Zo slecht dat ik hem al leuk vond voordat ik dat begreep.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:18 schreef Maxerazzi het volgende:
Hi-ha-ho een matige wordplay op o.a. Spiderland.
Deed het niet.quote:
Of gewoon je zoeken niet laten afhangen van meningen van anderenquote:Op woensdag 16 april 2014 14:22 schreef Kerftminister het volgende:
Wordt weer pijnlijk duidelijk voor mezelf dat specifiek zoeken naar muziek vaak onsuccesvol is.
Het is gewoon veel proberen en dan kom je vanzelf goede dingen tegen.
Ken je Melody's Echo Chamber?quote:Op woensdag 16 april 2014 14:12 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja hij heeft me al eens het een en ander aangeraden, zaten zeker leuke dingen tussen, maar ook veel dingen die me minder liggen.
[..]
Had ik al doorgelezen ja, kon er nog niet echt specifiek in worden.
Dromerige bevalt me vaak wel, beetje Dream Pop of juist wat harder, maar Surf en Punk ligt me vaak niet zo. Heb een heerlijk Indie album gevonden met Midwest-Emo invloeden, dat komt ook goed in de buurt van wat ik zoek.
Mja ik kijk gewoon aan tot ik iets leuk vind, probeer niet té genre gericht te zoeken. Eerst had ik Post-Punk zo goed als afgeschreven en kom ik opeens op Television, vroegere The Cure en The Pop Group
Ach ging om de sfeer die een bepaald album had, iets uit de black metal scene. Volgens mij Emperorquote:Op woensdag 16 april 2014 14:08 schreef DO2 het volgende:
Atmosphere is ook niet direct een term die ik zou gebruiken in relatie tot muziek.
Toch benieuwd naar de context.
Klinkt lekker! Beetje Tame Impala meets The Depreciation Guild.quote:
Speelt er ook gitaar op, dus niet geheel toevalligquote:Op woensdag 16 april 2014 15:00 schreef AbXorb het volgende:
[..]
Klinkt lekker! Beetje Tame Impala meets The Depreciation Guild.
Aha, leuk om te weten, thanks!quote:Op woensdag 16 april 2014 15:05 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Speelt er ook gitaar op, dus niet geheel toevallig
Ik weet dat On gaat, zelf heb ik nog geen kaartje.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:39 schreef Gehenna het volgende:
Het ging het vorige topic al even over Slint zag ik, gaan er nog mensen naar de Tivoli in juni?
quote:Op woensdag 16 april 2014 15:40 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik weet dat On gaat, zelf heb ik nog geen kaartje.
Late reactie, maar idd leuk.quote:
Dat dansje ook daarna.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:03 schreef DO2 het volgende:
Godverdomme, zeg... Wat een kerel. Ik lig rond 3.08 keer op keer in 'n deuk,.
Dat is ook zeker iets wat ik probeer te beperken, mja om echt helemaal willekeurig dingen te proberen is echt volledig onsuccesvol gebleken hier.quote:Op woensdag 16 april 2014 14:31 schreef ranja het volgende:
[..]
Of gewoon je zoeken niet laten afhangen van meningen van anderen
Heb het wel eens geluisterd volgens mij, niet verkeerd als ik me het goed kan herinneren.quote:
gewoon van elk album nummer 3 proberen, bevalt die niet, laat dan maarquote:Op woensdag 16 april 2014 16:11 schreef Kerftminister het volgende:
Dat is ook zeker iets wat ik probeer te beperken, mja om echt helemaal willekeurig dingen te proberen is echt volledig onsuccesvol gebleken hier.
Dan zit ik echt wekenlang matige albums te luisteren huhu, en ja ik kan wel telkens een nummertje gaan proefdraaien maar dat is ook niet echt efficient. Ach het komt wel goed, ik vind er wel iets op.
Daar worden tracklists ook op samengesteld. De eerste (vaak ook leadsingle) moet je aandacht trekken en is dus grotesker en catchier dan de rest. De tweede laat een andere kant van het album horen en de derde haalt je binnen.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:45 schreef Kerftminister het volgende:
Dat is nog verrekte accuraat ook zeg.
Merk dat het meestal nummer 2 is trouwens. Zelfs bij Underground Hip Hop enzo.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daar worden tracklists ook op samengesteld. De eerste (vaak ook leadsingle) moet je aandacht trekken en is dus grotesker en catchier dan de rest. De tweede laat een andere kant van het album horen en de derde haalt je binnen.
Ja, intro's tellen niet natuurlijk. Dat zijn geen volwaardige tracks.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:55 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Merk dat het meestal nummer 2 is trouwens. Zelfs bij Underground Hip Hop enzo.
Eerste nummer na de intro. Mijn favo lied ooit 3030 komt ook na een intro.
Sommigen doen alle kutnummers op het einde, anderen proppen ze er een beetje tussen en sommigen doen ze halverwege.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, intro's tellen niet natuurlijk. Dat zijn geen volwaardige tracks.
Het gaat natuurlijk niet om het beste nummer, maar het nummer waarop je een beslissing kunt nemen of je de rest interessant genoeg zou kunnen vinden.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:55 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Merk dat het meestal nummer 2 is trouwens. Zelfs bij Underground Hip Hop enzo.
Eerste nummer na de intro. Mijn favo lied ooit 3030 komt ook na een intro.
Heb ook heel vaak dat een nummer me vet lijkt en de rest van het album gewoon matig is.quote:Op woensdag 16 april 2014 17:04 schreef ranja het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet om het beste nummer, maar het nummer waarop je een beslissing kunt nemen of je de rest interessant genoeg zou kunnen vinden.
Albums zat waarbij nummer 1 er in knalt en waar achteraf blijkt dat je aan de single van dat nummer ruim voldoende had gehad
Hij heet introquote:Op woensdag 16 april 2014 17:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is niet echt een intro hè? Wel een super toffe track.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |