Hee, nog een SOHN/Blake/Woon/etc.quote:
Dit is wel spannend.quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:02 schreef Maxerazzi het volgende:
Niet echt spannend, nee. Ik ben ondertussen alweer hier aanbeland:
quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eentje voor elke EP, wat is het probleem?
Die titelquote:Op dinsdag 29 april 2014 00:11 schreef Norrage het volgende:
Lekkere deephouse/electronica van Matt Karmil, lekker hoor
haha gathering of tweakers is voor autistenquote:Op dinsdag 29 april 2014 00:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die titelEven GoT afkijken en dan luisteren.
Het zou ook veel te veel spanning zijn zo op de late avond als wij het met elkaar eens worden.quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:29 schreef Kerftminister het volgende:
Vind dat Game of Thrones ook maar niks.
... maar wacht!quote:Nieuwe Damon Albarn, nja nja, weet nog niet echt wat ik ermee moet, 2 hele goede nummers, rest valt al gauw een beetje in de middelmaat, ga het wel nog een kans geven.
Meh houd gewoon niet van fantasy en middeleeuwse shit en historie en zwaarden enzo. Denk dat de enige historische film die ik vet vind Gladiator is.quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het zou ook veel te veel spanning zijn zo op de late avond als wij het met elkaar eens worden.
[..]
... maar wacht!
Ik wel.quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:33 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Meh houd gewoon niet van fantasy en middeleeuwse shit en historie en zwaarden enzo.
Maar dat is wel echt een uitstekende film. Vooral Joaquin Phoenix is echt absurd goed.quote:Denk dat de enige historische film die ik vet vind Gladiator is.
Q.quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:44 schreef Trollscience het volgende:
iemand zeg een letter dan pak ik een artiest met die letter, weet niet wat ik moet luisteren
Antwoord is goed maar je krijgt geen punten omdat je het opgezocht hebt. Joaquin was samen met River bij een optreden van Flea en Depp in Depp's nachtclub. Grohl had er niets mee te maken inderdaad.quote:Op dinsdag 29 april 2014 00:48 schreef Maxerazzi het volgende:
Dave Grohl was er niet bij, T. Of ik heb het verkeerd gegoogled, dat kan natuurlijk ook.
Het nummer is werkelijk prachtig, maar de clip is maar irritant. En eng.quote:Op dinsdag 29 april 2014 01:10 schreef DO2 het volgende:
Over mooi gesproken. Misschien wel het mooiste nummer ( + clip ) van de afgelopen 10 jaar:
Een nieuw album van Portishead. Daar zou ik nu blij van worden.
quote:Op dinsdag 29 april 2014 01:18 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik kan héél misschien bij ATP Iceland backstage om Portishead te ontmoeten. Mijn Italiaanse concertmaatje hier, die dus meegaat naar IJsland, heeft de laatste tijd contact met Clive Deamer gehad en een drumkit voor 'm geregeld in Italië. Met een beetje mazzel kunnen we als bedankje in juli dan backstage.
Gaaf. Of cool. Of vet. Of megaflex. Wat zeg je tegenwoordig? Leuk,quote:Op dinsdag 29 april 2014 01:18 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik kan héél misschien bij ATP Iceland backstage om Portishead te ontmoeten. Mijn Italiaanse concertmaatje hier, die dus meegaat naar IJsland, heeft de laatste tijd contact met Clive Deamer gehad en een drumkit voor 'm geregeld in Italië. Met een beetje mazzel kunnen we als bedankje in juli dan backstage.
quote:Op dinsdag 29 april 2014 01:10 schreef DO2 het volgende:
Over mooi gesproken. Misschien wel het mooiste nummer ( + clip ) van de afgelopen 10 jaar:
Een nieuw album van Portishead. Daar zou ik nu blij van worden.
quote:Op dinsdag 29 april 2014 01:20 schreef DO2 het volgende:
Gaaf. Of cool. Of vet. Of megaflex. Wat zeg je tegenwoordig?
Ja, toch bedankt.quote:Op dinsdag 29 april 2014 01:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar dan met old en great omgewisseld
Jij altijd met je genresquote:Op dinsdag 29 april 2014 01:25 schreef Kerftminister het volgende:
Ik ook niet, maar wat ik zover van Trip-Hop heb gehoord ligt het me niet zo, dus geen prioriteit hier, had het eerder vandaag nog met een grote fan van Portishead over.
Desondanks leert mijn ervaring wel dat ze een goede indicator zijn.quote:
Dat is precies wat hij weet dat zij weten dat hij denkt dat zij willen dat je denkt gastquote:Op dinsdag 29 april 2014 01:33 schreef Maxerazzi het volgende:
Ben benieuwd wat Kevin Shields over genres te zeggen heeft. Ik verwacht toch op z'n minst dat MI5 erachter zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
quote:Op dinsdag 29 april 2014 01:56 schreef DO2 het volgende:
Tjirp, tjirp. Boom. Boom. Tingelingelingelinge.
Vind het wel wat hebben, eigenlijk. Het is MIA aan de LSD, verdwaald in de diepe jungle,.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kun je hier ook nog iets positiefs van maken? Zelfde lui.
Portishead heeft weinig met triphop te maken buiten een flink aantal nummers op hun 1e album.quote:Op dinsdag 29 april 2014 01:31 schreef DO2 het volgende:
Portishead is geen triphop, Kerft. Portishead is een religie. Hun god heet Muziek en hun volgers muziekliefhebbers.
Eels?quote:Op dinsdag 29 april 2014 09:56 schreef Norrage het volgende:
Mensen, geef eens muziek-tips. Waar zouden jullie bijvoorbeeld een recensie van willen zien ofzo? Ik ben ten einde raad, het is allemaal zo gezapig wat de laatste tijd uitkomt....en bv The Antlers komt officieel 16 juni pas uit
Oscar and The Wolfquote:Op dinsdag 29 april 2014 09:56 schreef Norrage het volgende:
Mensen, geef eens muziek-tips. Waar zouden jullie bijvoorbeeld een recensie van willen zien ofzo? Ik ben ten einde raad, het is allemaal zo gezapig wat de laatste tijd uitkomt....en bv The Antlers komt officieel 16 juni pas uit
quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind We Carry On echt fucking briljant.
En nog een aantal andere nummers. Ik weet nooit wat ik nu het beste vind
welke top 10s?quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
Norrage vind je niks tussen die top10's die gepost zijn hier? Je kan mss nog Ray LaMontagne doen of zo.
Die is zo kut zeg, bij mij blijft het bij 1 album van hem dat ik goed vind en dan heb ik zijn hele repertoire al weer gehadquote:Op dinsdag 29 april 2014 10:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
Norrage vind je niks tussen die top10's die gepost zijn hier? Je kan mss nog Ray LaMontagne doen of zo.
Ik heb er 10 jaar over gedaan om dat te beseffen, maar het is inderdaad het beste album, met verve.quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind Third het beste album van Portishead.
Knap.quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:39 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb er 10 jaar over gedaan om dat te beseffen, maar het is inderdaad het beste album, met verve.
5 jaarquote:
Dit. En ik vind Dummy een beetje te eentonig, en toch wel tamelijk gedateerd.quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
De eerste heeft een paar nummers die ik wat minder vind, de tweede mist enkele klappers maar heeft een fantastisch werkende sfeer. De derde is compleet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 27% gewijzigd door Norrage op 29-04-2014 12:09:50 ]"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Zoek maar uit.quote:Op dinsdag 29 april 2014 09:56 schreef Norrage het volgende:
quote:Op maandag 28 april 2014 21:21 schreef Tchock het volgende:
1. Wild Beasts - Present Tense
2. Francis Harris - Minutes of Sleep
3. Real Estate - Atlas
4. Tame Impala - Live Versions
5. Broken Bells - After the Disco
6. Damon Albarn - Everyday Robots
7. Eels - The Cautionary Tales of Mark Oliver Everett
8. The War on Drugs - Lost in the Dream
9. Valentin Stip - Sigh
10. Drew Gragg - Over-Under
Ken ik allemaal al en grotendeels ook al gedaanquote:
De eerste 3 of motorpsycho is mischien wel wat voor jou?quote:Op maandag 28 april 2014 23:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
1 Thee Oh Sees - Drop
2 Paws - Youth Culture Forever
3 Nothing - Guilt Of Everything
4 The Wisdoom - Hypothalamus
5 Hardfloor - Art Of Acid
6 Legowelt - Crystal Cult 2080
7 Holy Mountain - Ancient Astronauts
8 Motorpsycho - Behind The Sun
9 Lucy - Chruches Schools And Guns
10 Efdemin Decay
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee bedankt voor de suggesties, zit al wel wat tussen. Maar feit is dat er gewoon weinig boeiends is op het moment (lees: laatste 2 weken uitgekomen ofzo)"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:59 schreef DO2 het volgende:
Jawel! 3,5 ster. Da's omgerekend een 7. Was te verwachten.
Keurige site, trouwens. Geen schreeuwende kleuren en lekker overzichtelijk, [ afbeelding ].
Die hoek begint me steeds meer te boeien. Alleen zijn er weinig momenten waarop ik zulke albums kan luisteren, dat is jammer...quote:
Laat dan maar.quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit is de derde keer op m'n werkdag dat ik Red Eyes hoor op 3fm.
The War on Drugs is mainstream geworden.
Nouja ik vind het wel lekker hoorquote:
Lekker Franz Ferdinand luisterenquote:Op dinsdag 29 april 2014 16:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja ik vind het wel lekker hoorLang geleden dat zo'n goed plaatje echt vaak gedraaid werd op 3.
Waarom luister je 3fm?quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit is de derde keer op m'n werkdag dat ik Red Eyes hoor op 3fm.
The War on Drugs is mainstream geworden.
Ja, gewoon op onze eigen namen. http://pat-sounds.blogspot.nl/p/over-ons.htmlquote:Op dinsdag 29 april 2014 16:35 schreef On het volgende:
Heeft jullie blog Twitter, Norrage? Ik ben te lui om steeds voor updates te kijken.
Ik ga jullie volgen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, gewoon op onze eigen namen. http://pat-sounds.blogspot.nl/p/over-ons.html
De definitie van goed is nog lastiger dan de definitie van indiequote:Op dinsdag 29 april 2014 16:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Franz is 'leuk', TWOD is echt góed.
Beetje mengen tussen het plebs.quote:
Hey jij hebt ook een blog zie ik. Follow terugquote:
Vreemd dat mensen radio luisteren op hun werk? Je moet rekening houden met je collega's he. Daarbij is het ook fijn om een keer niet zo bezig te zijn met de muziek die je draait....erg vermoeiend somsquote:
Hou ik niet echt bij.quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:39 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hey jij hebt ook een blog zie ik. Follow terug
Als TWOD onder 'goed' valt, snap ik de term ook niet meer.quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:38 schreef Moody het volgende:
[..]
De definitie van goed is nog lastiger dan de definitie van indie
Ik zie hetquote:
Kloptquote:Op dinsdag 29 april 2014 16:38 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik mis Bieber in dit verhaal.quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:41 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
KloptAls je druk bent is Franz heerlijk. Als je depri bent dan is Illinois of Wilco fijn. Als je hard moet studeren is Sigur Ros fijn. Als je vrolijk bent is zoete Amerikaanse indiepop fijn.
Doet zijn naam wel eer aan die, die radiozenderquote:Op dinsdag 29 april 2014 16:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hij heeft nog mazzel, bij mij stond altijd SlamFM aan.
Zat, half jaar stage maar nog altijd contact.quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zie het
Maar je zit ook bij 3voor12 zo te zien?
Je kunt goed alleen maar definiëren met definitieloze synoniemen. Ongelofelijke cirkelredenering kom je dan in.quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:38 schreef Moody het volgende:
[..]
Coolquote:Op dinsdag 29 april 2014 16:48 schreef On het volgende:
[..]
Zat, half jaar stage maar nog altijd contact.
Lucius, Gruppo Di Pawlowski, Wovenhand, Joan As Police Woman, The Kik.quote:Op dinsdag 29 april 2014 09:56 schreef Norrage het volgende:
Nieuwe wovenhand??? En de Kik ga ik misschien nog wel proberen. Ik hoor zoveel slechte verhalen dat ik niet meer durf.quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:08 schreef methodmich het volgende:
[..]
Lucius, Gruppo Di Pawlowski, Wovenhand, Joan As Police Woman, The Kik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:10 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nieuwe wovenhand??? En de Kik ga ik misschien nog wel proberen. Ik hoor zoveel slechte verhalen dat ik niet meer durf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mag ik een tip geven voor jullie blog? Recenseer eens iets wat volledig buiten je straatje ligt. Als ik zo de recensies doorspit is er vrijwel niets met negatieve reviews. Laagste cijfer dat ik tegenkwam was 3,5 ster - nog steeds uitstekend. Daardoor lijkt het soms alsof je alleen je eigen muziek recenseert en dat maakt het in mijn ogen nogal eenzijdig.quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:13 schreef Pat-sounds het volgende:
[..]
wow goed, of wow slecht? Debuut vond ik namelijk erg leuk
Schrijven kunnen jullie allebei wel. Dus ik wil wel eens lezen hoe het nieuwe album van De Kik is in jullie ogen, ook al pakt dat negatief uit. En hoe kut de nieuwe Kasabian daadwerkelijk wordt. Snap je wat ik bedoel?
quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:10 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nieuwe wovenhand??? En de Kik ga ik misschien nog wel proberen. Ik hoor zoveel slechte verhalen dat ik niet meer durf.Ah, ik zie dat je Joan inderdaad al had gedaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is overigens Police Woman ipv Policewoman, maar dat is een detail![]()
The Kik gewoon proberen. En er is een nieuwe Wovenhand ja. Vrijdag uitgekomen. Of mijn vaste platenzaak heeft hem vroeg naar ons land gehaald. Ligt nog op me te wachten daar, moet hem alleen nog ophalen.
Trouwens, Tchock: Blaudzun kreeg maar 2,5 ster van Nor en kornuit.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
Beroerd. Heel goedkoop, fout geluid.quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:13 schreef Pat-sounds het volgende:
[..]
wow goed, of wow slecht? Debuut vond ik namelijk erg leuk
Kasabian ook 2,5 zie ik nu. Alsnog redelijk voorspelbare namen met een krappe onvoldoende. Terwijl het in mijn ogen juist interessant is om - en ik noem echt maar wat willekeurige namen - hun kijk te lezen over de nieuwe Katy B, The Fray, The Pretty Reckless, dat soort namen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:16 schreef methodmich het volgende:
Trouwens, Tchock: Blaudzun kreeg maar 2,5 ster van Nor en kornuit.
Vergeet Ryley Walker niet die ik net poste, prima folkplaat. Gaat nog wel wat aandacht krijgen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:20 schreef Norrage het volgende:
Ik heb nu al een tip via On zijn twitter gevonden: Black Market Karma is best fijn
Ja dat is wel waar. Zeker ik. Pat schrijft nog wel buiten zijn straatje. Ik vind sommige slechte albums gewoon zo kut, dat ik niet eens de moeite wil doen (mijn gemiddelde rating op MM is ook 4 ster ofzo, ik luister slechte muziek gewoon niet lang). Maar misschien moet ik dat ook eens. Daar komt wel bij dat, omdat het leuk is dat veel mensen je lezen, bv door geretweet te worden, je wat positief moet zijn hahaquote:Op dinsdag 29 april 2014 17:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Mag ik een tip geven voor jullie blog? Recenseer eens iets wat volledig buiten je straatje ligt. Als ik zo de recensies doorspit is er vrijwel niets met negatieve reviews. Laagste cijfer dat ik tegenkwam was 3,5 ster - nog steeds uitstekend. Daardoor lijkt het soms alsof je alleen je eigen muziek recenseert en dat maakt het in mijn ogen nogal eenzijdig.
Schrijven kunnen jullie allebei wel. Dus ik wil wel eens lezen hoe het nieuwe album van De Kik is in jullie ogen, ook al pakt dat negatief uit. En hoe kut de nieuwe Kasabian daadwerkelijk wordt. Snap je wat ik bedoel?
Ik snap je insteek wel, en ik denk dat dat ook de logische manier is om een muziekblog aan te pakken als je begint. Maar het valt me op: je vraagt en zoekt expliciet naar albums die andere mensen goed vinden, en dan ga je ze recenseren met als uitkomst 9 van de 10 keer dat ze heel goed zijn. Niet heel erg spannend.quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:23 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja dat is wel waar. Zeker ik. Pat schrijft nog wel buiten zijn straatje. Ik vind sommige slechte albums gewoon zo kut, dat ik niet eens de moeite wil doen. Maar misschien moet ik dat ook eens. Daar komt wel bij dat, omdat het leuk is dat veel mensen je lezen, bv door geretweet te worden, je wat positief moet zijn haha. Een 2 gaan ze niet delen
Niet dat ik dan positief ga zijn terwijl ik dat niet ben, hoor. Maar dan doe ik bij slechte albums liever niet eens de moeite.
Nee klopt. Ik denk dat ik nu 45 dingen geschreven heb. 2x een 4.5, 20x een 4, 20x een 3.5 en 3x lager ofzoquote:Op dinsdag 29 april 2014 17:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap je insteek wel, en ik denk dat dat ook de logische manier is om een muziekblog aan te pakken als je begint. Maar het valt me op: je vraagt en zoekt expliciet naar albums die andere mensen goed vinden, en dan ga je ze recenseren met als uitkomst 9 van de 10 keer dat ze heel goed zijn. Niet heel erg spannend.
Precies. Terwijl ik het - als lezer - leuk zou vinden om te zien hoe jij de nieuwe Skrillex zou recenseren. Zelf schrijven kan ik het toch niet.quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:26 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nee klopt. Ik denk dat ik nu 45 dingen geschreven heb. 2x een 4.5, 20x een 4, 20x een 3.5 en 3x lager ofzo
Ik bedoel niet expliciet vissen naar slechte albums, dan word je een soort pariaparade. Maar enkel goede albums recenseren van artiesten die je goed vind is wel het andere uiterste.quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:27 schreef DO2 het volgende:
Maar om nu albums uit te gaan zoeken met het idee ook eens 2 sterren te kunnen geven... Beetje vreemd, T.
Als indiefanaat kraak je per definitie alle mainstream af toch?quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:30 schreef Norrage het volgende:
Eigenlijk moet je albums uitzoeken die andere goed vinden, en die keihard afkraken
Gewoon TWOD een 2.0 geven ofzo. Maar dan ben je weer hipster ofzomaar het blijft lastig inderdaad, zeker. We recenseren gewoon wat er op ons pad komt. Eigenlijk moet je gewoon bij voorbaat ook al een lijstje maken met albums, en die dan ongeacht je ze goed vindt, reviewen. Nu gooi ik er wel eens een paar uit omdat ik ze kut vindt
Trolling Stone.quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:30 schreef Norrage het volgende:
Eigenlijk moet je albums uitzoeken die andere goed vinden, en die keihard afkraken
Gewoon TWOD een 2.0 geven ofzo.
Exact. En dat viel me ineens op toen je zei alleen 'goede' albums te willen en De Kik niet deed omdat je er slechte verhalen over had gehoord.quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:34 schreef Norrage het volgende:
Maar punt wat Tchock maakt is natuurlijk wel terecht. Niemand zit te wachten op de zoveelste 4.5e ster voor TWOD ofzo. Ja leuk, je hebt dezelfde mening als de rest. Aan de andere kant, om nou dan zo'n goed album te laten liggen omdat je mening "mainstream" is is ook weer zoiets
Grammaticafouten okee, maar spelfouten? Die maken we toch niet?quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:39 schreef DO2 het volgende:
Je doet het toch vooral voor je eigen plezier, neem ik aan, Nor?
Dan zou ik daar toch een beetje schijt aan hebben, hoor. Ja, of je moet echt serieuze ambities hebben.
Als je serieuze ambities hebt, moet je wel gaan werken aan je spelfouten, trouwens,.
Nee, het zijn eerder stijlfouten en typefouten. Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:48 schreef Norrage het volgende:
[..]
Grammaticafouten okee, maar spelfouten? Die maken we toch niet?Maar geen serieuze ambities hoor
Ik kan je helaas mededelen dat dat a) geen excuus is en b) alfa's en gamma's het niet veel beter doen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 18:00 schreef Norrage het volgende:
Nee, dan is het goed. Daar maken we ons wel schuldig aan inderdaad. Maar we zijn dan ook onschuldige beta's
Jammerquote:Op dinsdag 29 april 2014 18:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kan je helaas mededelen dat dat a) geen excuus is en b) alfa's en gamma's het niet veel beter doen.
Zeker omdat ie precies in zijn straatje valtquote:Op dinsdag 29 april 2014 18:26 schreef DO2 het volgende:
Haha. Ok dan. Misschien had T toch wel een punt.
Hoe je die niet 'leuk' kan vinden, is mij weer een volstrekt raadsel. Maar dat terzijde.
Directions to See a Ghost is een geweldig albumquote:Op dinsdag 29 april 2014 19:01 schreef Moody het volgende:
Black Angels herontdekt en bazenband bevonden
Laat je niet afschrikken door titels als The Sniper at the Gates of Heaven....
Ken Indigo Meadow en Passover, beide topalbums. Directions en Phosphene staan nog op de playlist...ben benieuwdquote:Op dinsdag 29 april 2014 19:11 schreef ranja het volgende:
[..]
Directions to See a Ghost is een geweldig album
Avicii is zelfs drie keer niksquote:Op dinsdag 29 april 2014 21:48 schreef Moody het volgende:
[..]
Negatief x negatief = positief
Niet is 0, behalve 0 zelf.
eh, sinds wanneer? heb ik wat gemist?quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:22 schreef Moody het volgende:
Ik weet dat hier meer de uptempo "indie" besproken wordt,
Weinig echte indie-pop artiesten in ieder geval. Als je dat niet ziet, heb je veel gemist jahquote:
Nou ja ik zie het vooral over die neuzilige bandjes gaan, of gewoon over pop of hiphop natuurlijkquote:Op dinsdag 29 april 2014 22:29 schreef Moody het volgende:
[..]
Weinig echte indie-pop artiesten in ieder geval. Als je dat niet ziet, heb je veel gemist jah
Maar fijn dat je inhoudelijk reageert op mijn post
Je hebt wel gelijk. Veder dan Sivert Hoyem en Hallo Venray kom ik niet qua goede releasesquote:Op dinsdag 29 april 2014 22:37 schreef Kerftminister het volgende:
Ik ga eens op zoek naar niet-Amerikaans/Britse releases van dit jaar, kan er slecht tegen dat ons muzikale aanbod bepaald wordt door het anglocentrisme. Kan toch niet dat er alleen maar goede muzikanten in de VS/UK bezig zijn?
Ik heb nog Alcest, Be Forest, Cibo Matto en Tinariwen, dat was het idd wel. Ik ga even zoeken en post hier wel mijn bevindingenquote:Op dinsdag 29 april 2014 22:39 schreef Moody het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk. Veder dan Sivert Hoyem en Hallo Venray kom ik niet qua goede releases
Smaak speelt een rolquote:Op dinsdag 29 april 2014 22:39 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou ja ik zie het vooral over die neuzilige bandjes gaan, of gewoon over pop of hiphop natuurlijk
Elektronica heb ik zelf ook wat moeite mee meestal ja.quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:43 schreef Moody het volgende:
[..]
Smaak speelt een rol
Jij hebt een zeer specifieke smaak en kan vrij weinig waarderen buiten jouw smaak. Tenminste, zo ervaar ik dat.
Er worden soms zeer leuke indie bandjes geplugd in dit topic. Soms moet je de kwaliteit proberen te zien in een genre dat niet in jouw "comfort zone" ligt. Zo probeer ik de laatste tijd wat elektronica en rap te beluisteren....al kost het me soms moeite
Darkside is mega-toegankelijke electronic. Daarom kan ik het wel waarderenquote:Op dinsdag 29 april 2014 22:47 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Elektronica heb ik zelf ook wat moeite mee meestal ja.
Zie ik iedereen hier Darkside prijzen, maar hoor er zelf dan niks bijzonders in.
Mijn smaak is breder dan je denkt denk ik, maar buiten mijn smaak waardeer ik weinig inderdaad. Anders zou het mijn smaak wel zijnquote:Op dinsdag 29 april 2014 22:43 schreef Moody het volgende:
Smaak speelt een rol
Jij hebt een zeer specifieke smaak en kan vrij weinig waarderen buiten jouw smaak. Tenminste, zo ervaar ik dat.
Nee hoor, ik hou het wel bij wat ik leuk vind. Teveel leuke bands om te gaan forceren iets leuk te vinden wat ik niet direct leuk vind of aanspreekt.quote:Soms moet je de kwaliteit proberen te zien in een genre dat niet in jouw "comfort zone" ligt.
Ik snap je volkomen, toch is soms leuk en verfrissend om iets nieuws te proberen. Als je nu je "smaak" al ingeboxed hebt, wordt het wel erg saai in de komende 40 jaar toch?quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:51 schreef ranja het volgende:
[..]
Mijn smaak is breder dan je denkt denk ik, maar buiten mijn smaak waardeer ik weinig inderdaad. Anders zou het mijn smaak wel zijn
[..]
Nee hoor, ik hou het wel bij wat ik leuk vind. Teveel leuke bands om te gaan forceren iets leuk te vinden wat ik niet direct leuk vind of aanspreekt.
OMG Kerftquote:Op dinsdag 29 april 2014 22:58 schreef Kerftminister het volgende:
Nou heb al redelijk wat internationale albums kunnen vinden die eruit zien alsof ze wel het proberen waard zijn. Amatorski kennen wie hier al toch?
https://rateyourmusic.com(...)assu_ce_quasi_tutto/
https://rateyourmusic.com/release/album/cineplexx/florianopolis/
https://rateyourmusic.com/release/album/moldes/aguas_de_marte/
https://rateyourmusic.com/release/album/aziza_brahim/soutak/
https://rateyourmusic.com(...)_the_nubatones/silt/
https://rateyourmusic.com(...)rom_clay_to_figures/
https://rateyourmusic.com/release/album/dagadana/list_do_ciebie/
https://rateyourmusic.com(...)bibio_sound_machine/
https://rateyourmusic.com(...)D/vengeance_bourbon/
https://rateyourmusic.com(...)avo_i_ludziki/polor/
Het is niet dat ik er wel 1 ken hoor :pquote:Op dinsdag 29 april 2014 23:00 schreef Moody het volgende:
[..]
OMG Kerft
Ik ken echt niets uit je lijst. Graag 1 megatip en ik zal 'm zeker proberen
Ik ken ook helemaal niks, dat was de bedoeling juist. Heel de RYM albumlijst dit jaar staat vol met Amerikaanse en Britse albums, vorig jaar waren een paar van mijn favorieten niet-Engelstalig dus daarom ga ik geforceerd zoeken naar een stel. Wil er zeker een aantal van proberen ja.quote:Op dinsdag 29 april 2014 23:00 schreef Moody het volgende:
[..]
OMG Kerft
Ik ken echt niets uit je lijst. Graag 1 megatip en ik zal 'm zeker proberen
controller.controller? hm... misschien teveel 'een beetje'quote:Op dinsdag 29 april 2014 23:05 schreef Immerdebestebob het volgende:
En hebben jullie muziek die een beetje in het straatje van '!!!' past?
Damien Rice heeft maar een klein oeuvre en beide albums zijn erg goedquote:Op dinsdag 29 april 2014 23:03 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wat is jullie mening over het oeuvre van Damien Rice? Ik ben benieuwd.
O.a. Fujiya & Miyagi, The Rapture.quote:Op dinsdag 29 april 2014 23:05 schreef Immerdebestebob het volgende:
Vieux Farka Touré is wellicht watquote:Op dinsdag 29 april 2014 23:04 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik ken ook helemaal niks, dat was de bedoeling juist. Heel de RYM albumlijst dit jaar staat vol met Amerikaanse en Britse albums, vorig jaar waren een paar van mijn favorieten niet-Engelstalig dus daarom ga ik geforceerd zoeken naar een stel. Wil er zeker een aantal van proberen ja.
Maar het verbaast me wederom hóe moeilijk het is om dit soort albums te vinden, als ik op Afrikaanse releases zoek krijg ik nog steeds alleen maar Amerikaans spul.
Ja die is cool.quote:Op dinsdag 29 april 2014 23:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Vieux Farka Touré is wellicht wat
Niets mis mee.quote:Op dinsdag 29 april 2014 23:03 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wat is jullie mening over het oeuvre van Damien Rice? Ik ben benieuwd.
Vorig jaarquote:Op dinsdag 29 april 2014 23:10 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja die is cool.Heeft ie dit jaar iets uitgebracht?
Heb trouwens al een site gevonden voor Japanse releases, nu de rest nog.
Ook mijn mening hoor. Het kwam ergens wel binnen. Speelde op mijn emoties. Dat van Bell X1 wist ik nietquote:Op dinsdag 29 april 2014 23:08 schreef Moody het volgende:
[..]
Damien Rice heeft maar een klein oeuvre en beide albums zijn erg goed
Zijn vorige bandje, Bell X1, doet het ook nog heel aardig.
quote:Op dinsdag 29 april 2014 23:05 schreef Immerdebestebob het volgende:
Deze ken je wellicht van het album "O", maar is eerder uitgebracht door Bell X1, waar Damien Rice een van de lead singers was.quote:Op dinsdag 29 april 2014 23:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ook mijn mening hoor. Het kwam ergens wel binnen. Speelde op mijn emoties. Dat van Bell X1 wist ik niet
Spaanstalige staan er een paar links in mijn eerdere post, Duits heb ik nog niks, wel een Duits album maar in het Engels:quote:Op dinsdag 29 april 2014 23:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Vorig jaar
Nouja, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar Duitstalige en Spaanstalige indiereleasesEn dan niet direct in de categorie singer songwriter
Origineel is iig heerlijk.quote:Op dinsdag 29 april 2014 23:14 schreef Moody het volgende:
[..]
Deze ken je wellicht van het album "O", maar is eerder uitgebracht door Bell X1, waar Damien Rice een van de lead singers was.
quote:Op dinsdag 29 april 2014 23:07 schreef ranja het volgende:
[..]
controller.controller? hm... misschien teveel 'een beetje'
Dank julliequote:
Bestaan die nogquote:Op woensdag 30 april 2014 07:33 schreef Pat-sounds het volgende:
Kent (Zweeds) komt binnenkort (ergens deze week zelfs) uit. Daar kijk ik wel erg naar uit!
In 1998 speelden ze op Lowlands, ik heb de cd die van Lowlands dat jaar werd uitgebracht waar hun nummer 'If You Were Here' op staat. Dat was de bijna-dorbraak maar volgens mij zijn ze daarna weer heel snel in de vergetelheid geraakt buiten Zweden.quote:Op woensdag 30 april 2014 08:05 schreef Pat-sounds het volgende:
Yups. Album hiervoor komt uit 2012, dus ze zijn zelfs nog vrij productief. Hagnesta Hill was volgens mij toch wel een redelijk groot succes? Ze hebben dat album zelfs nog in het Engels uit gebracht (oh, en Isola ook trouwens).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
quote:Op woensdag 30 april 2014 10:03 schreef Norrage het volgende:
Wat is dit fantastisch zeg
Het doet mij gewoon denken aan 'Muziek' van Marco BorsatoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Maakt Marco ook gebruik van oneindige galms?quote:Op woensdag 30 april 2014 10:31 schreef Maxerazzi het volgende:
Lijkt me duidelijk dat Marco volgend jaar met zijn nieuwe single Een Lucht Vol Sterren komt, ja.
Moet altijd wel lachen om die gasten bij DWDDquote:Op woensdag 30 april 2014 10:39 schreef Norrage het volgende:
Waarom zat iedereen te klagen over de nieuwe Kik? Heerlijk album
Ik mis het beatles/kinks/monkees gevoel dat bij The Madd en ook de eerste van de The Kik nog ruim aanwezig was...quote:Op woensdag 30 april 2014 10:39 schreef Norrage het volgende:
Waarom zat iedereen te klagen over de nieuwe Kik? Heerlijk album
Ja van jou verwacht ik ook wel dat je het niet leuk vindtquote:Op woensdag 30 april 2014 10:50 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik mis het beatles/kinks/monkees gevoel dat bij The Madd en ook de eerste van de The Kik nog ruim aanwezig was...
Wat een ongeïnspireerde Dance-meuk zeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
Verrassend!quote:Op woensdag 30 april 2014 12:36 schreef Moody het volgende:
3FM vindt de nieuwe Coldplay plaat anders he-le-maal te gek
Lokquote:quote:Op woensdag 30 april 2014 10:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja van jou verwacht ik ook wel dat je het niet leuk vindtNu met blazertjes, synths, psychedelische effecten, minder rauw etc..doe mij dit maar hoor
Geen ideequote:Op woensdag 30 april 2014 16:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Lokquote:
Weet jij ook of je iTunes albums kunt laten sorteren op gemiddelde albumwaardering?
In het Coldplay topic zijn ze wel positief over het nummer zegquote:Op woensdag 30 april 2014 17:01 schreef DO2 het volgende:
Er is zowaar een topic aan gewijd.
MUZ / Coldplay's nieuwe single met Avicii ''Sky Full of Stars''
Ik begrijp het oprecht niet.quote:Op woensdag 30 april 2014 19:33 schreef Xrenity het volgende:
[..]
In het Coldplay topic zijn ze wel positief over het nummer zeg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
Ik heb Coldplay toch wel wat hoger zitten dan een random dancemix... Dat is het punt.quote:Op woensdag 30 april 2014 19:44 schreef Moody het volgende:
Triest nummer, maar laten we nou niet doen alsof er een grote hoeveelheid betere nummers in de top-40 staan. Het is allemaal een beetje gejengel met een beat eronder.
Eens. Hoewel ik 2 ook wel een leuk album vind, maar ik denk toch dat ik de voorganger vaker zal blijven draaien. Op termijn zie ik ze ook wel weer terugkeren bij die sound. Dat is volgens mij toch wel waar Daves hart ligt.quote:Op woensdag 30 april 2014 10:50 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik mis het beatles/kinks/monkees gevoel dat bij The Madd en ook de eerste van de The Kik nog ruim aanwezig was...
Ik heb ze op dit moment ook vrij hoog zitten. Hoger dan mijn keel zeg maar...quote:Op woensdag 30 april 2014 20:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik heb Coldplay toch wel wat hoger zitten dan een random dancemix... Dat is het punt.
Het hele punt is juist dat Coldplay het nog niet zo hard verkloot had bij veel mensen hier dan de rest van de Top 40.quote:Op woensdag 30 april 2014 19:44 schreef Moody het volgende:
Triest nummer, maar laten we nou niet doen alsof er een grote hoeveelheid betere nummers in de top-40 staan. Het is allemaal een beetje gejengel met een beat eronder.
Precies. Dit is precies het gevoel wat bij mij.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:02 schreef Norrage het volgende:
Het is niet eens zó ongelooflijk slecht, maar het past gewoon niet bij coldplay, is gewoon een drama-keuze en dan die drama-stem van Chris...dat past er gewoon totaal niet bijecht...een trieste kut-zet die maar laat zien hoe verschrikkelijk commercieel de band is geworden
En die 2 andere nummers waren nog wel zo redelijk; misschien niet fantastisch goed, maar wel weer in de goede melancholiek...
Really? Coldplay heeft de afgelopen paar jaar niet aan radio-vervuiling gedaan?quote:Op woensdag 30 april 2014 20:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het hele punt is juist dat Coldplay het nog niet zo hard verkloot had bij veel mensen hier dan de rest van de Top 40.Bovendien, als 'maar er is nog slechtere muziek' een valide argument zou zijn kunnen we beter dit topic opdoeken.
Natuurlijk begrijp je dat wel, bob. Geld.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:05 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Precies. Dit is precies het gevoel wat bij mij.
Ik begrijp echt niet hoe je je als Coldplay kan verlagen tot zo'n slecht niveau.
Dat is allemaal 100x beter dan deze grafsingle.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:05 schreef Moody het volgende:
[..]
Really? Coldplay heeft de afgelopen paar jaar niet aan radio-vervuiling gedaan?
Wat dacht je van al die semi-covers van de afgelopen jaren die stuk voor stuk een hit werden? Wat een gedrochten zaten daar bij zeg
quote:Op woensdag 30 april 2014 20:06 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat is allemaal 100x beter dan deze grafsingle.
quote:Op woensdag 30 april 2014 20:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Natuurlijk begrijp je dat wel, bob. Geld.
Ja, alles je alles zo zwart-wit ziet kom je ergens wel op een punt uit dat je gelijk lijkt te hebbenquote:Op woensdag 30 april 2014 20:05 schreef Moody het volgende:
[..]
Really? Coldplay heeft de afgelopen paar jaar niet aan radio-vervuiling gedaan?
Wat dacht je van al die semi-covers van de afgelopen jaren die stuk voor stuk een hit werden? Wat een gedrochten zaten daar bij zeg
Ja. Dit is tenminste een coherent nummer. Ik snap dat je het vreselijk vindt, maar dit is echt veel beter te doen hoor.quote:
Ik was best een aanhangertje van de eerste 2 albums, maar daarna hebben ze in mijn ogen weinig goeds meer gemaakt. Er zijn idd ook mensen die Mylo dinges nog best aardig vonden, zelfs in dit topic. Mag allemaal toch?quote:Op woensdag 30 april 2014 20:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, alles je alles zo zwart-wit ziet kom je ergens wel op een punt uit dat je gelijk lijkt te hebben
Ik zeg niet dat Coldplay goed is of zo. En ook niet dat ze geen kutmuziek hebben gemaakt. Ik zeg alleen dat Coldplay in de ogen van een groot deel van dit topic - getuige de reacties - nog niet gezonken was naar een Avicii/Katy Perry/One Republic-achtig niveau.
Niet haten op mij, Moodyquote:Op woensdag 30 april 2014 20:10 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik was best een aanhangertje van de eerste 2 albums, maar daarna hebben ze in mijn ogen weinig goeds meer gemaakt. Er zijn idd ook mensen die Mylo dinges nog best aardig vonden, zelfs in dit topic. Mag allemaal toch?
Snap de discussie niet zo. Ik geef je toch geen ongelijk? Zeg gewoon dat ik het niet eens met je ben
Nee, je doe semi-verbaasd als mensen de nieuwe Coldplay niet goed vinden en met dooddoeners timmer je elke reactie daarop dicht. Maar goed, als je de discussie niet snapt zal het aan mij liggen. Ik houd er over op verder.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:10 schreef Moody het volgende:
[..]
Snap de discussie niet zo. Ik geef je toch geen ongelijk? Zeg gewoon dat ik het niet eens met je ben
OneRepublic, serieus?quote:Op woensdag 30 april 2014 20:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Niet haten op mij, Moody
Maar goed ik heb volgens mij ook teveel OneRepublic plays_
Ik vind dat echt een afschuwelijk nummer. De rest van het album is niet heel hoogstaand maar dikke prima, maar die trackquote:Op woensdag 30 april 2014 20:14 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Die is vooral kapotgedraaid. Verder is ie wel OK.
Dat is een hommage.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:24 schreef Moody het volgende:
Politik en Spies zijn erg fijn. Trouble en Yellow zijn ook prima.
Clocks vond ik al niet goed op album 2 passen en luidde eigenlijk al de nieuwe sound van Coldplay in. Het piano-riedeltje is overigens ook gejat, maar dat terzijde
quote:Op woensdag 30 april 2014 20:30 schreef Moody het volgende:
[..]
Ok, dan heeft Atari het uit de jaren '60 gejat.
Die was inderdaad ook prima.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:29 schreef Tchock het volgende:
Maar ik vind dit ook echt geen slecht nummer.
Niet dat ik het vaak aanzet of zo, maar vervelend is anders.
Ik kan me herinneren dat het van een nummer was van een band uit de jaren '60. Exacte kopie van het piano-riedeltje. Moet ff zoeken in de database, want Google geeft me geen antwoordquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |