quote:
Op vrijdag 21 maart 2014 14:15 schreef Zoë23 het volgende:GM
Vervelend al die onderzoeken. Hoop dat z'n bloeddruk verder goed blijft.
Chanty
Herkenbare gevoelens mbt dikker worden.

erg vervelend.
Ik had voor S een BMI van 19 en was 25+ kg aangekomen. Na ongv 6mnd was dat er ook allemaal af. Ik kon niet sporten of werken ivm BI dus puur de bv en het zorgen voor de baby wat zorgde voor het afvallen. Ik hoop dat ik het gewichtstoename bij deze zw.schap minder erg ga vinden. Is echt een rotgevoel.
quote:
Op vrijdag 21 maart 2014 16:43 schreef NotTheSame het volgende:Chanty,
2,5 jaar geleden kwam ik meer dan 25kg aan bij mijn zwangerschap (ik denk zelf dat ik de 30kg nog heb aangetikt maar ik ben bij 34 weken gestopt met wegen, maar kreeg ook nog eens absolute bedrust ivm dysmatuur kindje)
Mijn startgewicht was 47kg bij 1,68m, en ik at gewoon gezond, dus ik woog op het laatst bijna 2x zoveel.
Draakje woog bij de geboorte slechts 2520gram, had een nornale hoeveelheid vruchtwater etc. en 6 weken na de geboorte woog ik 'nog maar' 52kg, dus waar die kilo's nou zaten?
Ik weet nog dat ik er ook vreselijk veel moeite mee had om die weegschaal steeds te trotseren, maar, wat Mignonne zegt, mijn gewicht zou,ook volgens mijn vk en de gyn in het zkh, absoluut geen problemen geven voor de baby.
Ik heb me er toen maar bij neergelegd dat het zo was, ik at immers gezond en ik had genoeg beweging (tot 34 weken dan), ik kon er gewoon niks aan doen!
Mignonne, een vraagje: ik kreeg toendertijd van mijn gyn de stelling voor mijn kiezen dat mensen met ondergewicht/randje normaal gewicht vaak veel meer in gewicht zouden aankomen dan mensen met een hoger BMI, wat is daar eigenlijk van waar?
En Chanty, mocht je erover willen praten, mijn PM staat open!
Fijn om te lezen dat het herkenbaar is voor velen. En nog fijner om te lezen dat het gewoon weer "goed" kan komen. Dat lichaam is toch een soort wonderbaarlijke chemische black box tijdens de zwangerschap.
Ik ben iig goed gekeurd door de VK, alles helemaal in orde. En dit was echt een hele lieve, had haar nog niet eerder gehad

Ze was zelfs vergeten om me te wegen totdat ik het onderwerp dus aansneed. Ze zei eigenlijk ongeveer hetzelfde als jij Mignonne. Mijn gewicht vindt ze prima en dat ik iets meer aankom dan gemiddeld is ook echt niet erg. Ze houden het vooral bij om een plotselinge grote gewichtstoe- of afname te kunnen detecteren omdat dat bv kan wijzen op vocht vasthouden oid. Zolang mijn gewichtstoename geleidelijk is, is dat prima ook al is het meer dan volgens de boekjes.
Ze bood me aan om anders eens een afspraak te maken bij de diëtiste, maar dan alleen als ik dat voor mezelf wilde en niet voor hen. Maar dat doe ik toch liever nog even niet want dan leg ik de focus nog meer op het eten en dat wil ik juist niet doen tenzij ik het echt niet meer trek.
Ze heeft me iig gerust gesteld dat ik niet op mijn flikker ga krijgen en met Fernando gaat alles nog volgens het boekje en dat is het belangrijkste