Dit dus.quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:09 schreef aarontje112 het volgende:
Gewoon niet meer intern kiezen maar er een voorronde van maken (à la het Zweedse Melodifestivalen) met goede nummers met een act die staat als een huis. En dan mét internationale jury in plaats van Carlo Boszhard en Ali B die er 0 verstand van hebben.
Zolang de Tros het organiseert (omdat de NOS het verknalde) zullen die uit hun eigen vijver vissen bij grote voorrondes..quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:09 schreef aarontje112 het volgende:
Gewoon niet meer intern kiezen maar er een voorronde van maken (à la het Zweedse Melodifestivalen) met goede nummers met een act die staat als een huis. En dan mét internationale jury in plaats van Carlo Boszhard en Ali B die er 0 verstand van hebben.
Within Temptation gaat helaas nooit. Hebben ze vaak genoeg gezegd.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:58 schreef Peter het volgende:
Ik zou toch Within Temptation graag wel zien vlammen op het ESF. Evt. samen met een DJ.
Of Caro Emerald met een mooi uptempo nummer.
T is nu AVROTROS hè? Dus de avro heeft ook wat te zeggen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:31 schreef Peter het volgende:
[..]
Zolang de Tros het organiseert (omdat de NOS het verknalde) zullen die uit hun eigen vijver vissen bij grote voorrondes..
De Avro heeft nu ook wat te zeggen, en als ik zie hoe serieus zij het junior songfestival aanpakken (en ook de internationale finale) heb ik er wel vertrouwen inquote:Op woensdag 12 maart 2014 20:31 schreef Peter het volgende:
[..]
Zolang de Tros het organiseert (omdat de NOS het verknalde) zullen die uit hun eigen vijver vissen bij grote voorrondes..
Eens. Lijkt me ook niet onmogelijk met al die talentenjachtmeuk die we de laatste jaren door de strot gedouwd krijgen. Gewoon net als Zweden een mooi programma omheen bouwen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:09 schreef aarontje112 het volgende:
Ja, dit.quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:09 schreef aarontje112 het volgende:
Dit. Of Mr. Probz.quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:22 schreef TheVulture het volgende:
Sharon Doorson met een dancekneiter
Dan komt omdat geen enkele A-artiest (nouja, nauwelijks dan) zich op het ESF wil begeven. Waarom weet ik ook niet.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:48 schreef ItaloDancer het volgende:
Hoe kan iemand te goed zijn voor het songfestival? Zolang we het songfestival niet winnen is duidelijk niemand te goed.
Ik vind Anouk, Ilse en Waylon in Nederland toch wel A-artiesten hoorquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:51 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Dan komt omdat geen enkele A-artiest (nouja, nauwelijks dan) zich op het ESF wil begeven. Waarom weet ik ook niet.
Alks jij Anouk, Ilse en Waylon al geen A-artiesten vind dan ben ik benieuwd wie je wél in gedachten had?quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:51 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Dan komt omdat geen enkele A-artiest (nouja, nauwelijks dan) zich op het ESF wil begeven. Waarom weet ik ook niet.
twitter:cornaldm twitterde op zondag 16-03-2014 om 01:05:30Ok. En @YousefGnaoui wil dus samen met Anita Meijer in 2015 voor Nederland naar #songfestival #opiumavro reageer retweet
Maar ik zie dat ze al genoemd isquote:Op donderdag 13 maart 2014 17:22 schreef TheVulture het volgende:
Sharon Doorson met een dancekneiter
Haar liedjes vallen ook gewoon onder de categorie dertien in een dozijn.quote:Op zondag 27 april 2014 12:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoewel ik geen fan ben van Sharon Doorson, denk ik dat ze het wel goed zou kunnen gaan doen op zo'n festival. Commerciele looks, dito muziek.
En de winnende liedjes van afgelopen jaren niet?quote:Op zondag 27 april 2014 12:37 schreef Unites het volgende:
[..]
Haar liedjes vallen ook gewoon onder de categorie dertien in een dozijn.
Nou, nee.quote:Op zondag 27 april 2014 12:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
En de winnende liedjes van afgelopen jaren niet?
Nu moet ik somehow denken aan die Russische omaatjesquote:
Eens, met Anouk en Ilse DeLange/Waylon hebben we al een paar van de weinige grote Nederlandse artiesten gehad met een geluid dat ook buiten onze landsgrenzen of de Duitstalige landen tot de verbeelding spreekt. Veel van de andere grote namen willen gewoon niet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:09 schreef aarontje112 het volgende:
Laten we Blof Kane sturen!quote:Op maandag 5 mei 2014 00:34 schreef TheVulture het volgende:
Ik zit net naar een special op RTL4 te kijken maar als iemand het ooit in zijn hoofd haalt om Blof te vragen dan mag diegene spontaan afgezonken worden in zee...
Wat een vreselijk zelfingenomen kwallebakken zijn dat, ieder bandlid afzonderlijk en dan met zijn allen in het kwadraat... op zich had ik dit gevoel al jaren maar het wordt nu echt pijnlijk bevestigd...
heeft gezegd dat hij dit niet wilt doen, maar best wel de songwriter zijn. Het is hem een te groot circus.quote:
Ik doe mee aan het online songfestival en had een nationale finale en veel mensen hadden Say heaven, say hell echt als minst favoriet, het brak mijn hartquote:Op maandag 5 mei 2014 21:02 schreef Giggio het volgende:
Miss Montreal - Utopia-song was een killer geweest en goed voor JdM & Co.
John de Mol & songfestivalquote:Op maandag 5 mei 2014 21:02 schreef Giggio het volgende:
Miss Montreal - Utopia-song was een killer geweest en goed voor JdM & Co.
Dat kun je de regie niet aandoen, hebben ze geen idee waar ze de camera op moeten richten....quote:
gewoon één oog kiezenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:38 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dat kun je de regie niet aandoen, hebben ze geen idee waar ze de camera op moeten richten....
Wie dan wel?
Nou Jaqueline Govaert lijkt me wel wat
Dat is sinds Anouk toch wel anders. Hopelijk blijft dat zo en valt men niet terug naar de orgelmeisjes, indianenpruiken, drumdozen en hupsende homo's waar men in eigen land óók al niet naar wil luisteren.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:51 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Die hebben als bijkomend voordeel dat ze enorm veel buitenlandse fans hebben, en we dus niet alleen van de televoting van Nederland afhankelijk zijn.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:01 schreef Litpho het volgende:
Within Temptation of Epica zou wel ok zijn.
Je kunt niet op je eigen land stemmen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:49 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Die hebben als bijkomend voordeel dat ze enorm veel buitenlandse fans hebben, en we dus niet alleen van de televoting van Nederland afhankelijk zijn.
Oh. Nou ja, een act die het internationaal goed doet, zal sowieso meer stemmen trekken natuurlijk.quote:
Dertien in dozijn. Heeft er niet voor niets jaren over gedaan om bij toeval eens een hitje te scoren.quote:
Hou toch een keer op met die voorrondes. Dat hebben we heel politiek correct voor Anouk bijna 10 jaar geprobeerd zonder enig succes. Dit jaar Belgie, een enorme voorronde, echt uitputtend en dan nog niks. Zingen zit Nederlanders niet, zoals in andere landen, in de genen. We moeten het hebben van enkele juwelen uit onze voorraad. Het nare is ook dat door de politiek correcte cultuur het not done is trots te zijn Nederlander te zijn en fier te zijn je land te mogen vertegenwoordigen op het ESF. Dat een eer te vinden. Zei Maxima al niet dat de Nederlander eigenlijk niet bestaat? Terug naar patriotisme is de eerste stap naar succes op het ESF. Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die nu nog terug wilen naar een systeem wat keer op keer aantoonde te falen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:09 schreef aarontje112 het volgende:
Stel dat ze hoger gaan eindigen dan Anouk, dan wordt het wel steeds lastiger om echte artiesten te vinden die zich er aan durven te branden.quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gewoon niet meer gaan, stoppen op je hoogtepunt alles
Dat is niet helemaal waar.quote:Op donderdag 8 mei 2014 05:05 schreef WhiteBeard het volgende:
Hou toch een keer op met die voorrondes. Dat hebben we heel politiek correct voor Anouk bijna 10 jaar geprobeerd zonder enig succes.
Zingen zit ons niet in de genen, en bij andere landen wel? Wat een onzin. Er is geen enkele reden waarom een NSF in Zweden wel werkt en waarom dat hier ook niet zou kunnen.quote:Zingen zit Nederlanders niet, zoals in andere landen, in de genen.
Hier geloof ik ook niets van. Als dat zo ie dan komt dat omdat we onszelf dat aanpraten.quote:Het nare is ook dat door de politiek correcte cultuur het not done is trots te zijn Nederlander te zijn en fier te zijn je land te mogen vertegenwoordigen op het ESF. Dat een eer te vinden.
Maxima zei dat de Nederlander niet bestaat. Dat er niet een stereotype is dat op alle Nederlanders slaat en dat we allemaal verschillend zijn. Maar de uitspraak werd zogenaamd verkeerd begrepen door Geert Wilders om daar zelf mooie sier mee te maken bij zijn achterban. Iets wat ie nu wel zou laten gezien de populariteit van Maxima.quote:Zei Maxima al niet dat de Nederlander eigenlijk niet bestaat?
Ik zie het verband niet tussen patriotisme enerzijds en het wel of niet werken van een systeem met nationale voorrondes anderzijds.quote:Terug naar patriotisme is de eerste stap naar succes op het ESF. Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die nu nog terug wilen naar een systeem wat keer op keer aantoonde te falen.
De Toppers, en het lied van Sieneke zijn aangewezen door de TROS net zoals Anouk en The Common Linnets dat zijn, dus je ondergraaft je eigen stelling hier.quote:In Europa zitten ze niet te wachten met smart op homo Gordon (om een statement te maken) en zijn Toppers. Men zit niet te wachten op een Sieneke met een draaiorgel of een halve allochtoon met een indianentooi. Dat hebben we allemaal dankzij de politiek correcte waanzin geprobeerd en we zijn afgegaan als een gieter.
Hier ben ik het mee eens. En hoe kiezen Zweden en Denemarken hun kandidaten? Juist een nationale voorronde..quote:Doe je wel mee doe dan mee om te winnen en stuur kwaliteit. Eerst was ik ook heel cynisch over dat blokstemmen van oost Europese landen, maar of je het wil zien of niet, die landen hebben het ESF naar een hoger niveau getild. En als je echt kwaliteit stuurt, zoals Duitsland een aantal jaren terug of Zweden en Denemarken de afgelopen jaren dan kom je door en kun je winnen.
Als we er voor kunnen zorgen dat ook A-artiesten mee gaan doen aan nationale voorrondes en top componisten zover kunnen krijgen dat ze liedjes aan gaan leveren voor een nationaal songfestival dan kan dat ook prima werken. Een songfestival met louter C-artiesten zie ik ook niet zitten.quote:Voor Nederland nooit meer voorrondes, dan krijg je weer dat allerlei politiek correcte lieden er zich mee gaan bemoeien en groepen in de NL samenleving massaal gaan stemmen en we weer afgaan als een gieter.
Bij de Toppers en de 3JS mochten we een liedje kiezen, inderdaad. Denk je dat het veel uit had gemaakt als deze artiesten zelf een liedje hadden uitgekozen? Bij Sieneke lag het lied al vast, daar mochten we de artiest nog kiezen? Had het veel uitgemaakt als we Loekz of Vinzzent hadden gestuurd? Edsilia en Hind mochten ook alles zelf regelen, die haalden het ook niet.quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:23 schreef WhiteBeard het volgende:
Als één ding duidelijk is dan is dat de afgelopen twee jaren de NL bevolking niet kon stemmen op een liedje. Anouk en The Common Linnets werden gevraagd mee te doen en die bepaalden vervolgens het liedje zelf. Et Viola succes. Daarvoor konden de mensen stemmen en stuurden we bagger naar het ESF. Dat is dus een feit.
Hier maak je een denkfout die bijna iedereen maakt. Het gaat niet (alleen) om de uitvoerende artiest, maar ook om iemand die het liedje schrijft, iemand die het produceert, iemand die een goede act kan bedenken en iemand die dat goed op beeld kan laten overkomen. Dus roepen dat zanger X of Y moet gaan heeft niet zoveel zin, want met welk liedje dan, en hoe komen we aan dat liedje?quote:Als je dan toch persé een voorronde wil stuur dan de winnaar van The Voice naar het ESF
Alain Clark vind ik zeker een goede. Van Velzen is wel een goede performer, maar heeft geen bijzondere stem, zie hem het niet goed doen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 17:09 schreef Nia het volgende:
Alain Clark of VanVelzen mogen wat mij betreft volgend jaar meedoen
Wat een bullshit zeg. Vrijwel alle internationaal doorgebroken artiesten komen uit het Verenigd koninkrijk, de VS of andere Engelstalige landen. Veel Engelstalige artiesten die bekend zijn, die leveren ook geen kwaliteit. Zie de afgelopen jaren op het ESF. Het is meer dat het voor hun makkelijker is om internationaal door te breken.quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:23 schreef WhiteBeard het volgende:
Als één ding duidelijk is dan is dat de afgelopen twee jaren de NL bevolking niet kon stemmen op een liedje. Anouk en The Common Linnets werden gevraagd mee te doen en die bepaalden vervolgens het liedje zelf. Et Voila succes. Daarvoor konden de mensen stemmen en stuurden we bagger naar het ESF. Dat is dus een feit.
Dit komt, omdat bij stemmen er allerlei lieden opstaan die menen dat Nederland met een statement naar het ESF moet en niet om te winnen. Dan moet het de underdog zijn, of een homo of een allochtoon. Want dan hebben we toch een statement gemaakt. Of men slaat door naar de andere kant en dan moet het opeens hyper Nederlands zijn met een draaiorgel. Dat werkt niet.
De opmerking dat zingen Nederlanders niet in de genen zit bewijst zich zelf door het feit dat we nauwelijks internationaal doorgebroken zangers en zangeressen hebben. Caro Emerald, Anouk en Ilse Delange, Marco Borsato en nog een paar anderen en dan houdt het op. De rest is van B, C of D kwaliteit. Dat voorrondes in andere landen wel werken is omdat daar het zingen veel meer in de genen zit en men daar kan putten uit veel meer en echte talenten. En men zal daar een ander stemgedrag vertonen als het aankomt op de keuze wie te sturen.
Ik ben eens naar Ierland geweest in de kroeg van de ouders van Enya en Clannad. Leo's Tavern. Dan komt daar in de avond het dorp bijeen, omdat er anders niks te doen valt in Ierland en dan wordt er gezongen. Door jong en oud. En dan wordt er goed gezongen. Dat zie je in Nederland niet. Ik keek mijn ogen uit daar. Het zingen zit Ieren in de genen.
Als je dan toch persé een voorronde wil stuur dan de winnaar van The Voice naar het ESF
Als dwergwerp act?quote:Op donderdag 8 mei 2014 17:09 schreef Nia het volgende:
Alain Clark of VanVelzen mogen wat mij betreft volgend jaar meedoen
Julia van der Toorn dus. Ook allochtoon, en ook nog eens lesbisch.quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:23 schreef WhiteBeard het volgende:
Als één ding duidelijk is dan is dat de afgelopen twee jaren de NL bevolking niet kon stemmen op een liedje. Anouk en The Common Linnets werden gevraagd mee te doen en die bepaalden vervolgens het liedje zelf. Et Voila succes. Daarvoor konden de mensen stemmen en stuurden we bagger naar het ESF. Dat is dus een feit.
Dit komt, omdat bij stemmen er allerlei lieden opstaan die menen dat Nederland met een statement naar het ESF moet en niet om te winnen. Dan moet het de underdog zijn, of een homo of een allochtoon. Want dan hebben we toch een statement gemaakt. Of men slaat door naar de andere kant en dan moet het opeens hyper Nederlands zijn met een draaiorgel. Dat werkt niet.
De opmerking dat zingen Nederlanders niet in de genen zit bewijst zich zelf door het feit dat we nauwelijks internationaal doorgebroken zangers en zangeressen hebben. Caro Emerald, Anouk en Ilse Delange, Marco Borsato en nog een paar anderen en dan houdt het op. De rest is van B, C of D kwaliteit. Dat voorrondes in andere landen wel werken is omdat daar het zingen veel meer in de genen zit en men daar kan putten uit veel meer en echte talenten. En men zal daar een ander stemgedrag vertonen als het aankomt op de keuze wie te sturen.
Ik ben eens naar Ierland geweest in de kroeg van de ouders van Enya en Clannad. Leo's Tavern. Dan komt daar in de avond het dorp bijeen, omdat er anders niks te doen valt in Ierland en dan wordt er gezongen. Door jong en oud. En dan wordt er goed gezongen. Dat zie je in Nederland niet. Ik keek mijn ogen uit daar. Het zingen zit Ieren in de genen.
Als je dan toch persé een voorronde wil stuur dan de winnaar van The Voice naar het ESF
De Oekraïne heeft nog een hamsterwiel over na zaterdag.quote:
quote:Op donderdag 8 mei 2014 18:26 schreef Litpho het volgende:
[..]
De Oekraïne heeft nog een hamsterwiel over na zaterdag.
Armin staat ervoor open volgens mij, heeft hij gezegd vorig jaar. Moet hij gewoon nog een keer met Sharon doen dan. Alleen is die plaat dan voor het songfestival überhaupt is begonnen al een wereldhit.quote:Op donderdag 8 mei 2014 18:22 schreef Breekfast het volgende:
Nederland heeft een aantal DJ's van wereldformaat, zo'n beetje het enige muzikale exportproduct van Nederland. Daarbij past Dance muziek perfect bij het Eurosongfestival.
Volgend jaar dus gewoon een bekende DJ sturen, ondersteund door een goede zangeres met goede looks.
Ik vind Jett Rebel ook een goede!quote:Op donderdag 8 mei 2014 17:47 schreef yorrick69 het volgende:
Jett Rebel. Volgens mij is hij in staat een aanstelijke song te schrijven èn een frisse, energieke, zelfverzekerde en overtuigende performance neer te zetten. En hij heeft iets aparts maar toch aangenaams in zijn uitstraling. On Top of the World zou op een songfestival best ver zijn gekomen denk ik. Maar iets als Louise ook.
Hij heeft ook iets ongrijpbaars en verrassends.
In Amerika zijn er zo veel Alain Clarks.quote:Op donderdag 8 mei 2014 20:08 schreef Nia het volgende:
Van een Alain Clark snap ik nog steeds niet dat ie nog niet echt in het buitenland is doorgebroken. Ik ben altijd enorm onder de indruk van zijn stemgeluid.
Een optreden op het ESC podium kan een performer echt verder brengen. Er kijken immers ook mensen uit het vak mee.
quote:
Inderdaadquote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:44 schreef Poepz0r het volgende:
2x winnen hoeft niet?Liefst 10x achterelkaar wtf
Eens, Zij mag wel naar het ESF van mijquote:Op zaterdag 10 mei 2014 10:20 schreef Redrose. het volgende:
Ik ben heel erg gecharmeerd van het stemgeluid van Eefje de Visser..
Nee, dit is tot nu toe succesvoller.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:05 schreef Elfletterig het volgende:
Volgend jaar graag weer een volwaardig Nationaal Songfestival inclusief voorrondes. Het draagvlak daarvoor is nu weer groter dan ooit.
Het zijn toevalstreffers. Het gaat ook wel eens mis, zoals in 2008 met Hind. Een gedegen aanpak zorgt op lange termijn voor het meeste succes. Ons gidsland moet Zweden zijn.quote:
Nee, we moeten gewoon van onze eigen kracht uitgaan. Je hebt nu artiesten die echt geloven in wat ze zingen en brengen. Dat is het geheim.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het zijn toevalstreffers. Het gaat ook wel eens mis, zoals in 2008 met Hind. Een gedegen aanpak zorgt op lange termijn voor het meeste succes. Ons gidsland moet Zweden zijn.
Dat kan ook prima met een Nationaal Songfestival. Zweden - ook nu weer één van de grote favorieten - bewijst dat al jaren.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:52 schreef hexje het volgende:
[..]
Nee, we moeten gewoon van onze eigen kracht uitgaan. Je hebt nu artiesten die echt geloven in wat ze zingen en brengen. Dat is het geheim.
Het Zweedse volk weet meer van muziek dan het Nederlandse volk.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat kan ook prima met een Nationaal Songfestival. Zweden - ook nu weer één van de grote favorieten - bewijst dat al jaren.
Nee.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:05 schreef Elfletterig het volgende:
Volgend jaar graag weer een volwaardig Nationaal Songfestival inclusief voorrondes. Het draagvlak daarvoor is nu weer groter dan ooit.
Daar heb je inderdaad wel gelijk in. In Zweden en Noorwegen is de muziekcultuur enorm sterk. Er komt dan ook erg veel geweldige én vernieuwende muziek vandaan.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 18:56 schreef hexje het volgende:
[..]
Het Zweedse volk weet meer van muziek dan het Nederlandse volk.
Hebben we ook al eens gedaan. Laat de artiest zelf kiezen. Dan krijg je echt het beste resultaat.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:17 schreef ijs_beer het volgende:
Hoewel ik een grote nationale voorronde tof zou vinden, lijkt het me erg onverstandig om nu het zo goed gaat van selectiemethode te veranderen. Wat me belangrijker lijkt is dat in tegenstelling tot dit jaar, niet alleen op de naam van de artiest wordt gekozen, maar dat het lied dat die artiest heeft geschreven van A-klasse is. Dus, selecteren op basis van liedje.
Klopt. Het is dan ook bizar dat de Zweden geen Ace Wilder stuurden.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Daar heb je inderdaad wel gelijk in. In Zweden en Noorwegen is de muziekcultuur enorm sterk. Er komt dan ook erg veel geweldige én vernieuwende muziek vandaan.
Ik dacht ook precies hetzelfde. Echt een jonger iemand.quote:Op donderdag 8 mei 2014 20:05 schreef Kidney_bean01 het volgende:
[..]
Ik vind Jett Rebel ook een goede!
Met een nummer á la Waves zie ik dat wel goedkomen idd!quote:Op zondag 11 mei 2014 01:52 schreef Poepz0r het volgende:
Mr Probz is een goeie. Erg populair in grote landen zoals UK op dit moment.
Had je gedacht dat Waylon dat kon voor het festival?quote:Op zondag 11 mei 2014 02:10 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Racoon niet, dan krijg je het 3Js effect.. Hebben niet de goede manier om de camera te pakken, ondanks goeie muziek. Kun jij je voorstellen dat Bart van Racoon eens even zwoel de camera inkijkt?
Yellow Claw zou ook geweldig zijn ja.quote:
Als er 1 performer is dan is het Waylon ja. Zie zijn bazenoptreden bij de vrienden van amstel live maar eens, die man is gemaakt voor het podium.quote:Op zondag 11 mei 2014 02:11 schreef KoningPils het volgende:
[..]
Had je gedacht dat Waylon dat kon voor het festival?
Ik ben inmiddels helemaal fan geworden van Waylonquote:Op zondag 11 mei 2014 03:15 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Als er 1 performer is dan is het Waylon ja. Zie zijn bazenoptreden bij de vrienden van amstel live maar eens, die man is gemaakt voor het podium.
Ik stel voor: Waylon solo
Er moet natuurlijk wel een sob story bijquote:Op zondag 11 mei 2014 01:46 schreef Fossieltje het volgende:
We hebben Anouk en Ilse al gehad. De winst ligt nu voor het grijpen. Iets waar zelfs de Oost-Europese vrienden uit Wit-Rusland voor zullen stemmen: retegoede Nederlandse DJ + plus zanger(es) + catchy liedje + perfect gezongen met emotie + mooie act.
En vooral niets meer uit Volendam sturenquote:Op zondag 11 mei 2014 10:52 schreef Fred_B het volgende:
Volgend jaar weer kwaliteit sturen, we zien nu dat het werkt met 2 topklasseringen achter elkaar. De overwinning komt dan vanzelf wel een keer.
Zoiets met een goede act.quote:Op zondag 11 mei 2014 01:46 schreef Fossieltje het volgende:
We hebben Anouk en Ilse al gehad. De winst ligt nu voor het grijpen. Iets waar zelfs de Oost-Europese vrienden uit Wit-Rusland voor zullen stemmen: retegoede Nederlandse DJ + plus zanger(es) + catchy liedje + perfect gezongen met emotie + mooie act.
Te afgezaagd, of het moeten echt de grote namen zijn.quote:
Grote namen hebben we wat dat betreft genoeg.quote:Op zondag 11 mei 2014 11:44 schreef marcodej het volgende:
[..]
Te afgezaagd, of het moeten echt de grote namen zijn.
internationale kwaliteit en live kunnen performen..?quote:Op zondag 11 mei 2014 12:57 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Grote namen hebben we wat dat betreft genoeg.
Qua dj's die dat kunnen produceren wel ja, zo'n zangeresje moet dan toch ook wel te ritselen zijn.quote:Op zondag 11 mei 2014 12:59 schreef Peter het volgende:
[..]
internationale kwaliteit en live kunnen performen..?
Noem eens wat duo's dan, TranceSuperWave? Armin en?quote:Op zondag 11 mei 2014 12:57 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Grote namen hebben we wat dat betreft genoeg.
Weet ik veel, alsof die zangeres bekend moet zijn. Zullen er wel genoeg rondlopen toch? Aan dj/producers van wereldklasse geen gebrek in ieder geval.quote:Op zondag 11 mei 2014 13:17 schreef marcodej het volgende:
[..]
Noem eens wat duo's dan, TranceSuperWave? Armin en?
Ja, hallo, jij bent de dance-authoriteit hier. Ouwe treinkaper.quote:Op zondag 11 mei 2014 13:19 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Weet ik veel, alsof die zangeres bekend moet zijn. Zullen er wel genoeg rondlopen toch? Aan dj/producers van wereldklasse geen gebrek in ieder geval.
Ja, maar vraag me niet naar zangeresjes.quote:Op zondag 11 mei 2014 13:19 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ja, hallo, jij bent de dance-authoriteit hier. Ouwe treinkaper.
In gele speedoquote:Op zondag 11 mei 2014 13:36 schreef KoningPils het volgende:
Staat Dries Roelvink al bij de TROS op de stoep?
Denk dat Ilse en Waylon het wel goed vinden zo.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:06 schreef BabeWatcher het volgende:
Wederom The Common Linnets insturen. Het gaat niet twee jaar op rij gebeuren dat een circusact wint. Volgend jaar stuurt iedereen een gek, dan vallen wij positief op met een goed en rustig liedje.
Ik denk dat ze nog wel een keer gaan, of 1 van de 2 solo. Maar dan over een paar jaar ofzo.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:12 schreef BB-King het volgende:
[..]
Denk dat Ilse en Waylon het wel goed vinden zo.
Ze kunnen het alleen nog maar minder goed doen.
Vertel?quote:Op zondag 11 mei 2014 14:32 schreef Greys het volgende:
Waylon wil ik denk ik best nog een keer. Alleen. Doen. Alsjeblieft.
Haha dat post ik net in een ander topicquote:Op zondag 11 mei 2014 15:22 schreef Poison-Ivy het volgende:
Ik ben eruit. .....we sturen Bosaris oftewel Boris
[ afbeelding ]
en hij kan goed dansenquote:Op zondag 11 mei 2014 15:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Haha dat post ik net in een ander topic
Die mag idd ook best
En dan als statement een lied over herenliefdequote:Op zondag 11 mei 2014 15:33 schreef Greys het volgende:
Boris en Waylon samen.
Het ultieme songfestival duo
Was naar aanleiding van dit bericht:quote:
VanVelzen & Armin van Buuren? Hoewel VanVelzen geen drama maakt.quote:Op zondag 11 mei 2014 06:58 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Er moet natuurlijk wel een sob story bij
Nee vind ik echt onzin. Wouter Hamel, Racoon, Bo Rush kunnen ook allemaal prima.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:45 schreef Xaxax het volgende:
WE hebben de 2 beste engelstalige artiesten van nederland de afgelopen 2 jaar nu wel gehad.....
Volgend jaar mogen we blij zijn als we ons kwalificeren....
Ja, nou weten we het welquote:Op zondag 11 mei 2014 17:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee vind ik echt onzin. Wouter Hamel, Racoon, Bo Rush kunnen ook allemaal prima.
Maar mijn duimen gaan draaien voor Waylon solo
Wat een onzin. Per zijn hier al genoeg Engelstalige artiesten genoemd die zo mogelijk meer kwaliteit hebben dan Anouk en Ilse & Waylon.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:45 schreef Xaxax het volgende:
WE hebben de 2 beste engelstalige artiesten van nederland de afgelopen 2 jaar nu wel gehad.....
Volgend jaar mogen we blij zijn als we ons kwalificeren....
Hé Takkie, zal ik nog eens zeggen wie er allemaal nog kunnen?quote:
quote:Op zondag 11 mei 2014 18:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Hé Takkie, zal ik nog eens zeggen wie er allemaal nog kunnen?
Ja?
Zal ik dat doen?![]()
Kansloos ivm Oost-Europa.quote:
Te goed voor Eurovisie.quote:
Want dat hebben we de afgelopen twee jaar ook gedaan inderdaad.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:07 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ik denk dat we het beste van die B-artiestjes kunnen sturen die een talentenjacht als X-factor of The Voice hebben gewonnen. Eigenlijk net zoals de Zweden en Noren doen.
Inderdaad, ik had gehoopt dat we ons niets meer gingen aantrekken van de Eurovisie-clichés. Het is kwaliteit en kwaliteit wordt, mits goed uitgevoerd, altijd beloond. Nou ja, bijna dan.quote:
Nee, dat klopt. En nu?quote:Op zondag 11 mei 2014 18:07 schreef marcodej het volgende:
[..]
Want dat hebben we de afgelopen twee jaar ook gedaan inderdaad.
De laatste twee jaar waren zeer succesvol en dat waren artiesten met jarenlange ervaring, ook op grote podia. Waarom zou je dan nu de voorkeur geven aan net opkomende talentenjachtwinnaartjes?quote:
Ik geef het een kansquote:Op zondag 11 mei 2014 18:10 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je moet echte artiesten sturen. Geen gemaakte sterretjes
Ik zie niet zo waarom we nu ineens B-artiestjes uit The Voice moeten gaan sturen.quote:
Niet doen. Je hebt artiesten nodig die muziek maken. Die er zelf hun ziel in leggen. Die hun eigen kindje ten gehore brengen. Zoals afgelopen 2 jaar.quote:
Wordt naar mijn mening niks, en wel hierom. Het lukt haar tot nu toe geeneens om een hit te scoren in NL, groot verschil met Ilse en Anouk.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:12 schreef alpeko het volgende:
[..]
Niet doen. Je hebt artiesten nodig die muziek maken. Die er zelf hun ziel in leggen. Die hun eigen kindje ten gehore brengen. Zoals afgelopen 2 jaar.
Wende is ook mijn nr 1. Pure passie!
Dat ligt niet aan haar, maar aan Nederland. Nederland is dan ook een smakeloos landje.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:23 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Wordt naar mijn mening niks, en wel hierom. Het lukt haar tot nu toe geeneens om een hit te scoren in NL, groot verschil met Ilse en Anouk.
Maar niet zo smakeloos als het eurovisie songfestival. Dus er is geen enkele reden om te denken dat ze het daar beter zou doen. Daarnaast denk ik dat een artiest best smaakvol kan zijn én hits kan scoren, zie een Ilse en Anouk,quote:Op zondag 11 mei 2014 19:27 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan haar, maar aan Nederland. Nederland is dan ook een smakeloos landje.
Ik hoop het toch stiekem nietquote:Op zondag 11 mei 2014 19:38 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Sandra v Nieuwland, Rochelle Perts, Harris (en dan ze een loedje als me and my guitar), ik zie ze allemaal gaan
Ze heeft geen gunfactor.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:23 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Wordt naar mijn mening niks, en wel hierom. Het lukt haar tot nu toe geeneens om een hit te scoren in NL, groot verschil met Ilse en Anouk.
Dit.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:49 schreef marcodej het volgende:
AUB geen winnaars van XFactor of The Voice.
Ja! Haris! Heeft hartstikke veel potentie om harten te veroveren.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:53 schreef HOUMUHTEGEJONGUH het volgende:
Over x factor gesproken, Haris Alagic heeft een mooie stem (vind playing with fire beter dan gold)
Ik weet echt zeker dat er geen betere zijn dan Anouk en Ilse die internationaal mee kunnen..quote:Op zondag 11 mei 2014 18:05 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wat een onzin. Per zijn hier al genoeg Engelstalige artiesten genoemd die zo mogelijk meer kwaliteit hebben dan Anouk en Ilse & Waylon.
Precies. Ga voor een Van Velzen, Candy Dulfer, Trijntje Oosterhuis, etc. Met uitzondering van Candy geen van alle echt mijn smaak maar het zijn professionals die van kroeg tot Arena er kunnen staan als een huis.quote:Op zondag 11 mei 2014 19:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hoop het toch stiekem niet
Vooral die laatste twee. Die hebben amper ervaring nog, die kunnen misschien helemaal niet zo goed met die druk van 180 miljoen kijkers omgaan. Juist de kalmte en ervaring van Waylon en Ilse en Anouk werden zo geroemd in de commentaren van de buitenlanders journalisten tijdens alle repetities.
Dat zegt dan vooral wat over jouw gebrek aan kennis. Jacco Gardner is internationaal gelauwerd om nog maar een naam te noemen.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:06 schreef Xaxax het volgende:
[..]
Ik weet echt zeker dat er geen betere zijn dan Anouk en Ilse die internationaal mee kunnen..
De rest zijn allemaal 2e rangs flutartiesten die alleen in nederland wat betekenen....
Wordt een dikke faal met die oude horken.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:09 schreef Litpho het volgende:
[..]
Precies. Ga voor een Van Velzen, Candy Dulfer, Trijntje Oosterhuis, etc. Met uitzondering van Candy geen van alle echt mijn smaak maar het zijn professionals die van kroeg tot Arena er kunnen staan als een huis.
Nee idd, dan sla ik gewoon een jaar esf over.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:16 schreef Greys het volgende:
Oh god géén Trijntje ofzo inderdaad alsjeblieft zeg
Wie zeg je????????quote:Op zondag 11 mei 2014 20:13 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat zegt dan vooral wat over jouw gebrek aan kennis. Jacco Gardner is internationaal gelauwerd om nog maar een naam te noemen.
Je bewijst mijn gelijk. Dank je. Het feit dat je ze niet kent zegt niets over de kwaliteit.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:19 schreef Xaxax het volgende:
[..]
Wie zeg je????????
hahahahaha
nooit van gehoord, dat soort figuren breken nationaal niet eens door...
middelmaat.
Effe serieus...wil je dat gaan vergelijken met topartiesten als anouk en ilse de lange?????
Alsof het Nederlandse volk muziekkenners bij uitstek zijn. We hebben dit jaar wel het tegendeel bewezen bij CATSquote:Op zondag 11 mei 2014 20:19 schreef Xaxax het volgende:
[..]
Wie zeg je????????
hahahahaha
nooit van gehoord, dat soort figuren breken nationaal niet eens door...
middelmaat.
Effe serieus...wil je dat gaan vergelijken met topartiesten als anouk en ilse de lange?????
Jaren 60 sound. Niet echt Songfestival materiaal maar o.a. in de VS erg goed ontvangen.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik kende heel die kerel niet maar hij klinkt best goed
Vergeleken met de "ik ben tien minuten bekend door een televisieprogramma en daarna alleen nog maar omdat de SBS6/BN-incest-club me iedere keer weer met mijn kop op tv trekt" groep? Ik denk dat dat meevaltquote:Op zondag 11 mei 2014 20:13 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Wordt een dikke faal met die oude horken.
Slaat nergens op. We hebben een hoofdtooi gehad, werkte niet. We hebben een draaiorgel gehad, werkte ook niet. En waarom niet? Omdat allebei de liedjes bagger waren. Oostenrijk had dit jaar het goede liedje en de goede zanger.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:24 schreef Xaxax het volgende:
Nederland doet er beste aan volgend jaar een omgebouwde naar het songfestival te sturen..
Let maar op volgend jaar...daar zullen internationaal een hoop landen een gevolg aan geven.
Het moet gewoon gestoord gek bizar afwijkend en met een boodschap zijn.
Misschien iemand met een Tulband?
Precies. Het is geen Lordi die gewonnen heeft. Het nummer heeft gewonnen. Niet de act. Al helpt het in dit geval, maar dan ook alleen in dit geval omdat het echt is, mee. Op dezelfde lijn verder gaan dus. Alleen wie durft nog? Veel beter kan het niet.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Slaat nergens op. We hebben een hoofdtooi gehad, werkte niet. We hebben een draaiorgel gehad, werkte ook niet. En waarom niet? Omdat allebei de liedjes bagger waren. Oostenrijk had dit jaar het goede liedje en de goede zanger.
Natuurlijk. Laten we lekker gaan kopiëren, dat heeft in het verleden ook al zo goed gewerktquote:Op zondag 11 mei 2014 20:24 schreef Xaxax het volgende:
Nederland doet er beste aan volgend jaar een omgebouwde naar het songfestival te sturen..
Let maar op volgend jaar...daar zullen internationaal een hoop landen een gevolg aan geven.
Het moet gewoon gestoord gek bizar afwijkend en met een boodschap zijn.
Misschien iemand met een Tulband?
Het heeft de afgelopen 2 jaar gewerkt omdat we internationale bekende artiesten als anouk en ilse erheen hebben gestuurd met goede stemkwaliteiten.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Slaat nergens op. We hebben een hoofdtooi gehad, werkte niet. We hebben een draaiorgel gehad, werkte ook niet. En waarom niet? Omdat allebei de liedjes bagger waren. Oostenrijk had dit jaar het goede liedje en de goede zanger.
Anouk had met Nobody's Wife nog wel een internationale hit. Maar Ilse en Waylon hebben over de grens (behalve België) geen succes geboekt ondanks verwoede pogingen van Ilse om in de VS door te breken. Beide hebben wel het niveau hoor maar niet het geluk.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:36 schreef Xaxax het volgende:
[..]
Het heeft de afgelopen 2 jaar gewerkt omdat we internationale bekende artiesten als anouk en ilse erheen hebben gestuurd met goede stemkwaliteiten.
had die 2 zelfde liedjes door onbekende kneuzen laten uitvoeren en we hadden de halve finale niet eens overleefd.....
Ja, als we zo gaan beginnen... En Ilse internationaal bekend? Ja, België misschien? Waylon wordt volgens mij alleen in NL gekend.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:36 schreef Xaxax het volgende:
[..]
Het heeft de afgelopen 2 jaar gewerkt omdat we internationale bekende artiesten als anouk en ilse erheen hebben gestuurd met goede stemkwaliteiten.
had die 2 zelfde liedjes door onbekende kneuzen laten uitvoeren en we hadden de halve finale niet eens overleefd.....
De vak jury heeft gekeken wat Anouk en Ilse hebben gepresteerd als artiest. Het zijn beide proffesionals. DE VAKJury heeft tegenwoordig een dikke vinger in de pap voor al die punten.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, als we zo gaan beginnen... En Ilse internationaal bekend? Ja, België misschien? Waylon wordt volgens mij alleen in NL gekend.
Naar mijn mening was het liedje dit jaar niet naar de finale gegaan zonder het visuele. En dan kunnen Ilse en Waylon nog zo goed zingen, het zou dan gewoon veel minder sterk overkomen. Het is gewoon het totaalplaatje.
Wat nou geen carrière? Die mensen worden nog jarenlang gevraagd voor programma's als Sterren Springen, noem dat maar eens geen carrièrequote:Op zondag 11 mei 2014 20:49 schreef Xaxax het volgende:
Met al die nep onbekende artiesten er heen te sturen zonder carriere is Nederland gewoon kansloos....
Ik heb gelezen dat het publiek in europa Nederland de meeste stemmen heeft gegeven met bellen , maar de vak jury gaf die travestiet de voorkeur...quote:Op zondag 11 mei 2014 20:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
De vakjury kijkt toch naar het liedje en optreden?
Ja hoor vrouwen van 50 sturen... Dat werkt. Ja met die Russische omaatjes.quote:Op zondag 11 mei 2014 20:56 schreef Xaxax het volgende:
[..]
zou een goede zijn...
Maar ik denk niet dat ze willen...
zijn ze al zo oud....quote:Op zondag 11 mei 2014 20:59 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja hoor vrouwen van 50 sturen... Dat werkt. Ja met die Russische omaatjes.
Nog steeds geil.quote:Op zondag 11 mei 2014 21:00 schreef Xaxax het volgende:
[..]
zijn ze al zo oud....
Ze zagen er vroeger wel geil uit..
Ik weet niet hoe ze er nu uitzien...
quote:Op zondag 11 mei 2014 21:41 schreef Greys het volgende:
Als de AVROTROS ooit twijfelt of we het publiek mee moeten laten stemmen voor NL in voorrondes, stuur ik ze een link naar dit topicZien ze er direct van af. Godzijdank.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |