Bolletje als je daar klaar bent mag je hier wel komen helpenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:20 schreef Bolletje... het volgende:
Kan iemand mij tegenhouden? Ik sta al de hele week om 9 uur 's ochtends al het huis te poetsen
Badkamer, toilet, keuken.. Het MOET!
Mijn man weet niet wat hij meemaakt
Was vanmorgen de douche aan het schoonmaken met de stoomreiniger
Ik hoor hiet niet echt thuisquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:31 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nou blijkbaar dus niet. Want of ik nu veel of weinig eet, gezonder of ongezond: de gewichtstoename gaat gewoon onveranderd door. Voor mijn zwangerschap was het simpel. Ik had een bepaald gewicht waar ik niet boven wilde komen. Ik kon me een slag in de rondte vreten tot het moment dat de weegschaal aangaf dat ik boven mijn grens kwam. Dan liet ik snoep staan en een aantal weken later was het allemaal weer ok en stond de weegschaal op het getal dat ik wilde.
Het is voor mij het cijfer wat belangrijk is, niet welke vorm is heb want ik paste toen ik niet zwanger was met 48 kilo dezelfde kleding als met 54 kilo. Alleen was ik met 54 ongelukkig. Inmiddels was ik ook wel zover dat ik niet meer naar 48 ging want dat is echt het minimale gezonde gewicht. Maar nu schieten die cijfers gewoon de lucht in en de gedachte dat ik niet zou weten wat het cijfer is… brrr.
Lieverd, als de getalletjes zo'n grote invloed hebben dan kun je juist op een moment als dit daar misschien ook heel goed over praten met iemand? Niet je VK maar iemand die meer weet van mensen die problemen hebben met hun gewicht? want ze komen er nu eenmaal bij, en het is heel vervelend als die getallen je zo in mineur stemmen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:31 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nou blijkbaar dus niet. Want of ik nu veel of weinig eet, gezonder of ongezond: de gewichtstoename gaat gewoon onveranderd door. Voor mijn zwangerschap was het simpel. Ik had een bepaald gewicht waar ik niet boven wilde komen. Ik kon me een slag in de rondte vreten tot het moment dat de weegschaal aangaf dat ik boven mijn grens kwam. Dan liet ik snoep staan en een aantal weken later was het allemaal weer ok en stond de weegschaal op het getal dat ik wilde.
Het is voor mij het cijfer wat belangrijk is, niet welke vorm ik heb want ik paste toen ik niet zwanger was met 48 kilo dezelfde kleding als met 54 kilo. Alleen was ik met 54 ongelukkig. Inmiddels was ik ook wel zover dat ik niet meer naar 48 ging want dat is echt het minimale gezonde gewicht. Maar nu schieten die cijfers gewoon de lucht in en de gedachte dat ik niet zou weten wat het cijfer is… brrr.
Het scheelt dat ik bij een andere vk beval omdat ik niet in zoetermeer beval. Het is ook niet dat ik niet met haar overweg kan. Maar het is echt een no-nonsense iemand en dat is tijdens een bevalling misschien wel juist prettig, maar met dit probleem heb ik wel iemand nodig die mijn gedachtengang kan volgen en het niet afwimpelt. Vorige keer had ik voorzichtig geprobeerd om het erover te hebben. Maar haar reactie was meteen: Dat heeft toch te maken met wat je eet. Dus ja… toch mijn schuld, dus laat maar…quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:36 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik hoor hiet niet echt thuisMaar ik herken je verhaal zo erg!! Allereerst: als je niet overweg kan met een verloskundige, kun je dit gewoon aangeven en je afspraken bij verloskundigen plannen waarbij je je wél prettig voelt. Zij gaan straks je bevalling doen en daar wil je wel iemand bij hebben tegen wie je alles kunt zeggen.
Ten tweede, dat hebben velen hier al gezegd, het valt niet te voorspellen wie hoeveel wanneer aankomt. Het is echt balen dat er zoveel kilo's aankomen, en al helemaal rot dat je hier geen enkele controle over hebt! (Naja, soms wel natuurlijk, maar zo te lezen valt dat best mee bij jou). Probeer dat laatste te accepteren: het maakt niet uit wat je eet of doet, jouw lichaam vindt dat het die extra kilo's nodig heeft. Vergeet niet dat je vocht vasthoudt, extra bloed aanmaakt, extra reserves voor als die kleine er straks is... En natuurlijk baby, placenta en vruchtwater. Jouw lichaam weet echt wel waar het mee bezig is, hoe onbegrijpelijk dat ook voelt
Mja, ik heb hier al heel wat gesprekken over gevoerd met professionals jaren geleden. Ik ken de oorzaak van mijn controledrang en angst, ik weet hoe ik ermee om moet gaan. Alleen lukt het me nu even niet. Zo eerst maar zien wie de controle doet vandaag en anders even met mijn man praten erover. Die kent het hele riedeltje inmiddels wel.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Lieverd, als de getalletjes zo'n grote invloed hebben dan kun je juist op een moment als dit daar misschien ook heel goed over praten met iemand? Niet je VK maar iemand die meer weet van mensen die problemen hebben met hun gewicht? want ze komen er nu eenmaal bij, en het is heel vervelend als die getallen je zo in mineur stemmen.
zo, nu hou ik erover op hoor!
Whahahaha het is hier nog nooit zo schoon geweestquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:31 schreef Chanty het volgende:
[..]
Bolletje als je daar klaar bent mag je hier wel komen helpen
Ik ben al 3 weken verkouden en mijn man ook Dotquote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:00 schreef Dot. het volgende:
Hoe lang ben je eigenlijk besmettelijk met een verkoudheid? Arie moet maar even blijven zitten tot dan
Wat een dikke onzin zeg (no pun intendedquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:43 schreef Chanty het volgende:
[..]
Het scheelt dat ik bij een andere vk beval omdat ik niet in zoetermeer beval. Het is ook niet dat ik niet met haar overweg kan. Maar het is echt een no-nonsense iemand en dat is tijdens een bevalling misschien wel juist prettig, maar met dit probleem heb ik wel iemand nodig die mijn gedachtengang kan volgen en het niet afwimpelt. Vorige keer had ik voorzichtig geprobeerd om het erover te hebben. Maar haar reactie was meteen: Dat heeft toch te maken met wat je eet. Dus ja… toch mijn schuld, dus laat maar…
En ik hoop dat mijn lijf weet wat het doet. Ik wil ook niet dat de gewichtstoename een risico gaat vormen voor de baby, dus ik snap dat ze willen wegen.
Dank jequote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wat een dikke onzin zeg (no pun intended).
Ja er zijn vrouwen bij wie het echt ligt aan wat ze eten. Absoluut waar, en ja er zijn vrouwen die niet begrijpen hoe het kan dat ze aankomen terwijl ze wel bakken met ijs leeglepelen etcetera. Maar er zijn ook echt heel erg veel vrouwen die gewoon aankomen en waar niets over te zeggen is qua herkomst. Je hebt hier echt helemaal niets aanmaar soms (vaak!) doe je er gewoon niets aan.
Ik heb zelf de indruk dat erg slanke vrouwen soms de neiging hebben iets meer/sneller aan te komen bij normaal eetgedrag. Een soort truukje van je lichaam om je ook door de periode na de geboorte heen te slepen, die periode die je sowieso veel energie gaat kosten, borstvoeding geven (natuurlijk gezien dan) wat je zo'n 500 kcal per dag extra kost aan energie etcetera.
Bewust zijn van wat je eet is prima, variatie en niet teveel suiker is wat mij betreft the way to go**. Het moet alleen niet zo zijn dat het gewicht op de weegschaal jouw gemoedstoestand gaat bepalen, praat daarover met iemand die je vertrouwt inderdaad.
Overigens, laatste toevoeging. Er is géén risico voor je baby met de kilo's die jij nu aankomt, knoop dat ajb in je oren. Daarbij genomen, er is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor het nut van het wegen van een zwangere. Het voegt niets toe, zegt niets over de gezondheid van moeder/kind en geeft mij geen verder inzicht in wat dan ook over jou. Het is zo'n gewoonte van iets wat er ooit is ingeslopen, wat we stelselmatig doen maar waar geen enkel bewijs/onderbouwing voor is.
** dat is mijn mening, ik ben geen fan van de schijf van vijf, ik kijk liever naar het voedingspatroon van degene die tegenover me zit om op zo'n manier te bekijken of iemand voldoende van alle soorten bouwstoffen/vit/min. binnenkrijgt. In plaats van stug vast te houden aan de drie glazen melk per dag voor je calcium bijvoorbeeld. Ik ben geen diëtist, dus doe met de info wat je wilt
* kleine toevoeging nog, de enige zin van wegen aan het eind voor mij is om te kijken wat wijsheid is qua plek vd bevalling, boven de 100 kg op de begane grond bijv omdat de brandweer anders moet komen om te verplaatsen. En voor dingen als pijnstilling/narcose is het voor een zwangere handig als ze weet wat ze weegt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:48 schreef _NIKKI_ het volgende:
Geen idee BE. Dat klinkt wel maf.![]()
GM fijn dat het allemaal even goed bekeken wordt bij je vriend.
Chanty even eenvoor jou.
Ik kom hier qua zwangerschapsverhalen definitief afscheid nemen. De kraam is net vertrokken en nu mogen we het allemaal zelf gaan doen.
Ik wil jullie allemaal een hele fijne zwangerschap en bevalling wensen en tot snel in het babietjestopic.
en ik probeer hier nog even mee te blijven lezen![]()
En voor de LLM's, misschien dat een klik op de spoiler jullie babies eruit kan rammelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
Hopelijk tot snel!
Presentquote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:25 schreef Theeleuter het volgende:
Heel de ochtend last gehad van voorwerk en nu weer rustig. Flauw![]()
Vannacht nieuwe kansen, wie doet mee?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |