Tnx. Tja.. Mwah.. We hebben vandaag een afspraak in het ziekenhuis, dus even afwachten hoe het verder gaat.quote:
Sterkte daarquote:Op donderdag 20 maart 2014 14:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Tnx. Tja.. Mwah.. We hebben vandaag een afspraak in het ziekenhuis, dus even afwachten hoe het verder gaat.
Als ik mag gokken zeg ik het groeien van je baarmoederquote:Op donderdag 20 maart 2014 14:31 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Heb al de hele dag een vervelend gevoel in mijn onderbuik met soms steken. Weet iemand wat dat is?
Bandenpijn, groei van de baarmoeder..quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:31 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Heb al de hele dag een vervelend gevoel in mijn onderbuik met soms steken. Weet iemand wat dat is?
Done!quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Marel, yay van je echo! Goed nieuwsZou je mij naar 5 oktober willen zetten?
O, wat jammer dat het nog niet vordert! Maar bij wachten tot het begint kun je vast ook wel wat bemoediging gebruiken, dus: Succes!quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:47 schreef Mevr_Mus het volgende:
Dank voor alle succeswensen, maar vooralsnog heb ik ze niet nodig gehad. Ons kind laat zich niet zomaar naar buiten lokken
hup hup kleine mus! Het is een hele mooie dag om buiten te spelen!!quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:47 schreef Mevr_Mus het volgende:
Dank voor alle succeswensen, maar vooralsnog heb ik ze niet nodig gehad. Ons kind laat zich niet zomaar naar buiten lokken
Het begin van de lentequote:Op donderdag 20 maart 2014 14:57 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja het is zoooo'n mooie dag! Maar mocht het niet lukken Mus, dan is 21 maart toch wel een prachtige datum om te bevallen vind ik
Jouw minimusje wil gewoon in de lente geboren worden.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:47 schreef Mevr_Mus het volgende:
+1quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:02 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik wilde dus eigenlijk een'dikke vette nubtheorie op mijn echo's loslaten maar het lukt me niet! Zijn er experts in de zaal? Moet met 11+5 wel al kunnen toch evt?
Ja ik heb al een paar quote alerts met jouw naam erin gekregenquote:Op donderdag 20 maart 2014 15:17 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
+1
ik kan die hele nub niet vinden op mijn echo
Ik zit jou wel te quoten vandaag he![]()
Het stelt me aan de ene kant ook wel gerust. Want ik maakte me ook erg zorgen hoe de bevalling zou gaan verlopen met de hartkloppingen. Maar toch valt het me wel eventjes tegen dat ik het niet zelf mag doen, en dat ze het zo 'vroeg' al moeten doen. Had toch liever een full term kindje, vind 3 weken eerder best veel.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:23 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat balen JJ. Aan de andere kant wil je ook niet dat er straks iets met jou gebeurd. Zo'n bevalling vergt behoorlijk wat van je lichaam dus ik kan me voorstellen dat ze het risico niet willen nemen. 'Gelukkig' heb je wel even de tijd om eraan te wennen nu.
Lukte totaal niet, en na nog een huilbui net heb ik een echocentrum in de buurt gebeld. kan om half vijf al terecht. Dan maar 40 euro dokken, ook al is t zo kort voor de volgende geplande echo... Ik zou nu precies 10 weken zijn volgens de app, 9w5 volgens de berekening VK, ben heel benieuwd... vriendje kan er nu niet bij zijn dus heel spannend alleen...quote:Op donderdag 20 maart 2014 13:56 schreef BlueEyes het volgende:
Marel fijn dat de echo goed was.
En welkom in de wondere wereld van het niet weten wat het geslacht is![]()
Gm sterkte!
En kwak, hoop dat je ontspannen kan het weekend en je gedachten verzetten kan
Dat is lekker snel Kwak! Ik ga duimen voor een goede echo voor je!quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:01 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Lukte totaal niet, en na nog een huilbui net heb ik een echocentrum in de buurt gebeld. kan om half vijf al terecht. Dan maar 40 euro dokken, ook al is t zo kort voor de volgende geplande echo... Ik zou nu precies 10 weken zijn volgens de app, 9w5 volgens de berekening VK, ben heel benieuwd... vriendje kan er nu niet bij zijn dus heel spannend alleen...
'Vervelend' dat je nog een keer kijken mag. Zijn het nog belangrijke familiaire zaken die nagekeken moeten worden?quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:48 schreef geppie het volgende:
Balen JJ, maar jij moet natuurlijk ook ongeschonden uit de 'strijd' komen!
Kwak; hopelijk ben je inmiddels gerustgesteld!
Wij hebben ruim een half uur naar een zeer beweeglijk meisje gekeken. Dokter kon daardoor niet alles goed checken dus over twee weken wéér terug. Het hartje en de nieren zagen er iig goed uit en alle metingen die ze wel heeft kunnen doen waren mooi conform termijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was de weg kwijt in de wijk en mijn tel was leeg dus was te laat een pas tegen vijven aan de beurt daardoorquote:Op donderdag 20 maart 2014 17:50 schreef Cantare het volgende:
F5 voor Kwak
IMA, sterkte en hopelijk tot gauw weer ziens...
yessss!!quote:Op donderdag 20 maart 2014 17:56 schreef kwakz0r het volgende:
Lieverds! Het was heel fijn! Goeie echo, hartslag, 1 baby, op juiste formaat, vruchtzak goeie vormen de placenta is zich ws aan de achterkant aan het vormen. Ik zag het niet bewegen maar het schijnt al te bewegen. Verder zag ik geen details ofzo.
Termijn kwam tussen 9w0 en 9w4 uit, gemiddeld 9w1 met als UD 22 oktober. Ben benieuwd wat er maandag nog aan verandert.
Vind dit een heel fijn bureau dus we gaan hier ook de geslachtsbepaling doen denk ik. Ze nam echt de tijd voor me. Mocht een knuffeltje uitzoeken, kreeg en mapje met foto's en ze heeft echt tien minuten minstens de baby lopen zoeken (hij draaide af en toe weg blijkbaar) om vier keer te kunnen meten.
Echt een steen die van mijn maag valt. Hoop dat dit genoeg vertrouwen geeft voor de komende tijd, denk het wel!
Wat fijn!quote:Op donderdag 20 maart 2014 17:56 schreef kwakz0r het volgende:
Lieverds! Het was heel fijn! Goeie echo, hartslag, 1 baby, op juiste formaat, vruchtzak goeie vormen de placenta is zich ws aan de achterkant aan het vormen. Ik zag het niet bewegen maar het schijnt al te bewegen. Verder zag ik geen details ofzo.
Termijn kwam tussen 9w0 en 9w4 uit, gemiddeld 9w1 met als UD 22 oktober. Ben benieuwd wat er maandag nog aan verandert.
Vind dit een heel fijn bureau dus we gaan hier ook de geslachtsbepaling doen denk ik. Ze nam echt de tijd voor me. Mocht een knuffeltje uitzoeken, kreeg en mapje met foto's en ze heeft echt tien minuten minstens de baby lopen zoeken (hij draaide af en toe weg blijkbaar) om vier keer te kunnen meten.
Echt een steen die van mijn maag valt. Hoop dat dit genoeg vertrouwen geeft voor de komende tijd, denk het wel!
quote:Op donderdag 20 maart 2014 18:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
Fijn, kwak!
Ik merk dat ik hier nog nauwelijks durf te posten. Ik mag tot een goede echo nog niet blij zijn van mezelf en uit zelfbescherming merk ik dat ik me emotioneel afsluit van mijn zwangerschap. Pff..
Over achttien nachtjes slapen (ik tel af).quote:Op donderdag 20 maart 2014 18:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]ik begrijp het heel goed hoor, ook al had ik het pas na de eerste echo eigenlijk en was ik daarvoor heel naief positief. Ik hoop dat je toch een momentje kunt nemen af en toe om je te realiseren dat er een beebje in je buik zit. wanneer mag je?
Maar kun je dat niet nog eens ter discussie stellen? Bij mij zouden ze sowieso pas bij 38 weken inleiden in verband met randprematuur verschijnselen. Misschien dat 38 weken om die reden best bespreekbaar is?quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:42 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Het stelt me aan de ene kant ook wel gerust. Want ik maakte me ook erg zorgen hoe de bevalling zou gaan verlopen met de hartkloppingen. Maar toch valt het me wel eventjes tegen dat ik het niet zelf mag doen, en dat ze het zo 'vroeg' al moeten doen. Had toch liever een full term kindje, vind 3 weken eerder best veel.
Ja, elk nadeel heb z'n voordeelquote:Op donderdag 20 maart 2014 18:40 schreef Amsel het volgende:
Wat fijn Kwak! Al twijfelde ik er eigenlijk niet aan dat alles gewoon in orde zou zijn
Marel ik ben bijna jaloers dat jij de 20-wekenecho al hebt gehad! We hebben dezelfde uitgerekende datum, maar ik krijg 'm over anderhalve week pas omdat we volgende week op vakantie zijn. Niet dat ik mag klagen over een vakantie natuurlijk
Ik kan me voorstellen dat je 37 weken niet perse ziet zitten. Hier in het zkhs is het beleid dat er wordt ingeleid danwel geplande ks wordt gedaan met 39 weken, omdat ze toch de ervaring dat kindjes die eerder zijn last hebben van randpremature verschijnselen. Ik wil je dus aanraden om die termijn nog ter discussie te stellen (er van uitgaande dat het voor jou nog dragelijk is die weken langer), wellicht heb je daar nog invloed opquote:Op donderdag 20 maart 2014 15:11 schreef JaleesaJoia het volgende:
Zucht. Teleurstellend nieuws hier. Vanwege mijn ernstige hartkloppingen al de gehele zwangerschap, word ons meisje rond de 37weken met een keizersnede gehaald.. 2 april horen we de definitieve aanpak en datum
Ik hoop dat ze open staan voor je wensen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:30 schreef JaleesaJoia het volgende:
@nikki en LE..
Ze willen 100÷ zeker zijn dat ze een spontane bevalling voor zijn. En omdat m'n zoontje ook eerder geboren is durven ze het niet aan om 'te lang' te wachten. Wel ga ik 2 april vragen wat echt de uiterste datum.is. ik wil het toch zoveel mogelijk rekken
Ja, mijn lijf slaapt de laatste tijd in etappes. Meestal rond 5 of 6 uur wakker en dan rond 7 uur weer terug naar bed tot een uur of 10. Ach, nu kan het nog hequote:Op vrijdag 21 maart 2014 05:56 schreef Amsel het volgende:
Jij bent vroeg Dot!
Ik kan niet slapenMaar... 20 weken vandaag!
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laatste loodjes hequote:Op vrijdag 21 maart 2014 06:57 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Wel @&¤?!@!#%* ... Hele reactie getypt, klapt mijn browser!
Even een snelle 'aanwezig' van mijn kant
Ik probeer weer ff te, vannacht veel voorwerk? gehad!
Een heel drukkend gevoel op het gehele gebied 'down there' en veel harde buiken.. Toen ik wilde gaan timen, bleef het natuurlijk weer rustig
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:29 schreef Mevr_Mus het volgende:
Babymus is nog binnen, maar ballon is eruit gevallen dus ze gaan zo m'n vliezen breken
Dan komt minimusje gewoon vandaag hoor.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:29 schreef Mevr_Mus het volgende:
Babymus is nog binnen, maar ballon is eruit gevallen dus ze gaan zo m'n vliezen breken
Jij hebt straks nog 8 maanden de tijd om hier te posten, dus neem je tijdquote:Op donderdag 20 maart 2014 18:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
Fijn, kwak!
Ik merk dat ik hier nog nauwelijks durf te posten. Ik mag tot een goede echo nog niet blij zijn van mezelf en uit zelfbescherming merk ik dat ik me emotioneel afsluit van mijn zwangerschap. Pff..
Ik ga (proberen) borstvoeding te geven en heb een kat, maar heb nog nooit gedroomd over mijn kat borstvoeding te gevenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
wat is dat toch met al die katten en borstvoeding? Ben ik er zo mee ingestemd dat ik geen bv mag geven dat ik er ook niet over droom?
Lapje vlees voor de uitgang hangen, misschien hapt ie dan?quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:47 schreef Mevr_Mus het volgende:
Overleven vast welquote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:27 schreef StefanieV het volgende:
Musique 37w![]()
Mus zet em op! Nog ff en je kan knuffelen!
Chanty succes!
Kwak fijn dat alles goed was!
GM hoe is het met je man? Of heb ik erover gelezen?
JJ niet fijn als je dat hoort natuurlijk.. Had je deze situatie ook tijdens je eerste bevalling?
Hier vandaag 32 wekennog 8 weken ongeveer en zoveel te doen! We komen hier gewoon in tijdsnood met de verbouwingen en kinderkamer en ... We hebben geen enkel vrij weekend meer voor elkaar tot aan de bevalling. Geen tijd met ons twee meer.. Ah we overleven het ook wel zeker?
Nee maar ik snoep natuurlijk ook wel eens en daarbij zitten er ook suikers in het eten zelf. Dus ze zullen toch zeggen dat het aan mijn eten ligt. Maar moet ik dan helemaal suikervrij gaan eten? Ik vind het gewoon stom. Ik snoep minder dan voor mijn zwangerschap maar het komt er toch aan. En harder dan het volgens de boekjes zou moeten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:36 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Overleven vast welmaar valt er niet iets af te zeggen? Geniet juist nog even van die tijd met z'n 2en zou ik zeggen, die rust krijg je niet meer terug.
Musique, jeetje, de 37 weken grens heb je gewoon gehaald! Wat fijn zeg!
Chanty, succes! Als je gewoon gezond eet kun je er toch niks aan doen meis!
Go mus en babymus!
IMA, sterkte en succes maandag.
Oh, ik heb ook nooit gedroomd over katten en borstvoeding geven hoor. Sowieso volgens mij nooit over borstvoeding geven en dat heb ik toch echt 4 maanden gedaan (en nu ben ik 't weer van plan!)
Oh, ik snap dat je het stom vindt! Het is ook niet leuk. Sommige zwangeren komen nou eenmaal meer aan dan anderen. Mijn schoonzusje woog voor haar zwangerschappen rond de 70 kg, paste goed bij haar lengte. Tijdens haar eerste zwangerschap is ze gestopt met wegen toen ze boven de 100 kg kwam en ze at écht niet heel veel of ongezond.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:41 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nee maar ik snoep natuurlijk ook wel eens en daarbij zitten er ook suikers in het eten zelf. Dus ze zullen toch zeggen dat het aan mijn eten ligt. Maar moet ik dan helemaal suikervrij gaan eten? Ik vind het gewoon stom. Ik snoep minder dan voor mijn zwangerschap maar het komt er toch aan. En harder dan het volgens de boekjes zou moeten.
En dat voelt dus zo oneerlijkquote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:49 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Oh, ik snap dat je het stom vindt! Het is ook niet leuk. Sommige zwangeren komen nou eenmaal meer aan dan anderen. Mijn schoonzusje woog voor haar zwangerschappen rond de 70 kg, paste goed bij haar lengte. Tijdens haar eerste zwangerschap is ze gestopt met wegen toen ze boven de 100 kg kwam en ze at écht niet heel veel of ongezond.
Ik was voor mijn zwangerschap te zwaar (rond de 80 kg) en kwam er maar 10 aan terwijl ik echt veul suikerwafels, choco/kokoscake, muffins, cake en andere ongezonde meuk at. En dan ook echt veel.
Dat is waarschijnlijk waarom je je zo druk maakt en daarom moet je dus ook nu stoppen met je druk maken.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:57 schreef Chanty het volgende:
[..]
En dat voelt dus zo oneerlijkJa ik snoep en ja ik kan gezonder eten dan ik nu doe. Maar dan ontneem ik mezelf wel de lol van het eten. Als ik lees wat anderen weg stouwen per dag aan ongezonde dingen en niet zoveel aankomen dan vraag ik me af wat er mis is met mijn stofwisseling. Ik heb echt het gevoel dat mijn lijf elke gram suiker omzet in 100 gram erbij op de weegschaal. En als ik me werkelijk zou vol stouwen dan zou ik zeggen: ok eigen schuld, maar nu… En toch reken ik het mezelf aan als ik wel iets lekkers pak. En het laatste wat ik wil is terug naar vroeger en mezelf weer een eetcomplex aanpraten
En het wegdoen van je weegschaal is geen optie? Wegen is volgens mij niet verplicht bij de vk en als je je goed voelt is er toch niks aan de hand? Sommige vrouwen komen nu eenmaal wat meer aan dan anderen. Ik zit inmiddels ook boven de toegelaten extra kilo's, maar ik zou echt niet weten waar het allemaal zit, want ik pas nog in alle kleding die ik aan het begin van mijn zwangerschap heb gekocht en ik heb laatst eens een gewone spijkerbroek gepast en dat was (behalve bij de buik natuurlijk) ook geen probleem. Ik denk dat als je het aankaart bij de vk dat je in het verleden problemen hebt gehad met je eten dat ze er dan echt wel rekening mee kunnen houden bij je controles.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:57 schreef Chanty het volgende:
[..]
En dat voelt dus zo oneerlijkJa ik snoep en ja ik kan gezonder eten dan ik nu doe. Maar dan ontneem ik mezelf wel de lol van het eten. Als ik lees wat anderen weg stouwen per dag aan ongezonde dingen en niet zoveel aankomen dan vraag ik me af wat er mis is met mijn stofwisseling. Ik heb echt het gevoel dat mijn lijf elke gram suiker omzet in 100 gram erbij op de weegschaal. En als ik me werkelijk zou vol stouwen dan zou ik zeggen: ok eigen schuld, maar nu… En toch reken ik het mezelf aan als ik wel iets lekkers pak. En het laatste wat ik wil is terug naar vroeger en mezelf weer een eetcomplex aanpraten
Ik weet het, maar het lukt me niet om het echt los te laten. Ik heb de laatste pakweg 10 jaar gewoon een goede controle gehad over mijn gewicht en nu is dat totaal zoek en daar kan ik niet tegen blijkbaar.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:03 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk waarom je je zo druk maakt en daarom moet je dus ook nu stoppen met je druk maken.Ik heb het er specifiek met de VK over gehad omdat ik een eetstoornisverleden heb, en de focus op gewicht bij mij is echt funest. Ik let wel op en weeg me 1 keer per week, maar ze zei meteen tegen me dat het heel erg kan verschillen per vrouw hoeveel je en wanneer je aankomt.
Feit dat je dit zo neerzet is denk ik een indicatie waarom t je uberhaupt kan schelen wat ze er van gaan zeggen. De meeste vrouwen geven daar niet zoveel om - degenen die geen lijn-verleden hebben althans. So what als ze t teveel vinden, jij weet wat je erin stopt, en jij weet wat je doet.
Vertrouw op jezelf
Dan ben ik helemaal de controle kwijt als ik dat ding wegdoe.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:10 schreef Dot. het volgende:
[..]
En het wegdoen van je weegschaal is geen optie? Wegen is volgens mij niet verplicht bij de vk en als je je goed voelt is er toch niks aan de hand? Sommige vrouwen komen nu eenmaal wat meer aan dan anderen. Ik zit inmiddels ook boven de toegelaten extra kilo's, maar ik zou echt niet weten waar het allemaal zit, want ik pas nog in alle kleding die ik aan het begin van mijn zwangerschap heb gekocht en ik heb laatst eens een gewone spijkerbroek gepast en dat was (behalve bij de buik natuurlijk) ook geen probleem. Ik denk dat als je het aankaart bij de vk dat je in het verleden problemen hebt gehad met je eten dat ze er dan echt wel rekening mee kunnen houden bij je controles.
snap ik, maar misschien moet je bespreken met haar dat het controleren van je gewicht je het gevoel geeft dat je dingen fout doet, terwijl je weet dat je objectief gezien gewoon goed eet. misschien kan ze dat dan wat relativeren voor je? en als ze dat niet kan is t gewoon een doos...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:13 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik weet het, maar het lukt me niet om het echt los te laten. Ik heb de laatste pakweg 10 jaar gewoon een goede controle gehad over mijn gewicht en nu is dat totaal zoek en daar kan ik niet tegen blijkbaar.
En de VK zei tegen mij ook dat het verschilt en als je dunner bent dat je dan sneller en meer aankomt. Maar ze hebben ook gezegd dat een toename van 16 kilo normaal is voor mij. En ze zet me ook elke keer op de weegschaal dus het voelt alsof het belangrijk is. En die +16 komt nu heel dichtbij en de uitgerekende datum een stuk minder hard.
K*tzooi
Poetsdrangquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:20 schreef Bolletje... het volgende:
Kan iemand mij tegenhouden? Ik sta al de hele week om 9 uur 's ochtends al het huis te poetsen
Badkamer, toilet, keuken.. Het MOET!
Mijn man weet niet wat hij meemaakt
Was vanmorgen de douche aan het schoonmaken met de stoomreiniger
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:20 schreef Bolletje... het volgende:
Kan iemand mij tegenhouden? Ik sta al de hele week om 9 uur 's ochtends al het huis te poetsen
Maar die controle hou je toch juist met wat je eet, niet perse met wat je weegt?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:15 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dan ben ik helemaal de controle kwijt als ik dat ding wegdoe.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:19 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
snap ik, maar misschien moet je bespreken met haar dat het controleren van je gewicht je het gevoel geeft dat je dingen fout doet, terwijl je weet dat je objectief gezien gewoon goed eet. misschien kan ze dat dan wat relativeren voor je? en als ze dat niet kan is t gewoon een doos...
Ik denk dat je de controle en reactie als negatiever ervaart dan ze zijn voor anderen, en dat is zonde. die 16 kilo is maar een gemiddelde. voor elke vrouw die er maar 12 aankomt is er dan dus ook een die 20 aankomt in dezelfde populatiegroep. Je maakt je nu overstuur over een stom gemiddelde, en dat kan nooit de bedoeling van de VK zijn.![]()
Begrijp het wel hoor! Ik maak me ook nu al druk over wegen en de reactie van de gyn, terwijl ik nota bene ben afgevallen in de eerste 9 weken... maar "normale" mensen kan t echt niet zoveel schelen wat de vk of gyn van hun gewicht vindt... dat zit bij onszelf...
Jullie hebben gelijk. En rationeel gezien weet ik het ook allemaal. En het gaat er vast weer af straks. En als het er niet allemaal afgaat is er ook geen man overboord want ik ben bij lange na niet dik en het ergste is ik ben dat ook nooit geweest. Dat is iets dat ik mezelf ooit heb aangepraat.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:19 schreef BlueEyes het volgende:
Ik ben gezegend met een vk-praktijk waar niet gewogen wordt.
Ik ben zelf bij +10 gestopt met wegen (en geloof me die zat al rond de 16 weken erbij)
Ik heb een issue met mijn lijf als ik niet zwanger ben, ben dat typje die altijd lijnt en daardoor als ze zich eens te buiten gaat meteen alles 4x harder opslaat ook.
Mijn vk weten het en hebben ook zoiets van laat die weegschaal weg, dat jij goed in je vel zit is belangrijkste en die kilo's komen na de geboorte wel weer.
Makkelijker gezegd dan gedaan maar oke.
Als ik in de spiegel kijk zie ik dat ik extra opsla maar niet buitensporig. Het is nog in verhouding en ja, ik ben zwanger dus mag ik?
Neemt niet weg dat het me heel hard aankomt als mensen zeggen goh je gezicht wordt ronder en je oogt ronder in alles, maar je hebt wel een heeeeeel bescheiden buikje
Nou blijkbaar dus niet. Want of ik nu veel of weinig eet, gezonder of ongezond: de gewichtstoename gaat gewoon onveranderd door. Voor mijn zwangerschap was het simpel. Ik had een bepaald gewicht waar ik niet boven wilde komen. Ik kon me een slag in de rondte vreten tot het moment dat de weegschaal aangaf dat ik boven mijn grens kwam. Dan liet ik snoep staan en een aantal weken later was het allemaal weer ok en stond de weegschaal op het getal dat ik wilde.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:26 schreef Dot. het volgende:
[..]
Maar die controle hou je toch juist met wat je eet, niet perse met wat je weegt?
Als ik heel vreemde dingen zeg, sorry daarvoor![]()
Ik denk dat het sowieso goed is wat kwak zegt, dat je het meld bij je vk. Ze zullen er vast wel meer ervaring mee hebben.
Bolletje als je daar klaar bent mag je hier wel komen helpenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:20 schreef Bolletje... het volgende:
Ik hoor hiet niet echt thuisquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:31 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nou blijkbaar dus niet. Want of ik nu veel of weinig eet, gezonder of ongezond: de gewichtstoename gaat gewoon onveranderd door. Voor mijn zwangerschap was het simpel. Ik had een bepaald gewicht waar ik niet boven wilde komen. Ik kon me een slag in de rondte vreten tot het moment dat de weegschaal aangaf dat ik boven mijn grens kwam. Dan liet ik snoep staan en een aantal weken later was het allemaal weer ok en stond de weegschaal op het getal dat ik wilde.
Het is voor mij het cijfer wat belangrijk is, niet welke vorm is heb want ik paste toen ik niet zwanger was met 48 kilo dezelfde kleding als met 54 kilo. Alleen was ik met 54 ongelukkig. Inmiddels was ik ook wel zover dat ik niet meer naar 48 ging want dat is echt het minimale gezonde gewicht. Maar nu schieten die cijfers gewoon de lucht in en de gedachte dat ik niet zou weten wat het cijfer is… brrr.
Lieverd, als de getalletjes zo'n grote invloed hebben dan kun je juist op een moment als dit daar misschien ook heel goed over praten met iemand? Niet je VK maar iemand die meer weet van mensen die problemen hebben met hun gewicht? want ze komen er nu eenmaal bij, en het is heel vervelend als die getallen je zo in mineur stemmen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:31 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nou blijkbaar dus niet. Want of ik nu veel of weinig eet, gezonder of ongezond: de gewichtstoename gaat gewoon onveranderd door. Voor mijn zwangerschap was het simpel. Ik had een bepaald gewicht waar ik niet boven wilde komen. Ik kon me een slag in de rondte vreten tot het moment dat de weegschaal aangaf dat ik boven mijn grens kwam. Dan liet ik snoep staan en een aantal weken later was het allemaal weer ok en stond de weegschaal op het getal dat ik wilde.
Het is voor mij het cijfer wat belangrijk is, niet welke vorm ik heb want ik paste toen ik niet zwanger was met 48 kilo dezelfde kleding als met 54 kilo. Alleen was ik met 54 ongelukkig. Inmiddels was ik ook wel zover dat ik niet meer naar 48 ging want dat is echt het minimale gezonde gewicht. Maar nu schieten die cijfers gewoon de lucht in en de gedachte dat ik niet zou weten wat het cijfer is… brrr.
Het scheelt dat ik bij een andere vk beval omdat ik niet in zoetermeer beval. Het is ook niet dat ik niet met haar overweg kan. Maar het is echt een no-nonsense iemand en dat is tijdens een bevalling misschien wel juist prettig, maar met dit probleem heb ik wel iemand nodig die mijn gedachtengang kan volgen en het niet afwimpelt. Vorige keer had ik voorzichtig geprobeerd om het erover te hebben. Maar haar reactie was meteen: Dat heeft toch te maken met wat je eet. Dus ja… toch mijn schuld, dus laat maar…quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:36 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik hoor hiet niet echt thuisMaar ik herken je verhaal zo erg!! Allereerst: als je niet overweg kan met een verloskundige, kun je dit gewoon aangeven en je afspraken bij verloskundigen plannen waarbij je je wél prettig voelt. Zij gaan straks je bevalling doen en daar wil je wel iemand bij hebben tegen wie je alles kunt zeggen.
Ten tweede, dat hebben velen hier al gezegd, het valt niet te voorspellen wie hoeveel wanneer aankomt. Het is echt balen dat er zoveel kilo's aankomen, en al helemaal rot dat je hier geen enkele controle over hebt! (Naja, soms wel natuurlijk, maar zo te lezen valt dat best mee bij jou). Probeer dat laatste te accepteren: het maakt niet uit wat je eet of doet, jouw lichaam vindt dat het die extra kilo's nodig heeft. Vergeet niet dat je vocht vasthoudt, extra bloed aanmaakt, extra reserves voor als die kleine er straks is... En natuurlijk baby, placenta en vruchtwater. Jouw lichaam weet echt wel waar het mee bezig is, hoe onbegrijpelijk dat ook voelt
Mja, ik heb hier al heel wat gesprekken over gevoerd met professionals jaren geleden. Ik ken de oorzaak van mijn controledrang en angst, ik weet hoe ik ermee om moet gaan. Alleen lukt het me nu even niet. Zo eerst maar zien wie de controle doet vandaag en anders even met mijn man praten erover. Die kent het hele riedeltje inmiddels wel.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Lieverd, als de getalletjes zo'n grote invloed hebben dan kun je juist op een moment als dit daar misschien ook heel goed over praten met iemand? Niet je VK maar iemand die meer weet van mensen die problemen hebben met hun gewicht? want ze komen er nu eenmaal bij, en het is heel vervelend als die getallen je zo in mineur stemmen.
zo, nu hou ik erover op hoor!
Whahahaha het is hier nog nooit zo schoon geweestquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:31 schreef Chanty het volgende:
[..]
Bolletje als je daar klaar bent mag je hier wel komen helpen
Ik ben al 3 weken verkouden en mijn man ook Dotquote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:00 schreef Dot. het volgende:
Hoe lang ben je eigenlijk besmettelijk met een verkoudheid? Arie moet maar even blijven zitten tot dan
Wat een dikke onzin zeg (no pun intendedquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:43 schreef Chanty het volgende:
[..]
Het scheelt dat ik bij een andere vk beval omdat ik niet in zoetermeer beval. Het is ook niet dat ik niet met haar overweg kan. Maar het is echt een no-nonsense iemand en dat is tijdens een bevalling misschien wel juist prettig, maar met dit probleem heb ik wel iemand nodig die mijn gedachtengang kan volgen en het niet afwimpelt. Vorige keer had ik voorzichtig geprobeerd om het erover te hebben. Maar haar reactie was meteen: Dat heeft toch te maken met wat je eet. Dus ja… toch mijn schuld, dus laat maar…
En ik hoop dat mijn lijf weet wat het doet. Ik wil ook niet dat de gewichtstoename een risico gaat vormen voor de baby, dus ik snap dat ze willen wegen.
Dank jequote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wat een dikke onzin zeg (no pun intended).
Ja er zijn vrouwen bij wie het echt ligt aan wat ze eten. Absoluut waar, en ja er zijn vrouwen die niet begrijpen hoe het kan dat ze aankomen terwijl ze wel bakken met ijs leeglepelen etcetera. Maar er zijn ook echt heel erg veel vrouwen die gewoon aankomen en waar niets over te zeggen is qua herkomst. Je hebt hier echt helemaal niets aanmaar soms (vaak!) doe je er gewoon niets aan.
Ik heb zelf de indruk dat erg slanke vrouwen soms de neiging hebben iets meer/sneller aan te komen bij normaal eetgedrag. Een soort truukje van je lichaam om je ook door de periode na de geboorte heen te slepen, die periode die je sowieso veel energie gaat kosten, borstvoeding geven (natuurlijk gezien dan) wat je zo'n 500 kcal per dag extra kost aan energie etcetera.
Bewust zijn van wat je eet is prima, variatie en niet teveel suiker is wat mij betreft the way to go**. Het moet alleen niet zo zijn dat het gewicht op de weegschaal jouw gemoedstoestand gaat bepalen, praat daarover met iemand die je vertrouwt inderdaad.
Overigens, laatste toevoeging. Er is géén risico voor je baby met de kilo's die jij nu aankomt, knoop dat ajb in je oren. Daarbij genomen, er is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor het nut van het wegen van een zwangere. Het voegt niets toe, zegt niets over de gezondheid van moeder/kind en geeft mij geen verder inzicht in wat dan ook over jou. Het is zo'n gewoonte van iets wat er ooit is ingeslopen, wat we stelselmatig doen maar waar geen enkel bewijs/onderbouwing voor is.
** dat is mijn mening, ik ben geen fan van de schijf van vijf, ik kijk liever naar het voedingspatroon van degene die tegenover me zit om op zo'n manier te bekijken of iemand voldoende van alle soorten bouwstoffen/vit/min. binnenkrijgt. In plaats van stug vast te houden aan de drie glazen melk per dag voor je calcium bijvoorbeeld. Ik ben geen diëtist, dus doe met de info wat je wilt
* kleine toevoeging nog, de enige zin van wegen aan het eind voor mij is om te kijken wat wijsheid is qua plek vd bevalling, boven de 100 kg op de begane grond bijv omdat de brandweer anders moet komen om te verplaatsen. En voor dingen als pijnstilling/narcose is het voor een zwangere handig als ze weet wat ze weegt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:48 schreef _NIKKI_ het volgende:
Geen idee BE. Dat klinkt wel maf.![]()
GM fijn dat het allemaal even goed bekeken wordt bij je vriend.
Chanty even eenvoor jou.
Ik kom hier qua zwangerschapsverhalen definitief afscheid nemen. De kraam is net vertrokken en nu mogen we het allemaal zelf gaan doen.
Ik wil jullie allemaal een hele fijne zwangerschap en bevalling wensen en tot snel in het babietjestopic.
en ik probeer hier nog even mee te blijven lezen![]()
En voor de LLM's, misschien dat een klik op de spoiler jullie babies eruit kan rammelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
Hopelijk tot snel!
Presentquote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:25 schreef Theeleuter het volgende:
Heel de ochtend last gehad van voorwerk en nu weer rustig. Flauw![]()
Vannacht nieuwe kansen, wie doet mee?
Ik woog 53 bij 1.70 toen ik zwanger werd en las en hoorde dit ook. Ik had me dus helemaal ingesteld op veel kilo's erbij. Mijn vk was van de mignonne-school en woog ook nooit. Vond ik wel relaxed, dat er gewoon alleen naar je gezondheid werd gekeken en niet naar zo'n getalletje. Maar ik ben precies de 'aanbevolen'quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:43 schreef NotTheSame het volgende:
Chanty,
2,5 jaar geleden kwam ik meer dan 25kg aan bij mijn zwangerschap (ik denk zelf dat ik de 30kg nog heb aangetikt maar ik ben bij 34 weken gestopt met wegen, maar kreeg ook nog eens absolute bedrust ivm dysmatuur kindje)
Mijn startgewicht was 47kg bij 1,68m, en ik at gewoon gezond, dus ik woog op het laatst bijna 2x zoveel.
Draakje woog bij de geboorte slechts 2520gram, had een nornale hoeveelheid vruchtwater etc. en 6 weken na de geboorte woog ik 'nog maar' 52kg, dus waar die kilo's nou zaten?
Ik weet nog dat ik er ook vreselijk veel moeite mee had om die weegschaal steeds te trotseren, maar, wat Mignonne zegt, mijn gewicht zou,ook volgens mijn vk en de gyn in het zkh, absoluut geen problemen geven voor de baby.
Ik heb me er toen maar bij neergelegd dat het zo was, ik at immers gezond en ik had genoeg beweging (tot 34 weken dan), ik kon er gewoon niks aan doen!
Mignonne, een vraagje: ik kreeg toendertijd van mijn gyn de stelling voor mijn kiezen dat mensen met ondergewicht/randje normaal gewicht vaak veel meer in gewicht zouden aankomen dan mensen met een hoger BMI, wat is daar eigenlijk van waar?
En Chanty, mocht je erover willen praten, mijn PM staat open!
Dat wel ja, hoe het precies zit en hoe zich dat in cijfers verhoudt weet ik niet. Maar idd, vrouwen met ondergewicht zouden meer aankomen en vrouwen met overgewicht minder. Ik heb er nooit zo op gelet in de praktijk moet ik zeggenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:43 schreef NotTheSame het volgende:
Mignonne, een vraagje: ik kreeg toendertijd van mijn gyn de stelling voor mijn kiezen dat mensen met ondergewicht/randje normaal gewicht vaak veel meer in gewicht zouden aankomen dan mensen met een hoger BMI, wat is daar eigenlijk van waar?
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 20:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Chanty even eenvoor jou!
Mensen mijn dochter is baas!! Ga je naar dr hartje luisteren(angelsounds) schopt ze tegen de doppler, mama half doof![]()
Ik vind t zeker na zo'n dag als vandaag heerlijk om even die paar minuten "contact" te maken! Vind het ook zo bijzonder dat je al zoveel van iemand kan houden, zonder dat ik haar ooit ontmoet hebquote:
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:08 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ow, en extreme vorm van nesteldrang: check!
Hebben een nieuw huis op het oog. M: "jij maakt je nest niet schoon, jij koopt gewoon een nieuw nest!"![]()
Dus dat is wel even spannend, morgen bezichtiging
Oke, jij wint!quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:08 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ow, en extreme vorm van nesteldrang: check!
Hebben een nieuw huis op het oog. M: "jij maakt je nest niet schoon, jij koopt gewoon een nieuw nest!"![]()
Dus dat is wel even spannend, morgen bezichtiging
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:15 schreef Zoë23 het volgende:
GM
Vervelend al die onderzoeken. Hoop dat z'n bloeddruk verder goed blijft.
Chanty
Herkenbare gevoelens mbt dikker worden.erg vervelend.
Ik had voor S een BMI van 19 en was 25+ kg aangekomen. Na ongv 6mnd was dat er ook allemaal af. Ik kon niet sporten of werken ivm BI dus puur de bv en het zorgen voor de baby wat zorgde voor het afvallen. Ik hoop dat ik het gewichtstoename bij deze zw.schap minder erg ga vinden. Is echt een rotgevoel.
Fijn om te lezen dat het herkenbaar is voor velen. En nog fijner om te lezen dat het gewoon weer "goed" kan komen. Dat lichaam is toch een soort wonderbaarlijke chemische black box tijdens de zwangerschap.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:43 schreef NotTheSame het volgende:
Chanty,
2,5 jaar geleden kwam ik meer dan 25kg aan bij mijn zwangerschap (ik denk zelf dat ik de 30kg nog heb aangetikt maar ik ben bij 34 weken gestopt met wegen, maar kreeg ook nog eens absolute bedrust ivm dysmatuur kindje)
Mijn startgewicht was 47kg bij 1,68m, en ik at gewoon gezond, dus ik woog op het laatst bijna 2x zoveel.
Draakje woog bij de geboorte slechts 2520gram, had een nornale hoeveelheid vruchtwater etc. en 6 weken na de geboorte woog ik 'nog maar' 52kg, dus waar die kilo's nou zaten?
Ik weet nog dat ik er ook vreselijk veel moeite mee had om die weegschaal steeds te trotseren, maar, wat Mignonne zegt, mijn gewicht zou,ook volgens mijn vk en de gyn in het zkh, absoluut geen problemen geven voor de baby.
Ik heb me er toen maar bij neergelegd dat het zo was, ik at immers gezond en ik had genoeg beweging (tot 34 weken dan), ik kon er gewoon niks aan doen!
En Chanty, mocht je erover willen praten, mijn PM staat open!
Jaaaaaaaquote:Op zaterdag 22 maart 2014 07:44 schreef Mevr_Mus het volgende:
Ons kleine lente musje is er hoor! Gister, 6 uur na het breken van de vliezen en na een halve perswee is onze T.homas geboren
Bij mij hielp die halve ui naast het bed echt heel erg goed toen ik verkouden was!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 07:58 schreef Dot. het volgende:
Gefeliciteerd met miniMus!Een halve perswee klinkt best goed!
En tip voor de verkouden dames; koop geen VSM zuigtabletten, die doen helemaal niks
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Still a little bit of your face I haven't kissed.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 09:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh DADSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is schrikken. Hopelijk blijft het hierbij! Verder geen last van krampen? Kun je anders de VK niet bellen dat je eerder langs mag komen?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Oh, het zit gelukkig nog niet in mn neus, alleen nog hoesten en keelpijn. Heb al wel vast een zoutoplossing gekocht voor het geval dat en de Ricola zuigsnoepjes zijn ook erg fijnquote:Op zaterdag 22 maart 2014 09:39 schreef Chanty het volgende:
[..]
Bij mij hielp die halve ui naast het bed echt heel erg goed toen ik verkouden was!
spannend! Was je oudste ook zo'n dikkerd? Viel wel mee toch?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:07 schreef Cocotrimonium het volgende:
Daarstraks groeiecho gehad (omdat de vorige keer het vruchtwater teveel was & de baby ook aan de grote kant). Er was nu niets veranderd wat dat betreft, maar volgens de gyn ziet alles er verder perfect uit, dus eigenlijk is het alleen een riesenbaby en wat veel vruchtwater.
Suiker was het immers niet, en ook de uitslag van het Torches bloedonderzoek was prima.
Kreeg de indruk dat deze gyn (sterk) voorstander was van een ks, omdat ik de vorige keer ook een ks heb gehad. volgens hem is de kans op dan nu weer een ks daardoor sowieso al groter, en helemaal als de beeb echt zo groot is als 'ie lijkt nu![]()
Anyhoo, de beeb's groei/grootte zat nu op p98. Gewicht zou volgens de metingen nu al 2950g moeten zijn (bij 33.3). Da's 'ne flinke
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 09:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe ver ben je nu?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Home is where the O+ is...
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 09:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
7 april mag ik, maar mijn vk-praktijk heeft geen eigen echoapparaat, dus met eerder langs komen schiet ik denk ik niets op.
Ik heb niet duidelijk last van krampen nee, maar als je er op focust voel je natuurlijk van alles...
Ja, dat klopt. Daarvoor is geen oorzaak gevonden. Uit een uitstrijkje bleek PAP1. Wat zou de verloskundige kunnen doen? Echo's maken ze toch niet...quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:19 schreef kwakz0r het volgende:
[..]sterkte DAD. Ik hoop dat t allemaal meevalt. En ik zou toch bellen hoor, wie weet is er ern gaatje!
(Had jij niet vaker last van bloedverlies? Toen je nog niet zwanger was? Misschien is t wel heel onschuldig en daaraan gerelateerd?)
Misschien kunnen ze je afspraak bij t echo bureau nat voren halen?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Daarvoor is geen oorzaak gevonden. Uit een uitstrijkje bleek PAP1. Wat zou de verloskundige kunnen doen? Echo's maken ze toch niet...
Cwen, ik ben vandaag 7 weken.
Ik krijg wel net van m'n zus een berichtje dat zij bij de eerste ook last had van bloedverlies.
Vocht achter de baarmoeder komt best vaak voor. Zeker als het niet veel is, is het niet iets om je ongerust over te maken. Als het wel iets serieus zou zijn had de gynaecoloog er ook wel meer aandacht aan besteed. Wat heeft de gynaecoloog er over gezegd?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:51 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Weet iemand of het "normaal" is als er wat vocht achter de baarmoeder zit. Mijn gynaecoloog zei er niet veel over. En het blijft toch een beetje rondspoken op de achtergrond.
Wat voor potjes zijn dat? Doopsuiker is voor bij de doop toch? Of is dat bij jullie anders?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:03 schreef StefanieV het volgende:
Hier zijn de doopsuikerpotjes af! Enkel nog vullen met suikerbonen in april en dan is dit ook af! En nog steeds verliefd op onze naam!
Doopsuiker is eigenlijk een dialectwoord. Het is geboortesuiker. In BE is het de traditie dat er bij de geboorte een klein geschenkje wordt gegeven aan de bezoekers met suikerbonen. Dus bij ons zijn het glazen potjes met de naam erop en suikerbonen erin. Bij de doop wordt er niets meer gegeven behalve etenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:39 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wat voor potjes zijn dat? Doopsuiker is voor bij de doop toch? Of is dat bij jullie anders?
Dopen doen wij pas met een maand of 6 denk ik, eerst nog even uitzoeken waar(mijn man is katholiek, ikzelf protestants).
Oh ok dan, dacht dat er mss iets gebeurd was ofzo..quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:19 schreef Skittles het volgende:
Volgens mij heeft SQ een 4 dagen minivakantie StefanieV. Toevallig zat ik ook net te denken waar ze gebleven was.
Dan is dat inderdaad anders dan hier, grappig! Is dat in plaats van beschuit met muisjes, of doen jullie dat ook?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:43 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Doopsuiker is eigenlijk een dialectwoord. Het is geboortesuiker. In BE is het de traditie dat er bij de geboorte een klein geschenkje wordt gegeven aan de bezoekers met suikerbonen. Dus bij ons zijn het glazen potjes met de naam erop en suikerbonen erin. Bij de doop wordt er niets meer gegeven behalve eten
Ah oke, dank je. Ben ik toch niet helemaal gek, ik miste haar al. Hoop dat alles goed gaat!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:01 schreef Zoë23 het volgende:
Gefeliciteerd mevrMus!! Wat een mooie naam!
DaD
Mawaba
Kwisted het het druk en daarnaast heeft ze wat afstand van Fok genomen. Heb nog wel wat berichtjes gekregen maar op m'n laatste vraag kortgeleden(half feb) heeft ze niet meer gereageerd.
Laatste berichten waren iig positief. Vind het ook erg jammer dat ze niet meer op fok post.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:47 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Ah oke, dank je. Ben ik toch niet helemaal gek, ik miste haar al. Hoop dat alles goed gaat!
Ik had dat vorige week ook n dag... Om alles gingen de sluizen open... Ben veel minder ver dan jij maar herken t wel.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:44 schreef Musique het volgende:
DaD eenvoor jou.
Ik heb de hele dag al last van onbedaarlijke huilbuien. Ik loop te janken om alles. Voel me zo kut. We gaan er zo even tussenuit, vind het ook zo sneu voor mijn lief, die voelt zich zo machteloos. Ik kan er niets aan doen maar kan niet stoppen met huilenKraamtranen vóór de bevalling?
Heel begrijpelijk hoor. Je zit bomvol hormonen, er leven 2 kinderen van jouw energie en je staat voor een megaverandering in je leven. Al die dingen zijn heftig en bij elkaar al helemaal. Nog even volhouden, je bent er bijna! Wanneer moet je weer voor controle? En wat is het beleid bij jou nu?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:44 schreef Musique het volgende:
DaD eenvoor jou.
Ik heb de hele dag al last van onbedaarlijke huilbuien. Ik loop te janken om alles. Voel me zo kut. We gaan er zo even tussenuit, vind het ook zo sneu voor mijn lief, die voelt zich zo machteloos. Ik kan er niets aan doen maar kan niet stoppen met huilenKraamtranen vóór de bevalling?
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:44 schreef Poppejans het volgende:
35 weken vandaag!
Begonnen aan de babywasjes
[ link | afbeelding ]
Het is niet fijn nee, maar neonatologie ligt verderop in de gang, nog geen 50 meter verderop en ik kan daardoor heel makkelijk (en veel) naar hem toe! Naar omstandigheden gaat het dus echt heel fijnquote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:23 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mus dat klinkt wel als een heftige bevalling. En je mannetje gewoon gelanceerd.![]()
Ik hoop dat T. snel gewoon bij je mag want het is toch wel flink ruk als je kindje op de neo ligt hè.
Fijn dat jouw suikers weer aan het normaliseren zijn.
Ik mocht mijn bed niet uit de eerste 5 uur na de bevalling, dus ik moest het doen met foto's die mijn man af en toe doorappte. Ik vond het echt niet leuk.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:26 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Het is niet fijn nee, maar neonatologie ligt verderop in de gang, nog geen 50 meter verderop en ik kan daardoor heel makkelijk (en veel) naar hem toe! Naar omstandigheden gaat het dus echt heel fijn
Nee want ik had teveel bloedverlies dus ik moest op de verloskamer blijven. Gelukkig deed S. het heel snel goed en toen ik van de OK kwam stond S. al naast zijn broertje.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:10 schreef mousemicky het volgende:
Nikki, mocht jij dan niet mer bed en al naar de neo? Ik moest 3 dagen in bed blijven, en ik mocht gewoon naar de neo gereden worden door vriend + verpleegkundige of ander bezoek...
O, en Mus en Nikki, gefeliciteerd met jullie jongens natuurlijk!
Sorry voor het binnenwalsen, ik lees hier wel eens mee, maar zelf niet zwanger, bevind me met zoon in het dreumestopic
O, dat is rotquote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:43 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Nee want ik had teveel bloedverlies dus ik moest op de verloskamer blijven. Gelukkig deed S. het heel snel goed en toen ik van de OK kwam stond S. al naast zijn broertje.
Kon vanacht m'n slaapshirt niet aan omdat hij te strak over m'n borsten/tepels zat. Die krengen doen pijn!quote:
Ze had het over wegtrekken, of dat het meestal al weggetrokken was. Maar het ging allemaal zo snel. Maandag heb ik weer een echo, ik zal het dan wel vragen. Maar ik hoef me dus niet ongerust te maken. Gelukkig.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:19 schreef Skittles het volgende:
[..]
Vocht achter de baarmoeder komt best vaak voor. Zeker als het niet veel is, is het niet iets om je ongerust over te maken. Als het wel iets serieus zou zijn had de gynaecoloog er ook wel meer aandacht aan besteed. Wat heeft de gynaecoloog er over gezegd?
Volgens mij heeft SQ een 4 dagen minivakantie StefanieV. Toevallig zat ik ook net te denken waar ze gebleven was.
Kleine tip, neem neusspray mee als je gaat bevallen. Ik had tijdens mijn bevalling niet zonder het spul gekunt.quote:Op zondag 23 maart 2014 07:02 schreef Dot. het volgende:
MeldDe verkoudheid wordt erger, dus kon vannacht alleen slapen met paracetamol en die is nu uitgewerkt. Even wachten tot ik er weer een mag en dan lekker terug naar bed
Thanks! Ik heb al een zoutoplossing liggen voor nu en nog een gewone in het medicijnkastje, maar ik heb nu vooral last van een griepig hoofd. Overal pijntjes en zelfs mn tanden voelen vervelendquote:Op zondag 23 maart 2014 07:22 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Kleine tip, neem neusspray mee als je gaat bevallen. Ik had tijdens mijn bevalling niet zonder het spul gekunt.
Welkom nog.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 23:13 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Ze had het over wegtrekken, of dat het meestal al weggetrokken was. Maar het ging allemaal zo snel. Maandag heb ik weer een echo, ik zal het dan wel vragen. Maar ik hoef me dus niet ongerust te maken. Gelukkig.
succes! Met de echoquote:Op zondag 23 maart 2014 08:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Welkom nog.. Ik heb je andere topic een beetje gevolgd, maar mag ik vragen waarom je maandag weer een echo hebt?
Hier ziet alles er weer wat zonniger uit. Alleen al het idee dat ik ga vragen om een eerdere echo lucht op.
goede tips hier. Daar zou ik dus nooit aan gedacht hebben.quote:Op zondag 23 maart 2014 07:22 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Kleine tip, neem neusspray mee als je gaat bevallen. Ik had tijdens mijn bevalling niet zonder het spul gekunt.
Hier lieve Saffierkepierkequote:Op zondag 23 maart 2014 09:11 schreef Saffier het volgende:
Mw Mus van harte gefeliciteerd met jullie zoon. Prachtige naam heeft hij gekregen
Waar is Rijstebuiltje?
Hey, bedanktquote:Op zondag 23 maart 2014 08:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Welkom nog.. Ik heb je andere topic een beetje gevolgd, maar mag ik vragen waarom je maandag weer een echo hebt?
Ja, dat weet ikquote:Op zondag 23 maart 2014 11:43 schreef StefanieV het volgende:
Coco ja, W moest nog werken in huis en ik heb de potjes verder gedaanmaar het zijn eigenlijk potjes voor de kraamvisite, niet voor op de doop
Nope. Maar met de termijnecho krijg je een schatting aan de hand van de lengte van je kindjequote:Op zondag 23 maart 2014 12:31 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Ja klopt, oke, dat betekent dan dat ik niet echt kan uitrekenen hoeveel weken ik ben?
Ah tijd teveel hier, zit de ganse dag thuis hequote:Op zondag 23 maart 2014 12:38 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ja, dat weet ikVind ik het nog steeds ruim op tijd. Herinnert mij eraan hoe niet-op-tijd wij met alles zijn
Ja, een halve week is ook niet zo'n erg groot verschil denk ik. Ik ga het morgen nog eens vragen. Ik ben vooral enorm zenuwachtig of er iets te zien valt :xquote:Op zondag 23 maart 2014 12:39 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nope. Maar met de termijnecho krijg je een schatting aan de hand van de lengte van je kindje![]()
Ik had zelf twee weekenden waarin de eisprong plaats heeft kunnen vinden (want twee keer positieve ovutest). De termijnmeting kwam echter uit op precies tussen die twee weekenden inMaar goed, die halve week meer of minder daar doen we het voor.
Welkom trouwens. Heb je topic ook gevolgd. Heftig allemaal maar volgens mij heb je hier echt heel goed over nagedacht. Ik zou zeggen: gefeliciteerd en geniet lekker van je zwangerschap
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |