Ik ga (proberen) borstvoeding te geven en heb een kat, maar heb nog nooit gedroomd over mijn kat borstvoeding te gevenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
wat is dat toch met al die katten en borstvoeding? Ben ik er zo mee ingestemd dat ik geen bv mag geven dat ik er ook niet over droom?
Lapje vlees voor de uitgang hangen, misschien hapt ie dan?quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:47 schreef Mevr_Mus het volgende:
Dank voor alle succeswensen, maar vooralsnog heb ik ze niet nodig gehad. Ons kind laat zich niet zomaar naar buiten lokken
Overleven vast welquote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:27 schreef StefanieV het volgende:
Musique 37w![]()
Mus zet em op! Nog ff en je kan knuffelen!
Chanty succes!
Kwak fijn dat alles goed was!
GM hoe is het met je man? Of heb ik erover gelezen?
JJ niet fijn als je dat hoort natuurlijk.. Had je deze situatie ook tijdens je eerste bevalling?
Hier vandaag 32 wekennog 8 weken ongeveer en zoveel te doen! We komen hier gewoon in tijdsnood met de verbouwingen en kinderkamer en ... We hebben geen enkel vrij weekend meer voor elkaar tot aan de bevalling. Geen tijd met ons twee meer.. Ah we overleven het ook wel zeker?
Nee maar ik snoep natuurlijk ook wel eens en daarbij zitten er ook suikers in het eten zelf. Dus ze zullen toch zeggen dat het aan mijn eten ligt. Maar moet ik dan helemaal suikervrij gaan eten? Ik vind het gewoon stom. Ik snoep minder dan voor mijn zwangerschap maar het komt er toch aan. En harder dan het volgens de boekjes zou moeten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:36 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Overleven vast welmaar valt er niet iets af te zeggen? Geniet juist nog even van die tijd met z'n 2en zou ik zeggen, die rust krijg je niet meer terug.
Musique, jeetje, de 37 weken grens heb je gewoon gehaald! Wat fijn zeg!
Chanty, succes! Als je gewoon gezond eet kun je er toch niks aan doen meis!
Go mus en babymus!
IMA, sterkte en succes maandag.
Oh, ik heb ook nooit gedroomd over katten en borstvoeding geven hoor. Sowieso volgens mij nooit over borstvoeding geven en dat heb ik toch echt 4 maanden gedaan (en nu ben ik 't weer van plan!)
Oh, ik snap dat je het stom vindt! Het is ook niet leuk. Sommige zwangeren komen nou eenmaal meer aan dan anderen. Mijn schoonzusje woog voor haar zwangerschappen rond de 70 kg, paste goed bij haar lengte. Tijdens haar eerste zwangerschap is ze gestopt met wegen toen ze boven de 100 kg kwam en ze at écht niet heel veel of ongezond.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:41 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nee maar ik snoep natuurlijk ook wel eens en daarbij zitten er ook suikers in het eten zelf. Dus ze zullen toch zeggen dat het aan mijn eten ligt. Maar moet ik dan helemaal suikervrij gaan eten? Ik vind het gewoon stom. Ik snoep minder dan voor mijn zwangerschap maar het komt er toch aan. En harder dan het volgens de boekjes zou moeten.
En dat voelt dus zo oneerlijkquote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:49 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Oh, ik snap dat je het stom vindt! Het is ook niet leuk. Sommige zwangeren komen nou eenmaal meer aan dan anderen. Mijn schoonzusje woog voor haar zwangerschappen rond de 70 kg, paste goed bij haar lengte. Tijdens haar eerste zwangerschap is ze gestopt met wegen toen ze boven de 100 kg kwam en ze at écht niet heel veel of ongezond.
Ik was voor mijn zwangerschap te zwaar (rond de 80 kg) en kwam er maar 10 aan terwijl ik echt veul suikerwafels, choco/kokoscake, muffins, cake en andere ongezonde meuk at. En dan ook echt veel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is waarschijnlijk waarom je je zo druk maakt en daarom moet je dus ook nu stoppen met je druk maken.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:57 schreef Chanty het volgende:
[..]
En dat voelt dus zo oneerlijkJa ik snoep en ja ik kan gezonder eten dan ik nu doe. Maar dan ontneem ik mezelf wel de lol van het eten. Als ik lees wat anderen weg stouwen per dag aan ongezonde dingen en niet zoveel aankomen dan vraag ik me af wat er mis is met mijn stofwisseling. Ik heb echt het gevoel dat mijn lijf elke gram suiker omzet in 100 gram erbij op de weegschaal. En als ik me werkelijk zou vol stouwen dan zou ik zeggen: ok eigen schuld, maar nu… En toch reken ik het mezelf aan als ik wel iets lekkers pak. En het laatste wat ik wil is terug naar vroeger en mezelf weer een eetcomplex aanpraten
En het wegdoen van je weegschaal is geen optie? Wegen is volgens mij niet verplicht bij de vk en als je je goed voelt is er toch niks aan de hand? Sommige vrouwen komen nu eenmaal wat meer aan dan anderen. Ik zit inmiddels ook boven de toegelaten extra kilo's, maar ik zou echt niet weten waar het allemaal zit, want ik pas nog in alle kleding die ik aan het begin van mijn zwangerschap heb gekocht en ik heb laatst eens een gewone spijkerbroek gepast en dat was (behalve bij de buik natuurlijk) ook geen probleem. Ik denk dat als je het aankaart bij de vk dat je in het verleden problemen hebt gehad met je eten dat ze er dan echt wel rekening mee kunnen houden bij je controles.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:57 schreef Chanty het volgende:
[..]
En dat voelt dus zo oneerlijkJa ik snoep en ja ik kan gezonder eten dan ik nu doe. Maar dan ontneem ik mezelf wel de lol van het eten. Als ik lees wat anderen weg stouwen per dag aan ongezonde dingen en niet zoveel aankomen dan vraag ik me af wat er mis is met mijn stofwisseling. Ik heb echt het gevoel dat mijn lijf elke gram suiker omzet in 100 gram erbij op de weegschaal. En als ik me werkelijk zou vol stouwen dan zou ik zeggen: ok eigen schuld, maar nu… En toch reken ik het mezelf aan als ik wel iets lekkers pak. En het laatste wat ik wil is terug naar vroeger en mezelf weer een eetcomplex aanpraten
Ik weet het, maar het lukt me niet om het echt los te laten. Ik heb de laatste pakweg 10 jaar gewoon een goede controle gehad over mijn gewicht en nu is dat totaal zoek en daar kan ik niet tegen blijkbaar.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:03 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk waarom je je zo druk maakt en daarom moet je dus ook nu stoppen met je druk maken.Ik heb het er specifiek met de VK over gehad omdat ik een eetstoornisverleden heb, en de focus op gewicht bij mij is echt funest. Ik let wel op en weeg me 1 keer per week, maar ze zei meteen tegen me dat het heel erg kan verschillen per vrouw hoeveel je en wanneer je aankomt.
Feit dat je dit zo neerzet is denk ik een indicatie waarom t je uberhaupt kan schelen wat ze er van gaan zeggen. De meeste vrouwen geven daar niet zoveel om - degenen die geen lijn-verleden hebben althans. So what als ze t teveel vinden, jij weet wat je erin stopt, en jij weet wat je doet.
Vertrouw op jezelf
Dan ben ik helemaal de controle kwijt als ik dat ding wegdoe.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:10 schreef Dot. het volgende:
[..]
En het wegdoen van je weegschaal is geen optie? Wegen is volgens mij niet verplicht bij de vk en als je je goed voelt is er toch niks aan de hand? Sommige vrouwen komen nu eenmaal wat meer aan dan anderen. Ik zit inmiddels ook boven de toegelaten extra kilo's, maar ik zou echt niet weten waar het allemaal zit, want ik pas nog in alle kleding die ik aan het begin van mijn zwangerschap heb gekocht en ik heb laatst eens een gewone spijkerbroek gepast en dat was (behalve bij de buik natuurlijk) ook geen probleem. Ik denk dat als je het aankaart bij de vk dat je in het verleden problemen hebt gehad met je eten dat ze er dan echt wel rekening mee kunnen houden bij je controles.
snap ik, maar misschien moet je bespreken met haar dat het controleren van je gewicht je het gevoel geeft dat je dingen fout doet, terwijl je weet dat je objectief gezien gewoon goed eet. misschien kan ze dat dan wat relativeren voor je? en als ze dat niet kan is t gewoon een doos...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:13 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ik weet het, maar het lukt me niet om het echt los te laten. Ik heb de laatste pakweg 10 jaar gewoon een goede controle gehad over mijn gewicht en nu is dat totaal zoek en daar kan ik niet tegen blijkbaar.
En de VK zei tegen mij ook dat het verschilt en als je dunner bent dat je dan sneller en meer aankomt. Maar ze hebben ook gezegd dat een toename van 16 kilo normaal is voor mij. En ze zet me ook elke keer op de weegschaal dus het voelt alsof het belangrijk is. En die +16 komt nu heel dichtbij en de uitgerekende datum een stuk minder hard.
K*tzooi
Poetsdrangquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:20 schreef Bolletje... het volgende:
Kan iemand mij tegenhouden? Ik sta al de hele week om 9 uur 's ochtends al het huis te poetsen
Badkamer, toilet, keuken.. Het MOET!
Mijn man weet niet wat hij meemaakt
Was vanmorgen de douche aan het schoonmaken met de stoomreiniger
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:20 schreef Bolletje... het volgende:
Kan iemand mij tegenhouden? Ik sta al de hele week om 9 uur 's ochtends al het huis te poetsen
Badkamer, toilet, keuken.. Het MOET!
Mijn man weet niet wat hij meemaakt
Was vanmorgen de douche aan het schoonmaken met de stoomreiniger
Maar die controle hou je toch juist met wat je eet, niet perse met wat je weegt?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:15 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dan ben ik helemaal de controle kwijt als ik dat ding wegdoe.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:19 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
snap ik, maar misschien moet je bespreken met haar dat het controleren van je gewicht je het gevoel geeft dat je dingen fout doet, terwijl je weet dat je objectief gezien gewoon goed eet. misschien kan ze dat dan wat relativeren voor je? en als ze dat niet kan is t gewoon een doos...
Ik denk dat je de controle en reactie als negatiever ervaart dan ze zijn voor anderen, en dat is zonde. die 16 kilo is maar een gemiddelde. voor elke vrouw die er maar 12 aankomt is er dan dus ook een die 20 aankomt in dezelfde populatiegroep. Je maakt je nu overstuur over een stom gemiddelde, en dat kan nooit de bedoeling van de VK zijn.![]()
Begrijp het wel hoor! Ik maak me ook nu al druk over wegen en de reactie van de gyn, terwijl ik nota bene ben afgevallen in de eerste 9 weken... maar "normale" mensen kan t echt niet zoveel schelen wat de vk of gyn van hun gewicht vindt... dat zit bij onszelf...
Jullie hebben gelijk. En rationeel gezien weet ik het ook allemaal. En het gaat er vast weer af straks. En als het er niet allemaal afgaat is er ook geen man overboord want ik ben bij lange na niet dik en het ergste is ik ben dat ook nooit geweest. Dat is iets dat ik mezelf ooit heb aangepraat.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:19 schreef BlueEyes het volgende:
Ik ben gezegend met een vk-praktijk waar niet gewogen wordt.
Ik ben zelf bij +10 gestopt met wegen (en geloof me die zat al rond de 16 weken erbij)
Ik heb een issue met mijn lijf als ik niet zwanger ben, ben dat typje die altijd lijnt en daardoor als ze zich eens te buiten gaat meteen alles 4x harder opslaat ook.
Mijn vk weten het en hebben ook zoiets van laat die weegschaal weg, dat jij goed in je vel zit is belangrijkste en die kilo's komen na de geboorte wel weer.
Makkelijker gezegd dan gedaan maar oke.
Als ik in de spiegel kijk zie ik dat ik extra opsla maar niet buitensporig. Het is nog in verhouding en ja, ik ben zwanger dus mag ik?
Neemt niet weg dat het me heel hard aankomt als mensen zeggen goh je gezicht wordt ronder en je oogt ronder in alles, maar je hebt wel een heeeeeel bescheiden buikje
Nou blijkbaar dus niet. Want of ik nu veel of weinig eet, gezonder of ongezond: de gewichtstoename gaat gewoon onveranderd door. Voor mijn zwangerschap was het simpel. Ik had een bepaald gewicht waar ik niet boven wilde komen. Ik kon me een slag in de rondte vreten tot het moment dat de weegschaal aangaf dat ik boven mijn grens kwam. Dan liet ik snoep staan en een aantal weken later was het allemaal weer ok en stond de weegschaal op het getal dat ik wilde.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:26 schreef Dot. het volgende:
[..]
Maar die controle hou je toch juist met wat je eet, niet perse met wat je weegt?
Als ik heel vreemde dingen zeg, sorry daarvoor![]()
Ik denk dat het sowieso goed is wat kwak zegt, dat je het meld bij je vk. Ze zullen er vast wel meer ervaring mee hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |