abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140077980
Beste FOKkers,

Hebben jullie het al gelezen/gezien op GeenStijl?

Op 22 mei meedoen, zodat we de uitslag van de EU-verkiezingen vrijdagochtend weten, ipv zondag of maandag. Ik zit zelf nog echt te twijfelen of ik zal meedoen. Aan de ene kant wil ik die middelvinger wel opsteken naar de EU, Rutte, etc. Maar aan de andere kant is het toch ook een beetje nutteloos (en saai)? Wat vinden jullie?

Met vriendelijke groet,
CynicusRomanticusRob
pi_140078024
GeenStijl :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_140078040
Wat schuift het?
pi_140078058
Alles wat op touw wordt gezet door dat haatblog krijgt een 'nee'.
pi_140078069
Waarom een middelvinger naar Rutte? Hij heeft juist toegegeven dat het een sympathieke actie van GS is.
pi_140078098
quote:
13s.gif Op zondag 18 mei 2014 01:03 schreef Rezania het volgende:
GeenStijl :')
  zondag 18 mei 2014 @ 01:09:08 #7
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_140078211
Een crosspost uit een ander topic:

quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:32 schreef freako het volgende:
Zijn er hier nog mensen die zich op GeenStijl aangemeld hebben om bij het stemmen tellen te zijn om de resultaten door te kunnen briefen?

Ik bedoel dan deze oproep: http://www.geenstijl.nl/m(...)_many_to_so_few.html

Ik heb met de gedachte gespeeld (ik ben immers toch al bij die telling), maar het blijkt dat er zich al iemand had aangemeld voor 'mijn' stembureau. :D. Ik ben benieuwd of die ook daadwerkelijk op komt dagen. Zou wel grappig zijn, we hebben nog niet eerder iemand bij de telling gehad die geen familie was van een van de stembureauleden.

Gisteravond heb ik in ieder geval een Excel-sheetje in elkaar gedraaid waar ik de totalen van de kandidaten en de partijen in kan noteren tijdens de telling. Dat gekut met papiertjes en totalen optellen met een rekenmachientje ben ik helemaal klaar mee, dus ik heb besloten om mijn laptop maar mee te nemen.
pi_140078217
Als of dit een reëel beeld gaat geven.
In de randstad doen in verhouding veel meer mensen mee, wat als gevolg heeft dat de uitkomst niet het zelfde zal zijn als wat het hele land stemt.
  zondag 18 mei 2014 @ 01:13:48 #9
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_140078333
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 01:09 schreef jatochneetoch het volgende:
In de randstad doen in verhouding veel meer mensen mee, wat als gevolg heeft dat de uitkomst niet het zelfde zal zijn als wat het hele land stemt.
al vind ik het een dramatische kutactie, een beeld is al meer dan geen beeld, noh?
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_140078619
Goed initiatief! Ik ga er eens over denken. :)
pi_140078622
Volwassenen die "een middelvinger willen opsteken" :')
Grote klasse.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_140078695
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 01:09 schreef jatochneetoch het volgende:
Hoe meer stemlokalen bereikt worden, hoe accurater het resultaat natuurlijk. :) En er is toch geen uitslagenavond dus er is tijd zat.
pi_140079000
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 01:30 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Hoe meer stemlokalen bereikt worden, hoe accurater het resultaat natuurlijk. :) En er is toch geen uitslagenavond dus er is tijd zat.
Ik ben geen statisticus, maar volgens mij zijn de juiste verhoudingen (representatieve groep) een minimale voorwaarde voor een betrouwbare "poll'.

Misschien dat ik iets over het hoofd zie, maar het lijkt me een zinloos experiment op deze wijze.
  Moderator zondag 18 mei 2014 @ 01:45:32 #14
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_140079018
Als je die tijd wil gaan verneuken vooral doen
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_140079035
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 01:44 schreef nikk het volgende:
Ik ben geen statisticus, maar volgens mij zijn de juiste verhoudingen (representatieve groep) een minimale voorwaarde voor een betrouwbare "poll'.
Daarom moet men ook massaal mee doen.
pi_140079065
quote:
14s.gif Op zondag 18 mei 2014 01:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als je die tijd wil gaan verneuken vooral doen
Het gros van de mensen zal na 21:00 toch niet verder komen dan bankhangen met TV, tablet of computer, dus doe nou niet alsof je zo nuttig bezig zal zijn. ;)
pi_140079205
Ik betwijfel persoonlijk of de gemiddelde reaguurder objectief genoeg is voor het doorgeven van resultaten. Ben benieuwd hoe accuraat de cijfers van GS blijken te zijn op Zondag.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_140079229
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 01:55 schreef tofastTG het volgende:
Ik betwijfel persoonlijk of de gemiddelde reaguurder objectief genoeg is voor het doorgeven van resultaten. Ben benieuwd hoe accuraat de cijfers van GS blijken te zijn op Zondag.
Daarom vraagt men ook nadrukkelijk het voorlezen van de uitslag te filmen met je telefoon.
pi_140079263
quote:
7s.gif Op zondag 18 mei 2014 01:56 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Daarom vraagt men ook nadrukkelijk het voorlezen van de uitslag te filmen met je telefoon.
Klopt, maar ik wens de heren en dames van GS succes als ze 1500 filmpjes van +- 5 minuten in een avondje willen bekijken. :9
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_140079290
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 01:58 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Klopt, maar ik wens de heren en dames van GS succes als ze 1500 filmpjes van +- 5 minuten in een avondje willen bekijken. :9
Verdelen over meer man. ;) Maar het gaat natuurlijk ook deels om het principe, zie de deelname ook als een ludiek protest.
pi_140079328
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 01:59 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Verdelen over meer man. ;) Maar het gaat natuurlijk ook deels om het principe, zie de deelname ook als een ludiek protest.
De GS-redactie is niet zo groot volgens mij:P, en ja ik begrijp ook niet zo goed waarom we niet gewoon opdezelfde dag stemmen als de rest van Europa. Dat zou het eea. wel makkelijker maken.
  zondag 18 mei 2014 @ 02:03:39 #22
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_140079363
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 01:44 schreef nikk het volgende:

[..]

Misschien dat ik iets over het hoofd zie, maar het lijkt me een zinloos experiment op deze wijze.
Door het te relateren aan eerdere uitslagen in hetzelfde stembureau (er zijn uitslagen per stembureau beschikbaar voor de Kamerverkiezingen van '10 en '12) kom je al dichter in de buurt van een representatieve uitslag.
pi_140079380
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 02:01 schreef tofastTG het volgende:
De GS-redactie is niet zo groot volgens mij:P, en ja ik begrijp ook niet zo goed waarom we niet gewoon opdezelfde dag stemmen als de rest van Europa. Dat zou het eea. wel makkelijker maken.
In de meeste landen stemt men standaard op zondag. Waarom weet ik ook niet. In Nederland wordt er echter juist nooit op een zondag gestemd omdat een deel van de Nederlandse bevolking dan zondagsrust wenst te houden. Vanuit een stukje respect voor elkaar wordt daar rekening mee gehouden en worden verkiezingen in Nederland eigenlijk altijd op woensdag of donderdag gehouden.
pi_140079448
quote:
7s.gif Op zondag 18 mei 2014 02:04 schreef Kowloon het volgende:

[..]

In de meeste landen stemt men standaard op zondag. Waarom weet ik ook niet. In Nederland wordt er echter juist nooit op een zondag gestemd omdat een deel van de Nederlandse bevolking dan zondagsrust wenst te houden. Vanuit een stukje respect voor elkaar wordt daar rekening mee gehouden en worden verkiezingen in Nederland eigenlijk altijd op woensdag of donderdag gehouden.
Zondag is bij uitstek de vrije dag van de beroepsbevolking. Je zou kunnen beargumenteren dat die landen daarom uit respect voor bepaalde hardwerkende burgers op zondag naar de stembus gaan.
Zaterdag(met de Nederlandse openingstijden) lijkt mij trouwens voor heel Europa een goed alternatief.
pi_140079463
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 02:09 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Zondag is bij uitstek de vrije dag van de beroepsbevolking. Je zou kunnen beargumenteren dat ze daarom uit respect voor bepaalde hardwerkende burgers op zondag naar de stembus gaan.
Zaterdag(met de Nederlandse openingstijden) lijkt mij trouwens voor heel Europa een goed alternatief.
Het maakt mij eigenlijk niks uit. Stemmen is 5 minuten werk, die tijd kan ik altijd wel vinden. Zaterdag zou inderdaad wel een prima compromis zijn denk ik voor de mensen voor wie het wel wat uit maakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')