abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 mei 2014 @ 19:06:27 #151
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_140060825
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 19:03 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Wat fijn dat we het daar over eens zijn.

Nog even een leuk punt mbt. werkgelegenheid. Ik zal eens een leuk voorbeeldje geven mbt. de Transport-sector.

Voor de toevoeging van bepaald landen aan de Europese Unie was het in de transport sector nog al eens heel erg gunstig om een bedrijf in te schakelen uit Roemenië en omstreken. Dit was vaak dubbel voordelig: in Roemenië was geen sprake van een rijtijden-wet, vervoer door Roemeense chauffeurs was dus vaak veel sneller. Bovendien waren Roemeense chauffeurs stukken goedkoper.
Inmiddels worden bepaalde banen in de transport sector inderdaad overgenomen door Roemen, concurrentie is inmiddels echter wel beter mogelijk tussen Roemeense en Nederlandse transport bedrijven. Beide dienen zich immers te houden aan dezelfde regels mbt. bijvoorbeeld rijtijden.
Een woord haalt het hele betoog onderuit ( wie controleert, er is geen douane meer)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_140060943
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 19:06 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Een woord haalt het hele betoog onderuit ( wie controleert, er is geen douane meer)
De douane is niet verantwoordelijk voor controle op de rijtijden wet(In Nederland is dat trouwens de ILT). Overtreding is door allerlei technische snufjes trouwens vrijwel onmogelijk. Ook voor de Roemen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 19:13:36 #153
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_140061141
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 19:09 schreef tofastTG het volgende:
De douane is niet verantwoordelijk voor controle op de rijtijden wet(In Nederland is dat trouwens de ILT). Overtreding is door allerlei technische snufjes trouwens vrijwel onmogelijk. Ook voor de Roemen.
Zelfs al de Roemenen zich zouden houden aan de rijtijden, dan concurreren ze de Nederlanders weg, omdat ze minder dan 3 euro krijgen (als ze dat al krijgen van Roemenië is door en door corrupt)
Veel Roemeense chauffeurs verdienen tegenwoordig bij door illegalen mee te nemen naar Nederland
(en zo leidt het ene probleem tot het andere)
Exaudi orationem meam
pi_140061228
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 19:13 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Zelfs al de Roemenen zich zouden houden aan de rijtijden, dan concurreren ze de Nederlanders weg, omdat ze minder dan 3 euro krijgen (als ze dat al krijgen van Roemenië is door en door corrupt)
Veel Roemeense chauffeurs verdien tegenwoordig bij door illegalen mee te nemen naar Nederland
(en zo leidt het ene probleem tot het andere)
Zoals je wellicht kunt lezen was dit vroeger inderdaad ook al het geval. De Europese Unie heeft er alleen voor gezorgd dat concurrentie beter mogelijk is (OA. door de rijtijden wet).
Arbeidsverschuiving is volgens mij trouwens van alle tijden. Vind jij het bijvoorbeeld vreemd of slecht te noemen dat de Phillip Morris fabriek in Den Bosch gesloten is?

Het probleem met illegalen ken ik niet, als dit het geval is dan is het zeker een slechte zaak. Kunnen ze niet beter met de trein komen trouwens? Lijkt me makkelijker, en controle in de trein is er amper.

[ Bericht 4% gewijzigd door tofastTG op 17-05-2014 19:21:22 ]
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_140062653
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 18:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mensen zoals Marftin Schulz zijn idd knettergek
En wat is volgens jou het voordeel van meer gekken in het EP?
pi_140062794
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 18:51 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik begrijp dat er kosten verbonden zijn aan het afschaffen van de Euro, daarom roep ik iedereen op hetzelfde te doen als ik: zeg 1 weeksalaris toe om de Euro af te schaffen en uit de EU te gaan (dat weeksalaris verdienen we dubbel en dwars weer teug: geen bijdrage aan de EU, betere werkgelegenheid, asielzoekersstroom stoppen etc)
Aan uit de EU stappen zijn nog veel meer nadelen verbonden. Dat wil je ook ophoesten? Nog eens een gemiddeld netto maandsalaris immers.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 19:49:15 #157
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_140062875
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 19:47 schreef 99.999 het volgende:
Aan uit de EU stappen zijn nog veel meer nadelen verbonden. Dat wil je ook ophoesten? Nog eens een gemiddeld netto maandsalaris immers.
OK, als dat zo is prima. Alles verdienen we dubbel en dwars weer terug door weer baas in eigen huis te zijn.
Exaudi orationem meam
pi_140062974
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 19:49 schreef Oud_student het volgende:

[..]

OK, als dat zo is prima. Alles verdienen we dubbel en dwars weer terug door weer baas in eigen huis te zijn.
quote:
Hoofdeconoom Han de Jong van ABN Amro denkt dat we de handelsbetrekkingen met Frankrijk en Duitsland op het spel zetten als Nederland in zijn eentje dit politieke prestigeproject de rug toekeert. Dat PVV-leider Geert Wilders denkt dat we gewoon kunnen blijven handel drijven, is volgens De Jong „een heroïsche veronderstelling”.
pi_140063123
quote:

[..]

Hoe gaan we dat dan terugverdienen? Hoe zijn nieuwe handelsbelemmeringen goed voor Nederland?
pi_140063552
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 19:04 schreef Oud_student het volgende:
Ik heb het idee dat er ook op FOK! users zijn die door de EU worden gesponsord.
Als dat waar is, dan zou het me zolangzamerhand niet eens meer verbazen. Alles lijkt geoorloofd te zijn om de grootste georganiseerde volksverlakkerij sinds mensenheugenis maar te laten voortduren.
pi_140064800
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 18:52 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Vervelend punt, vinden overigens ook bijna alle leden van het EP. De PVV stemde overigens voor het verhuisspektakel.
Het is jammer dat de verdragen hieromtrent niet in het EP bepaald worden maar door de ER. En in de ER kan geen unanimiteit gevormd worden over Straatsburg door Frankrijk.
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 18:59 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

LOL wat een berg leugens bij elkaar weer. Jij bent echt de meest lachwekkende user sinds tijden op dit forum.
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 20:02 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Als dat waar is, dan zou het me zolangzamerhand niet eens meer verbazen. Alles lijkt geoorloofd te zijn om de grootste georganiseerde volksverlakkerij sinds mensenheugenis maar te laten voortduren.
Laatste poging dan maar. Ik nodig je nogmaals aan om inhoudelijk in te gaan op de bovenstaande posts. Waarom klopt mijn post in jou ogen niet, welk gedeelte is lachwekkend? Of was je zoals gewoonlijk alleen maar iets aan het roepen?

Het is trouwens wel erg zwak dat je een discussie probeert te winnen door de suggestie te wekken dat een ieder die het niet met jou eens is maar betaald moet krijgen.
pi_140073816
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 17:41 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Waarom? Dan krijgt de Europese raad het toch voor het zeggen? En de leiders die in die raad zitten zijn democratisch gekozen.
Lijkt me sterk dat er dan een revolutie komt. Lijkt me een vreemde situatie, dan zou het volk net zo goed nu in opstand kunnen komen tegen de nationale kabinetten. Verder kan ik me ook niet voorstellen ook maar een Nederlander zich druk maakt om het EP zeker niet in het geval van een clownesk EP(met nazi's etc).
Dat jij dat in positieve zin gebruikt die benaming, tussen aanhaaltekens dat, ik zou eerder zeggen mijn mening dus dat is alles wat die in die tijd willen deden.
Maar dat is mijn mening zo denk ik er dus over.
pi_140073894
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 23:11 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat jij dat in positieve zin gebruikt die benaming, tussen aanhaaltekens dat, ik zou eerder zeggen mijn mening dus dat is alles wat die in die tijd willen deden.
Maar dat is mijn mening zo denk ik er dus over.
Sorry, ik begrijp dit stuk tekst niet helemaal. Misschien dat je het op een andere manier beter uit kunt leggen? Volgens mij gebruik ik trouwens geen aanhalingsteken in die quote?
pi_140073971
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 23:13 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Sorry, ik begrijp dit stuk tekst niet helemaal. Misschien dat je het op een andere manier beter uit kunt leggen? Volgens mij gebruik ik trouwens geen aanhalingsteken in die quote?
Je schrijft Nazi s toch, en dat terwijl dat ik vind een Europa is dat niet wat die wou toen?
pi_140074069
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 23:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

Je schrijft Nazi s toch, en dat terwijl dat ik vind een Europa is dat niet wat die wou toen?
Nou Bram wekte de suggestie dat hij het wel fijn/prettig zou vinden als anti geluiden(Bijvoorbeeld de gouden dageraad, een griekse nazi partij of de partij van le pen enz. enz.) zetels zouden innemen in het Europees Parlement. Ik probeerde alleen aan te geven dat dit een averechts effect heeft, aangezien de Europese Raad het parlement dan niet meer macht gaat geven maar eerder minder. (Iets waar volgens mij niemand iets aan heeft)
Dat is wat ik probeerde te vertellen in die post. Ik hoop dat je het nu beter begrijpt?
Hitler wilde een derde rijk, dat is heel iets anders dan Europa...
pi_140074194
Ben ik het wel met Bram eens dat er wel wat mag zitten wat niet bij alles ja en amen zegt.
Moet natuurlijk niet teveel zijn want dat of die EU is toch niet meer weg te denken vind ik.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2014 23:24:42 ]
pi_140074507

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2014 23:33:39 ]
pi_140076188
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 23:21 schreef john2406 het volgende:
Ben ik het wel met Bram eens dat er wel wat mag zitten wat niet bij alles ja en amen zegt.
Moet natuurlijk niet teveel zijn want dat of die EU is toch niet meer weg te denken vind ik.
Nou het probleem is vaak dat die mensen inhoudelijk niet zo sterk zijn.
  zondag 18 mei 2014 @ 01:43:25 #169
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140078974
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 19:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uit welke duim zuig jij dat maandsalaris, jouw linker- of jouw rechterduim?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 18 mei 2014 @ 01:44:18 #170
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140078993
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 00:11 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Nou het probleem is vaak dat die mensen inhoudelijk niet zo sterk zijn.
Met alleen hielenlikkers en jaknikkers komen we ook nergens.

quote:

[..]

Of ze hebben zich laten hersenspoelen door het EU-fiele D66.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_140079117
Heeft iedereen zich hier al aangemeld als stemmenteller voor GeenStijl op 22 mei? De bedoeling is dat je het tellen van de stemmen bij een stembureau bij gaat wonen, dat recht heeft iedere Nederlander. De uitslag stuur je vervolgens door naar GeenStijl en zij tellen alle uitslagen bij elkaar op.

POL / Wel of niet meedoen met GeenStijl Stemmentellen op 22 mei.
pi_140079161
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 01:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Met alleen hielenlikkers en jaknikkers komen we ook nergens.

[..]

Of ze hebben zich laten hersenspoelen door het EU-fiele D66.
Inderdaad, maar volgens mij staan de andere partijen niet bekend om de hielenlikkers en jaknikkers toch?

Jij hebt je toch ook niet laten hersenspoelen door de anti-eu partijen, of wel soms? Volgens mij is er gewoon sprake van een verschil van mening.
Oud-student is van mening dat Nederland de EU individueel kan verlaten zonder dat dit gevolgen heeft voor de Nederlandse economie.
Jij bent van mening dat Nederland beter af is in een andere manier van samenwerking (De Eu in 2/3 delen verdelen)
EU-Fiele D66'er zijn van mening dat er meer macht moet naar de huidige Unie.

Het is toch veel interessanter om te discussiëren over de inhoud?
pi_140081111
quote:
7s.gif Op zondag 18 mei 2014 01:50 schreef Kowloon het volgende:
Heeft iedereen zich hier al aangemeld als stemmenteller voor GeenStijl op 22 mei? De bedoeling is dat je het tellen van de stemmen bij een stembureau bij gaat wonen, dat recht heeft iedere Nederlander. De uitslag stuur je vervolgens door naar GeenStijl en zij tellen alle uitslagen bij elkaar op.

POL / Wel of niet meedoen met GeenStijl Stemmentellen op 22 mei.
Ik ben verhinderd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 18 mei 2014 @ 10:09:00 #174
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_140082040
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 19:53 schreef 99.999 het volgende:
Hoe gaan we dat dan terugverdienen? Hoe zijn nieuwe handelsbelemmeringen goed voor Nederland?
Heel simpel:
1. de 6 miljard bijdrage vervalt per jaar !!!!
2. Door grenscontroles minder asiel/gelukszoekers, dat is op termijn ook een miljarden besparing !
3. We kunnen concurrerende handelsverdragen afsluiten miet iedereen.
4. Onze ligging blijft Europa niet te verwarren met EU
Exaudi orationem meam
  zondag 18 mei 2014 @ 10:14:45 #175
93664 waht
Mushir
pi_140082102
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 10:09 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Heel simpel:
2. Door grenscontroles minder asiel/gelukszoekers, dat is op termijn ook een miljarden besparing !
Klinkt erg saai, beetje leven in de brouwerij is gewenst.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 18 mei 2014 @ 10:16:32 #176
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_140082124
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 10:14 schreef waht het volgende:
Klinkt erg saai, beetje leven in de brouwerij is gewenst.
Mee eens, maar ik noem hier alleen voordelen die met zekerheid gerealiseerd kunnen worden.
Als we daarnaast een beetje meer VOC mentaliteit zouden hebben, dan wordt Nederland weer een van de welvarendste landen van de wereld :)
Exaudi orationem meam
  zondag 18 mei 2014 @ 10:16:50 #177
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_140082130
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 10:09 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Heel simpel:
6 miljard euro per jaar. Hoppa, nooit meer werken!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 18 mei 2014 @ 10:17:33 #178
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_140082144
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 10:16 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Mee eens, maar ik noem hier alleen voordelen die met zekerheid gerealiseerd kunnen worden.
Als we daarnaast een beetje meer VOC mentaliteit zouden hebben, dan wordt Nederland weer een van de welvarendste landen van de wereld :)
Want dat zijn we nu niet, wou je zeggen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 18 mei 2014 @ 10:18:22 #179
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_140082155
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 10:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

6 miljard euro per jaar. Hoppa, nooit meer werken!
We heten niet allemaal Koos :)
Exaudi orationem meam
  zondag 18 mei 2014 @ 10:20:32 #180
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_140082190
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 10:18 schreef Oud_student het volgende:

[..]

We heten niet allemaal Koos :)