abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138241262
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:20:49 #2
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138241391
Maar hoe zit dat nou met die ouders? Ben ik wel benieuwd na heb het zelf nooit echt meegemaakt en was bij mij meer dat ze mij niet begrepen maar das iets heel anders. Hoe ging dat in zijn werk en wat ervaren jullie er nu van?
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:23:09 #3
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_138241518
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:12 schreef Raggingbull het volgende:
Ah ouders heb ik nooit dat soort problemen mee gehad godzijdank... maar hoe moet ik me zoiets voorstellen? Je ouders schelden je de huid vol als je iets fout doet ofzo?

Ik weet trouwens niet voor wie het geld maar ik heb hier zelf wel wat aan:
[ afbeelding ]
Ik heb ontzettend lieve ouders, dat is het niet. Kan ze ook niet echt iets kwalijk nemen omdat alles uit een goed hart kwam, alleen ben ik veel te vroeg op mezelf aangewezen geweest.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_138241544
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:20 schreef Raggingbull het volgende:
Maar hoe zit dat nou met die ouders? Ben ik wel benieuwd na heb het zelf nooit echt meegemaakt en was bij mij meer dat ze mij niet begrepen maar das iets heel anders. Hoe ging dat in zijn werk en wat ervaren jullie er nu van?
Kleineren, dreigen, niet serieus nemen, grenzen niet respecteren...

Ik ben wel eens uitgescholden en heb een klap gekregen omdat ik het verkeerde merk boter had meegenomen :')
pi_138241561
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:26:24 #6
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138241685
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:23 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ik heb ontzettend lieve ouders, dat is het niet. Kan ze ook niet echt iets kwalijk nemen omdat alles uit een goed hart kwam, alleen ben ik veel te vroeg op mezelf aangewezen geweest.
Ja dat herken ik... maar al te goed..

quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:23 schreef Elvi het volgende:

[..]

Kleineren, dreigen, niet serieus nemen, grenzen niet respecteren...

Ik ben wel eens uitgescholden en heb een klap gekregen omdat ik het verkeerde merk boter had meegenomen :')
Dafuq? eh... damn... keej wauw.. sterkte? *gives a big hug*
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_138241709
quote:
Ouders komen uit een gezin met weinig liefde en sociale communicatie.

Die brengen het over op de kinderen en geven de kids weinig tot geen liefde en laten hun gevoelens niet spreken. Met andere woorden, puberen gaat beginnen en ze weten zich geen raad.

Qua relaties, sociale communicatie en verwachtingen moet je het allemaal zelf uitvogelen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:27:04 #8
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138241721
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:24 schreef zomertje het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
...... geen idee wat te zeggen *big hug!!*
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:28:55 #9
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_138241827
En nu ben ik met mijn zoon dus ontzettend aan het compenseren, ben heel alert op hoe het met hem gaat (hij heeft pdd-nos) en heb de neiging om veel te veel voor hem te doen :')
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:35:22 #10
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138242168
wauw en dan te bedenken dat ik al bijna wakker lig van het feit dat mijn ouders me nooit begrepen(tot de diagnose dan) en ik een aantal keer terecht of onterecht een behoorlijke pak billenkoek gekregen heb. En me vader me bij enkele grote teleurstelling eens duidelijk maakte dat ik best wel gewoon een klein dom jochie was... Maar als ik jullie zo hoor mag ik daar nog best wel blij mee zijn..

Al herken ik wel echt bijna alles terug alleen dan in de categorie leeftijdsgenoten geplaatst....
pi_138242414
Ouders?
SPOILER
In het kort, het hele verhaal is een stuk langer.
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:40:12 #12
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_138242430
Ik was vroeger vooral erg alleen, en dat was duidelijk niet goed voor me
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:42:19 #13
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138242546
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:40 schreef missbehavin het volgende:
Ik was vroeger vooral erg alleen, en dat was duidelijk niet goed voor me
Ja ikke ook maar dat had waarschijnlijk hele andere redenen haha..
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:42:48 #14
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_138242573
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:42 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Ja ikke ook maar dat had waarschijnlijk hele andere redenen haha..
Oh?
pi_138242869
Ik heb ooit (toen ik 18/ 19 was) aan mn moeder gevraagd of ze van me hield. Haar reactie: "Ja wel als je me meer gaat helpen en misschien wat afvalt." :')

Dat is altijd haar ding geweest. Ik moest haar vooral "helpen". Het eerste jaar dat ik niet meer in Sinterklaas geloofde gingen we toch naar een vereniging waar hij zou komen. Elke ouder had natuurlijk tegen Sinterklaas gezegd wat hij over hun kind moest zeggen, beetje de standaard leuke lieve dingen. En wat zei hij tegen mij: "Zo Elvi... Jij moet wel vaker je moeder helpen he!" Toen wist ik echt 100% zeker dat hij niet bestond :')

(Met helpen bedoeld ze trouwens helpen met het huishouden... Zelfs al doe ik alles wat ze wil controleert ze me, vertelt ze me hoe stom en lui ik ben en moet ik het overdoen :') )
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:48:23 #16
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138242917
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:42 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Oh?
Lang lang lang verhaal

Margoe kom zelf van hartje veluwe waar iedereen erg christelijk is er raar kijkt naar anders denkenden. Als autist zijnde val ik precies goed in de anders zijnde doelgroep. Werd veelal niet geaccepteerd door leeftijds genoten. Buiten gesloten, na geroepen, uitgescholden, geslagen, in een hoekje gedreven waar ik vervolgens een hele stortvloed hatende woorden en enkele klappen kreeg. Dat soort dingen voor enkele jaren. Waardoor ik heel snel volwassen werd omdat ik er boven moest staan. Heel snel met oudere(20 jaar en ouder) mensen om ging. En nooit echt sociaal volwassen ben geworden. Gelukkig kan ik met 19 jaar nog een heleboel compenseren. Maar heb zelf heel veel last van herbelevingen, terugblikken en flashbacks. Het hele pesten verhaal heeft geloof ik zo'n 9 jaar geduurd waarin het in het laatste jaar langzaam beter ging.
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:49:44 #17
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_138243056
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:48 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Lang lang lang verhaal

Margoe kom zelf van hartje veluwe waar iedereen erg christelijk is er raar kijkt naar anders denkenden. Als autist zijnde val ik precies goed in de anders zijnde doelgroep. Werd veelal niet geaccepteerd door leeftijds genoten. Buiten gesloten, na geroepen, uitgescholden, geslagen, in een hoekje gedreven waar ik vervolgens een hele stortvloed hatende woorden en enkele klappen kreeg. Dat soort dingen voor enkele jaren. Waardoor ik heel snel volwassen werd omdat ik er boven moest staan. Heel snel met oudere(20 jaar en ouder) mensen om ging. En nooit echt sociaal volwassen ben geworden. Gelukkig kan ik met 19 jaar nog een heleboel compenseren. Maar heb zelf heel veel last van herbelevingen, terugblikken en flashbacks. Het hele pesten verhaal heeft geloof ik zo'n 9 jaar geduurd waarin het in het laatste jaar langzaam beter ging.
He bah wat een narigheid :{ Kan er flink in hakken he..
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:50:23 #18
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_138243097
En Elvi, ze klinkt echt vreselijk :@
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:52:13 #19
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138243238
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:49 schreef missbehavin het volgende:

[..]

He bah wat een narigheid :{ Kan er flink in hakken he..
I know right. Krijg de gebeurtenissen nog steeds tegenover niemand me strot uit en zit inmiddels te janken als een klein kind. Marja... het leven is klote maar maakt allemaal niet uit komt vast wel goed. Hoop ik.
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:53:31 #20
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_138243320
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:52 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

I know right. Krijg de gebeurtenissen nog steeds tegenover niemand me strot uit en zit inmiddels te janken als een klein kind. Marja... het leven is klote maar maakt allemaal niet uit komt vast wel goed. Hoop ik.
Aaah :* knuf. Don't let the bastards get you down
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:54:22 #21
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138243372
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:53 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Aaah :* knuf. Don't let the bastards get you down
Ik leef nog dus da hebben ze niet.
pi_138243547
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:50 schreef missbehavin het volgende:
En Elvi, ze klinkt echt vreselijk :@
Valt mee hoor. Afgezien van die momenten kan ze ook heel lief zijn ;) het is gewoon best verwarrend soms.
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:58:18 #23
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_138243591
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:57 schreef Elvi het volgende:

[..]

Valt mee hoor. Afgezien van die momenten kan ze ook heel lief zijn ;) het is gewoon best verwarrend soms.
Ja dat kan ik me voorstellen.
  donderdag 27 maart 2014 @ 22:55:12 #24
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138246821
Herbelevingen yipiekajee daar gaan we weer... zucht...
pi_138247979
Ik neem aan dat dit het topic is waar je even jezelf kan loslaten/advies kan vragen?

Ik ben 17 en hoor eigg niet te klagen, nooit gepest, lieve ouders, vrienden etc. Ik was altijd het vrolijkste kaboutertje op de lagere school, tot de middelbare school. Ik zit nu in 5vwo en ik weet niet wat ik nou heb, ik heb sinds mn 14e gesprekken met "psychologisch getrainde hulpkrachten" (halfbakken leraren) en vrienden vragen zich af of ik op soms een lachje na wel emoties heb.Ik rook als enige uit mn klas. op feesten zonder ik me vaak af met t excuus dat ik wil roken maar t komt er op neer dat ik het geen uur volhoud in een drukke omgeving. Ik slaap onregelmatig en eet absurd veel maar ik ben alsnog mager. Ik wil nog wel meer vrijgeven maar het is nu al een grote chaos aan t worden.

Kan iemand mij een antwoord geven? ben ik nou depressief of ben ik gwn een fucked up teenager?
Tijd verspillen is goed, anders was FOK er ook niet.
pi_138248073
Wat betreft invloed vanouders raad ik het boekje Het begaafde kind enorm aan. Begaafd slaat op wat het kind meekrijgt in de opvoeding.
  donderdag 27 maart 2014 @ 23:20:37 #27
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138248147
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 23:17 schreef DumDumDiDoDo het volgende:
Ik neem aan dat dit het topic is waar je even jezelf kan loslaten/advies kan vragen?

Ik ben 17 en hoor eigg niet te klagen, nooit gepest, lieve ouders, vrienden etc. Ik was altijd het vrolijkste kaboutertje op de lagere school, tot de middelbare school. Ik zit nu in 5vwo en ik weet niet wat ik nou heb, ik heb sinds mn 14e gesprekken met "psychologisch getrainde hulpkrachten" (halfbakken leraren) en vrienden vragen zich af of ik op soms een lachje na wel emoties heb.Ik rook als enige uit mn klas. op feesten zonder ik me vaak af met t excuus dat ik wil roken maar t komt er op neer dat ik het geen uur volhoud in een drukke omgeving. Ik slaap onregelmatig en eet absurd veel maar ik ben alsnog mager. Ik wil nog wel meer vrijgeven maar het is nu al een grote chaos aan t worden.

Kan iemand mij een antwoord geven? ben ik nou depressief of ben ik gwn een fucked up teenager?
Je bent een fucked up teenager die nog heel hard aan het puberen is en zich niet zo heel veel zorgen moet maken over hoe en wat en gewoon lekker rustig aan moet dan man :Y
  donderdag 27 maart 2014 @ 23:44:01 #28
414674 Mistico
Good Moaning
pi_138249202
Ik heb nu gelukkig minder last van de bijwerkingen. Wel blij dat ik toch doorgezet heb al ben ik er nog zeker niet. Ik voel me nu wel heel onverschillig...
  donderdag 27 maart 2014 @ 23:51:38 #29
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_138249555
Wat meds betreft, tot nu toe wordt het alleen maar erger, zit te wachten tot het beter wordt :')
  donderdag 27 maart 2014 @ 23:52:44 #30
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138249611
Ben momenteel in gesprek over MDMA pilletjes op dokters recept zodat ik zelf persoonlijk wat vrolijker word in mijn eigen gevoel.. maar ben ik zelf nie zo heel groot fan van... moet wel lucratief gebruik blijve
  donderdag 27 maart 2014 @ 23:53:24 #31
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_138249646
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 23:52 schreef Raggingbull het volgende:
Ben momenteel in gesprek over MDMA pilletjes op dokters recept zodat ik zelf persoonlijk wat vrolijker word in mijn eigen gevoel..
Echt? Pas je wel op voor de afterdip?
  donderdag 27 maart 2014 @ 23:54:18 #32
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138249693
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 23:53 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Echt? Pas je wel op voor de afterdip?
jaja ben er bekend mee haha lucratief party gebruik wel te verstaan... de enige momenten in jaren dat ik me gewoon gelukkig voelde..
  donderdag 27 maart 2014 @ 23:55:18 #33
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_138249742
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 23:54 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

jaja ben er bekend mee haha lucratief party gebruik wel te verstaan... de enige momenten in jaren dat ik me gewoon gelukkig voelde..
Snap ik, maar een oplossing is het niet he
  donderdag 27 maart 2014 @ 23:55:49 #34
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138249769
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 23:55 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Snap ik, maar een oplossing is het niet he
Tis ook niet voor vast maar tijdelijk om het nu allemaal eventjes wat te boosten
  vrijdag 28 maart 2014 @ 00:09:34 #35
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138250311
quote:

Hoe voelt het voor jou? Gewoon puberteit of maak je je zorgen om jezelf?
Hoe onregelmatig slaap je? Te weinig naar je zin? Of teveel? Of ga je soms laat slapen in t weekend ivm uitgaan oid?

Het is natuurlijk algemeen bekend dat je tienerjaren best lastig kunnen zijn, er wordt van alles verwacht op school, je hormomen gaan van alles doen en intussen gaat men er vanuit dat je zo'n beetje volwassen wordt dus verwacht men dat je verantwoordelijkheid neemt en je wat stabiel gaat gedragen etc.
Dus meer moe, raar humeur, veel/weinig honger, wel/juist niet dikker worden, je af willen zetten tegen je omgeving horen erbij.
Maar gaat het de kant op van dat je je school wil/gaat verkloten, je met alles en iedereen (ook lieve vrienden) ruzie krijgt wat niet goed komt of wil je gewoon een jaar lang in je bed liggen en dat soort dingen: check dan effe of dit al van lange duur is of dat het lang blijft (maanden ofzo), trek dan ff ergens aan de bel. Je huisarts ofzo.

Of probeer eerst: meer sporten, een vriend(in) in vertrouwen nemen, met de decaan op school kletsen (als school tegen zit), op tijd naar bed en op tijd op, niet dronken worden (als je dat al doet) en je niet druk maken over dingen die niet zorgelijk zijn (zoals het vele eten en niet aankomen). En ga als dat niet lukt of werkt ff met je huisarts kletsen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 00:10:39 #36
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138250346
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 23:55 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Tis ook niet voor vast maar tijdelijk om het nu allemaal eventjes wat te boosten
Ik vind het een slecht idee.
Jij moet gewoon de comfromtatie aan met jezelf ipv vluchten. Dat is kut, maar het is niet anders.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 00:12:45 #37
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138250426
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 00:10 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik vind het een slecht idee.
Jij moet gewoon de comfromtatie aan met jezelf ipv vluchten. Dat is kut, maar het is niet anders.
Ja uhu... dat weet ik ook wel alleen dan zal ik mezelf moeten accepteren in the first place and I don't!
  vrijdag 28 maart 2014 @ 00:18:41 #38
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138250613
Ga dan uitzoeken wat je in de weg staat om jezelf te accepteren. Of in ieder geval wat je nodig hebt om jezelf wel te accepteren
  vrijdag 28 maart 2014 @ 00:21:35 #39
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138250690
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 00:18 schreef Murmeli het volgende:
Ga dan uitzoeken wat je in de weg staat om jezelf te accepteren. Of in ieder geval wat je nodig hebt om jezelf wel te accepteren
Wat er in de weg staat? Autisme, bisexualiteit, en heel godsganselijk veel ellende die ik naar mijn mening echt aan mezelf te danken heb....

Allemaal dingen die ik van mezelf niet durf/kan/wil(misschien) accepteren die me dwars zitten ze zijn niet normaal en iets dat niet normaal is is fout en daarmee niet goed... ik wil verdomme gewoon eens normaal een dag door het leven kunnen zonder overal op te moeten letten. Alles extra energie in te stoppen om me dag door te komen.

savonds gewoon een biertje te openen filmpje te kijken en denken ja vandaag was een goeie dag.
pi_138250925
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 00:12 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Ja uhu... dat weet ik ook wel alleen dan zal ik mezelf moeten accepteren in the first place and I don't!
Je hebt eigenlijk geen keus; je bent wie je bent op dit moment. Wil je beter in je vel zitten, dan zal je dat vel goed moeten bestuderen om te zien hoe je het 't beste aantrekt. ;)
  vrijdag 28 maart 2014 @ 00:35:31 #41
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_138251040
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 00:30 schreef Gray het volgende:

[..]

Je hebt eigenlijk geen keus; je bent wie je bent op dit moment. Wil je beter in je vel zitten, dan zal je dat vel goed moeten bestuderen om te zien hoe je het 't beste aantrekt. ;)
Ja en soms wil je dat hele vel niet zien, laat staan aantrekken...
  vrijdag 28 maart 2014 @ 00:41:20 #42
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138251156
Ah ok. Dus je zit jezelf nu nog op je kop te geven dat je eerder in je leven misschien dingen gedaan hebt die achteraf gezien niet handig waren? Heeft dat zin? Sterker nog: is het wel terecht? Ik durf te wedden dat je toen niet kon ruiken dat het niet handig was en/of dat je op dat moment geen andere opties zag.
Dus als je met jezelf willen accepteren bedoelt dat je wilt ophouden jezelf te schoppen: goed plan!

Wat zou je tegen een goede vriend zeggen die in jouw schoenen zou staan? Zou je die ook beschuldigen? Zou je zeggen: joh gast jammer hoor, maar je hebt het zelf veroorzaakt dus zoek het lekker uit! (Terwijl je van binnen weet dat hij zich kut voelt en er veel aan zou hebben als je hem niet veroordeelt).
Of zou je wat aardigs proberen te zeggen? Zou je hem een compliment geven dat hij zo hard knokt voor zijn stage? Zou je zeggen dat je om hem geeft en dat je hem gunt dat hij zich beter voelt, hem moed inpraten en een dag mee de hort op nemen? En zeggen dat hij misschien niet altijd de verstandigste keuzes maakt maar dat iedereem dat wel eens doet en dat het hem niet kwalijk te nemen is?

Probeer dan eens naar jezelf te kijken zoals je naar die vriend zou kijken. Niet oordelend dus en met de houding dat je jezelf vooruit wil helpen ipv achteruit.
pi_138253435
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:55 schreef Raggingbull het volgende:
Herbelevingen yipiekajee daar gaan we weer... zucht...
Die zijn vreselijk ja. Dikke knuffel voor jou, en ik denk dat je ook genoeg heb meegemaakt....

Ook een dikke knuff voor Elvi, vreselijk zeg om zo op te groeien.
-Albert Camus.
pi_138253519
quote:

Als je een beetje overspannen bent dan kun je ook niet tegen drukte. Misschien toch teveel stress de laatste tijd?
-Albert Camus.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 11:16:35 #45
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138257223
Weer een enorme lading pillen meegekregen bij de apotheek. Word er een beetje droevig van.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 11:45:24 #46
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138258075
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:16 schreef Murmeli het volgende:
Weer een enorme lading pillen meegekregen bij de apotheek. Word er een beetje droevig van.
haha welkom ik kreeg vanochtend kalmerings tabletten zodat ik in elk geval naar me stage kon vanochtend vannacht was dramaaties.... :N En nu moet ik eerlijk zeggen ik zat de afgelopen tijd op de goeie weg was vrolijk voor een kleine maand zat beter in mijn vel etc.. totdat de drama's op stage begonnen. Sindsdien weer helemaal ontregelt..
pi_138259352
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:45 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

haha welkom ik kreeg vanochtend kalmerings tabletten zodat ik in elk geval naar me stage kon vanochtend vannacht was dramaaties.... :N En nu moet ik eerlijk zeggen ik zat de afgelopen tijd op de goeie weg was vrolijk voor een kleine maand zat beter in mijn vel etc.. totdat de drama's op stage begonnen. Sindsdien weer helemaal ontregelt..
Misschien ben ik wel heel dom hoor, maar als je een k*u*t nacht hebt gehad, aan de kalmeringstabletten zit en de oorzaak de stage is, waarom ga je dan nu naar je stage en meld je je niet even een dagje ziek? Even bijkomen/tot rust komen/opladen voor volgende week. Of een plan opstellen met een begeleider over hoe je dit nu moet aanpakken, wat er misgaat, wat er voor jou anders zou moeten, hoe je het kan veranderen enzovoort.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:32:45 #48
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138261044
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:34 schreef kvd het volgende:

[..]

Misschien ben ik wel heel dom hoor, maar als je een k*u*t nacht hebt gehad, aan de kalmeringstabletten zit en de oorzaak de stage is, waarom ga je dan nu naar je stage en meld je je niet even een dagje ziek? Even bijkomen/tot rust komen/opladen voor volgende week. Of een plan opstellen met een begeleider over hoe je dit nu moet aanpakken, wat er misgaat, wat er voor jou anders zou moeten, hoe je het kan veranderen enzovoort.
Mee bezig volgende week donderdag dagje vrij. de 15e komt mijn leraar langs voor evaluatie gesprek. En we zijn bezig met meer plannen. Tevens is stage niet de oorzaak maar een gedeelte er van en een samenloop van zaken zorgt voor al het gezeur nu. Niet alleen stage maar stage is wel de druppel die de emmer doet overlopen. Maar omdat ik al 4 jaar bezig ben en nu in mijn 2e jaar van de opleiding zit(die 4 jaar duurt) kan ik me niks meer permitteren en moet ik alles goed afronden of ik moet stoppen. En ik moet wil en zal dat diploma straks op zak hebben.
pi_138261497
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:32 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Mee bezig volgende week donderdag dagje vrij. de 15e komt mijn leraar langs voor evaluatie gesprek. En we zijn bezig met meer plannen. Tevens is stage niet de oorzaak maar een gedeelte er van en een samenloop van zaken zorgt voor al het gezeur nu. Niet alleen stage maar stage is wel de druppel die de emmer doet overlopen. Maar omdat ik al 4 jaar bezig ben en nu in mijn 2e jaar van de opleiding zit(die 4 jaar duurt) kan ik me niks meer permitteren en moet ik alles goed afronden of ik moet stoppen. En ik moet wil en zal dat diploma straks op zak hebben.
Ik snap dat de stage de druppel was, maar als de kraan lekt, dan moet je er wat aan doen. Donderdag klinkt nog vrij ver weg, de 15de al helemaal. Kan je iets met de woonbegeleiders regelen? Een gesprekje ofzo. Een planning maken? Kijken wat er NU aan te doen is?
(en ik weet niet hoe het verder op de stage zit, maar wat er van de week gebeurde, met die inspecteur, dat kan natuurlijk echt niet. Als stagiair hoor je boventallig te zijn, als de baas de inspecteur vergeet is dat zijn probleem en kan hij dat eventueel bij de medewerkers neerleggen, niet de stagiaires).
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:53:11 #50
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138261565
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:50 schreef kvd het volgende:

[..]

Ik snap dat de stage de druppel was, maar als de kraan lekt, dan moet je er wat aan doen. Donderdag klinkt nog vrij ver weg, de 15de al helemaal. Kan je iets met de woonbegeleiders regelen? Een gesprekje ofzo. Een planning maken? Kijken wat er NU aan te doen is?
(en ik weet niet hoe het verder op de stage zit, maar wat er van de week gebeurde, met die inspecteur, dat kan natuurlijk echt niet. Als stagiair hoor je boventallig te zijn, als de baas de inspecteur vergeet is dat zijn probleem en kan hij dat eventueel bij de medewerkers neerleggen, niet de stagiaires).
We zijn een lab van 3 man als mijn 2 collega's al 4 stappen extra zetten en het niet bij houden zal ik er ook 2 moeten gaan zetten. Heb geweldige colega's en stage begeleider daar ligt het niet aan. Marja ik kom er vanavond wel eventjes uitgebreid op terug moet nu door mijn pauze zit er alweer op.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 14:10:14 #51
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138261987
Keej never mind pc werk to do dus kan tegelijkertijd wel fokken hahaha!
pi_138262314
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:53 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

We zijn een lab van 3 man als mijn 2 collega's al 4 stappen extra zetten en het niet bij houden zal ik er ook 2 moeten gaan zetten. Heb geweldige colega's en stage begeleider daar ligt het niet aan. Marja ik kom er vanavond wel eventjes uitgebreid op terug moet nu door mijn pauze zit er alweer op.
Is goed, zorg goed voor jezelf!
  vrijdag 28 maart 2014 @ 14:32:16 #53
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138262594
Komt waarschijnlijk wel een soort van goed.. mag al blij zijn da ik me nie meer zo voel als vannacht... kon me hoeslaken vanmorge alweer vervangen die was beetje vies geworden... gisteren schoon opgelegd...
pi_138263005
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:32 schreef Raggingbull het volgende:
Komt waarschijnlijk wel een soort van goed.. mag al blij zijn da ik me nie meer zo voel als vannacht... kon me hoeslaken vanmorge alweer vervangen die was beetje vies geworden... gisteren schoon opgelegd...
Voor herbelevingen en dat soort dingen kun je misschien EMDR therapie krijgen, heb je daar al eens aan gedacht?
-Albert Camus.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 14:49:30 #55
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138263126
quote:
Voor herbelevingen en dat soort dingen kun je misschien EMDR therapie krijgen, heb je daar al eens aan gedacht
Een wat sorry heb me wel verdiept op psychologisch gebied maar voor de rest echt niet.. wat houd het precies in? Zo'n EMDR therapie momenteel samen met indigo en mijn begeleider aan het kijken voor oplossingen marja... ik heb me te weinig verdiept in al die therapien om er zelf een zinnig woord over te zeggen op een paar na dan.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:12:04 #56
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138263943
Update: gesprekje gehad met stagebegeleider heb nu tot 17:00 een opdracht gekregen waar ik normaal 45 minuten over doe. Hij geeft toe de laatste 2 weken te druk te zijn geweets met van alles en nog wat. De algemene werkdruk was te hoog en we zijn nu met z'n 3e aan het bijkomen. Achetrstanden zijn nu bijna zo goed als weg dus hij zegt maakt allemaal niet meer uit tijd uitzitten en chillen maar.

Kortom ikke blij en tis nu gewoon eventjes chillen! Happy happy happy me!!!!
pi_138265795
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:49 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Een wat sorry heb me wel verdiept op psychologisch gebied maar voor de rest echt niet.. wat houd het precies in? Zo'n EMDR therapie momenteel samen met indigo en mijn begeleider aan het kijken voor oplossingen marja... ik heb me te weinig verdiept in al die therapien om er zelf een zinnig woord over te zeggen op een paar na dan.
EMDR is een methode om vastgelopen verwerking verder te helpen. Herbelevingen hebben vaak te maken met niet verwerkte traumatische ervaringen. Daar is dit uitermate geschikt voor. Zoek maar eens rond op google :) Ik heb t al mogen ervaren, t is bijzonder hoe t werkt.
-Albert Camus.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 16:34:01 #58
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138266437
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:13 schreef zomertje het volgende:

[..]

EMDR is een methode om vastgelopen verwerking verder te helpen. Herbelevingen hebben vaak te maken met niet verwerkte traumatische ervaringen. Daar is dit uitermate geschikt voor. Zoek maar eens rond op google :) Ik heb t al mogen ervaren, t is bijzonder hoe t werkt.
Top dank je heb het direct doorgemaild inmiddels dank je in elk geval. Hoop dat me begeleider het ook een goed plan vind dan kan ik op dat punt misschien eens verder. Zou geweldig zijn geen herbelevingen meer die zijn zo angstaanjagend..
  vrijdag 28 maart 2014 @ 16:52:00 #59
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_138267047
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:13 schreef zomertje het volgende:

[..]

Ik was daar mee begonnen, maar toen kwam de depressie 'er tussendoor' en stiekemben ik daar niet rouwig om...ik vond het vreselijk. Ze schrok er van hoeveel heftiger het was dan ze had gedacht.. Twijfel er over om het ms later nog te doen, denk eigenlijk van niet..
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:19:17 #60
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138268101
Heerlijk denk je tis half 5 bijna klaar. Zit je op et toilet hoor je een alarm af gaan. Snel weg daar ga je kijken alle lichten uit en je komt de deur niet door. Maar wel alarm. Blijkt de hele fabriek afgesloten omdat iedereen al weg is naar personeelsuitje en ze het lab zijn "vergeten" te kijken of iedereen daar ook weg is. Zie je je collega's aan de andere kant van de gang ook vast zitten bij de deur. En ook niet naar kantoor kunnen om te bellen. Moet je wachten op de politie en de brandweer omdat er inbraak is. Ja heerlijk als ze ons gewoon vertellen van half 5 moet je weg zijn dan gaat de boel op slot en alarm erop.

Kortom alarm staat af te gaan ik kan niet weg en zit alleen opgesloten prikkel prikkel prikkel. Zegt me hoofd ja doei dit doe ik nie hoor succes ermee. Komt er eindelijk een chef kijken wtf er aan de hand is. Zegt ie jaja opschieten opschieten de bus gaat zo anders mis ik hem. En BOEM ikke flippe heb um voor alles en nog wat uitgescholden heb 5 minuten staan haten, schreeuwen vloeken alles tegen hem. Zegt me begeleider uiteindelijk onderweg naar de fiets en de auto he ik geef je volkomen gelijk hoor maar volgende keer houd je een klein beetje in he.

Hoofd vol, over geprikkeld en wat al niet meer neej geweldig begin van mijn avondje weekend...
pi_138271361
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:52 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ik was daar mee begonnen, maar toen kwam de depressie 'er tussendoor' en stiekemben ik daar niet rouwig om...ik vond het vreselijk. Ze schrok er van hoeveel heftiger het was dan ze had gedacht.. Twijfel er over om het ms later nog te doen, denk eigenlijk van niet..
Alles wegstoppen is ook niet altijd een oplossing is mijn ervaring.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:19 schreef Raggingbull het volgende:
Heerlijk denk je tis half 5 bijna klaar. Zit je op et toilet hoor je een alarm af gaan. Snel weg daar ga je kijken alle lichten uit en je komt de deur niet door. Maar wel alarm. Blijkt de hele fabriek afgesloten omdat iedereen al weg is naar personeelsuitje en ze het lab zijn "vergeten" te kijken of iedereen daar ook weg is. Zie je je collega's aan de andere kant van de gang ook vast zitten bij de deur. En ook niet naar kantoor kunnen om te bellen. Moet je wachten op de politie en de brandweer omdat er inbraak is. Ja heerlijk als ze ons gewoon vertellen van half 5 moet je weg zijn dan gaat de boel op slot en alarm erop.

Kortom alarm staat af te gaan ik kan niet weg en zit alleen opgesloten prikkel prikkel prikkel. Zegt me hoofd ja doei dit doe ik nie hoor succes ermee. Komt er eindelijk een chef kijken wtf er aan de hand is. Zegt ie jaja opschieten opschieten de bus gaat zo anders mis ik hem. En BOEM ikke flippe heb um voor alles en nog wat uitgescholden heb 5 minuten staan haten, schreeuwen vloeken alles tegen hem. Zegt me begeleider uiteindelijk onderweg naar de fiets en de auto he ik geef je volkomen gelijk hoor maar volgende keer houd je een klein beetje in he.

Hoofd vol, over geprikkeld en wat al niet meer neej geweldig begin van mijn avondje weekend...
Zo, dat was ff helemaal niet fijn dus. Hoop dat je wel een fijn weekend hebt :)
-Albert Camus.
pi_138271441
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:19 schreef Raggingbull het volgende:

Ondanks de vele prikkels is het natuurlijk wel een afsluiting die bij deze week past ;)
Slechter kan het nu niet meer worden lijkt me.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 19:32:28 #63
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138272526
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:06 schreef kvd het volgende:

[..]

Ondanks de vele prikkels is het natuurlijk wel een afsluiting die bij deze week past ;)
Slechter kan het nu niet meer worden lijkt me.
Jawel... ik werk de weekenden ook gewoon maar dan om geld te verdienen haha. Dus kan nog een heleboel gebeuren. Ik werk als sous chef in een restaurant en gek genoeg loopt dat echt fantastisch.
Super stressvol werk zou je zeggen maar toch et loopt als een trein en das eigenlijks een hele grote positieve hou vast die er wel voor zorgt dat ik blijf door gaan!

PS: het kan altijd slechter!
  vrijdag 28 maart 2014 @ 19:33:20 #64
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_138272574
Zo, vandaag op stage gezeten tot 3 uur. Ik weet niet of het placebo is, of dat het echt werkt, maar dankzij het mediteren lijkt mijn spanningrens drastisch te zijn verhoogd. Ik sta nogsteeds scherp, alleen ik houd het zo veel langer vol en ik herstel veel sneller. Ik sta echt perplex. Wellicht was het puur emotie dat deze klachten veroorzaakte.

Twee week geleden heb ik al een EFT-sessie gedaan voor het boos zijn op mezelf, mezelf niet kunnen vergeven voor wat er is gebeurd. Sinds dat er uit was ging het al beter. Nouja, het gaat nu vrij lekker, alleen ik blijf het lekker rustig houden. Dit weekend heerlijk ontspannen en vanavond lekker filmpie (Star Wars, ja ik vind dat leuk).

Het meisje van vorige week heb ik nu eindelijk ook veel contact mee. Weet nog steeds niet wat ik precies wil, maar ik zie wel. :)

Hoe gaat het met jullie? Kunnen jullie nog een beetje van het weekend gaan genieten?
Ignorance is bliss
  vrijdag 28 maart 2014 @ 20:16:58 #65
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138274474
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:33 schreef duracellkonijntje het volgende:
Zo, vandaag op stage gezeten tot 3 uur. Ik weet niet of het placebo is, of dat het echt werkt, maar dankzij het mediteren lijkt mijn spanningrens drastisch te zijn verhoogd. Ik sta nogsteeds scherp, alleen ik houd het zo veel langer vol en ik herstel veel sneller. Ik sta echt perplex. Wellicht was het puur emotie dat deze klachten veroorzaakte.

Twee week geleden heb ik al een EFT-sessie gedaan voor het boos zijn op mezelf, mezelf niet kunnen vergeven voor wat er is gebeurd. Sinds dat er uit was ging het al beter. Nouja, het gaat nu vrij lekker, alleen ik blijf het lekker rustig houden. Dit weekend heerlijk ontspannen en vanavond lekker filmpie (Star Wars, ja ik vind dat leuk).

Het meisje van vorige week heb ik nu eindelijk ook veel contact mee. Weet nog steeds niet wat ik precies wil, maar ik zie wel. :)

Hoe gaat het met jullie? Kunnen jullie nog een beetje van het weekend gaan genieten?
Had je meer geluk dan mij op stage haha! Genieten van het weekend? Tis me eindelijk gelukt negatieve energie om te buigen naar positief dus voel me wel happy... haha ja da is een zeldzaamheid voor mij, Dus vanavond wel weer lekker stappen!
  vrijdag 28 maart 2014 @ 22:12:59 #66
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_138280520
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 20:16 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Had je meer geluk dan mij op stage haha! Genieten van het weekend? Tis me eindelijk gelukt negatieve energie om te buigen naar positief dus voel me wel happy... haha ja da is een zeldzaamheid voor mij, Dus vanavond wel weer lekker stappen!
Nice man, hoe heb je dat gedaan?
Ignorance is bliss
  vrijdag 28 maart 2014 @ 22:44:12 #67
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_138281996
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 19:04 schreef zomertje het volgende:

[..]

Alles wegstoppen is ook niet altijd een oplossing is mijn ervaring.

[..]

Ja dat is natuurlijk wel zo, maar heb op het moment zo veel shit dat hetgeen waarvoor ik het deed liever toch even wegstop..
  vrijdag 28 maart 2014 @ 22:45:28 #68
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_138282057
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 20:16 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Goed zo jong! :)
pi_138285357
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 22:44 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ja dat is natuurlijk wel zo, maar heb op het moment zo veel shit dat hetgeen waarvoor ik het deed liever toch even wegstop..
Later kan altijd nog, dat heb ik zelf ook nog in mn hoofd :)

Hier lekker t gedoe van mn werk er uit getoeterd bij de orkestrepetitie :)
-Albert Camus.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 00:40:36 #70
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_138286900
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:55 schreef zomertje het volgende:

[..]

Later kan altijd nog, dat heb ik zelf ook nog in mn hoofd :)

Hier lekker t gedoe van mn werk er uit getoeterd bij de orkestrepetitie :)
Weet alleen niet of dat mijn methode gaat worden..
En lijkt me lekker ja, het van je af toeteren :D
pi_138290382
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 00:40 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Weet alleen niet of dat mijn methode gaat worden..
En lijkt me lekker ja, het van je af toeteren :D
Heerlijke uitlaatklep ja, een baritonsax en een jazzy stuk O-)
-Albert Camus.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 11:18:04 #72
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138292819
AAAh... na een avondje stappen altijd heerlijk opgeladen alle stress etc. eruit gezopen en gefeest haha. Kan er hopelijk weer een weekje tegenaan ookal was het een hele bizarre nacht.
pi_138293153
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:18 schreef Raggingbull het volgende:
AAAh... na een avondje stappen altijd heerlijk opgeladen alle stress etc. eruit gezopen en gefeest haha. Kan er hopelijk weer een weekje tegenaan ookal was het een hele bizarre nacht.
En niet beroerd?
-Albert Camus.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 11:49:09 #74
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138293428
Kater :r
Nou ja, was het maar :r dan kwam ik er nog vanaf.

Domme Murmeli. Moet straks nog naar amsterdam ook. Met een best wel verstandige vriendin die volgens mij nooit katers heeft. Behalve een rooie met 4 pootjes.
pi_138294043
Ik moet mezelf weer leren entertainen. Lig nog in bed en het schijnt juist zulk mooi weer te zijn.
Tap tap tap
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:20:56 #76
414674 Mistico
Good Moaning
pi_138294088
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:18 schreef CherryLips het volgende:
Ik moet mezelf weer leren entertainen. Lig nog in bed en het schijnt juist zulk mooi weer te zijn.
Same here. Al vanaf 8 uur wakker. Geen idee waar ik zin in heb.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:30:43 #77
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_138294248
quote:
Same here :')
En daardoor ook nergens zin in. ZElfs niet in een vriendin die wel langs wil komen en daarvoor 1,5 uur wil reizen.

Gister even langs een kroeg hier geweest, maar des te meer mis ik m'n oude kroeg. Kreeg zelfs de neiging om in de nacht nog die kant op te gaan :')
Hopelijk is t t allemaal waard..
pi_138294259
Hoei, dan lig ik voor op jullie. Heb de douche al weten te bereiken en in de kleren. Zo de boodschappen, voorbereiding voor het eten en dan tv aan en niks doen. Van het weer geniet ik binnen achter het raam :')
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:35:29 #79
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_138294321
quote:
Oh wilde dat ik dat kon. Stomme mooie (t-shirt)weer en ik heb uitslag, zou het liefst in burka gaan :')
pi_138294396
Ik ben tien kilo aangekomen, m'n t shirts passen niet meer :') m'n zus is aan het werk en m'n ouders die me de laatste tijd steeds op sleeptouw nemen zijn een weekendje weg. En ik moet het bed verschonen en de was doen en de douche schoonmaken want die is goor.
En dan vraag ik me af wat ik vorig jaar deed op zaterdag, voordat ik me zo klote ging voelen. En dan besef ik dat ik dan ook niet veel deed, maar ik deed het wel met plezier. En dan haalde ik een lekker broodje tussen de middag en ging ik op het balkon zitten lezen, maar ook daar heb ik nu geen behoefte aan.
Tap tap tap
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:46:09 #81
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_138294556
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:38 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben tien kilo aangekomen, m'n t shirts passen niet meer :') m'n zus is aan het werk en m'n ouders die me de laatste tijd steeds op sleeptouw nemen zijn een weekendje weg. En ik moet het bed verschonen en de was doen en de douche schoonmaken want die is goor.
En dan vraag ik me af wat ik vorig jaar deed op zaterdag, voordat ik me zo klote ging voelen. En dan besef ik dat ik dan ook niet veel deed, maar ik deed het wel met plezier. En dan haalde ik een lekker broodje tussen de middag en ging ik op het balkon zitten lezen, maar ook daar heb ik nu geen behoefte aan.
Ja jammer is dat toch he? ;( Probeer ook zo om me er niet zo druk om te maken, maar zou het liefst onder mijn dekbed kruipen. Wdb wil ik wel eens wat anders merken van die meds dan fucking bijwerkingen
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:54:00 #82
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_138294754
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:38 schreef CherryLips het volgende:
Zo herkenbaar dit.
En zeker als het dan zo'n lekker weer is is het heel moeilijk voor je omgeving om het te begrijpen.
Dat je niet kunt genieten van het zonnetje etc
pi_138294760
Stomme rotdepressies :(.
/wegkickt!

*positieve post*

Met mij gaat het met stapjes steeds beter. Ik kan het me nu bijna niet meer voorstellen dat ik drie / vier maanden geleden in zo'n diep dal zat, dat ik het bijna niet meer kon volhouden en dat er op een gegeven moment bijna niets meer bij mij ging. Ik kon met moeite uit mijn bed komen als ik moest werken. Had constant huilbuien en wilde alleen in bed liggen en TV kijken. Op dagen waar ik niet moest werken kwam ik eerst pas rond 12u / 13u mijn nest uit. Alles was donker en triest. Ik zag het echt niet meer zitten ;(.

Nu vele AD pilletjes en nog meer therapiesessies verder, kan ik echt zeggen dat het weer de goede kant op gaat. Ik ben gaan sporten (hiphop dansen yeah!), ben beter gaan eten, ik heb een week geleden definitief mijn relatie verbroken en ik ben tegen alle verwachtingen in superopgelucht! Ik heb sinds een paar weken meestal een relatief goed humeur, ik kan dingen weer beter aan. Ook wanneer er veel stress op me af komt kan ik daar nu iets beter mee omgaan en wordt niet meteen lethargisch en/of blokkeer, maar probeer stappen te ondernemen om met problemen om te gaan.

Ik heb nog steeds wel een (lange) weg te gaan, maar ik zie het op dit moment allemaal vrij positief. Ik heb op dit moment de indruk dat ik een beetje aan zweven ben. Ik heb oude shit voor een deel verwerkt, het gaat nu weer een stuk beter met mij, maar hoe gaat het nu verder? Daarom vind ik het goed dat ik nog een tijd therapie kan volgen.
Dus mensen: er is licht aan het eind van de tunnel :).
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:03:32 #84
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_138294979
Idd herkenbaar allemaal.
Vind het gewoon irritant, want je wil wel (dat stomme genieten van de zon enzo) maar je hebt er ook gewoon geen zin in. Zo'n hele leuke (not) vicieuze cirkel waarin je dan terecht komt. Schiet niet echt op.
pi_138295073
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:03 schreef Cue_ het volgende:
Idd herkenbaar allemaal.
Vind het gewoon irritant, want je wil wel (dat stomme genieten van de zon enzo) maar je hebt er ook gewoon geen zin in. Zo'n hele leuke (not) vicieuze cirkel waarin je dan terecht komt. Schiet niet echt op.
Wat ik nu in zo'n situatie probeer, is me er op dat moment bij neer te leggen dat het zo is en dat het geen nut heeft mezelf daar zo onder druk te zetten, dat maakt het (bij mij iig) meestal alleen nog maar erger. En als ik mezelf dan toch dwing naar buiten te gaan, dan kan ik meestal ook niet van genieten, dus waarom zou ik het dan doen? Maar goed, aan de andere kant is het soms juist weer goed wel iets tegen je zin te doen. Ik merk dat ik het lastig vind in te schatten wanneer het goed voor me is iets juist niet te gaan doen of juist wel... Erg lastig en ook vervelend.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:10:36 #86
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_138295147
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:07 schreef rainbowwarrior het volgende:

[..]

Wat ik nu in zo'n situatie probeer, is me er op dat moment bij neer te leggen dat het zo is en dat het geen nut heeft mezelf daar zo onder druk te zetten, dat maakt het (bij mij iig) meestal alleen nog maar erger. En als ik mezelf dan toch dwing naar buiten te gaan, dan kan ik meestal ook niet van genieten, dus waarom zou ik het dan doen? Maar goed, aan de andere kant is het soms juist weer goed wel iets tegen je zin te doen. Ik merk dat ik het lastig vind in te schatten wanneer het goed voor me is iets juist niet te gaan doen of juist wel... Erg lastig en ook vervelend.
Ik leg me er ook wel bij neer, tis nu eenmaal zo en heeft geen zin om me daar weer extra druk over te maken. Dus zijn maar tijdelijk gedachten.

Klopt ja, dat is lastig te bepalen, wanneer juist wel effe er tegenin gaan en juist iets doen. Gisteravond deed ik dat en was t de foute keuze. Vandaag doe ik het niet en wss ook de foute keuze :')
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:43:53 #87
414674 Mistico
Good Moaning
pi_138295922
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:31 schreef kvd het volgende:
Hoei, dan lig ik voor op jullie. Heb de douche al weten te bereiken en in de kleren. Zo de boodschappen, voorbereiding voor het eten en dan tv aan en niks doen. Van het weer geniet ik binnen achter het raam :')
Ach een tijdje geleden kwam ik pas rond 4 uur met veel moeite uit mijn bed. Nu een week aan de AD en ik slaap echt super goed. Verder merk ik nog niet echt veel behalve de bijwerkingen. (Die gelukkig een stuk minder zijn geworden) Al kan ik wel heel moeilijk plassen. :')
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:56:18 #88
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_138296161
Depri zaterdag vandaag lees ik haha. Voel me vandaag ook een beetje down. Super geslapen, maar er borrelt weer even wat op. Een gevoel van eenzaamheid, gecombineerd met een wil om dingen te doen maar angst om mezelf daarbij te overbelasten. Maarja, net even gemediteert, voelt toch altijd even lekker. Even een herrinering dat wanneer ik die gevoelens gewoon kan laten zijn ik me een stuk beter voelt. De week gaat immers erg goed tot nu toe!

Nu even afspreken in de stad met een paar vrienden en vanavond naar mijn vader. Lekker even naar buiten en van het weer genieten zal me goed doen. Even door de zure appel bijten! :)
Ignorance is bliss
  zaterdag 29 maart 2014 @ 14:14:32 #89
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138296499
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:34 schreef zomertje het volgende:

[..]

En niet beroerd?
Neej nooit eigenlijks. Zoiets als een kater ken ik niet echt nooit hoofdpijn en "ziek" de dag na het stappen. Wel wat vermoeider en kan moeilijk me bed uit komen. En de dag starten duurt langer dan normaal marja dat is eigenlijks alles. Ik sta zo om 3 uur gewoon weer te werken alsof er niks aan de hand is hoor haha.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 14:21:33 #90
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138296616
Ey jongens kop op allemaal. Het weer is super echt zet een bak koffie pak een stoel en ga buiten in het zonnetje wakker worden. Deed ik ook vanochtend en het werkt. Ik stel voor dat we vandaag allemaal eens genieten van de eerste redelijk zomerse dag.

Marja na gisteren echt een facked up night te hebben gehad. Gayfeest geweest wat super gezellig was op een paar grote dingen na. Veel aandacht gehad(niet dat ik er naar opzoek was) maar dat heeft me erg goed gedaan. Ben er ergens wel gewoon weer door gaan beseffen dat ik er mag zijn. Want daar was gister avond wel echt een bewijs van. Dus op die grote min punten na een hele grote positieve stap kunnen maken gisteravond. Wat echt geweldig is. Verder mijn dag begon super ik werd wakker door het zonnetje dat door de gordijnen heen scheen met voor het eerst in jaren ergens echt het gevoel dat ik er zijn mag zoals ik ben. Kortom jongens enjoy the sun today! Het leven is te kort om depressief te blijven!
  zaterdag 29 maart 2014 @ 14:30:18 #91
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_138296810
Ik word altijd instant chagrijnig als mensen beginnen over dat het zo mooi weer is dus dat je wel vrolijk zou MOETEN zijn :') :@
  zaterdag 29 maart 2014 @ 14:32:16 #92
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138296862
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 14:30 schreef Cue_ het volgende:
Ik word altijd instant chagrijnig als mensen beginnen over dat het zo mooi weer is dus dat je wel vrolijk zou MOETEN zijn :') :@
Moet niet ik beveel alleen aan om er van te genieten haha! Zou beetje omgekeerde wereld zijn als ik jullie verplicht vrolijk te zijn vanwege het weer vind je niet?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 14:34:23 #93
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_138296912
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 14:32 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Moet niet ik beveel alleen aan om er van te genieten haha! Zou beetje omgekeerde wereld zijn als ik jullie verplicht vrolijk te zijn vanwege het weer vind je niet?
Het was ook niet rechtstreeks naar jou toe. Maar bijna alle posts die ik lees op fok vandaag bevatten allemaal het mooie weer en dat iedereen daar vrolijk door is, of vrolijker van zou 'moeten' worden :')
  zaterdag 29 maart 2014 @ 14:36:28 #94
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138296966
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 14:34 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Het was ook niet rechtstreeks naar jou toe. Maar bijna alle posts die ik lees op fok vandaag bevatten allemaal het mooie weer en dat iedereen daar vrolijk door is, of vrolijker van zou 'moeten' worden :')
Neej snapte ik maar omdat ik het er ook over had voelde ik me wel eventjes aangesproken zodoende haha. :@
pi_138297255
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:43 schreef Mistico het volgende:

[..]

Ach een tijdje geleden kwam ik pas rond 4 uur met veel moeite uit mijn bed. Nu een week aan de AD en ik slaap echt super goed. Verder merk ik nog niet echt veel behalve de bijwerkingen. (Die gelukkig een stuk minder zijn geworden) Al kan ik wel heel moeilijk plassen. :')
Het was voor mij deze keer een vroegertje. Het was nodig ivm eten wat een tijdje op moet staan. Lig inmiddels al weer op de bank onder een dekbed, pyjamabroek weer aan, niks te doen.
pi_138297312
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 14:30 schreef Cue_ het volgende:
Pfffff, +1
  zaterdag 29 maart 2014 @ 15:43:45 #97
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_138298250
Maar aan het koken geslagen, daar word ik meestal rustiger va..
pi_138299078
Heb even buiten gezeten, boodschappen gedaan. Voel me wel iets beter, maar nu is de zon van het balkon en zit ik weer binnen en begin ik weer opnieuw.
Tap tap tap
  zaterdag 29 maart 2014 @ 16:30:19 #99
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_138299278
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 16:23 schreef CherryLips het volgende:
Heb even buiten gezeten, boodschappen gedaan. Voel me wel iets beter, maar nu is de zon van het balkon en zit ik weer binnen en begin ik weer opnieuw.
Ben wel twee keer even minuutje buiten geweest. Moet eig nog boodcshappen doen, maar geen zin om te douchen, om te kleden, fatsoeneren etc :N

En ben ook bang voor het effect dat jij hebt nu. Het is allemaal zo doelloos.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 16:39:14 #100
47102 Elvi
miemkwien
pi_138299550
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 14:21 schreef Raggingbull het volgende:
Ey jongens kop op allemaal.

-knip-

Kortom jongens enjoy the sun today! Het leven is te kort om depressief te blijven!
:{
Really?

Nou weet ik meteen weer wat ik tegen jou moet zeggen als je 8 posts in een half uur hier maakt. :{w
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')