Vandaag de laatste hand gelegd aan de aanrecht-mal. Het ziet erg gemakkelijk uit, maar geloof me, dat is het niet.

Ik heb voor het gemak plintjes gehaald, want gelamineerd. De meneer van de Gamma was zo lief om ze voor me te zagen (terwijl dat eigenlijk niet mag. Mocht je meelezen, nogmaals bedankt!

). Zelf had ik dat nooit zo strak gekregen met de cirkelzaag.

De onderkant is van underlayment (wat over was) en daarbovenop een dun laagje gelamineerd mdf. De 'open' stukjes hout die eventueel vocht kunnen opnemen, heb ik ingesmeerd met siliconenkit evenals alle hoekjes en gaatjes.
![20140620_171533.jpg]()
![20140620_171527.jpg]()
Vervolgens heb ik de gaten uitgezaagd. Helaas was ik in eerste instantie zo dom om de binnenste lijn te pakken ipv de buitenste dus moest ik nóg een keer zagen.
Bovendien kwam ik erachter, dat de bovenplaat van de kookplaat ietsje scheef op de onderbak zit. Daar had ik geen rekening mee gehouden.
Uiteindelijk paste zowel de spoelbak als de kookplaat netjes in de uitgezaagde stukken en komen ze in dezelfde lijn te liggen, zo'n 8 cm van de rand.
![20140621_113549.jpg]()
Wees gerust, dat kraan-gat heb ik wat groter gemaakt

Het aanrechtblad wordt 8cm hoog, wat het aanrechtblad precies 1 meter hoog maakt. Laat dat nou de perfecte hoogte zijn voor iemand van 1,75m
Morgen maak ik nog een lat aan de muur die ik gebruik als 'rail' om bij langs te gaan bij het waterpas maken van het beton. Daarnaast moet de bewapening nog op maat gemaakt worden. Genoeg te doen dus.