Maar vind je hem nu wel of niet i.h.a. het beste?quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:34 schreef Tchock het volgende:
Maar Ranja, zo raar is het toch niet om te zeggen dat je lievelingsfilm niet op elk punt het beste is? Dan zou ik moeten zeggen dat Pulp Fiction betere special effects heeft dan The Avengers of Avatar. Dat is overduidelijk niet zo.
Hè hè, iemand die mij snapt.quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:35 schreef Gruisman het volgende:
Jurassic Park is mijn favoriete film, maar dat heeft natuurlijk ook erg met nostalgie te maken. Een film als The Departed zit natuurlijk veel beter in elkaar
Geen idee eigenlijk. Ontloopt elkaar niet veel in elk geval de ene of de andere kant op.quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar vind je hem nu wel of niet i.h.a. het beste?
Dat is wat anders, je gaat ook niet zeggen dat Nirvana de beste toetsenist heeftquote:Op zaterdag 5 april 2014 22:34 schreef Tchock het volgende:
Maar Ranja, zo raar is het toch niet om te zeggen dat je lievelingsfilm niet op elk punt het beste is? Dan zou ik moeten zeggen dat Pulp Fiction betere special effects heeft dan The Avengers of Avatar. Dat is overduidelijk niet zo.
Nee, dat is precies wat ik net zei. Dat Pulp Fiction mijn favoriet is ondanks dat het niet het beste plot of acteerwerk heeft. Daar zeg jij over dat het 'vaag' is.quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:36 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat is wat anders, je gaat ook niet zeggen dat Nirvana de beste toetsenist heeft
Maar beste film is beste film en beste band is beste band, Dat is wat anders dan beste special effects of beste toetsenist.
Tja, ik vind ook niet perse dat het beste album het beste liedje heeft, of dat het beste liedje de beste tekst heeft. Laat staat dat het beste album de beste teksten heeft. Maar beste album blijft beste album.quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:37 schreef Tchock het volgende:
Nee, dat is precies wat ik net zei. Dat Pulp Fiction mijn favoriet is ondanks dat het niet het beste plot of acteerwerk heeft.
indirect? nee hoorquote:Op zaterdag 5 april 2014 22:49 schreef Norrage het volgende:
Zijn jullie nou indirect de spot aan het drijven met mij hierboven????
Het gaat natuurlijk om wat jij persoonlijk, om wat voor reden dan ook, de beste film vindt.quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:41 schreef Maxerazzi het volgende:
'Beste' film/plaat/band bestaat überhaupt helemaal niet; het is zo'n nietszeggende term. Dat veronderstelt objectieve criteria om het te bepalen, en dat gaat 'm niet worden.
Dat snap ik, maar dan vind ik 'beste' nog steeds een ontzettend lamlendige term.quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk om wat jij persoonlijk, om wat voor reden dan ook, de beste film vindt.
Waarom jammer? Ik vond het einde juist het beste stuk van de film. Anders was het gewoon een goed uitgevoerde horror/thriller geweest.quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:04 schreef ranja het volgende:
Se7en vond ik wel ok op het einde na... beetje jammer vond ik dat.
quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:07 schreef Tchock het volgende:
Waarom jammer? Ik vond het einde juist het beste stuk van de film. Anders was het gewoon een goed uitgevoerde horror/thriller geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:36 schreef ranja het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Jeugd stelt live bijna nooit teleurquote:Op zaterdag 5 april 2014 23:52 schreef MaJo het volgende:
Ben ik opeens in een filmtopic beland![]()
Jeugd van Tegenwoordig was toftevens mijn laatste keer Tivoli, dat is wel raar
quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:48 schreef Tchock het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om niet het hele topic in filmspoilers te blijven praten ook maar even een liedje er bij
quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:52 schreef MaJo het volgende:
tevens mijn laatste keer Tivoli, dat is wel raar
Ik heb begrepen dat ze ook wel eens dronken op het podium kunnen staan, maar misschien is dat iets van aan het begin. Negen jaar geleden vond ik het ook maar niks, nu was het feestquote:Op zaterdag 5 april 2014 23:54 schreef Gruisman het volgende:
[..]
De Jeugd stelt live bijna nooit teleur. Moest even wennen aan dat laatste album maar er zitten echt een paar toppers op
ik heb echt even doei gezegdquote:Op zaterdag 5 april 2014 23:56 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik ga donderdag naar Hooverphonic en later nog een keer naar Eefje, dat zal het dan ook wel zijn.
Datzelfde maakte ik ook mee toen ze in het Paard van Troje optradenquote:Op zaterdag 5 april 2014 23:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat ze ook wel eens dronken op het podium kunnen staan, maar misschien is dat iets van aan het begin. Negen jaar geleden vond ik het ook maar niks, nu was het feest![]()
Ik stond helemaal achterin bij de bar. Op een gegeven moment kwamen ze allemaal naar achter gecrowdsurfd om op de bar een nummertje te doen
Eigenlijk kom ik de laatste jaren steeds minder in popzalen, al kom ik vaker in ekko om te stappen. In Tivoli al een tijdje niet meer omdat ik schijnbaar te oud benquote:Op zondag 6 april 2014 00:01 schreef ranja het volgende:
Laatste 2 jaar kwam ik veel vaker in de Helling en ook in Ekko dan in Oude Gracht eigenlijk.
Maar wel een hoop gave dingen gezien ja... overigens heb ik in het programma van de nieuwe Vredenburg nog weinig aansprekends gezien.
Te oudquote:Op zondag 6 april 2014 00:07 schreef MaJo het volgende:
Eigenlijk kom ik de laatste jaren steeds minder in popzalen, al kom ik vaker in ekko om te stappen. In Tivoli al een tijdje niet meer omdat ik schijnbaar te oud ben
TivoliVredenburg spreekt me sowieso minder aan maar ben er wel benieuwd naar.
Over een paar weken weer naar de Helling voor het eerst in jaren voor Moss. Snap niet waarom ze niet in de oude gracht staan eigenlijk
Ik vind mezelf ook niet per se te oud maar als je tussen allemaal zestienjarigen staat dan voel je je nogal zelfbewust zeg maarquote:Op zondag 6 april 2014 00:15 schreef ranja het volgende:
[..]
Te oudDan hoef ik er helemaal niet meer heen
Maar 'stappen' doe ik eigenlijk nooit meer. Concerten wel en soms blijf ik wel een poosje hangen na een concert, bv als in de Helling ineens alternatieve 90s gedraaid wordt, maar daar zal ik niet speciaal voor naar de helling toegaan.
Ik denk dat Moss groot genoeg is om de Helling uit te verkopen maar te klein om oude gracht goedgevuld te krijgen.
Daar ben ik gisteren geweest! Is een pareltje. Prachtige (miniatuur) decors, goede acteurs en een geweldige manier van filmen heeft die Wes Anderson.quote:
ja, geweldige films!quote:Op zondag 6 april 2014 00:29 schreef kciR het volgende:
[..]
Daar ben ik gisteren geweest! Is een pareltje. Prachtige (miniatuur) decors, goede acteurs en een geweldige manier van filmen heeft die Wes Anderson.
The Fantastic Mr. Fox van hem was ook al zo mooi gemaakt.
Die teksten van jouquote:Op zondag 6 april 2014 09:31 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik blijf die plaat van Jessica Pratt maar draaien. Zal ondertussen wel mijn meest geluisterde plaat van dit jaar zijn. Wat een ongelooflijk talent is dat. Ik durf wel te zeggen dat ze met gemak één van de beste folkplaten van de afgelopen jaren heeft gemaakt. Die kwetsbaarheid in de stem en 't gitaarspel, fan-tas-tisch. Waren er maar meer van dit soort singer-songwriters op 't moment: niet verbergen achter quasi-emotionele uithalen, maar juist dansen met de stilte, een steekspel leveren met de eigen adem. Jessica Pratt, echt, geweldig.
Goede eerste post.quote:
Dat is een beter gemiddelde dan ik neerzet.quote:
Oh ja helemaal vergeten. Dat is ook echt een toffe film zeg.quote:
Ik luister niet zo veel AM meer, maar het is een prima band en ergens ook wel een beetje mainstream.quote:Op zondag 6 april 2014 10:07 schreef Trollscience het volgende:
sorry maar bijna iedereen die ik ken luistert amen ze hebben allemaal een nare smaak
'een beetje'quote:Op zondag 6 april 2014 10:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik luister niet zo veel AM meer, maar het is een prima band en ergens ook wel een beetje mainstream.
Dan luister je niet zo veel radio, want elke single heeft wel airplay gehad. Ook - vooral - op zenders als 3FM.quote:
Dan moet ik mijn beeld bijstellen jaquote:Op zondag 6 april 2014 10:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan luister je niet zo veel radio, want elke single heeft wel airplay gehad. Ook - vooral - op zenders als 3FM.
Het is gewoon een non-discussie. Trollie haat muziek die veel mensen tof vinden maar dat doet niets af aan de kwaliteit (of gebrek daaraan).quote:Op zondag 6 april 2014 10:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dan moet ik mijn beeld bijstellen ja
Maar dan is het in ieder geval de betere mainstream-muziek
Welkomquote:
Ik verkies Jamai boven Tom Waitsquote:Op zondag 6 april 2014 10:25 schreef Norrage het volgende:
[..]
Welkom
Laat je niet gekmaken door ons uber-hipsters! Wij luisteren ook allen op zijn tijd Marco Borsato of Arctic Monkeys.
quote:Op zondag 6 april 2014 10:22 schreef Maxerazzi het volgende:
A: "X is echt de beste band sinds jaren. Het grote publiek mist weer eens wat, maar gelukkig erken ik het genie!"
B: "Hé, ik hoorde gisteren X op 3FM, wat een toffe band is dat!"
A: "Ah, X, wel aardig, ja, maar behoorlijk overtrokken hype."
ik heb zelf een am-cd boterhamquote:Op zondag 6 april 2014 10:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is gewoon een non-discussie. Trollie haat muziek die veel mensen tof vinden maar dat doet niets af aan de kwaliteit (of gebrek daaraan).
Er zijn behoorlijk wat mensen hier die echt zo denken. Zodra iemand die geen muzieknerd is het kent is het overrated.quote:Op zondag 6 april 2014 10:22 schreef Maxerazzi het volgende:
A: "X is echt de beste band sinds jaren. Het grote publiek mist weer eens wat, maar gelukkig erken ik het genie!"
B: "Hé, ik hoorde gisteren X op 3FM, wat een toffe band is dat!"
A: "Ah, X, wel aardig, ja, maar behoorlijk overtrokken hype."
Iedereen hoopt/denkt een uniek sneeuwvlokje te zijn hequote:Op zondag 6 april 2014 10:26 schreef Norrage het volgende:
[..]Daar heb je het wel heel accuraat beschreven
Ho ho rustig maar ik wist niet dat je boos werd.quote:Op zondag 6 april 2014 10:27 schreef Trollscience het volgende:
[..]
ik heb zelf een am-cd boterhamwat ik zeg is dat als iemand één bekendere band tof vindt dat weinig zegt over de verdere smaak
en:)))))
Heb je ooit op mijn last.fm gekeken? Mijn top artists zijn over het algemeen bekendere artiestenmij een hipster noemen
Trollie en ik hebben een haat-liefdeverhouding. Als twee magneten die elkaar afstoten en aantrekken.quote:Op zondag 6 april 2014 10:30 schreef Norrage het volgende:
Niet trolly wegjagen Tchocky, hij heeft een nuttige-posts-gehalte (NPG) boven de 10% in dit topic!
Het is wel duidelijk wie het mannetje en wie het vrouwtje is in jullie relatiequote:Op zondag 6 april 2014 10:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ho ho rustig maar ik wist niet dat je boos werd.
Ik las aftrekken en aanstotenquote:Op zondag 6 april 2014 10:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Trollie en ik hebben een haat-liefdeverhouding. Als twee magneten die elkaar afstoten en aantrekken.
Oud-Nederlands gaat je nog niet zo goed af. Probeer het nog een keer.quote:Op zondag 6 april 2014 10:32 schreef Maxerazzi het volgende:
Wat een drama op de zondagochtend. Op d'n dag des Heeres, godverdomme.
Beetje hipster?quote:Op zondag 6 april 2014 10:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik luister niet zo veel AM meer, maar het is een prima band en ergens ook wel een beetje mainstream.
Oud-Nederlands? Dat is Brabants, lul.quote:Op zondag 6 april 2014 10:33 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Oud-Nederlands gaat je nog niet zo goed af. Probeer het nog een keer.
ik ben net wakker en lig halfnaakt met hoofdpijn in bed, het is niet persoonlijkquote:Op zondag 6 april 2014 10:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ho ho rustig maar ik wist niet dat je boos werd.
'des Heeres' is niet echt goed vervoegd hequote:Op zondag 6 april 2014 10:33 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Oud-Nederlands? Dat is Brabants, lul.
beste Arctic monkeys nummerquote:
Wat vind je van de Mowgli's and The Jungle Giants?quote:Op zondag 6 april 2014 10:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
beste Arctic monkeys nummerMaar iedereen hier kent AM wel
Wat vind je nog meer leuk?
Gister gezien!quote:Op zondag 6 april 2014 12:04 schreef Bol_Wan het volgende:
Beetje ruzie maken op de zondagochtend, dat kan niet hoorBeetje blij worden, en gauw:
Is het wat live? Ik moet zeggen dat ik het eerste album wat beter vond, deze is iets te weinig samenhangend...quote:
Ik vond het goed! Ik vind beide albums in z'n totaliteit niet écht helemaal super, staan toch wel wat nummers op die er bovenuit schieten waardoor de rest minder lijkt. Maar live knalt het wel. Van het nieuwe album vind ik vooral de eerste vijf nummers tof, tot nu toe.quote:Op zondag 6 april 2014 12:29 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Is het wat live? Ik moet zeggen dat ik het eerste album wat beter vond, deze is iets te weinig samenhangend...
Jij dacht dat de TT zomaar gekozen was?quote:Op zondag 6 april 2014 12:33 schreef Immerdebestebob het volgende:
Verrek, Cobain is al 20 jaar doodDie was op mijn middelbare nog ongekend populair
Vertel.quote:Op zondag 6 april 2014 12:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Er is maar een bandje of 10 dat ik écht overrated vind.
Toevallig zijn de Arctic Monkeys er één van. Maar ze worden inderdaad wel bijna allemaal te vaak gedraaid op 3fmquote:
Dit wilde ik net zeggenquote:Op zondag 6 april 2014 13:05 schreef Norrage het volgende:
Dat is wel wat on-Nederlands pretentieus ranja
wat bedoel je?quote:Op zondag 6 april 2014 13:05 schreef Norrage het volgende:
Dat is wel wat on-Nederlands pretentieus ranja
Er is blijkbaar een reden waaróm mensen het zo goed vinden, maar som is die gewoon niet specifiek zichtbaar. Die onderscheiding met anderen op commercieel of muzikaal gebied missende en dan toch succesvol zijn is een blijk van overwaardering door de media, als het vaker wordt genoemd. Maar ja ik snap dat de term wat overdreven te pas en te onpas wordt gebruikt.quote:Op zondag 6 april 2014 13:05 schreef Bol_Wan het volgende:
Ik vind de term overgewaardeerd een compleet lege term. Overgewaardeerd slaat werkelijk als een lul op een drumstel. Overgewaardeerd door wie? De hele wereld? Je buurman? Je neefje van acht? Muziek wordt gewaardeerd op de muziek die er staat. Jij kan het niet leuk vinden, maar hoe kun je tegen iemand anders zeggen dat zij het 'té goed' vinden?
Toch ben ik wel benieuwd wie nog meer danquote:Op zondag 6 april 2014 12:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Toevallig zijn de Arctic Monkeys er één van. Maar ze worden inderdaad wel bijna allemaal te vaak gedraaid op 3fm
Dat weet niemand die deze termen gebruikt.quote:
Ja, ok, hij wordt misschien wel letterlijk overgewaardeerd, laatst bij een muziekprijzenfestival in Frankrijk was hij bijna overal genomineerd, in sommige categorien zelfs 2x en hij won dus ook heel veel.quote:Op zondag 6 april 2014 13:14 schreef Xrenity het volgende:
Stromae is bijvoorbeeld overgewaardeerd, omdat dan ineens veel mensen hem goed vinden, maar hij eigenlijk kutmuziek maakt en gek doet.
Ik hoorde dat het tegenvielquote:
quote:Op zondag 6 april 2014 13:27 schreef Xrenity het volgende:
Kutmuziek als tegenbeweging op andere kutmuziek.
Dinosaur Jr. is pas gejankquote:Op zondag 6 april 2014 13:41 schreef Trollscience het volgende:
uit protest tegen het kurt cobain-gejank dinosaur jr. luisteren
en daarna Sonic Youth en Pixies? Dan heb je al Kurt's helden zo'n beetje gehadquote:Op zondag 6 april 2014 13:41 schreef Trollscience het volgende:
uit protest tegen het kurt cobain-gejank dinosaur jr. luisteren
Earth, King Crimson.quote:Op zondag 6 april 2014 13:56 schreef ranja het volgende:
[..]
en daarna Sonic Youth en Pixies? Dan heb je al Kurt's helden zo'n beetje gehad
R.E.Mquote:
one directionquote:Op zondag 6 april 2014 14:26 schreef ranja het volgende:
iedereen z'n persoonlijke favorieten genoemd?
Ik herkende haar in eerste instantie nauwelijks. Maar ze is live wel briljant.quote:Op zondag 6 april 2014 14:41 schreef yomthorke het volgende:
[ afbeelding ]
Hier, een Angel voor jullie topic. Ik vond het concert overigens niet tegenvallen, al had ze die pet wel thuis mogen laten.
dit is waardeloos zonder die tien namenquote:Op zondag 6 april 2014 12:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Er is maar een bandje of 10 dat ik écht overrated vind.
Klopt, die ga ik echter bewust niet allemaal noemen.quote:Op zondag 6 april 2014 15:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
dit is waardeloos zonder die tien namen
Dat maakt je statement nogal leeg...quote:Op zondag 6 april 2014 15:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Klopt, die ga ik echter bewust niet allemaal noemen.
ja, speel (bas)gitaar en digitale dingenquote:Op zondag 6 april 2014 15:50 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
Zitten er in deze reeks zelf ook muzikanten tussen?
gitarist/bassist/experimentele post avant-garde third wave field recordingsproducerquote:Op zondag 6 april 2014 15:50 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
Ja dit ook een beetjequote:Op zondag 6 april 2014 16:14 schreef Trollscience het volgende:
[..]
gitarist/bassist/experimentele post avant-garde third wave field recordingsproducer
gitarist bluespunk bandquote:Op zondag 6 april 2014 15:50 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2014 18:55:56 ]
Late reactie, maar:quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:38 schreef Tchock het volgende:
Maar, ik ben nu wel benieuwd. Wat is jullie film top 5?
quote:Op zondag 6 april 2014 09:53 schreef Trollscience het volgende:
a. Mulholland Dr.
b. A Clockwork Orange
c. Oldboy
d. Persona
e. Requiem for a Dream
(f.) Donnie Darko
Die zou bij op #2 staan, maar ik heb ff alleen mijn top #1 neergezet.quote:Op zondag 6 april 2014 19:54 schreef Xrenity het volgende:
Ik mis wel 2001: A Space Odyssey in jullie lijstjes hoor
Moody weet er alles vanquote:Op zondag 6 april 2014 17:38 schreef Grobbel het volgende:
Ik weet niet of dit al ter sprake is gekomen (moeilijk te zeggen met 5 nieuwe topics per week), maar mocht iemand zich nog afvragen wat Imaad Wasif aan het uitspoken is:
http://www.buzzbands.la/2(...)oup-singing-bridges/
moet ik nog altijd kijkenquote:Op zondag 6 april 2014 19:54 schreef Xrenity het volgende:
Ik mis wel 2001: A Space Odyssey in jullie lijstjes hoor
quote:
Heb Band in a Box nu op.quote:
Ja wil ze nog wel eens zienquote:Op zondag 6 april 2014 23:07 schreef Arn0 het volgende:
Ik vind de twee platen van Intergalactic Lovers gewoon goed, niet meer, maar live is het wel (nog) heel wat beterZeker nu er een extra gitarist is waardoor de frontvrouw (met prachtige stem) enkel maar zingt. Beetje zoals Balthazar (al vond ik Rats weliswaar uitstekend), live het beste.
Eens.quote:
Eens.quote:Op zondag 6 april 2014 23:17 schreef Norrage het volgende:
Ik ken haar eigenlijk niet, maar ik weet dat ik haar Follow Rivers beter vind dan die van Triggerfinger.
Eens.quote:Op zondag 6 april 2014 23:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind Breaking It Up een heel goed nummer.
Dat zeker, al is het wel een beetje lood om oud ijzer.quote:Op zondag 6 april 2014 23:17 schreef Norrage het volgende:
Ik ken haar eigenlijk niet, maar ik weet dat ik haar Follow Rivers beter vind dan die van Triggerfinger.
quote:Op zondag 6 april 2014 23:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Er komt een nieuw album van Lykke Li aan. Hoe ligt zij eigenlijk in dit topic?
Die waren een paar weken terug nog in de Ekko, kon er helaas niet bij zijn. Maar was er graag bij geweest. Leuke bandquote:
Vorige week geloof ik. Ik was tegelijkertijd bij traumahelikopterquote:Op zondag 6 april 2014 23:37 schreef kciR het volgende:
[..]
Die waren een paar weken terug nog in de Ekko, kon er helaas niet bij zijn. Maar was er graag bij geweest. Leuke band
Bij dit soort aankondigen word ik altijd al bij voorbaat sceptisch, meestal betekent dat dat ze vooral veel naar Interpol of, nog erger, White Lies hebben geluisterd.quote:Op maandag 7 april 2014 00:53 schreef Sautor het volgende:
Mensen hier bekend mee?
Ze hebben goed naar Joy Division en The Cure geluisterd.
Daar had Gerard Ekdom het zaterdagavond over in de 'popquiz' op ned 3. Klonk niet helemaal als mijn ding.quote:Op maandag 7 april 2014 08:24 schreef Maxerazzi het volgende:
Ha, ik heb mijn nieuwe ochtendritueel voor de komende tijd gevonden: Todd Terje opknallen. Wat een heerlijke plaat. Lekker, man.
Ik vind 't heerlijk vrolijk. Krijg er echt oprecht goede zin van.quote:Op maandag 7 april 2014 08:32 schreef ranja het volgende:
[..]
Daar had Gerard Ekdom het zaterdagavond over in de 'popquiz' op ned 3. Klonk niet helemaal als mijn ding.
Zin om Nick Drake te luisteren?quote:Op maandag 7 april 2014 08:34 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik vind 't heerlijk vrolijk. Krijg er echt oprecht goede zin van.
Luister de track Inspector Norse maar 's, Nor, als je daar geen lach van op je gezicht krijgt, dan, nouja, krijg je er geen lach van op je gezicht. Dus.quote:Op maandag 7 april 2014 08:34 schreef Norrage het volgende:
Wat is dat Todd Terje? Straks ook maar ff luisteren
Uh. Wat. Hè?quote:
Ik drumquote:Op zondag 6 april 2014 15:50 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
Gaat die weer over een franse subcultuur?quote:Op maandag 7 april 2014 08:53 schreef Maxerazzi het volgende:
Dit zijn op het moment zo ongeveer mijn moves in de woonkamer:
[ afbeelding ]
Enfin, ik nok 'm naar de bieb, tijd voor weer een epische struggle om het tweede essay eruit te knallen.
Er staat wel een remix/samenwerking met mij op spotify (b-kant van een singletje) maar ik wil mezelf geen muzikant noemenquote:Op zondag 6 april 2014 15:50 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
Het gaat nu over Denis Diderot. Da's de grootste baas van de 18e eeuw naar mijn mening, maar niet zo heel veel mensen kennen 'm. Jacques Le Fataliste, briljant boek. Diderot was een hele belangrijke voortrekker van het gedachtegoed van de Verlichting, en medeoprichter van de encyclopedie.quote:Op maandag 7 april 2014 08:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Gaat die weer over een franse subcultuur?
Hihi gelijk nog een boekentipquote:Op maandag 7 april 2014 09:02 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Het gaat nu over Denis Diderot. Da's de grootste baas van de 18e eeuw naar mijn mening, maar niet zo heel veel mensen kennen 'm. Jacques Le Fataliste, briljant boek. Diderot was een hele belangrijke voortrekker van het gedachtegoed van de Verlichting, en medeoprichter van de encyclopedie.
Tanworth upon tyne als ik het wel heb, doe nick de groeten!quote:Op maandag 7 april 2014 09:06 schreef Maxerazzi het volgende:
Gaat op 't leeslijstje. Ziet er tof uit, thanks voor de tip. Nu ben ik echt weg. O, BB, ik ga over een paar weken naar het graf van Nick Drake. Mijn bedevaartstocht zal eindelijk daar zijn.
Darksidequote:Op maandag 7 april 2014 09:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hihi gelijk nog een boekentip
[ afbeelding ]
Over mensen als cagliostro en hoe het occultisme toch nog behoorlijk leefde zelfs in verlichte kringen, geeft een leuk tijdsbeeld
Maar toffe onderwerpen razzi
Van z'n muziek? Volgens mij produceert hij ook albums. Zei Ekdom bij Popcafe niet dat hij ook meewerkte aan de laatste Franz Ferdinand?quote:Op maandag 7 april 2014 09:42 schreef Norrage het volgende:
Waar moeten we die Todd Terje van kennen/ Werkelijk nog nooit van gehoord;
Hij had een hit vorig jaar ofzo en hij produceert inderdaad, oa op de laatste Franz Ferdinandquote:Op maandag 7 april 2014 09:59 schreef Norrage het volgende:
Omdat Todd ineens zo gigantisch gehyped overal waar ik nu op twitter, facebook en internet kijk, dacht ik dat hij wellicht een pseudoniem is van Thom Yorke ofzo :/
Tanworth-in-Arden.quote:Op maandag 7 april 2014 09:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tanworth upon tyne als ik het wel heb, doe nick de groeten!
Oh damn verward met newcastle upon tynequote:Op maandag 7 april 2014 10:37 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Tanworth-in-Arden.Ik zal 'm de groeten doen, ha.
In 2012 werd met name Inspector Norse helemaal grijsgedraaid in Amsterdam. Kan ook dat mijn herinnering 't overdrijft, want ik had twee vrienden die maar niet konden stoppen met die EP, It's the Arps, overal op te zetten.quote:Op maandag 7 april 2014 09:42 schreef Norrage het volgende:
Zeker als het Giel is zeker?quote:Op maandag 7 april 2014 10:51 schreef Z het volgende:
Ik vind het altijd een soort van jammer dat er dan een 3FM dj hetzelfde leuk vind als ik.
Oh Studio, dat is ook een fijne plaat iddquote:Op maandag 7 april 2014 10:46 schreef Norrage het volgende:
Het klinkt wel lekker trouwens hoor. No nonsense disco-dance maar wel met een edge. Leuk
Doet me denken aan deze geniale plaat die ik de laatste dagen weer op heb staan; zeker het 2e deel van dit nummer. Fantastisch:
geweldig jaquote:Op maandag 7 april 2014 11:46 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
Metric is ook leuk trouwens.
ja ik kende ze al tijden ervoor, maar pas bij het concert viel het kwartje echtquote:
Nog niet geluisterdquote:
Inspector Norse was wel een hitje in de indie-hoek.quote:Op maandag 7 april 2014 09:42 schreef Norrage het volgende:
hij had ook wel een beetje een speelgoedplatenspeler natuurlijkquote:Op maandag 7 april 2014 18:15 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Inspector Norse was wel een hitje in de indie-hoek.
Bij Ekdom klonk ie trouwens een beetje raar vond ik, omdat vanaf LP al het laag eraf was.
Zo, echt heel fijn. Kerft, waar ben je? Ik krijg er een Deltron 3030 vybe vanquote:Op maandag 7 april 2014 18:07 schreef Norrage het volgende:
Zo die nieuwe CunninLynguists is weer fijn zeg
7.5je ofzo gegeven. Zijn altijd consistent, goede albums, maar het trekt me verder gewoon niet, het heeft voor mij niet dat extra's. Is bij alles wat ik van ze probeer gek genoeg.quote:Op maandag 7 april 2014 22:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zo, echt heel fijn. Kerft, waar ben je? Ik krijg er een Deltron 3030 vybe van
Wat te zonnig voor je denk ikquote:Op maandag 7 april 2014 22:15 schreef Kerftminister het volgende:
Is Grinderman ook Garage Rock? Begint iig al heel kut.
[..]
7.5je ofzo gegeven. Zijn altijd consistent, goede albums, maar het trekt me verder gewoon niet, het heeft voor mij niet dat extra's. Is bij alles wat ik van ze probeer gek genoeg.
Nja heb de eerste opstaan maar vind ik echt helemaal niks. Al de derde keer dat ik Nick Cave een kans geef en het niet mag baten, mijn geduld begint op te raken.quote:
Kan ik wel proberen.quote:Op maandag 7 april 2014 22:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Hier nog mensen die een gokje willen wagen: MUZ / Raad de plaat 36: Bosbeetle bij de beesten af!
ik zeg het niet vaak maar de best of van nick cave & his bad seeds is een erg fijn overzicht... is mijn instap geweest...quote:Op maandag 7 april 2014 22:26 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nja heb de eerste opstaan maar vind ik echt helemaal niks. Al de derde keer dat ik Nick Cave een kans geef en het niet mag baten, mijn geduld begint op te raken.
[..]
Nou kan ik nog eens proberen.quote:Op maandag 7 april 2014 22:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ik zeg het niet vaak maar de best of van nick cave & his bad seeds is een erg fijn overzicht... is mijn instap geweest...
http://en.wikipedia.org/w(...)ve_and_The_Bad_Seeds
Ik vind dat echt een erg goed overzicht. Een soort van best of die ook nog best een eigen album zou kunnen zijn.
quote:Op maandag 7 april 2014 22:39 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nou kan ik nog eens proberen.
Laatste plaats bij Raad de Plaat heb ik iig gereserveerd.
Kende er wel een paar, maar kwam bij de meesten niet op de titels.
Verder ook veel Nederlandstalig en elektronisch waar ik geen verstand van heb.
Vond 39 wel een lekker nummertje, ben wel benieuwd welke dat is.quote:Op maandag 7 april 2014 22:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]zat genoeg gitaar in hoor
maarja het moet je inderdaad liggen
ohja ik kan verklappen je staat laatste idd
quote:
Wellichtquote:
tofquote:
Snap ik deze als ik de film heb gezien of hoe zit het?quote:
Kijk die film maar gewoon.quote:Op maandag 7 april 2014 23:26 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Snap ik deze als ik de film heb gezien of hoe zit het?
Memories of Murder is erg mooi, als je het dan toch over een Koreaanse film hebt.quote:Op maandag 7 april 2014 23:26 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Snap ik deze als ik de film heb gezien of hoe zit het?
Moet trouwens ff wat goede films stacken binnenkort, lang niet mee bezig geweest. Wil weer wat Niet-Amerikaanse dingen hebben, vooral paar Koreaanse.
Dat is juist de enige van denk ik 20 Koreaanse films die ik gezien heb en niet zo vond.quote:Op maandag 7 april 2014 23:27 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Memories of Murder is erg mooi, als je het dan toch over een Koreaanse film hebt.
Woah, niet mooi? Als je van romantische films houdt is Bin-Jip wel een standaard film die ik je aan kan raden. Maar die zul je ook al wel gezien hebben.quote:Op maandag 7 april 2014 23:30 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Dat is juist de enige van denk ik 20 Koreaanse films die ik gezien heb en niet zo vond.
Oldboy, A Tale of Two Sisters, I Saw the Devil, My Sassy Girl, More Than Blue daarentegen.
Vooral de romantische films zijn prachtig in Korea.
Bin-Jip is cool ja, vind Time het beste van die regisseur. Spring, Summer gedoe was ik geen fan van het plot, wel mooie omgevingen etc, beetje hetzelfde als Memories of Murder. sterke sfeer, maar ik ben meer van een sterk psychologisch vet plot.quote:Op maandag 7 april 2014 23:33 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Woah, niet mooi? Als je van romantische films houdt is Bin-Jip wel een standaard film die ik je aan kan raden. Maar die zul je ook al wel gezien hebben.
Die film vond ik zo verschrikkelijk saai.quote:Op maandag 7 april 2014 23:42 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Bin-Jip is cool ja, vind Time het beste van die regisseur. Spring, Summer gedoe was ik geen fan van het plot,
Kan ik inkomen, heel weinig dialoog, dat gedoe met dat manneke en dat meisje in het begin deed me bijna de film uitzetten, vond dat zo vergezocht dat ik er bijna kwaad om werd. Niet mijn favoriete film.quote:Op maandag 7 april 2014 23:50 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Die film vond ik zo verschrikkelijk saai.
Is alweer een paar jaar geleden dat ik hem heb gezien, weet niet meer precies wat het grote verhaal was. Afgelopen tijd vooral B-films gekeken en een paar dingen die vrij verontrustend zouden moeten zijn. Films uit deze lijst dus.quote:Op maandag 7 april 2014 23:53 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Kan ik inkomen, heel weinig dialoog, dat gedoe met dat manneke en dat meisje in het begin deed me bijna de film uitzetten, vond dat zo vergezocht dat ik er bijna kwaad om werd. Niet mijn favoriete film.
Die ga ik dus ook langzaam af he.quote:Op maandag 7 april 2014 23:59 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Is alweer een paar jaar geleden dat ik hem heb gezien, weet niet meer precies wat het grote verhaal was. Afgelopen tijd vooral B-films gekeken en een paar dingen die vrij verontrustend zouden moeten zijn. Films uit deze lijst dus.
Doen ze netjes iddquote:
Ik luister echt nooit radio meer, dus 3fm houdt me niet echt bezigquote:
Ik ook hoorquote:Op dinsdag 8 april 2014 00:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik luister echt nooit radio meer, dus 3fm houdt me niet echt bezigIk denk dat ik nog steeds in de ontdekkingsfase zit, qua muziek ook
Serieus? Cool. Bedankt voor je tips trouwens.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:07 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Die ga ik dus ook langzaam af he.
Cannibal Holocaust was ruk. Audition is geniaal, Irreversible was matig, die ene brandblusser scene was wel vet, August Underground moet je niet willen zien, meuk. Eraserhead vond ik erg saai, Martyrs was erg intrigerend, Ichi the Killer was enorm vaag. Begotten was nog veel vager, Oldboy vind ik een van de beste films ooit. Se7en wou ik eigenlijk gaan kijken, maar heb eigenlijk geen zin meer, omdat het ook iets te laat wordt dan.
Clockwork Orange is natuurlijk legendarisch.
De rest moet ik nog, toch best al wat gehad.
Laat maar komen. A Serbian Film, toevallig?quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:18 schreef DO2 het volgende:
De meest gestoorde film staat niet eens in dat lijstje. Maar da's ms maar goed ook.
Ooit zal blijken dat dat een honeypot is geweest en alle kijkers van die film krijgen een speciaal enkelbandje om. Ik weet het zeker.quote:
Nja niet precies die lijst, maar ze zijn allemaal in essentie hetzelfde. Begon ermee omdat ik na die muziekvideo van Dir en Grey die ik al 20 keer in deze reeks heb gepost echt enorm vet vind, door alle random zieke shit die er gebeurt. Dan ben ik ook wel redelijke horror-film, mits het goed uitgevoerd is, maar dat is dus echt bijna nooit he, daarom ging ik dit soort lijsten raadplegen, maar wat ik heb gezien is veelal niet bijzonder. Kan altijd diepere uitleg geven over een film als je wil.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:13 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Serieus? Cool. Bedankt voor je tips trouwens.Sàlo vond ik erg tof. Langzame film, maar dat vind ik verder niet erg. Eraserhead vond ik juist mooi. Horror is verder niet mijn ding dus dit soort mindfucks kan ik erg goed hebben. Films als the Human Centipede ga ik gewoon skippen, daar ga ik echt niet aan beginnen.
Srpski Film. Staat er dus gewoon tussen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:18 schreef DO2 het volgende:
De meest gestoorde film staat niet eens in dat lijstje. Maar da's ms maar goed ook.
Hier vind ik Ichi the Killer de meest gestoorde, maar niet de meest disturbing. Moet Srpski nog wel zien.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:29 schreef DO2 het volgende:
Oh, verdomd. Nou, die mag van mij wel op 1, hoor.
Ik heb aardig wat films van die lijst gezien maar niets haalt het qua gestoordheid bij die.
Heb het plot al gezien hoor, kan niet anders dan overeenstemmen, door die ene scene.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:34 schreef DO2 het volgende:
A Serbian Film is gestoorder en verontrustender dan Ichi, als je het mij vraagt.
Het meest verontrustend is ms nog wel dat er duidelijk heel veel liefde en tijd is gestoken in de scenes die voorbijkomen.
Daar gaat het mij dan ook vooral om.quote:Op dinsdag 8 april 2014 00:40 schreef DO2 het volgende:
Die 'ene scene' vind ik dan weer niet zo overtuigend. En daar ben ik ze ook heel dankbaar voor.
Maar louter het idee om zo'n scene te willen maken - ongeacht of de scene wel of niet geloofwaardig is - is natuurlijk al compleet geschift.
Ja, meestal ben ik ook erg argwaned, maar dat komt omdat de meeste mensen die iets roepen niet weten waar ze het over hebben.quote:Op maandag 7 april 2014 08:20 schreef ranja het volgende:
[..]
Bij dit soort aankondigen word ik altijd al bij voorbaat sceptisch, meestal betekent dat dat ze vooral veel naar Interpol of, nog erger, White Lies hebben geluisterd.
Maar deze is wel de positieve uitzondering dan blijkbaar. Ben benieuwd naar het album, binnenkort eens meer van horen.
Uit Canada zie ik trouwens, die hadden eerder ook al een leuke band in deze stijl. Wat meer Sisters of Mercy dan Joy Division, hun eerste album was erg gaaf.
NEW BORN PORNquote:Op dinsdag 8 april 2014 00:34 schreef DO2 het volgende:
A Serbian Film is gestoorder en verontrustender dan Ichi, als je het mij vraagt.
Het meest verontrustend is ms nog wel dat er duidelijk heel veel liefde en tijd is gestoken in de scenes die voorbijkomen.
Beetje jammer als een film dat soort dingen nodig heeft.quote:Op dinsdag 8 april 2014 08:43 schreef On het volgende:
Laatst Irriversible gezien, die film maakt gebruiken van lage frequenties die je niet hoort, maar die je wel misselijk maken en een naar gevoel geven. Niet bepaald een zondagmiddagfilm voor met de familie dus.
Tja 'nodig hebben'. Als je film ziet als totaalervaring draagt sound design daar ook gewoon aan bij. Als het de bedoeling is van de regisseur om een bepaald gevoel over te brengen moet hij gebruiken wat hij kan.quote:Op dinsdag 8 april 2014 08:50 schreef ranja het volgende:
[..]
Beetje jammer als een film dat soort dingen nodig heeft.
Net als een horrorfilm die bij een spannende scene ineens de muziek laat knallen. Dan schrik je niet van die moordenaar met z'n grote bijl maar van het geluid.
Dit. Zie ook bijvoorbeeld het sound design in Eraserhead. Maar ik ben het ook wel met ranja eens...Het laten knallen van de muziek bij `spannende' scenes is gewoon een makkelijke truc.quote:Op dinsdag 8 april 2014 08:58 schreef On het volgende:
[..]
Tja 'nodig hebben'. Als je film ziet als totaalervaring draagt sound design daar ook gewoon aan bij. Als het de bedoeling is van de regisseur om een bepaald gevoel over te brengen moet hij gebruiken wat hij kan.
Eraserhead was best vooruitstrevend qua low budget sound design. Geluiden opnemen vanuit verschillende objecten in een badkuip bijvoorbeeld. En natuurlijk het werk van Carpenter.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:01 schreef bartrid het volgende:
[..]
Dit. Zie ook bijvoorbeeld het sound design in Eraserhead. Maar ik ben het ook wel met ranja eens...Het laten knallen van de muziek bij `spannende' scenes is gewoon een makkelijke truc.
Goeie film is datquote:Op dinsdag 8 april 2014 09:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Hoe heet die film ook alweer over die geluidsman die het niet meer ziet zitten ofzo en dan maar besluit onder de film waarin hij zelf speeld met het geluid te fucken ofzo
Leek me wel een toffe film
Berberian Sound Studio die moet ik dus nog eens zien
http://www.volkskrant.nl/(...)Gek-van-geluid.dhtml
wel eens wat van geluisterdquote:Op dinsdag 8 april 2014 09:39 schreef Norrage het volgende:
De nieuwe Gabby Young op de luisterpaal. Jullie kennen haar zeker niet?
quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:45 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
Kan iemand mij nog enkele up-beat liedjes aanraden?
quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:45 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
Kan iemand mij nog enkele up-beat liedjes aanraden?
lol, wat dan?quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:28 schreef Tchock het volgende:
Ik had na al jullie gelauwer totaal andere muziek verwacht van The War on Drugs.
Ik hoorde allemaal dat rustig was, dat er weinig gebeurde, dus ik ging uit van bijna Haxan Cloak-achtige minimaalheid. Maar het is van die jaren 80-achtige popquote:
Springsteen/Dire Straits/Kurt Vile?quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik hoorde allemaal dat rustig was, dat er weinig gebeurde, dus ik ging uit van bijna Haxan Cloak-achtige minimaalheid. Maar het is van die jaren 80-achtige popHet doet me sterk aan iets denken, maar ik weet niet precies wat...
Springsteen sowieso. De drums, manier van zingen, opbouw. Maar er zit met de gitaren en synths wel iets doorheen. Misschien zijn dat de Dire Straits wel, ja.quote:
Ik ben gestopt met True Detectivequote:Op dinsdag 8 april 2014 11:36 schreef Felagund het volgende:
Van die lijst van Darkestrah heb ik pas Happiness gezien, werd mij ook aangeraden door Beregd volgens mij. Toffe film, maar ik vind hem eerder "awkward" dan echt "disturbing".
Bij True Detective ben ik bij de laatste aflevering beland, erg goede serie.
Ik vind het toch wel wat spannender dan Dire straits.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:38 schreef Norrage het volgende:
Ondertussen vind ik het toch wel gewoon een Dire Straits plaat met Bob Dylan als zanger
En de man heeft een véél betere stem dan Dylan ooit had.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:38 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind het toch wel wat spannender dan Dire straits.
Ik vind vrijwel alles spannender dan Dire Straits. Die band is - op Telegraph Road na dan - totaal niet aan mij besteed.quote:Op dinsdag 8 april 2014 11:38 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind het toch wel wat spannender dan Dire straits.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |