Zo is dat.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:36 schreef gijsman het volgende:
Topic een beetje doorlezen daar zijn al wat mogelijke doelen voorbij gekomen.
Volgens de media... tja je gelooft dus alles wat er in de media voorbij komt.
Als je zo ziek wordt van doorgeslagen complotdenkers steek er dan geen energie in bespaart je ook weer een berg ergernis
Je weet dat er patenthouders van een militair chip aanboord waren. En dat nu alleen Amerika het patent heeft. !?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:59 schreef HetIsMijLudo het volgende:
[..]
Ennuh...wat zou het doel hiervan zijn?
En zou het niet veel makkelijker zijn om gewoon het vliegtuig op te blazen?
Ik word een beetje ziek van desinformatietrollen en doorgeslagen complotters. Donder toch eens op man met jullie waanbeelden.
Het vliegtuig is gewoon verongelukt, en de media speelt daar op in omdat zij van sensatie houden. Kijkcijfers weet je wel. En overheden maken mensen ook graag bang voor terroristen, dus houden ze ons zo lang mogelijk in spanning of dit nou wel of niet een aanslag was.
Verder is het gewoon een ongeluk en moeten alle paranoide complotters eens ophouden met dit soort tijdsverspilling.
.. net zo zeker als de brokstukken op het grasveld van het pentagon zeker.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:52 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Diego García ligt wel in de buurt, onomstotelijk is het wat mij betreft als ze het wrak hebben gevonden.
.. met de Titanic (of beter gezegd de Olympic) was het een zelfde soort grap om 3 steenrijke gasten weg te werken.quote:Op woensdag 7 mei 2014 04:54 schreef El_Matador het volgende:
nu ff kijken, laat maar, te sloom.
Weer dat patent. Dat kan je ook bemachtigen zonder een vliegtuig met mensen te kapen.
quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:33 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
.. met de Titanic (of beter gezegd de Olympic) was het een zelfde soort grap om 3 steenrijke gasten weg te werken.
Dat is natuurlijk helemaal niet zo vreemd. Stel je eens voor hoe de nabestaanden zich voelen? Alleen voor hen is het al van belang dat het gevonden wordt.quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:08 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je weet dat er patenthouders van een militair chip aanboord waren. En dat nu alleen Amerika het patent heeft. !?
Je weet dat de Malasische overheid de laatste woorden van cockpit heeft verdraaid tot 2 keer toe nu. !?
Het is tijdverspelling dat we zoeken naar plekken waar het gewoon NOOIT geweest kan zijn.
En het is sowieso vreemd dat het al 2 maanden het nieuws bezighoudt.
Je bent echt dom he. Verdiep je eens in hoe patenten nu echt werken voor je weer onzin gaat uitkramen. Een patent is geregistreert op een octrooibureau. Het is geen fysiek papietje dat je kunt vasthouden, en als diegene die het heeft aangevraagd doodgaat gaat het automatisch naar de erfgerechtigde. Buiten dat lijkt het me dat het een patent op bedrijfsnaam zou zijn en dan is het al helemaal onmogelijk wat jij zegt. Doe jezelf nu eens een plezier. Je maakt je alleen belachelijk door alles wat je post. Ga gewoon eens naar buiten en kom niet meer op het internet.quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:08 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je weet dat er patenthouders van een militair chip aanboord waren. En dat nu alleen Amerika het patent heeft. !?
Ik weet alleen dat ze de laatste woorden de eerste keer verkeerd geinterpreteerd heeft. Dat kan gebeuren.quote:Je weet dat de Malasische overheid de laatste woorden van cockpit heeft verdraaid tot 2 keer toe nu. !?
Het is pas echte tijdsverpilling dat mensen hier moeten reageren op jouw diarree van onzin.quote:Het is tijdverspelling dat we zoeken naar plekken waar het gewoon NOOIT geweest kan zijn.
En het is sowieso vreemd dat het al 2 maanden het nieuws bezighoudt.
Dat is niet vreemd Lambiekje. Zoals ik al zei, newsagency's hebben een sensatiezucht. Ze willen zoveel mogelijk kijkers dus brengen ze dit zo sensationeel mogelijk. Waan van de dag, zou je het ook kunnen noemen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:08 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je weet dat er patenthouders van een militair chip aanboord waren. En dat nu alleen Amerika het patent heeft. !?
Je weet dat de Malasische overheid de laatste woorden van cockpit heeft verdraaid tot 2 keer toe nu. !?
Het is tijdverspelling dat we zoeken naar plekken waar het gewoon NOOIT geweest kan zijn.
En het is sowieso vreemd dat het al 2 maanden het nieuws bezighoudt.
Dat gaat nu even niet. Misschien vragen aan iemand anders die denkt dat er patenthouders aan boord waren.quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:43 schreef HetIsMijLudo het volgende:
[..]
Dat is niet vreemd Lambiekje. Zoals ik al zei, newsagency's hebben een sensatiezucht. Ze willen zoveel mogelijk kijkers dus brengen ze dit zo sensationeel mogelijk. Waan van de dag, zou je het ook kunnen noemen.
En dat verhaal met die patenten, ik heb er niets over gelezen. Kan je het me uitleggen en gelijk even de bronnen plaatsen die confirmeren dat er werkelijk patenthouders aan boord waren?
Nou ja, zo geinteresseerd ben ik er nou ook weer niet in.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat gaat nu even niet. Misschien vragen aan iemand anders die denkt dat er patenthouders aan boord waren.
Klopt.quote:Op donderdag 8 mei 2014 17:35 schreef HetIsMijLudo het volgende:
[..]
Nou ja, zo geinteresseerd ben ik er nou ook weer niet in.
Waarom zou dat trouwens niet gaan? Ik snap even niet waarom jij moet antwoorden voor Lambiekje, kan hij dat zelf niet?
Ik denk niet dat Baksteen heel veel meer weet dan ons, ik ben het in ieder geval niet met hem eensquote:Op zondag 11 mei 2014 11:28 schreef Lavenderr het volgende:
Volgens Benno Baksteen (what`s in a name)
'Vlucht MH 370 zal ooit gevonden worden'
De wrakstukken van vlucht MH 370 zullen ooit gevonden worden, waarschijnlijk in het gebied in de Indische Oceaan waar nu wordt gezocht.
Dat zegt luchtvaartdeskundige Benno Baksteen in een interview met NU.nl. "Ik denk dat het gaat lukken om hem te vinden. Er is genoeg informatie over de vlucht boven water gekomen om te kunnen zeggen: waar nu gezocht wordt, dat is inderdaad het gebied waar het vliegtuig moet liggen."
Volgens Baksteen is er in het begin van de zoektocht, die inmiddels ruim twee maanden duurt, vertraging ontstaan omdat belangrijke informatie, bijvoorbeeld over de mogelijke waarneming van het vliegtuig op de militaire radar, werd achtergehouden.
http://www.nu.nl/buitenla(...)gevonden-worden.html
Denk dat we het nooit meer gaan achterhalen Gijsmanquote:Op vrijdag 16 mei 2014 19:42 schreef gijsman het volgende:
En nu is de data zoek, het wordt alleen maar vager.
http://www.niburu.nl/verm(...)lijk-aan-het-liegen/
Volledig mee eens Lavender!quote:Op vrijdag 16 mei 2014 22:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Denk dat we het nooit meer gaan achterhalen Gijsman
Lijkt me sterk. Data geef je een kopietje van. Inmarsat heeft die gewoon natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 19:42 schreef gijsman het volgende:
En nu is de data zoek, het wordt alleen maar vager.
http://www.niburu.nl/verm(...)lijk-aan-het-liegen/
over die vlucht tijd was wel vaker verwarring misschien waren ze het al langer kwijt.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 19:42 schreef gijsman het volgende:
En nu is de data zoek, het wordt alleen maar vager.
http://www.niburu.nl/verm(...)lijk-aan-het-liegen/
The Guardianquote:Malaysia has said it will publicly release satellite data used to narrow down the search for the flight MH370, the Malaysia Airlines jetliner missing in the southern Indian Ocean.
The Civil Aviation Department and British company Inmarsat in a joint statement said they would do this "in line with our commitment to greater transparency".
quote:Op vrijdag 16 mei 2014 23:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Data geef je een kopietje van. Inmarsat heeft die gewoon natuurlijk.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 00:48 schreef bedachtzaam het volgende:
The data has been found
The Civil Aviation Department and British company Inmarsat in a joint statement said they would do this "in line with our commitment to greater transparency".
The Guardian
Tja, het was overduidelijk ping pongen terwijl ze beide gewoon de data hebbenquote:
quote:I just had a look again at the Inmarsat data logs... My view on the Inmarsat data logs show that:
- There was a good hour of missing satcom link to the aircraft at 17:07 and the system was logged on again at 18:25.
-- Simply put, the aircraft satcom did not respond to queries sent by the ground system.
-- All the communications logged here are from the P channel, and T channel, no R channel (which is the satellite's receiving channel).
-- This indicates that the satcom on the aircraft was not working during this time.
-- Either the aircraft was upside down during this time, or there was a AC power failure onboard.
-- A simple navigation problem would have resulted in the satcom link not being lost but simply reverting to the back up satcom link antenna. The HGA would lose contact due to the lack of ARINC429 feed, but the LGA would still be working with no doppler correction.
-- What is difficult to understand is that what happens from 17:07 an 17:21 when the transponers went off. This needs a further look into.
- The final handshake was previously thought as the aircraft suffering from fuel exhaustion given the following:
-- This requires a failure of power supply resulting from the electrical generator on the left engine, and that power was then restored as the system switches to the generator from the right engine.
-- The final handshake process was quickly followed by silence.
-- Putting the time of occurence with the fuel load, it is now more likely than before that this was a result of fuel exhaustion of the aircraft.
-- This would require the log on request to be first detected on the R channel, but in this case it's from the P channel.
-- HOWEVER, the information released shows that the final handshake was initiated by the ground, not by the aircraft, so this makes it unlikely that fuel exhaustion was the trigger for this handshake.
From the data, it does look like there is a possibility that this may not be foul play at all and that it could be a mishap of an electrical sort that resulted in a cascading of failures of the communications system as per Pihero's theory, and that the crew may have been planning to divert to Penang, but was overwhelmed by something that resulted in them not ending up in Penang and ending up going elsewhere, under control or not. This is indicated by the radar plot that they did not go straight towards Penang, but seems towards navigational waypoints normally used in the arrivals into Penang from the north west.
Further, this seems to be backed up by the lack of response from the aircraft's satcom between 17:07 and 18:25 and aircraft initiated log-on at 18:25, which is before the tranponder going offline, until after the aircraft disappeared from military radar,
quote:Again, the satcom (antenna, and satellite data unit) cannot be turned off on its own from the cockpit. You need to go to the E&E bay and pull the circuit breakers to turn it off.
The only other way to switch it off is to take power away from the left AC Bus. And there's no way to put power back to the left AC Bus from outside the cockpit while the aircraft is flying.
From the cockpit, the crew can switch off the ACARS (ie: tell ACARS to not send or receive anything through the satcom), but not the satcom itself.
quote:Switching the left AC bus off means... the left utility bus is also switched off...
and... that means,the following are affected... Left engine EEC, primary flaps trailing edge, Window heaters, onboard brouters, pitot heaters, TAT probe heaters, Left AOA sensor heater, Cabin System Management Unit (and downstream users of it), Cabin overhead electrical units, pre-recorded cabin messages, Passenger Systems Services, IFE (audio and video), Satcom, Voice Recorder (CVR?), some of the left fuel boost pumps, Right AC Hyd Pump, Center 1 AC Hyd Pump, Some flight controls affected...
Bovenstaande zijn enkele reacties van mandala499 op airlinersnetquote:I am still looking at what would be affected... the list above are just what are directly powered by the Left AC bus, and Left AC Utility Bus... It is still not impossible for them to have switched that off, I think Left AC Bus fault/warning on EICAS would prompt you reset the power supply to the bus... and then some other stuff, but that's on the QRH anyway.... just trying to see what it could be that prompted it switched off, or make the comms fail... and then restore satcom only...
And other possibilities worth looking into related to this.
The ARINC feed failure probably going to be less likely... We need to remember that the radios and transponder seems to have failed too...
Grieving Families Launch $3 Million Whistleblower Reward Fundquote:Grieving relatives of passengers on board missing flight MH370 is offering a $3 million (£1.8m) reward for a whistleblower to come forward and give key information into the flight's investigation.
After three months of failed search efforts, families have become convinced the authorities are concealing the truth about the disappearance of the Boeing 777 and will launch the crowd-funding campaign Indiegogo in a bid to get answers.
De overheid en de airline stoppen alles dus in een doofpot en houden hun mond.quote:Op zondag 8 juni 2014 16:18 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Grieving Families Launch $3 Million Whistleblower Reward Fund
Benieuwd waartoe dit zal leiden.
Ja dat verwacht ik ook wel, er zullen genoeg 'klokkenluiders' reageren en hun theorie verkondigen.quote:Op zondag 8 juni 2014 16:35 schreef gijsman het volgende:
[..]
De overheid en de airline stoppen alles dus in een doofpot en houden hun mond.
Denk alleen dat er nu meerdere klokkenluiders op af komen met ieder hun eigen theorie.
Hierbij moet je denken aan iemand die zegt dat het vliegtuig op Diego Garcia staat of stond, weer een ander die bijvoorbeeld zegt dat ze zijn neergeschoten tijdens een militaire oefening.. enzovoort
Er is ook al een link gelegd naar de Maersk Alabama waar 2 navy seals dood werden gevonden.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:34 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ja dat verwacht ik ook wel, er zullen genoeg 'klokkenluiders' reageren en hun theorie verkondigen.
Voor de werknemers die meer info hebben kon dit wel eens zeer aantrekkelijk zijn om info over Malaysia airlines te lekken.
Hierbij denk ik dan evens aan de lithium ion batterijen die deel uitmaakte van de vracht en welke niet 200kg maar 2453kg bleek te zijn.
Of vervoerde MH370 iets dat het publiek niet mag weten.
Zo'n beloning brengt natuurlijk wel het risico mee dat mensen wat gaan verzinnen om dat geld binnen te slepen.quote:Op zondag 8 juni 2014 17:34 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ja dat verwacht ik ook wel, er zullen genoeg 'klokkenluiders' reageren en hun theorie verkondigen.
Voor de werknemers die meer info hebben kon dit wel eens zeer aantrekkelijk zijn om info over Malaysia airlines te lekken.
Hierbij denk ik dan evens aan de lithium ion batterijen die deel uitmaakte van de vracht en welke niet 200kg maar 2453kg bleek te zijn.
Of vervoerde MH370 iets dat het publiek niet mag weten.
Ja dat klopt, daartoe nodigt het wel uit.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zo'n beloning brengt natuurlijk wel het risico mee dat mensen wat gaan verzinnen om dat geld binnen te slepen.
Ben reuze benieuwd naar de verhalen.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:36 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ja dat klopt, daartoe nodigt het wel uit.
Maar het lijkt me dat ze niet naar losse flodders op zoek zijn, wie met info komt zal dat dus evens moeten kunnen staven lijkt me met papieren bijvoorbeeld over onderhoud van het vliegtuig.
Ik was mijn iPad laatst kwijt maar kon vanaf thuis zien dat ik hem op kantoor had liggenquote:Op zondag 8 juni 2014 18:49 schreef El_Matador het volgende:
Wat zo vaag is, is dat we uberhaupt een vliegtuig kunnen verliezen in de huidige wereld. Je zou verwachten dat een moderne maatschappij uit een modern land met moderne geostationaire satellieten, moderne GPS/andere plaatsbepaling, moderne radar (zowel actief als passief), moderne opsporingsmethoden en een enorme serie aan betrokken landen, een vliegtuig:
• niet kwijt kan raken - wordt hoe dan ook getraceerd, zelfs als de piloot alles uitzet
• weer kan vinden - m.b.v. de vele satellieten die om de Aarde draaien en alle andere opsporingsmethodes
quote:Op zondag 8 juni 2014 18:58 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik was mijn iPad laatst kwijt maar kon vanaf thuis zien dat ik hem op kantoor had liggen
Ja, de enige kopie, handgeschreven, in calligrafeerletters. Want zo werken we in 2014.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:54 schreef Lavenderr het volgende:
Patenten lijkt mij ook flauwekul. Alsof mensen die fysiek bij zich hebben.
Het is toch wel te typeren als de meest sensationele en bizarre zaak van de afgelopen 12,5 jaar, vind je niet?quote:Op zondag 8 juni 2014 19:21 schreef Loohcs het volgende:
De weinige aandacht in de media is ergens wel te begrijpen, aangezien ze niet veel te melden hebben op het moment. Onderzoeksjournalisten zouden er in kunnen duiken, maar die kunnen ook niet toveren. Lompe kosten/baten analyse: als iemand een paar weken op deze zaak wordt gezet en uiteindelijk weinig/niets heeft is het 'weggegooid' geld.
Zo zo, dan heb jij belangrijk werkquote:Op zondag 8 juni 2014 19:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, de enige kopie, handgeschreven, in calligrafeerletters. Want zo werken we in 2014.
Wat wel dom is, is om met 20 (belangrijke?) leden van hetzelfde (kleine?) bedrijf tegelijk te gaan vliegen.
Om die reden vliegen wij naar belangrijke conferenties op aparte vluchten.
Mijn directe baas was in mijn vorige functie de VP van Latijns-Amerika...quote:Op zondag 8 juni 2014 19:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zo zo, dan heb jij belangrijk werk![]()
Wij gaan altijd gewoon met de bus naar Blanes voor 'besprekingen'.
quote:Op zondag 8 juni 2014 19:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mijn directe baas was in mijn vorige functie de VP van Latijns-Amerika...Een van de 300 grootste bedrijven ter wereld.
Daarom; ik ken die wereld een beetje, maar ben zelf helemaal niet zo. Het helpt wel om te herkennen dat complotten totaal niet moeilijk zijn om te maken. Een groepje gelijkgestemden en een slimme massapsychologie zijn genoeg.
Wat wil je zeggen?quote:
Waarom reageer je dan?quote:Op zondag 8 juni 2014 20:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat zou te ver offtopic gaan.
Daarom verwacht ik eerder dat er iets gebeurd is met dat vliegtuig en dus wilde de piloot terug keren.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:49 schreef El_Matador het volgende:
Wat zo vaag is, is dat we uberhaupt een vliegtuig kunnen verliezen in de huidige wereld. Je zou verwachten dat een moderne maatschappij uit een modern land met moderne geostationaire satellieten, moderne GPS/andere plaatsbepaling, moderne radar (zowel actief als passief), moderne opsporingsmethoden en een enorme serie aan betrokken landen, een vliegtuig:
• niet kwijt kan raken - wordt hoe dan ook getraceerd, zelfs als de piloot alles uitzet
• weer kan vinden - m.b.v. de vele satellieten die om de Aarde draaien en alle andere opsporingsmethodes
Tel daarbij op de ronduit totaal conflicterende (valse?) nieuwsflitsen de hele tijd, het stilzwijgen, de weinige aandacht in de media nu (hypeje voorbij, er zijn verdomme 239 mensen zoek?!) en de ophitsende taal en YouTube-bombardement door CNN en er rijzen al meer vragen.
Een waardevolle lading (ofwel mensen ofwel bagage) stelde ik ook als een van de eerste hypotheses. Maar ik dacht (toen) nog gewoon aan een terrorist/kaper/etc., niet aan een BNW-overheidscomplot o.i.d.
En nog steeds; als dat vliegtuig op Diego Garcia staat, is dat te controleren. Je kunt met een zeilschip daar in de buurt komen en met een goede camera foto's maken.
De vraag is alleen: waarom zo moeilijk? Waardevolle personen kan je veel makkelijker kidnappen (nep-ontvangst op het vliegveld waar ze aankomen) en waardevolle lading koop je wat grondpersoneel voor om, zou je zeggen.
Moet je serieus 239 mensen ontvoeren/vermoorden om je spulletjes in handen te krijgen?
En wat is er dan zo waardevol? (begin niet over patenten, want als je dat stelt, begrijp je niet wat patenten zijn)
Daarom geloof ik ook niets van dat Diego Garcia-verhaal.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:04 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Daarom verwacht ik eerder dat er iets gebeurd is met dat vliegtuig en dus wilde de piloot terug keren.
In een doofpot geloof ik niet, tenzij er kosten gedrukt worden in het onderhouden van de vliegtuigen.
Dit omdat op 24 Maart? een toestel van Malaysia airlines een voorzorgslanding moest maken in Japan nadat de tweede generator het begaf.
Ook ben ik de mening toegedaan dat het toestel sneller gevlogen heeft dan dat op de map aangegeven word, hetgeen betekent dat ze nu op de verkeerde plek zoeken, het eerste zoekgebied was wellicht waar het toestel gecrashed kan zijn of zelfs nog verder van Australie.
Juist omdat we de data van Inmarsat hebben is het uitgesloten dat het toestel op Diego Garcia geland is
Het is imho niet echt "kan gebeuren, wereld draait door" voor journalisten, maar van niet veel meer kunnen doen als je geen info hebt. Herhalen wat al -tig keer gezegd is wordt niet gewaardeerd en ongefundeerd speculeren levert ook niks op.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is toch wel te typeren als de meest sensationele en bizarre zaak van de afgelopen 12,5 jaar, vind je niet?
"och, we zijn een vliegtuig kwijt, kan gebeuren, de wereld gaat door" is een houding die ik zowel publiek als persoonlijk (ik ga weer meer vliegen de komende tijd) niet kan en wil begrijpen.
Ik heb hem zonet gekeken, dankje voor de linkquote:Op dinsdag 10 juni 2014 16:38 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Het is imho niet echt "kan gebeuren, wereld draait door" voor journalisten, maar van niet veel meer kunnen doen als je geen info hebt. Herhalen wat al -tig keer gezegd is wordt niet gewaardeerd en ongefundeerd speculeren levert ook niks op.
Verder ben ik 't natuurlijk geheel met je eens dat het heel bizar (en ook beangstigend).
Gisteren wel toevallig deze reportage gezien bij 'Terzake' op de Belgische zender Canvas.
RTquote:A total of 13 aircraft suddenly vanished off radars for about 25 minutes on two occasions over Austria and neighboring countries, Austria's flight safety monitor said, calling for an EU probe into the “unprecedented” incidents.
The flights vanished from air traffic controllers’ screens in Austria on June 5 and June 10 for 25 minutes each time, Marcus Pohanka of Austro Control – Austria’s flight safety organization – said Thursday.
RTquote:Electronic military exercises were to blame for the mysterious disappearance of dozens of planes from air-traffic control screens in the heart of Europe, Slovak authorities have said.
About 50 planes temporarily disappeared from radars in Austria, Germany, the Czech Republic, and Slovakia between June 5 and June 10, Austria's flight safety monitor said.
German and Czech air traffic control also reported brief disappearances.
Slovakia blamed the outages on planned military exercises.
Naja.. Wat een mazzel zeg dat wereld behoed is van een tweede 911 doordat alerte vliegtuigspotters een MH370-copy in Isreal zagen.quote:Nieuw bewijs in geknoei in cockpit
Er is nieuw bewijs uit het onderzoek naar de verdwenen Boeing 777 van Maylasia Airlines vlucht MH370 naar voren gekomen dat aantoont dat er bewust is geknoeid met systemen in de cockpit.
Dat is gebeurd op een zodanige manier dat dit alleen uitgevoerd kan zijn door iemand met gedegen kennis van zaken.
Dit betekent eveneens dat de vlucht niet door een technische storing of iets dergelijks van koers is geraakt, maar dat het de bedoeling was dat dit vliegtuig naar een andere bestemming zou vliegen.
Volgens een onderzoeksrapport van de Australische luchtvaartonderzoekers (ATSB, Australian Transport Safety Bureau) is er gedurende het eerste deel van de vlucht een mysterieus wegvallen van elektriciteit geweest, waarvan men vermoedt dat het een bewuste poging is geweest om letterlijk van de radar te verdwijnen.
[..]
Dit in combinatie met de vorige week boven water gekomen informatie omtrent het verdoezelen van het zustervliegtuig van MH370 blijft keihard wijzen in de richting van een waarschijnlijk gecombineerde poging van Amerika en Israël om een tweede (nucleaire) 9/11 in scene te zetten.
bron
Daar zijn ze lekker vlot mee, maar dit kan niet vanuit de cockpit.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:30 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Naja.. Wat een mazzel zeg dat wereld behoed is van een tweede 911 doordat alerte vliegtuigspotters een MH370-copy in Isreal zagen.
http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t2quote:(CNN) -- A harrowing United Airlines flight Friday over the Pacific Ocean was forced to land on remote Midway Island because of what an FAA official said was an electrical odor on board.
The United Airlines plane, carrying 335 passengers and 13 crew on a Boeing 777, was flying from Honolulu to Guam when it was forced to land and spend seven hours on the Pacific atoll, said United spokeswoman Mary Clark. A replacement aircraft later carried everyone back to Hawaii on Friday, she said.
When explicitly asked Saturday whether the disturbing smell was smoke or something burning, Clark described the incident as an odor in the cabin.
A passenger, Karen von Merveldt-Guevara of Sedona, Arizona, said the pilot spoke of smoke and failure to the radar and other systems.
"The captain said there was smoke in the cockpit and the radar failed and other electronic systems were failing, so they had to land. I think they landed old-school. They did an amazing job to get there safely," Merveldt-Guevara said.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |