En wie bedoel je dan precies met de EU-bobo's? De Europese Raad bepaald grotendeels de rol/koers van Europa, en dat zijn gewoon de democratisch gekozen vertegenwoordigers van alle lidstaten. Ik kan me goed voorstellen dat de ER niet zit te wachten op clowns in een belangrijk parlement.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 17:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Tja, qua ervaring en vaardigeden zal je wellicht wat inleveren als je zo'n uitslag krijgt maar het zal de EU-bobo's wel wakker schrikken.
Hoe dan toch? Met jouw streven wordt het immers alleen maar meer een te negeren orgaan. Waarom zou je luisteren naar wat boze typjes die in eigen land toch niets in de melk te brokkelen hebben?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 17:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Tja, qua ervaring en vaardigeden zal je wellicht wat inleveren als je zo'n uitslag krijgt maar het zal de EU-bobo's wel wakker schrikken. Het is nu niet dat het momenteel zo geweldig gaat met het EP.
Wat begrijp jij niet aan het gegeven dat economie geen exacte wetenschap is?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 17:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kom dan verdorie eindelijk eens met die betere berekening die blijkbaar iets compleet anders aan gaat tonen.
Ze hoeven niet per se naar hen te luisteren, het feit dat het volk op hen heeft gestemd en het volk dus geen vertrouwen in de gevestigde orde heeft, daar zouden ze naar moeten luisteren. Hopelijk gevolgd door het zichzelf afvragen wat ze allemaal verkeerd hebben gedaan dat ze het vertrouwen van het volk hebben verspeeld. De afgevaardigden van de PvdA, D66, VVD en het CDA hebben tevens in eigen land niets in de melk te brokkelen, zij zijn ook maar beginners voor wie het misschien een opstapje is naar een politieke carrière.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 17:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe dan toch? Met jouw streven wordt het immers alleen maar meer een te negeren orgaan. Waarom zou je luisteren naar wat boze typjes die in eigen land toch niets in de melk te brokkelen hebben?
Ik ook maar ze hebben niets te willen als ze een democratie willen krijgen/behouden. Je kan natuurlijk ook voor een technocratie of een dictatuur kiezen, de vraag is hoe lang het volk dat gaat pikken.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 17:51 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En wie bedoel je dan precies met de EU-bobo's? De Europese Raad bepaald grotendeels de rol/koers van Europa, en dat zijn gewoon de democratisch gekozen vertegenwoordigers van alle lidstaten. Ik kan me goed voorstellen dat de ER niet zit te wachten op clowns in een belangrijk parlement.
Conclusie is dan dat ze het parlement onbelangrijk maken. En dat is volgens mij geen dictatuur, Mark Rutte legt de Nederlandse kiezer uit de Griekse nazi's en andere clowns in het EP veel geld kosten en niks toevoegen. Daarom heeft Mark samen met andere Europese leiders besloten om een aantal maatregelen uit te voeren. Denk nogmaals niet dat de gemiddelde Nederlander/Europeaan daar wakker van ligt.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ook maar ze hebben niets te willen als ze een democratie willen krijgen/behouden. Je kan natuurlijk ook voor een technocratie of een dictatuur kiezen, de vraag is hoe lang het volk dat gaat pikken.
Tja, heel doordacht is je pleidooi voor extremistische gekken in het EP nog niet... Net zo doordacht als de EU in drie stukken knippen denk ikquote:Op zaterdag 17 mei 2014 17:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ze hoeven niet per se naar hen te luisteren, het feit dat het volk op hen heeft gestemd en het volk dus geen vertrouwen in de gevestigde orde heeft, daar zouden ze naar moeten luisteren. Hopelijk gevolgd door het zichzelf afvragen wat ze allemaal verkeerd hebben gedaan dat ze het vertrouwen van het volk hebben verspeeld. De afgevaardigden van de PvdA, D66, VVD en het CDA hebben tevens in eigen land niets in de melk te brokkelen, zij zijn ook maar beginners voor wie het misschien een opstapje is naar een politieke carrière.
Heb ik ooit ergens iets in die richting beweerd? Lijkt me stug. Het gaat om modelberekeningen met uiteraard heel wat mitsen en maren. Maar daarom kan het nog wel goed doordacht zijn en een goede basis zijn voor discussie op de inhoud.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 17:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan het gegeven dat economie geen exacte wetenschap is?
Waarom zou proberen te bepalen wat voor effect maatregelen zullen hebben of gehad hebben weinig zin hebben? Lijkt mij juist erg zinnig als een deel van de onderbouwing voor beleidskeuzes. Je pleit er toch niet weer voor om gewoon maar wat te doen en dan te hopen dat het wel goed gaat komen?quote:Heel het punt is nu juist dat het voor een groot deel koffiedik kijken is en dat al die berekeningen weinig zin hebben.
Leuk maar nu even concreet, wat mist er in dit geval?quote:Inductieve redenaties zijn zinvol voor het bepalen van het beleid, het met modellen rekenen zet weinig zoden aan de dijk voor problemen die dermate complex zijn. Het is natuurlijk prima als academici daar hun tanden in zetten maar wil je je beleid afstemmen op modellen die zo ver van de werkelijkheid afstaan dat de uitkomsten hoogst speculatief zijn. Economen moeten zich niet beledigd voelen naar aanleiding van zo'n uitspraak, ook ingenieurs zouden dit soort modellen niet meer aankunnen; teveel onzekere variabelen, teveel wat je over het hoofd kan zien.
Wie ontkent er onzekerheden? Ja de mafklappers die jij graag in het EP wilt hebben wellicht, die roepen enkel en onderbouwen niets.quote:Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat je met die modellen vooral schijnzekerheid creëert wat gevaarlijker is dan het erkennen van onzekerheid.
Op basis waarvan verwacht jij een bepaalde uitkomst te zien? Je begint nu namelijk toch bijna in de buurt van inhoud te komen. Wellicht zit dat er dan toch aan bij je.quote:Het lijkt mij verstandiger om met behulp van inductie tot de vaststelling te komen dat bepaalde principes waarschijnlijk beter werken dan anderen. Als dan de uitkomst blijkt te zijn dat we een EU-federatie moeten vormen dan vind ik het prima maar het kan net zo goed zo zijn dat de uitkomst blijkt te zijn dat we het beste zelfstandig verder gaan met veel multialaterale akkoorden of dat we de EU in twee of drie delen splitsen en die delen laten samenwerken met blokakkoorden of wat dan ook.
Is er momenteel überhaupt een plan om op korte termijn tot een federatie te komen dan? Je gooit wat waanbeelden over opsplitsen en federaties in de lucht en wilt daar vervolgens alles aanhangen. Heb daar wat moeite mee.quote:Heilige huisjes mogen er niet bestaan in zo'n proces, het EU-kamp moet de EU niet als heilig huisje overeind houden, de sceptici moeten bereid zijn een federatie te aanvaarden als blijkt dat dat wel het beste zou zijn. Ik zie echter niet de steun voor zo'n federatie. Jij wel?
Inderdaad, en dan beslist men op een lager niveau, dichter bij de burger, democratisch over deze zaken. Gekken in het EP werkt dus vooral contraproductief.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:03 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Conclusie is dan dat ze het parlement onbelangrijk maken. En dat is volgens mij geen dictatuur, Mark Rutte legt de Nederlandse kiezer uit de Griekse nazi's en andere clowns in het EP veel geld kosten en niks toevoegen. Daarom heeft Mark samen met andere Europese leiders besloten om een aantal maatregelen uit te voeren. Denk nogmaals niet dat de gemiddelde Nederlander/Europeaan daar wakker van ligt.
Mensen zoals Marftin Schulz zijn idd knettergekquote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:11 schreef 99.999 het volgende:
. Gekken in het EP werkt dus vooral contraproductief.
Ik denk dat het meer een competitie is, met mogelijke winnaars:quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mensen zoals Marftin Schulz zijn idd knettergek
En iedere maand ff verhuizen naar Strassbourgquote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:36 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer een competitie is, met mogelijke winnaars:
Verhofstad, Barosso, van Rompuy, Schulz en die Roemeen die altijd ja stemt (plus natuurlijk 750 anderen, die braaf hun presentielijstje invullen en "onkosten" declareren)
Ik ben bereid een weeksalaris in te leveren voor het uitstappen uit de Euro (en natuurlijk gelijk uit de EU) eventueel samen met Duitsland, Finland, Luxemburg en Oostenrijk met een nieuwe munt of anders de eigen Guldenquote:CPB overdreef voordeel euro
Martin Visser
AMSTERDAM -
De euro heeft ons amper economische voordelen gebracht. Het Centraal Planbureau kwam een paar jaar geleden tot de slotsom dat de munt ons gemiddeld een weeksalaris heeft opgeleverd. Maar die berekening moet je met een korrel zout nemen, zegt de toenmalige baas van het Planbureau.
„Het heeft geen enkele zin eromheen te draaien: economisch zijn de voordelen van de invoering van één munt niet zo duidelijk”, zegt Coen Teulings in een interview met De Telegraaf. Hij is tegenwoordig hoogleraar in Cambridge maar was eind 2011 nog verantwoordelijk voor dat euro-onderzoek. Teulings erkent dat de schatting destijds naar boven is afgerond. „Het meeste onderzoek suggereert dat je de voordelen ook zonder één munt wel kunt halen.”
Eventueel samen met? Dus je zou het ook in je eentje willen doen?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:42 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik ben bereid een weeksalaris in te leveren voor het uitstappen uit de Euro (en natuurlijk gelijk uit de EU) eventueel samen met Duitsland, Finland, Luxemburg en Oostenrijk met een nieuwe munt of anders de eigen Gulden
Ik begrijp dat er kosten verbonden zijn aan het afschaffen van de Euro, daarom roep ik iedereen op hetzelfde te doen als ik: zeg 1 weeksalaris toe om de Euro af te schaffen en uit de EU te gaan (dat weeksalaris verdienen we dubbel en dwars weer teug: geen bijdrage aan de EU, betere werkgelegenheid, asielzoekersstroom stoppen etc)quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:49 schreef tofastTG het volgende:
Eventueel samen met? Dus je zou het ook in je eentje willen doen?
Vervelend punt, vinden overigens ook bijna alle leden van het EP. De PVV stemde overigens voor het verhuisspektakel.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En iedere maand ff verhuizen naar Strassbourg
Jij moet argumenten vóór de EU verzinnen, anderen hier komen wel met tegenargumentenquote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:52 schreef tofastTG het volgende:
Vervelend punt, vinden overigens ook bijna alle leden van het EP. De PVV stemde overigens voor het verhuisspektakel.
Het is jammer dat de verdragen hieromtrent niet in het EP bepaald worden maar door de ER. En in de ER kan geen unanimiteit gevormd worden over Straatsburg door Frankrijk.
Gelukkig dat niet iedereen dezelfde vreemde denkpatronen erop nahoud.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik begrijp dat er kosten verbonden zijn aan het afschaffen van de Euro, daarom roep ik iedereen op hetzelfde te doen als ik: zeg 1 weeksalaris toe op de Euro af te schaffen en uit de EU te gaan (dat weeksalaris verdienen we dubbel en dwars weer teug: geen bijdrage aan de EU, betere werkgelegenheid, asielzoekersstroom stoppen etc)
Wat is dit nou weer, bepaald oud_student hier voor een ieder wie wat mag zeggen? Ik geef alleen aan dat niemand in het EP echt blij is met de Straatsburg-verhuizingen.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:54 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Jij moet argumenten vóór de EU verzinnen, anderen hier komen wel met tegenargumenten
Ik ben geen EU commissaris, dus van mij mag je alles zeggenquote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:57 schreef tofastTG het volgende:
Wat is dit nou weer, bepaald oud_student hier voor een ieder wie wat mag zeggen? Ik geef alleen aan dat niemand in het EP echt blij is met de Straatsburg-verhuizingen.
De PVV vind het verhuiscircus echter wel een feest, die stemmen dan ook voor behoud van de unieke vergaderlocatie. (Of mag ik dat niet zeggen van jou?)
LOL wat een berg leugens bij elkaar weer. Jij bent echt de meest lachwekkende user sinds tijden op dit forum.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:52 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Vervelend punt, vinden overigens ook bijna alle leden van het EP. De PVV stemde overigens voor het verhuisspektakel.
Het is jammer dat de verdragen hieromtrent niet in het EP bepaald worden maar door de ER. En in de ER kan geen unanimiteit gevormd worden over Straatsburg door Frankrijk.
Wat fijn dat we het daar over eens zijn.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:58 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik ben geen EU commissaris, dus van mij mag je alles zeggen
Wilde ik ook zeggen, maar ik gun iedereen z'n mening en ben voor het recht op vrije meningsuiting.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:59 schreef hpeopjes het volgende:
LOL wat een berg leugens bij elkaar weer. Jij bent echt de meest lachwekkende user sinds tijden op dit forum.
Oh enne? Wat klopt er niet precies aan mijn verhaal meneer ik veeg mijn reet af met statistieken?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 18:59 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
LOL wat een berg leugens bij elkaar weer. Jij bent echt de meest lachwekkende user sinds tijden op dit forum.
Ik nodig je van harte uit om inhoudelijk met mij in discussie te gaan. Wat klopt er niet precies aan mijn verhaal?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 19:04 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Wilde ik ook zeggen, maar ik gun iedereen z'n mening en ben voor het recht op vrije meningsuiting.
Maar dat iemand zo Eurofiel kan zijn, kan ik niet begrijpen.
Zelfs "onze" lijsttrekkers van het EP zijn (tijdelijk) bijzonder Eurokritisch (om de stemmen van de PVV en SP af te pakken)
Ik heb het idee dat er ook op FOK! users zijn die door de EU worden gesponsord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |