Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Ik heb ontzettend lieve ouders, dat is het niet. Kan ze ook niet echt iets kwalijk nemen omdat alles uit een goed hart kwam, alleen ben ik veel te vroeg op mezelf aangewezen geweest.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:12 schreef Raggingbull het volgende:
Ah ouders heb ik nooit dat soort problemen mee gehad godzijdank... maar hoe moet ik me zoiets voorstellen? Je ouders schelden je de huid vol als je iets fout doet ofzo?
Ik weet trouwens niet voor wie het geld maar ik heb hier zelf wel wat aan:
[ afbeelding ]
Kleineren, dreigen, niet serieus nemen, grenzen niet respecteren...quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:20 schreef Raggingbull het volgende:
Maar hoe zit dat nou met die ouders? Ben ik wel benieuwd na heb het zelf nooit echt meegemaakt en was bij mij meer dat ze mij niet begrepen maar das iets heel anders. Hoe ging dat in zijn werk en wat ervaren jullie er nu van?
quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:20 schreef Raggingbull het volgende:
Maar hoe zit dat nou met die ouders? Ben ik wel benieuwd na heb het zelf nooit echt meegemaakt en was bij mij meer dat ze mij niet begrepen maar das iets heel anders. Hoe ging dat in zijn werk en wat ervaren jullie er nu van?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
Ja dat herken ik... maar al te goed..quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:23 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ik heb ontzettend lieve ouders, dat is het niet. Kan ze ook niet echt iets kwalijk nemen omdat alles uit een goed hart kwam, alleen ben ik veel te vroeg op mezelf aangewezen geweest.
Dafuq? eh... damn... keej wauw.. sterkte? *gives a big hug*quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:23 schreef Elvi het volgende:
[..]
Kleineren, dreigen, niet serieus nemen, grenzen niet respecteren...
Ik ben wel eens uitgescholden en heb een klap gekregen omdat ik het verkeerde merk boter had meegenomen
Ouders komen uit een gezin met weinig liefde en sociale communicatie.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:20 schreef Raggingbull het volgende:
quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:24 schreef zomertje het volgende:
[..]...... geen idee wat te zeggen *big hug!!*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In het kort, het hele verhaal is een stuk langer.
Ja ikke ook maar dat had waarschijnlijk hele andere redenen haha..quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:40 schreef missbehavin het volgende:
Ik was vroeger vooral erg alleen, en dat was duidelijk niet goed voor me
Oh?quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:42 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ja ikke ook maar dat had waarschijnlijk hele andere redenen haha..
Lang lang lang verhaalquote:
He bah wat een narigheidquote:Op donderdag 27 maart 2014 21:48 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Lang lang lang verhaal
Margoe kom zelf van hartje veluwe waar iedereen erg christelijk is er raar kijkt naar anders denkenden. Als autist zijnde val ik precies goed in de anders zijnde doelgroep. Werd veelal niet geaccepteerd door leeftijds genoten. Buiten gesloten, na geroepen, uitgescholden, geslagen, in een hoekje gedreven waar ik vervolgens een hele stortvloed hatende woorden en enkele klappen kreeg. Dat soort dingen voor enkele jaren. Waardoor ik heel snel volwassen werd omdat ik er boven moest staan. Heel snel met oudere(20 jaar en ouder) mensen om ging. En nooit echt sociaal volwassen ben geworden. Gelukkig kan ik met 19 jaar nog een heleboel compenseren. Maar heb zelf heel veel last van herbelevingen, terugblikken en flashbacks. Het hele pesten verhaal heeft geloof ik zo'n 9 jaar geduurd waarin het in het laatste jaar langzaam beter ging.
I know right. Krijg de gebeurtenissen nog steeds tegenover niemand me strot uit en zit inmiddels te janken als een klein kind. Marja... het leven is klote maar maakt allemaal niet uit komt vast wel goed. Hoop ik.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:49 schreef missbehavin het volgende:
[..]
He bah wat een narigheidKan er flink in hakken he..
Aaahquote:Op donderdag 27 maart 2014 21:52 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
I know right. Krijg de gebeurtenissen nog steeds tegenover niemand me strot uit en zit inmiddels te janken als een klein kind. Marja... het leven is klote maar maakt allemaal niet uit komt vast wel goed. Hoop ik.
Ik leef nog dus da hebben ze niet.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:53 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Aaahknuf. Don't let the bastards get you down
Valt mee hoor. Afgezien van die momenten kan ze ook heel lief zijnquote:
Ja dat kan ik me voorstellen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:57 schreef Elvi het volgende:
[..]
Valt mee hoor. Afgezien van die momenten kan ze ook heel lief zijnhet is gewoon best verwarrend soms.
Je bent een fucked up teenager die nog heel hard aan het puberen is en zich niet zo heel veel zorgen moet maken over hoe en wat en gewoon lekker rustig aan moet dan manquote:Op donderdag 27 maart 2014 23:17 schreef DumDumDiDoDo het volgende:
Ik neem aan dat dit het topic is waar je even jezelf kan loslaten/advies kan vragen?
Ik ben 17 en hoor eigg niet te klagen, nooit gepest, lieve ouders, vrienden etc. Ik was altijd het vrolijkste kaboutertje op de lagere school, tot de middelbare school. Ik zit nu in 5vwo en ik weet niet wat ik nou heb, ik heb sinds mn 14e gesprekken met "psychologisch getrainde hulpkrachten" (halfbakken leraren) en vrienden vragen zich af of ik op soms een lachje na wel emoties heb.Ik rook als enige uit mn klas. op feesten zonder ik me vaak af met t excuus dat ik wil roken maar t komt er op neer dat ik het geen uur volhoud in een drukke omgeving. Ik slaap onregelmatig en eet absurd veel maar ik ben alsnog mager. Ik wil nog wel meer vrijgeven maar het is nu al een grote chaos aan t worden.
Kan iemand mij een antwoord geven? ben ik nou depressief of ben ik gwn een fucked up teenager?
Echt? Pas je wel op voor de afterdip?quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:52 schreef Raggingbull het volgende:
Ben momenteel in gesprek over MDMA pilletjes op dokters recept zodat ik zelf persoonlijk wat vrolijker word in mijn eigen gevoel..
jaja ben er bekend mee haha lucratief party gebruik wel te verstaan... de enige momenten in jaren dat ik me gewoon gelukkig voelde..quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:53 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Echt? Pas je wel op voor de afterdip?
Snap ik, maar een oplossing is het niet hequote:Op donderdag 27 maart 2014 23:54 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
jaja ben er bekend mee haha lucratief party gebruik wel te verstaan... de enige momenten in jaren dat ik me gewoon gelukkig voelde..
Tis ook niet voor vast maar tijdelijk om het nu allemaal eventjes wat te boostenquote:Op donderdag 27 maart 2014 23:55 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Snap ik, maar een oplossing is het niet he
Hoe voelt het voor jou? Gewoon puberteit of maak je je zorgen om jezelf?quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:17 schreef DumDumDiDoDo het volgende:
Ik neem aan dat dit het topic is waar je even jezelf kan loslaten/advies kan vragen?
Ik ben 17 en hoor eigg niet te klagen, nooit gepest, lieve ouders, vrienden etc. Ik was altijd het vrolijkste kaboutertje op de lagere school, tot de middelbare school. Ik zit nu in 5vwo en ik weet niet wat ik nou heb, ik heb sinds mn 14e gesprekken met "psychologisch getrainde hulpkrachten" (halfbakken leraren) en vrienden vragen zich af of ik op soms een lachje na wel emoties heb.Ik rook als enige uit mn klas. op feesten zonder ik me vaak af met t excuus dat ik wil roken maar t komt er op neer dat ik het geen uur volhoud in een drukke omgeving. Ik slaap onregelmatig en eet absurd veel maar ik ben alsnog mager. Ik wil nog wel meer vrijgeven maar het is nu al een grote chaos aan t worden.
Kan iemand mij een antwoord geven? ben ik nou depressief of ben ik gwn een fucked up teenager?
Ik vind het een slecht idee.quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:55 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Tis ook niet voor vast maar tijdelijk om het nu allemaal eventjes wat te boosten
Ja uhu... dat weet ik ook wel alleen dan zal ik mezelf moeten accepteren in the first place and I don't!quote:Op vrijdag 28 maart 2014 00:10 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik vind het een slecht idee.
Jij moet gewoon de comfromtatie aan met jezelf ipv vluchten. Dat is kut, maar het is niet anders.
Wat er in de weg staat? Autisme, bisexualiteit, en heel godsganselijk veel ellende die ik naar mijn mening echt aan mezelf te danken heb....quote:Op vrijdag 28 maart 2014 00:18 schreef Murmeli het volgende:
Ga dan uitzoeken wat je in de weg staat om jezelf te accepteren. Of in ieder geval wat je nodig hebt om jezelf wel te accepteren
Je hebt eigenlijk geen keus; je bent wie je bent op dit moment. Wil je beter in je vel zitten, dan zal je dat vel goed moeten bestuderen om te zien hoe je het 't beste aantrekt.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 00:12 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ja uhu... dat weet ik ook wel alleen dan zal ik mezelf moeten accepteren in the first place and I don't!
Ja en soms wil je dat hele vel niet zien, laat staan aantrekken...quote:Op vrijdag 28 maart 2014 00:30 schreef Gray het volgende:
[..]
Je hebt eigenlijk geen keus; je bent wie je bent op dit moment. Wil je beter in je vel zitten, dan zal je dat vel goed moeten bestuderen om te zien hoe je het 't beste aantrekt.
Die zijn vreselijk ja. Dikke knuffel voor jou, en ik denk dat je ook genoeg heb meegemaakt....quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:55 schreef Raggingbull het volgende:
Herbelevingen yipiekajee daar gaan we weer... zucht...
Als je een beetje overspannen bent dan kun je ook niet tegen drukte. Misschien toch teveel stress de laatste tijd?quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:17 schreef DumDumDiDoDo het volgende:
haha welkom ik kreeg vanochtend kalmerings tabletten zodat ik in elk geval naar me stage kon vanochtend vannacht was dramaaties....quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:16 schreef Murmeli het volgende:
Weer een enorme lading pillen meegekregen bij de apotheek. Word er een beetje droevig van.
Misschien ben ik wel heel dom hoor, maar als je een k*u*t nacht hebt gehad, aan de kalmeringstabletten zit en de oorzaak de stage is, waarom ga je dan nu naar je stage en meld je je niet even een dagje ziek? Even bijkomen/tot rust komen/opladen voor volgende week. Of een plan opstellen met een begeleider over hoe je dit nu moet aanpakken, wat er misgaat, wat er voor jou anders zou moeten, hoe je het kan veranderen enzovoort.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:45 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
haha welkom ik kreeg vanochtend kalmerings tabletten zodat ik in elk geval naar me stage kon vanochtend vannacht was dramaaties....En nu moet ik eerlijk zeggen ik zat de afgelopen tijd op de goeie weg was vrolijk voor een kleine maand zat beter in mijn vel etc.. totdat de drama's op stage begonnen. Sindsdien weer helemaal ontregelt..
Mee bezig volgende week donderdag dagje vrij. de 15e komt mijn leraar langs voor evaluatie gesprek. En we zijn bezig met meer plannen. Tevens is stage niet de oorzaak maar een gedeelte er van en een samenloop van zaken zorgt voor al het gezeur nu. Niet alleen stage maar stage is wel de druppel die de emmer doet overlopen. Maar omdat ik al 4 jaar bezig ben en nu in mijn 2e jaar van de opleiding zit(die 4 jaar duurt) kan ik me niks meer permitteren en moet ik alles goed afronden of ik moet stoppen. En ik moet wil en zal dat diploma straks op zak hebben.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:34 schreef kvd het volgende:
[..]
Misschien ben ik wel heel dom hoor, maar als je een k*u*t nacht hebt gehad, aan de kalmeringstabletten zit en de oorzaak de stage is, waarom ga je dan nu naar je stage en meld je je niet even een dagje ziek? Even bijkomen/tot rust komen/opladen voor volgende week. Of een plan opstellen met een begeleider over hoe je dit nu moet aanpakken, wat er misgaat, wat er voor jou anders zou moeten, hoe je het kan veranderen enzovoort.
Ik snap dat de stage de druppel was, maar als de kraan lekt, dan moet je er wat aan doen. Donderdag klinkt nog vrij ver weg, de 15de al helemaal. Kan je iets met de woonbegeleiders regelen? Een gesprekje ofzo. Een planning maken? Kijken wat er NU aan te doen is?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:32 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Mee bezig volgende week donderdag dagje vrij. de 15e komt mijn leraar langs voor evaluatie gesprek. En we zijn bezig met meer plannen. Tevens is stage niet de oorzaak maar een gedeelte er van en een samenloop van zaken zorgt voor al het gezeur nu. Niet alleen stage maar stage is wel de druppel die de emmer doet overlopen. Maar omdat ik al 4 jaar bezig ben en nu in mijn 2e jaar van de opleiding zit(die 4 jaar duurt) kan ik me niks meer permitteren en moet ik alles goed afronden of ik moet stoppen. En ik moet wil en zal dat diploma straks op zak hebben.
We zijn een lab van 3 man als mijn 2 collega's al 4 stappen extra zetten en het niet bij houden zal ik er ook 2 moeten gaan zetten. Heb geweldige colega's en stage begeleider daar ligt het niet aan. Marja ik kom er vanavond wel eventjes uitgebreid op terug moet nu door mijn pauze zit er alweer op.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:50 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik snap dat de stage de druppel was, maar als de kraan lekt, dan moet je er wat aan doen. Donderdag klinkt nog vrij ver weg, de 15de al helemaal. Kan je iets met de woonbegeleiders regelen? Een gesprekje ofzo. Een planning maken? Kijken wat er NU aan te doen is?
(en ik weet niet hoe het verder op de stage zit, maar wat er van de week gebeurde, met die inspecteur, dat kan natuurlijk echt niet. Als stagiair hoor je boventallig te zijn, als de baas de inspecteur vergeet is dat zijn probleem en kan hij dat eventueel bij de medewerkers neerleggen, niet de stagiaires).
Is goed, zorg goed voor jezelf!quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:53 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
We zijn een lab van 3 man als mijn 2 collega's al 4 stappen extra zetten en het niet bij houden zal ik er ook 2 moeten gaan zetten. Heb geweldige colega's en stage begeleider daar ligt het niet aan. Marja ik kom er vanavond wel eventjes uitgebreid op terug moet nu door mijn pauze zit er alweer op.
Voor herbelevingen en dat soort dingen kun je misschien EMDR therapie krijgen, heb je daar al eens aan gedacht?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:32 schreef Raggingbull het volgende:
Komt waarschijnlijk wel een soort van goed.. mag al blij zijn da ik me nie meer zo voel als vannacht... kon me hoeslaken vanmorge alweer vervangen die was beetje vies geworden... gisteren schoon opgelegd...
Een wat sorry heb me wel verdiept op psychologisch gebied maar voor de rest echt niet.. wat houd het precies in? Zo'n EMDR therapie momenteel samen met indigo en mijn begeleider aan het kijken voor oplossingen marja... ik heb me te weinig verdiept in al die therapien om er zelf een zinnig woord over te zeggen op een paar na dan.quote:Voor herbelevingen en dat soort dingen kun je misschien EMDR therapie krijgen, heb je daar al eens aan gedacht
EMDR is een methode om vastgelopen verwerking verder te helpen. Herbelevingen hebben vaak te maken met niet verwerkte traumatische ervaringen. Daar is dit uitermate geschikt voor. Zoek maar eens rond op googlequote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:49 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Een wat sorry heb me wel verdiept op psychologisch gebied maar voor de rest echt niet.. wat houd het precies in? Zo'n EMDR therapie momenteel samen met indigo en mijn begeleider aan het kijken voor oplossingen marja... ik heb me te weinig verdiept in al die therapien om er zelf een zinnig woord over te zeggen op een paar na dan.
Top dank je heb het direct doorgemaild inmiddels dank je in elk geval. Hoop dat me begeleider het ook een goed plan vind dan kan ik op dat punt misschien eens verder. Zou geweldig zijn geen herbelevingen meer die zijn zo angstaanjagend..quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:13 schreef zomertje het volgende:
[..]
EMDR is een methode om vastgelopen verwerking verder te helpen. Herbelevingen hebben vaak te maken met niet verwerkte traumatische ervaringen. Daar is dit uitermate geschikt voor. Zoek maar eens rond op googleIk heb t al mogen ervaren, t is bijzonder hoe t werkt.
Ik was daar mee begonnen, maar toen kwam de depressie 'er tussendoor' en stiekemben ik daar niet rouwig om...ik vond het vreselijk. Ze schrok er van hoeveel heftiger het was dan ze had gedacht.. Twijfel er over om het ms later nog te doen, denk eigenlijk van niet..quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:13 schreef zomertje het volgende:
[..]
EMDR is een methode om vastgelopen verwerking verder te helpen. Herbelevingen hebben vaak te maken met niet verwerkte traumatische ervaringen. Daar is dit uitermate geschikt voor. Zoek maar eens rond op googleIk heb t al mogen ervaren, t is bijzonder hoe t werkt.
Alles wegstoppen is ook niet altijd een oplossing is mijn ervaring.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:52 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ik was daar mee begonnen, maar toen kwam de depressie 'er tussendoor' en stiekemben ik daar niet rouwig om...ik vond het vreselijk. Ze schrok er van hoeveel heftiger het was dan ze had gedacht.. Twijfel er over om het ms later nog te doen, denk eigenlijk van niet..
Zo, dat was ff helemaal niet fijn dus. Hoop dat je wel een fijn weekend hebtquote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:19 schreef Raggingbull het volgende:
Heerlijk denk je tis half 5 bijna klaar. Zit je op et toilet hoor je een alarm af gaan. Snel weg daar ga je kijken alle lichten uit en je komt de deur niet door. Maar wel alarm. Blijkt de hele fabriek afgesloten omdat iedereen al weg is naar personeelsuitje en ze het lab zijn "vergeten" te kijken of iedereen daar ook weg is. Zie je je collega's aan de andere kant van de gang ook vast zitten bij de deur. En ook niet naar kantoor kunnen om te bellen. Moet je wachten op de politie en de brandweer omdat er inbraak is. Ja heerlijk als ze ons gewoon vertellen van half 5 moet je weg zijn dan gaat de boel op slot en alarm erop.
Kortom alarm staat af te gaan ik kan niet weg en zit alleen opgesloten prikkel prikkel prikkel. Zegt me hoofd ja doei dit doe ik nie hoor succes ermee. Komt er eindelijk een chef kijken wtf er aan de hand is. Zegt ie jaja opschieten opschieten de bus gaat zo anders mis ik hem. En BOEM ikke flippe heb um voor alles en nog wat uitgescholden heb 5 minuten staan haten, schreeuwen vloeken alles tegen hem. Zegt me begeleider uiteindelijk onderweg naar de fiets en de auto he ik geef je volkomen gelijk hoor maar volgende keer houd je een klein beetje in he.
Hoofd vol, over geprikkeld en wat al niet meer neej geweldig begin van mijn avondje weekend...
Ondanks de vele prikkels is het natuurlijk wel een afsluiting die bij deze week pastquote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:19 schreef Raggingbull het volgende:
Heerlijk denk je tis half 5 bijna klaar. Zit je op et toilet hoor je een alarm af gaan. Snel weg daar ga je kijken alle lichten uit en je komt de deur niet door. Maar wel alarm. Blijkt de hele fabriek afgesloten omdat iedereen al weg is naar personeelsuitje en ze het lab zijn "vergeten" te kijken of iedereen daar ook weg is. Zie je je collega's aan de andere kant van de gang ook vast zitten bij de deur. En ook niet naar kantoor kunnen om te bellen. Moet je wachten op de politie en de brandweer omdat er inbraak is. Ja heerlijk als ze ons gewoon vertellen van half 5 moet je weg zijn dan gaat de boel op slot en alarm erop.
Kortom alarm staat af te gaan ik kan niet weg en zit alleen opgesloten prikkel prikkel prikkel. Zegt me hoofd ja doei dit doe ik nie hoor succes ermee. Komt er eindelijk een chef kijken wtf er aan de hand is. Zegt ie jaja opschieten opschieten de bus gaat zo anders mis ik hem. En BOEM ikke flippe heb um voor alles en nog wat uitgescholden heb 5 minuten staan haten, schreeuwen vloeken alles tegen hem. Zegt me begeleider uiteindelijk onderweg naar de fiets en de auto he ik geef je volkomen gelijk hoor maar volgende keer houd je een klein beetje in he.
Hoofd vol, over geprikkeld en wat al niet meer neej geweldig begin van mijn avondje weekend...
Jawel... ik werk de weekenden ook gewoon maar dan om geld te verdienen haha. Dus kan nog een heleboel gebeuren. Ik werk als sous chef in een restaurant en gek genoeg loopt dat echt fantastisch.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:06 schreef kvd het volgende:
[..]
Ondanks de vele prikkels is het natuurlijk wel een afsluiting die bij deze week past
Slechter kan het nu niet meer worden lijkt me.
Had je meer geluk dan mij op stage haha! Genieten van het weekend? Tis me eindelijk gelukt negatieve energie om te buigen naar positief dus voel me wel happy... haha ja da is een zeldzaamheid voor mij, Dus vanavond wel weer lekker stappen!quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:33 schreef duracellkonijntje het volgende:
Zo, vandaag op stage gezeten tot 3 uur. Ik weet niet of het placebo is, of dat het echt werkt, maar dankzij het mediteren lijkt mijn spanningrens drastisch te zijn verhoogd. Ik sta nogsteeds scherp, alleen ik houd het zo veel langer vol en ik herstel veel sneller. Ik sta echt perplex. Wellicht was het puur emotie dat deze klachten veroorzaakte.
Twee week geleden heb ik al een EFT-sessie gedaan voor het boos zijn op mezelf, mezelf niet kunnen vergeven voor wat er is gebeurd. Sinds dat er uit was ging het al beter. Nouja, het gaat nu vrij lekker, alleen ik blijf het lekker rustig houden. Dit weekend heerlijk ontspannen en vanavond lekker filmpie (Star Wars, ja ik vind dat leuk).
Het meisje van vorige week heb ik nu eindelijk ook veel contact mee. Weet nog steeds niet wat ik precies wil, maar ik zie wel.
Hoe gaat het met jullie? Kunnen jullie nog een beetje van het weekend gaan genieten?
Nice man, hoe heb je dat gedaan?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:16 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Had je meer geluk dan mij op stage haha! Genieten van het weekend? Tis me eindelijk gelukt negatieve energie om te buigen naar positief dus voel me wel happy... haha ja da is een zeldzaamheid voor mij, Dus vanavond wel weer lekker stappen!
Ja dat is natuurlijk wel zo, maar heb op het moment zo veel shit dat hetgeen waarvoor ik het deed liever toch even wegstop..quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:04 schreef zomertje het volgende:
[..]
Alles wegstoppen is ook niet altijd een oplossing is mijn ervaring.
[..]
Goed zo jong!quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:16 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Had je meer geluk dan mij op stage haha! Genieten van het weekend? Tis me eindelijk gelukt negatieve energie om te buigen naar positief dus voel me wel happy... haha ja da is een zeldzaamheid voor mij, Dus vanavond wel weer lekker stappen!
Later kan altijd nog, dat heb ik zelf ook nog in mn hoofdquote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:44 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk wel zo, maar heb op het moment zo veel shit dat hetgeen waarvoor ik het deed liever toch even wegstop..
Weet alleen niet of dat mijn methode gaat worden..quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:55 schreef zomertje het volgende:
[..]
Later kan altijd nog, dat heb ik zelf ook nog in mn hoofd
Hier lekker t gedoe van mn werk er uit getoeterd bij de orkestrepetitie
Heerlijke uitlaatklep ja, een baritonsax en een jazzy stukquote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:40 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Weet alleen niet of dat mijn methode gaat worden..
En lijkt me lekker ja, het van je af toeteren
En niet beroerd?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 11:18 schreef Raggingbull het volgende:
AAAh... na een avondje stappen altijd heerlijk opgeladen alle stress etc. eruit gezopen en gefeest haha. Kan er hopelijk weer een weekje tegenaan ookal was het een hele bizarre nacht.
Same here. Al vanaf 8 uur wakker. Geen idee waar ik zin in heb.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:18 schreef CherryLips het volgende:
Ik moet mezelf weer leren entertainen. Lig nog in bed en het schijnt juist zulk mooi weer te zijn.
Same herequote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:18 schreef CherryLips het volgende:
Ik moet mezelf weer leren entertainen. Lig nog in bed en het schijnt juist zulk mooi weer te zijn.
Oh wilde dat ik dat kon. Stomme mooie (t-shirt)weer en ik heb uitslag, zou het liefst in burka gaanquote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:18 schreef CherryLips het volgende:
Ja jammer is dat toch he?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:38 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben tien kilo aangekomen, m'n t shirts passen niet meerm'n zus is aan het werk en m'n ouders die me de laatste tijd steeds op sleeptouw nemen zijn een weekendje weg. En ik moet het bed verschonen en de was doen en de douche schoonmaken want die is goor.
En dan vraag ik me af wat ik vorig jaar deed op zaterdag, voordat ik me zo klote ging voelen. En dan besef ik dat ik dan ook niet veel deed, maar ik deed het wel met plezier. En dan haalde ik een lekker broodje tussen de middag en ging ik op het balkon zitten lezen, maar ook daar heb ik nu geen behoefte aan.
Zo herkenbaar dit.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:38 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben tien kilo aangekomen, m'n t shirts passen niet meerm'n zus is aan het werk en m'n ouders die me de laatste tijd steeds op sleeptouw nemen zijn een weekendje weg. En ik moet het bed verschonen en de was doen en de douche schoonmaken want die is goor.
En dan vraag ik me af wat ik vorig jaar deed op zaterdag, voordat ik me zo klote ging voelen. En dan besef ik dat ik dan ook niet veel deed, maar ik deed het wel met plezier. En dan haalde ik een lekker broodje tussen de middag en ging ik op het balkon zitten lezen, maar ook daar heb ik nu geen behoefte aan.
Wat ik nu in zo'n situatie probeer, is me er op dat moment bij neer te leggen dat het zo is en dat het geen nut heeft mezelf daar zo onder druk te zetten, dat maakt het (bij mij iig) meestal alleen nog maar erger. En als ik mezelf dan toch dwing naar buiten te gaan, dan kan ik meestal ook niet van genieten, dus waarom zou ik het dan doen? Maar goed, aan de andere kant is het soms juist weer goed wel iets tegen je zin te doen. Ik merk dat ik het lastig vind in te schatten wanneer het goed voor me is iets juist niet te gaan doen of juist wel... Erg lastig en ook vervelend.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:03 schreef Cue_ het volgende:
Idd herkenbaar allemaal.
Vind het gewoon irritant, want je wil wel (dat stomme genieten van de zon enzo) maar je hebt er ook gewoon geen zin in. Zo'n hele leuke (not) vicieuze cirkel waarin je dan terecht komt. Schiet niet echt op.
Ik leg me er ook wel bij neer, tis nu eenmaal zo en heeft geen zin om me daar weer extra druk over te maken. Dus zijn maar tijdelijk gedachten.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:07 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Wat ik nu in zo'n situatie probeer, is me er op dat moment bij neer te leggen dat het zo is en dat het geen nut heeft mezelf daar zo onder druk te zetten, dat maakt het (bij mij iig) meestal alleen nog maar erger. En als ik mezelf dan toch dwing naar buiten te gaan, dan kan ik meestal ook niet van genieten, dus waarom zou ik het dan doen? Maar goed, aan de andere kant is het soms juist weer goed wel iets tegen je zin te doen. Ik merk dat ik het lastig vind in te schatten wanneer het goed voor me is iets juist niet te gaan doen of juist wel... Erg lastig en ook vervelend.
Ach een tijdje geleden kwam ik pas rond 4 uur met veel moeite uit mijn bed. Nu een week aan de AD en ik slaap echt super goed. Verder merk ik nog niet echt veel behalve de bijwerkingen. (Die gelukkig een stuk minder zijn geworden) Al kan ik wel heel moeilijk plassen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:31 schreef kvd het volgende:
Hoei, dan lig ik voor op jullie. Heb de douche al weten te bereiken en in de kleren. Zo de boodschappen, voorbereiding voor het eten en dan tv aan en niks doen. Van het weer geniet ik binnen achter het raam
Neej nooit eigenlijks. Zoiets als een kater ken ik niet echt nooit hoofdpijn en "ziek" de dag na het stappen. Wel wat vermoeider en kan moeilijk me bed uit komen. En de dag starten duurt langer dan normaal marja dat is eigenlijks alles. Ik sta zo om 3 uur gewoon weer te werken alsof er niks aan de hand is hoor haha.quote:
Moet niet ik beveel alleen aan om er van te genieten haha! Zou beetje omgekeerde wereld zijn als ik jullie verplicht vrolijk te zijn vanwege het weer vind je niet?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:30 schreef Cue_ het volgende:
Ik word altijd instant chagrijnig als mensen beginnen over dat het zo mooi weer is dus dat je wel vrolijk zou MOETEN zijn![]()
Het was ook niet rechtstreeks naar jou toe. Maar bijna alle posts die ik lees op fok vandaag bevatten allemaal het mooie weer en dat iedereen daar vrolijk door is, of vrolijker van zou 'moeten' wordenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:32 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Moet niet ik beveel alleen aan om er van te genieten haha! Zou beetje omgekeerde wereld zijn als ik jullie verplicht vrolijk te zijn vanwege het weer vind je niet?
Neej snapte ik maar omdat ik het er ook over had voelde ik me wel eventjes aangesproken zodoende haha.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:34 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het was ook niet rechtstreeks naar jou toe. Maar bijna alle posts die ik lees op fok vandaag bevatten allemaal het mooie weer en dat iedereen daar vrolijk door is, of vrolijker van zou 'moeten' worden
Het was voor mij deze keer een vroegertje. Het was nodig ivm eten wat een tijdje op moet staan. Lig inmiddels al weer op de bank onder een dekbed, pyjamabroek weer aan, niks te doen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:43 schreef Mistico het volgende:
[..]
Ach een tijdje geleden kwam ik pas rond 4 uur met veel moeite uit mijn bed. Nu een week aan de AD en ik slaap echt super goed. Verder merk ik nog niet echt veel behalve de bijwerkingen. (Die gelukkig een stuk minder zijn geworden) Al kan ik wel heel moeilijk plassen.
Pfffff, +1quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:30 schreef Cue_ het volgende:
Ik word altijd instant chagrijnig als mensen beginnen over dat het zo mooi weer is dus dat je wel vrolijk zou MOETEN zijn![]()
Ben wel twee keer even minuutje buiten geweest. Moet eig nog boodcshappen doen, maar geen zin om te douchen, om te kleden, fatsoeneren etcquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:23 schreef CherryLips het volgende:
Heb even buiten gezeten, boodschappen gedaan. Voel me wel iets beter, maar nu is de zon van het balkon en zit ik weer binnen en begin ik weer opnieuw.
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:21 schreef Raggingbull het volgende:
Ey jongens kop op allemaal.
-knip-
Kortom jongens enjoy the sun today! Het leven is te kort om depressief te blijven!
Wiewat?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:30 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ben wel twee keer even minuutje buiten geweest. Moet eig nog boodcshappen doen, maar geen zin om te douchen, om te kleden, fatsoeneren etc![]()
En ben ook bang voor het effect dat jij hebt nu. Het is allemaal zo doelloos.
Ik heb me niet gedouchtquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:30 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ben wel twee keer even minuutje buiten geweest. Moet eig nog boodcshappen doen, maar geen zin om te douchen, om te kleden, fatsoeneren etc![]()
En ben ook bang voor het effect dat jij hebt nu. Het is allemaal zo doelloos.
Eten, wijntje, tv?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb me niet gedouchtHeb nog wel lekker de balkondeur open, hoor mensen op terrasjes, fluitende vogels, frisse lucht. Maar goed, zo is het weer donker en wat zal ik dan eens gaan doen vanavond.
Eensquote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:30 schreef Cue_ het volgende:
Mannen willen aandacht van vrouwen en vrouwen van mannen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik krijg ook kippenvel van die opgetutte wezens tijdens het stappen. Ik snap niks van die uitgaansscene. Keihard lam zuipen, iemand voor zijn bek rammen en uit de kroeg worden gegooid. Of letterlijk ieder meisje proberen te zoenen in de hoop dat er eentje meewerkt. Ik snap dat oprecht niet
. Ik ben daar veel te nuchter voor
Precies. Het zonnetje komt een keertje door en het halve land gaat naar het strand, aan de BBQ of naar de Efteling. Nederlandquote:Op zaterdag 29 maart 2014 14:30 schreef Cue_ het volgende:
Relaties en "aandacht" is overrated. Je kunt er in deze maatschappij zelfs voor betalen.quote:[img]http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/t vimg] Op zaterdag 29 maart 2014 18:12 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Mannen willen aandacht van vrouwen en vrouwen van mannen.
Jouw visie dat betalen diezelfde voldoening geeft klopt niet.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Relaties en "aandacht" is overrated. Je kunt er in deze maatschappij zelfs voor betalen.
Nederland, is het echt zo erg? Zoveel krijg ik er niet van mee.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:21 schreef Mistico het volgende:
[..]
Precies. Het zonnetje komt een keertje door en het halve land gaat naar het strand, aan de BBQ of naar de Efteling. Nederland
Wat ik bedoel is dat aandacht krijgen geen "kunst" is, elke Jan Nederland kan dat krijgen. Uitzonderingen nagelaten. Maar ik zie zelfs vreemde eenlingen in de kroeg aandacht krijgen van dames. En dan heb ik het ook over simpele kroegjes in Amsterdam/Utrecht.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:40 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Jouw visie dat betalen diezelfde voldoening geeft klopt niet.
Daarnaast, overrated omdat je ervoor kunt betalen? Wordt het daar minder van? (ja, maar als ik jouw gedachten volg dan ''nee'')
Geen idee. Ik zag alleen dat de snelwegen vol stonden.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nederland, is het echt zo erg? Zoveel krijg ik er niet van mee.
Bij mij vooral alleen zijn. Aangezien ik wel weet dat ik een paar goede vrienden heb.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:46 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat zien de mensen overigens hier als "eenzaam"? Alleen zijn of het gevoel hebben dat er niemand voor je is?
Ik heb het gevoel dat er vanuit de Nederlandse vrouw 0.0% interesse is in mij. Maar allicht zie ik het niet omdat ik daar niet open voor sta. Ik heb in ieder geval nooit ge-date met vrouw uit Nederland. Alleen relaties gehad met buitenlandse meisjes.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat aandacht krijgen geen "kunst" is, elke Jan Nederland kan dat krijgen. Uitzonderingen nagelaten. Maar ik zie zelfs vreemde eenlingen in de kroeg aandacht krijgen van dames. En dan heb ik het ook over simpele kroegjes in Amsterdam/Utrecht.
Ik vind het fijn om alleen te zijn. Dus eenzaam voel ik me eigenlijk nooit. Ik heb vrienden waar ik mee af kan spreken, maar een vriendengroep heb ik niet.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:46 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat zien de mensen overigens hier als "eenzaam"? Alleen zijn of het gevoel hebben dat er niemand voor je is?
Tis iets wat mensen altijd wel willen krijgenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat aandacht krijgen geen "kunst" is, elke Jan Nederland kan dat krijgen. Uitzonderingen nagelaten. Maar ik zie zelfs vreemde eenlingen in de kroeg aandacht krijgen van dames. En dan heb ik het ook over simpele kroegjes in Amsterdam/Utrecht.
Bij mij overduidelijk het tweede.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:46 schreef sitting_elfling het volgende:
Het eerste. Ik vond het eerst totaal niet erg om altijd alleen te zijn, thuis te werken. Er gingen dagen voorbij dat ik niemand sprak. Geen probleem. Maar nu vind ik het vreselijk maar aan de andere kant heb ik ook geen zin om met een vriendin af te spreken omdat ik totaal niet in de stemming ben.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:46 schreef sitting_elfling het volgende:
Meestal het laatste.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:46 schreef sitting_elfling het volgende:
Ja, de strijd in mn hoofd die ik niet kan uitleggen... dat maakt eenzaam. Het rommelt wel een beetje vandaag, maar het down zijn van van de week is wel weg gelukkig. Vanavond op tijd slapen want morgen mag ik een concertje gevenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 19:35 schreef kvd het volgende:
[..]
Meestal het laatste.
Maar wel eenzaam als in alleen in deze strijd.
Mix van beide, maar vooral de laatste.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:46 schreef sitting_elfling het volgende:
Tenzij ze gay zijnquote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:12 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Mannen willen aandacht van vrouwen en vrouwen van mannen.
Waarom ga je dan naar de kroegquote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik krijg ook kippenvel van die opgetutte wezens tijdens het stappen. Ik snap niks van die uitgaansscene. Keihard lam zuipen, iemand voor zijn bek rammen en uit de kroeg worden gegooid. Of letterlijk ieder meisje proberen te zoenen in de hoop dat er eentje meewerkt. Ik snap dat oprecht niet
. Ik ben daar veel te nuchter voor
Tjah ik weet nie, ik hoop wel eens iemand tegen te komen die wat meer bij mij teweegbrengtquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:15 schreef Elvi het volgende:
[..]
Tenzij ze gay zijn
Maar eerlijk gezegd wil ik alleen aandacht van de mensen om wie ik geef. De rest kan me echt gestolen worden. Ik hoef echt geen aandacht van elke vent die ik tegenkom hoor. Alsjeblieft zeg ik wil gewoon in mn huispak naar de Lidl
Oh ik ook wel hoor...Maar ik ben er niet 24/7 mee bezigquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tjah ik weet nie, ik hoop wel eens iemand tegen te komen die wat meer bij mij teweegbrengt
Ik heb die van mij daar gevondenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:15 schreef Elvi het volgende:
[..]
Tenzij ze gay zijn
Maar eerlijk gezegd wil ik alleen aandacht van de mensen om wie ik geef. De rest kan me echt gestolen worden. Ik hoef echt geen aandacht van elke vent die ik tegenkom hoor. Alsjeblieft zeg ik wil gewoon in mn huispak naar de Lidl
[..]
Waarom ga je dan naar de kroeg
Ik hou er ook niet van en ik ga er dus vanuit dat ik de liefde van mn leven ook niet in de kroeg ga tegenkomen. Omdat daar nu eenmaal niet mijn interesse ligt en niet mijn types rondlopen. Straks zit ik met een brullende dronken voetbalfan opgescheeptMet gel-stekeltjes. Die Giovanni heet *de horror*.
Voetbalfans die ook graag in de kroeg zitten kunnen verder best normaal zijnquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:15 schreef Elvi het volgende:
[..]
Tenzij ze gay zijn
[..]
Waarom ga je dan naar de kroeg
Ik hou er ook niet van en ik ga er dus vanuit dat ik de liefde van mn leven ook niet in de kroeg ga tegenkomen. Omdat daar nu eenmaal niet mijn interesse ligt en niet mijn types rondlopen. Straks zit ik met een brullende dronken voetbalfan opgescheeptMet gel-stekeltjes. Die Giovanni heet *de horror*.
Dat heb ik ook zeker niet, ik heb alleen wel vaak dat ik het erg graag wil en mijn kop erover breek waarom ik niemand tegenkomquote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:27 schreef Elvi het volgende:
ga niet elke dag de deur uit met het idee "nu ga ik HEM tegenkomen!". Lijkt me erg vermoeiend.
Vraag eens naar dat pak pannenkoekenbeslag in zijn mantje.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:31 schreef CherryLips het volgende:
Ik zou weleens gewoon willen flirten met een of andere gozer bij de supermarkt ofzo. Of in de trein. Ik weet niet eens hoe je moet flirtenmaar alle kerels zijn al bezet en als er iemand naar me kijkt denk ik dat er iets op m'n gezicht zit.
Yup weet ik... marja ik probeer het mezelf dan ergens ook wel veel voor te houden? Of wou je nou zeggen dat niemand hier zoiets tegen zichzelf zegt?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:39 schreef Elvi het volgende:
[..]![]()
Really?
Nou weet ik meteen weer wat ik tegen jou moet zeggen als je 8 posts in een half uur hier maakt.
Wat mij betreft welkomquote:Op zondag 30 maart 2014 00:30 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Yup weet ik... marja ik probeer het mezelf dan ergens ook wel veel voor te houden? Of wou je nou zeggen dat niemand hier zoiets tegen zichzelf zegt?
Man ik krop al jaren alles op en dit hier is voor mij echt een plek geworden waar ik alle shit kan delen. Laat mij die 8 post per uur maken als ik daar gelukkig van word? Ik verplicht je niet ze te lezen. Als je me vervelend vind zeg het dan gewoon dan zoek ik wel een ander plekkie op. Ben hier nooit gekomen met de intentie andere mensen te vervelen of boos te maken. Ben hier gekomen omdat deze plek wel goed voelde mijn shit te vertellen.
En nou mag je best weten dat ik na mijn eerste fatsoenlijke "bekentenis" hier uberhaupt geen zelf pijniging meer gedaan heb. En dat shit hier posten mij helpt. Omdat dit de enige plek is op deze hele fucking aardkloot waar ik mij veilig, begrepen en gerespecteerd voel om wie ik ben om dat te doen!
Een vlugge blik en korte glimlach kan al voldoende zijn. Als vrouw heb je het toch iets makkelijker, omdat mannen me vaak iets 'toegankelijker' lijken voor flirten dan vrouwen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:31 schreef CherryLips het volgende:
Ik zou weleens gewoon willen flirten met een of andere gozer bij de supermarkt ofzo. Of in de trein. Ik weet niet eens hoe je moet flirtenmaar alle kerels zijn al bezet en als er iemand naar me kijkt denk ik dat er iets op m'n gezicht zit.
Ik herken hier wel veel in. Je hebt het idee dat je stilstaat, iedereen haalt je in, links, rechts, en je voelt je wat ellendig. Je hebt net niet die baan die anderen wel hebben en je bent evt. nog single of zit niet lekker in een relatie die je evt. wil verbreken. Gooi dan er nog bij dat anderen evt. meer verdienen, meer financiele mogelijkheden hebben terwijl je zelf afhankelijk zou kunnen zijn van je ouders en 1+1 = 2 en je voelt je ellendig.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 19:32 schreef CherryLips het volgende:
En ik ben echt een jaloers kreng hoor, nu met dat mooie weer ook. Iedereen gaat leuke dingen doen, eropuit, en ik zit alleen thuis. Onderneem dan wat, denk ik. Maar wat? Ik heb geen geld om ergens naartoe te gaan, en ik ben dus niet in de stemming om met een vriendin op stap te gaan. En m'n vrienden zijn allemaal verder gegaan met hun levens en ik niet. Ze hebben een relatie, ze zijn elk weekend bezig met hun sport en hebben dus vaak training of een wedstrijd op zaterdag, ze hebben al het een en ander afgesproken.
Zielig wijf, denk ik dan van mezelf. Schop onder de kont nodig.
Maar dan kom je er toch sterker uit?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 19:35 schreef kvd het volgende:
[..]
Meestal het laatste.
Maar wel eenzaam als in alleen in deze strijd.
Ik denk dat het ook wel makkelijker is dat je weet wanneer je een sociale avond zou willen, je 1 telefoontje moet doen en je evt. met wat kameraden of andere gasten een pilsje zou kunnen pakken. Die drempel is niet hoog. Voor sommige hier (denk ik) is een uberhaupt een borrel op de zaterdag met vrienden al 'heel wat'.quote:Op zondag 30 maart 2014 12:34 schreef Gray het volgende:
Zelf heb ik heel weinig sociale omgang nodig; over het algemeen doe ik liever zonder. Alleen zijn laadt me op; met mezelf bevind ik me immer in goed gezelschap. Wanneer een vrije avond in het vooruitzicht ligt, dan kijk ik uit naar een 'date-avond met mezelf'. Een uitnodiging om uit te gaan of op familiebezoek te komen sla ik dan ook zonder enige spijt af. Tot onbegrip van anderen vaak.
Geheel zonder sociale interactie is het daarentegen ook weer niet voor mij, want op een gegeven moment gaat het kriebelen en lijk ik iemand nodig te hebben om mee te kunnen praten. Gelukkig zijn er verplichtingen als werk om dit verlangen te vervullen, plus dat ik altijd even m'n ouders, broertjes/zusje, en vrienden kan bellen. Al lijk ik aan digitaal contact ook al genoeg te hebben.
Ik zou wel eens willen zien hoe ik een langere periode alleen zijn zou ervaren. Een maand of drie, minimaal. Volgens mij moet je dan echt weer even inkomen met sociale gedragingen, zoals je weer even moet wennen om in het Engels te praten en denken wanneer je dat langere tijd niet hebt gedaan.
Wat mij irriteert is dat het soms lijkt alsof alleen jij hier mag spuien. Want als een ander het doet is het "relax, doe niet moeilijk, de zon schijnt". Je neemt een ander niet serieus tenzij het over je eigen problemen gaat.quote:Op zondag 30 maart 2014 00:30 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Yup weet ik... marja ik probeer het mezelf dan ergens ook wel veel voor te houden? Of wou je nou zeggen dat niemand hier zoiets tegen zichzelf zegt?
Man ik krop al jaren alles op en dit hier is voor mij echt een plek geworden waar ik alle shit kan delen. Laat mij die 8 post per uur maken als ik daar gelukkig van word? Ik verplicht je niet ze te lezen. Als je me vervelend vind zeg het dan gewoon dan zoek ik wel een ander plekkie op. Ben hier nooit gekomen met de intentie andere mensen te vervelen of boos te maken. Ben hier gekomen omdat deze plek wel goed voelde mijn shit te vertellen.
En nou mag je best weten dat ik na mijn eerste fatsoenlijke "bekentenis" hier uberhaupt geen zelf pijniging meer gedaan heb. En dat shit hier posten mij helpt. Omdat dit de enige plek is op deze hele fucking aardkloot waar ik mij veilig, begrepen en gerespecteerd voel om wie ik ben om dat te doen!
Ojee een voetbalfanquote:Op zaterdag 29 maart 2014 21:25 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Voetbalfans die ook graag in de kroeg zitten kunnen verder best normaal zijn
Je komt denk ik genoeg mensen tegenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:40 schreef kingtoppie het volgende:
Dat heb ik ook zeker niet, ik heb alleen wel vaak dat ik het erg graag wil en mijn kop erover breek waarom ik niemand tegenkom
Ik kan het gepush gewoon niet naast me neer leggenquote:Op zondag 30 maart 2014 13:08 schreef Murmeli het volgende:
Wbt het pushen om van het mooie weer te genieten: negeer het gepush.
Want daar wordt het alleen maar slechter van. Je kan dan beter binnen blijven en bijv tussen de middag even naar buiten voor de vitamine D en het verder weer laten zoals het is. Het wordt vast nog wel een keer mooi weer en misschien heb je er dan wel zin in.
-knip-
Ik heb het wel leuk dit weekend. Gisteren dikke kater, nu eigk nog steeds
Amsterdam was awesome. Meegedaan met de electric run, heb er zo van genoten. Zoveel lol heb ik echt al maanden niet gehad.
Volgens mij is mijn stemming eindelijk wat aan het verbeteren.
Straks ga ik ook nog ff hardlopen. Gisteravond tel ik niet als hardlopen. Het was maar 5 km en we hebben heel rustig aan gedaan. Ook wat gewandeld en stil gestaan. Lekkah!
Dus zo ff 12 km lopen. Yay!
Keej sorry dat is niet mijn bedoeling geweest. En heb nooit die intenties gehad. Mijn excuses! Maar goed maakt niet uit ik ben pleite succes.quote:Op zondag 30 maart 2014 14:35 schreef Elvi het volgende:
[..]
Wat mij irriteert is dat het soms lijkt alsof alleen jij hier mag spuien. Want als een ander het doet is het "relax, doe niet moeilijk, de zon schijnt". Je neemt een ander niet serieus tenzij het over je eigen problemen gaat.
Ik heb gewoon geen zin meer om mijn 'shit' hier te posten omdat het toch geen nut heeft. Of het valt weg in de stroom berichten van jou of je maakt een nietszeggende opmerking. Je bent niet de enige die alles opkropt of het moeilijk heeft. En opmerkingen als "de zon schijnt jeej iedereen moet vrolijk zijn" die maken bij mij een hele hoop woede los ja.
Yeah, dat is wel zo makkelijk. Zelf vind ik het minder fijn om van m'n planning af te wijken, zoals het vooruitzicht van een avondje alleen. Krijg ik dan een uitnodiging voor iets anders, dan wijk ik daar niet vanaf.quote:Op zondag 30 maart 2014 14:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook wel makkelijker is dat je weet wanneer je een sociale avond zou willen, je 1 telefoontje moet doen en je evt. met wat kameraden of andere gasten een pilsje zou kunnen pakken. Die drempel is niet hoog. Voor sommige hier (denk ik) is een uberhaupt een borrel op de zaterdag met vrienden al 'heel wat'.
Voor sommigen is het moeilijk zich in een ander te verplaatsen, zeker als ze zelf problemen hebben om zich mee te bezigen. Terwijl juist dat het mogelijk maakt een anders leed te begrijpen.quote:Op zondag 30 maart 2014 14:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Ach, je moet het ook niet allemaal te serieus nemen. In dit topic zitten nu eenmaal users die soms wat sneller een kut dag hebben ivg met een ander. Dan tolereren ze iets minder en als er dan een post tussen komt waar je denkt; "Omg bitch please, your problems aint shit compared to mine" heb je al snel een vuurtje. En de volgende dag is het weer koek en ei.
Geen idee of ik er sterker uitkom. Ben al een paar jaar bezig met de strijd, maar er is nog niks veranderd. Sterker nog, het is verslechterd.quote:Op zondag 30 maart 2014 14:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar dan kom je er toch sterker uit?
Ik vind dat juist altijd wel heel erg gezellig.quote:Op zondag 30 maart 2014 14:44 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ojee een voetbalfan![]()
![]()
Ik bedoelde meer het type wat elke dag met voetbal bezig isEK en WK kijk ik ook nog wel en vind ik wel leuk
Maar dat overdreven gedoe met schmink, wuppies, kratjes bier en een scherm in de straat hoeft voor mij niet
[..]
Je komt denk ik genoeg mensen tegenAlleen ik denk dat mensen na een tijdje een bepaald ideaalbeeld hebben van De Ware Liefde. Dat het liefde op het eerste gezicht moet zijn en meteen vertrouwd. Dat is niet altijd zo. Soms word je pas na een aantal dates verliefd. Maar als je die verliefde gevoelens al bij de eerste blik verwacht dan kom je denk ik van een koude kermis thuis
(ik weet niet of dat ook bij jou zo is maar het was even een filosofische gedachte die bij me binnen kwam)
[..]
Ik kan het gepush gewoon niet naast me neer leggenHet voelt gewoon als een aanval alsof ik er zelf voor kies om depressief te zijn
![]()
En jeetje wat actiefIs die electric run met die lichtjes enzo? Van de makers van "hardlopen met kleurig poeder"? (ik weet niet meer hoe dat event heette
![]()
)
Mbt het weer: ik kan me je gevoel wel voorstellen ja. Je weinig van andermans mening aantrekken is makkelijker gezegd dan gedaan, zeker als je je al kut voelt.quote:Op zondag 30 maart 2014 14:44 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ojee een voetbalfan![]()
![]()
Ik bedoelde meer het type wat elke dag met voetbal bezig isEK en WK kijk ik ook nog wel en vind ik wel leuk
Maar dat overdreven gedoe met schmink, wuppies, kratjes bier en een scherm in de straat hoeft voor mij niet
[..]
Je komt denk ik genoeg mensen tegenAlleen ik denk dat mensen na een tijdje een bepaald ideaalbeeld hebben van De Ware Liefde. Dat het liefde op het eerste gezicht moet zijn en meteen vertrouwd. Dat is niet altijd zo. Soms word je pas na een aantal dates verliefd. Maar als je die verliefde gevoelens al bij de eerste blik verwacht dan kom je denk ik van een koude kermis thuis
(ik weet niet of dat ook bij jou zo is maar het was even een filosofische gedachte die bij me binnen kwam)
[..]
Ik kan het gepush gewoon niet naast me neer leggenHet voelt gewoon als een aanval alsof ik er zelf voor kies om depressief te zijn
![]()
En jeetje wat actiefIs die electric run met die lichtjes enzo? Van de makers van "hardlopen met kleurig poeder"? (ik weet niet meer hoe dat event heette
![]()
)
Waarom zou je pleite zijn?quote:Op zondag 30 maart 2014 14:57 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Keej sorry dat is niet mijn bedoeling geweest. En heb nooit die intenties gehad. Mijn excuses! Maar goed maakt niet uit ik ben pleite succes.
Alleen zijn is inderdaad heerlijk, ik ben ook echt iemand die dat prima kan. Alleen is het wel zo dat ik na vijf avonden thuis zitten 's avonds wel echt even behoefte heb aan een relaxed dagje met vrienden. Nu die angst bij me wat meer naar de achtergrond treedt heb ik ook de energie, durf en het herstelvermogen er weer voor.quote:Op zondag 30 maart 2014 12:34 schreef Gray het volgende:
Zelf heb ik heel weinig sociale omgang nodig; over het algemeen doe ik liever zonder. Alleen zijn laadt me op; met mezelf bevind ik me immer in goed gezelschap. Wanneer een vrije avond in het vooruitzicht ligt, dan kijk ik uit naar een 'date-avond met mezelf'. Een uitnodiging om uit te gaan of op familiebezoek te komen sla ik dan ook zonder enige spijt af. Tot onbegrip van anderen vaak.
Geheel zonder sociale interactie is het daarentegen ook weer niet voor mij, want op een gegeven moment gaat het kriebelen en lijk ik iemand nodig te hebben om mee te kunnen praten. Gelukkig zijn er verplichtingen als werk om dit verlangen te vervullen, plus dat ik altijd even m'n ouders, broertjes/zusje, en vrienden kan bellen. Al lijk ik aan digitaal contact ook al genoeg te hebben.
Ik zou wel eens willen zien hoe ik een langere periode alleen zijn zou ervaren. Een maand of drie, minimaal. Volgens mij moet je dan echt weer even inkomen met sociale gedragingen, zoals je weer even moet wennen om in het Engels te praten en denken wanneer je dat langere tijd niet hebt gedaan.
Ik kan me oprecht niet meer herinneren wanneer ik wel ritme had in mijn leven. Is dat slecht?quote:Op zondag 30 maart 2014 17:00 schreef duracellkonijntje het volgende:
Gelukkig is er werk inderdaad. Ritme, een mens kan niet zonder!
Dat is wel iets waar je last van kan hebben lijkt me?quote:Op zondag 30 maart 2014 20:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik kan me oprecht niet meer herinneren wanneer ik wel ritme had in mijn leven. Is dat slecht?
Als jij je er goed bij voelt kan het zo slecht nog niet zijn.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik kan me oprecht niet meer herinneren wanneer ik wel ritme had in mijn leven. Is dat slecht?
Ik weet niet of ik me er goed of slecht bij moet voelen. Het is een gewoonte geworden en, het is er ingeslopen, en daar komt nog bij dat ik er vaak mee weg kom. Ook qua werk, sociale dingen of wat dan ook.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:12 schreef Gray het volgende:
[..]
Als jij je er goed bij voelt kan het zo slecht nog niet zijn.
Zo lang je je er goed bij voelt, prima toch? Een stabiel bioritme is echter altijd mooi meegenomen.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb nu meer ritme dan toen ik werktequote:Op zondag 30 maart 2014 17:00 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Alleen zijn is inderdaad heerlijk, ik ben ook echt iemand die dat prima kan. Alleen is het wel zo dat ik na vijf avonden thuis zitten 's avonds wel echt even behoefte heb aan een relaxed dagje met vrienden. Nu die angst bij me wat meer naar de achtergrond treedt heb ik ook de energie, durf en het herstelvermogen er weer voor.
Gelukkig is er werk inderdaad. Ritme, een mens kan niet zonder!
Als jij dat liever doet, vooral doen.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik me er goed of slecht bij moet voelen. Het is een gewoonte geworden en, het is er ingeslopen, en daar komt nog bij dat ik er vaak mee weg kom. Ook qua werk, sociale dingen of wat dan ook.
Ik weet niet of een ritme, bijv maandag - vrijdag 8 tot 5 werk, iets 'goeds' is? Ik doe liever iets op de bonnefooi. Er komt een gedachte binnen, en dat gaan we doen, ipv schematisch aan de slag gaan.
Een stabiel bioritme? Voor mij is dat slapen wanneer ik moe ben en wakker worden wanneer ik wakker wil worden. Ik heb ooit eens een poos op kantoor in Utrecht (die grote lelijke toren bij centraal) gewerkt voor een bank en iedereen in de groep was 09.00 tot 16.45 aan het werk. Ik kwam dan vaak pas rond 11'en aan en ging om 7 of 8 uur weg. Soms trek ik een nacht door, soms ga ik al om 16.00 slapen. Ik doe lichamelijk vooral waar ik me goed bij voel, maar extern (mentaal) voelt dat niet altijd goed aan. Die 2 werelden lopen niet synchroom hand in hand helaas en dat is bij mij vaak een groot probleem.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:20 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Zo lang je je er goed bij voelt, prima toch? Een stabiel bioritme is echter altijd mooi meegenomen.
Welke symptonen krijg je wanneer je minder regelmaat hebt? Minder rust in het hoofd? Overzicht kwijtraken?quote:Op zondag 30 maart 2014 20:36 schreef Gray het volgende:
[..]
Als jij dat liever doet, vooral doen.
Zelf heb ik wel baat bij een redelijk gestructureerd leven. Het helpt voor een kalme geest. Bovendien vermindert regelmaat m'n ADHD-symptomen.
Beide. Concentratie neemt af, en ben ontvankelijker voor teveel prikkels.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Welke symptonen krijg je wanneer je minder regelmaat hebt? Minder rust in het hoofd? Overzicht kwijtraken?
Waarom?quote:Op zondag 30 maart 2014 20:43 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens wil ik heel stiekum gewoon een normaal 8 tot 5 ritme :- (
Ik denk dat dit voor sommige mensen zonder meer waar is.quote:“The unhappy person resents it when you try to cheer him up, because that means he has to stop dwelling on himself and start paying attention to the universe. Unhappiness is the ultimate form of self-indulgence. When you’re unhappy, you get to pay a lot of attention to yourself. You get to take yourself oh so very seriously.”
— Tom Robbins
Bij mij werkt het goed om meer 'rekening' met mezelf te houden. En dat ook te mogen. Heb altijd teveel achter anderen aan gelopen.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:51 schreef Gray het volgende:
Even wat anders:
[..]
Ik denk dat dit voor sommige mensen zonder meer waar is.
Ik ook.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:51 schreef Gray het volgende:
Even wat anders:
[..]
Denk dat het eerder verkeerd is wat je met het resultaat van die aandacht doet; geef je het een slechte interpretatie, of laat je het geheel langs je heen gaan? Of, wat ook kan, maak je er iets positiefs van?quote:Op zondag 30 maart 2014 20:55 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik ook.
Heb er alleen wel 37 jaar over gedaan om dat patroon af te leren.
Ik denk ook dat het de verkeerde aandacht voor jezelf is trouwens. Ik kwam er vanaf door mezelf de juiste aandacht (en ook iets meer aandacht trouwens) te geven.
Dinsdag heb ik zomaar een afspraak met m'n studiebegeleider, maar dat is in de middag, dus 's avonds kan. Woensdag kan ik volgens mij de hele dag.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Gray, ik zit disndag en woensdaf middag in Adam, borrel? Of ben je aan het werk?
Nah, ik kom niet genoeg vrouwen tegen, laten we het daarop houdenquote:Op zondag 30 maart 2014 14:44 schreef Elvi het volgende:
Je komt denk ik genoeg mensen tegen Alleen ik denk dat mensen na een tijdje een bepaald ideaalbeeld hebben van De Ware Liefde. Dat het liefde op het eerste gezicht moet zijn en meteen vertrouwd. Dat is niet altijd zo. Soms word je pas na een aantal dates verliefd. Maar als je die verliefde gevoelens al bij de eerste blik verwacht dan kom je denk ik van een koude kermis thuis
(ik weet niet of dat ook bij jou zo is maar het was even een filosofische gedachte die bij me binnen kwam )
Mochten jullie bij A'dam Zuid afspreken na 5 uur.. Laat het dan maar wetenquote:Op zondag 30 maart 2014 20:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Gray, ik zit disndag en woensdaf middag in Adam, borrel? Of ben je aan het werk?
Kan het niet gewoon zijn dat je het nu wel zo'n beetje weet?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
EensZit ook na te genieten van een zware kater. Ik moet echt van alcohol afblijven. Er was een tijd dat ik het leuk vond om nachten door te halen in 4 verschillende kroegjes en ergens om 8 uur naar buiten te lopen. Maar ik voel me daar echt te oud voor. En ben nog niet eens 30:'). Na een zoveelste nacht kletsen met onbekenden over het leven begin ik dat nu ook wel zat te worden. Het lijkt ook wel of ik uit steeds minder dingen vreugde haal.
Het 2e. Ik vind het heerlijk om veel alleen te zijn en heb dat ook wel nodig.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:46 schreef sitting_elfling het volgende:
Eenzaam voor mij is: je alleen voelen zelfs in gezelschap.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:46 schreef sitting_elfling het volgende:
Vreemd, want ik herken me hierin helemaal niet. Nooit gedaan ook.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:51 schreef Gray het volgende:
Even wat anders:
[..]
Klopt, maar dat komt dan denk ik weer doordat je het (misschien onterechte) gevoel hebt dat die mensen er niet voor je zijnquote:Op zondag 30 maart 2014 23:09 schreef Gray het volgende:
[..]
Eenzaam voor mij is: je alleen voelen zelfs in gezelschap.
Dat ook ja, maar ook me alleen voelen met mijn gevoelens. Heb ook erg de neiging me naar binnen te keren.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:09 schreef Gray het volgende:
[..]
Eenzaam voor mij is: je alleen voelen zelfs in gezelschap.
Dat is helemaal niet vreemd. Tenminste, als je niet één van die "sommige mensen" bent.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Vreemd, want ik herken me hierin helemaal niet. Nooit gedaan ook.
Ja, maar als het om "sommige mensen" gaat, dan is die uitspraak verder ook niet zoveelzeggendquote:Op zondag 30 maart 2014 23:25 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet vreemd. Tenminste, als je niet één van die "sommige mensen" bent.
Er bestaan maar zeer weinig spreuken die voor iedereen geldtquote:Op zondag 30 maart 2014 23:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, maar als het om "sommige mensen" gaat, dan is die uitspraak verder ook niet zoveelzeggend
De spreuk die door Gray gequote was gaf een veralgemeniseerde opinie die ik totaal niet deel en ook niet herken, ging me ook meer daar omquote:Op zondag 30 maart 2014 23:29 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Er bestaan maar zeer weinig spreuken die voor iedereen geldt
Vind het ook een beetje denigrerende opmerking..quote:Op zondag 30 maart 2014 23:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
De spreuk die door Gray gequote was gaf een veralgemeniseerde opinie die ik totaal niet deel en ook niet herken, ging me ook meer daar om
Dan kun je net zo goed willekeurige posts van fok hier neerzetten, want ergens op een bepaalde manier voor iemand slaat het wel ergens op voor "sommige mensen" in bepaalde situaties op gezette tijdstippen afhankelijk van hoe de wind staat enzoquote:Op zondag 30 maart 2014 23:36 schreef Elvi het volgende:
Ja maar bij sommige mensen, in bepaalde situaties, afhankelijk van het referentiekader, bij een aantal culturen... Jeweets...
Ik denk dat dat ook is wat mij eraan stoort.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:38 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Vind het ook een beetje denigrerende opmerking..
Heb ik vast overheen gelezen, wat voor uitslag?quote:Op zondag 30 maart 2014 23:40 schreef missbehavin het volgende:
En aaargh ik word gek van de uitslag, word er nog onzekerder van dan normaal
Ik ben zó efficientquote:Op zondag 30 maart 2014 23:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed willekeurige posts van fok hier neerzetten, want ergens op een bepaalde manier voor iemand slaat het wel ergens op voor "sommige mensen" in bepaalde situaties op gezette tijdstippen afhankelijk van hoe de wind staat enzo
Maar goed, even terugkomend op mn andere vraag...iemand nog iets van Kuo vernomen?
[..]
Ik denk dat dat ook is wat mij eraan stoort.
Vaag hoe sommige mensen dingen in 1 zin kunnen verwoorden wat ik in 2 posts nog niet kan![]()
Ik geloof van de medicatie, op mijn rug, nek en hals. Voor mijn gevoel zie ik er uit als een soort melaatsequote:Op zondag 30 maart 2014 23:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Heb ik vast overheen gelezen, wat voor uitslag?
Oww, dat klinkt echt niet goed. Al mee naar de HA geweest?quote:Op zondag 30 maart 2014 23:43 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ik geloof van de medicatie, op mijn rug, nek en hals. Voor mijn gevoel zie ik er uit als een soort melaatseZo'n burka klinkt zo slecht nog niet...
Nee, ik kijk het nog wel even aan.. Merk nog steeds geen positief effect, mag ook wel eens opschietenquote:Op zondag 30 maart 2014 23:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Oww, dat klinkt echt niet goed. Al mee naar de HA geweest?
Voor wie het aangaat zegt het alles.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, maar als het om "sommige mensen" gaat, dan is die uitspraak verder ook niet zoveelzeggend
Het is gewoon een observatie. Eentje die ik bij mezelf ook wel eens heb opgedaan. Het is een vorm van zwelgen in zelfmedelijden. Soms vinden mensen het fijn om zich rot te voelen, hoe vreemd dat op het eerste gezicht ook lijkt. Voor ons mensen uit de klaagcultuur is dit niet onbekend.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:38 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Vind het ook een beetje denigrerende opmerking..
Ja ms ben ik wat overgevoelig..quote:Op maandag 31 maart 2014 00:10 schreef Gray het volgende:
[..]
Voor wie het aangaat zegt het alles.
[..]
Het is gewoon een observatie. Eentje die ik bij mezelf ook wel eens heb opgedaan. Het is een vorm van zwelgen in zelfmedelijden. Soms vinden mensen het fijn om zich rot te voelen, hoe vreemd dat op het eerste gezicht ook lijkt. Voor ons mensen uit de klaagcultuur is dit niet onbekend.
.. Het klopt ergens.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:10 schreef Gray het volgende:
ook wel eens heb opgedaan. Het is een vorm van zwelgen in zelfmedelijden. Soms vinden mensen het fijn om zich rot te voelen, hoe vreemd dat op het eerste gezicht ook lijkt. Voor ons mensen uit de klaagcultuur is dit niet onbekend.
Het zegt super veel, ook al wordt die op een lompe niet helemaal kloppende manier verteld.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jawel, maar ergens klopt alles wel, vandaar dat "nietzoveelzeggend" gedeelte
Bedoel je dan een specifiek persoon in dit topic?quote:
Ik kan me niet voorstellen dat mensen het echt fijn vinden om zich rot te voelen. Wat ik me wel kan voorstellen is dat het vertrouwd kan gaan voelen.quote:Het is gewoon een observatie. Eentje die ik bij mezelf ook wel eens heb opgedaan. Het is een vorm van zwelgen in zelfmedelijden. Soms vinden mensen het fijn om zich rot te voelen, hoe vreemd dat op het eerste gezicht ook lijkt. Voor ons mensen uit de klaagcultuur is dit niet onbekend.
Alleen herken ik het dus helemaal niet, ik ken het alleen van fok.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:17 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Het zegt super veel, ook al wordt die op een lompe niet helemaal kloppende manier verteld.
Oh, het is alles behalve rationeel om je rot te willen voelen. Maar niets zegt dat mensen rationele wezens zijn. Integendeel.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:15 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
.. Het klopt ergens.
Maar inderdaad missbehavin heeft gelijk, het wordt egoistisch gebracht en iedere simpele ziel snapt wel dat depressie niet bepaald een rationele keuze is.
Je kunt het je niet voorstellen maar toch, depressie is verslavend.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:18 schreef Elvi het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat mensen het echt fijn vinden om zich rot te voelen. Wat ik me wel kan voorstellen is dat het vertrouwd kan gaan voelen.
Wat zijn mensen dan voor wezens?quote:Op maandag 31 maart 2014 00:21 schreef Gray het volgende:
[..]
Oh, het is alles behalve rationeel om je rot te willen voelen. Maar niets zegt dat mensen rationele wezens zijn. Integendeel.
Nou ben ik toch wel benieuwd waarom je daar in godsnaam voor zou willen kiezen?quote:Op maandag 31 maart 2014 00:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je kunt het je niet voorstellen maar toch, depressie is verslavend.
Als ik even wat minder in mijn vel zit heb ik de keuze om daarin mee te gaan, als je goed depressief bent vervaagd die ''keuze'' de overtuiging dat het terecht is dat je je zo voelt eventueel maken dat je nog een excuus hebt ook om je helemaal klote te voelen. (kuoloma)
Als ze zich aangesproken voelen, dan spreekt dat voor zich.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:18 schreef Elvi het volgende:
[..]
Bedoel je dan een specifiek persoon in dit topic?
Daar zijn zat voorbeelden van te vinden. Simpele dingen al, als enge films, achtbanen, drama tv. Bizar toch, dat we afgrijzen, angst en verdriet als entertainment zien? Als we het in andere plaatsen doen, waarom niet in onszelf?quote:Ik kan me niet voorstellen dat mensen het echt fijn vinden om zich rot te voelen. Wat ik me wel kan voorstellen is dat het vertrouwd kan gaan voelen.
Gaat automatisch.. Als je je volledig identificeert met je ego en dus je gedachten dan ga je daar bijna automatisch in mee.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:23 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nou ben ik toch wel benieuwd waarom je daar in godsnaam voor zou willen kiezen?
Maar als het automatisch gaat, dan is het toch geen keus?quote:Op maandag 31 maart 2014 00:26 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Gaat automatisch.. Als je je volledig identificeert met je ego en dus je gedachten dan ga je daar bijna automatisch in mee.
Je kunt je gedachtes redelijk stilzetten, gewoon diezelfde techniek als mediteren.
Enge films en achtbanen zijn denk ik meer om de adrenlinekick. En drama tv is denk ik om anderen te zien die het nog slechter hebben?quote:Op maandag 31 maart 2014 00:25 schreef Gray het volgende:
[..]
Als ze zich aangesproken voelen, dan spreekt dat voor zich.
[..]
Daar zijn zat voorbeelden van te vinden. Simpele dingen al, als enge films, achtbanen, drama tv. Bizar toch, dat we afgrijzen, angst en verdriet als entertainment zien? Als we het in andere plaatsen doen, waarom niet in onszelf?
Zoals het automatisch gaat om een vrouw te zoenen als ''het moment'' er is, zo gaat het automatisch bij een depressieveling om zich kut te voelen als ''het moment'' er is.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar als het automatisch gaat, dan is het toch geen keus?
Maar dan kies je ervoor om met de flow mee te gaan...dus wel een keus.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:29 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Zoals het automatisch gaat om een vrouw te zoenen als ''het moment'' er is, zo gaat het automatisch bij een depressieveling om zich kut te voelen als ''het moment'' er is.
Dat betekent niet dat je niet de keuze hebt om niet te zoenen.
Je volgt alleen de stroming van het leven.. Als jouw hersens zijn gestructureerd op nare gevoelens dan gaat de stroming naar het negatieve toe.
Hmm... ik weet niet of het verslavend vind. Ik kan het me echt niet voorstellen.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je kunt het je niet voorstellen maar toch, depressie is verslavend.
Als ik even wat minder in mijn vel zit heb ik de keuze om daarin mee te gaan, als je goed depressief bent vervaagd die ''keuze'' de overtuiging dat het terecht is dat je je zo voelt eventueel maken dat je nog een excuus hebt ook om je helemaal klote te voelen. (kuoloma)
Het zijn dan ook voorbeelden van situaties die we normaal gesproken als rot ervaren.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:28 schreef Elvi het volgende:
[..]
Enge films en achtbanen zijn denk ik meer om de adrenlinekick. En drama tv is denk ik om anderen te zien die het nog slechter hebben?
Ik vind dat toch andere situaties dan een depressie.
Overigens hou ik niet zo van enge films, achtbanen en drama tv maar heb toch een depressie
Met de flow meegaan is geen bewuste keuze, dat gaat ''natuurlijk''quote:Op maandag 31 maart 2014 00:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar dan kies je ervoor om met de flow mee te gaan...dus wel een keus.
...maar jouw keus om met de flow mee te gaan met de depressie...tsja, ik heb er altijd tegen gevochten en zelfs dan nog kwam ik er maar niet uit.
KT, waarom vecht je niet?
Tolle zei het wel mooi: de stroom van de gedachten sleurt je makkelijk mee. De impact is groot en voor je het beseft ga je erin mee.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:32 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Met de flow meegaan is geen bewuste keuze, dat gaat ''natuurlijk''
Helemaal als jij je puur identificeert met je gedachtes dan zie je die gedachtes namelijk gewoon als waarheid terwijl dat eigenlijk maar gewoon je zieke brein is.
Oh dat is één vanmijn grootste problemen, mijn gedachten als waarheid..quote:Op maandag 31 maart 2014 00:32 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Helemaal als jij je puur identificeert met je gedachtes dan zie je die gedachtes namelijk gewoon als waarheid terwijl dat eigenlijk maar gewoon je zieke brein is.
Voor mij is het natuurlijk om eerst na te denken en daarna pas te beslissen of ik met de flow mee wil gaan of niet.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:32 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon er niet tegen vechten, het ''prima'' vinden dat het er is.. En het van je af laten glijden en er niet in wegzinken?quote:Op maandag 31 maart 2014 00:32 schreef Elvi het volgende:
Maar soms kan het inderdaad een keuze zijn... Of je vecht ertegen door jezelf te dwingen iets anders te doen of je gaat erin mee en geeft toe aan het slecht voelen. Ik kan me alleen niet zo goed voor de geest halen of ik dat ook met depressieve periodes doe. Wel dat ik het met zelfbeschadiging had: ga ik mee in de drang of ga ik ertegen vechten. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om ertegen te vechten maar zeker in het begin gaf ik heel snel op.
quote:Op maandag 31 maart 2014 00:34 schreef Gray het volgende:
[..]
Tolle zei het wel mooi: de stroom van de gedachten sleurt je makkelijk mee. De impact is groot en voor je het beseft ga je erin mee.
quote:Op maandag 31 maart 2014 00:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat zijn mensen dan voor wezens?
Dat is iets waar velen van ons onder lijden. Maar zelfs al is een gedachte waar, het is slechts een vorm van de realiteit, die veel verder gaat dan dat. Voorbeeld is niet kunnen genieten van de zon, omdat je in een depressieve vorm van beleving zit.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:34 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Oh dat is één vanmijn grootste problemen, mijn gedachten als waarheid..
I know, er is geen paranoide bij me vastgesteldquote:Op maandag 31 maart 2014 00:32 schreef Gray het volgende:
[..]
Het zijn dan ook voorbeelden van situaties die we normaal gesproken als rot ervaren.
Overigens gaat niet alles wat ik zeg om jou.
Ik krijg knuffel neigingen.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:34 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Oh dat is één vanmijn grootste problemen, mijn gedachten als waarheid..
Alles wat je maar kan bedenken, en alles dat je niet kan bedenken. Je kan het zo gek niet bedenken of iemand doet of deed het wel. Kan je het bedenken, dan heeft waarschijnlijk iemand het al gedaan.quote:
Als jij zit te fokken denk jij dan bij ieder bericht bewust na ''wat zal ik zeggen'' of gaat dat al automatisch? Ik sta er niet echt bij stil (ja nu wel) en dat gaat dus ook automatisch.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Voor mij is het natuurlijk om eerst na te denken en daarna pas te beslissen of ik met de flow mee wil gaan of niet.
Das vast ook een belangrijke reden waarom dingen zoals versieren niet zo voor mij weggelegd zijn![]()
Maar daar hoort rationaliteit toch net zo goed bij?quote:Op maandag 31 maart 2014 00:38 schreef Gray het volgende:
[..]
Alles wat je maar kan bedenken, en alles dat je niet kan bedenken. Je kan het zo gek niet bedenken of iemand doet of deed het wel. Kan je het bedenken, dan heeft waarschijnlijk iemand het al gedaan.
Oef dat werkt niet met zelfbeschadiging... Dat is echt een gevecht zonder eindequote:Op maandag 31 maart 2014 00:36 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon er niet tegen vechten, het ''prima'' vinden dat het er is.. En het van je af laten glijden en er niet in wegzinken?
Ja dat is moeilijk maar probeer eens te mediteren, dat geeft over dat weglijden meer controle.
Ik tik het bericht, normaal gesproken lees ik het daarna nog even vluchtig door en dan druk ik op "Invoeren", zoietsquote:Op maandag 31 maart 2014 00:38 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als jij zit te fokken denk jij dan bij ieder bericht bewust na ''wat zal ik zeggen'' of gaat dat al automatisch? Ik sta er niet echt bij stil (ja nu wel) en dat gaat dus ook automatisch.
quote:
Deed ik dat maar wat vakerquote:Op maandag 31 maart 2014 00:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik tik het bericht, normaal gesproken lees ik het daarna nog even vluchtig door en dan druk ik op "Invoeren", zoiets
Maar wat heeft dit met automatisch met je depressie meegaan te maken?
Dat is ook mijn startpunt; mijn ervaring hierin, mijn referentiekader.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:37 schreef Elvi het volgende:
[..]
I know, er is geen paranoide bij me vastgesteldMaar ik praat even vanuit mezelf omdat dat mijn referentiekader is en ik het voor mezelf dan helder kan krijgen. Want ik vind het op zich een interessante discussie en ik probeer het te plaatsen in mn eigen situatie
Ik heb geen enkele reden om dat te doen.quote:Maar als de quote bedoeld was om iemand zich aangesproken te laten voelen dan vind ik het flauw om dat in dit topic te doen waar de meesten al niet lekker in hun vel zitten en instabiel zijn. Dan voel je je al snel aangesproken ongeacht of het bij je van toepassing is of niet. (beetje zoals je schuldig voelen als je een politiewagen ziet, ondanks dat je niks gedaan hebt)
Een discussie niet eens, meer een illustratie van wat ook in mensen kan spelen die lijden aan depressie en angst. Verkenning van wat ik doormaakte hielp mij het probleem te verkennen, en daarmee een oplossing te openbaren. Die kwam plotseling, maar niet uit het niets. Die kan ik ook niet even in een zinnete plaatsen, zelfs niet voor mezelf. Het 'gebeurde plots'.quote:Maar goed als dat niet je doel was en je wilde gewoon een discussie op gang brengen dan is er niks aan de hand
Vrees niet, ik heb enge uitslag, dan is die neiging snel wegquote:
Gray, wat denk jij?quote:Op maandag 31 maart 2014 00:39 schreef Elvi het volgende:
[..]
Oef dat werkt niet met zelfbeschadiging... Dat is echt een gevecht zonder eindeDat is namelijk echt heel verslavend en ik denk dat je er net zoals met alcoholisme er nooit 100% vanaf komt en altijd die drang zal hebben.
Zeker. Maar ik zou een mens daarom niet bestempelen als rationeel zijnde. Dat is slechts een deel van wat mensen zijn. Ik denk dat elk bijvoeglijk naamwoord mensen tekort doet, omdat ze nooit 1 ding zijn en ook niet constant.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar daar hoort rationaliteit toch net zo goed bij?
Ik ben niks anders gewend. Ik denk eerst en doe daarna pas tenzij ik impulsief beslis om gelijk te doenquote:Op maandag 31 maart 2014 00:42 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Deed ik dat maar wat vakerBen veel te impulsief
quote:Op maandag 31 maart 2014 00:42 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Vrees niet, ik heb enge uitslag, dan is die neiging snel weg
Maar niemand hier bestempelt de mens toch als rationeel? Dus tegen wie heb je het nou eigenlijk?quote:Op maandag 31 maart 2014 00:44 schreef Gray het volgende:
[..]
Zeker. Maar ik zou een mens daarom niet bestempelen als rationeel zijnde. Dat is slechts een deel van wat mensen zijn. Ik denk dat elk bijvoeglijk naamwoord mensen tekort doet, omdat ze nooit 1 ding zijn en ook niet constant.
Geen drang, denk ik. Het kan gebeuren, maar meer omdat dat is wat gebeurt. Je kan prima iets doen zonder dat het moet van jezelf, maar simpelweg omdat dat is wat je doet. Je kan het vergelijken met de flow die je ervaart wanneer je geconcentreerd met iets bezig bent; het lijkt als vanzelf te gaan en de tijd lijkt te vliegen. Dat is 'flow'. Zo'n actie kost niet langer moeite, ondanks dat je er moeite in steekt.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:43 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Gray, wat denk jij?
Als je ''in peace'' bent dan voel je toch geen drang om te vechten? Of iets anders destructiefs?
Wijze woordenquote:Op maandag 31 maart 2014 00:48 schreef Gray het volgende:
[..]
Geen drang, denk ik. Het kan gebeuren, maar meer omdat dat is wat gebeurt. Je kan prima iets doen zonder dat het moet van jezelf, maar simpelweg omdat dat is wat je doet. Je kan het vergelijken met de flow die je ervaart wanneer je geconcentreerd met iets bezig bent; het lijkt als vanzelf te gaan en de tijd lijkt te vliegen. Dat is 'flow'. Zo'n actie kost niet langer moeite, ondanks dat je er moeite in steekt.
Ik deed dat, als extrapolatie op dat mensen "niet een rationele keuze maken om depressief te zijn". Ik reageerde daarmee via een quote op een uitspraak van KT.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar niemand hier bestempelt de mens toch als rationeel? Dus tegen wie heb je het nou eigenlijk?
Jij mag er zijn.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:56 schreef Raggingbull het volgende:
Hey, ik heb een zwaar weekend gehad en absoluut geen zin daar nu over uit te wijden. Maar toch hier liep het voor mij ook niet geheel vlekkeloos. En na een dag veel nadenken etc. moet ik wel zeggen dat Elvi eerder dit topic een goed punt heeft gemaakt. En dat gedrag van mij baal ik wel van. Door een gebrek aan inlevingsvermogen en nog wat andere zaken ben ik het alleen totaal niet bewust van mijzelf.
Nou wil ik jullie vragen mocht je je ergeren aan mij of iets dergelijks. Geef mij eventjes een seintje met reden. Dan weet ik genoeg. Ik wil hier niemand tot last zijn daar hebben de meeste het hier moeilijk genoeg voor.
Mvg,
Raggingbull
Misschien handig als je in het vervolg ook diegene quote tegen wie je het hebt, scheelt een hoop verwarring enzoquote:Op maandag 31 maart 2014 00:50 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik deed dat, als extrapolatie op dat mensen "niet een rationele keuze maken om depressief te zijn". Ik reageerde daarmee via een quote op een uitspraak van KT.
Zal ik doenquote:Op maandag 31 maart 2014 00:56 schreef Raggingbull het volgende:
Hey, ik heb een zwaar weekend gehad en absoluut geen zin daar nu over uit te wijden. Maar toch hier liep het voor mij ook niet geheel vlekkeloos. En na een dag veel nadenken etc. moet ik wel zeggen dat Elvi eerder dit topic een goed punt heeft gemaakt. En dat gedrag van mij baal ik wel van. Door een gebrek aan inlevingsvermogen en nog wat andere zaken ben ik het alleen totaal niet bewust van mijzelf.
Nou wil ik jullie vragen mocht je je ergeren aan mij of iets dergelijks. Geef mij eventjes een seintje met reden. Dan weet ik genoeg. Ik wil hier niemand tot last zijn daar hebben de meeste het hier moeilijk genoeg voor.
Mvg,
Raggingbull
Hey, ik heb je een DM teruggestuurdquote:
Mij erger je niet.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:56 schreef Raggingbull het volgende:
Mvg,
Raggingbull
Had ik gedaan. Kijk maar terug.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Misschien handig als je in het vervolg ook diegene quote tegen wie je het hebt, scheelt een hoop verwarring enzo
Je antwoorden zijn meestal dermate vaag (en dat je de persoon tegen wie je het hebt niet quote helpt ook niet mee) dat niemand meer weet wat je ermee bedoelt en zoals al eerder vanavond ook al bleek, schept dat alleen maar verwarring.
Explain.quote:Op maandag 31 maart 2014 01:09 schreef Gray het volgende:
[..]
Mij erger je niet.Ik vind het alleen jammer voor jou om je soms zo 'verslagen' te zien. Als ik het obstakel genaamd depressie achter me kan laten, dan weet ik dat iedereen het hier kan. Jij dus ook.
[..]
Had ik gedaan. Kijk maar terug.
quote:
Hier quotte je dus niemand terwijl iemand zich wel aangesproken voelde.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:51 schreef Gray het volgende:
Even wat anders:
[..]
Soms lijkt het alsof geen advies of troost je lijkt te bereiken, alsof je je erin berust dat het allemaal maar rot is. Ik vind het moeilijk om iemand te zien lijden terwijl ik er niets aan kan doen om te helpen. Dat is niet jouw schuld, dat is niet mijn schuld, maar het blijft lastig. Er lijken altijd wel redenen te zijn om je rot te voelen, maar zelf zie ik daar geen enkele reden meer toe. Daar ligt de crux denk ik.quote:
Hierbij deed ik beroep op mijn eigen ervaring, zoals ik aangaf bij Elvi.quote:Op maandag 31 maart 2014 01:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
Hier quotte je dus niemand terwijl iemand zich wel aangesproken voelde.
Verder gaf je zelf aan dat rationaliteit en de mens niet samengaan, terwijl dit wel degelijk mogelijk is (heb ikzelf al een voorbeeld van gegeven vanavond waar jijzelf met een vaag antwoord kwam). Mocht je bedoelen dat de mens niet -altijd- rationeel is, dan ben je dus weer vaag, want de mens is normaliter nooit altijd 1 ding. Vanzelfsprekend.
Ja en dat is een mooi voorbeeld van 1 van de dingen die vaag zijn aan jouw poststijlquote:Op maandag 31 maart 2014 01:34 schreef Gray het volgende:
[..]
Hierbij deed ik beroep op mijn eigen ervaring, zoals ik aangaf bij Elvi.
Jouw woordje "integendeel" suggereerde iets andersquote:Op maandag 31 maart 2014 01:34 schreef Gray het volgende:
[..]
Nooit zei ik dat de mens en rationaliteit niet samengaan. Wat ik zei is dat ik de mens geen rationeel wezen wil noemen. Sure, we zijn in staat rationeel te zijn. Maar ook zijn we in staat boos te zijn. Ik noem de mens geen boos wezen, dus waarom zou ik ze dan wel een rationeel wezen noemen? Het is in die context dat ik die stelling plaatste.
Prima, ik FB/dm nog wel wat doorquote:Op zondag 30 maart 2014 21:23 schreef Gray het volgende:
Dinsdag heb ik zomaar een afspraak met m'n studiebegeleider, maar dat is in de middag, dus 's avonds kan. Woensdag kan ik volgens mij de hele dag.
Dat kan misschien voor een volgende keer, zit Dinsdag en Woensdag in een kroeg in de buurt van centraal. Vriendin werkt er, maar Adam zuid is ook leuk. Ken de buurt daar ook wel, pakte daar helaas altijd de kut metro richting amstelveen voor werkquote:Op zondag 30 maart 2014 23:06 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Mochten jullie bij A'dam Zuid afspreken na 5 uur.. Laat het dan maar weten
Niet herken? Ik herken het te erg. Ik ken zo veel voorbeelden van mensen die heerlijk zwelgen in zelfmedelijden en zich prettig voelen bij het "kut voelen". Zelfs op FOK zie je een aantal duidelijke zwelgers. En nee magnetische koffie, ik beschouw jou niet als zo'n persoon.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
De spreuk die door Gray gequote was gaf een veralgemeniseerde opinie die ik totaal niet deel en ook niet herken, ging me ook meer daar om
Tja, in zekere zin is iemand anders zijn ervaring altijd vaag, zeker als je het zelf niet ervaren hebt.quote:Op maandag 31 maart 2014 01:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja en dat is een mooi voorbeeld van 1 van de dingen die vaag zijn aan jouw poststijl
Net als enkele bijvoeglijk naamwoorden de lading niet dekken, doet een enkel ander woord dat ook niet. Hoop dat het nu duidelijker is.quote:[..]
Jouw woordje "integendeel" suggereerde iets anders
Gray is een van de weinige die juist niet vaag zijn in hun poststijl.quote:Op maandag 31 maart 2014 01:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja en dat is een mooi voorbeeld van 1 van de dingen die vaag zijn aan jouw poststijl
Cool. Je hebt ook m'n nummer nog, toch? Dus je kan ook bellen/smsen/WhatsAppen of whatever. Ik zet het alvast in m'n mentale agenda.quote:Op maandag 31 maart 2014 01:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Prima, ik FB/dm nog wel wat door
Het lastigste is nog, is dat mensen het vaak niet eens door hebben van zichzelf. Dat besef kwam bij mij ook pas later.quote:Niet herken? Ik herken het te erg. Ik ken zo veel voorbeelden van mensen die heerlijk zwelgen in zelfmedelijden en zich prettig voelen bij het "kut voelen". Zelfs op FOK zie je een aantal duidelijke zwelgers. En nee magnetische koffie, ik beschouw jou niet als zo'n persoon.
Ik kan best vaag zijn hoor.quote:Op maandag 31 maart 2014 01:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Gray is een van de weinige die juist niet vaag zijn in hun poststijl.
Wel grappig ook dat KT heeft gezegd zelf ook zo te functioneren. Zelf kan ik dat gewoon niet begrijpen, dat je maar gewoon meegaat met je depressie zonder erbij stil te staan wat je eigenlijk aan het doen bent.quote:Op maandag 31 maart 2014 01:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Niet herken? Ik herken het te erg. Ik ken zo veel voorbeelden van mensen die heerlijk zwelgen in zelfmedelijden en zich prettig voelen bij het "kut voelen". Zelfs op FOK zie je een aantal duidelijke zwelgers. En nee magnetische koffie, ik beschouw jou niet als zo'n persoon.
Ik ook, maar ik suck @ taal, moet het hebben van wiskunde en niet van zpelling en grammatica. Ik ga ook oeke dak'n.quote:Op maandag 31 maart 2014 01:50 schreef kingtoppie het volgende:
Ik zou wel vaak wat beter mijn zinnen moeten formuleren.
En naar bed nu.
Ehm neen, andermans ervaringen zijn niet vaag per definitie, ze zijn slechts zo vaag als de boodschap waarin die ervaring verpakt isquote:Op maandag 31 maart 2014 01:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Tja, in zekere zin is iemand anders zijn ervaring altijd vaag, zeker als je het zelf niet ervaren hebt.
Ja, dat doe ik denk ik ook wel. Dat gevoel is hier al overheersend vanaf dat ik een jaar of 9 ben voor zover ik me kan herinneren. Dus deels komt het doordat ik niet beter weet. Maar voor een groter gedeelte omdat ik moe ben van het vechten tegen dat gevoel. Iedere dag de strijd leveren om me goed te voelen. Iedere dag strijden om niet mezelf weer eens open te leggen met een oude schroevendraaier ofzo. Moe van het ombuigen van alle destructieve gedachtes. Herbelevingen iedere dag op willekeurige momenten. Dat is zwaar en dat kun je best een poosje volhouden maar geen jaren. Op een gegeven moment kom je op een punt tenminste ik waar ik me neerleg bij het feit dat het zo is.quote:Op maandag 31 maart 2014 01:34 schreef Gray het volgende:
[..]
Soms lijkt het alsof geen advies of troost je lijkt te bereiken, alsof je je erin berust dat het allemaal maar rot is. Ik vind het moeilijk om iemand te zien lijden terwijl ik er niets aan kan doen om te helpen. Dat is niet jouw schuld, dat is niet mijn schuld, maar het blijft lastig. Er lijken altijd wel redenen te zijn om je rot te voelen, maar zelf zie ik daar geen enkele reden meer toe. Daar ligt de crux denk ik.
Een mooie vraag denk ik wel, in het verlengde van wat Elvi zei over de waarheid van je gedachten: wat als je geen enkele geldige reden meer kan bedenken om je rot te voelen?
Wanneer je jezelf als depressief benoemt, ben je er al in mee. Het is niet voor iedereen even duidelijk hoe en waarom dat is. Dat komt meestal pas achteraf, als mosterd na de maaltijd. Of een facepalm.quote:Op maandag 31 maart 2014 01:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wel grappig ook dat KT heeft gezegd zelf ook zo te functioneren. Zelf kan ik dat gewoon niet begrijpen, dat je maar gewoon meegaat met je depressie zonder erbij stil te staan wat je eigenlijk aan het doen bent.
Vertel dat aan de makers van de "Liefde is..."-handoeken en ieder die zich ermee droogt.quote:Op maandag 31 maart 2014 01:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ehm neen, andermans ervaringen zijn niet vaag per definitie, ze zijn slechts zo vaag als de boodschap waarin die ervaring verpakt is
Ik denk dat als je echt goed kijkt naar je beleving, nu en tot nu, je ontdekt dat je wel degelijk beter weet. Het ontgaat je misschien, maar iets niet zien betekent niet dat het er niet is. Je 'ziet' je hart niet kloppen, maar je weet dat ie het tot nu toe gedaan heeft.quote:Op maandag 31 maart 2014 01:55 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik denk ik ook wel. Dat gevoel is hier al overheersend vanaf dat ik een jaar of 9 ben voor zover ik me kan herinneren. Dus deels komt het doordat ik niet beter weet.
Neerleggen is nog maar een kleine afstand van accepteren. Wat je hierboven omschrijft herken ik helemaal, maar was voor mij het plateau om mezelf mee te lanceren. Maak het concreet voor jezelf, maak jezelf ermee sterk. Het vergt een sterk mens om diens zwakheden te erkennen.quote:Maar voor een groter gedeelte omdat ik moe ben van het vechten tegen dat gevoel. Iedere dag de strijd leveren om me goed te voelen. Iedere dag strijden om niet mezelf weer eens open te leggen met een oude schroevendraaier ofzo. Moe van het ombuigen van alle destructieve gedachtes. Herbelevingen iedere dag op willekeurige momenten. Dat is zwaar en dat kun je best een poosje volhouden maar geen jaren. Op een gegeven moment kom je op een punt tenminste ik waar ik me neerleg bij het feit dat het zo is.
Voor iemand die een arm mist helpt het niet zichzelf voor te liegen dat ie er twee heeft. Wat diegene helpt is kijken wat ie kan met de arm die over is, om daarmee te kunnen wat ie anders met twee zou doen. En wie weet raakt ie daarmee mogelijkheden die hij anders niet had kunnen indenken.quote:Alle negatieve dingen die mij jaren lang verteld zijn geloof ik. Tot in het diepst van mijn hart omdat ik niet in mezelf kan zien dat het niet zo is. Ik kan de bewijzen niet meer neerleggen voor mezelf dat het leugens zijn. Het zijn waarheden voor mij omdat ik voor zover ik me herinner de bewijzen voor die negatieve dingen zien kan.
Die dag is de dag dat het rot voelen de reden is dat je je rot voelt. Wat de pijp uitgaat is de pijn waarmee je jezelf identificeert. Die oude jij, die jij en de pijn, bestaat dan niet meer. Je zal je als herboren voelen. Dat is het godsgeschenk dat je zal herinneren voor de rest van de tijd dat je daarna nog leeft. Daar kan ik persoonlijk van getuigen.quote:Die dag dat ik geen enkele geldige reden meer kan bedenken om me rot te voelen is de dag dat ik de pijp uit gaat. In elke geval zo lijkt het. Zo niet dan is die dag een waar godsgeschenk voor mij en zal ik die herinneren voor de rest van de tijd dat ik daarna nog leef. En iedere dag aan terugdenken.
Dan ben je waar al in mee? De depressie? Wat is mee in de depressie zijn dan?quote:Op maandag 31 maart 2014 02:10 schreef Gray het volgende:
[..]
Wanneer je jezelf als depressief benoemt, ben je er al in mee. Het is niet voor iedereen even duidelijk hoe en waarom dat is. Dat komt meestal pas achteraf, als mosterd na de maaltijd. Of een facepalm.
[..]
Vertel dat aan de makers van de "Liefde is..."-handoeken en ieder die zich ermee droogt.
Dat is wat men 'depressief zijn' noemt.quote:Op maandag 31 maart 2014 02:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dan ben je waar al in mee? De depressie? Wat is mee in de depressie zijn dan?
Ze behandelen echter wel hetgeen waar 90% procent van de liedjes over gaan, een van de meest intrigrerende vraagstukken in het menszijn, en de meest nagestreefde ervaring: liefde.quote:Ehm, die boodschappen zijn dan ook een cartoon, je kunt eruit halen wat je wilt of er gewoon je kont mee afvegen
Might be. Maar zoals je al zegt kan ik het bevestigen ik zie het niet.quote:Op maandag 31 maart 2014 02:10 schreef Gray het volgende:
Ik denk dat als je echt goed kijkt naar je beleving, nu en tot nu, je ontdekt dat je wel degelijk beter weet. Het ontgaat je misschien, maar iets niet zien betekent niet dat het er niet is. Je 'ziet' je hart niet kloppen, maar je weet dat ie het tot nu toe gedaan heeft.
[..]
Neerleggen is nog maar een kleine afstand van accepteren. Wat je hierboven omschrijft herken ik helemaal, maar was voor mij het plateau om mezelf mee te lanceren. Maak het concreet voor jezelf, maak jezelf ermee sterk. Het vergt een sterk mens om diens zwakheden te erkennen.
[..]
Voor iemand die een arm mist helpt het niet zichzelf voor te liegen dat ie er twee heeft. Wat diegene helpt is kijken wat ie kan met de arm die over is, om daarmee te kunnen wat ie anders met twee zou doen. En wie weet raakt ie daarmee mogelijkheden die hij anders niet had kunnen indenken.
En geloof niet alles dat je denkt. Als iemand je klootzak noemt, dan zie je toch ook niet een behaarde scrotum met twee testikels in de spiegel?
[..]
Die dag is de dag dat het rot voelen de reden is dat je je rot voelt. Wat de pijp uitgaat is de pijn waarmee je jezelf identificeert. Die oude jij, die jij en de pijn, bestaat dan niet meer. Je zal je als herboren voelen. Dat is het godsgeschenk dat je zal herinneren voor de rest van de tijd dat je daarna nog leeft. Daar kan ik persoonlijk van getuigen.
Neen, met de depressie meegaan is niet hetzelfde als depressief zijn. Ik was wel depressief maar ging er niet in mee, ik vocht er tegen. Belangrijk verschilquote:Op maandag 31 maart 2014 02:20 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat is wat men 'depressief zijn' noemt.
[..]
Ze behandelen echter wel hetgeen waar 90% procent van de liedjes over gaan, een van de meest intrigrerende vraagstukken in het menszijn, en de meest nagestreefde ervaring: liefde.
Daarvoor geloofde je het dus niet. Zoek uit op welke manier je ging 'inzien' dat mensen gelijk hadden en pel het laagje voor laagje af, tot je weer ziet wat je daarvoor zag.quote:Op maandag 31 maart 2014 02:25 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Might be. Maar zoals je al zegt kan ik het bevestigen ik zie het niet.
Het is voor mij niet zo zeer hetgeen wat ik denk. Maar hetgeen wat mij door de rest van de samenleving(leeftijds genoten etc.) jaren lang is voorgehouden. Op de 1 of andere manier ben ik gaan inzien dat de mensen om mij heen gelijk hadden al die tijd. En zodoende ben ik het gaan geloven. Beetje moeilijk voor me om het uit te leggen heb de woorden er niet echt voor.
In de rivier springen is in de stroming komen. Tuurlijk kan je tegen de stroom inzwemmen, maar je zit er wel al in.quote:Op maandag 31 maart 2014 02:32 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Neen, met de depressie meegaan is niet hetzelfde als depressief zijn. Ik was wel depressief maar ging er niet in mee, ik vocht er tegen. Belangrijk verschil
En die is soms alleen via omwegen te beschrijven. Zoals die handdoeken en al die liedjes doen wanneer ze over liefde gaan. Geen omschrijft precies wat liefde is, maar allemaal wijzen ze op wat liefde is.quote:Neemt niet weg dat het uiteindelijk gewoon handdoeken met een leuk boodschapje zijn
Wat jij post, daar kan je je niet mee afdrogen, dus zal je op de boodschap moeten afgaan.
Exact. Iemand zal zelf het diepe moeten opzoeken. Dat vage is slechts het wijzen naar de deur, maar je zal er zelf doorheen moeten stappen.quote:Dat vage gedoe kan best wel verhelderend lijken te werken op een moment dat je hulpbehoevend bent (ik heb ook zo'n tussenfase gehad), maar uiteindelijk stelt het je gerust enzo, maar helpt het je niet. Je helpt jezelf pas door iets te gaan -doen-, niet door tot in het oneindige de diepere betekenis van willekeurige stukken tekst te gaan doorgronden. Dat is wat men doet als men in zelfmedelijden gaat zwelgen...het tot in den treure goedpraten o.a.
Dat schiet op de lange termijn gewoon niet op.
Naar mijn idee heet zoiets geestelijke mishandeling. Of indoctrinatie als je dag in dag uit hetzelfde hoort voor een x aantal tijd ga je er op een gegeven moment in geloven.quote:Op maandag 31 maart 2014 02:41 schreef Gray het volgende:
[..]
Daarvoor geloofde je het dus niet. Zoek uit op welke manier je ging 'inzien' dat mensen gelijk hadden en pel het laagje voor laagje af, tot je weer ziet wat je daarvoor zag.
[..]
In de rivier springen is in de stroming komen. Tuurlijk kan je tegen de stroom inzwemmen, maar je zit er wel al in.
[..]
En die is soms alleen via omwegen te beschrijven. Zoals die handdoeken en al die liedjes doen wanneer ze over liefde gaan. Geen omschrijft precies wat liefde is, maar allemaal wijzen ze op wat liefde is.
[..]
Exact. Iemand zal zelf het diepe moeten opzoeken. Dat vage is slechts het wijzen naar de deur, maar je zal er zelf doorheen moeten stappen.
Wie heeft het over tegen de stroming in zwemmen?quote:Op maandag 31 maart 2014 02:41 schreef Gray het volgende:
[..]
In de rivier springen is in de stroming komen. Tuurlijk kan je tegen de stroom inzwemmen, maar je zit er wel al in.
[..]
En die is soms alleen via omwegen te beschrijven. Zoals die handdoeken en al die liedjes doen wanneer ze over liefde gaan. Geen omschrijft precies wat liefde is, maar allemaal wijzen ze op wat liefde is.
[..]
Exact. Iemand zal zelf het diepe moeten opzoeken. Dat vage is slechts het wijzen naar de deur, maar je zal er zelf doorheen moeten stappen.
Been there. Sucks. Don't do it.quote:Op maandag 31 maart 2014 02:45 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Naar mijn idee heet zoiets geestelijke mishandeling. Of indoctrinatie als je dag in dag uit hetzelfde hoort voor een x aantal tijd ga je er op een gegeven moment in geloven.
Dat is ook mijn voorstel; eruit stappen. Niet vechten, oftewel tegen de stroom inzwemmen. Stap eruit of spoel aan, maar spring niet meer terug.quote:Op maandag 31 maart 2014 02:49 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wie heeft het over tegen de stroming in zwemmen?
Gewoon naar de kant zwemmen of desnoods naar een tak of steunpilaar
Gawd, FOK!, metaforen en analogieen...quote:Dat zijn vage hints en dat schiet niet op. Zo'n handdoek zorgt nog niet dat je sneller de liefde van je leven ontmoet, dat doe je door te doen
Dat is wijzen. Daar. Die richting. Rechtdoor. Die ene deur daar in het niets. Een deur. Die kant op. Ga.quote:Wat jij doet is niet naar de correcte deur wijzen, wat jij doet is "immer gradeaus" zeggen en vervolgens met je arm "die kant op wuiven"
Being there. Doing it. Das nou net het hele punt.quote:
Wel vechten...om uit die rivier te gerakenquote:Op maandag 31 maart 2014 02:58 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat is ook mijn voorstel; eruit stappen. Niet vechten, oftewel tegen de stroom inzwemmen. Stap eruit of spoel aan, maar spring niet meer terug.
[..]
Gawd, FOK!, metaforen en analogieen...
[..]
Dat is wijzen. Daar. Die richting. Rechtdoor. Die ene deur daar in het niets. Een deur. Die kant op. Ga.
Niet doen. Dat is nou net het hele punt. Je bent geworden wat je dacht, dus wat je denkt... vul maar in.quote:Op maandag 31 maart 2014 03:00 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Being there. Doing it. Das nou net het hele punt.
Leg dan maar eens uit hoe iemand uit een depressie moet raken, zonder vaag te zijn. Mij is het nog niet gelukt dat concreet te formuleren, maar wel om mensen te inspireren. Zelfs met mijn vage uitspraken.quote:Op maandag 31 maart 2014 03:02 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wel vechten...om uit die rivier te geraken
Tegen de stroom inzwemmen is dom, dat weten de meesten hopelijk wel
Liever leg ik anderen de situatie uit ipv "ze maar een kant op te sturen", dan kunnen ze zelf een keus maken
Edit: Tijd voor bed![]()
Klinkt heel vaag en zweverig voor me. Ik denk dat ik je snap maar toch ook weer niet.quote:Op maandag 31 maart 2014 03:09 schreef Gray het volgende:
[..]
Niet doen. Dat is nou net het hele punt. Je bent geworden wat je dacht, dus wat je denkt... vul maar in.
[..]
Leg dan maar eens uit hoe iemand uit een depressie moet raken, zonder vaag te zijn. Mij is het nog niet gelukt dat concreet te formuleren, maar wel om mensen te inspireren. Zelfs met mijn vage uitspraken.
Ik herken dit heel goed. Dat stemmetje in mn hoofd wat elke keer roept dat ik t allemaal verkeerd doe en niet deug, t niet waard ben, enz enz.quote:Op maandag 31 maart 2014 03:00 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Being there. Doing it. Das nou net het hele punt.
Het voordeel van vaste slaap- en waaktijden is dat jouw lichaam 'weet' wanneer het moe kan worden en wanneer het kan ontwaken. Op die manier wordt je vermoeid op de tijden die voor jou gunstig zijn en ontwaak je wanneer je uitgerust bent. Het ideale scenario zou zijn slapen wanneer het donker wordt en ontwaken wanneer het licht is (ideaal in mijn ogen), alleen is dat in de moderne maatschappij helaas niet mogelijk.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Een stabiel bioritme? Voor mij is dat slapen wanneer ik moe ben en wakker worden wanneer ik wakker wil worden. Ik heb ooit eens een poos op kantoor in Utrecht (die grote lelijke toren bij centraal) gewerkt voor een bank en iedereen in de groep was 09.00 tot 16.45 aan het werk. Ik kwam dan vaak pas rond 11'en aan en ging om 7 of 8 uur weg. Soms trek ik een nacht door, soms ga ik al om 16.00 slapen. Ik doe lichamelijk vooral waar ik me goed bij voel, maar extern (mentaal) voelt dat niet altijd goed aan. Die 2 werelden lopen niet synchroom hand in hand helaas en dat is bij mij vaak een groot probleem.
Heel herkenbaar dit. Of in mijn geval tegen 2 uur op de aanknop van mijn laptop slaan. Maar vaak neem ik eventjes een hele warme dus waar ik onder ga zitten. Dan slaap ik zo weer.quote:Op maandag 31 maart 2014 04:07 schreef zomertje het volgende:
Ik zit hier weer om 4 uur te posten omdat t slapen ff niet lukt. 2e nacht op rij dat ik opgejaagd maar mn bed uit stap in de hoop tot rust te komen. Tijd voor meer rust in mn leven, maar dat kun je niet altijd zelf bepalen helaas.
Dat kan ik dus totaal niet, en vraag me af of ik dat ooit wel kan.quote:Op maandag 31 maart 2014 04:06 schreef zomertje het volgende:
[..]
Ik herken dit heel goed. Dat stemmetje in mn hoofd wat elke keer roept dat ik t allemaal verkeerd doe en niet deug, t niet waard ben, enz enz.
Mij helpt het om te denken dat het is aangeleerd. Want dat is zo, het is erin gesleten door je verleden. Dan kan ik proberen er steeds wat minder waarde aan te hechten. Alsof er een stemmetje terugzegt, bemoei je er niet mee! Ik noem hem ook: "the grumpy old man" en hij moet oprotten
Je wordt wat je denkt, dat is de hele zin.quote:Op maandag 31 maart 2014 03:18 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Klinkt heel vaag en zweverig voor me. Ik denk dat ik je snap maar toch ook weer niet.
Goed maar als iedereen om je heen je iedere dag uitmaakt voor alles wat negatief is. Dan zijn het niet je eigen gedachten die je waarheid worden. Maar de woorden van een ander. Zo werkt een mens gewoon. Op het moment dat je een kind vanaf het moment dat hij kan praten verteld dat die homo/lesbi is iedere dag. Dan zul je zien dat ze het ook zijn tegen het moment dat ze 16/18 zijn. Zoiets heet geestelijke mishandeling. En kun je zelfs zien als indoctrinatie of hersenspoelen. Je kunt iemands geest zo beinvloeden dat ze op een gegeven moment alles geloven wat jij wilt dat ze geloven.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:55 schreef Gray het volgende:
[..]
Je wordt wat je denkt, dat is de hele zin.
Het lijkt wat vaag, maar valt best mee. Wanneer je bepaalde gedachten stimuleert, dan leer je ze jezelf aan. Dus wanneer je vandaag al weet aan te sturen naar een wenselijke wijze, zullen ze in de toekomst herhaald worden. Zo ook voor onwenselijke gedachten.
De uitspraak zou door de boeddha zijn gedaan. Bovenstaande is hoe ik zijn visie van karma en reïncarnatie opvat.
Maar dat lukt dus niet, ik denk wat ik denk, mezelf iets anders vertellen voelt alleen als mezelf iets wijs maken..quote:Op maandag 31 maart 2014 14:55 schreef Gray het volgende:
[..]
Je wordt wat je denkt, dat is de hele zin.
Het lijkt wat vaag, maar valt best mee. Wanneer je bepaalde gedachten stimuleert, dan leer je ze jezelf aan. Dus wanneer je vandaag al weet aan te sturen naar een wenselijke wijze, zullen ze in de toekomst herhaald worden. Zo ook voor onwenselijke gedachten.
De uitspraak zou door de boeddha zijn gedaan. Bovenstaande is hoe ik zijn visie van karma en reïncarnatie opvat.
Of het echt gaat werken moet ik nog zien hoor, maar het gevoel dat ik dat niet ben scheelt mij al heel veel.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:01 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Dat kan ik dus totaal niet, en vraag me af of ik dat ooit wel kan.
Dingen gaan doen, erover praten, bezig zijn. Op gegeven moment is of eruit wat me dwars zit of het gevoel ben ik ineens ff kwijt en dan weet ik dat t ook nog anders kan zijn. En dat geeft hoop.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:49 schreef Jaeger85 het volgende:
Vandaag weer een dag waarbij ik mij constant afvraag wat het allemaal nog voor zin heeft. Hoe komen jullie uit die negatieve spiraal?
Nietquote:Op maandag 31 maart 2014 16:49 schreef Jaeger85 het volgende:
Vandaag weer een dag waarbij ik mij constant afvraag wat het allemaal nog voor zin heeft. Hoe komen jullie uit die negatieve spiraal?
Laten we het daar eens serieus over hebben.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:49 schreef Jaeger85 het volgende:
Emotionele eters ftw! Waarom krijgt men nou niet ontzettende trek in fruit en groente wanneer je je emotioneel crappy voelt?quote:Op maandag 31 maart 2014 17:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Niet
(of een bonk chocola eten en dingen plannen om naar uit te kijken)
Maar dat is meer op de korte termijn.
Ik heb altijd de neiging om mij op zulke momenten af te gaan zonderen. Dat werkt alleen maar averechts. Ik zwelg dan in zelfmedelijden en zit alleen maar in mijn hoofd... Jouw suggestie maar eens proberen.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:10 schreef zomertje het volgende:
[..]
Dingen gaan doen, erover praten, bezig zijn. Op gegeven moment is of eruit wat me dwars zit of het gevoel ben ik ineens ff kwijt en dan weet ik dat t ook nog anders kan zijn. En dat geeft hoop.
Het heeft weinig zin dus je moet er maar het beste van maken zolang je leeft.. Ik heb geen idee wat ik nou echt wil. Om dat te ontdekken moet ik uit mijn comfortzone stappen en dingen gaan ondernemen. Laat dat nou het grote probleem zijn bij mij door mijn sociale angststoornis. De hele dag TV kijken of gamen heb ik wel een keer gezien. Zoals je al zei zijn er genoeg andere goede suggesties/mogelijkheden.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Laten we het daar eens serieus over hebben.
Hoeveel zin heeft het leven anyways? Je wil kinderen? Pak een dame of heer en **** er een aantal los. Wil je de hele dag bier zuipen, tv kijken en COD spelen, zorg dat je een baantje krijgt die daar de mogelijkheid voor creeert. Wil je weten hoe het is om in een stripclub te werken? Drugs te gebruiken of jehova te spelen? Alles ligt voor het oprapen, mogelijkheden plenty! Tussen al die mogelijkheden is er niks wat je interesse heeft?
Ik heb geen sociale angstoornis, maar heb gezien mijn jonge leeftijd best veel dingen gedaan. Maar nergens de 'wow' factor gehad. En hoe meer ik opzocht, hoe minder de wow factor werd.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:18 schreef Jaeger85 het volgende:
Het heeft weinig zin dus je moet er maar het beste van maken zolang je leeft.. Ik heb geen idee wat ik nou echt wil. Om dat te ontdekken moet ik uit mijn comfortzone stappen en dingen gaan ondernemen. Laat dat nou het grote probleem zijn bij mij door mijn sociale angststoornis. De hele dag TV kijken of gamen heb ik wel een keer gezien. Zoals je al zei zijn er genoeg andere goede suggesties/mogelijkheden.
Een maandje ongeveer, eerst om de dag, en sinds kort elke dag. Uitslag wordt wel minder gelukkig.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:07 schreef Murmeli het volgende:
Missb: hoe lang heb je je meds nou? Die uitslag lijkt een allergie als ik t zo hoor. Ga er aub mee naar de huisarts. Niet afwachten.
Kee mooi dat het minder wordt. Toch zou ik er ff naar laten kijken. Als het van de meds is en je moet wisselen wil je dat niet pas hebben als ze al werken denk ik?quote:Op maandag 31 maart 2014 22:10 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Een maandje ongeveer, eerst om de dag, en sinds kort elke dag. Uitslag wordt wel minder gelukkig.
Als ik eerlijk ben, ben ik bang dat ik dan moet wisselen en weer al die bijwerkingen af moet wachten. Met deze 5 kg afgevallen en dat vindt het anorexiameisje in me geweldig natuurlijkquote:Op maandag 31 maart 2014 23:03 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Kee mooi dat het minder wordt. Toch zou ik er ff naar laten kijken. Als het van de meds is en je moet wisselen wil je dat niet pas hebben als ze al werken denk ik?
Nja misschien moet ik je ook niet pushen
Hoop dat ze snel gaan werken. Bij mij gaat dat altijd supersnel. Heb ze pas 3,5 week nu en de eerste dagen was echt een heel lage dosering.
Stomme psychiatert vandaag tegen mij: nou dan moet je ze misschien maar heel je leven blijven slikken![]()
Al denk ik wel dat ze gelijk heeft.
Ik had de afgelopen maanden echt geen enkele aanleiding om depressief te worden. Alles liep op rolletjes. Althans, dat idee had ik wel. Werk was wel spannend en ik ben wat vriendschappen verloren en voelde me daardoor best eenzaam, maar dat speelde al geheel vorig jaar (voor ik met de ad stopte dus) em speelt nu nog, alleen voelde ik me er alleen de ad-loze periode kut door.
Dus ik denk toch wel dat het gewoon een biologisch dingetje is, dat ik depressief word zonder pillen. Jammer wel.
Nee dat vind ik niet stom. Ik ben ook afgevallen van de ad, blij mee!!quote:Op maandag 31 maart 2014 23:11 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben, ben ik bang dat ik dan moet wisselen en weer al die bijwerkingen af moet wachten. Met deze 5 kg afgevallen en dat vindt het anorexiameisje in me geweldig natuurlijk
Ondanks dat ze verder nog niets doen dus, stom is dat he?
En kun je er vrede mee hebben, als je ze altijd zou moeten slikken?
De depressie is erger? Ja dat kan gebeuren. Terugkijkend was ik vorige week en de week daarvoor ook meerquote:Op maandag 31 maart 2014 23:14 schreef missbehavin het volgende:
Heb het idee dat ze het nu zelfs erger maken, maar de psych zei dat dat wel vaker zo is in het begin.
cymbalta. En ja, als ze echt niets gaan doen zal ik wel moeten he...quote:Op maandag 31 maart 2014 23:21 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Nee dat vind ik niet stom. Ik ben ook afgevallen van de ad, blij mee!!
Als je dan maar wel ingrijpt als ze echt niet gaan werken of als de uitslag niet weg gaat.
Welke ad heb je?? Soms kan je binnen dezelfde categorie ad heel makkelijk overstappen dus dan is het gewenningsgebeuren peanuts. Ik ben al heel vaak gewisseld, was nooit lastig. Alleen stoppen is kut. En beginnen is kut.
Als de bijwerkingen me niet uit mijn slaap blijven houden vind ik het niet zo erg. Alleen het afhankelijk zijn vind ik moeilijk. Wat nou als er iets gebeurt waardoor ik ze niet meer kan krijgen oid. Zal niet zo snel gebeuren dus moet ik me niet te druk om maken. Maar ja, je bent een zorgelijk type of niet he
Ik kom er behoorlijk van aan (paroxetine), ik zou graag die bijwerking niet hebbenquote:Op maandag 31 maart 2014 23:21 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Nee dat vind ik niet stom. Ik ben ook afgevallen van de ad, blij mee!!
Als je dan maar wel ingrijpt als ze echt niet gaan werken of als de uitslag niet weg gaat.
Welke ad heb je?? Soms kan je binnen dezelfde categorie ad heel makkelijk overstappen dus dan is het gewenningsgebeuren peanuts. Ik ben al heel vaak gewisseld, was nooit lastig. Alleen stoppen is kut. En beginnen is kut.
Als de bijwerkingen me niet uit mijn slaap blijven houden vind ik het niet zo erg. Alleen het afhankelijk zijn vind ik moeilijk. Wat nou als er iets gebeurt waardoor ik ze niet meer kan krijgen oid. Zal niet zo snel gebeuren dus moet ik me niet te druk om maken. Maar ja, je bent een zorgelijk type of niet he
Daar weet ik niet van of er soortgenootjes zijn.quote:Op maandag 31 maart 2014 23:29 schreef missbehavin het volgende:
[..]
cymbalta. En ja, als ze echt niets gaan doen zal ik wel moeten he...
En dat piekeren en zorgen maken herken ik wel ja
Ja klinkt belachelijk, ik weet het. Maar ik heb anorexia gehad, dus dat is voor mij nogal een dingquote:
Ligt eraan hoe depressief en hoe dik. Als ik zo dik zou worden dat ik me daar rot over ga voelen dan heeft het ook geen nutquote:
Oja... dan kan ik het wel begrijpen dat het een issue voor je is inderdaad.quote:Op maandag 31 maart 2014 23:34 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ja klinkt belachelijk, ik weet het. Maar ik heb anorexia gehad, dus dat is voor mij nogal een ding
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |