Vind het ook een beetje denigrerende opmerking..quote:Op zondag 30 maart 2014 23:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
De spreuk die door Gray gequote was gaf een veralgemeniseerde opinie die ik totaal niet deel en ook niet herken, ging me ook meer daar om
Dan kun je net zo goed willekeurige posts van fok hier neerzetten, want ergens op een bepaalde manier voor iemand slaat het wel ergens op voor "sommige mensen" in bepaalde situaties op gezette tijdstippen afhankelijk van hoe de wind staat enzoquote:Op zondag 30 maart 2014 23:36 schreef Elvi het volgende:
Ja maar bij sommige mensen, in bepaalde situaties, afhankelijk van het referentiekader, bij een aantal culturen... Jeweets...
Ik denk dat dat ook is wat mij eraan stoort.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:38 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Vind het ook een beetje denigrerende opmerking..
Heb ik vast overheen gelezen, wat voor uitslag?quote:Op zondag 30 maart 2014 23:40 schreef missbehavin het volgende:
En aaargh ik word gek van de uitslag, word er nog onzekerder van dan normaal
Ik ben zó efficientquote:Op zondag 30 maart 2014 23:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed willekeurige posts van fok hier neerzetten, want ergens op een bepaalde manier voor iemand slaat het wel ergens op voor "sommige mensen" in bepaalde situaties op gezette tijdstippen afhankelijk van hoe de wind staat enzo
Maar goed, even terugkomend op mn andere vraag...iemand nog iets van Kuo vernomen?
[..]
Ik denk dat dat ook is wat mij eraan stoort.
Vaag hoe sommige mensen dingen in 1 zin kunnen verwoorden wat ik in 2 posts nog niet kan![]()
Ik geloof van de medicatie, op mijn rug, nek en hals. Voor mijn gevoel zie ik er uit als een soort melaatsequote:Op zondag 30 maart 2014 23:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Heb ik vast overheen gelezen, wat voor uitslag?
Oww, dat klinkt echt niet goed. Al mee naar de HA geweest?quote:Op zondag 30 maart 2014 23:43 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Ik geloof van de medicatie, op mijn rug, nek en hals. Voor mijn gevoel zie ik er uit als een soort melaatseZo'n burka klinkt zo slecht nog niet...
Nee, ik kijk het nog wel even aan.. Merk nog steeds geen positief effect, mag ook wel eens opschietenquote:Op zondag 30 maart 2014 23:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Oww, dat klinkt echt niet goed. Al mee naar de HA geweest?
Voor wie het aangaat zegt het alles.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, maar als het om "sommige mensen" gaat, dan is die uitspraak verder ook niet zoveelzeggend
Het is gewoon een observatie. Eentje die ik bij mezelf ook wel eens heb opgedaan. Het is een vorm van zwelgen in zelfmedelijden. Soms vinden mensen het fijn om zich rot te voelen, hoe vreemd dat op het eerste gezicht ook lijkt. Voor ons mensen uit de klaagcultuur is dit niet onbekend.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:38 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Vind het ook een beetje denigrerende opmerking..
Ja ms ben ik wat overgevoelig..quote:Op maandag 31 maart 2014 00:10 schreef Gray het volgende:
[..]
Voor wie het aangaat zegt het alles.
[..]
Het is gewoon een observatie. Eentje die ik bij mezelf ook wel eens heb opgedaan. Het is een vorm van zwelgen in zelfmedelijden. Soms vinden mensen het fijn om zich rot te voelen, hoe vreemd dat op het eerste gezicht ook lijkt. Voor ons mensen uit de klaagcultuur is dit niet onbekend.
.. Het klopt ergens.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:10 schreef Gray het volgende:
ook wel eens heb opgedaan. Het is een vorm van zwelgen in zelfmedelijden. Soms vinden mensen het fijn om zich rot te voelen, hoe vreemd dat op het eerste gezicht ook lijkt. Voor ons mensen uit de klaagcultuur is dit niet onbekend.
Het zegt super veel, ook al wordt die op een lompe niet helemaal kloppende manier verteld.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jawel, maar ergens klopt alles wel, vandaar dat "nietzoveelzeggend" gedeelte
Bedoel je dan een specifiek persoon in dit topic?quote:
Ik kan me niet voorstellen dat mensen het echt fijn vinden om zich rot te voelen. Wat ik me wel kan voorstellen is dat het vertrouwd kan gaan voelen.quote:Het is gewoon een observatie. Eentje die ik bij mezelf ook wel eens heb opgedaan. Het is een vorm van zwelgen in zelfmedelijden. Soms vinden mensen het fijn om zich rot te voelen, hoe vreemd dat op het eerste gezicht ook lijkt. Voor ons mensen uit de klaagcultuur is dit niet onbekend.
Alleen herken ik het dus helemaal niet, ik ken het alleen van fok.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:17 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Het zegt super veel, ook al wordt die op een lompe niet helemaal kloppende manier verteld.
Oh, het is alles behalve rationeel om je rot te willen voelen. Maar niets zegt dat mensen rationele wezens zijn. Integendeel.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:15 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
.. Het klopt ergens.
Maar inderdaad missbehavin heeft gelijk, het wordt egoistisch gebracht en iedere simpele ziel snapt wel dat depressie niet bepaald een rationele keuze is.
Je kunt het je niet voorstellen maar toch, depressie is verslavend.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:18 schreef Elvi het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat mensen het echt fijn vinden om zich rot te voelen. Wat ik me wel kan voorstellen is dat het vertrouwd kan gaan voelen.
Wat zijn mensen dan voor wezens?quote:Op maandag 31 maart 2014 00:21 schreef Gray het volgende:
[..]
Oh, het is alles behalve rationeel om je rot te willen voelen. Maar niets zegt dat mensen rationele wezens zijn. Integendeel.
Nou ben ik toch wel benieuwd waarom je daar in godsnaam voor zou willen kiezen?quote:Op maandag 31 maart 2014 00:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je kunt het je niet voorstellen maar toch, depressie is verslavend.
Als ik even wat minder in mijn vel zit heb ik de keuze om daarin mee te gaan, als je goed depressief bent vervaagd die ''keuze'' de overtuiging dat het terecht is dat je je zo voelt eventueel maken dat je nog een excuus hebt ook om je helemaal klote te voelen. (kuoloma)
Als ze zich aangesproken voelen, dan spreekt dat voor zich.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:18 schreef Elvi het volgende:
[..]
Bedoel je dan een specifiek persoon in dit topic?
Daar zijn zat voorbeelden van te vinden. Simpele dingen al, als enge films, achtbanen, drama tv. Bizar toch, dat we afgrijzen, angst en verdriet als entertainment zien? Als we het in andere plaatsen doen, waarom niet in onszelf?quote:Ik kan me niet voorstellen dat mensen het echt fijn vinden om zich rot te voelen. Wat ik me wel kan voorstellen is dat het vertrouwd kan gaan voelen.
Gaat automatisch.. Als je je volledig identificeert met je ego en dus je gedachten dan ga je daar bijna automatisch in mee.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:23 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nou ben ik toch wel benieuwd waarom je daar in godsnaam voor zou willen kiezen?
Maar als het automatisch gaat, dan is het toch geen keus?quote:Op maandag 31 maart 2014 00:26 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Gaat automatisch.. Als je je volledig identificeert met je ego en dus je gedachten dan ga je daar bijna automatisch in mee.
Je kunt je gedachtes redelijk stilzetten, gewoon diezelfde techniek als mediteren.
Enge films en achtbanen zijn denk ik meer om de adrenlinekick. En drama tv is denk ik om anderen te zien die het nog slechter hebben?quote:Op maandag 31 maart 2014 00:25 schreef Gray het volgende:
[..]
Als ze zich aangesproken voelen, dan spreekt dat voor zich.
[..]
Daar zijn zat voorbeelden van te vinden. Simpele dingen al, als enge films, achtbanen, drama tv. Bizar toch, dat we afgrijzen, angst en verdriet als entertainment zien? Als we het in andere plaatsen doen, waarom niet in onszelf?
Zoals het automatisch gaat om een vrouw te zoenen als ''het moment'' er is, zo gaat het automatisch bij een depressieveling om zich kut te voelen als ''het moment'' er is.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar als het automatisch gaat, dan is het toch geen keus?
Maar dan kies je ervoor om met de flow mee te gaan...dus wel een keus.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:29 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Zoals het automatisch gaat om een vrouw te zoenen als ''het moment'' er is, zo gaat het automatisch bij een depressieveling om zich kut te voelen als ''het moment'' er is.
Dat betekent niet dat je niet de keuze hebt om niet te zoenen.
Je volgt alleen de stroming van het leven.. Als jouw hersens zijn gestructureerd op nare gevoelens dan gaat de stroming naar het negatieve toe.
Hmm... ik weet niet of het verslavend vind. Ik kan het me echt niet voorstellen.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je kunt het je niet voorstellen maar toch, depressie is verslavend.
Als ik even wat minder in mijn vel zit heb ik de keuze om daarin mee te gaan, als je goed depressief bent vervaagd die ''keuze'' de overtuiging dat het terecht is dat je je zo voelt eventueel maken dat je nog een excuus hebt ook om je helemaal klote te voelen. (kuoloma)
Het zijn dan ook voorbeelden van situaties die we normaal gesproken als rot ervaren.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:28 schreef Elvi het volgende:
[..]
Enge films en achtbanen zijn denk ik meer om de adrenlinekick. En drama tv is denk ik om anderen te zien die het nog slechter hebben?
Ik vind dat toch andere situaties dan een depressie.
Overigens hou ik niet zo van enge films, achtbanen en drama tv maar heb toch een depressie
Met de flow meegaan is geen bewuste keuze, dat gaat ''natuurlijk''quote:Op maandag 31 maart 2014 00:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar dan kies je ervoor om met de flow mee te gaan...dus wel een keus.
...maar jouw keus om met de flow mee te gaan met de depressie...tsja, ik heb er altijd tegen gevochten en zelfs dan nog kwam ik er maar niet uit.
KT, waarom vecht je niet?
Tolle zei het wel mooi: de stroom van de gedachten sleurt je makkelijk mee. De impact is groot en voor je het beseft ga je erin mee.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:32 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Met de flow meegaan is geen bewuste keuze, dat gaat ''natuurlijk''
Helemaal als jij je puur identificeert met je gedachtes dan zie je die gedachtes namelijk gewoon als waarheid terwijl dat eigenlijk maar gewoon je zieke brein is.
Oh dat is één vanmijn grootste problemen, mijn gedachten als waarheid..quote:Op maandag 31 maart 2014 00:32 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Helemaal als jij je puur identificeert met je gedachtes dan zie je die gedachtes namelijk gewoon als waarheid terwijl dat eigenlijk maar gewoon je zieke brein is.
Voor mij is het natuurlijk om eerst na te denken en daarna pas te beslissen of ik met de flow mee wil gaan of niet.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:32 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon er niet tegen vechten, het ''prima'' vinden dat het er is.. En het van je af laten glijden en er niet in wegzinken?quote:Op maandag 31 maart 2014 00:32 schreef Elvi het volgende:
Maar soms kan het inderdaad een keuze zijn... Of je vecht ertegen door jezelf te dwingen iets anders te doen of je gaat erin mee en geeft toe aan het slecht voelen. Ik kan me alleen niet zo goed voor de geest halen of ik dat ook met depressieve periodes doe. Wel dat ik het met zelfbeschadiging had: ga ik mee in de drang of ga ik ertegen vechten. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om ertegen te vechten maar zeker in het begin gaf ik heel snel op.
quote:Op maandag 31 maart 2014 00:34 schreef Gray het volgende:
[..]
Tolle zei het wel mooi: de stroom van de gedachten sleurt je makkelijk mee. De impact is groot en voor je het beseft ga je erin mee.
quote:Op maandag 31 maart 2014 00:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat zijn mensen dan voor wezens?
Dat is iets waar velen van ons onder lijden. Maar zelfs al is een gedachte waar, het is slechts een vorm van de realiteit, die veel verder gaat dan dat. Voorbeeld is niet kunnen genieten van de zon, omdat je in een depressieve vorm van beleving zit.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:34 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Oh dat is één vanmijn grootste problemen, mijn gedachten als waarheid..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |