?
*volgt
Oja, nu herken ik hem ookquote:Op woensdag 14 mei 2014 21:27 schreef Anne het volgende:
Hey, die kast herken ik! Jij bent die K&W creatieveling! Leuk.. ben benieuwd wat je er van gaat maken.
Edit: komen er naast de kast, lamp (en tafel ook volgens mij?) nog meer home made dingen in dit nieuwe appartement?
*volgt
Vind ik ookquote:Op donderdag 15 mei 2014 10:19 schreef Nico987 het volgende:
Ik vind laminaat vloeren vaak erg lelijk, maar deze vind ik wel mooi..
Niet zo moeilijk hoor.quote:
En hoe sluit je dat dan aan?quote:Op zondag 15 juni 2014 11:59 schreef Saisai het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk hoor.
Gaten boren in de deksels van de potjes, daar de fitting doorheen en vastdraaien.
mdf plankjes zagen en verven, (latten zijn gemakkelijker, maar ik had nog mdf over), aan elkaar vastmaken en daar gaten in boren voor de kabels.
Daarnaast schroef je er haken in ter bevestiging aan het plafond.
Kabels erdoor en potjes eraan hangen, haken aan het plafond maken, ophangen, aansluiten en peertjes erin.
Klaar!
Het duurt wel een dag
Ik neem aan dat ze alle lampen met elkaar heeft doorverbonden met behulp van snoeren en kroonstenen o.i.d.quote:Op zondag 15 juni 2014 12:50 schreef Puala het volgende:
[..]
En hoe sluit je dat dan aan?Ik ben wel zo handig dat ik dat met fittingen/potjes etc. geregeld kan krijgen. Maar van stroom weet ik heel weinig. En risico's lopen wil ik niet
Met paralelschakeling. Als je dat doet, doen de rest van de lampjes het nog gewoon als er 1 kapot is. Dus niet zoals goedkope kerstverlichting vaak heeft: 1 stuk, allemaal uit. Dat laatste heet een serieschakeling en dat wil je niet. Kijk, dit maakt het wat gemakkelijker:quote:Op zondag 15 juni 2014 12:50 schreef Puala het volgende:
[..]
En hoe sluit je dat dan aan?Ik ben wel zo handig dat ik dat met fittingen/potjes etc. geregeld kan krijgen. Maar van stroom weet ik heel weinig. En risico's lopen wil ik niet
Dat zijn wel bazendingen trouwens, die zitten bij me in de muurquote:Op zondag 15 juni 2014 13:31 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze alle lampen met elkaar heeft doorverbonden met behulp van snoeren en kroonstenen o.i.d.of met behulp van die Wago lasklemmen ( http://www.elektroshop.nl(...)lig-per-stuk-nl.html ) waar je soepel snoer op harde koperen draden kunt aansluiten maar ook soepele draden met elkaar kunt verbinden.
![]()
wel warm, maar gaat prima hoor. Je kunt het rustig een hele dag aan laten staan.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:29 schreef superbly het volgende:
word het niet erg heet dan in die afgesloten potjes als die lampen lang branden?
Ja, lichtgewicht. Zo'n 2-nog-wat m3, Ik ga morgen nog 12 zakken halen, zodat ik zeker weet dat ik genoeg heb.quote:Op zondag 22 juni 2014 19:41 schreef jasperve het volgende:
Als er al 4,5 zak in mijn tuinbak gaat lijkt dit me inderdaad veel meer nodig hebben. Gebruik je lichtgewicht spul? Hoeveel liter inhoud heeft je aanrecht?
Schuren, dat zegt ze net. Maar wat onwijs stoer Saisai, een vrouw met ballen. Beetje cement storten in je keuken - ik hou het voorlopig maar bij een muurtje verven als moeilijke klusquote:Op donderdag 26 juni 2014 00:36 schreef usernaamvergeten het volgende:
Stoer hoor, dat je dat zo zelf durft. Hoe ga je ervoor zorgen dat de boel mooi glad wordt?
Ze hebben extra pootjesquote:Op donderdag 26 juni 2014 18:34 schreef Vonkenboer het volgende:
Heb je de keukenkasten ansich ook nog verstevigd ? Je legt er best behoorlijk wat gewicht op !
2k polytreenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:27 schreef JantinaGr het volgende:
Ben benieuwd naar het eindresultaat! Ga je het ook polijsten en aflakken met natuursteen lak o.i.d. ?
Incl. Maisbrood, accuboor, schroevendraaier en bitset-achtig-ding?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 21:58 schreef Saisai het volgende:
O wacht, alle dingen op het aanrecht komen van marktplaats
Maisbrood is van de Lidl, de boor van de bouwmarktquote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:14 schreef naaa het volgende:
[..]
Incl. Maisbrood, accuboor, schroevendraaier en bitset-achtig-ding?
Ligt hier ook altijd bij de Lidlquote:Op zondag 29 juni 2014 17:06 schreef superbly het volgende:
Mmmm vreemd
Heb nog nooit maisbrood bij de LIDL gezien......
Wat kostte het?
quote:Op zondag 29 juni 2014 17:06 schreef superbly het volgende:
Mmmm vreemd
Heb nog nooit maisbrood bij de LIDL gezien......
Wat kostte het?
Is gebeurd, maar dan kunnen er alsnog onevenheden zijn. Valt reuze mee trouwens. Ik heb vandaag amper geschuurd, alleen het stukje onder de kraan een beetje.quote:Op zondag 29 juni 2014 09:26 schreef hoas het volgende:
Moet je het blad niet afwerken voordat het helemaal droog is? bij vloeren doen ze dat ook, het zg ''vlinderen''
Schuren van beton en vlakken kan je, met de hand, doen met een carborundum steen. Kost een kleine 20 euro per steen.quote:Op zondag 29 juni 2014 19:20 schreef Saisai het volgende:
Is gebeurd, maar dan kunnen er alsnog onevenheden zijn. Valt reuze mee trouwens. Ik heb vandaag amper geschuurd, alleen het stukje onder de kraan een beetje.
En hoe precies gebruik ik deze bij tegeltjes aan de wand?quote:Op maandag 7 juli 2014 19:51 schreef Gieliovd het volgende:
http://www.rls-raimondi.c(...)roduct&product_id=79
[ afbeelding ]
Hier gebruikt om te levelen, niet als kruisjes alternatief.
Thanksquote:Op maandag 7 juli 2014 21:24 schreef Gieliovd het volgende:
Ja ik zie er niet echt heil in. Je zou ze bij de kruising kunnen gebruiken om ze te stapelen.
Waarom niet een assortiment kruisjes kopen van 2-3-4-5 mm? Dan kom je er wel uit lijkt me.
Dat blad is trouwens echt super, ik vind het knap!
Dat blad is idd. behoorlijk kunstig !quote:Op maandag 7 juli 2014 21:24 schreef Gieliovd het volgende:
Ja ik zie er niet echt heil in. Je zou ze bij de kruising kunnen gebruiken om ze te stapelen.
Waarom niet een assortiment kruisjes kopen van 2-3-4-5 mm? Dan kom je er wel uit lijkt me.
Dat blad is trouwens echt super, ik vind het knap!
Fijn dat iemand het leuk vindquote:Op woensdag 16 juli 2014 22:32 schreef Dzjonka het volgende:
Oh leuk update! Ik vind jouw ideeen zo leuk! Verven van de badkamervloer, over tegels heen of iets anders? Wat voor behang heb je in de gang?
En wat is het probleem? ze vinden het mooi? En dat gewicht, lekker belangrijk. Koop eens een massief granieten blad.quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:50 schreef TigerXtrm het volgende:
Waarom een betonnen keukenblad, wat is de gedachte daar achter afgezien van de 300 nogwat kilo die op je vloer rusten?
En als je zoiets nou gewoon mooi vind ?quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:50 schreef TigerXtrm het volgende:
Waarom een betonnen keukenblad, wat is de gedachte daar achter afgezien van de 300 nogwat kilo die op je vloer rusten?
Ja oke, maar ik bedoel meer het is niet erg praktisch toch of zeg ik dan iets stoms? Zo goed als niet schoon te maken, dus erg onhygiënisch voor een keuken lijkt me.quote:Op donderdag 17 juli 2014 09:54 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
En als je zoiets nou gewoon mooi vind ?
Nee, dat valt heel erg mee; je moet het natuurlijk geen kaal beton laten maar afwerken door het met iets te impregneren.quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:08 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ja oke, maar ik bedoel meer het is niet erg praktisch toch of zeg ik dan iets stoms? Zo goed als niet schoon te maken, dus erg onhygiënisch voor een keuken lijkt me.
quote:Afwerking en onderhoud
Foto: André Nullens voor architecten Verdickt & Verdickt
Beton is poreus waardoor je snel vlekken kan krijgen die moeilijk of niet meer verwijderbaar zijn. Er bestaan drie manieren om een betonnen werkblad af te werken. Wanneer je het impregneert met een hydrofobeerproduct op basis van siloxanen, behoudt het zijn natuurlijke uitstraling. Een PU-lak of een epoxy-coating biedt een goede bescherming tegen intrekkend vuil en vooral tegen zuren en resulteert afhankelijk van het product in een mat of glanzend uiterlijk. Ten slotte kan je het werkblad ook behandelen met lijnolie of bijenwas, hetgeen zorgt voor een diepe of matte uitstraling. Deze onderhoudsbeurt moet op regelmatige tijdstippen herhaald worden. Op de duur vormt zich een natuurlijk patina. Verstoor dit proces niet door het oppervlak met bleekwater te bewerken.
Indien je geen coating aanbrengt zal het beton, omdat het net zoals marmer kalk bevat, reageren op sterke zuren. Komt het beton toch ermee in aanraking, spoel het oppervlak dan meteen overvloedig met water. Dat verdunt het zuur zodat het niet de kans krijgt in te werken.
De bovenkant van het werkblad moet zo glad mogelijk zijn. Bij prefabricage is dat geen probleem : het element wordt immers na ontkisting omgekeerd geplaatst, het volstaat in dit geval dat de bodem van de bekisting glad en zuiver is. Eventuele kleine luchtbelletjes kunnen nadien worden opgevuld. Wordt het werkblad ter plaatse gestort, dan moet idealiter de bovenkant (het niet bekiste oppervlak) ook gepolierd worden. Dit polieren biedt dan weer de mogelijkheid om een toplaagje met harde kwartskorrels en eventueel kleurstof in te werken
Ah, dus zo heet het dus! Nooit geweten..quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:46 schreef Dzjonka het volgende:
Ah een granito vloer. Die kun je door polijsten ook weer erg mooi maken. Maar het is schijnbaar niet echt een doe het zelf klus.
Epoxy gaan we het mee afwerken. Zie voor info de reactie van Vonkenboer.quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:08 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ja oke, maar ik bedoel meer het is niet erg praktisch toch of zeg ik dan iets stoms? Zo goed als niet schoon te maken, dus erg onhygiënisch voor een keuken lijkt me.
Eeuwig zonde om onder te smeren ook. Granito is enorm duurzaam en hygiënisch.quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:46 schreef Dzjonka het volgende:
Ah een granito vloer. Die kun je door polijsten ook weer erg mooi maken. Maar het is schijnbaar niet echt een doe het zelf klus.
granito + epoxyverf ookquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:23 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Eeuwig zonde om onder te smeren ook. Granito is enorm duurzaam en hygiënisch.
Nah, het valt mee. Door het geduw en getrek met scherpe materialen is er hier en daar wel wat los gegaan, maar normaliter doe je niet echt gekke dingen in de badkamer waardoor het los zou kunnen laten. Wij hebben overigens wel de 2 komponenten tegelverf genomen, omdat we daar meer vertrouwen in hadden qua stevigheid.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:03 schreef Angelfrouk het volgende:
Ben je niet bang dat die verf snel loslaat? Vooral op de vloer?
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 22:51 schreef HJSimpson het volgende:
Pfff.... dan is het erg gesteld als je dat op moet als je partner naar het toilet is geweest
Geen idee, wij hebben het tweedehands gekocht. Hoezo? China denk ik.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 01:23 schreef superbly het volgende:
Komt die douchecabine uit Polen ofzo?
Ja en jaquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 01:33 schreef superbly het volgende:
Marktplaats?
Wat heb je r voor betaald als ik vragen mag>?
Waarom denk je china?Vanwege de plastic shit die erop zat?
Het is net een ruimteschipquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:14 schreef Saisai het volgende:
[..]
Ja en jaMaar met een berg doorzettingsvermogen kom je er wel
350 euro heb ik ervoor gegeven. Ze hebben het geprobeerd aan te sluiten, maar omdat dit niet lukte (wat ik me kan voorstellen), hebben ze het maar weer verkocht. Niet echt gebruikt dus.
Ja, er zitten zelfs blauwe lampjes opquote:
Je mag wel een keertje komen douchenquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:08 schreef Scootermuisje het volgende:
Ik ben zó jelly op die doucheWel heeeele mooie badkamer hoor
jaquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 20:36 schreef JantinaGr het volgende:
Lijkt me relaxed zo'n douche.
Enne... hangt er nou een gasmasker boven het toilet?
Dat heet humorquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 20:36 schreef JantinaGr het volgende:
Lijkt me relaxed zo'n douche.
Enne... hangt er nou een gasmasker boven het toilet?
Gaan we morgen mee verderquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 20:51 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Spannende douche!
Hoe is het met je aanrechtblad?
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:02 schreef superbly het volgende:
Koopje.
Normaal betaal je wel een 1500 euro voor zoiets.
Hahaha thanks!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:41 schreef Saisai het volgende:
[..]
Je mag wel een keertje komen douchen
nohommo
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 12:55 schreef Saisai het volgende:
Eerste laag epoxy, morgen de tweede.
[ afbeelding ]
SPOILER: Zoals hierOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
Thanks. Weten we nog niet, even kijken hoe het er morgen uit ziet. De voorkantjes moeten ook nog netjes morgen (waar nu tape zit).quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:34 schreef nikky het volgende:
Mooi.
Blijftie shinen? Vind het erg mooi
quote:Op zondag 31 augustus 2014 17:19 schreef Saisai het volgende:
Onze vaatwasser heeft het samen met de stofzuiger ondertussen ook nog begeven. Ik vermoed dat de vaatwasser een affaire had met de stofzuiger. Aangezien de liefde niet geaccepteerd werd door de rest van de elektrische apparaten in huis, hebben ze gezamenlijk zelfmoord gepleegd.
Sorry, ik moest lachenquote:Op zondag 31 augustus 2014 17:19 schreef Saisai het volgende:
Onze vaatwasser heeft het samen met de stofzuiger ondertussen ook nog begeven. Ik vermoed dat de vaatwasser een affaire had met de stofzuiger. Aangezien de liefde niet geaccepteerd werd door de rest van de elektrische apparaten in huis, hebben ze gezamenlijk zelfmoord gepleegd.
(dat moest ik opzoeken!) Haha, stiekem hoort het niet meer bij de bijlmer volgens een brief van de gemeente, lucht dat op?quote:
dat is nog open maar mijn vriend wil hem er wel in opsluiten.quote:Op donderdag 11 september 2014 10:03 schreef BartNH het volgende:
Hoe is het nu met Mr Jummy? Ben wel benieuwd naar hoe dat is opgelost uiteindelijk.
Leuk plan. Zou dan wel het vensterbankje demontabel houdenquote:Op donderdag 11 september 2014 10:39 schreef Saisai het volgende:
[..]
dat is nog open maar mijn vriend wil hem er wel in opsluiten.
Jij bent zelf stoer.quote:Op zondag 14 september 2014 22:21 schreef mignonne het volgende:
Wauw je vloer en je hal-lamp zijn geweldig en superstoer hoe je die keuken zelf doet ♡
Dat kun je er gemakkelijk uithalen. Als je de douche losdraait, dan zie je er (meestal rood of blauw) een ringetje in met een metalen gaasje erover.quote:Op zondag 14 september 2014 22:30 schreef mignonne het volgende:
Ik zou mezelf vaststorten in dat beton denk ik![]()
Oh en je douche! Woh!! Heb je een beetje behoorlijke straal? Wij hebben zo'n besparende douchetoestandniks aan
Ja daar heb ik geen antwoord op eigenlijk, dat is "gewoon" een opbouwquote:Op dinsdag 16 september 2014 18:55 schreef Vonkenboer het volgende:
Lijkt heel erg goed !Wordt mooi !
Maar wat is dat "ding" aan de rechterkant op deze foto net boven het aanrechtblad ?
Is dat een opbouw wandcontactdoos ? Waarom is dat dan geen inbouw ?![]()
[ afbeelding ]
Dat is best wel een tof idee!quote:Op dinsdag 16 september 2014 23:22 schreef mignonne het volgende:
Opbouw inbouw, och.
je kan er ook zo'n toffe bakelieten stopcontact tegenaan zettenstaat wel mooi bij je tegeltjes en je blad denk ik.
ik vind ze leuk, charmant ♡quote:
Ja, gelukkig wel. Wat een nachtmerrie was datquote:Op vrijdag 19 september 2014 21:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is het goedgekomen met je aanrechtblad?
Durfde er al bijna niet naar te vragenquote:Op vrijdag 19 september 2014 21:53 schreef Saisai het volgende:
[..]
Ja, gelukkig wel. Wat een nachtmerrie was dat
Staat in mijn ATquote:Op vrijdag 26 september 2014 22:51 schreef Saisai het volgende:
[..]
Wow, jij reageert snel!
Jeej, mijn topic wordt gelezen
jaquote:Op zaterdag 27 september 2014 08:07 schreef Gieliovd het volgende:
Jij bent goed bezig!
Zeg, maak je nog een soort veegplint?
Klopt. Ik kan me goed voorstellen dat je het blad niets vind. Het is dan ook vrij uitgesproken, evenals de witjes. Mijn vader vind de witjes bijvoorbeeld weer afschuwelijk omdat hij niet kan verkroppen dat ze niet strak te tegelen zijnquote:Op zaterdag 27 september 2014 10:22 schreef Bleie het volgende:
Wat een werk!
En grappig: ik dacht altijd dat ik tegels tot het plafond niet mooi vond, maar zo met die witjes vind ik het prachtig. Het blad is echt helemaal niet mijn smaak, maar veel respect voor het zelf maken. En bovendien: als je er zelf maar blij mee bent, en dat ben je volgens mij.
Ik kende de term ook niet, maar ik neem aan een plint bovenop het aanrechtblad, want die komt er nog om het af te werken.quote:
Thanksquote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:47 schreef LuNaTiC het volgende:
Die etiketjes met kooktijd is eigenlijk best een handig idee
Ziet er goed uit verder
Maar de druk in je cv systeem heeft toch niks te maken met de druk van je waterleiding net ?quote:Op maandag 13 oktober 2014 21:35 schreef Saisai het volgende:
Thanks
Zonet heb ik de cv bijgevuld. De bar kwam echter maar tot 1.3bar dus hiervoor heb ik een klacht ingediend bij het waternet (de norm voor Nederland staat op 1.5). Even afwachten dus wat de volgende stap gaat zijn.
Of een lek?quote:Op maandag 13 oktober 2014 21:45 schreef Barrah het volgende:
De druk in het systeem kan maximaal de druk worden die uit je waterleiding komt. Dus als je je systeem niet tot de juiste druk kunt bijvullen kan dat wel degelijk aan de waterleiding liggen.
Het kan ook aan je systeem liggen, maar de bewering was dat de waterleiding er niets mee te maken kon hebben. Wat dus wel kan.quote:
Dit inderdaadquote:Op maandag 13 oktober 2014 21:45 schreef Barrah het volgende:
De druk in het systeem kan maximaal de druk worden die uit je waterleiding komt. Dus als je je systeem niet tot de juiste druk kunt bijvullen kan dat wel degelijk aan de waterleiding liggen.
Vraag eens bij andere buren op die etage hoe hun druk is. Misschien hebben die hetzelfde probleem.quote:
hehe, zie boven.quote:Op maandag 13 oktober 2014 22:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Vraag eens bij andere buren op die etage hoe hun druk is. Misschien hebben die hetzelfde probleem.
Hahahahahaquote:
Ik had oude leidingen waar een zwakke plek in zat - moest paar keer per stookseizoen bijvullen maar lek was echt niet zo groot dat hij gelijk leeg liepquote:Op maandag 13 oktober 2014 21:52 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Dan ga je eerder richting 0 bar.
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:41 schreef Saisai het volgende:
[..]
Je mag wel een keertje komen douchen
nohommo
Gaan ze er ook wat aan doen? Da's meer de vraag.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:31 schreef Saisai het volgende:
Waternet belde, ze komen morgen de druk opmeten
Die potten zien eruit als een handig maatje (en leuk met die stickers), weet je toevallig nog waar je die vandaan hebt?quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 12:18 schreef Saisai het volgende:
De keuken is inmiddels gekit, geplakt, schoon, volledig bruikbaar en ingericht.
[ afbeelding ]
Dus, die oude k*tkeuken kan eruit!![]()
Zo zag het eruit:
[ afbeelding ]
En nu ziet het er zo uit:
[ afbeelding ]
Nog niet echt een verbetering dus
We gaan er een inbouwkast in maken voor onze kleding. Bas (Fokloze) wil dit graag zelf doen, dus ik heb er niets mee te maken, best prima.
Weckpotten zijn van ikea, stickers van ebay, maar xenos heeft ze ook zag ik.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:23 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Die potten zien eruit als een handig maatje (en leuk met die stickers), weet je toevallig nog waar je die vandaan hebt?
Dit is stap 1 hèquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:59 schreef blup het volgende:
[..]
Gaan ze er ook wat aan doen? Da's meer de vraag.
Ik heb het zelf geschuurd met schuurspons-materiaal om het mat te maken. Er komen krasjes op, maar deze zijn oppervlakkig en zijn eventueel nog wel te repareren. Dat laatste vind ik onzin. Zoals je zegt, dit geeft het historie. Bovendien 'hoort' dit wel een beetje bij het type blad.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:26 schreef BBach het volgende:
Dat blad is zaligGeen idee of epoxy slijtagebestendig genoeg zal zijn, maar dan nog zou het alleen maar meer historie geven. Leuk dat jullie zoiets zelf doen & wagen.
Vind ik ook. En krasjes of niet, dat gaat nog 200 jaar mee (of zorgt voor behoorlijk wat uitbreekgevloek binnen een jaar of 100quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:34 schreef Saisai het volgende:
[..]
Ik heb het zelf geschuurd met schuurspons-materiaal om het mat te maken. Er komen krasjes op, maar deze zijn oppervlakkig en zijn eventueel nog wel te repareren. Dat laatste vind ik onzin. Zoals je zegt, dit geeft het historie. Bovendien 'hoort' dit wel een beetje bij het type blad.
inderdaadquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:36 schreef BBach het volgende:
[..]
Vind ik ook. En krasjes of niet, dat gaat nog 200 jaar mee (of zorgt voor behoorlijk wat uitbreekgevloek binnen een jaar of 100)
Ja dat doen we nu ook, maar het is nog niet echt koud. Bovendien heb ik het idee dat we ook aardig wat warmte van de woning onder ons krijgen.quote:Op zondag 9 november 2014 09:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kan je dat niet testen deze winter? Dat je eens een koude week met maar één radiator doet?
ja, ze zijn geweest en zeggen dat de druk die beneden binnenkomt voldoende is en dat ik pech heb dat ik vier hoog woon. Ik las ergens dat ze dit niet zo kunnen stellen, maar ik kan het nergens terug vindenquote:Op zondag 9 november 2014 11:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
Is waternet al geweest![]()
Anders gewoon een beetje druk uitoefenen of de druk opvoeren dan komen ze wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |