abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138349424
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:22 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Je kunt het je niet voorstellen maar toch, depressie is verslavend.

Als ik even wat minder in mijn vel zit heb ik de keuze om daarin mee te gaan, als je goed depressief bent vervaagd die ''keuze'' de overtuiging dat het terecht is dat je je zo voelt eventueel maken dat je nog een excuus hebt ook om je helemaal klote te voelen. (kuoloma)
Nou ben ik toch wel benieuwd waarom je daar in godsnaam voor zou willen kiezen? :P
pi_138349461
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:18 schreef Elvi het volgende:

[..]

Bedoel je dan een specifiek persoon in dit topic?
Als ze zich aangesproken voelen, dan spreekt dat voor zich.

quote:
Ik kan me niet voorstellen dat mensen het echt fijn vinden om zich rot te voelen. Wat ik me wel kan voorstellen is dat het vertrouwd kan gaan voelen.
Daar zijn zat voorbeelden van te vinden. Simpele dingen al, als enge films, achtbanen, drama tv. Bizar toch, dat we afgrijzen, angst en verdriet als entertainment zien? Als we het in andere plaatsen doen, waarom niet in onszelf?
pi_138349505
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:23 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nou ben ik toch wel benieuwd waarom je daar in godsnaam voor zou willen kiezen? :P
Gaat automatisch.. Als je je volledig identificeert met je ego en dus je gedachten dan ga je daar bijna automatisch in mee.

Je kunt je gedachtes redelijk stilzetten, gewoon diezelfde techniek als mediteren.
Rustig aan.
pi_138349526
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:26 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Gaat automatisch.. Als je je volledig identificeert met je ego en dus je gedachten dan ga je daar bijna automatisch in mee.

Je kunt je gedachtes redelijk stilzetten, gewoon diezelfde techniek als mediteren.
Maar als het automatisch gaat, dan is het toch geen keus? :P
  maandag 31 maart 2014 @ 00:28:28 #205
47102 Elvi
miemkwien
pi_138349550
quote:
7s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:25 schreef Gray het volgende:

[..]

Als ze zich aangesproken voelen, dan spreekt dat voor zich.

[..]

Daar zijn zat voorbeelden van te vinden. Simpele dingen al, als enge films, achtbanen, drama tv. Bizar toch, dat we afgrijzen, angst en verdriet als entertainment zien? Als we het in andere plaatsen doen, waarom niet in onszelf?
Enge films en achtbanen zijn denk ik meer om de adrenlinekick. En drama tv is denk ik om anderen te zien die het nog slechter hebben?
Ik vind dat toch andere situaties dan een depressie.

Overigens hou ik niet zo van enge films, achtbanen en drama tv maar heb toch een depressie ;)
pi_138349589
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:27 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar als het automatisch gaat, dan is het toch geen keus? :P
Zoals het automatisch gaat om een vrouw te zoenen als ''het moment'' er is, zo gaat het automatisch bij een depressieveling om zich kut te voelen als ''het moment'' er is.

Dat betekent niet dat je niet de keuze hebt om niet te zoenen.
Je volgt alleen de stroming van het leven.. Als jouw hersens zijn gestructureerd op nare gevoelens dan gaat de stroming naar het negatieve toe.
Rustig aan.
pi_138349628
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:29 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Zoals het automatisch gaat om een vrouw te zoenen als ''het moment'' er is, zo gaat het automatisch bij een depressieveling om zich kut te voelen als ''het moment'' er is.

Dat betekent niet dat je niet de keuze hebt om niet te zoenen.
Je volgt alleen de stroming van het leven.. Als jouw hersens zijn gestructureerd op nare gevoelens dan gaat de stroming naar het negatieve toe.
Maar dan kies je ervoor om met de flow mee te gaan...dus wel een keus.
...maar jouw keus om met de flow mee te gaan met de depressie...tsja, ik heb er altijd tegen gevochten en zelfs dan nog kwam ik er maar niet uit.

KT, waarom vecht je niet?
  maandag 31 maart 2014 @ 00:32:03 #208
47102 Elvi
miemkwien
pi_138349634
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:22 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Je kunt het je niet voorstellen maar toch, depressie is verslavend.

Als ik even wat minder in mijn vel zit heb ik de keuze om daarin mee te gaan, als je goed depressief bent vervaagd die ''keuze'' de overtuiging dat het terecht is dat je je zo voelt eventueel maken dat je nog een excuus hebt ook om je helemaal klote te voelen. (kuoloma)
Hmm... ik weet niet of het verslavend vind. Ik kan het me echt niet voorstellen.

Maar soms kan het inderdaad een keuze zijn... Of je vecht ertegen door jezelf te dwingen iets anders te doen of je gaat erin mee en geeft toe aan het slecht voelen. Ik kan me alleen niet zo goed voor de geest halen of ik dat ook met depressieve periodes doe. Wel dat ik het met zelfbeschadiging had: ga ik mee in de drang of ga ik ertegen vechten. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om ertegen te vechten maar zeker in het begin gaf ik heel snel op.
pi_138349638
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:28 schreef Elvi het volgende:

[..]

Enge films en achtbanen zijn denk ik meer om de adrenlinekick. En drama tv is denk ik om anderen te zien die het nog slechter hebben?
Ik vind dat toch andere situaties dan een depressie.

Overigens hou ik niet zo van enge films, achtbanen en drama tv maar heb toch een depressie ;)
Het zijn dan ook voorbeelden van situaties die we normaal gesproken als rot ervaren.

Overigens gaat niet alles wat ik zeg om jou. ;)
pi_138349649
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar dan kies je ervoor om met de flow mee te gaan...dus wel een keus.
...maar jouw keus om met de flow mee te gaan met de depressie...tsja, ik heb er altijd tegen gevochten en zelfs dan nog kwam ik er maar niet uit.

KT, waarom vecht je niet?
Met de flow meegaan is geen bewuste keuze, dat gaat ''natuurlijk''
Helemaal als jij je puur identificeert met je gedachtes dan zie je die gedachtes namelijk gewoon als waarheid terwijl dat eigenlijk maar gewoon je zieke brein is.
Rustig aan.
pi_138349689
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:32 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Helemaal als jij je puur identificeert met je gedachtes dan zie je die gedachtes namelijk gewoon als waarheid terwijl dat eigenlijk maar gewoon je zieke brein is.
Tolle zei het wel mooi: de stroom van de gedachten sleurt je makkelijk mee. De impact is groot en voor je het beseft ga je erin mee.
  maandag 31 maart 2014 @ 00:34:20 #212
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_138349691
quote:

[..]

Oh dat is één vanmijn grootste problemen, mijn gedachten als waarheid.. ;(
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_138349712
quote:

[..]

Voor mij is het natuurlijk om eerst na te denken en daarna pas te beslissen of ik met de flow mee wil gaan of niet.

Das vast ook een belangrijke reden waarom dingen zoals versieren niet zo voor mij weggelegd zijn :') :P
pi_138349726
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:32 schreef Elvi het volgende:
Maar soms kan het inderdaad een keuze zijn... Of je vecht ertegen door jezelf te dwingen iets anders te doen of je gaat erin mee en geeft toe aan het slecht voelen. Ik kan me alleen niet zo goed voor de geest halen of ik dat ook met depressieve periodes doe. Wel dat ik het met zelfbeschadiging had: ga ik mee in de drang of ga ik ertegen vechten. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om ertegen te vechten maar zeker in het begin gaf ik heel snel op.
Waarom niet gewoon er niet tegen vechten, het ''prima'' vinden dat het er is.. En het van je af laten glijden en er niet in wegzinken?
Ja dat is moeilijk maar probeer eens te mediteren, dat geeft over dat weglijden meer controle.
Rustig aan.
pi_138349730
quote:
7s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:34 schreef Gray het volgende:

[..]

Tolle zei het wel mooi: de stroom van de gedachten sleurt je makkelijk mee. De impact is groot en voor je het beseft ga je erin mee.
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:22 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat zijn mensen dan voor wezens? :P
pi_138349731
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:34 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Dat is iets waar velen van ons onder lijden. Maar zelfs al is een gedachte waar, het is slechts een vorm van de realiteit, die veel verder gaat dan dat. Voorbeeld is niet kunnen genieten van de zon, omdat je in een depressieve vorm van beleving zit.
  maandag 31 maart 2014 @ 00:37:21 #217
47102 Elvi
miemkwien
pi_138349748
quote:
7s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:32 schreef Gray het volgende:

[..]

Het zijn dan ook voorbeelden van situaties die we normaal gesproken als rot ervaren.

Overigens gaat niet alles wat ik zeg om jou. ;)
I know, er is geen paranoide bij me vastgesteld :P Maar ik praat even vanuit mezelf omdat dat mijn referentiekader is en ik het voor mezelf dan helder kan krijgen. Want ik vind het op zich een interessante discussie en ik probeer het te plaatsen in mn eigen situatie ;)

Maar als de quote bedoeld was om iemand zich aangesproken te laten voelen dan vind ik het flauw om dat in dit topic te doen waar de meesten al niet lekker in hun vel zitten en instabiel zijn. Dan voel je je al snel aangesproken ongeacht of het bij je van toepassing is of niet. (beetje zoals je schuldig voelen als je een politiewagen ziet, ondanks dat je niks gedaan hebt :P )

Maar goed als dat niet je doel was en je wilde gewoon een discussie op gang brengen dan is er niks aan de hand :)
pi_138349758
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:34 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ik krijg knuffel neigingen.
Rustig aan.
pi_138349771
quote:
Alles wat je maar kan bedenken, en alles dat je niet kan bedenken. Je kan het zo gek niet bedenken of iemand doet of deed het wel. Kan je het bedenken, dan heeft waarschijnlijk iemand het al gedaan.
pi_138349784
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:35 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Voor mij is het natuurlijk om eerst na te denken en daarna pas te beslissen of ik met de flow mee wil gaan of niet.

Das vast ook een belangrijke reden waarom dingen zoals versieren niet zo voor mij weggelegd zijn :') :P
Als jij zit te fokken denk jij dan bij ieder bericht bewust na ''wat zal ik zeggen'' of gaat dat al automatisch? Ik sta er niet echt bij stil (ja nu wel) en dat gaat dus ook automatisch.
Rustig aan.
pi_138349790
quote:
7s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:38 schreef Gray het volgende:

[..]

Alles wat je maar kan bedenken, en alles dat je niet kan bedenken. Je kan het zo gek niet bedenken of iemand doet of deed het wel. Kan je het bedenken, dan heeft waarschijnlijk iemand het al gedaan.
Maar daar hoort rationaliteit toch net zo goed bij? :)
  maandag 31 maart 2014 @ 00:39:55 #222
47102 Elvi
miemkwien
pi_138349808
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:36 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon er niet tegen vechten, het ''prima'' vinden dat het er is.. En het van je af laten glijden en er niet in wegzinken?
Ja dat is moeilijk maar probeer eens te mediteren, dat geeft over dat weglijden meer controle.
Oef dat werkt niet met zelfbeschadiging... Dat is echt een gevecht zonder einde :') Dat is namelijk echt heel verslavend en ik denk dat je er net zoals met alcoholisme er nooit 100% vanaf komt en altijd die drang zal hebben.
pi_138349829
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:38 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als jij zit te fokken denk jij dan bij ieder bericht bewust na ''wat zal ik zeggen'' of gaat dat al automatisch? Ik sta er niet echt bij stil (ja nu wel) en dat gaat dus ook automatisch.
Ik tik het bericht, normaal gesproken lees ik het daarna nog even vluchtig door en dan druk ik op "Invoeren", zoiets :P

Maar wat heeft dit met automatisch met je depressie meegaan te maken?
  maandag 31 maart 2014 @ 00:40:57 #224
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_138349845
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 00:37 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik krijg knuffel neigingen.
:D Dat is lief!
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~