En wat is het probleem? ze vinden het mooi? En dat gewicht, lekker belangrijk. Koop eens een massief granieten blad.quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:50 schreef TigerXtrm het volgende:
Waarom een betonnen keukenblad, wat is de gedachte daar achter afgezien van de 300 nogwat kilo die op je vloer rusten?
En als je zoiets nou gewoon mooi vind ?quote:Op woensdag 16 juli 2014 23:50 schreef TigerXtrm het volgende:
Waarom een betonnen keukenblad, wat is de gedachte daar achter afgezien van de 300 nogwat kilo die op je vloer rusten?
Ja oke, maar ik bedoel meer het is niet erg praktisch toch of zeg ik dan iets stoms? Zo goed als niet schoon te maken, dus erg onhygiënisch voor een keuken lijkt me.quote:Op donderdag 17 juli 2014 09:54 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
En als je zoiets nou gewoon mooi vind ?
Nee, dat valt heel erg mee; je moet het natuurlijk geen kaal beton laten maar afwerken door het met iets te impregneren.quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:08 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ja oke, maar ik bedoel meer het is niet erg praktisch toch of zeg ik dan iets stoms? Zo goed als niet schoon te maken, dus erg onhygiënisch voor een keuken lijkt me.
quote:Afwerking en onderhoud
Foto: André Nullens voor architecten Verdickt & Verdickt
Beton is poreus waardoor je snel vlekken kan krijgen die moeilijk of niet meer verwijderbaar zijn. Er bestaan drie manieren om een betonnen werkblad af te werken. Wanneer je het impregneert met een hydrofobeerproduct op basis van siloxanen, behoudt het zijn natuurlijke uitstraling. Een PU-lak of een epoxy-coating biedt een goede bescherming tegen intrekkend vuil en vooral tegen zuren en resulteert afhankelijk van het product in een mat of glanzend uiterlijk. Ten slotte kan je het werkblad ook behandelen met lijnolie of bijenwas, hetgeen zorgt voor een diepe of matte uitstraling. Deze onderhoudsbeurt moet op regelmatige tijdstippen herhaald worden. Op de duur vormt zich een natuurlijk patina. Verstoor dit proces niet door het oppervlak met bleekwater te bewerken.
Indien je geen coating aanbrengt zal het beton, omdat het net zoals marmer kalk bevat, reageren op sterke zuren. Komt het beton toch ermee in aanraking, spoel het oppervlak dan meteen overvloedig met water. Dat verdunt het zuur zodat het niet de kans krijgt in te werken.
De bovenkant van het werkblad moet zo glad mogelijk zijn. Bij prefabricage is dat geen probleem : het element wordt immers na ontkisting omgekeerd geplaatst, het volstaat in dit geval dat de bodem van de bekisting glad en zuiver is. Eventuele kleine luchtbelletjes kunnen nadien worden opgevuld. Wordt het werkblad ter plaatse gestort, dan moet idealiter de bovenkant (het niet bekiste oppervlak) ook gepolierd worden. Dit polieren biedt dan weer de mogelijkheid om een toplaagje met harde kwartskorrels en eventueel kleurstof in te werken
Ah, dus zo heet het dus! Nooit geweten..quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:46 schreef Dzjonka het volgende:
Ah een granito vloer. Die kun je door polijsten ook weer erg mooi maken. Maar het is schijnbaar niet echt een doe het zelf klus.
Epoxy gaan we het mee afwerken. Zie voor info de reactie van Vonkenboer.quote:Op donderdag 17 juli 2014 13:08 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ja oke, maar ik bedoel meer het is niet erg praktisch toch of zeg ik dan iets stoms? Zo goed als niet schoon te maken, dus erg onhygiënisch voor een keuken lijkt me.
Eeuwig zonde om onder te smeren ook. Granito is enorm duurzaam en hygiënisch.quote:Op donderdag 17 juli 2014 00:46 schreef Dzjonka het volgende:
Ah een granito vloer. Die kun je door polijsten ook weer erg mooi maken. Maar het is schijnbaar niet echt een doe het zelf klus.
granito + epoxyverf ookquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:23 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Eeuwig zonde om onder te smeren ook. Granito is enorm duurzaam en hygiënisch.
Nah, het valt mee. Door het geduw en getrek met scherpe materialen is er hier en daar wel wat los gegaan, maar normaliter doe je niet echt gekke dingen in de badkamer waardoor het los zou kunnen laten. Wij hebben overigens wel de 2 komponenten tegelverf genomen, omdat we daar meer vertrouwen in hadden qua stevigheid.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:03 schreef Angelfrouk het volgende:
Ben je niet bang dat die verf snel loslaat? Vooral op de vloer?
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 22:51 schreef HJSimpson het volgende:
Pfff.... dan is het erg gesteld als je dat op moet als je partner naar het toilet is geweest
Geen idee, wij hebben het tweedehands gekocht. Hoezo? China denk ik.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 01:23 schreef superbly het volgende:
Komt die douchecabine uit Polen ofzo?
Ja en jaquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 01:33 schreef superbly het volgende:
Marktplaats?
Wat heb je r voor betaald als ik vragen mag>?
Waarom denk je china?Vanwege de plastic shit die erop zat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |