Het is toch wel te typeren als de meest sensationele en bizarre zaak van de afgelopen 12,5 jaar, vind je niet?quote:Op zondag 8 juni 2014 19:21 schreef Loohcs het volgende:
De weinige aandacht in de media is ergens wel te begrijpen, aangezien ze niet veel te melden hebben op het moment. Onderzoeksjournalisten zouden er in kunnen duiken, maar die kunnen ook niet toveren. Lompe kosten/baten analyse: als iemand een paar weken op deze zaak wordt gezet en uiteindelijk weinig/niets heeft is het 'weggegooid' geld.
Zo zo, dan heb jij belangrijk werkquote:Op zondag 8 juni 2014 19:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, de enige kopie, handgeschreven, in calligrafeerletters. Want zo werken we in 2014.
Wat wel dom is, is om met 20 (belangrijke?) leden van hetzelfde (kleine?) bedrijf tegelijk te gaan vliegen.
Om die reden vliegen wij naar belangrijke conferenties op aparte vluchten.
Mijn directe baas was in mijn vorige functie de VP van Latijns-Amerika... Een van de 300 grootste bedrijven ter wereld.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zo zo, dan heb jij belangrijk werk
Wij gaan altijd gewoon met de bus naar Blanes voor 'besprekingen'.
quote:Op zondag 8 juni 2014 19:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mijn directe baas was in mijn vorige functie de VP van Latijns-Amerika... Een van de 300 grootste bedrijven ter wereld.
Daarom; ik ken die wereld een beetje, maar ben zelf helemaal niet zo . Het helpt wel om te herkennen dat complotten totaal niet moeilijk zijn om te maken. Een groepje gelijkgestemden en een slimme massapsychologie zijn genoeg.
Wat wil je zeggen?quote:
Waarom reageer je dan?quote:Op zondag 8 juni 2014 20:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat zou te ver offtopic gaan.
Daarom verwacht ik eerder dat er iets gebeurd is met dat vliegtuig en dus wilde de piloot terug keren.quote:Op zondag 8 juni 2014 18:49 schreef El_Matador het volgende:
Wat zo vaag is, is dat we uberhaupt een vliegtuig kunnen verliezen in de huidige wereld. Je zou verwachten dat een moderne maatschappij uit een modern land met moderne geostationaire satellieten, moderne GPS/andere plaatsbepaling, moderne radar (zowel actief als passief), moderne opsporingsmethoden en een enorme serie aan betrokken landen, een vliegtuig:
• niet kwijt kan raken - wordt hoe dan ook getraceerd, zelfs als de piloot alles uitzet
• weer kan vinden - m.b.v. de vele satellieten die om de Aarde draaien en alle andere opsporingsmethodes
Tel daarbij op de ronduit totaal conflicterende (valse?) nieuwsflitsen de hele tijd, het stilzwijgen, de weinige aandacht in de media nu (hypeje voorbij, er zijn verdomme 239 mensen zoek?!) en de ophitsende taal en YouTube-bombardement door CNN en er rijzen al meer vragen.
Een waardevolle lading (ofwel mensen ofwel bagage) stelde ik ook als een van de eerste hypotheses. Maar ik dacht (toen) nog gewoon aan een terrorist/kaper/etc., niet aan een BNW-overheidscomplot o.i.d.
En nog steeds; als dat vliegtuig op Diego Garcia staat, is dat te controleren. Je kunt met een zeilschip daar in de buurt komen en met een goede camera foto's maken.
De vraag is alleen: waarom zo moeilijk? Waardevolle personen kan je veel makkelijker kidnappen (nep-ontvangst op het vliegveld waar ze aankomen) en waardevolle lading koop je wat grondpersoneel voor om, zou je zeggen.
Moet je serieus 239 mensen ontvoeren/vermoorden om je spulletjes in handen te krijgen?
En wat is er dan zo waardevol? (begin niet over patenten, want als je dat stelt, begrijp je niet wat patenten zijn)
Daarom geloof ik ook niets van dat Diego Garcia-verhaal.quote:Op zondag 8 juni 2014 22:04 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Daarom verwacht ik eerder dat er iets gebeurd is met dat vliegtuig en dus wilde de piloot terug keren.
In een doofpot geloof ik niet, tenzij er kosten gedrukt worden in het onderhouden van de vliegtuigen.
Dit omdat op 24 Maart? een toestel van Malaysia airlines een voorzorgslanding moest maken in Japan nadat de tweede generator het begaf.
Ook ben ik de mening toegedaan dat het toestel sneller gevlogen heeft dan dat op de map aangegeven word, hetgeen betekent dat ze nu op de verkeerde plek zoeken, het eerste zoekgebied was wellicht waar het toestel gecrashed kan zijn of zelfs nog verder van Australie.
Juist omdat we de data van Inmarsat hebben is het uitgesloten dat het toestel op Diego Garcia geland is
Het is imho niet echt "kan gebeuren, wereld draait door" voor journalisten, maar van niet veel meer kunnen doen als je geen info hebt. Herhalen wat al -tig keer gezegd is wordt niet gewaardeerd en ongefundeerd speculeren levert ook niks op.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is toch wel te typeren als de meest sensationele en bizarre zaak van de afgelopen 12,5 jaar, vind je niet?
"och, we zijn een vliegtuig kwijt, kan gebeuren, de wereld gaat door" is een houding die ik zowel publiek als persoonlijk (ik ga weer meer vliegen de komende tijd) niet kan en wil begrijpen.
Ik heb hem zonet gekeken, dankje voor de linkquote:Op dinsdag 10 juni 2014 16:38 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Het is imho niet echt "kan gebeuren, wereld draait door" voor journalisten, maar van niet veel meer kunnen doen als je geen info hebt. Herhalen wat al -tig keer gezegd is wordt niet gewaardeerd en ongefundeerd speculeren levert ook niks op.
Verder ben ik 't natuurlijk geheel met je eens dat het heel bizar (en ook beangstigend).
Gisteren wel toevallig deze reportage gezien bij 'Terzake' op de Belgische zender Canvas.
RTquote:A total of 13 aircraft suddenly vanished off radars for about 25 minutes on two occasions over Austria and neighboring countries, Austria's flight safety monitor said, calling for an EU probe into the “unprecedented” incidents.
The flights vanished from air traffic controllers’ screens in Austria on June 5 and June 10 for 25 minutes each time, Marcus Pohanka of Austro Control – Austria’s flight safety organization – said Thursday.
RTquote:Electronic military exercises were to blame for the mysterious disappearance of dozens of planes from air-traffic control screens in the heart of Europe, Slovak authorities have said.
About 50 planes temporarily disappeared from radars in Austria, Germany, the Czech Republic, and Slovakia between June 5 and June 10, Austria's flight safety monitor said.
German and Czech air traffic control also reported brief disappearances.
Slovakia blamed the outages on planned military exercises.
Naja.. Wat een mazzel zeg dat wereld behoed is van een tweede 911 doordat alerte vliegtuigspotters een MH370-copy in Isreal zagen.quote:Nieuw bewijs in geknoei in cockpit
Er is nieuw bewijs uit het onderzoek naar de verdwenen Boeing 777 van Maylasia Airlines vlucht MH370 naar voren gekomen dat aantoont dat er bewust is geknoeid met systemen in de cockpit.
Dat is gebeurd op een zodanige manier dat dit alleen uitgevoerd kan zijn door iemand met gedegen kennis van zaken.
Dit betekent eveneens dat de vlucht niet door een technische storing of iets dergelijks van koers is geraakt, maar dat het de bedoeling was dat dit vliegtuig naar een andere bestemming zou vliegen.
Volgens een onderzoeksrapport van de Australische luchtvaartonderzoekers (ATSB, Australian Transport Safety Bureau) is er gedurende het eerste deel van de vlucht een mysterieus wegvallen van elektriciteit geweest, waarvan men vermoedt dat het een bewuste poging is geweest om letterlijk van de radar te verdwijnen.
[..]
Dit in combinatie met de vorige week boven water gekomen informatie omtrent het verdoezelen van het zustervliegtuig van MH370 blijft keihard wijzen in de richting van een waarschijnlijk gecombineerde poging van Amerika en Israël om een tweede (nucleaire) 9/11 in scene te zetten.
bron
Daar zijn ze lekker vlot mee, maar dit kan niet vanuit de cockpit.quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:30 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Naja.. Wat een mazzel zeg dat wereld behoed is van een tweede 911 doordat alerte vliegtuigspotters een MH370-copy in Isreal zagen.
http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t2quote:(CNN) -- A harrowing United Airlines flight Friday over the Pacific Ocean was forced to land on remote Midway Island because of what an FAA official said was an electrical odor on board.
The United Airlines plane, carrying 335 passengers and 13 crew on a Boeing 777, was flying from Honolulu to Guam when it was forced to land and spend seven hours on the Pacific atoll, said United spokeswoman Mary Clark. A replacement aircraft later carried everyone back to Hawaii on Friday, she said.
When explicitly asked Saturday whether the disturbing smell was smoke or something burning, Clark described the incident as an odor in the cabin.
A passenger, Karen von Merveldt-Guevara of Sedona, Arizona, said the pilot spoke of smoke and failure to the radar and other systems.
"The captain said there was smoke in the cockpit and the radar failed and other electronic systems were failing, so they had to land. I think they landed old-school. They did an amazing job to get there safely," Merveldt-Guevara said.
Weer een boeiing die problemen had?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:46 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t2
Die is gelukkig wel netjes gelandquote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Weer een boeiing die problemen had?
Honolulu-Guam, daar is ergens Oceanic 815 verongeluktquote:Op zaterdag 19 juli 2014 23:46 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t2
Ik denk toch dat je te snel iets een 'bewijs' noemt. Die andere vlucht is boven de oceaan verdwenen, toch? Wellicht hebben ze daar geen spionagesatellieten hangen?quote:Op zondag 20 juli 2014 08:41 schreef BabeWatcher het volgende:
Dit zaakje stinkt nog meer als het al deed. Amerika kan op hun spionagesatellieten zien dat (en door wie) MH17 us neergeschoten, maar MH370 verdwijnt spoorloos. Weer een bewijs dat dat vliegtuig op Diego Garcia staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |