SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* 29 maart Rotterdam-Maastricht 170km en 30 maart Ivo's 200km.
MarcoD
Kanoboy
Kaasplank
* za 26 april Ivo's 300km Mariembourg (nieuwe route)
* Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heb zelf vandaag een mooi ritje terug gedaan naar huis gedaan:
http://app.strava.com/activities/125323964Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Mooie ritten allemaal!
Ik heb vandaag 100 km gedaan met een paar lekkere kasseistroken. Ging wel stabiel. Laatste 15 een lekker hongerklopje haha.
Over Castelli: Die Kiss3 zeem is prima. Progetto is beter. Verder; hoe duurder de broek, hoe beter de afwerking. Dus meer panden, betere pasvorm en een mooiere boord enzo.![]()
Wij hadden ook een kasseienstrook. Waarop Jan, Kaas & ik een flinke demarrage in hebben gezet, en uiteindelijk wisten we bij de rest weg te blijven, en was het (vooral vanwege het verkeer) een spannende strijd die niet werd gewonnen door de sterkste (ik had als eerste de voet binnen de deur omdat Jan bijna onder een auto lag).
Ik had goede benen vandaag.
Kaas deed veel kopwerk.
Jan reed erg sterk.
Kano had gisteren wat te veel gedaan.
Van DDX snapt niemand wat.
Er was een Belkin prof met behaarde benen die prima mee kon komen.
En 't was gezelligLeuke groep, bijzonder weinig niveau verschil. Wel verschillende keren demarrageformulieren ingediend gelukkig, dus ook dat ging goed. Niemand die er helemaal door heen zat. Of ik moet wat gemist hebben.
![]()
En potverdrie wat deed m'n fiets 't lekker vandaag. Alleen voor kasseien is ze toch wat (veel) te stijf. In de afdaling superstrak.
Jan Jansen ding van DDX is in 't echt veul mooier dan op de foto's.
De Gios van Kaas is ook wel hip. Beetje BMW blauw. Altijd goed.![]()
Geloof dat de echte randonneurs erg blij met ons waren, die hebben echt een toptijd gezet door ons. Man, er werd hard gereden continue.
Ik heb de hele dag geleefd op 3 repen en 4 gels.
Nu heb ik honger.![]()
En Jan heeft toegegeven mijn dochter schattig te vinden. Lief he? Een echte man, die komt uit voor z'n emoties!![]()
Waren twee mooie dagen, lekker wat kilometers gereden met een lekkere snelheid. Lekker groepje
![]()
Nu maar even goed eten, honger!
http://www.strava.com/activities/125358271
http://www.strava.com/activities/125358281If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Was leuk weekend.
Zaterdag vanuit huis naar Maastricht.
http://www.strava.com/activities/125374884
En vandaag rondje van Ivo
http://www.strava.com/activities/125374894
Nu ff lekker op bank![]()
![]()
Bazen. Vanochtend even handjes geschud met een aantal voor de start. De ploeg was al snel vertrokken en in het achterhoofd dat ik (en maatje) geen zin had(den) om echt door te rijden lekker rustig aan gedaan. Onderweg nog een aantal mensen op sleeptouw genomen, zelf ongeveer tweederde van de rit op kop gesleurd.
Was lekker weer en echt een prachtige route Ivo, chapeau!
http://www.strava.com/activities/125373189![]()
Nou inderdaad. Bedankt Ivo. Erg leuk gehad. Mede door het goede weer en de grote groep lekker gereden.quote:
Ik ben trouwens erg tevreden over de prestaties van alle Fokkers op Ivo's 200 op de Vennbahn.. Goed gedaan jonges.![]()
Zaterdag:
http://www.strava.com/activities/125317792
Zondag:
http://www.strava.com/activities/125319315![]()
Stelletje mafketels, rijden 2x achter elkaar een flinke bazentocht en dan zijn er nog die mij kudo's geven voor een nietige 80 km en een auto ophalen waar we gisternacht om half 3 (4) niet meer in konden sturen
Over de eterij gisteravond, wat een ervaring was dat zeg![]()
Voor al dat lekkers wilde ik graag het weekendje Maastricht opgeven maar ik was vandaag toch wel jaloers dat jullie met zulk mooi weer en zulk gemiddelde gereden hebben.
Oksel, hopelijk hebben ze je goed de waarheid verteld, moest je voor straf alle kopwerk doen en ga je je nu weer normaal gedragen
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Voor mij als organisator is het dit jaar ook waanzinnig. Jarenlang heb ik zo 30-35 rijders op een 200, nooit meer. Nu in een keer bij alle twee de 200km tochten meer dan 50 man. 53 in februari en 56 nu.In februari 1 uitvaller nu iedereen binnen.Top. Ik denk dat er nu al bij mij, in Zwolle en diverse buitenlanden een kleine 100 man uit Nederland het eerste niveau van pre-kwalificatie voor PBP gehaald hebben.![]()
Oh en ik snap alles van ddx tot tegenstelling wat Oksel zegt, em moet alleen nog leren in een groep te rijden en mee te draaien maar daar heeft hij dit weekend al goede stappen mee gemaakt. We hebben 'm int begin een paar x moeten terugrijden/op wachten maar gedurende de rit zag ik dat het verbeterde en ondanks de flink hoge snelheden die kop over kop gereden werden heeft hij toch tot in Maastricht zich geweerd en is in de groep gebleven.![]()
Het leukste was misschien nog wel dat er nog iemand met een celeste Bianchi aan de start stond.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:33 schreef Gripper het volgende:
Stelletje mafketels, rijden 2x achter elkaar een flinke bazentocht en dan zijn er nog die mij kudo's geven voor een nietige 80 km en een auto ophalen waar we gisternacht om half 3 (4) niet meer in konden sturen
Over de eterij gisteravond, wat een ervaring was dat zeg![]()
Voor al dat lekkers wilde ik graag het weekendje Maastricht opgeven maar ik was vandaag toch wel jaloers dat jullie met zulk mooi weer en zulk gemiddelde gereden hebben.
Oksel, hopelijk hebben ze je goed de waarheid verteld, moest je voor straf alle kopwerk doen en ga je je nu weer normaal gedragen![]()
![]()
Wel gaaf hoor, tussen die grote kranen. T is toch eigenlijk een soort landschap op zichzelf. Niet de geur van dennenbos en koeienpoep maar chemische dampen en asfalt. Maar toch gaaf om eens doorheen te rijden.
Die maat waarmee is was is een echte havenwerker, zit al 27 jaar in de container handling dus hij kent de weg daar wel.Mijn foto's op Flickr!
Bedankt voor de organisatie. Het was een mooie tocht.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Voor mij als organisator is het dit jaar ook waanzinnig. Jarenlang heb ik zo 30-35 rijders op een 200, nooit meer. Nu in een keer bij alle twee de 200km tochten meer dan 50 man. 53 in februari en 56 nu.In februari 1 uitvaller nu iedereen binnen.Top. Ik denk dat er nu al bij mij, in Zwolle en diverse buitenlanden een kleine 100 man uit Nederland het eerste niveau van pre-kwalificatie voor PBP gehaald hebben.![]()
![]()
Nou, gisterochtend begon het allemaal.
Eerst naar station Zaandam gefietst. Was qua reistijd hetzelfde en omdat ik zenuwachtig was wilde ik even knallen.
http://www.strava.com/activities/125388266
Op Sloterdijk dook ook MarcoD erbij. Lekker in de tsjoek tsjoek naar Utrecht. Eenmaal daargekomen hadden we al vrij snel DDX gevonden die in het zonnetje stond te wachten. Niet heel veel later kwam er een blauw uitgedoste, lachend man eraan. Dat zal Jan dan wel zijn.
Uiteraard, fashionably late kwam de koerierstas van Kaas en Kaas eraan. Even handjes geschut en snel op de fiets.
De route was in het begin even lastig te vinden, maar door de bordjes Culemborg aan te houden kwamen we ook goed terecht.
Daarna lekker doorgereden naar Maastricht. Het tempo zat er mooi in. Onderweg nog een paar keer gestopt voor koffie. Op het einde trok ik 't niet heel erg meer. Het constante 34-38 tegen wind in rijden wat vooral werd veroorzaakt door Jan en Frommage (inclusief het iets te veel op kop rijden van ondergetekende, indekkertje dus) deed me de das om. De laatste 10 km heb ik het tempo lekker naar beneden getrokken. Ik had geen zin om flink door te trappen zodat ik de volgende dag stuk zou zijn.
De route was erg mooi! Langs het kanaal door België was fraai fietsen!![]()
Eenmaal aangekomen in Maastricht gingen wel snel opzoek naar eten. Want we hadden HONGER met hoofdletters. Frommage en Jan namen, zoals de klasbakken van het stel behoren te nemen, een karaf wijn om die soldaat te maken. Voor ons stervelingen was cola en water voldoende om de dorst te lessen.
Daarna kwamen we erachter dat zowel de Jumbo als het bed & breakfast niet zomaar te vinden waren. Maar uiteraard kwam ook dat allemaal goed. De dame van de B&B had wel moeite met al die fietsen in de gang, maar gelukkig mocht het wel.
Daarna even met Jan en DDX het plaatselijke nachtleven onveilig gemaakt en na een drankje gingen we weer terug om te rusten voor de volgende dag.
http://www.strava.com/activities/125388302
De volgende dag was de 1 eerder op de de ander. Blijkbaar is het Rotterdamse uurtje een gebruik waar ik nog niet eerder van gehoord hebt. Wat je dan doet is je telefoon zo instellen dat hij 2 uur ipv 1 uur terug gaat in de tijd. Met andere woorden, Kaas was lekker vroeg wakker!
Nadat iedereen zijn ontbijt in zijn mik gestopt had moesten we ons haasten naar de Stayokay. Even snel inschrijven/betalen en de start volgde al snel. Omdat mijn bidon de dag ervoor gesneuveld was had mijn persoonlijke materiaalman Oksel een bidon voor mij meegnomen waar ik erg blij mee was![]()
Vanaf de start hebben we 1 ding gedaan. Gas gegeven. En niet te zunig ook. Volle bak vanaf de start. Volgens mij reden we met 45 weg. Uiteindelijk reden we met een groep van een man of 20 op 't begin en dunde dat uit naar 10/15 aan het einde. Ik heb geen zin meer om te typen dus jullie moeten het doen met de foto's die ik effe ga uploaden.
http://www.strava.com/activities/125388322
Ivo, jij was onder de indruk van de snelheid waarmee we op jouw checkpunt kwamen ofnie?
Ivo, mooie route! Klasse!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
En de Duitser met de dikke bovenbenen en zijn vriend waren er weer.
Ook nog 2 kommetjes onder opgepikt.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Hehehe, een andere FOK!ker heeft mij en DDX gespot in de trein2 seconden sneller. Ik heb net je rit geflagd want dit is valsspelenquote:Op zondag 30 maart 2014 21:48 schreef No-P het volgende:
En de Duitser met de dikke bovenbenen en zijn vriend waren er weer.
Ook nog 2 kommetjes onder opgepikt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Die toerder?quote:Op zondag 30 maart 2014 21:56 schreef Tommeke het volgende:
Alles leuk en aardig, maar ik heb vandaag met baas Yankee gefietst he!
HAHAHAHA![]()
Ja en ik heb gisteren piccalilly ijs gegeten, zelf gerotzooid met stikstof, cote de boeuf zo mals dat ie tussen de tandjes van de vork door viel en 40 verschillende soorten ganzenlever maar daar schep ik toch ook niet over op?quote:Op zondag 30 maart 2014 21:56 schreef Tommeke het volgende:
Alles leuk en aardig, maar ik heb vandaag met baas Yankee gefietst he!Mijn foto's op Flickr!
![]()
Verzamlen in utrecht
Bidonnen vullen bij de pomp
Fietsjes bij een sjiek restaurant
Bierbrouwerij!
Eerste stop
Ivo rustig aan 't stempelen, vlak voor col d'kano-is-sneller-berg-op-dan-oksel
Fietsjes!
Klasbakken!
Bier!
Bier!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Oja en het was fucking mooi weer. Beetje rood thuis. En nu slapen
DM je email effe dan. Of is dat kaasplankje@ikhouvandikkebillen.nl?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Oja Leintjuhhh, je leest hier mee, heel lief dat Kaas mee mag maar breng hem wel wat manieren bij. Want na 1/2 bier wordt hij wat baldadig.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
leuke verslagjes en mooie foto's mannen.. Respect hoor.. met hoofdletter R
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Mooie platen jongens
Mijn foto's op Flickr!
Flikker die Jan Janssen maar weg DDX, tis rommel en je kan er toch niets mee winnen.
Ik snap trouwens niet waarom Kaas, Oksel en Jan zo nodig moesten demarreren. Tis godverdomme geeneens een toertocht maar een brevet. Er is geen kismiss (tenzij je een bebaarde kus wilt van Ivo). Patroon is teleurgesteld.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja, echt jammer dat jullie niet meereden effe aan de start ofzoquote:Op zondag 30 maart 2014 21:05 schreef keesfietst het volgende:
Bazen. Vanochtend even handjes geschud met een aantal voor de start. De ploeg was al snel vertrokken en in het achterhoofd dat ik (en maatje) geen zin had(den) om echt door te rijden lekker rustig aan gedaan. Onderweg nog een aantal mensen op sleeptouw genomen, zelf ongeveer tweederde van de rit op kop gesleurd.
Was lekker weer en echt een prachtige route Ivo, chapeau!
http://www.strava.com/activities/125373189Dat moeten we dan maar goedmaken tijdens de Ronde van Noordholland (aka, de plaatselijke voorjaarsklassieker)
Zeg je dat altijd als je op een klim geklopt wordt?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Tsja, thuis is ie altijd braaf. Maar dat is omdat mijn truukjes om kaas bezig te houden niet werken voor mannen in strakke lycra pakjesquote:Op zondag 30 maart 2014 22:16 schreef kanovinnie het volgende:
Oja Leintjuhhh, je leest hier mee, heel lief dat Kaas mee mag maar breng hem wel wat manieren bij. Want na 1/2 bier wordt hij wat baldadig.![]()
![]()
Oh, 1 heuvel istie sneller, en de rest vergeet meneer voor t gemak maar even..!![]()
Die kasseien demarrage was tof. Wat een gaten in de weg. Kon met moeite naar Kaas en Jan rijden, en toen nog maar minimaal kopwerk doen.
Ddx is een heel goede fietser, alleen moet even hartslag meter kopen zodat hij kan inschatten wat hij wel of niet kan. Fietste of te hard of te zacht voor zn kunnen.
Sowieso bleef de groep knap bij elkaar. Boven verwachting. Leuk.![]()
1 zwaluw maakt nog geen zomer.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zeg je dat altijd als je op een klim geklopt wordt?![]()
Even voor mijn beeldvorming, is zo'n brevet rit nou even zwaar als bijv trois ballons? Zag ook wat klimmen erin.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Heuvel? godverdorrie de hoogste berg ooit bedwongen door mij!quote:Op zondag 30 maart 2014 22:34 schreef Oksel het volgende:
Oh, 1 heuvel istie sneller, en de rest vergeet meneer voor t gemak maar even..!![]()
Die kasseien demarrage was tof. Wat een gaten in de weg. Kon met moeite naar Kaas en Jan rijden, en toen nog maar minimaal kopwerk doen.
Ddx is een heel goede fietser, alleen moet even hartslag meter kopen zodat hij kan inschatten wat hij wel of niet kan. Fietste of te hard of te zacht voor zn kunnen.
Sowieso bleef de groep knap bij elkaar. Boven verwachting. Leuk.![]()
Was idd leuk dat iedereen goed bij elkaar bleef. Zelfs op de hoge snelheden. Alleen voor de eerste stop viel het echt uit elkaar.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
mwah, ik heb kaas niet zien huilen als een meisje dus ik denk het niet.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:35 schreef Patroon het volgende:
Even voor mijn beeldvorming, is zo'n brevet rit nou even zwaar als bijv trois ballons? Zag ook wat klimmen erin.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Aanvaard Oksel. Het siert je dat je dat zegt. Zand erover.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:44 schreef Oksel het volgende:
Oh Patroon: SORRY. Ik was een eikel. Op een dag zul je me vergeven.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Hehehehehequote:Op zondag 30 maart 2014 22:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
mwah, ik heb kaas niet zien huilen als een meisje dus ik denk het niet.![]()
Ik deed het voor jou he?quote:Op zondag 30 maart 2014 22:36 schreef Oksel het volgende:
En moet je nagaan hoe goed je anders misschien was geweest! Dus je snapt me blijkbaar niet.![]()
Ik heb me echt vermaakt dit weekendOp avontuur met de mannen!
Maar effe serieus ik hoop toch wel dat dit minder zwaar is want jullie hadden toen berehard getraind en dit fietst okkie effe uit met 2 vingers in zijn neus.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Hij reed trois ballons ook goed.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:37 schreef kanovinnie het volgende:
Maar effe serieus ik hoop toch wel dat dit minder zwaar is want jullie hadden toen berehard getraind en dit fietst okkie effe uit met 2 vingers in zijn neus.
Ik dacht dat ik vorig jaar goed had getraind, maar sta nu al minimaal op een keer zoveel km's dan vorig jaar om deze tijd.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Alsof km's wat zeggen. Toerder.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hij reed trois ballons ook goed.
Ik dacht dat ik vorig jaar goed had getraind, maar sta nu al minimaal op een keer zoveel km's dan vorig jaar om deze tijd.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Is ook niets om over op te scheppen. Fietsles krijgen van de baas wel dusquote:Op zondag 30 maart 2014 22:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja en ik heb gisteren piccalilly ijs gegeten, zelf gerotzooid met stikstof, cote de boeuf zo mals dat ie tussen de tandjes van de vork door viel en 40 verschillende soorten ganzenlever maar daar schep ik toch ook niet over op?![]()
![]()
Mooie foto's, leuk om te lezen ook!
Aan zulke afstanden moet ik nog niet aandenken, ben al blij dat ik nu in mijn 3e maand over de 1000 km heb weten te fietsen. Gaat al beter!![]()
Dit kan je echt niet vergelijken met 3b, bij lange na niet.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
En durfde ons niet aan te spreken ?quote:Op zondag 30 maart 2014 21:49 schreef kanovinnie het volgende:
Hehehe, een andere FOK!ker heeft mij en DDX gespot in de treinScheelt dat ik die band al in de kast heb liggen, zal hem binnenkort eens uit verpakking halenquote:Op zondag 30 maart 2014 22:34 schreef Oksel het volgende:
En gewoon eens vaker klimmetjes doen, vandaag in begin redelijk safe naar boven gereden. (met in gedachte dat er nog flink wat km's/klimmetjes aan kwamen)
Laatste klimmetje aantal keer geprobeerd versnelling in te zetten. (in de weet dat einde in zicht was)
Maar merkte de 450km toen wel
[ Bericht 18% gewijzigd door ddx op 30-03-2014 23:04:41 ]![]()
Beste FOK!renners, ik heb een vraagje voor jullie. Ik heb nu een enorme paddestoel helm, en ik weet het, tijdens het koersen maakt dat geen reet uit, maar ik ben dus nu op zoek naar een nieuwe helm(bij voorkeur in het zwart of blauw) die je geen paddestoelhoofd geeft, en dat voor een eurootje of 60![]()
![]()
geen idee. Ga naar je fietsenmaker?quote:Op zondag 30 maart 2014 22:56 schreef replay11nl het volgende:
Beste FOK!renners, ik heb een vraagje voor jullie. Ik heb nu een enorme paddestoel helm, en ik weet het, tijdens het koersen maakt dat geen reet uit, maar ik ben dus nu op zoek naar een nieuwe helm(bij voorkeur in het zwart of blauw) die je geen paddestoelhoofd geeft, en dat voor een eurootje of 60Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Aangezien de meeste helmen groter zijn dan je hoofd of nek zul je er altijd als een paddestoel uitzien he. Anders kun je ook wel een nauwsluitend wollen mutsje gaan dragen. Mooi rond koppie en geen paddestoelquote:Op zondag 30 maart 2014 22:56 schreef replay11nl het volgende:
Beste FOK!renners, ik heb een vraagje voor jullie. Ik heb nu een enorme paddestoel helm, en ik weet het, tijdens het koersen maakt dat geen reet uit, maar ik ben dus nu op zoek naar een nieuwe helm(bij voorkeur in het zwart of blauw) die je geen paddestoelhoofd geeft, en dat voor een eurootje of 60![]()
Maar voor dat bedrag zou je bijvoorbeeld eens naar een giro atmos kunnen kijken. Prima helm en niet duur.
Er is genoeg te vinden in die prijsklasse, dus probeer lekker wat helmpjes, en kies degene die lekker zit en je niet belemmert als je m ophebt.Mijn foto's op Flickr!
Waarom zou dat bij koersen niks uit maken en bij een toerritje wel?quote:Op zondag 30 maart 2014 22:56 schreef replay11nl het volgende:
Beste FOK!renners, ik heb een vraagje voor jullie. Ik heb nu een enorme paddestoel helm, en ik weet het, tijdens het koersen maakt dat geen reet uit, maar ik ben dus nu op zoek naar een nieuwe helm(bij voorkeur in het zwart of blauw) die je geen paddestoelhoofd geeft, en dat voor een eurootje of 60
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Whatever koersen, toertocht, gewoon voor op de fietsquote:Op zondag 30 maart 2014 23:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarom zou dat bij koersen niks uit maken en bij een toerritje wel?![]()
![]()
Wat bedoel je? Banden met een zijwang in een ander kleurtje dan zwart? Vredestein fortezza in 20 verschillende kleuren of vittoria evo sc, de klassieke tube-look met een bruingele zijkant.quote:
In diezelfde categorie: veloflex master.
Zie bijvoorbeeld de foto's van patroons supersexy knalbak 2 topics terug. Ja, dat onvergetelijke topic!
Mijn foto's op Flickr!
Da's heel wat anders. Gumwall banden zijn banden met veel rubber op de zijkanten, goed voor gravelweggetjes.
Wat jij zoekt is bijvoorbeeld de Panaracer Pasela.![]()
Gaaf hoor! Zelf afgelopen 2 duurtrainingen gedaan maar die vallen in het niets hierbij
Haters gonna hate.![]()
En ik zie dat er uiteindelijk toch voor is gekozen om aan de westkant van Eindhoven te rijden.
Vanwaar die keuze? Wel een goede keuze denk ik, zeker ook omdat je dan mooi uitkomt bij het kanaal en dan is het eigenlijk in 1 streep naar MaastrichtWanneer komen wij elkaar eens tegen? Volgens mij hebben dit weekend onze wegen ook gekruisdquote:![]()
![]()
Wat heeft die blauwe nou voor derailleur? Lijkt ook wel elektrisch?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja, klopt. Misschien hebben we elkaar wel gezien onderweg, al was ik wel redelijk vroeg gisteren. Vóór 11 uur op het terrasquote:Op maandag 31 maart 2014 08:39 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Wanneer komen wij elkaar eens tegen? Volgens mij hebben dit weekend onze wegen ook gekruisd![]()
![]()
Pfoe, geen idee. Gewoon gegokt met die route. Pakte allemaal verrassend goed uit!quote:Op maandag 31 maart 2014 08:39 schreef nodisch18 het volgende:
En ik zie dat er uiteindelijk toch voor is gekozen om aan de westkant van Eindhoven te rijden.
Vanwaar die keuze? Wel een goede keuze denk ik, zeker ook omdat je dan mooi uitkomt bij het kanaal en dan is het eigenlijk in 1 streep naar MaastrichtOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Welke?quote:Op maandag 31 maart 2014 09:00 schreef Maxbet het volgende:
Kan niet vinden hoe ik me opgeef voor die toertocht met PasenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Omdat er hier in de buurt weinig winkels zijn die een groot assortiment hebben qua helmen heb ik afgelopen week vier helmen gekocht bij bikester.nl. Ben online nog geen winkel tegen gekomen die meer helmen in het assortiment hebben, je hebt de keuze uit ongeveer 1000 helmen in alle rangen en standen. Grote voordeel is dat je geen verzendkosten hoeft te betalen en je gratis kan retourneren. Je krijgt 10¤ korting op je bestelling als je je aanmeldt.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:56 schreef replay11nl het volgende:
Passen?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Na die mooie bandjes van Kaas gezien te hebben, denk ik dat ik deze: http://www.derks-wielersp(...)t-23x622-150tpi.html ga aanschaffen.
Deze zouden lime-groen zijn, en niet het donkere wat Kaas had.![]()
Ik was denk ik nog vroeger al uit de veren, had om 10:30 al 90 km in de benenquote:Op maandag 31 maart 2014 08:48 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, klopt. Misschien hebben we elkaar wel gezien onderweg, al was ik wel redelijk vroeg gisteren. Vóór 11 uur op het terras![]()
![]()
Jij woont toch ook in het zuiden des lands he? Buiten Math Salden om zijn er nog zaken die aan te raden zijn qua wielersport? Qua prijzen lijkt Salden erg voordelig te zijn en ik ben benieuwd of een andere zaak bezoeken de moeite waard isquote:Op maandag 31 maart 2014 09:38 schreef RealBizkit666 het volgende:
Na die mooie bandjes van Kaas gezien te hebben, denk ik dat ik deze: http://www.derks-wielersp(...)t-23x622-150tpi.html ga aanschaffen.
Deze zouden lime-groen zijn, en niet het donkere wat Kaas had.![]()
![]()
Webshop?quote:Op maandag 31 maart 2014 09:42 schreef Questular het volgende:
[..]
Jij woont toch ook in het zuiden des lands he? Buiten Math Salden om zijn er nog zaken die aan te raden zijn qua wielersport? Qua prijzen lijkt Salden erg voordelig te zijn en ik ben benieuwd of een andere zaak bezoeken de moeite waard isOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Dan heb ik een heel stuk achter je gefietst, denk ik. Dat stuk langs het kanaal is trouwens best link, met die vissers. Ik heb daar vorige week nog bijna een hengel tussen mijn spaken gekregen...quote:Op maandag 31 maart 2014 09:42 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Ik was denk ik nog vroeger al uit de veren, had om 10:30 al 90 km in de benen![]()
Geen idee. Ik heb alles via webshops of mijn FM...quote:Op maandag 31 maart 2014 09:42 schreef Questular het volgende:
[..]
Jij woont toch ook in het zuiden des lands he? Buiten Math Salden om zijn er nog zaken die aan te raden zijn qua wielersport? Qua prijzen lijkt Salden erg voordelig te zijn en ik ben benieuwd of een andere zaak bezoeken de moeite waard is![]()
Ok danquote:Op maandag 31 maart 2014 09:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Geen idee. Ik heb alles via webshops of mijn FM...Ik hoor nl. dat qua prijzen Salden niet te kloppen is maar qua service niet de beste. Dan wordt het waarschijnlijk een fiets halen bij salden en een FM in de buurt van Margraten zoeken
![]()
![]()
Omdat ik nog niet weet welke ik wil houden van de vier en om meerdere helmen te passen.quote:Op maandag 31 maart 2014 09:22 schreef cafca het volgende:
Waarom zou je 4 helmen kopen? Heb jij meer dan 2 kopjes?![]()
In de buurt van Margraten? Mijn FM zit in Margraten.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:01 schreef Questular het volgende:
[..]
Ok danIk hoor nl. dat qua prijzen Salden niet te kloppen is maar qua service niet de beste. Dan wordt het waarschijnlijk een fiets halen bij salden en een FM in de buurt van Margraten zoeken
Mijn fiets ook gekocht via die FM.![]()
Deze: http://www.twcnoord-limbu(...)cle&id=153&Itemid=69quote:
Zal er wel gewoon langs kijken, straks thuis een uitgebreid zoeken.![]()
Gewoon ter plekke inschrijven johquote:Op maandag 31 maart 2014 10:07 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Deze: http://www.twcnoord-limbu(...)cle&id=153&Itemid=69
Zal er wel gewoon langs kijken, straks thuis een uitgebreid zoeken.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Zeker die op de rijksweg? Aangezien ik zelf aan de rijksweg woon lijkt me dat wel een voor de hand liggende keuze voor mequote:Op maandag 31 maart 2014 10:03 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
In de buurt van Margraten? Mijn FM zit in Margraten.
Mijn fiets ook gekocht via die FM.![]()
![]()
Bro'qua inderdaad.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:12 schreef Questular het volgende:
[..]
Zeker die op de rijksweg? Aangezien ik zelf aan de rijksweg woon lijkt me dat wel een voor de hand liggende keuze voor me![]()
![]()
Kees en zijn maat hadden maar een half uurtje langer gefietst dan onsOok nog best rap dus!
Ik wist heul niet dat dat konquote:Op maandag 31 maart 2014 10:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gewoon ter plekke inschrijven joh![]()
![]()
Vaak wel hoor. Met tochten zoals de amstel gold zit het dan al vol, maar je kan bij die kleine tochtjes vaak gewoon nog ter plekke inschrijvenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja, we waren zelf ook verbaasd. We hebben praktisch gezien de hele route niet kunnen profiteren van in groepje rijden en bij elkaar 130km met z'n tweeën gereden.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:24 schreef kanovinnie het volgende:
Kees en zijn maat hadden maar een half uurtje langer gefietst dan onsOok nog best rap dus!
![]()
Denk dat jullie goed in de groep mee hadden kunnen komen!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Jij ook als enigequote:Op maandag 31 maart 2014 10:43 schreef janatwork het volgende:
http://app.strava.com/activities/125543635/segments/2820400692
Eat this LtD![]()
Ik wil ook sneller zijn als ltd
Kano, jouw gemiddelde snelheid is stuk lager als rest van groep.
Allemaal rond de 31 en jij zit op 29.8 ?
Net alsof je teller ergens is blijven doorlopen oid terwijl je stilstond ?![]()
Kijk, dat is mooi om te wetenquote:Op maandag 31 maart 2014 10:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vaak wel hoor. Met tochten zoals de amstel gold zit het dan al vol, maar je kan bij die kleine tochtjes vaak gewoon nog ter plekke inschrijven![]()
![]()
Eerder/later boven bij klimmen, bij de bakker hebben wij stil gestaan terwijl hij nog fietste, wat extra/minder gps drift. T zegt allemaal niet zo veel. mijn km teller geeft ook 0,6km/h sneller aan dan mijn gps.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:47 schreef ddx het volgende:
Net alsof je teller ergens is blijven doorlopen oid terwijl je stilstond ?eten!!!![]()
Ik heb aan het begin niet gelogt natuurlijk en toen reden we ook wel door. Wellicht daardoor.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:47 schreef ddx het volgende:
Net alsof je teller ergens is blijven doorlopen oid terwijl je stilstond ?
http://www.strava.com/activities/125388322/segments/2816128151
Hier staan we ook wel lekker
garmin is nauwkeuriger dan mobile app.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:47 schreef ddx het volgende:
Net alsof je teller ergens is blijven doorlopen oid terwijl je stilstond ?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Hoe zwaar ben je? Te harde banden is hogere rolweerstand he.quote:Op maandag 31 maart 2014 09:57 schreef gerwinner het volgende:
Wat is die rennkompressor een beest van een pomp zeg. Eindelijk mijn bandjes op 8,5 bar_O_Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Bij de bakker was DDX "nog" later dan mijquote:Op maandag 31 maart 2014 10:49 schreef janatwork het volgende:
[..]
Eerder/later boven bij klimmen, bij de bakker hebben wij stil gestaan terwijl hij nog fietste, wat extra/minder gps drift. T zegt allemaal niet zo veel. mijn km teller geeft ook 0,6km/h sneller aan dan mijn gps.
We hebben allebei een garminquote:Op maandag 31 maart 2014 10:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
garmin is nauwkeuriger dan mobile app.
Dat heeft ook allemaal te maken met hoe je pauzemomenten ingesteld zijn.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:49 schreef janatwork het volgende:
[..]
Eerder/later boven bij klimmen, bij de bakker hebben wij stil gestaan terwijl hij nog fietste, wat extra/minder gps drift. T zegt allemaal niet zo veel. mijn km teller geeft ook 0,6km/h sneller aan dan mijn gps.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Inderdaad. Ivo's routes hebben wel klimmen erin maar dat zijn meestal niet de gemeenste. Mooi lopende lange wegen en ravels. das voor een coureur ideaal km's maken zo int voorjaar.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:47 schreef MarcoD het volgende:
Dit kan je echt niet vergelijken met 3b, bij lange na niet.
Ik doe mijn werk vandaag alleen vanuit deze auto.![]()
![]()
Haha gestrekt in de auto zeker?quote:Op maandag 31 maart 2014 10:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Inderdaad. Ivo's routes hebben wel klimmen erin maar dat zijn meestal niet de gemeenste. Mooi lopende lange wegen en ravels. das voor een coureur ideaal km's maken zo int voorjaar.
Ik doe mijn werk vandaag alleen vanuit deze auto.
[ afbeelding ]Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ja, er zijn wel meer segmenten waar nu opeens de top 10 uit bijna alleen maar FOK!kers bestaat.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb aan het begin niet gelogt natuurlijk en toen reden we ook wel door. Wellicht daardoor.
Hier staan we ook wel lekker![]()
![]()
Op zo'n stukje verlies ik 10 secondequote:Op maandag 31 maart 2014 10:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb aan het begin niet gelogt natuurlijk en toen reden we ook wel door. Wellicht daardoor.
Hier staan we ook wel lekker.
Sei wachsam,
Ik moet zeggen dat ik voor het knappe effe hard ging. Kwam 2 keer op de andere weghelft en dat heb ik dan toch liever niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
In de verste verte niet, er zaten 3 klimmen in waar de groep uit elkaar werd gereden. De meeste hoogte meters maakte je heel geleidelijk over een oude spoorlijn. Zal zo eens kijken of ik mijn hartslag grafiek kan uploaden.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:35 schreef Patroon het volgende:
Even voor mijn beeldvorming, is zo'n brevet rit nou even zwaar als bijv trois ballons? Zag ook wat klimmen erin.eten!!!![]()
Als ik mee zou gaan zou dalen met jullie dan zou ik uit mijn comfortzone gaan. Dus bleef lekker relaxt dalen. Zo ging het bij elke afdaling, moest daardoor behoorlijk in de beugels om weer terug te rijden steeds.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik voor het knappe effe hard ging. Kwam 2 keer op de andere weghelft en dat heb ik dan toch liever niet.Sei wachsam,
Daarnaast werd dit natuurlijk niet gereden als een wedstrijd en werd er netjes gewacht.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:03 schreef janatwork het volgende:
[..]
In de verste verte niet, er zaten 3 klimmen in waar de groep uit elkaar werd gereden. De meeste hoogte meters maakte je heel geleidelijk over een oude spoorlijn. Zal zo eens kijken of ik mijn hardslag grafiek kan uploaden.Sei wachsam,
Ik heb blijkbaar niet zo'n angst met afdalen. Ik ging niet zo hard als kaas en oksel maar zat er wel bij in de buurt vaak. Zolang het asfalt maar een beetje goed is en de bochten overzichtelijk vind ik het geen probleem om hard te gaan.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:03 schreef No-P het volgende:
[..]
Als ik mee zou gaan zou dalen met jullie dan zou ik uit mijn comfortzone gaan. Dus bleef lekker relaxt dalen. Zo ging het bij elke afdaling, moest daardoor behoorlijk in de beugels om weer terug te rijden steeds.![]()
hoge snelheid
Top 5 afdalen (kaas) op een onbekende klim na 180km. Gekkenwerkquote:Op maandag 31 maart 2014 10:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hier staan we ook wel lekker
Ik was 2 sec langzamer dus moet niet zeikeneten!!!![]()
Ik heb soms ook redelijk veilig gedaald hoor.
Zeker als je bochtje zag komen dan liever iets rustiger dan opeens verrast worden door gaten/grind in bocht.![]()
84kg, 8,5 bar achter 8 bar voor, maar op mijn banden staat min 8 bar, dus misschien doe ik er nog wel wat meer in om te proberen.quote:Op maandag 31 maart 2014 10:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe zwaar ben je? Te harde banden is hogere rolweerstand he.![]()
Hehehe, we hebben op een stuk van 26 km 39 gemiddeld en op een stuk van 30 38 gemiddeld
Zaterdag:
http://app.strava.com/activities/125546450
Zondag:
http://app.strava.com/activities/125543635
Ik vond zaterdag zwaarder dan zondag, constant wind van opzij, kleine groep en stevig doorrijden. Zondag was toch meer buitenspelen, gewoon lekker fietsen heel veel in d1/herstel en op de klimmetjes en op kop wat knallen, plus natuurlijk demarreren over de kasseien en een finale rijden heerlijk vind ik dat!eten!!!![]()
http://www.strava.com/segments/6072862?filter=overallquote:Op maandag 31 maart 2014 11:14 schreef kanovinnie het volgende:
Hehehe, we hebben op een stuk van 26 km 39 gemiddeld en op een stuk van 30 38 gemiddeld
Eerste 8 zijn van gisteren.![]()
![]()
En kijk eens wie daar in de afdaling boven aan staat?quote:Op maandag 31 maart 2014 11:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
http://www.strava.com/segments/6072862?filter=overall
Eerste 8 zijn van gisteren.
Die min is niet zo belangrijk. De max ook. Kan ook prima 7 in. Maar bij 84kg is achter 8,5 en voor 8 prima. Stelregel is bardruk 10% van gewicht. Maar dit zal ook wel per band wat verschillen.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:12 schreef gerwinner het volgende:
[..]
84kg, 8,5 bar achter 8 bar voor, maar op mijn banden staat min 8 bar, dus misschien doe ik er nog wel wat meer in om te proberen.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ik heb 25 mm Schwalba's omliggen, en die staan met 6 tot 7 bar echt loeistrak. Hoe breder de band, toch hoe lager de spanning?Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Welke afdaling?quote:Op maandag 31 maart 2014 11:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En kijk eens wie daar in de afdaling boven aan staat?![]()
Van dat segment wat jij post, das voornamelijk afdaling. Dus degene die daar boven staat daalt het hardst, terwijl hij hier iets anders beweertquote:
Kan iemand deze idioot effe een nekschot geven?
http://www.telegraaf.nl/telesport/wielersport/22449104/__Gevaarlijke_fotograaf_in_G-W__.htmlMetalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Ah zo bedoel je.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Van dat segment wat jij post, das voornamelijk afdaling. Dus degene die daar boven staat daalt het hardst, terwijl hij hier iets anders beweert![]()
Maar 42 meter dalen over 10 kilomter is niet echt een afdaling.![]()
![]()
Dan was ik al teruggereden wss.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Van dat segment wat jij post, das voornamelijk afdaling. Dus degene die daar boven staat daalt het hardst, terwijl hij hier iets anders beweert
Sei wachsam,
Hij heeft nu ook zijn eigen Tumblr pagina, http://gwphotoguy.tumblr.com/quote:Op maandag 31 maart 2014 11:30 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Kan iemand deze idioot effe een nekschot geven?
http://www.telegraaf.nl/telesport/wielersport/22449104/__Gevaarlijke_fotograaf_in_G-W__.html
![]()
![]()
Wat ik niet snap, is dat niemand die idioot desnoods letterlijk van de weg trapt, van de toeschouwers bedoel ik. Er moeten toch ook mensen omheen staan die zelf fietsen, en snappen hoe hard je valt als je met 50+ over zo'n idioot heergaat?Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Als hij vlak voor het peleton aankomt daar gaat liggen doe je niets meer.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat ik niet snap, is dat niemand die idioot desnoods letterlijk van de weg trapt, van de toeschouwers bedoel ik. Er moeten toch ook mensen omheen staan die zelf fietsen, en snappen hoe hard je valt als je met 50+ over zo'n idioot heergaat?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Een trap onder z'n reet hoeft niet veel tijd in beslag te nemen.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Wat was gemiddeld bij jou?quote:Op maandag 31 maart 2014 11:50 schreef janatwork het volgende:
[ afbeelding ]
Hartslag grafiek van gister: 179 is omslagpunt, 143 midden D1Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Bij mij 126. Raar dat mijne zoveel lager ligt. Misschien minder op kop en minder hard naar boven toe.
maw, rustig duurtrainingkje
Doe nou niet zo heldhaftig. 99% van het publiek daar omheen staat er met open mond naar te kijken en doet niks. Je ziet bijna nooit dat iemand die zich misdraagt tot de orde wordt geroepen.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een trap onder z'n reet hoeft niet veel tijd in beslag te nemen.
Of het moet een meerenner in borat pak zijn die door een andere toeschouwer of agent pootje gehaakt wordt
Mijn foto's op Flickr!
Of minder hersteld van de dag ervoor, dan blijft je HR ook altijd lager.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:53 schreef kanovinnie het volgende:
Bij mij 126. Raar dat mijne zoveel lager ligt. Misschien minder op kop en minder hard naar boven toe.
maw, rustig duurtrainingkjeeten!!!![]()
Als renner gewoon even je schoen uitklikken en met 50 km/u de onderkant van je schoen over zijn laten gaan....quote:Op maandag 31 maart 2014 11:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een trap onder z'n reet hoeft niet veel tijd in beslag te nemen.![]()
quote:Op maandag 31 maart 2014 11:57 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Als renner gewoon even je schoen uitklikken en met 50 km/u de onderkant van je schoen over zijn laten gaan....Dat kan het ook zijn. Mijn max lag niet heel hoog terwijl ik die klim na de ivocontrole toch wel flink gas gaf.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:56 schreef janatwork het volgende:
[..]
Of minder hersteld van de dag ervoor, dan blijft je HR ook altijd lager.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Dat denk ik eerder. Ik kreeg gisteren met moeite hf op 180 terwijl de dag ervoor zonder problemen op 190.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:56 schreef janatwork het volgende:
[..]
Of minder hersteld van de dag ervoor, dan blijft je HR ook altijd lager.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
dat kloptquote:Op maandag 31 maart 2014 11:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb 25 mm Schwalba's omliggen, en die staan met 6 tot 7 bar echt loeistrak. Hoe breder de band, toch hoe lager de spanning?
een bredere band heeft een groter volume , en gewicht heeft minder invloed op een groter volumeIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Weet ik wel lieverd. Mag ik gewoon effe een potje ouderwets kwaad worden over zoiets stoms? Wie weet zou ik het ook niet durven als ik er bovenop stond, op internet is alles makkelijk. Maar ik hoop dat ik snel genoeg zou denken als ik zoiets zie, om iets zinnigs te doen voor het peleton bovenop zo'n idioot klapt.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:55 schreef Gripper het volgende:
Doe nou niet zo heldhaftig. 99% van het publiek daar omheen staat er met open mond naar te kijken en doet niks.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
quote:Op zondag 30 maart 2014 00:34 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Broeken van 30 Euro kunnen prima zijn. Ik rij lange afstanden op gewone Decathlon broeken met rode zeem. Kosten iets van een euro of 30. En daarmee zit ik rustig 40 uur aan een stuk in het zadel. Ik denk eerlijk gezegd dat het probleem eerder bij je zadel kan liggen.quote:Op zondag 30 maart 2014 01:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat is echt een kutbroek. Slappe zeem zonder stevigheid en stof met weinig lycra dus ook slappe stof die z'n stevigheid langzaam verliest.
Dan is die Craft een stuk beter. Ik ben zelf een verwend nest qua broeken, maar deze Agu is echt net niets.
Voor 70-80 euro heb je een Castelli broek. Hun basiszeem (Kiss3 noemen ze dat) is echt fijn. Plus dat de pasvorm en afwerking beter zijn. Dus een mooie boord en betere materialen qua stoffen. De Evoluzione is een nieuw model en erg mooi afgewerkt. Met Kiss3 zeem.
De heilige graal qua broeken is Assos. Ik heb zelf dan het goedkoopste model, maar die is vooral qua zeem zo fijn dat ik al m'n andere broekjes sinds ik die broek heb toch ineens iets minder lekker vind zittenBedankt voor de tips. Aan mijn zadel ligt het niet denk ik; ik heb een oude Nike-broek die te klein is maar wel een fijnere zeem heeft dan de Agu-broeken, daar heb ik geen problemen mee.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:14 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Castelli is bijna de heilige graal wat wielerkleding betreft. Zelf fiets ik in een Giordana broek, ben ik erg tevreden mee.
http://www.rose.nl/artike(...)defaulttemplate=true
Het is een Castelli geworden. Kost een paar tientjes meer, maar dan kan ik wel weer een hele tijd vooruit.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2014 12:58:14 ]![]()
Ben ik de enige met stramme benen? Opstaan en de eerste stappen kost toch even moeite. En spierpijn in mijn onderrug, ik denk van de rugtas.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Geen stramme benen, wel een geïrriteerde rechter knie maar daar was ik al een beetje bang voorIf You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Mijn onderrug doet altijd pijn, maar geen stramme benen.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:52 schreef kanovinnie het volgende:
Ben ik de enige met stramme benen? Opstaan en de eerste stappen kost toch even moeite. En spierpijn in mijn onderrug, ik denk van de rugtas.
Wel net als Marco ook last van mijn knieën.![]()
![]()
Vandaag 6 boterhammen met roomboter en beleg, als lunch noodlesoep met een extra ei en 500ml Griekse yoghurt met 10% vet en cruesli en extra gedroogde mango's en suiker. Vanavond nog een eiwitshake wegklappen en avondeten en weer vroeg naar bed.
Gisteravond pasta gegeten, voel me nog wel moe maar dat komt wel goed.![]()
Ik voel m'n benen (vooral als ik tijdje zit en dan opsta) maargoed niet zo gek na 455km in een weekend.
Vanavond dus ff lekker nietsdoen en morgenavond weer rondje fietsen.![]()
Ik snap eigelijk al dat gedoe over die zemen niet zo. Ik zit tijdens vakanties hele dagen in het zadel, en heb daarvoor een Ultima (geloof ik) die al jaren mee gaat, met ene lekke dikke rode zeem, een Craft die heel slecht zit omdat de zeem te klein is, en een Agu die wel redelijk zit, maar ook niet superduur of hitech is verder.
Toch heb ik nooit rare kwalen aan m'n zitvlees. Kan aan 2 dingen liggen,
Ten eerste rij ik Brooks.
Het zadel der zadels, de heilige graal van zitgenot. De leren zetel van koningen..etc etc.
Ten tweede smeer ik me van onderen altijd in met een vleugje Tea tree creme als ik vakantie heb. Dat ontsmet de huid en de zeem (die ik ook elke dag even uitspoel, als het weer zo is dat ik denk dat ie 's ochtends weer droog zal zijn. Of als er een haardroger in het toiletblok van de camping hangt waarmee ik de boel even kan droogfohnen).
Dus ik snap dat je een zo fijn mogelijke zeem wil, maar slaan jullie niet een beetje door in de Castelli aanbidding?Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Zeem (naja kleding in algemeen) idd altijd ff uitspoelen.
Zaterdagavond ook gedaan en was zondagochtend zo goed als droog.![]()
Wat ik niet snap is dat er mensen zijn die als het regent rechtsomkeert maken omdat hun beenstukken te koud zijn. Ik heb hele goedkope beenstukken met een beetje fleece erin en die houden me altijd warm. Nooit last van mijn knieën. Ik snap dat je zo fijn mogelijk op de fiets wilt zitten, maar sla je niet een beetje door met snel opgeven?quote:Op maandag 31 maart 2014 15:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik snap eigelijk al dat gedoe over die zemen niet zo. Ik zit tijdens vakanties hele dagen in het zadel, en heb daarvoor een Ultima (geloof ik) die al jaren mee gaat, met ene lekke dikke rode zeem, een Craft die heel slecht zit omdat de zeem te klein is, en een Agu die wel redelijk zit, maar ook niet superduur of hitech is verder.
Toch heb ik nooit rare kwalen aan m'n zitvlees. Kan aan 2 dingen liggen,
Ten eerste rij ik Brooks.
Het zadel der zadels, de heilige graal van zitgenot. De leren zetel van koningen..etc etc.
Ten tweede smeer ik me van onderen altijd in met een vleugje Tea tree creme als ik vakantie heb. Dat ontsmet de huid en de zeem (die ik ook elke dag even uitspoel, als het weer zo is dat ik denk dat ie 's ochtends weer droog zal zijn. Of als er een haardroger in het toiletblok van de camping hangt waarmee ik de boel even kan droogfohnen).
Dus ik snap dat je een zo fijn mogelijke zeem wil, maar slaan jullie niet een beetje door in de Castelli aanbidding?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik heb wel zadelpijn, vanaf het station naar huis was niet echt leuk te noemen. En ik merk dat castelli veeeeel beter werkt dan die andere broeken die ik heb. Zal wel tussen mijn oren zitten.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik denk dat met name dat laatste het grootste probleem is.quote:Op maandag 31 maart 2014 15:34 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb wel zadelpijn, vanaf het station naar huis was niet echt leuk te noemen. En ik merk dat castelli veeeeel beter werkt dan die andere broeken die ik heb. Zal wel tussen mijn oren zitten.![]()
Broek met decathlon zeem van 30 euro kan ik ook prima op fietsen zonder zadelpijn, alleen zeem gaat niet zo lang mee vergeleken met castelli broek.
Na aantal maanden valt zeem al bijna uit elkaar.
Belangrijkste is dat zeem goed zit en niet gaan schuren over je kont.
Castelli kleding heeft wel als nadeel dat logo's die erop zitten snel kapot gaan/eraf vallen.
(wisselt trouwens wel weer, gabba jasje heeft er (nog) geen last van)![]()
Dacht ik ook al eiks. Twijfelde of ik er iets van zeggen moest.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:25 schreef Patroon het volgende:
Haha hele vooruitgang. Maar zit je niet wat te gestrekt?![]()
Er was gewoon te weinig actie gedurende dag van je. Don't blame the photographerquote:Op maandag 31 maart 2014 15:49 schreef ddx het volgende:
Volgende keer alleen actie foto, nu sta ik weer in een gekke houding
Grapje he. met je bijna zwart/witte fietsOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik blijf maar het gevoel houden dat ik wat laag zit qua zadel. Maar vergeleken met andere fietsen staat mijn zadel vrij hoog volgens mij.![]()
Wat houd je tegen om 'm hoger te zetten?quote:Op maandag 31 maart 2014 16:28 schreef Maxbet het volgende:
Ik blijf maar het gevoel houden dat ik wat laag zit qua zadel. Maar vergeleken met andere fietsen staat mijn zadel vrij hoog volgens mij.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Niet al te lang geleden al gedaan. Wou niet te snel te hoog gaan.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat houd je tegen om 'm hoger te zetten?![]()
Gewoon gaan fietsen met je inbus bij je. Beetje afstellen tijdens het fietsen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Dat is wat ik de vorige keer gedaan hebquote:Op maandag 31 maart 2014 16:32 schreef kanovinnie het volgende:
Gewoon gaan fietsen met je inbus bij je. Beetje afstellen tijdens het fietsen.
Neem aan dat je het vanzelf merkt als je echt te hoog gaat zitten?![]()
Gewoon zo stellen zodat je lekker fietst. Hoe hoog dat is is niet echt boeiend in mijn optiek. Je moet wel zorgen dat je knie nog enigzins gebogen is in de laagste positie.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:36 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Dat is wat ik de vorige keer gedaan heb
Neem aan dat je het vanzelf merkt als je echt te hoog gaat zitten?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
En kleine stapjes. 5 mm per keer ofzo en proberen of dat allemaal goed voelt.
De richtlijn is: als je met gestrekt (maar niet overstrekt) been met je hak op het pedaal in de laagste stand kan, en uiteraard terwijl je rechtop op je fiets zit met je andere voet ingeklikt: dan heeft je zadel de goede hoogte.
Maar goed, das ook maar een richtlijn, en moet je lekker mee experimenteren.Mijn foto's op Flickr!
Uh, jullie snappen het niet helemaal:quote:Op maandag 31 maart 2014 15:33 schreef kanovinnie het volgende:
sla je niet een beetje door met snel opgeven?
Een typische Vakantiefietsdag van C_F:
7u opstaan
7:15 ontbijt
7:30 edele delen insmeren met tea cream
Tent afbreken en inpakken
Wegrijden van camping en buiten het hek bedenken dat sokken van gisteren nog op een struik liggen te drogen.
Omkeren en sokken zoeken.
9:00 eindelijik wegfietsen
14:00 kijken welke camping haalbaar is
17:00 kaart nog eens goed lezen, en zien dat je de schaal verkeerd inschat
17:55 Net op tijd een lokale super geplunderd
19:30 Camping binnenrijden
19:31 Uitvoerig het gras van het tentveldje zoenen
19:32 tent opzetten en luchtbedje vol doen
20:00 eten koken
21:00 douchen of als douche te smerig snoetenpoetsers over het lichaam wrijven in poging om schoon genoeg te worden dat de slaapzak niet teveel gaat stinken
22:00 slapen
En dat dan met volgens mij best wel simpele zeempjes, op zo'n dag doet alles pijn, behalve de bilpartij. Een kwestie van het juiste zadel denk ik.
Snel opgeven is niet aan de orde bij een typisch vakantiefietsdag.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Jij had toch laatst gepost dat je toen het begon met regenen maar om was gekeerd omdat je knie koud werd?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
quote:Op maandag 31 maart 2014 16:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gewoon zo stellen zodat je lekker fietst. Hoe hoog dat is is niet echt boeiend in mijn optiek. Je moet wel zorgen dat je knie nog enigzins gebogen is in de laagste positie.Dank voor de hulp beidenquote:Op maandag 31 maart 2014 16:43 schreef Gripper het volgende:
De richtlijn is: als je met gestrekt (maar niet overstrekt) been met je hak op het pedaal in de laagste stand kan, en uiteraard terwijl je rechtop op je fiets zit met je andere voet ingeklikt: dan heeft je zadel de goede hoogte.
Maar goed, das ook maar een richtlijn, en moet je lekker mee experimenteren.
Ik ga aankomende week weer eens met de imbus op pad.![]()
ja daar kom ik ook altijd op uit. Hak op de pedalen en dan kunnen trappen zonder teveel met de heupen wiegen en met gestrekte benen, dan heb je bij normaal trappen altijd je knie nog voldoende gebogen.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:43 schreef Gripper het volgende:
Maar goed, das ook maar een richtlijn, en moet je lekker mee experimenteren.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Heb niet idee dat ik fout zit, krijg ook geen last van rug ofzo.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:25 schreef Patroon het volgende:
Haha hele vooruitgang. Maar zit je niet wat te gestrekt?
Kan ook prima in beugels fietsen.
Fiets is ook afgesteld op basis van meting.
En niet uitgaan van op(of afstap?) foto die hier boven gepost is.![]()
in die knie zit een half jaar fysio oefeningen, 2 tot 4 keer per week. Ja dus, dan keer il om als ik pijn op een verkeerde plek voel. Vorig voorjaar met een dikke knie (vocht)in frankrijl gaan fietsen, in de koude zee gestaan, omdat ik wist dat die blessure daar niet slechter van werd. Ik ken mijn lijf best goed.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:06 schreef kanovinnie het volgende:
Jij had toch laatst gepost dat je toen het begon met regenen maar om was gekeerd omdat je knie koud werd?Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Viel me wel op dat als je in de beugels zat in een afdaling (en er weer voorbij kwam zoeven) dat je best gestrekt zit. Maar als jij nergens last van krijgt zal het wel goed zijn.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:27 schreef ddx het volgende:
[..]
Heb niet idee dat ik fout zit, krijg ook geen last van rug ofzo.
En niet uitgaan van op(of afstap?) foto die hier boven gepost is.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
oke! Viel mij op omdat armen erg gestrekt zijn. Maar als dat tijdens fietsen niet zo is en jij lekker zit is het prima toch?quote:Op maandag 31 maart 2014 17:27 schreef ddx het volgende:
[..]
Heb niet idee dat ik fout zit, krijg ook geen last van rug ofzo.
En niet uitgaan van op(of afstap?) foto die hier boven gepost is.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
SupermanOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Jamaar meedraaien homaar. Beetje op zen No-P's voorbij knallen af en toe en verder wieltje plakken.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zo kwam die ook af en toe wel voorbij vliegen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar, wie er voor een hoog gemiddelde hebben gereden:
MarcoD, Kano, allebei vooral de 1e helft
Oksel, Janatwork, ikzelf, Bizkit allemnaal lekker op kop gebuffeld.
ddx kwam na 150km zowaar zijn neus eens aant venster steken af en toe, maar als hij zo door traint en met een snel groepje gaat fietsen wekelijks heb je het volgend jaar in dat wiel zwaar.![]()
Haha. Ik heb inderdaad niet veel op kop gefietst nee, op het eerste stuk een poos ertussen om te kijken of ddx wel gps had en later voornamelijk erachter toen het steeds naar beneden ging.Sei wachsam,
Ik had via Achel aangeraden. Dan is het logisch om ten westen van Eindhoven langs te rijden. Ik heb in de tijd dat ik in Amsterdam studeerde meerdere varianten geprobeerd. Culemborg - Zaltbommel, langs Den Bosch, Boxtel - Veldhoven - Achel en dan de Zuid-Willemsvaart bleek na veel proberen de beste.quote:Op maandag 31 maart 2014 08:39 schreef nodisch18 het volgende:
Vanwaar die keuze? Wel een goede keuze denk ik, zeker ook omdat je dan mooi uitkomt bij het kanaal en dan is het eigenlijk in 1 streep naar Maastricht
[..]
Wanneer komen wij elkaar eens tegen? Volgens mij hebben dit weekend onze wegen ook gekruisd![]()
Wat zou op papier een goede afstand zijn trouwens ?quote:Op maandag 31 maart 2014 17:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
oke! Viel mij op omdat armen erg gestrekt zijn. Maar als dat tijdens fietsen niet zo is en jij lekker zit is het prima toch?
Volgens meting (bodyscancrm) zou zadel stuurafstand 57,59cm moeten zijn.
Net even nagemeten en ik kom nu op 57cm (maarja een langer zadel is de afstand ook minder)
Ellenboog tegen zadel (ook wel eens gelezen ergens) kom ik net (1cm ofzo) niet bij stuur met m'n vingers.Krijg je met al die duurtrainingen van mij, had opzich nog prima stuk verder kunnen fietsenquote:Op maandag 31 maart 2014 18:55 schreef kaasplankje het volgende:
ddx kwam na 150km zowaar zijn neus eens aant venster steken af en toe, maar als hij zo door traint en met een snel groepje gaat fietsen wekelijks heb je het volgend jaar in dat wiel zwaar.![]()
![]()
Maar, het was idd mooi langs dat kanaal Ivo, prachtig met al die oude eiken. Vissers zaten er idd langs het water maar daar hadden we niet heel veel last van.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:59 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik had via Achel aangeraden. Dan is het logisch om ten westen van Eindhoven langs te rijden. Ik heb in de tijd dat ik in Amsterdam studeerde meerdere varianten geprobeerd. Culemborg - Zaltbommel, langs Den Bosch, Boxtel - Veldhoven - Achel en dan de Zuid-Willemsvaart bleek na veel proberen de beste.![]()
Klopt. De 1e generatie electro-magnetische derailleurs van Mavic. http://www.bikepro.com/pr(...)/maviczap_rrder.htmlquote:Op maandag 31 maart 2014 08:47 schreef kanovinnie het volgende:
Wat heeft die blauwe nou voor derailleur? Lijkt ook wel elektrisch?![]()
Klopt, maar morgen krijgen we weer bochtentrainingquote:Op maandag 31 maart 2014 18:58 schreef kaasplankje het volgende:
Ja tis je vergeven want jij bent toch triatleet.
En die kunnen niet sturen HAHAHA
Sei wachsam,
Schuif anders je zadel ff 3/5mm naar voren op de rails als je daar nog speling mee hebt. Als het je niet bevalt zet je m gewoon weer terug. Ik zag dat jij wel goed achterop je zadel zit.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:03 schreef ddx het volgende:
[..]
Wat zou op papier een goede afstand zijn trouwens ?
Volgens meting (bodyscancrm) zou zadel stuurafstand 57,59cm moeten zijn.
Net even nagemeten en ik kom nu op 57cm (maarja een langer zadel is de afstand ook minder)
Ellenboog tegen zadel (ook wel eens gelezen ergens) kom ik net (1cm ofzo) niet bij stuur met m'n vingers.
[..]
Krijg je met al die duurtrainingen van mij, had opzich nog prima stuk verder kunnen fietsen
Het kan ook nog schelen als je een stuurbocht hebt met minder/meer reach.
[ Bericht 1% gewijzigd door kaasplankje op 31-03-2014 19:10:26 ]![]()
Hoezo ligt 't aan je zadel niet?quote:Op maandag 31 maart 2014 12:58 schreef Sloggi het volgende:
[..]
[..]
[..]
Bedankt voor de tips. Aan mijn zadel ligt het niet denk ik; ik heb een oude Nike-broek die te klein is maar wel een fijnere zeem heeft dan de Agu-broeken, daar heb ik geen problemen mee.
Het is een Castelli geworden. Kost een paar tientjes meer, maar dan kan ik wel weer een hele tijd vooruit.![]()
Kan het natuurlijk proberen, maar heb niet idee dat ik een paar mm verschil echt merk ?
En volgens de meting zou zadel zelfs paar mm naar achteren moeten ?
Staat bij meting tollerantie : +/- 0,56cm
Ook zo leuk dat ze met 2 cijfers achter komma afstanden geven en dan ook nog eens tolerantie met 2 cijfers achter de komma![]()
![]()
Ja, maar of je daar in de praktijk wat aan hebt.... Dunner/dikker zeem, ander stuurlint en je afstelling zou niet meer kloppen als je 't zo gaat bekijken. Je praat dan over tienden van mm's.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:13 schreef ddx het volgende:
Kan het natuurlijk proberen, maar heb niet idee dat ik een paar mm verschil echt merk ?
En volgens de meting zou zadel zelfs paar mm naar achteren moeten ?
Staat bij meting tollerantie : +/- 0,56cm
Ook zo leuk dat ze met 2 cijfers achter komma afstanden geven en dan ook nog eens tolerantie met 2 cijfers achter de kommaOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Over stuurlint: de standaard meuk die er bij op zit is kut en begint te scheuren. Lizard skins waren hier favoriet dacht ik?![]()
Oh ik dacht dat je onder de indruk was dat het zo nauwkeurig was.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:30 schreef ddx het volgende:
Daarom ook zo lollig dat ze die cijfers zo precies geven.
Zeg dan 57 met tollerantie van 0,5cm ofzo.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Even gemeten en is 8cm.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:17 schreef kaasplankje het volgende:
Het kan ook nog schelen als je een stuurbocht hebt met minder/meer reach.
[ afbeelding ]
Ik bedoelde deze maat, met groen.Nee door die tollerantie erbij te vermelden zijn die 2 cijfers achter komma van meting al vreemd.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat je onder de indruk was dat het zo nauwkeurig was.![]()
0.56 is ook wel een rare tolerantie
Erg fijn inderdaad.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:30 schreef Maxbet het volgende:
Over stuurlint: de standaard meuk die er bij op zit is kut en begint te scheuren. Lizard skins waren hier favoriet dacht ik?Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Dat is voor iedereen anders. Iemand van 1m90 heeft namelijk vaak langere armen dan iemand van 1m70 hequote:Op maandag 31 maart 2014 19:03 schreef ddx het volgende:
[..]
Wat zou op papier een goede afstand zijn trouwens ?
Klopt, maar na die tweede bakkerstop kreeg ik elke keer meer last van me knie dus me maar een klein beetje ingehouden/afzijdig gehouden. Als ik dan ook op kop had meegedraaid (wat ik best had willen doen) had ik waarschijnlijk nu echt niet normaal kunnen lopen, niet dat het lopen nu zo lekker gaatquote:Op maandag 31 maart 2014 18:55 schreef kaasplankje het volgende:
Maar, wie er voor een hoog gemiddelde hebben gereden:
MarcoD, Kano, allebei vooral de 1e helft
Oksel, Janatwork, ikzelf, Bizkit allemnaal lekker op kop gebuffeld.
Nu een paar dagen rust/leren voor tentamenIf You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Stop maar Marco, de rit is al voorbij..indekken is niet meer nodig.quote:Op maandag 31 maart 2014 20:32 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Klopt, maar na die tweede bakkerstop kreeg ik elke keer meer last van me knie dus me maar een klein beetje ingehouden/afzijdig gehouden. Als ik dan ook op kop had meegedraaid (wat ik best had willen doen) had ik waarschijnlijk nu echt niet normaal kunnen lopen, niet dat het lopen nu zo lekker gaat![]()
Nu een paar dagen rust/leren voor tentamenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Vanaf 0.37 is het echt interessantquote:Op maandag 31 maart 2014 20:41 schreef Patroon het volgende:
Kunnen jullie nog even nagenieten van de route en ruige baarden:
Kaas/jan/oksel waren de snelste, toen kwamen de 1450km man, no-p, Marco en ik met in de achtervolging DDX en bizkit dacht ik. We waren binnen 10 minuten na elkaar binnen dacht ik.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja ik had bizkit (fietscomputer verloren) en een van die nederlanders die bij ons was aangehaakt (bidon verloren) achter me hangen.
Volgens mij hebben we snelste schema weer wat scherper gezet![]()
![]()
Zo dan. Nee idd.quote:Op maandag 31 maart 2014 20:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vanaf 0.37 is het echt interessant![]()
![]()
En dan komt kaas zo:quote:
Ja HAHAHAHA waar hebbie die witte beenstukken gekocht dan???Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja, al is dat bij Ivo's ritten niet de bedoeling dat er gekoerst wordt, het gebeurt toch een beetje. Al die randoneurs rijden er ook een beetje voor; zo weinig mogelijk pauze, en de snelsten zijn er echt voor aant gaan, op ze toerders natuurlijk maar toch.quote:
Zo lang dat geen ongelukken of klachten van iemand oplevert kan dat ook wel. Ivo zal dus ook niet een klassement opmaken van wie eerst binnen was enz. Hij organiseert dit op een laag niveau zonder vergunningen en gedonder, en als iedereen een beetje normaal doet kan je zo toch fun hebben op zoon ritje.
Met alleycats gebruiken we een soort disclaimer btw, waar iedereen zijn naam en gegevens op invult en tekent voor, ja ik begrijp dat dit geen wedstrijd is en wij de geldende regels van fatsoen en verkeer respecteren en handhaven. Bij sportscommunication doe je dat ook middels "Je roulé propre"![]()
Voor de mensen die het interessant vinden, mijn langste rit op Mallorca met 2700 hm.
nouja echt koersen was het alleen op het eind voor jullie en verder was het gewoon lekker doortrappen. De afstand laat het ook wel toe natuurlijk want 300 km is toch een ander verhaal.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, al is dat bij Ivo's ritten niet de bedoeling dat er gekoerst wordt, het gebeurt toch een beetje. Al die randoneurs rijden er ook een beetje voor; zo weinig mogelijk pauze, en de snelsten zijn er echt voor aant gaan, op ze toerders natuurlijk maar toch.
Zo lang dat geen ongelukken of klachten van iemand oplevert kan dat ook wel. Ivo zal dus ook niet een klassement opmaken van wie eerst binnen was enz. Hij organiseert dit op een laag niveau zonder vergunningen en gedonder, en als iedereen een beetje normaal doet kan je zo toch fun hebben op zoon ritje.
Met alleycats gebruiken we een soort disclaimer btw, waar iedereen zijn naam en gegevens op invult en tekent voor, ja ik begrijp dat dit geen wedstrijd is en wij de geldende regels van fatsoen en verkeer respecteren en handhaven. Bij sportscommunication doe je dat ook middels "Je roulé propre"
Toch vond ik die pauze's wel lekker. Ik kon een beetje op mijn garmin koekeloeren hoe ver de volgende was en aan de hand daarvan de energie een beetje indelen en me ergens op richten.
Al was dat klimmetje voor de laatste controlepost wel echt kut. Ik dacht trouwens ook dat we het rondje andersom zouden rijden#slechtevoorbereiding
Oja dit was Tecklenburg Rundfahrt 157km:
Elke klimmetje ff in het rood, op een gegeven moment spuit het melkzuur uit je oren..Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Wat is die rooie lijn en wat zijn die donkergroene vlakken?quote:Op maandag 31 maart 2014 21:24 schreef Patroon het volgende:
Voor de mensen die het interessant vinden, mijn langste rit op Mallorca met 2700 hm.
[ afbeelding ]Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Weet niet precies wat die groene vakken zijn, normaal haal ik dit rechtstreeks uit mijn Garmin maar nu heb ik dit gefixt vanuit de gpx file van strava. Het lijkt erop dat de hartslag daar stil stond..denk een error.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is die rooie lijn en wat zijn die donkergroene vlakken?
Die rode lijn naar beneden, geeft aan dat ik daar in het rood ging. Oranje is D3 en Geel D2.
Onderste rode horizontale lijn zal de snelheid zijn.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Was je vermoeid? Of heb je expres alles in d2 gehouden?quote:Op maandag 31 maart 2014 21:24 schreef Patroon het volgende:
[ afbeelding ]eten!!!![]()
Dat wordt mekant bij mij in de achtertuin gebrouwen!quote:
Lekker koersen bij de kluis weer op dinsdag en donderdagavond!![]()
Kom er zelf nooitquote:Op maandag 31 maart 2014 22:03 schreef LethalP het volgende:
[..]
Dat wordt mekant bij mij in de achtertuin gebrouwen!
Lekker koersen bij de kluis weer op dinsdag en donderdagavond!![]()
![]()
![]()
Nee, opzet. Was goed uitgerust, maar waaide die dag storm en reed solo, dus op de klimmen hoog D2 doorgereden zodat ik mezelf niet opblies voor de wind tegen stukken in de dalen.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:57 schreef janatwork het volgende:
[..]
Was je vermoeid? Of heb je expres alles in d2 gehouden?
Wel geleerd van Trois Ballons dat het niet handig is om lange klimmen op omslagpunt omhoog te rijden, als je nog 220km moet
Ik weet al wat die donkergroene vlakken zijn. Toen stond ik stil. 1e en 2e stond ik op Oksel te wachten. 3e lange zat ik op terras. 4e bidons vullen bij tankstation en 5e of 6e moest ik pissenquote:Op maandag 31 maart 2014 21:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is die rooie lijn en wat zijn die donkergroene vlakken?
Lizard skin is voor weight weenies. Beetje duurzaam spul koop je Fizzik kurk lint.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:30 schreef Maxbet het volgende:
Over stuurlint: de standaard meuk die er bij op zit is kut en begint te scheuren. Lizard skins waren hier favoriet dacht ik?2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
stilstand is achteruitgang he?quote:Op maandag 31 maart 2014 22:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik weet al wat die donkergroene vlakken zijn. Toen stond ik stil. 1e en 2e stond ik op Oksel te wachten. 3e lange zat ik op terras. 4e bidons vullen bij tankstation en 5e of 6e moest ik pissenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Een weightweenie gebruikt Tresoplastquote:Op maandag 31 maart 2014 22:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Lizard skin is voor weight weenies. Beetje duurzaam spul koop je Fizzik kurk lint.![]()
Ik heb trouwens naar aanleiding van zondag besloten om mijn racefiets te verkopen en voortaan te gaan mtb'en. Vind ik eigenlijk veel leuker.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik heb geen geld, ga al een huis kopen.. Anders had ik dat ding wel willen kopen.
ps kanoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Gewicht maakt me niet uit, moet goed/fijn spul zijn.quote:Op maandag 31 maart 2014 22:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Lizard skin is voor weight weenies. Beetje duurzaam spul koop je Fizzik kurk lint.![]()
Lizard skins voelt prettig aan, vooral met blote handen en als het nat is, ook gewoon grip. Door de dikte (er zijn verschillende diktes, maar zelfs de dunste van 1,8 mm is al redelijk comfortabel) voelt het fijn en zacht aan. Keerzijde is dat vooral de witte niet zo heel goed schoon te houden is en dat het na verloop van tijd toch wel wat opkruipt.quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:34 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Gewicht maakt me niet uit, moet goed/fijn spul zijn.
Ik ben wel fan in ieder geval, juist omdat ik zovaak met blote handen rij.Mijn foto's op Flickr!
Gisteren eerste avondrit nieuwe seizoen met de (toer)club.
Met 8 man heerlijk gereden! Wat een verschil is het toch, alleen vs. in een groep.![]()
Ik rij ook best vaak zonder handschoenen eigenlijk. Zat zelf de 2.5 mm te overwegen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
Lizard skins voelt prettig aan, vooral met blote handen en als het nat is, ook gewoon grip. Door de dikte (er zijn verschillende diktes, maar zelfs de dunste van 1,8 mm is al redelijk comfortabel) voelt het fijn en zacht aan. Keerzijde is dat vooral de witte niet zo heel goed schoon te houden is en dat het na verloop van tijd toch wel wat opkruipt.
Ik ben wel fan in ieder geval, juist omdat ik zovaak met blote handen rij.
En wit gaat het sowieso niet worden, alles mooi zwart houden![]()
![]()
quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:26 schreef MarcoD het volgende:
Ik heb geen geld, ga al een huis kopen.. Anders had ik dat ding wel willen kopen.
ps kanoWe hebben de eerste al gemist? Hoe kom ik aan basislidmaatschap?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik zou graag Brooks stuurlint doen, maar die kosten 45 euri, heb je wel leer natuurlijk![]()
Maar serieus, ik moet maar eens m'n eerste stuurwikkelpogingen doen, m'n huidige heeft ductape aan de stuureindes zitten omdat het anders afrolt. Gezien de kleur van m'n fiets zou geel best wel passen, anders gewoon strak zwart, wat dempt een beetje lekker, maar is niet al te duur? Kans dat ik de eerste keer verkloot is natuurlijk altijd aanwezig.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Deze is wel fijn:
http://nl.bbbcycling.com/bike-parts/handlebar-tapes/BHT-05
Voordeel van zwart: Blijft langer mooi![]()
![]()
http://www.knwu.nl/leden/individueel-basislidmaatschapquote:Op dinsdag 1 april 2014 11:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
We hebben de eerste al gemist? Hoe kom ik aan basislidmaatschap?If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Ik rij ook zoveel mogelijk met blote handen behalve een koers. Mijn lintje moet zo hard en dun mogelijk zijn.quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:32 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Ik rij ook best vaak zonder handschoenen eigenlijk. Zat zelf de 2.5 mm te overwegen.
En wit gaat het sowieso niet worden, alles mooi zwart houdenMaar ik kan 't mis hebben...![]()
quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:48 schreef Patroon het volgende:
Mijn lintje moet zo hard en dun mogelijk zijn![]()
![]()
![]()
Ik heb me net ingeschreven als knwu basislid. Tellen deze koersen wel mee als winst of is dit gewoon zo'n rondje wat je net zo goed niet kan rijden?quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:48 schreef MarcoD het volgende:
[..]
http://www.knwu.nl/leden/individueel-basislidmaatschap
Patroon?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
ja winst in de recreanten koersen he.quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb me net ingeschreven als knwu basislid. Tellen deze koersen wel mee als winst of is dit gewoon zo'n rondje wat je net zo goed niet kan rijden?
Patroon?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
net fiets aan het poetsen geweest voor as weekend (RvV) kom ik tot de ontdekking dat ik laatste ritje gewoon een bladboutje ben verloren en de rest van de bladbouten allemaal los zaten :S
Dacht eerst dat ik speling op trapas had zitten... is dit gelukkig minder serieus, maar toch wel ff schrikken. Gelukkig had ik die krengen nog op voorraad liggen
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Anders heeft Oksel nog wel titanium dingetjes liggen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:55 schreef the_critic het volgende:
net fiets aan het poetsen geweest voor as weekend (RvV) kom ik tot de ontdekking dat ik laatste ritje gewoon een bladboutje ben verloren en de rest van de bladbouten allemaal los zaten :S
Dacht eerst dat ik speling op trapas had zitten... is dit gelukkig minder serieus, maar toch wel ff schrikken. Gelukkig had ik die krengen nog op voorraad liggen
Zal die van mij eens bekijken
Met een andere broek heb ik nergens last van; met broeken die ik hiervoor had ook niet. Conclusie: Agu is troep.quote:![]()
Was ook niet al te serieus bedoeld, ik heb ook spul van Agu waar ik wél tevreden over ben.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:40 schreef kaasplankje het volgende:
ik heb ondershirts van agu en een zwart regenjack waar ik erg blij mee ben.![]()
Ik denk dat het persoonlijk is, bij de een zit de kleding van een bepaald merk beter als bij een ander.Haters gonna hate.![]()
Het is wel nog heerlijk weer deze week. Voor het weekend geven ze regen af. Toch ga ik van het weekend een koersje of 2 rijden denk ik.Haters gonna hate.![]()
Deze week een herstelweek. Volgende week dinsdag en woensdag een trainingskoers, donderdag herstel en vrijdag het Open Fries Kampioenschap
Ook herstelweek hier, gister vrij, vandaag, donderdag, zaterdag en zondag zwemmen. Vrijdag fietsen en donderdag en zaterdag een stukje lopen.
Zit op 1300km (per fiets) nu totaal.Sei wachsam,
Herstelweek is niet niks doen....quote:
Zwemmen is 3x uur, 1xhalf uur. Lopen is 2xhalf uur. Fietsen is 1x1.5uur. Zit je op 6 uur. Lage intensiteit iig tot vrijdag.
[ Bericht 13% gewijzigd door No-P op 01-04-2014 15:52:39 ]Sei wachsam,
Joh
dat valt mee idd.
Gistern uurtje herstel.
Vandaag rust
Woensdag 2u
Donderdag: 1u achter de auto totaal 1,5u
Vrijdag rust
Zaterdag 1u achter de auto totaal 1,5u
Zondag: 2uMaar ik kan 't mis hebben...![]()
Leek misschien veel, maar anders dan bij fietsen kun je heel goed even kort gaan lopen/zwemmen.Sei wachsam,
Ook even een oostelijke optie gemaakt voor komend weekend;
http://app.strava.com/routes/242532
Mensen met aanvullingen/tips/etc?![]()
30 km erbij voor granfondo?quote:Op dinsdag 1 april 2014 16:54 schreef muzas het volgende:
Ook even een oostelijke optie gemaakt voor komend weekend;
http://app.strava.com/routes/242532
Mensen met aanvullingen/tips/etc?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Nieuw zadel gekocht. Oude bleek op te zijn. Nu (ondanks mijn aversie tegen het merk) een specialized romin evo.
Ben benieuwd!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik heb een Romin Evo Expert, beste koop ooit voor mij. Belangrijkste is dat de breedte goed is.
Vandaag nog even lekker van de zon geprofiteerd, ben wel redelijk hersteld van de 200. Rondje N-H gereden http://www.strava.com/activities/125932445![]()
Vanwaar die aversie?quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:24 schreef kanovinnie het volgende:
Nieuw zadel gekocht. Oude bleek op te zijn. Nu (ondanks mijn aversie tegen het merk) een specialized romin evo.
Ben benieuwd!![]()
Die heb ik ook liggen, moet k nog wikkelen, misschien iets voor vanavondquote:Op dinsdag 1 april 2014 11:40 schreef Tommeke het volgende:
Deze is wel fijn:
http://nl.bbbcycling.com/bike-parts/handlebar-tapes/BHT-05
Voordeel van zwart: Blijft langer mooi![]()
![]()
Dat gezeik met die straps.quote:
Zadel ziet er wel fraai uit. Ik heb 'm nu gewoon in het midden gezet van de rail. Dat is neem ik aan ook een kwestie van kijken waar het lekker zit?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Hoezo?quote:Op dinsdag 1 april 2014 19:50 schreef gerwinner het volgende:
Wtf volgens mij zitten er verkeerde balhoofdlagers in mijn fietsIk heb de comp gel. Ben benieuwd. Eerst de pees maar even rust geven.quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:34 schreef keesfietst het volgende:
Ik heb een Romin Evo Expert, beste koop ooit voor mij. Belangrijkste is dat de breedte goed is.
Vandaag nog even lekker van de zon geprofiteerd, ben wel redelijk hersteld van de 200. Rondje N-H gereden http://www.strava.com/activities/125932445Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik vind het ook een beetje een kutmerk. Maar ze maken wel mooi spul. M'n volgende fiets wordt wel een Specialized denk ik. Lekker voordelig via m'n werk.quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat gezeik met die straps.
Zadel ziet er wel fraai uit. Ik heb 'm nu gewoon in het midden gezet van de rail. Dat is neem ik aan ook een kwestie van kijken waar het lekker zit?
Ja, gewoon ff proberen. Inbussetje mee onderweg![]()
![]()
Ze hebben het vast niet voor de lol een los onderdeel gemaakt. Zo te zien centreert hij de cartridge bearingquote:Op dinsdag 1 april 2014 20:38 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Het valt mee. Ik was de 'compression ring' vergeten en vond het heel vreemd dat de dust cover dan niet rustte op de lagers:
[ afbeelding ]
Eigenlijk is het wel vreemd dat die twee delen niet een onderdeel zijn, of niet?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Gofferdomme toen ik op de plek aankwam niemand van die toerclub te bekennen. Naar de andere bekende plek gereden ook niemand. Toen stond ik toch al letterlijk aan de grens en ben ik maar Duitsland ingereden. Ging lekker al zeg ik het zelf, net geen 60km. Had eigenlijk verder willen rijden toen ik in Kempen stond maar de zon begon al onder te gaan en had geen verlichting bij me (moet nog nieuwe kopen) en maar goed ook want het was eigenlijk al net te donker toen ik thuis aan kwam.
http://www.strava.com/activities/125988508
Wat is dat vals plat gemeen trouwens, die waar ook een segment op staat![]()
![]()
ik heb dat zadel ook. Door de verhoging achter, kantel ik nu beter mijn bekken naar achteren, waardoor er minder spanning in mijn onderrug ontstaat en beter kracht kan zetten, althans zo voelt dat.quote:Op dinsdag 1 april 2014 18:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat gezeik met die straps.
Zadel ziet er wel fraai uit. Ik heb 'm nu gewoon in het midden gezet van de rail. Dat is neem ik aan ook een kwestie van kijken waar het lekker zit?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Als kilometervreter Kees en amateur Patroon 't hebben moet het wel goed zijn
Lekker tochtje toch? En het voordeel is dat je ook vals plat naar beneden hebtquote:Op dinsdag 1 april 2014 20:50 schreef Maxbet het volgende:
Gofferdomme toen ik op de plek aankwam niemand van die toerclub te bekennen. Naar de andere bekende plek gereden ook niemand. Toen stond ik toch al letterlijk aan de grens en ben ik maar Duitsland ingereden. Ging lekker al zeg ik het zelf, net geen 60km. Had eigenlijk verder willen rijden toen ik in Kempen stond maar de zon begon al onder te gaan en had geen verlichting bij me (moet nog nieuwe kopen) en maar goed ook want het was eigenlijk al net te donker toen ik thuis aan kwam.
http://www.strava.com/activities/125988508
Wat is dat vals plat gemeen trouwens, die waar ook een segment op staat![]()
Het was/ging echt lekker jaquote:Op dinsdag 1 april 2014 21:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lekker tochtje toch? En het voordeel is dat je ook vals plat naar beneden hebt
Heb de smaak ook flink te pakken om steeds verder te gaan rijden. Heb nu ook duidelijke doelen voor mezelf, helpt ook.
Dat vals plat had ik me iets te veel op verkeken, helemaal stuk op gegaan
Vandaar ook de latere heuvel langzamer genomen, ben helemaal niet bekend daar.![]()
Is idd even proberen met de afstelling. Midde van het zadel moet horizontaal zijn. Zadel niet te ver naar voren dat je met de knie over hart pedaal gaat (bij crank horizontaal) maar ook niet te ver naar achter dat je op de punt gaat zitten bij vollebak. Ik zit met knie op hoogte van hart pedaal, dat voelt goed en schuif niet naar voren als het hard gaat.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Weer eens op de nedereindseberg gekoerst. Ging lekker makkelijk, maar heb me ook niet bovenmatig ingespannen. Een keer een gaatje dichtgereden. Later eens een keertje op kop van het peloton doorgetrokken, maar toen was ik ook meteen alleen weg, dus maar een rondje alleen gereden, en in de finale nog een keertje doorgetrokken, maar dat werd ook niets. In de voorlaatste ronde zat ik ff verkeerd geplaatst en kwam alles links voorbij, dus niet meer meegesprint, want in de laatste ronde wil opeens wél iedereen voorin zitten (naja, grootste deel van de koers zat ik ook niet echt voorin, dus eigenlijk moet ik niet zeuren)
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 1 april 2014 21:09 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Het was/ging echt lekker ja
Heb de smaak ook flink te pakken om steeds verder te gaan rijden. Heb nu ook duidelijke doelen voor mezelf, helpt ook.
Vandaar ook de latere heuvel langzamer genomen, ben helemaal niet bekend daar.Ik heb 'm nu gewoon in het midden. Ga wel even kijken of het goed voeltquote:Op dinsdag 1 april 2014 21:09 schreef Patroon het volgende:
Is idd even proberen met de afstelling. Midde van het zadel moet horizontaal zijn. Zadel niet te ver naar voren dat je met de knie over hart pedaal gaat (bij crank horizontaal) maar ook niet te ver naar achter dat je op de punt gaat zitten bij vollebak. Ik zit met knie op hoogte van hart pedaal, dat voelt goed en schuif niet naar voren als het hard gaat.Verder ben ik niet zo van het pietepeuterige afstellen op die manier. Doe het liever op gevoel.
Doodgaan is goed, wordt je een beetje hard vanquote:Op dinsdag 1 april 2014 21:09 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Het was/ging echt lekker ja
Vandaar ook de latere heuvel langzamer genomen, ben helemaal niet bekend daar.
Zomertijd, bijna geen wind en prima temperatuurtje = perfect fietsweer voor in de avond.
Heb wel ff flink doorgetrapt want wou voor het donker weer thuis zijn.
http://www.strava.com/activities/126005305![]()
Interclub kampioenschappen vanavond. Mannetje of 50-60 aan de start. Transponder geleend van de club, meegereden. Na 10 ronden (ofzo) kwamen er uit 't bos, op 't zandpad naast 't gesloten parcours opeens 10 huisvrouwen op paarden. 50 man met 50km/h erlangs, ja, je raadt t al, 1tje op hol. Springt de baan op, midden in de groep. Ik kon er NET omheen, vent achter me vol erop. Frame & wielen naar de klote, maar zelf opzich niets heel ernstig. 1 ronde verstek laten gaan, even bij die vent gebleven (was zelf ook erg geschrokken), weer aangepikt, uitgereden in 't peleton. Gemiddelde lag op 44km/h.![]()
Pietepeuterig, wil ik het niet noemen. Een goede afstelling kan echt veel schelen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 21:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
Ik heb 'm nu gewoon in het midden. Ga wel even kijken of het goed voeltVerder ben ik niet zo van het pietepeuterige afstellen op die manier. Doe het liever op gevoel.
[..]
Doodgaan is goed, wordt je een beetje hard vanMaar ik kan 't mis hebben...![]()
Damn. Heb je geluk. Bijna je bianchi naar de kloten. Dan was het echt een vouwfiets geweest.quote:Op dinsdag 1 april 2014 21:17 schreef Oksel het volgende:
Interclub kampioenschappen vanavond. Mannetje of 50-60 aan de start. Transponder geleend van de club, meegereden. Na 10 ronden (ofzo) kwamen er uit 't bos, op 't zandpad naast 't gesloten parcours opeens 10 huisvrouwen op paarden. 50 man met 50km/h erlangs, ja, je raadt t al, 1tje op hol. Springt de baan op, midden in de groep. Ik kon er NET omheen, vent achter me vol erop. Frame & wielen naar de klote, maar zelf opzich niets heel ernstig. 1 ronde verstek laten gaan, even bij die vent gebleven (was zelf ook erg geschrokken), weer aangepikt, uitgereden in 't peleton. Gemiddelde lag op 44km/h.
Wel goed dat je bij die vent bleef ipv doorrijden.
Hoorde van 1tje die op sloten was gevallen dat bijna iedereen doorreed. Dat snap ik dan weer niet zo goed. Ondanks dat de rondjes snel gaan duurt het best lang voordat er iemand is die kan helpen. Bij een valpartij zou ik stoppen mits ik het doorheb ipv doorrijden.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Pfff lekker Oksel, die wijven even flink verrotgescholden hoop ik? Gelukkig heb je zelf alleen schrik en valt de lichamelijke schade bij diegene die erop klapte ook mee. Je fiets kun je altijd vervangen.![]()
Mijn benen kunnen niet meer. Voor wat betreft conditie kan ik het goed vol houden, maar na een kilometer of 25 willen mijn benen ineens niet meer. Iemand hier tips?Wegens niet-Zuid-Koreaanse praktijken verwijderd. :')
VBL / De stylist
https://www.youtube.com/watch?v=G9Y5Dhzciyc&
https://www.youtube.com/watch?v=uxlsPrPF_lk![]()
Dat is ook waarquote:Op dinsdag 1 april 2014 21:12 schreef kanovinnie het volgende:
Doodgaan is goed, wordt je een beetje hard van
Zal ook voor 90% er aan gelegen hebben dat ik heel eigenwijs in een te zwaar verzet bleef stompenMatig dat de rest niet ook even stopt, of is dat normaal?quote:Op dinsdag 1 april 2014 21:17 schreef Oksel het volgende:
Interclub kampioenschappen vanavond. Mannetje of 50-60 aan de start. Transponder geleend van de club, meegereden. Na 10 ronden (ofzo) kwamen er uit 't bos, op 't zandpad naast 't gesloten parcours opeens 10 huisvrouwen op paarden. 50 man met 50km/h erlangs, ja, je raadt t al, 1tje op hol. Springt de baan op, midden in de groep. Ik kon er NET omheen, vent achter me vol erop. Frame & wielen naar de klote, maar zelf opzich niets heel ernstig. 1 ronde verstek laten gaan, even bij die vent gebleven (was zelf ook erg geschrokken), weer aangepikt, uitgereden in 't peleton. Gemiddelde lag op 44km/h.
Geluk dat het alleen materiaalschade is.![]()
Nee dat vind ik niet normaal op interne clubkampioenschappen, tijdens een klasieker is het anders maar dan rijden er genoeg auto's achter die wel kunnen helpen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 21:24 schreef Maxbet het volgende:
Matig dat de rest niet ook even stopt, of is dat normaal?
Geluk dat het alleen materiaalschade is.
Kan iemand anders even een nieuwe openen? Ik zit mobiel.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: