En daarna volgt een overname door Facebook.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:47 schreef poemojn het volgende:
Handig, ze gaan samenwerken, AH en ING.
[ afbeelding ]
Het gaat er niet alleen om of ze het aan andere partijen verkopen. Het gaat er ook om dat ze die data opslaan of er analyses op loslaten. Dat weten we, zelfs bij feelgood banken als ASN of Triodos, niet. Zelfs als het alleen intern gebruikt wordt kan je misschien stellen dat het een brug te ver gaat.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zou een ASN of een Triodos dit ook gaan doen? Ik weet het niet, hoor.
en VKontakte, zodat ze je telegram gegevens ook hebben.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:49 schreef Staal het volgende:
[..]
En daarna volgt een overname door Facebook.
Nou, wat er intern gebeurt weet je idd niet, maar wat mij betreft gaat het écht te ver wanneer ze hun analyses doorverkopen aan marketeers. Ik mag toch hopen dat er banken blijven bestaan die dat niet doen. Sterker, als ik de communicatie bij een bank deed, zou ik nu een campagne beginnen om te benadrukken dat wij dat soort fratsen niet uithalen.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het gaat er niet alleen om of ze het aan andere partijen verkopen. Het gaat er ook om dat ze die data opslaan of er analyses op loslaten. Dat weten we, zelfs bij feelgood banken als ASN of Triodos, niet. Zelfs als het alleen intern gebruikt wordt kan je misschien stellen dat het een brug te ver gaat.
Doen ze niet.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:08 schreef Staal het volgende:
[..]
En zij besluiten ongevraagd even je uitgavepatroon door te spelen aan bedrijven en daar betaal je dan dus zelf voor.
quote:ING benadrukt dat klanten toestemming moeten geven. Bovendien worden er geen klantgegevens gedeeld, benadrukt woordvoerster Karin van der Pol van ING. "Dat gebeurt absoluut niet, ook niet geanonimiseerd", zegt ze. In plaats daarvan kan een adverteerder selecteren op welke eigenschappen hij een advertentie wil plaatsen, waarna de advertentie door ING bij de bewuste klanten wordt getoond. Waar dat precies gebeurt, is niet bekend.
ING verkoopt niks door.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Het gaat er niet alleen om of ze het aan andere partijen verkopen.
quote:ING benadrukt dat klanten toestemming moeten geven. Bovendien worden er geen klantgegevens gedeeld, benadrukt woordvoerster Karin van der Pol van ING. "Dat gebeurt absoluut niet, ook niet geanonimiseerd", zegt ze. In plaats daarvan kan een adverteerder selecteren op welke eigenschappen hij een advertentie wil plaatsen, waarna de advertentie door ING bij de bewuste klanten wordt getoond. Waar dat precies gebeurt, is niet bekend.
ING verkoopt niks door aan adverterteerders.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:37 schreef Luigi het volgende:
Ik ben geen privacy ridder en maak me over mijn eigen gegevens niet zoveel zorgen. Wat me meer irriteert is de houding van dergelijke bedrijven. De klant is niet meer iemand die je een goed product moet leveren, maar iets dat je uit moet knijpen. Misleiden. Via stiekeme wegen moet doorverkopen aan adverteerders. En dat gaat veel breder dan profiling of big data. (Meer slaafs-consumentisme).
quote:[quote]ING benadrukt dat klanten toestemming moeten geven. Bovendien worden er geen klantgegevens gedeeld, benadrukt woordvoerster Karin van der Pol van ING. "Dat gebeurt absoluut niet, ook niet geanonimiseerd", zegt ze. In plaats daarvan kan een adverteerder selecteren op welke eigenschappen hij een advertentie wil plaatsen, waarna de advertentie door ING bij de bewuste klanten wordt getoond. Waar dat precies gebeurt, is niet bekend.
Nou ja, dat intern gebruiken is toch in feite wat hier staat:quote:Op maandag 10 maart 2014 10:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, wat er intern gebeurt weet je idd niet, maar wat mij betreft gaat het écht te ver wanneer ze hun analyses doorverkopen aan marketeers. Ik mag toch hopen dat er banken blijven bestaan die dat niet doen. Sterker, als ik de communicatie bij een bank deed, zou ik nu een campagne beginnen om te benadrukken dat wij dat soort fratsen niet uithalen.
Ook die wordt niet doorverkocht.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:34 schreef sylvesterrr het volgende:
Het gaat hier om geanonimiseerde data neem ik even voor het gemak aan? Blijft nog steeds enge shit.
1. ING verkoopt jouw data niet.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:22 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Daarnaast verdienen ze een zakcentje met het verkopen van je data. Albert Heijn verkoopt ook je data, naast dat hun core business het verstrekken van levensmiddelen is. Google gebruikt je persoonlijke data, maar hun core business is het beschikbaar stellen van communicatiemiddelen. KLM verkoopt jouw persoonlijke data, maar hun core business is jou van A naar B vliegen.
Hoe gaat dit dan werken?quote:
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)s_cid=home:mediumhudquote:"Een simpel voorbeeld", zegt de directeur Particulieren. "Stel dat iemand jaarlijks een paar honderd euro uitgeeft bij tuincentrum A, dan kan het voor tuincentrum B heel interessant zijn om diegene een scherp aanbod te doen, zodat diegene volgende aankoop bij tuincentrum B komt doen."
Bedrijf A: "Hoi ING, wij hebben een aanbieding voor mensen met een tuin. Hoeveel kost het om reclame X gedurende Y dagen te tonen aan klanten die het afgelopen jaar meer dan Z euro hebben uitgegeven aan tuinmeubelen?"quote:Op maandag 10 maart 2014 11:03 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Hoe gaat dit dan werken?
[..]
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)s_cid=home:mediumhud
Ik had het niet perse over ING in mijn voorbeeld.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:59 schreef TC03 het volgende:
[..]
ING verkoopt niks door aan adverterteerders.
[..]
Verschil van interpretatie, maar mijn persoonlijke data is nog steeds het onderwerp van onderhandelingen. Dus OK, ING geeft mijn data niet aan een derde partij, maar laat een derde partij betalen en een aanbieding aanleveren die ING aan mij geeft. Mijn data is dus wel verkocht, op indirecte wijze. En dat gaat nog steeds te ver.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
1. ING verkoopt jouw data niet.
2. Albert Heijn verkoopt jouw data niet.
3. KLM verkoopt jouw data niet.
4. Google verkoopt jouw data niet.
Mensen moeten zich echt beter informeren hoor, zoveel misverstanden in dit topic.
quote:ING zal nooit individueel herleidbare klantdata doorgeven aan derden en klanten kunnen erop vertrouwen dat ING uitsluitend gebruik maakt van hun persoonsgegevens wanneer dat ook is toegestaan
Kunnen ze een garantie geven dat dat in de toekomst ook zo blijft? In de huidige omstandigheden zal het vast zo zijn, maar dat grenzen vervagen lijkt bijna vanzelfsprekend te zijn.quote:
Waar jij dus bang voor bent, is dat jouw klantgedrag geanalyseerd wordt. Maar dat gebeurt sowieso wel hoor, of ING er nou wel of geen advertentiedienst omheen bouwt. En niet alleen door ING, ook door de bakker, de slager of de kapper. Elk bedrijf wil inzicht in klantgedrag om wat voor reden dan ook.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:09 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Verschil van interpretatie, maar mijn persoonlijke data is nog steeds het onderwerp van onderhandelingen. Dus OK, ING geeft mijn data niet aan een derde partij, maar laat een derde partij betalen en een aanbieding aanleveren die ING aan mij geeft. Mijn data is dus wel verkocht, op indirecte wijze. En dat gaat nog steeds te ver.
Nu kom je met opt-in e.d., maar dat ik die aanbiedingen niet zie als ik niet mee doe betekent niet dat ING niet alsnog een profiel van mij heeft opgesteld, elk moment te gebruiken zodra ik het wel wil. En dat profiel staat in de ijskast, en daar kan later nog van alles mee gedaan worden.
Profiling is ook het gevaar, wat mij betreft. Hoe ik heet is niet interessant. Wel dat ik een man van rond de 30 ben en veel besteedbaar inkomen en een paar leuke hobbies. Dat ik een advertentie zie die op mijn hobbies gericht is, zal mij een zorg zijn. Dat de overheid allerlei rare conclusies kan trekken omdat mijn profiel misschien overeen komt met die van een kindervekrachter of moslimterrorist, daar maak ik mij veel drukker over.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:13 schreef Individual het volgende:
Ik heb ook bankgegevens geanalyseerd, maar persoonlijke details van individuele klanten zijn helemaal niet interessant. Kwantitatieve analyses is wel heel interessant en daar komt geen "Dhr Janssen" in voor.
[..]
Al die bedrijven verkopen diensten op basis van mijn data. Dat is voor een bedrijf als ING echt onacceptabele business.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
1. ING verkoopt jouw data niet.
2. Albert Heijn verkoopt jouw data niet.
3. KLM verkoopt jouw data niet.
4. Google verkoopt jouw data niet.
Mensen moeten zich echt beter informeren hoor, zoveel misverstanden in dit topic.
Exact.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:13 schreef Individual het volgende:
Ik heb ook bankgegevens geanalyseerd, maar persoonlijke details van individuele klanten zijn helemaal niet interessant. Kwantitatieve analyses is wel heel interessant en daar komt geen "Dhr Janssen" in voor.
[..]
Zie mijn vorige post over waar ik bang voor ben. Niet voor een paar aanbiedingen.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:14 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waar jij dus bang voor bent, is dat jouw klantgedrag geanalyseerd wordt. Maar dat gebeurt sowieso wel hoor, of ING er nou wel of geen advertentiedienst omheen bouwt. En niet alleen door ING, ook door de bakker, de slager of de kapper. Elk bedrijf wil inzicht in klantgedrag om wat voor reden dan ook.
Waarom denk je dat als ING het expliciet ontkent? Als jij denkt dat ING hun klanten glashard voorliegt heb je een punt, maar als je op die manier gaat redeneren kan je niemand vertrouwen.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:14 schreef pokkerdepok het volgende:
ze doen er nu nog niets mee, zeggen ze, later niet zonder je toestemming.
maar je kan er natuurlijk wel vanuit gaan, dat ze nu al alles analyseren en in kaart brengen, anders zouden ze niet aankondigen dat ze een proef gaan doen.
Er zijn ook mensen die de Ster Extra-app downloaden.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:14 schreef Kowloon het volgende:
Waarom zou je hier aan mee willen doen als het opt-in is?
Het maakt geen bal uit of data wel of niet herleidbaar is tot een persoon, het is gewoon belachelijk dat je ING betaalt om een rekening te hebben en zij vervolgens diensten exploiteren op basis van mijn aangeleverde gegevens.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:13 schreef Individual het volgende:
[..]
Jij bent dus bang voor profiling. De mogelijkheid tot profiling bestaat echter zodra je gebruik digitale diensten omdat je dat gemakkelijk op kan slaan. Echter, die mogelijkheid heeft er altijd al bestaan hoor, alleen dankzij digitale diensten wordt het wat makkelijker gemaakt. In feite is het allemaal niks nieuws, dus ik snap niet waarom je daar zo heel sterk tegen ageert.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:16 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zie mijn vorige post over waar ik bang voor ben. Niet voor een paar aanbiedingen.
Niet veel, getuige het aantal spotjes dat nodig is om mensen over te halen het te downloaden.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:17 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die de Ster Extra-app downloaden.
Waarom is dat belachelijk? ING kan zonder dat het haar klanten schade berokkent extra geld verdienen en op die manier (hopelijk) de dienstverlenging verbeteren, een win-win situatie. In feite is dit innovatie waarbij iedereen gebaat is, zowel klant als bedrijf.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het maakt geen bal uit of data wel of niet herleidbaar is tot een persoon, het is gewoon belachelijk dat je ING betaalt om een rekening te hebben en zij vervolgens diensten exploiteren op basis van mijn aangeleverde gegevens.
Omdat de ING zich eens bezig moet gaan houden met hun core business, het in de lucht houden van een betaalsysteem ofzo. Daarin falen maar dan wel dit soort ongein gaan verkondigen doet ze geen goed. En welke knurft heeft bedacht dat de ING in de advertenties moet gaan zitten? Pertinente onzin. Hou je gewoon bij je leest.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:20 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waarom is dat belachelijk? ING kan zonder dat haar klanten schade berokkent extra geld verdienen en op die manier (hopelijk) de dienstverlenging verbeteren, een win-win situatie. In feite is dit innovatie waarbij iedereen gebaat is, zowel klant als bedrijf.
Hoe ben ik gebaat bij extra winst voor ING? Wat krijg ik terug voor de data die ik aanlever?quote:Op maandag 10 maart 2014 11:20 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waarom is dat belachelijk? ING kan zonder dat haar klanten schade berokkent extra geld verdienen en op die manier (hopelijk) de dienstverlenging verbeteren. In feite is dit innovatie waarbij iedereen gebaat is, zowel klant als bedrijf.
Ik heb helemaal geen behoefte aan advertenties. Als ik voor een dienst betaal wil ik geen advertenties. Zo simpel is hetquote:Op maandag 10 maart 2014 11:20 schreef TC03 het volgende:
Waarom is dat belachelijk? ING kan zonder dat haar klanten schade berokkent extra geld verdienen en op die manier (hopelijk) de dienstverlenging verbeteren, een win-win situatie. In feite is dit innovatie waarbij iedereen gebaat is, zowel klant als bedrijf.
En dan klik ik op de advertentie van tuincentrum XY te Z en krijg een bon of QR-code om van de aanbieding gebruik te maken en betaal ik met m'n ING-pinpas...quote:Op maandag 10 maart 2014 11:13 schreef Individual het volgende:
[..]
Helemaal niks. Nou ja, advertenties die je nu niet krijgt blijkbaar, de ING gaat ze door je strot heen rammen in een fascistisch systeem waarbij je met een OPT-OUT variant te maken gaat krijgen waar je 3x zoveel voor gaat betalen waarschijnlijk.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe ben ik gebaat bij extra winst voor ING? Wat krijg ik terug voor de data die ik aanlever?
Dan neem je een andere bank die beter aan jouw eisen voldoet. Zo werkt concurrentie.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:22 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen behoefte aan advertenties. Als ik voor een dienst betaal wil ik geen advertenties. Zo simpel is het
Hoe meer geld ING heeft, hoe meer geld zij hebben voor het verbeteren van dienstverlening. Klanten zijn gebaat bij betere dienstverlening.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe ben ik gebaat bij extra winst voor ING? Wat krijg ik terug voor de data die ik aanlever?
Beetje Stasi denken is dat. Alsof de staat tijd en geld heeft om iedereen in de gaten te houden.. Als de staat een verdenking heeft en toestemming van de rechter dan kunnen ze alles van je zien.. ook je Vodafone belgedrag, Ziggo, ABN, etc, etc.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:15 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Profiling is ook het gevaar, wat mij betreft. Hoe ik heet is niet interessant. Wel dat ik een man van rond de 30 ben en veel besteedbaar inkomen en een paar leuke hobbies. Dat ik een advertentie zie die op mijn hobbies gericht is, zal mij een zorg zijn. Dat de overheid allerlei rare conclusies kan trekken omdat mijn profiel misschien overeen komt met die van een kindervekrachter of moslimterrorist, daar maak ik mij veel drukker over.
Dat datageilheid kan ook voor andere doeleinden gebruikt worden dan mij een grasmaaier verkopen.
dat kan je dus ook niet.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:16 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat als ING het expliciet ontkent? Als jij denkt dat ING hun klanten glashard voorliegt heb je een punt, maar als je op die manier gaat redeneren kan je niemand vertrouwen.
Het gaat hier niet om het merk cola dat je drinkt ofzo. Het is onwijs veel gezeik om van bank te wisselen en bovendien heb je dan nog niet de garantie dat je nieuwe bank dit soort schimmige activiteiten niet ook gaat ontplooien.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan neem je een andere bank die beter aan jouw eisen voldoet. Zo werkt concurrentie.
Ze maken al miljoenen winst en de dienstverlening is nog steeds ruk. Geen garantie dus.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoe meer geld ING heeft, hoe meer geld zij hebben voor het verbeteren van dienstverlening. Klanten zijn gebaat bij betere dienstverlening.
Wie zegt dat ING in je betalingen neust? En hoezo is dat nu anders dan vroeger? Het lijkt me logisch dat een bank respectvol met privégegevens omgaat, maar dat gold in 1880 net zo goed als in 2014. Sterker nog, ik denk dat het anno 2014 zelfs veel klantvriendelijker kan omdat je in feite met 1 druk op de knop gegevens kan anonimiseren voor intern gebruik.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:27 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dat kan je dus ook niet.
maar ik denk niet echt dat ze nu al gegevens doorverkopen, maar ze gebruiken die gegevens nu natuurlijk al wel voor hun eigen analyses, en strategieen. de systemen zijn allang aanwezig, zo moeilijk is het niet om al je klant verkeer te analyseren.
en dat betekend dus gewoon dat ze nu dus al in je betalingen zitten te neuzen. ik denk dat de meeste mensen dat helemaal niet gewenst vinden, je verwacht toch een soort privacy als het om je financien gaat. een bank zou dat moeten aanvoelen en respecteren, maar kennelijk niet.
Irrelevant, dat gaat over mijn gedrag als consument, daar gaat dit topic niet over.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan neem je een andere bank die beter aan jouw eisen voldoet. Zo werkt concurrentie.
ING boekt recordwinsten, sluit her en der filialen en heeft veruit de meeste storingen.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoe meer geld ING heeft, hoe meer geld zij hebben voor het verbeteren van dienstverlening. Klanten zijn gebaat bij betere dienstverlening.
Nogal naïef om het verband te ontkennen. ING heeft net zoals elk ander bedrijf, het doel om tevreden klanten te hebben. Hoe meer tevreden klanten, hoe meer winst ING maakt. Als ING kosten voor klanten kan verlagen of nieuwe diensten kan introduceren met extra verdiend geld, dan is dat positief voor de klant. Zo werkt innovatie.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
ING boekt recordwinsten, sluit her en der filialen en heeft veruit de meeste storingen.
Nogal naïef om te denken dat er een direct verband bestaat tussen winst maken en een kwaliatief goede dienst leveren.
Jij zegt dat als jij voor een dienst betaalt, je geen advertenties wenst. Oftewel, de gevraagde dienst verschilt t.o.v. de geleverde dienst. Als je niet tevreden bent, zoek je een andere partij die wel de gevraagde dienst kan leveren tegen redelijke kosten. Zo werkt concurrentie hoor.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:30 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Irrelevant, dat gaat over mijn gedrag als consument, daar gaat dit topic niet over.
als ze aankondigen dat ze een proef gaan doen met gegevens doorspelen aan adverteerders, dan hebben ze toch allang getest, en software draaien die dat kan... en natuurlijk analyseren ze alles allang voor zichzelf.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:29 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ING in je betalingen neust? En hoezo is dat nu anders dan vroeger? Het lijkt me logisch dat een bank respectvol met privégegevens omgaat, maar dat gold in 1880 net zo goed als in 2014. Sterker nog, ik denk dat het anno 2014 zelfs veel klantvriendelijker kan omdat je in feite met 1 druk op de knop gegevens kan anonimiseren voor intern gebruik.
Jij doet de aanname dat men door jouw betaalgegevens moet snuffelen om analyses uit te kunnen voeren. Dat is onzinnig. Men kan die analyses prima doen zonder door jouw gegevens te gaan snuffelen.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:33 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
als ze aankondigen dat ze een proef gaan doen met gegevens doorspelen aan adverteerders, dan hebben ze toch allang getest, en software draaien die dat kan... en natuurlijk analyseren ze alles allang voor zichzelf.
waarom zouden ze dat NIET doen? zelfs paypal stuurt mij emails dat ik mn account niet zoveel heb gebruikt de laatste tijd.
Dan is dit een mooie testcase; als ze daadwerkelijk tevreden klanten willen hebben gaan ze deze proef per direct schrappen, getuige de vele anti-ING tweets.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nogal naïef om het verband te ontkennen. ING heeft net zoals elk ander bedrijf, het doel om tevreden klanten te hebben. Hoe meer tevreden klanten, hoe meer winst ING maakt.
Dat is nog nooit in de geschiedenis van de ING voorgekomen, een verlaging van de kosten, dat weet je he?quote:Als ING kosten voor klanten kan verlagen
Leuk, maar voor een innovatie doelwit is er al meer dan genoeg geld. ING maakt jaarlijks meer dan een miljard euro winst, dus je kan me niet vertellen dat het doorverkopen van gegevens van je klanten een directe garantie is voor betere dienstverlening (die overigens nog steeds ronduit kut is)quote:of nieuwe diensten kan introduceren met extra verdiend geld, dan is dat positief voor de klant. Zo werkt innovatie.
Op korte termijn niet direct, op lange termijn wel (zoals altijd). Neem als voorbeeld internetbankieren, 10 jaar geleden was ook hier ook kritiek op vanwege fraudegevoeligheid en ook privacy. Ondertussen heb ik een perfecte app op mijn iPhone waar ik niet meer zonder zou willen waardoor ik me nooit meer actief met mijn financiën hoef te bemoeien, indirect het gevolg van internetbankieren. Ik ben daarover zeer tevreden en het is voor mij een reden om bij ING te blijven.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:34 schreef Tijn het volgende:
Echt een oase van tevreden klanten gaat deze actie weer opleveren ja
Leuk, maar concurrentie is hier helemaal niet van toepassing. We hebben het hier over een bedrijf die van de ene op de andere dag besluit privacy gevoelige betaalgegevens van zijn klanten te gaan doorverkopen. Dit moet men wettelijk gezien gewoon verbieden.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:33 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jij zegt dat als jij voor een dienst betaalt, je geen advertenties wenst. Oftewel, de gevraagde dienst verschilt t.o.v. de geleverde dienst. Als je niet tevreden bent, zoek je een andere partij die wel de gevraagde dienst kan leveren tegen redelijke kosten. Zo werkt concurrentie hoor.
ligt er maar aan wat ze willen analyseren.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jij doet de aanname dat men door jouw betaalgegevens moet snuffelen om analyses uit te kunnen voeren. Dat is onzinnig. Men kan die analyses prima doen zonder door jouw gegevens te gaan snuffelen.
Dat werkt goed voor producten met een hoge elasticiteit, maar je bank is wat anders dan het merk cola dat je drinkt. Er is een enorme drempel om over te stappen op een andere bank en daar maakt ING hier handig gebruik van. Onbegrijpelijk, want het imago van banken was net een beetje aan het herstellen.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:33 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jij zegt dat als jij voor een dienst betaalt, je geen advertenties wenst. Oftewel, de gevraagde dienst verschilt t.o.v. de geleverde dienst. Als je niet tevreden bent, zoek je een andere partij die wel de gevraagde dienst kan leveren tegen redelijke kosten. Zo werkt concurrentie hoor.
Dat zijn tweets van klanten die het niet snappen. Daarnaast hoop ik dat het management van ING een visie heeft die wat meer op de lange termijn in gaat.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan is dit een mooie testcase; als ze daadwerkelijk tevreden klanten willen hebben gaan ze deze proef per direct schrappen, getuige de vele anti-ING tweets.
Een verhoging van klanttevredenheid wel. Vroeger moest ik een half uur wachten bij de Postbank om geld te storten, tegenwoordig kan ik naar een stortautomaat. Vroeger moest ik met accept giro's betalen, tegenwoordig via iDeal via internet. Klanttevredenheid verhogen kan op vele manieren.quote:[..]
Dat is nog nooit in de geschiedenis van de ING voorgekomen, een verlaging van de kosten, dat weet je he?
Als er al genoeg geld zou zijn, zou ING wel de rente verhogen met 1% ofzo. Dan komt iedereen massaal naar ING. Maar nee, dat doen ze niet. Blijkbaar is er toch niet genoeg geld.quote:[..]
Leuk, maar voor een innovatie doelwit is er al meer dan genoeg geld. ING maakt jaarlijks meer dan een miljard euro winst, dus je kan me niet vertellen dat het doorverkopen van gegevens van je klanten een directe garantie is voor betere dienstverlening (die overigens nog steeds ronduit kut is)
Nee, nee en nog eens nee.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leuk, maar concurrentie is hier helemaal niet van toepassing. We hebben het hier over een bedrijf die van de ene op de andere dag besluit privacy gevoelige betaalgegevens van zijn klanten te gaan doorverkopen. Dit moet men wettelijk gezien gewoon verbieden.
Wat versta jij onder 'neuzen'? Ze kunnen gewoon queries maken waaruit gemiddeldes, minima en maxima rollen onder bepaalde voorwaarden. Denk je echt dat ze per persoon handmatig betaaltransacties af gaan?quote:Op maandag 10 maart 2014 11:38 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ligt er maar aan wat ze willen analyseren.
wat zijn de inkomens van onze klanten.
hoeveel wordt er rood gestaan.
hoe belangrijk is albert heijn en andere supermarkten.
moeten ze allemaal voor in je rekening neuzen.
misschien wel, als ze iets willen uitzoeken. waarom denk jij dat ze dit niet zouden kunnen doen?quote:Op maandag 10 maart 2014 11:41 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat versta jij onder 'neuzen'? Ze kunnen gewoon queries maken waaruit gemiddeldes, minima en maxima rollen onder bepaalde voorwaarden. Denk je echt dat ze per persoon handmatig betaaltransacties af gaan?
Wat ik belangrijk vind, is dat onderkend wordt dat mijn data mijn persoonlijke eigendom is, en ook als zodanig behandeld wordt. Wat ik zou willen is een DELETE-knop op mijn data. Waarmee ik alles wat van mij is weg kan gooien.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jij bent dus bang voor profiling. De mogelijkheid tot profiling bestaat echter zodra je gebruik digitale diensten omdat je dat gemakkelijk op kan slaan. Echter, die mogelijkheid heeft er altijd al bestaan hoor, alleen dankzij digitale diensten wordt het wat makkelijker gemaakt. In feite is het allemaal niks nieuws, dus ik snap niet waarom je daar zo heel sterk tegen ageert.
Niet iedereen persoonlijk. Maar je ziet aan de bizarre vormen van de datacollectie bij de NSA dat een staat er best tijd en geld voor over heeft. Daarnaast, als ze een makkelijke manier hebben om een aantal profielen bij een misdaad te selecteren, enkel gebaseerd op waar ik ben, wat ik koop en wat ik verder in mijn vrije tijd uitspook, dan is dat niet meer dan "probable cause". Zonder dat er betere regels zijn omtrent mijn data en dat die data altijd van mij is, is dat zeker een hellend vlak en niet zomaar Stasi-denken.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:25 schreef Individual het volgende:
[..]
Beetje Stasi denken is dat. Alsof de staat tijd en geld heeft om iedereen in de gaten te houden.. Als de staat een verdenking heeft en toestemming van de rechter dan kunnen ze alles van je zien.. ook je Vodafone belgedrag, Ziggo, ABN, etc, etc.
Als je een afschrijving hebt naar een verdachte kinderpornoverkoper dan mag dat best onderzocht worden.
Natuurlijk hebben ze al getest. Maar dat doen ze ongetwijfeld met geanonimiseerde data. Ten tweede is individuele informatie niet interessant, men zal kijken naar grote groepen en gemiddeldes daarvan.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:46 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
misschien wel, als ze iets willen uitzoeken. waarom denk jij dat ze dit niet zouden kunnen doen?
ze openbaren net een plan dat precies dat zal doen, je betaaltransacties afgaan en daar reclame op afstemmen. alleen gaat het dan over doorverkopen aan derden, dus kondigen ze het aan en zullen ze toestemming vragen.
dan is het toch logisch dat ze dus allang hebben getest of dit technisch mogelijk is... en waarom zouden ze dan voor zichzelf niet even alvast kijken hoeveel mensen diensten afnemen bij derden, die de ING zelf ook aanbiedt, om maar iets te noemen?
1) Die pilot is leuk, maar daarna zijn er plannen om het voor elke ING klant in 1 klap door te voeren. Noem je dat niet van de een op de andere dag?quote:Op maandag 10 maart 2014 11:40 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, nee en nog eens nee.
1. Het is niet van de één op de andere dag, er gaat een pilot van start met opt-in mogelijkheid.
2. ING verkoopt *niks* door. 0,0.
Je zegt drie zinnen en twee zijn er onjuist. Probeer het opnieuw...
Dat kan je wel willen, maar dat is niet een probleem van deze tijd. Dat is iets wat al honderden jaren een probleem is. Sterker nog, ik denk dat het anno 2014 alleen maar makkelijker is om zo'n functie te maken.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:48 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat ik belangrijk vind, is dat onderkend wordt dat mijn data mijn persoonlijke eigendom is, en ook als zodanig behandeld wordt. Wat ik zou willen is een DELETE-knop op mijn data. Waarmee ik alles wat van mij is weg kan gooien.
Moeilijk te handhaven, maar dat mijn gegevens een eigen leven gaan leiden en dat ik er afstand van moet doen om ergens gebruik van te kunnen maken is eigenlijk een soort chantage. Als je dat niet wilt, dan doe je dus eigenlijk niet meer mee. Dat moet anders kunnen.
Je denkt dat de politie nu niet aan profiling doet om verdachtes te selecteren? Het enige wat er gebeurt is dat men makkelijker en betere profielen kan maken. Er verandert bijna niks t.o.v. hoe het altijd al is geweest hoor.quote:[..]
Niet iedereen persoonlijk. Maar je ziet aan de bizarre vormen van de datacollectie bij de NSA dat een staat er best tijd en geld voor over heeft. Daarnaast, als ze een makkelijke manier hebben om een aantal profielen bij een misdaad te selecteren, enkel gebaseerd op waar ik ben, wat ik koop en wat ik verder in mijn vrije tijd uitspook, dan is dat niet meer dan "probable cause". Zonder dat er betere regels zijn omtrent mijn data en dat die data altijd van mij is, is dat zeker een hellend vlak en niet zomaar Stasi-denken.
Wat een naieve aanname. Ongelooflijk, en stuitend kortzichtig.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:48 schreef TC03 het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben ze al getest. Maar dat doen ze ongetwijfeld met geanonimiseerde data.
Zelfs als dat al waar zou zijn is dat totaal niet relevant voor het punt wat je wil maken. Betaalgegevens zijn privacy gevoelig en dienen ze vanaf te blijven. Elke bank die dat soort informatie voor eigen gewin wil gebruiken verdient het om keihard kapot te gaan.quote:Ten tweede is individuele informatie niet interessant, men zal kijken naar grote groepen en gemiddeldes daarvan.
Je vergeet nog wat winkelpassen, kunnen we die ook nooit meer kwijtraken.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:07 schreef Ticootje het volgende:
Bankpas koppelen aan digid en de ov kaart. Bonuskaart en klantenpas van de kruidvat allemaal 1 kaart.
1) Dat zijn plannen, vooralsnog is dat geen realiteit. Het feit dat ING het ruim van tevoren aankondigt, geef al aan dat het per definitie niet van de één op de andere dag is.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
1) Die pilot is leuk, maar daarna zijn er plannen om het voor elke ING klant in 1 klap door te voeren. Noem je dat niet van de een op de andere dag?
2) Gelul natuurlijk. ING roept wel dat ze zelf controle houden over de advertenties maar technisch gezien zitten er zoveel haken en ogen aan dat een enorme data drain een zeer reëel gevaar is. Een bedrijf dat zich niet meer richt op hun core business zoals de ING en hun klanttevredenheid de nek omdraait moet gewoon kapot, niets meer niets minder. Wat mij betreft valt de ING vandaag nog om.
waarom? ze kunnen mij toch ook een verzekering aan proberen te smeren, als ik die nog niet heb?quote:Op maandag 10 maart 2014 11:48 schreef TC03 het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben ze al getest. Maar dat doen ze ongetwijfeld met geanonimiseerde data. Ten tweede is individuele informatie niet interessant, men zal kijken naar grote groepen en gemiddeldes daarvan.
Wat is nou precies je punt? Het lijkt me logisch dat ING informatie heeft over hun klanten. Als mijn telefoon-abonnement verloopt, word ik ook opgebeld met een nieuw aanbod omdat ze weten welke diensten ik afneem. Wat is hier nou mis mee? Dit gebeurt al tientallen jaren.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:53 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
waarom? ze kunnen mij toch ook een verzekering aan proberen te smeren, als ik die nog niet heb?
klein voorbeeldje, toen ik een tijdje terug iets regelde bij een ING vestiging, deed die man me een aanbod om mn spaarrekening te veranderen zodat ik meer rente zou krijgen. dat zag ie dus op zn scherm terwijl hij me hielp, en dan heeft ie dus als opdracht om dat aanbod te doen. dat is dus beleid, en dan zit er dus software achter die hem waarschuwd als een klant een aanbod moet worden gedaan.
Mensen snappen het heel goed en willen het niet. Wat een kortzichtige aannames van je weer. En je geeft nu zelf al toe dat klanttevredenheid helemaal niet zo belangrijk is voor de ING als je zelf wil doen vermoeden.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat zijn tweets van klanten die het niet snappen. Daarnaast hoop ik dat het management van ING een visie heeft die wat meer op de lange termijn in gaat.
Nee. De Twitter webcare reageert al uren niet meer.quote:Een verhoging van klanttevredenheid wel.
Technologische innovaties gebruiken om de klanttevredenheid op peil te houden is geen kunst aan natuurlijk. De ING was van origine al een conservatieve bank die als 1 van de laatsten met internetbankieren begon en loopt altijd al achter de feiten aan.quote:Vroeger moest ik een half uur wachten bij de Postbank om geld te storten, tegenwoordig kan ik naar een stortautomaat. Vroeger moest ik met accept giro's betalen, tegenwoordig via iDeal via internet. Klanttevredenheid verhogen kan op vele manieren.
Wederom een zeer kortzichtige en nogal kromme redenering; iedereen weet dat rente manipulatie nog steeds een item is, daarnaast zegt het natuurlijk niks over de klanttevredenheid en überhaupt de positionering van de ING jegens hun klantenbestand. Als jij werkelijk waar 2.3 miljard euro winst niet voldoende vind voor innovaties te bewerkstelligen en nog steeds wil volhouden dat het verkopen van klantgegevens een noodzaak is, dan houdt de discussie wel aardig op hoor.quote:Als er al genoeg geld zou zijn, zou ING wel de rente verhogen met 1% ofzo. Dan komt iedereen massaal naar ING. Maar nee, dat doen ze niet. Blijkbaar is er toch niet genoeg geld.
quote:Op maandag 10 maart 2014 11:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
1) Dat zijn plannen, vooralsnog is dat geen realiteit.
Werk je in de IT? Ik kan het namelijk niet onderbouwen als je niet technisch onderlegt bent.quote:2) Hoezo gelul? Welke technische haken en ogen zijn er dan precies? Hoezo is een data drain reëel? Je zegt dingen maar je onderbouwt ze niet.
Ik werk niet in de IT maar ik denk dat ik je wel kan volgens als je een poging tot onderbouwen doet hoor.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:56 schreef Scorpie het volgende:
Werk je in de IT? Ik kan het namelijk niet onderbouwen als je niet technisch onderlegt bent.
Dan klapt mogelijk het hele betaalsysteem en gaan je spaarcentjes in rook op. Dat wil je graag?quote:Op maandag 10 maart 2014 11:49 schreef Scorpie het volgende:
Wat mij betreft valt de ING vandaag nog om.
Er zijn altijd mensen die schreeuwen. Uiteraard, moet je niet doof zijn voor klanten, maar 99% van de klanten reageert in de veronderstelling dat hun betaalgegevens aan derde partijen wordt verkocht. Die reacties kan je dus allemaal schrappen want dat is gewoon onzin.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mensen snappen het heel goed en willen het niet. Wat een kortzichtige aannames van je weer. En je geeft nu zelf al toe dat klanttevredenheid helemaal niet zo belangrijk is voor de ING als je zelf wil doen vermoeden.
Dat is precies ook het kromme aan het hele systeem. Aan de ene kant zijn banken gewoon bedrijven die voor maximale winst gaan en hey, als je het er niet mee eens bent, ga je toch naar een ander? Maar aan de andere kant kunnen ze wanneer ze er een zooitje van maken niet gewoon failliet gaan zoals normale bedrijven wel kunnen. Het is zo krom als een hoepel en de hoop dat er een zelfreinigende werking optreedt na de financiële crisis lijkt ook niet waargemaakt te worden.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:57 schreef waht het volgende:
[..]
Dan klapt mogelijk het hele betaalsysteem en gaan je spaarcentjes in rook op. Dat wil je graag?
Webwereldquote:ING: 'Advertenties op basis van betaaldata is service voor klanten'
De ING gaat adverteerders inzicht geven in het betalingsgedrag van zijn klanten. Zo kunnen gerichte advertenties ontstaan op basis van Big Data. Als klanten deze service zelf willen, aldus de bank.
Een eerste test met enkele duizenden klanten voor eind dit jaar gepland. Dat maakte directeur Particulieren Hans Hagenaars van ING maandagochtend in een interview (betaalmuur) met het FD bekend. De ING heeft daarvoor een speciaal Big Data-team opgericht, dat het betaalverkeer analyseert. Na de test kan het advertentiemodel worden uitgerold naar alle ruim 8 miljoen ING-klanten.
Taak van de bank
De ING ziet de service als een dienst voor de klanten en niet de adverteerders. "Of dit een taak van de bank is? Wij willen klanten helpen om financieel fit te blijven. Dit model leidt tot aanbiedingen en daarmee besparingen voor klanten. Zoals directeur Particulieren Hans Hagenaars al aangeeft tegenover FD: Big Data speelt een belangrijke rol in de toekomst van banken", legt ING-woordvoerder Karin van der Pol aan Webwereld.
Het gaat absoluut om een opt-in, bevestigt de bank. "Privacy is een groot goed en klanten moeten weten dat de ING altijd betaal- en persoonsgegevens beschermt en nooit doorverkoopt. Daar zullen we absoluut niet aan tornen." Klanten worden eind 2014 aangeschreven of zij mee willen doen met de test.
Big Data al gebruikt
De bank geeft aan dat Big Data al langer "in een milde vorm" gebruikt wordt bij het opsporen van fraude. Zo worden bijvoorbeeld betalingen die op hetzelfde moment plaatsvinden op twee verschillende locaties uitgefilterd en opgemerkt als bankfraude.
"Bij toestemming kunnen we op basis van het gedrag van klanten gerichte advertenties aanbieden. Daarbij blijven klantgegevens altijd in handen van de ING, we zullen nooit data van klanten doorverkopen", aldus Van der Pol, refererend aan soortgelijke plannen van betaalverwerker Equens, die maatschappelijk veel stof deden opwaaien. De ING blijft zelf de tussenpartij die klantdata in beheer heeft, benadrukt Van der Pol. Klanten kunnen ook op ieder gewenst moment stoppen met deelname.
jij zegt net dat individuele informatie niet interessant is.... is het dus wel.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat is nou precies je punt? Het lijkt me logisch dat ING informatie heeft over hun klanten. Als mijn telefoon-abonnement verloopt, word ik ook opgebeld met een nieuw aanbod omdat ze weten welke diensten ik afneem. Wat is hier nou mis mee? Dit gebeurt al tientallen jaren.
Ik zit nog net onder de ton, dus die krijg ik wel terug.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:57 schreef waht het volgende:
[..]
Dan klapt mogelijk het hele betaalsysteem en gaan je spaarcentjes in rook op. Dat wil je graag?
Valt me nog mee dat de pedo's er niet bijgesleept worden...quote:Op maandag 10 maart 2014 12:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Webwereld
Wat weer een vergelijking, "omdat fraude" moeten we de rest ook maar goed vinden...
Individuele informatie over betaalgedrag is niet interessant, individuele informatie over welke diensten klanten afnemen wel.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:01 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
jij zegt net dat individuele informatie niet interessant is.... is het dus wel.
en ja, dat zeg ik dus, dat doen ze allang.
ik verwacht gewoon van een bank dat ie gewoon mijn geld beheerd, en niet gaat lopen neuzen in wat voor transacties ik allemaal doe. het gaat hen niets aan, nogal simpel. privacy is in deze maatschappij verte zoeken tegenwoordig, maar ik vind dat je dat hier wel mag eisen.
als je een bankkluis neemt, gaat er ook niet iemand over je schouder mee staan kijken wat je erin doet. dat is gewoon not done, dan krijg je een hokje en privacy. zo hoort dat.
Idd, samen met terrorisme, polder-jihadi's etc...quote:Op maandag 10 maart 2014 12:01 schreef Luigi het volgende:
[..]
Valt me nog mee dat de pedo's er niet bijgesleept worden...
Correct, bedrijven ophakken blijkt echter moeilijk. Ook is het scheiden van de functies van een bank van de essentiële infrastructuur problematisch. Op papier bestaan er uiteraard realistische alternatieven, maar de route van hier naar daar stuit op talloze obstakels en vijanden.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is precies ook het kromme aan het hele systeem. Aan de ene kant zijn banken gewoon bedrijven die voor maximale winst gaan en hey, als je het er niet mee eens bent, ga je toch naar een ander? Maar aan de andere kant kunnen ze wanneer ze er een zooitje van maken niet gewoon failliet gaan zoals normale bedrijven wel kunnen. Het is zo krom als een hoepel en de hoop dat er een zelfreinigende werking optreedt na de financiële crisis lijkt ook niet waargemaakt te worden.
Waarom kan je die schrappen? Men gaat over de zeik omdat de ING hun gegevens willen gebruiken om winst te behalen, dat is nog steeds de onderliggende gedachte. Als klant zijnde kan je nog steeds te maken krijgen met ongewenste reclame waar je niet op zit te wachten, en dat allemaal afgestemd op jouw betaalgedrag.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:58 schreef TC03 het volgende:
[..]
Er zijn altijd mensen die schreeuwen. Uiteraard, moet je niet doof zijn voor klanten, maar 99% van de klanten reageert in de veronderstelling dat hun betaalgegevens aan derde partijen wordt verkocht. Die reacties kan je dus allemaal schrappen want dat is gewoon onzin.
Optimisme is een goed iets, maar je weet ook wel dat de effecten wat verder zullen reiken.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zit nog net onder de ton, dus die krijg ik wel terug.
Ben je ook, want anonieme gegevens leveren niks op.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
Individuele informatie over betaalgedrag is niet interessant, individuele informatie over welke diensten klanten afnemen wel.
Tevens is het nog maar de vraag of ING in je bankgegevens neust. Ik gok dat ze alleen anonieme gegevens bekijken, maar volgens sommigen ben ik dan meteen hopeloos naïef.
Nope, ze gaan over de zeik omdat ze denken dat hun gegevens doorverkocht worden (bron: Tweakers, nujij, Twitter).quote:Op maandag 10 maart 2014 12:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom kan je die schrappen? Men gaat over de zeik omdat de ING hun gegevens willen gebruiken om winst te behalen,
Dat kan. Dan ga je naar een andere bank. Ik zit niet te wachten op de slechte Rabobank app, daarom heb ik voor ING gekozen.quote:dat is nog steeds de onderliggende gedachte. Als klant zijnde kan je nog steeds te maken krijgen met ongewenste reclame waar je niet op zit te wachten, en dat allemaal afgestemd op jouw betaalgedrag.
Tja, leg me dan maar eens uit wat we met de ING moeten doen aangezien ze te groot zijn om om te vallen en blijkbaar met totaal andere dingen dan hun dienstverlening bezig zijn. Hoe roep je zo`n organisatie tot de orde?quote:Op maandag 10 maart 2014 12:03 schreef waht het volgende:
[..]
Optimisme is een goed iets, maar je weet ook wel dat de effecten wat verder zullen reiken.
Onzin.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ben je ook, want anonieme gegevens leveren niks op.
Bullshit.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Aanvullend: dus waarom zouden ze het ook opt-in laten?quote:Op maandag 10 maart 2014 11:14 schreef Kowloon het volgende:
Waarom zou je hier aan mee willen doen als het opt-in is?
Een van de domste dingen die ik ooit op fok heb gelezen!quote:Op maandag 10 maart 2014 12:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
beetje wel, inderdaad...quote:Op maandag 10 maart 2014 12:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
Individuele informatie over betaalgedrag is niet interessant, individuele informatie over welke diensten klanten afnemen wel.
Tevens is het nog maar de vraag of ING in je bankgegevens neust. Ik gok dat ze alleen anonieme gegevens bekijken, maar volgens sommigen ben ik dan meteen hopeloos naïef.
Het staat je vrij om uit te leggen wat anonieme gegevens opleveren voor de ING.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:05 schreef Individual het volgende:
[..]
Een van de domste dingen die ik ooit op fok heb gelezen!
Op termijn opdelen, functionele gebieden binnen banken scheiden, en dergelijke. Alle plannen liggen al klaar, al voor de laatste crisis overigens. Probleem is dat iedereen een tijd baat heeft bij een overschot aan krediet en niet de moeite wil doen (met minder genoegen nemen) om voor te bereiden op slechtere tijden. Als men die voordelen op korte termijn belangrijker vindt dan de stabiliteit op langere termijn valt er weinig te doen. Dan zijn alle nadelige effecten verdiend en hoeven we geen medelijden te hebben.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, leg me dan maar eens uit wat we met de ING moeten doen aangezien ze te groot zijn om om te vallen en blijkbaar met totaal andere dingen dan hun dienstverlening bezig zijn. Hoe roep je zo`n organisatie tot de orde?
De gegevens zijn dusdaning anoniem dat de advertenties gericht naar jou toegestuurd worden...quote:Op maandag 10 maart 2014 12:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het staat je vrij om uit te leggen wat anonieme gegevens opleveren voor de ING.
Wat dat betreft heeft men nog niks geleerd van deze crisis.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:09 schreef waht het volgende:
[..]
Op termijn opdelen, functionele gebieden binnen banken scheiden, en dergelijke. Alle plannen liggen al klaar, al voor de laatste crisis overigens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |