Mee eens, maar ik noem hier alleen voordelen die met zekerheid gerealiseerd kunnen worden.quote:Op zondag 18 mei 2014 10:14 schreef waht het volgende:
Klinkt erg saai, beetje leven in de brouwerij is gewenst.
6 miljard euro per jaar. Hoppa, nooit meer werken!quote:Op zondag 18 mei 2014 10:09 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Heel simpel:
1. de 6 miljard bijdrage vervalt per jaar !!!!
2. Door grenscontroles minder asiel/gelukszoekers, dat is op termijn ook een miljarden besparing !
3. We kunnen concurrerende handelsverdragen afsluiten miet iedereen.
4. Onze ligging blijft Europa niet te verwarren met EU
Want dat zijn we nu niet, wou je zeggen?quote:Op zondag 18 mei 2014 10:16 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Mee eens, maar ik noem hier alleen voordelen die met zekerheid gerealiseerd kunnen worden.
Als we daarnaast een beetje meer VOC mentaliteit zouden hebben, dan wordt Nederland weer een van de welvarendste landen van de wereld
We heten niet allemaal Koosquote:Op zondag 18 mei 2014 10:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
6 miljard euro per jaar. Hoppa, nooit meer werken!
Klopt. Ik ook niet bijvoorbeeld.quote:
Dat is, met uiteraard de nodige onzekerheden, berekend door het CPB. De interne markt van de EU levert iedere Nederlander ongeveer 1500-2000 ¤ per jaar op aan extra welvaart. Gezien de verdere integratie van de markten sindsdien is dat vermoedelijk nog wat doorgestegen.quote:Op zondag 18 mei 2014 01:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Uit welke duim zuig jij dat maandsalaris, jouw linker- of jouw rechterduim?
Wat een nonsens. De exitpoll is betrouwbaar zat. GS zal toch willen sturen. Heb je dus niks aan.quote:Op zondag 18 mei 2014 01:50 schreef Kowloon het volgende:
Heeft iedereen zich hier al aangemeld als stemmenteller voor GeenStijl op 22 mei? De bedoeling is dat je het tellen van de stemmen bij een stembureau bij gaat wonen, dat recht heeft iedere Nederlander. De uitslag stuur je vervolgens door naar GeenStijl en zij tellen alle uitslagen bij elkaar op.
POL / Wel of niet meedoen met GeenStijl Stemmentellen op 22 mei.
Maar leg nu eens uit hoe we daar het gigantische verlies aan welvaart mee gaan compenseren?quote:Op zondag 18 mei 2014 10:09 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Heel simpel:
2. Door grenscontroles minder asiel/gelukszoekers, dat is op termijn ook een miljarden besparing !
Dat druist in tegen de propaganda van de EU, Oud_student. Zo overdonder je het verblinde pro-EU-publiek die ideologisch baanbrekende spreuken als "Nederland is een kutlandje" en "identity thinking wordt Auschwitz" van de kansel schallen met teveel realiteitszin, trots en erkenning van de kracht van Nederland (los van wat andere Europese landen in de wereld betekenen).quote:Op zondag 18 mei 2014 10:16 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Mee eens, maar ik noem hier alleen voordelen die met zekerheid gerealiseerd kunnen worden.
Als we daarnaast een beetje meer VOC mentaliteit zouden hebben, dan wordt Nederland weer een van de welvarendste landen van de wereld
Wanneer is het misgegaan bij jou? Dat ene lijntje is verkeerd gevallen?quote:Op zondag 18 mei 2014 11:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat druist in tegen de propaganda van de EU, Oud_student. Zo overdonder je het verblinde pro-EU-publiek die ideologisch baanbrekende spreuken als "Nederland is een kutlandje" en "identity thinking wordt Auschwitz" van de kansel schallen met teveel realiteitszin, trots en erkenning van de kracht van Nederland (los van wat andere Europese landen in de wereld betekenen).
Ik heb er geen ervaring mee, maar je zou denk ik een kilo coke nodig hebben om die "helden" van jou, de architecten en uitvoerende mennekes van Het Europese Suprastaatproject te kunnen velen...quote:Op zondag 18 mei 2014 11:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wanneer is het misgegaan bij jou? Dat ene lijntje is verkeerd gevallen?
Op welke manier wil jij andere landen dwingen om een handelsverdrag af te sluiten? Enig idee hoeveel tijd/moeite en dus geld het kost om met alle landen bilaterale overeenkomsten af te sluiten?quote:Op zondag 18 mei 2014 10:09 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Heel simpel:
Hier ben ik gestopt met lezen, handelsverdragen dwing je niet af maar sluit je af wegens wederzijds voordeel. Pas als je heel groot bent, dan bedoel ik een echte staat zoals VS of China dan kan je zaken gaan afdwingen, als je zou willen. Maar zelfs dan is dat een slecht idee, wederzijds voordeel is het beste.quote:Op zondag 18 mei 2014 11:36 schreef tofastTG het volgende:
Op welke manier wil jij andere landen dwingen om een handelsverdrag af te sluiten?
Is die term van jou of is ie geleend ?quote:Op zondag 18 mei 2014 11:35 schreef El_Matador het volgende:
Doch na al dat jatwerk van die Guy Von Verhoffstadt nog geen tandarts en kapper kunnen veroorloven (gratiesj), zegt op zich wel wat over het sado-autisme van die hele bende. Een werkelijk totaal gebrek aan marketing.
Dan slikt het volk je product niet meer. Hoeveel (pensioen)geld moet er nog gejat worden, voordat men eens wakker wordt, vraag je je af...
Hij projecteert vermoedelijk zijn eigen aandoening graag op anderen.quote:Op zondag 18 mei 2014 13:54 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Is die term van jou of is ie geleend ?
Het beschrijft precies de afwijking van deze heren.
Is behandeling mogelijk ?
En dan hebben we in ons eentje relatief weinig te bieden. Vergeet niet dat we met jouw voorstel de vrijhandel, die veel verder gaat dan wat handelsverdragen, met 27 landen eerst verliezen en maar moeten hopen dat we dat deels en tegen mindere voorwaarden terug kunnen krijgen. Het is nogal een doodsklap die je ons bedrijfsleven toe wilt dienen.quote:Op zondag 18 mei 2014 13:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Hier ben ik gestopt met lezen, handelsverdragen dwing je niet af maar sluit je af wegens wederzijds voordeel. Pas als je heel groot bent, dan bedoel ik een echte staat zoals VS of China dan kan je zaken gaan afdwingen, als je zou willen. Maar zelfs dan is dat een slecht idee, wederzijds voordeel is het beste.
Hoezo minder, we hoeven geen rekening te houden met protectionisme van bijv de Franse industie, we kunnen een concurrerend verdrag sluiten op maat, met elk landquote:Op zondag 18 mei 2014 14:00 schreef 99.999 het volgende:
En dan hebben we in ons eentje relatief weinig te bieden. Vergeet niet dat we met jouw voorstel de vrijhandel, die veel verder gaat dan wat handelsverdragen, met 27 landen eerst verliezen en maar moeten hopen dat we dat deels en tegen mindere voorwaarden terug kunnen krijgen. Het is nogal een doodsklap die je ons bedrijfsleven toe wilt dienen.
Aha, we krijgen dan toch juist te maken met Frans en Duits protectionisme? Immers die zullen voor zichzelf de gunstigste voorwaarden willen bepalen. En we hebben hen daarvoor net erg pissig gemaakt.quote:Op zondag 18 mei 2014 14:02 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Hoezo minder, we hoeven geen rekening te houden met protectionisme van bijv de Franse industie, we kunnen een concurrerend verdrag sluiten op maat, met elk land![]()
Welke zijn dat dan?quote:En verdragen die slecht zijn voor Nederland, zoals die nu door de EU zijn vastgelegd vervallen !
Als ik er 1500meer door heb en ik krijg er aan de andere kant 2500 afgenomen zal ik het welicht niet gemerkt hebben, wat ik dus ook niet heb gemerkt.quote:Op zondag 18 mei 2014 11:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is, met uiteraard de nodige onzekerheden, berekend door het CPB. De interne markt van de EU levert iedere Nederlander ongeveer 1500-2000 ¤ per jaar op aan extra welvaart. Gezien de verdere integratie van de markten sindsdien is dat vermoedelijk nog wat doorgestegen.
Het komt per werkende dus nog een stuk hoger uit zelfs. 3-4.000 euro per werknemer per jaar aan welvaart wat hij weg wil gooien...
Ware het niet dat de kosten pakweg een factor acht lager zijn dan de welvaartswinst door de gedeelde markt.quote:Op zondag 18 mei 2014 14:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als ik er 1500meer door heb en ik krijg er aan de andere kant 2500 afgenomen zal ik het welicht niet gemerkt hebben, wat ik dus ook niet heb gemerkt.
Maar wat merk ik dan nou waarschijnlijk nog niet als ik me in mijn broek schijt.
Toch snap ik dan niet dat ik minder over heb om te besteden als voorheen, waar zit dt geld dan vraag ik me af?quote:Op zondag 18 mei 2014 14:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ware het niet dat de kosten pakweg een factor acht lager zijn dan de welvaartswinst door de gedeelde markt.
Bezuinigingen hier waarschijnlijk.quote:Op zondag 18 mei 2014 14:18 schreef john2406 het volgende:
[..]
Toch snap ik dan niet dat ik minder over heb om te besteden als voorheen, waar zit dt geld dan vraag ik me af?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |