abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137574816
Handig, ze gaan samenwerken, AH en ING.
  maandag 10 maart 2014 @ 10:49:39 #102
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_137574861
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:47 schreef poemojn het volgende:
Handig, ze gaan samenwerken, AH en ING.
[ afbeelding ]
En daarna volgt een overname door Facebook. :s)
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_137574885
quote:
2s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:47 schreef Tijn het volgende:

[..]

Zou een ASN of een Triodos dit ook gaan doen? Ik weet het niet, hoor.
Het gaat er niet alleen om of ze het aan andere partijen verkopen. Het gaat er ook om dat ze die data opslaan of er analyses op loslaten. Dat weten we, zelfs bij feelgood banken als ASN of Triodos, niet. Zelfs als het alleen intern gebruikt wordt kan je misschien stellen dat het een brug te ver gaat.
pi_137574888
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:49 schreef Staal het volgende:

[..]

En daarna volgt een overname door Facebook. :s)
en VKontakte, zodat ze je telegram gegevens ook hebben.
  maandag 10 maart 2014 @ 10:54:45 #105
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137575008
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:50 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het gaat er niet alleen om of ze het aan andere partijen verkopen. Het gaat er ook om dat ze die data opslaan of er analyses op loslaten. Dat weten we, zelfs bij feelgood banken als ASN of Triodos, niet. Zelfs als het alleen intern gebruikt wordt kan je misschien stellen dat het een brug te ver gaat.
Nou, wat er intern gebeurt weet je idd niet, maar wat mij betreft gaat het écht te ver wanneer ze hun analyses doorverkopen aan marketeers. Ik mag toch hopen dat er banken blijven bestaan die dat niet doen. Sterker, als ik de communicatie bij een bank deed, zou ik nu een campagne beginnen om te benadrukken dat wij dat soort fratsen niet uithalen.
  maandag 10 maart 2014 @ 10:57:39 #106
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137575080
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 09:08 schreef Staal het volgende:

[..]

En zij besluiten ongevraagd even je uitgavepatroon door te spelen aan bedrijven en daar betaal je dan dus zelf voor.
Doen ze niet.
quote:
ING benadrukt dat klanten toestemming moeten geven. Bovendien worden er geen klantgegevens gedeeld, benadrukt woordvoerster Karin van der Pol van ING. "Dat gebeurt absoluut niet, ook niet geanonimiseerd", zegt ze. In plaats daarvan kan een adverteerder selecteren op welke eigenschappen hij een advertentie wil plaatsen, waarna de advertentie door ING bij de bewuste klanten wordt getoond. Waar dat precies gebeurt, is niet bekend.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 10 maart 2014 @ 10:58:58 #107
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137575118
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:50 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het gaat er niet alleen om of ze het aan andere partijen verkopen.
ING verkoopt niks door.
quote:
ING benadrukt dat klanten toestemming moeten geven. Bovendien worden er geen klantgegevens gedeeld, benadrukt woordvoerster Karin van der Pol van ING. "Dat gebeurt absoluut niet, ook niet geanonimiseerd", zegt ze. In plaats daarvan kan een adverteerder selecteren op welke eigenschappen hij een advertentie wil plaatsen, waarna de advertentie door ING bij de bewuste klanten wordt getoond. Waar dat precies gebeurt, is niet bekend.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 10 maart 2014 @ 10:59:44 #108
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137575141
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:37 schreef Luigi het volgende:
Ik ben geen privacy ridder en maak me over mijn eigen gegevens niet zoveel zorgen. Wat me meer irriteert is de houding van dergelijke bedrijven. De klant is niet meer iemand die je een goed product moet leveren, maar iets dat je uit moet knijpen. Misleiden. Via stiekeme wegen moet doorverkopen aan adverteerders. En dat gaat veel breder dan profiling of big data. (Meer slaafs-consumentisme).
ING verkoopt niks door aan adverterteerders.
quote:
[quote]ING benadrukt dat klanten toestemming moeten geven. Bovendien worden er geen klantgegevens gedeeld, benadrukt woordvoerster Karin van der Pol van ING. "Dat gebeurt absoluut niet, ook niet geanonimiseerd", zegt ze. In plaats daarvan kan een adverteerder selecteren op welke eigenschappen hij een advertentie wil plaatsen, waarna de advertentie door ING bij de bewuste klanten wordt getoond. Waar dat precies gebeurt, is niet bekend.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137575158
quote:
2s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:54 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nou, wat er intern gebeurt weet je idd niet, maar wat mij betreft gaat het écht te ver wanneer ze hun analyses doorverkopen aan marketeers. Ik mag toch hopen dat er banken blijven bestaan die dat niet doen. Sterker, als ik de communicatie bij een bank deed, zou ik nu een campagne beginnen om te benadrukken dat wij dat soort fratsen niet uithalen.
Nou ja, dat intern gebruiken is toch in feite wat hier staat:

quote:
ING benadrukt dat klanten toestemming moeten geven. Bovendien worden er geen klantgegevens gedeeld, benadrukt woordvoerster Karin van der Pol van ING. "Dat gebeurt absoluut niet, ook niet geanonimiseerd", zegt ze. In plaats daarvan kan een adverteerder selecteren op welke eigenschappen hij een advertentie wil plaatsen, waarna de advertentie door ING bij de bewuste klanten wordt getoond. Waar dat precies gebeurt, is niet bekend.

  maandag 10 maart 2014 @ 11:00:24 #110
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137575161
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:34 schreef sylvesterrr het volgende:
Het gaat hier om geanonimiseerde data neem ik even voor het gemak aan? Blijft nog steeds enge shit.
Ook die wordt niet doorverkocht.
quote:
ING benadrukt dat klanten toestemming moeten geven. Bovendien worden er geen klantgegevens gedeeld, benadrukt woordvoerster Karin van der Pol van ING. "Dat gebeurt absoluut niet, ook niet geanonimiseerd", zegt ze. In plaats daarvan kan een adverteerder selecteren op welke eigenschappen hij een advertentie wil plaatsen, waarna de advertentie door ING bij de bewuste klanten wordt getoond. Waar dat precies gebeurt, is niet bekend.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 10 maart 2014 @ 11:02:03 #111
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137575226
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:22 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Daarnaast verdienen ze een zakcentje met het verkopen van je data. Albert Heijn verkoopt ook je data, naast dat hun core business het verstrekken van levensmiddelen is. Google gebruikt je persoonlijke data, maar hun core business is het beschikbaar stellen van communicatiemiddelen. KLM verkoopt jouw persoonlijke data, maar hun core business is jou van A naar B vliegen.
1. ING verkoopt jouw data niet.
2. Albert Heijn verkoopt jouw data niet.
3. KLM verkoopt jouw data niet.
4. Google verkoopt jouw data niet.

Mensen moeten zich echt beter informeren hoor, zoveel misverstanden in dit topic. :')
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137575271
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:02 schreef TC03 het volgende:

[..]

1. ING verkoopt jouw data niet.

Hoe gaat dit dan werken?

quote:
"Een simpel voorbeeld", zegt de directeur Particulieren. "Stel dat iemand jaarlijks een paar honderd euro uitgeeft bij tuincentrum A, dan kan het voor tuincentrum B heel interessant zijn om diegene een scherp aanbod te doen, zodat diegene volgende aankoop bij tuincentrum B komt doen."
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)s_cid=home:mediumhud
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:07:59 #113
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137575401
quote:
Bedrijf A: "Hoi ING, wij hebben een aanbieding voor mensen met een tuin. Hoeveel kost het om reclame X gedurende Y dagen te tonen aan klanten die het afgelopen jaar meer dan Z euro hebben uitgegeven aan tuinmeubelen?"

ING: "Hoi bedrijf A, dat kost je 1 euro."

ING doet de rest.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137575414
Tuincentrum B betaalt dan ING om zijn aanbieding bij de juiste klanten in beeld te krijgen.

Dat geeft dus ook meteen aan dat jij als klant er weinig baat bij hebt. In je mailbox kun je al genoeg spam krijgen. Voor bedrijven is het interessanter dan voor klanten. Of je moet betalen voor een spamvrije bankrekening, dus dat je bankrekening gratis is als je pop-upjes met advertenties erbij krijgt.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:09:17 #115
37295 Luigi
mario pls
pi_137575443
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:59 schreef TC03 het volgende:

[..]

ING verkoopt niks door aan adverterteerders.

[..]

Ik had het niet perse over ING in mijn voorbeeld.
pi_137575448
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:02 schreef TC03 het volgende:

[..]

1. ING verkoopt jouw data niet.
2. Albert Heijn verkoopt jouw data niet.
3. KLM verkoopt jouw data niet.
4. Google verkoopt jouw data niet.

Mensen moeten zich echt beter informeren hoor, zoveel misverstanden in dit topic. :')
Verschil van interpretatie, maar mijn persoonlijke data is nog steeds het onderwerp van onderhandelingen. Dus OK, ING geeft mijn data niet aan een derde partij, maar laat een derde partij betalen en een aanbieding aanleveren die ING aan mij geeft. Mijn data is dus wel verkocht, op indirecte wijze. En dat gaat nog steeds te ver.

Nu kom je met opt-in e.d., maar dat ik die aanbiedingen niet zie als ik niet mee doe betekent niet dat ING niet alsnog een profiel van mij heeft opgesteld, elk moment te gebruiken zodra ik het wel wil. En dat profiel staat in de ijskast, en daar kan later nog van alles mee gedaan worden.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:13:12 #117
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137575560
Ik heb ook bankgegevens geanalyseerd, maar persoonlijke details van individuele klanten zijn helemaal niet interessant. Kwantitatieve analyses is wel heel interessant en daar komt geen "Dhr Janssen" in voor.

quote:
ING zal nooit individueel herleidbare klantdata doorgeven aan derden en klanten kunnen erop vertrouwen dat ING uitsluitend gebruik maakt van hun persoonsgegevens wanneer dat ook is toegestaan
reset
pi_137575563
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:00 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ook die wordt niet doorverkocht.

[..]

Kunnen ze een garantie geven dat dat in de toekomst ook zo blijft? In de huidige omstandigheden zal het vast zo zijn, maar dat grenzen vervagen lijkt bijna vanzelfsprekend te zijn.

Het bevalt me in ieder geval totaal niet dat ze een (totaal)proefieltje aanleggen à la Google.
pi_137575611
Waarom zou je hier aan mee willen doen als het opt-in is?
  maandag 10 maart 2014 @ 11:14:30 #120
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137575612
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:09 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Verschil van interpretatie, maar mijn persoonlijke data is nog steeds het onderwerp van onderhandelingen. Dus OK, ING geeft mijn data niet aan een derde partij, maar laat een derde partij betalen en een aanbieding aanleveren die ING aan mij geeft. Mijn data is dus wel verkocht, op indirecte wijze. En dat gaat nog steeds te ver.

Nu kom je met opt-in e.d., maar dat ik die aanbiedingen niet zie als ik niet mee doe betekent niet dat ING niet alsnog een profiel van mij heeft opgesteld, elk moment te gebruiken zodra ik het wel wil. En dat profiel staat in de ijskast, en daar kan later nog van alles mee gedaan worden.
Waar jij dus bang voor bent, is dat jouw klantgedrag geanalyseerd wordt. Maar dat gebeurt sowieso wel hoor, of ING er nou wel of geen advertentiedienst omheen bouwt. En niet alleen door ING, ook door de bakker, de slager of de kapper. Elk bedrijf wil inzicht in klantgedrag om wat voor reden dan ook.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137575623
ik wil gewoon dat ze uberhaubt niet naar mn betalingsverkeer kijken. niet dat ik iets te verbergen heb, maar waar bemoei je je mee?

ze doen er nu nog niets mee, zeggen ze, later niet zonder je toestemming.
maar je kan er natuurlijk wel vanuit gaan, dat ze nu al alles analyseren en in kaart brengen, anders zouden ze niet aankondigen dat ze een proef gaan doen.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:15:01 #122
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_137575631
De constructie is niet origineel, zo verdienen banken commissie: http://money.cnn.com/2011/07/06/pf/banks_sell_shopping_data/
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_137575641
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:13 schreef Individual het volgende:
Ik heb ook bankgegevens geanalyseerd, maar persoonlijke details van individuele klanten zijn helemaal niet interessant. Kwantitatieve analyses is wel heel interessant en daar komt geen "Dhr Janssen" in voor.

[..]

Profiling is ook het gevaar, wat mij betreft. Hoe ik heet is niet interessant. Wel dat ik een man van rond de 30 ben en veel besteedbaar inkomen en een paar leuke hobbies. Dat ik een advertentie zie die op mijn hobbies gericht is, zal mij een zorg zijn. Dat de overheid allerlei rare conclusies kan trekken omdat mijn profiel misschien overeen komt met die van een kindervekrachter of moslimterrorist, daar maak ik mij veel drukker over.

Dat datageilheid kan ook voor andere doeleinden gebruikt worden dan mij een grasmaaier verkopen.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:15:48 #124
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137575657
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:02 schreef TC03 het volgende:

[..]

1. ING verkoopt jouw data niet.
2. Albert Heijn verkoopt jouw data niet.
3. KLM verkoopt jouw data niet.
4. Google verkoopt jouw data niet.

Mensen moeten zich echt beter informeren hoor, zoveel misverstanden in dit topic. :')
Al die bedrijven verkopen diensten op basis van mijn data. Dat is voor een bedrijf als ING echt onacceptabele business.
pi_137575658
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:13 schreef Individual het volgende:
Ik heb ook bankgegevens geanalyseerd, maar persoonlijke details van individuele klanten zijn helemaal niet interessant. Kwantitatieve analyses is wel heel interessant en daar komt geen "Dhr Janssen" in voor.

[..]

Exact.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_137575673
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:14 schreef TC03 het volgende:

[..]

Waar jij dus bang voor bent, is dat jouw klantgedrag geanalyseerd wordt. Maar dat gebeurt sowieso wel hoor, of ING er nou wel of geen advertentiedienst omheen bouwt. En niet alleen door ING, ook door de bakker, de slager of de kapper. Elk bedrijf wil inzicht in klantgedrag om wat voor reden dan ook.
Zie mijn vorige post over waar ik bang voor ben. Niet voor een paar aanbiedingen.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:16:54 #127
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137575694
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:14 schreef pokkerdepok het volgende:
ze doen er nu nog niets mee, zeggen ze, later niet zonder je toestemming.
maar je kan er natuurlijk wel vanuit gaan, dat ze nu al alles analyseren en in kaart brengen, anders zouden ze niet aankondigen dat ze een proef gaan doen.
Waarom denk je dat als ING het expliciet ontkent? Als jij denkt dat ING hun klanten glashard voorliegt heb je een punt, maar als je op die manier gaat redeneren kan je niemand vertrouwen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137575710
Ik zou overigens liever zien dat ook de verzoekjes van die andere partij, de overheid, net zo kritisch behandeld worden.
pi_137575714
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:14 schreef Kowloon het volgende:
Waarom zou je hier aan mee willen doen als het opt-in is?
Er zijn ook mensen die de Ster Extra-app downloaden.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:18:48 #130
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137575757
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:13 schreef Individual het volgende:
Ik heb ook bankgegevens geanalyseerd, maar persoonlijke details van individuele klanten zijn helemaal niet interessant. Kwantitatieve analyses is wel heel interessant en daar komt geen "Dhr Janssen" in voor.

[..]

Het maakt geen bal uit of data wel of niet herleidbaar is tot een persoon, het is gewoon belachelijk dat je ING betaalt om een rekening te hebben en zij vervolgens diensten exploiteren op basis van mijn aangeleverde gegevens.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:19:26 #131
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137575777
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:16 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Zie mijn vorige post over waar ik bang voor ben. Niet voor een paar aanbiedingen.
Jij bent dus bang voor profiling. De mogelijkheid tot profiling bestaat echter zodra je gebruik digitale diensten omdat je dat gemakkelijk op kan slaan. Echter, die mogelijkheid heeft er altijd al bestaan hoor, alleen dankzij digitale diensten wordt het wat makkelijker gemaakt. In feite is het allemaal niks nieuws, dus ik snap niet waarom je daar zo heel sterk tegen ageert.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 10 maart 2014 @ 11:19:52 #132
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137575795
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:17 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die de Ster Extra-app downloaden.
Niet veel, getuige het aantal spotjes dat nodig is om mensen over te halen het te downloaden.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:20:13 #133
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137575803
quote:
2s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:18 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het maakt geen bal uit of data wel of niet herleidbaar is tot een persoon, het is gewoon belachelijk dat je ING betaalt om een rekening te hebben en zij vervolgens diensten exploiteren op basis van mijn aangeleverde gegevens.
Waarom is dat belachelijk? ING kan zonder dat het haar klanten schade berokkent extra geld verdienen en op die manier (hopelijk) de dienstverlenging verbeteren, een win-win situatie. In feite is dit innovatie waarbij iedereen gebaat is, zowel klant als bedrijf.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137575845
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:20 schreef TC03 het volgende:

[..]

Waarom is dat belachelijk? ING kan zonder dat haar klanten schade berokkent extra geld verdienen en op die manier (hopelijk) de dienstverlenging verbeteren, een win-win situatie. In feite is dit innovatie waarbij iedereen gebaat is, zowel klant als bedrijf.
Omdat de ING zich eens bezig moet gaan houden met hun core business, het in de lucht houden van een betaalsysteem ofzo. Daarin falen maar dan wel dit soort ongein gaan verkondigen doet ze geen goed. En welke knurft heeft bedacht dat de ING in de advertenties moet gaan zitten? Pertinente onzin. Hou je gewoon bij je leest.

Overigens ben je echt naïef als je denkt dat de klant hier een cent van terug gaat zien. De ING is een graaibank pur sang die zijn klanten uitknijpt als citroenen tot de laatste druppel. Doet eens je ogen open ofzo en kijk naar wat dat bedrijf aan het doen is.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2014 11:22:26 ]
  maandag 10 maart 2014 @ 11:21:42 #135
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137575850
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:20 schreef TC03 het volgende:

[..]

Waarom is dat belachelijk? ING kan zonder dat haar klanten schade berokkent extra geld verdienen en op die manier (hopelijk) de dienstverlenging verbeteren. In feite is dit innovatie waarbij iedereen gebaat is, zowel klant als bedrijf.
Hoe ben ik gebaat bij extra winst voor ING? Wat krijg ik terug voor de data die ik aanlever?
pi_137575894
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:20 schreef TC03 het volgende:
Waarom is dat belachelijk? ING kan zonder dat haar klanten schade berokkent extra geld verdienen en op die manier (hopelijk) de dienstverlenging verbeteren, een win-win situatie. In feite is dit innovatie waarbij iedereen gebaat is, zowel klant als bedrijf.
Ik heb helemaal geen behoefte aan advertenties. Als ik voor een dienst betaal wil ik geen advertenties. Zo simpel is het
  maandag 10 maart 2014 @ 11:23:01 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_137575896
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:13 schreef Individual het volgende:
Ik heb ook bankgegevens geanalyseerd, maar persoonlijke details van individuele klanten zijn helemaal niet interessant. Kwantitatieve analyses is wel heel interessant en daar komt geen "Dhr Janssen" in voor.

[..]

En dan klik ik op de advertentie van tuincentrum XY te Z en krijg een bon of QR-code om van de aanbieding gebruik te maken en betaal ik met m'n ING-pinpas...
En aan m'n streepjescode op de bon kan Tuincentrum XY te Z zien dat ik in het profiel van de groep "koopt voor ¤ 500 per jaar bij Tuincentrum AB" val.

Met een beetje pech kun je zo'n aanschaf met kortingscode dan alleen per pin met ING voldoen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_137575900
quote:
5s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:21 schreef Tijn het volgende:

[..]

Hoe ben ik gebaat bij extra winst voor ING? Wat krijg ik terug voor de data die ik aanlever?
Helemaal niks. Nou ja, advertenties die je nu niet krijgt blijkbaar, de ING gaat ze door je strot heen rammen in een fascistisch systeem waarbij je met een OPT-OUT variant te maken gaat krijgen waar je 3x zoveel voor gaat betalen waarschijnlijk.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:23:59 #139
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137575930
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:22 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen behoefte aan advertenties. Als ik voor een dienst betaal wil ik geen advertenties. Zo simpel is het
Dan neem je een andere bank die beter aan jouw eisen voldoet. Zo werkt concurrentie. :)
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 10 maart 2014 @ 11:24:46 #140
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137575954
quote:
5s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:21 schreef Tijn het volgende:

[..]

Hoe ben ik gebaat bij extra winst voor ING? Wat krijg ik terug voor de data die ik aanlever?
Hoe meer geld ING heeft, hoe meer geld zij hebben voor het verbeteren van dienstverlening. Klanten zijn gebaat bij betere dienstverlening.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 10 maart 2014 @ 11:25:23 #141
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137575979
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:15 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Profiling is ook het gevaar, wat mij betreft. Hoe ik heet is niet interessant. Wel dat ik een man van rond de 30 ben en veel besteedbaar inkomen en een paar leuke hobbies. Dat ik een advertentie zie die op mijn hobbies gericht is, zal mij een zorg zijn. Dat de overheid allerlei rare conclusies kan trekken omdat mijn profiel misschien overeen komt met die van een kindervekrachter of moslimterrorist, daar maak ik mij veel drukker over.

Dat datageilheid kan ook voor andere doeleinden gebruikt worden dan mij een grasmaaier verkopen.
Beetje Stasi denken is dat. Alsof de staat tijd en geld heeft om iedereen in de gaten te houden.. Als de staat een verdenking heeft en toestemming van de rechter dan kunnen ze alles van je zien.. ook je Vodafone belgedrag, Ziggo, ABN, etc, etc.

Als je een afschrijving hebt naar een verdachte kinderpornoverkoper dan mag dat best onderzocht worden.
reset
pi_137576036
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:16 schreef TC03 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat als ING het expliciet ontkent? Als jij denkt dat ING hun klanten glashard voorliegt heb je een punt, maar als je op die manier gaat redeneren kan je niemand vertrouwen.
dat kan je dus ook niet.
maar ik denk niet echt dat ze nu al gegevens doorverkopen, maar ze gebruiken die gegevens nu natuurlijk al wel voor hun eigen analyses, en strategieen. de systemen zijn allang aanwezig, zo moeilijk is het niet om al je klant verkeer te analyseren.

en dat betekend dus gewoon dat ze nu dus al in je betalingen zitten te neuzen. ik denk dat de meeste mensen dat helemaal niet gewenst vinden, je verwacht toch een soort privacy als het om je financien gaat. een bank zou dat moeten aanvoelen en respecteren, maar kennelijk niet.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:27:28 #143
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137576038
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:23 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dan neem je een andere bank die beter aan jouw eisen voldoet. Zo werkt concurrentie. :)
Het gaat hier niet om het merk cola dat je drinkt ofzo. Het is onwijs veel gezeik om van bank te wisselen en bovendien heb je dan nog niet de garantie dat je nieuwe bank dit soort schimmige activiteiten niet ook gaat ontplooien.

Ik begrijp echt niet dat de ING met dit soort acties weer het vertrouwen in de bankensector op het spel zet.
pi_137576039
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:24 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hoe meer geld ING heeft, hoe meer geld zij hebben voor het verbeteren van dienstverlening. Klanten zijn gebaat bij betere dienstverlening.
Ze maken al miljoenen winst en de dienstverlening is nog steeds ruk. Geen garantie dus.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:29:45 #145
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137576105
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:27 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat kan je dus ook niet.
maar ik denk niet echt dat ze nu al gegevens doorverkopen, maar ze gebruiken die gegevens nu natuurlijk al wel voor hun eigen analyses, en strategieen. de systemen zijn allang aanwezig, zo moeilijk is het niet om al je klant verkeer te analyseren.

en dat betekend dus gewoon dat ze nu dus al in je betalingen zitten te neuzen. ik denk dat de meeste mensen dat helemaal niet gewenst vinden, je verwacht toch een soort privacy als het om je financien gaat. een bank zou dat moeten aanvoelen en respecteren, maar kennelijk niet.
Wie zegt dat ING in je betalingen neust? En hoezo is dat nu anders dan vroeger? Het lijkt me logisch dat een bank respectvol met privégegevens omgaat, maar dat gold in 1880 net zo goed als in 2014. Sterker nog, ik denk dat het anno 2014 zelfs veel klantvriendelijker kan omdat je in feite met 1 druk op de knop gegevens kan anonimiseren voor intern gebruik. :)
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137576123
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:23 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dan neem je een andere bank die beter aan jouw eisen voldoet. Zo werkt concurrentie. :)
Irrelevant, dat gaat over mijn gedrag als consument, daar gaat dit topic niet over.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:30:17 #147
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137576128
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:24 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hoe meer geld ING heeft, hoe meer geld zij hebben voor het verbeteren van dienstverlening. Klanten zijn gebaat bij betere dienstverlening.
ING boekt recordwinsten, sluit her en der filialen en heeft veruit de meeste storingen.

Nogal naïef om te denken dat er een direct verband bestaat tussen winst maken en een kwaliatief goede dienst leveren.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:31:09 #148
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_137576151
Ik denk dat alle banken het gaan doen want er valt flinke commissie te verdienen aan ons koopgedrag.

http://www.thisismoney.co(...)-online-privacy.html

A must read.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:32:32 #149
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137576186
quote:
5s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:30 schreef Tijn het volgende:

[..]

ING boekt recordwinsten, sluit her en der filialen en heeft veruit de meeste storingen.

Nogal naïef om te denken dat er een direct verband bestaat tussen winst maken en een kwaliatief goede dienst leveren.
Nogal naïef om het verband te ontkennen. ING heeft net zoals elk ander bedrijf, het doel om tevreden klanten te hebben. Hoe meer tevreden klanten, hoe meer winst ING maakt. Als ING kosten voor klanten kan verlagen of nieuwe diensten kan introduceren met extra verdiend geld, dan is dat positief voor de klant. Zo werkt innovatie.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 10 maart 2014 @ 11:33:40 #150
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137576214
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:30 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Irrelevant, dat gaat over mijn gedrag als consument, daar gaat dit topic niet over.
Jij zegt dat als jij voor een dienst betaalt, je geen advertenties wenst. Oftewel, de gevraagde dienst verschilt t.o.v. de geleverde dienst. Als je niet tevreden bent, zoek je een andere partij die wel de gevraagde dienst kan leveren tegen redelijke kosten. Zo werkt concurrentie hoor.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137576219
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:29 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wie zegt dat ING in je betalingen neust? En hoezo is dat nu anders dan vroeger? Het lijkt me logisch dat een bank respectvol met privégegevens omgaat, maar dat gold in 1880 net zo goed als in 2014. Sterker nog, ik denk dat het anno 2014 zelfs veel klantvriendelijker kan omdat je in feite met 1 druk op de knop gegevens kan anonimiseren voor intern gebruik. :)
als ze aankondigen dat ze een proef gaan doen met gegevens doorspelen aan adverteerders, dan hebben ze toch allang getest, en software draaien die dat kan... en natuurlijk analyseren ze alles allang voor zichzelf.
waarom zouden ze dat NIET doen? zelfs paypal stuurt mij emails dat ik mn account niet zoveel heb gebruikt de laatste tijd.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:34:32 #152
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137576238
Echt een oase van tevreden klanten gaat deze actie weer opleveren ja 8)7
  maandag 10 maart 2014 @ 11:35:42 #153
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137576272
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:33 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

als ze aankondigen dat ze een proef gaan doen met gegevens doorspelen aan adverteerders, dan hebben ze toch allang getest, en software draaien die dat kan... en natuurlijk analyseren ze alles allang voor zichzelf.
waarom zouden ze dat NIET doen? zelfs paypal stuurt mij emails dat ik mn account niet zoveel heb gebruikt de laatste tijd.
Jij doet de aanname dat men door jouw betaalgegevens moet snuffelen om analyses uit te kunnen voeren. Dat is onzinnig. Men kan die analyses prima doen zonder door jouw gegevens te gaan snuffelen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137576292
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:32 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nogal naïef om het verband te ontkennen. ING heeft net zoals elk ander bedrijf, het doel om tevreden klanten te hebben. Hoe meer tevreden klanten, hoe meer winst ING maakt.
Dan is dit een mooie testcase; als ze daadwerkelijk tevreden klanten willen hebben gaan ze deze proef per direct schrappen, getuige de vele anti-ING tweets.

quote:
Als ING kosten voor klanten kan verlagen
Dat is nog nooit in de geschiedenis van de ING voorgekomen, een verlaging van de kosten, dat weet je he?

quote:
of nieuwe diensten kan introduceren met extra verdiend geld, dan is dat positief voor de klant. Zo werkt innovatie.
Leuk, maar voor een innovatie doelwit is er al meer dan genoeg geld. ING maakt jaarlijks meer dan een miljard euro winst, dus je kan me niet vertellen dat het doorverkopen van gegevens van je klanten een directe garantie is voor betere dienstverlening (die overigens nog steeds ronduit kut is)
  maandag 10 maart 2014 @ 11:36:44 #155
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137576300
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:34 schreef Tijn het volgende:
Echt een oase van tevreden klanten gaat deze actie weer opleveren ja 8)7
Op korte termijn niet direct, op lange termijn wel (zoals altijd). Neem als voorbeeld internetbankieren, 10 jaar geleden was ook hier ook kritiek op vanwege fraudegevoeligheid en ook privacy. Ondertussen heb ik een perfecte app op mijn iPhone waar ik niet meer zonder zou willen waardoor ik me nooit meer actief met mijn financiën hoef te bemoeien, indirect het gevolg van internetbankieren. Ik ben daarover zeer tevreden en het is voor mij een reden om bij ING te blijven.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137576312
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:33 schreef TC03 het volgende:

[..]

Jij zegt dat als jij voor een dienst betaalt, je geen advertenties wenst. Oftewel, de gevraagde dienst verschilt t.o.v. de geleverde dienst. Als je niet tevreden bent, zoek je een andere partij die wel de gevraagde dienst kan leveren tegen redelijke kosten. Zo werkt concurrentie hoor.
Leuk, maar concurrentie is hier helemaal niet van toepassing. We hebben het hier over een bedrijf die van de ene op de andere dag besluit privacy gevoelige betaalgegevens van zijn klanten te gaan doorverkopen. Dit moet men wettelijk gezien gewoon verbieden.
pi_137576319
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:35 schreef TC03 het volgende:

[..]

Jij doet de aanname dat men door jouw betaalgegevens moet snuffelen om analyses uit te kunnen voeren. Dat is onzinnig. Men kan die analyses prima doen zonder door jouw gegevens te gaan snuffelen.
ligt er maar aan wat ze willen analyseren.
wat zijn de inkomens van onze klanten.
hoeveel wordt er rood gestaan.
hoe belangrijk is albert heijn en andere supermarkten.

moeten ze allemaal voor in je rekening neuzen.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:38:39 #158
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137576339
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:33 schreef TC03 het volgende:

[..]

Jij zegt dat als jij voor een dienst betaalt, je geen advertenties wenst. Oftewel, de gevraagde dienst verschilt t.o.v. de geleverde dienst. Als je niet tevreden bent, zoek je een andere partij die wel de gevraagde dienst kan leveren tegen redelijke kosten. Zo werkt concurrentie hoor.
Dat werkt goed voor producten met een hoge elasticiteit, maar je bank is wat anders dan het merk cola dat je drinkt. Er is een enorme drempel om over te stappen op een andere bank en daar maakt ING hier handig gebruik van. Onbegrijpelijk, want het imago van banken was net een beetje aan het herstellen.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:39:31 #159
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137576358
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan is dit een mooie testcase; als ze daadwerkelijk tevreden klanten willen hebben gaan ze deze proef per direct schrappen, getuige de vele anti-ING tweets.
Dat zijn tweets van klanten die het niet snappen. Daarnaast hoop ik dat het management van ING een visie heeft die wat meer op de lange termijn in gaat.
quote:
[..]

Dat is nog nooit in de geschiedenis van de ING voorgekomen, een verlaging van de kosten, dat weet je he?
Een verhoging van klanttevredenheid wel. Vroeger moest ik een half uur wachten bij de Postbank om geld te storten, tegenwoordig kan ik naar een stortautomaat. Vroeger moest ik met accept giro's betalen, tegenwoordig via iDeal via internet. Klanttevredenheid verhogen kan op vele manieren.
quote:
[..]

Leuk, maar voor een innovatie doelwit is er al meer dan genoeg geld. ING maakt jaarlijks meer dan een miljard euro winst, dus je kan me niet vertellen dat het doorverkopen van gegevens van je klanten een directe garantie is voor betere dienstverlening (die overigens nog steeds ronduit kut is)
Als er al genoeg geld zou zijn, zou ING wel de rente verhogen met 1% ofzo. Dan komt iedereen massaal naar ING. Maar nee, dat doen ze niet. Blijkbaar is er toch niet genoeg geld.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 10 maart 2014 @ 11:40:18 #160
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137576377
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Leuk, maar concurrentie is hier helemaal niet van toepassing. We hebben het hier over een bedrijf die van de ene op de andere dag besluit privacy gevoelige betaalgegevens van zijn klanten te gaan doorverkopen. Dit moet men wettelijk gezien gewoon verbieden.
Nee, nee en nog eens nee.

1. Het is niet van de één op de andere dag, er gaat een pilot van start met opt-in mogelijkheid.
2. ING verkoopt *niks* door. 0,0.

Je zegt drie zinnen en twee zijn er onjuist. Probeer het opnieuw...
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 10 maart 2014 @ 11:41:39 #161
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137576411
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:38 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ligt er maar aan wat ze willen analyseren.
wat zijn de inkomens van onze klanten.
hoeveel wordt er rood gestaan.
hoe belangrijk is albert heijn en andere supermarkten.

moeten ze allemaal voor in je rekening neuzen.
Wat versta jij onder 'neuzen'? Ze kunnen gewoon queries maken waaruit gemiddeldes, minima en maxima rollen onder bepaalde voorwaarden. Denk je echt dat ze per persoon handmatig betaaltransacties af gaan?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137576532
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:41 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wat versta jij onder 'neuzen'? Ze kunnen gewoon queries maken waaruit gemiddeldes, minima en maxima rollen onder bepaalde voorwaarden. Denk je echt dat ze per persoon handmatig betaaltransacties af gaan?
misschien wel, als ze iets willen uitzoeken. waarom denk jij dat ze dit niet zouden kunnen doen?

ze openbaren net een plan dat precies dat zal doen, je betaaltransacties afgaan en daar reclame op afstemmen. alleen gaat het dan over doorverkopen aan derden, dus kondigen ze het aan en zullen ze toestemming vragen.
dan is het toch logisch dat ze dus allang hebben getest of dit technisch mogelijk is... en waarom zouden ze dan voor zichzelf niet even alvast kijken hoeveel mensen diensten afnemen bij derden, die de ING zelf ook aanbiedt, om maar iets te noemen?
pi_137576576
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:19 schreef TC03 het volgende:

[..]

Jij bent dus bang voor profiling. De mogelijkheid tot profiling bestaat echter zodra je gebruik digitale diensten omdat je dat gemakkelijk op kan slaan. Echter, die mogelijkheid heeft er altijd al bestaan hoor, alleen dankzij digitale diensten wordt het wat makkelijker gemaakt. In feite is het allemaal niks nieuws, dus ik snap niet waarom je daar zo heel sterk tegen ageert.
Wat ik belangrijk vind, is dat onderkend wordt dat mijn data mijn persoonlijke eigendom is, en ook als zodanig behandeld wordt. Wat ik zou willen is een DELETE-knop op mijn data. Waarmee ik alles wat van mij is weg kan gooien.

Moeilijk te handhaven, maar dat mijn gegevens een eigen leven gaan leiden en dat ik er afstand van moet doen om ergens gebruik van te kunnen maken is eigenlijk een soort chantage. Als je dat niet wilt, dan doe je dus eigenlijk niet meer mee. Dat moet anders kunnen.

quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:25 schreef Individual het volgende:

[..]

Beetje Stasi denken is dat. Alsof de staat tijd en geld heeft om iedereen in de gaten te houden.. Als de staat een verdenking heeft en toestemming van de rechter dan kunnen ze alles van je zien.. ook je Vodafone belgedrag, Ziggo, ABN, etc, etc.

Als je een afschrijving hebt naar een verdachte kinderpornoverkoper dan mag dat best onderzocht worden.
Niet iedereen persoonlijk. Maar je ziet aan de bizarre vormen van de datacollectie bij de NSA dat een staat er best tijd en geld voor over heeft. Daarnaast, als ze een makkelijke manier hebben om een aantal profielen bij een misdaad te selecteren, enkel gebaseerd op waar ik ben, wat ik koop en wat ik verder in mijn vrije tijd uitspook, dan is dat niet meer dan "probable cause". Zonder dat er betere regels zijn omtrent mijn data en dat die data altijd van mij is, is dat zeker een hellend vlak en niet zomaar Stasi-denken.
pi_137576583
Dat hangt toch af van de hoeveelheid data die ze in hun databases hebben. Ik noemde de hypotheek al. Als ze gedetailleerd te werk willen gaan staan bouwjaar woning, woz waarde woning, bouwjaar cv ketel, aankoopjaar woning, woonoppervlakte enz allemaal ook in die database. Als dan een cv boer een adv wil aanbieden zoeken ze in hun databases naar huishoudens met een cv ketel van voor 2006 en sturen ze hen een leuke aanbieding, met onderhoudscontract erbij.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:48:21 #165
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137576586
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:46 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

misschien wel, als ze iets willen uitzoeken. waarom denk jij dat ze dit niet zouden kunnen doen?

ze openbaren net een plan dat precies dat zal doen, je betaaltransacties afgaan en daar reclame op afstemmen. alleen gaat het dan over doorverkopen aan derden, dus kondigen ze het aan en zullen ze toestemming vragen.
dan is het toch logisch dat ze dus allang hebben getest of dit technisch mogelijk is... en waarom zouden ze dan voor zichzelf niet even alvast kijken hoeveel mensen diensten afnemen bij derden, die de ING zelf ook aanbiedt, om maar iets te noemen?
Natuurlijk hebben ze al getest. Maar dat doen ze ongetwijfeld met geanonimiseerde data. Ten tweede is individuele informatie niet interessant, men zal kijken naar grote groepen en gemiddeldes daarvan.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137576612
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:40 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nee, nee en nog eens nee.

1. Het is niet van de één op de andere dag, er gaat een pilot van start met opt-in mogelijkheid.
2. ING verkoopt *niks* door. 0,0.

Je zegt drie zinnen en twee zijn er onjuist. Probeer het opnieuw...
1) Die pilot is leuk, maar daarna zijn er plannen om het voor elke ING klant in 1 klap door te voeren. Noem je dat niet van de een op de andere dag?

2) Gelul natuurlijk. ING roept wel dat ze zelf controle houden over de advertenties maar technisch gezien zitten er zoveel haken en ogen aan dat een enorme data drain een zeer reëel gevaar is. Een bedrijf dat zich niet meer richt op hun core business zoals de ING en hun klanttevredenheid de nek omdraait moet gewoon kapot, niets meer niets minder. Wat mij betreft valt de ING vandaag nog om.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:50:06 #167
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137576635
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:48 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Wat ik belangrijk vind, is dat onderkend wordt dat mijn data mijn persoonlijke eigendom is, en ook als zodanig behandeld wordt. Wat ik zou willen is een DELETE-knop op mijn data. Waarmee ik alles wat van mij is weg kan gooien.

Moeilijk te handhaven, maar dat mijn gegevens een eigen leven gaan leiden en dat ik er afstand van moet doen om ergens gebruik van te kunnen maken is eigenlijk een soort chantage. Als je dat niet wilt, dan doe je dus eigenlijk niet meer mee. Dat moet anders kunnen.
Dat kan je wel willen, maar dat is niet een probleem van deze tijd. Dat is iets wat al honderden jaren een probleem is. Sterker nog, ik denk dat het anno 2014 alleen maar makkelijker is om zo'n functie te maken.
quote:
[..]

Niet iedereen persoonlijk. Maar je ziet aan de bizarre vormen van de datacollectie bij de NSA dat een staat er best tijd en geld voor over heeft. Daarnaast, als ze een makkelijke manier hebben om een aantal profielen bij een misdaad te selecteren, enkel gebaseerd op waar ik ben, wat ik koop en wat ik verder in mijn vrije tijd uitspook, dan is dat niet meer dan "probable cause". Zonder dat er betere regels zijn omtrent mijn data en dat die data altijd van mij is, is dat zeker een hellend vlak en niet zomaar Stasi-denken.
Je denkt dat de politie nu niet aan profiling doet om verdachtes te selecteren? Het enige wat er gebeurt is dat men makkelijker en betere profielen kan maken. Er verandert bijna niks t.o.v. hoe het altijd al is geweest hoor.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137576646
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:48 schreef TC03 het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben ze al getest. Maar dat doen ze ongetwijfeld met geanonimiseerde data.
Wat een naieve aanname. Ongelooflijk, en stuitend kortzichtig.

quote:
Ten tweede is individuele informatie niet interessant, men zal kijken naar grote groepen en gemiddeldes daarvan.
Zelfs als dat al waar zou zijn is dat totaal niet relevant voor het punt wat je wil maken. Betaalgegevens zijn privacy gevoelig en dienen ze vanaf te blijven. Elke bank die dat soort informatie voor eigen gewin wil gebruiken verdient het om keihard kapot te gaan.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:51:34 #169
244933 trovey
Nachtoele
pi_137576669
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 09:07 schreef Ticootje het volgende:
Bankpas koppelen aan digid en de ov kaart. Bonuskaart en klantenpas van de kruidvat allemaal 1 kaart.
Je vergeet nog wat winkelpassen, kunnen we die ook nooit meer kwijtraken. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 10 maart 2014 @ 11:52:51 #170
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137576716
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

1) Die pilot is leuk, maar daarna zijn er plannen om het voor elke ING klant in 1 klap door te voeren. Noem je dat niet van de een op de andere dag?

2) Gelul natuurlijk. ING roept wel dat ze zelf controle houden over de advertenties maar technisch gezien zitten er zoveel haken en ogen aan dat een enorme data drain een zeer reëel gevaar is. Een bedrijf dat zich niet meer richt op hun core business zoals de ING en hun klanttevredenheid de nek omdraait moet gewoon kapot, niets meer niets minder. Wat mij betreft valt de ING vandaag nog om.
1) Dat zijn plannen, vooralsnog is dat geen realiteit. Het feit dat ING het ruim van tevoren aankondigt, geef al aan dat het per definitie niet van de één op de andere dag is.

2) Hoezo gelul? Welke technische haken en ogen zijn er dan precies? Hoezo is een data drain reëel? Je zegt dingen maar je onderbouwt ze niet.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137576722
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:48 schreef TC03 het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben ze al getest. Maar dat doen ze ongetwijfeld met geanonimiseerde data. Ten tweede is individuele informatie niet interessant, men zal kijken naar grote groepen en gemiddeldes daarvan.
waarom? ze kunnen mij toch ook een verzekering aan proberen te smeren, als ik die nog niet heb?

klein voorbeeldje, toen ik een tijdje terug iets regelde bij een ING vestiging, deed die man me een aanbod om mn spaarrekening te veranderen zodat ik meer rente zou krijgen. dat zag ie dus op zn scherm terwijl hij me hielp, en dan heeft ie dus als opdracht om dat aanbod te doen. dat is dus beleid, en dan zit er dus software achter die hem waarschuwd als een klant een aanbod moet worden gedaan.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:54:23 #172
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137576763
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:53 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

waarom? ze kunnen mij toch ook een verzekering aan proberen te smeren, als ik die nog niet heb?

klein voorbeeldje, toen ik een tijdje terug iets regelde bij een ING vestiging, deed die man me een aanbod om mn spaarrekening te veranderen zodat ik meer rente zou krijgen. dat zag ie dus op zn scherm terwijl hij me hielp, en dan heeft ie dus als opdracht om dat aanbod te doen. dat is dus beleid, en dan zit er dus software achter die hem waarschuwd als een klant een aanbod moet worden gedaan.
Wat is nou precies je punt? Het lijkt me logisch dat ING informatie heeft over hun klanten. Als mijn telefoon-abonnement verloopt, word ik ook opgebeld met een nieuw aanbod omdat ze weten welke diensten ik afneem. Wat is hier nou mis mee? Dit gebeurt al tientallen jaren.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137576787
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:39 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat zijn tweets van klanten die het niet snappen. Daarnaast hoop ik dat het management van ING een visie heeft die wat meer op de lange termijn in gaat.

Mensen snappen het heel goed en willen het niet. Wat een kortzichtige aannames van je weer. En je geeft nu zelf al toe dat klanttevredenheid helemaal niet zo belangrijk is voor de ING als je zelf wil doen vermoeden.

quote:
Een verhoging van klanttevredenheid wel.
Nee. De Twitter webcare reageert al uren niet meer.

quote:
Vroeger moest ik een half uur wachten bij de Postbank om geld te storten, tegenwoordig kan ik naar een stortautomaat. Vroeger moest ik met accept giro's betalen, tegenwoordig via iDeal via internet. Klanttevredenheid verhogen kan op vele manieren.
Technologische innovaties gebruiken om de klanttevredenheid op peil te houden is geen kunst aan natuurlijk. De ING was van origine al een conservatieve bank die als 1 van de laatsten met internetbankieren begon en loopt altijd al achter de feiten aan.

Tel daarbij de talloze storingen van soms wel dagenlang op en je kan op je vingers natellen dat de klanttevredenheid op dit moment op een absoluut dieptepunt zit. In plaats van hier aandacht aan te besteden gaat men de klanten in de uitverkoop gooien. Als je nog meer bewijs nodig hebt van het feit dat de ING helemaal van het padje aan is het gaan mbt hun werkzaamheden weet ik het ook niet meer.

quote:
Als er al genoeg geld zou zijn, zou ING wel de rente verhogen met 1% ofzo. Dan komt iedereen massaal naar ING. Maar nee, dat doen ze niet. Blijkbaar is er toch niet genoeg geld.
Wederom een zeer kortzichtige en nogal kromme redenering; iedereen weet dat rente manipulatie nog steeds een item is, daarnaast zegt het natuurlijk niks over de klanttevredenheid en überhaupt de positionering van de ING jegens hun klantenbestand. Als jij werkelijk waar 2.3 miljard euro winst niet voldoende vind voor innovaties te bewerkstelligen en nog steeds wil volhouden dat het verkopen van klantgegevens een noodzaak is, dan houdt de discussie wel aardig op hoor.
pi_137576814
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:52 schreef TC03 het volgende:

[..]

1) Dat zijn plannen, vooralsnog is dat geen realiteit.
:')

quote:
2) Hoezo gelul? Welke technische haken en ogen zijn er dan precies? Hoezo is een data drain reëel? Je zegt dingen maar je onderbouwt ze niet.
Werk je in de IT? Ik kan het namelijk niet onderbouwen als je niet technisch onderlegt bent.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:57:35 #175
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137576850
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:56 schreef Scorpie het volgende:

Werk je in de IT? Ik kan het namelijk niet onderbouwen als je niet technisch onderlegt bent.
Ik werk niet in de IT maar ik denk dat ik je wel kan volgens als je een poging tot onderbouwen doet hoor.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137576855
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:49 schreef Scorpie het volgende:

Wat mij betreft valt de ING vandaag nog om.
Dan klapt mogelijk het hele betaalsysteem en gaan je spaarcentjes in rook op. Dat wil je graag?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:58:47 #177
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137576883
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mensen snappen het heel goed en willen het niet. Wat een kortzichtige aannames van je weer. En je geeft nu zelf al toe dat klanttevredenheid helemaal niet zo belangrijk is voor de ING als je zelf wil doen vermoeden.
Er zijn altijd mensen die schreeuwen. Uiteraard, moet je niet doof zijn voor klanten, maar 99% van de klanten reageert in de veronderstelling dat hun betaalgegevens aan derde partijen wordt verkocht. Die reacties kan je dus allemaal schrappen want dat is gewoon onzin.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 10 maart 2014 @ 11:59:59 #178
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137576916
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:57 schreef waht het volgende:

[..]

Dan klapt mogelijk het hele betaalsysteem en gaan je spaarcentjes in rook op. Dat wil je graag?
Dat is precies ook het kromme aan het hele systeem. Aan de ene kant zijn banken gewoon bedrijven die voor maximale winst gaan en hey, als je het er niet mee eens bent, ga je toch naar een ander? Maar aan de andere kant kunnen ze wanneer ze er een zooitje van maken niet gewoon failliet gaan zoals normale bedrijven wel kunnen. Het is zo krom als een hoepel en de hoop dat er een zelfreinigende werking optreedt na de financiële crisis lijkt ook niet waargemaakt te worden.
  maandag 10 maart 2014 @ 12:00:27 #179
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_137576927
quote:
ING: 'Advertenties op basis van betaaldata is service voor klanten'

De ING gaat adverteerders inzicht geven in het betalingsgedrag van zijn klanten. Zo kunnen gerichte advertenties ontstaan op basis van Big Data. Als klanten deze service zelf willen, aldus de bank.

Een eerste test met enkele duizenden klanten voor eind dit jaar gepland. Dat maakte directeur Particulieren Hans Hagenaars van ING maandagochtend in een interview (betaalmuur) met het FD bekend. De ING heeft daarvoor een speciaal Big Data-team opgericht, dat het betaalverkeer analyseert. Na de test kan het advertentiemodel worden uitgerold naar alle ruim 8 miljoen ING-klanten.
Taak van de bank

De ING ziet de service als een dienst voor de klanten en niet de adverteerders. "Of dit een taak van de bank is? Wij willen klanten helpen om financieel fit te blijven. Dit model leidt tot aanbiedingen en daarmee besparingen voor klanten. Zoals directeur Particulieren Hans Hagenaars al aangeeft tegenover FD: Big Data speelt een belangrijke rol in de toekomst van banken", legt ING-woordvoerder Karin van der Pol aan Webwereld.

Het gaat absoluut om een opt-in, bevestigt de bank. "Privacy is een groot goed en klanten moeten weten dat de ING altijd betaal- en persoonsgegevens beschermt en nooit doorverkoopt. Daar zullen we absoluut niet aan tornen." Klanten worden eind 2014 aangeschreven of zij mee willen doen met de test.
Big Data al gebruikt

De bank geeft aan dat Big Data al langer "in een milde vorm" gebruikt wordt bij het opsporen van fraude. Zo worden bijvoorbeeld betalingen die op hetzelfde moment plaatsvinden op twee verschillende locaties uitgefilterd en opgemerkt als bankfraude.

"Bij toestemming kunnen we op basis van het gedrag van klanten gerichte advertenties aanbieden. Daarbij blijven klantgegevens altijd in handen van de ING, we zullen nooit data van klanten doorverkopen", aldus Van der Pol, refererend aan soortgelijke plannen van betaalverwerker Equens, die maatschappelijk veel stof deden opwaaien. De ING blijft zelf de tussenpartij die klantdata in beheer heeft, benadrukt Van der Pol. Klanten kunnen ook op ieder gewenst moment stoppen met deelname.
Webwereld

Wat weer een vergelijking, "omdat fraude" moeten we de rest ook maar goed vinden...
pi_137576944
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:54 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wat is nou precies je punt? Het lijkt me logisch dat ING informatie heeft over hun klanten. Als mijn telefoon-abonnement verloopt, word ik ook opgebeld met een nieuw aanbod omdat ze weten welke diensten ik afneem. Wat is hier nou mis mee? Dit gebeurt al tientallen jaren.
jij zegt net dat individuele informatie niet interessant is.... is het dus wel.
en ja, dat zeg ik dus, dat doen ze allang.
ik verwacht gewoon van een bank dat ie gewoon mijn geld beheerd, en niet gaat lopen neuzen in wat voor transacties ik allemaal doe. het gaat hen niets aan, nogal simpel. privacy is in deze maatschappij verte zoeken tegenwoordig, maar ik vind dat je dat hier wel mag eisen.

als je een bankkluis neemt, gaat er ook niet iemand over je schouder mee staan kijken wat je erin doet. dat is gewoon not done, dan krijg je een hokje en privacy. zo hoort dat.
pi_137576945
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:57 schreef waht het volgende:

[..]

Dan klapt mogelijk het hele betaalsysteem en gaan je spaarcentjes in rook op. Dat wil je graag?
Ik zit nog net onder de ton, dus die krijg ik wel terug.
  maandag 10 maart 2014 @ 12:01:32 #182
37295 Luigi
mario pls
pi_137576951
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Webwereld

Wat weer een vergelijking, "omdat fraude" moeten we de rest ook maar goed vinden...
Valt me nog mee dat de pedo's er niet bijgesleept worden...
  maandag 10 maart 2014 @ 12:02:39 #183
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137576976
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:01 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

jij zegt net dat individuele informatie niet interessant is.... is het dus wel.
en ja, dat zeg ik dus, dat doen ze allang.
ik verwacht gewoon van een bank dat ie gewoon mijn geld beheerd, en niet gaat lopen neuzen in wat voor transacties ik allemaal doe. het gaat hen niets aan, nogal simpel. privacy is in deze maatschappij verte zoeken tegenwoordig, maar ik vind dat je dat hier wel mag eisen.

als je een bankkluis neemt, gaat er ook niet iemand over je schouder mee staan kijken wat je erin doet. dat is gewoon not done, dan krijg je een hokje en privacy. zo hoort dat.
Individuele informatie over betaalgedrag is niet interessant, individuele informatie over welke diensten klanten afnemen wel.

Tevens is het nog maar de vraag of ING in je bankgegevens neust. Ik gok dat ze alleen anonieme gegevens bekijken, maar volgens sommigen ben ik dan meteen hopeloos naïef.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 10 maart 2014 @ 12:02:42 #184
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_137576992
quote:
2s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:59 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat is precies ook het kromme aan het hele systeem. Aan de ene kant zijn banken gewoon bedrijven die voor maximale winst gaan en hey, als je het er niet mee eens bent, ga je toch naar een ander? Maar aan de andere kant kunnen ze wanneer ze er een zooitje van maken niet gewoon failliet gaan zoals normale bedrijven wel kunnen. Het is zo krom als een hoepel en de hoop dat er een zelfreinigende werking optreedt na de financiële crisis lijkt ook niet waargemaakt te worden.
Correct, bedrijven ophakken blijkt echter moeilijk. Ook is het scheiden van de functies van een bank van de essentiële infrastructuur problematisch. Op papier bestaan er uiteraard realistische alternatieven, maar de route van hier naar daar stuit op talloze obstakels en vijanden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_137577001
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:58 schreef TC03 het volgende:

[..]

Er zijn altijd mensen die schreeuwen. Uiteraard, moet je niet doof zijn voor klanten, maar 99% van de klanten reageert in de veronderstelling dat hun betaalgegevens aan derde partijen wordt verkocht. Die reacties kan je dus allemaal schrappen want dat is gewoon onzin.
Waarom kan je die schrappen? Men gaat over de zeik omdat de ING hun gegevens willen gebruiken om winst te behalen, dat is nog steeds de onderliggende gedachte. Als klant zijnde kan je nog steeds te maken krijgen met ongewenste reclame waar je niet op zit te wachten, en dat allemaal afgestemd op jouw betaalgedrag.
pi_137577007
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zit nog net onder de ton, dus die krijg ik wel terug.
Optimisme is een goed iets, maar je weet ook wel dat de effecten wat verder zullen reiken. ;)
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_137577018
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:02 schreef TC03 het volgende:

[..]

Individuele informatie over betaalgedrag is niet interessant, individuele informatie over welke diensten klanten afnemen wel.

Tevens is het nog maar de vraag of ING in je bankgegevens neust. Ik gok dat ze alleen anonieme gegevens bekijken, maar volgens sommigen ben ik dan meteen hopeloos naïef.
Ben je ook, want anonieme gegevens leveren niks op.
  maandag 10 maart 2014 @ 12:04:43 #189
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137577039
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom kan je die schrappen? Men gaat over de zeik omdat de ING hun gegevens willen gebruiken om winst te behalen,
Nope, ze gaan over de zeik omdat ze denken dat hun gegevens doorverkocht worden (bron: Tweakers, nujij, Twitter).
quote:
dat is nog steeds de onderliggende gedachte. Als klant zijnde kan je nog steeds te maken krijgen met ongewenste reclame waar je niet op zit te wachten, en dat allemaal afgestemd op jouw betaalgedrag.
Dat kan. Dan ga je naar een andere bank. Ik zit niet te wachten op de slechte Rabobank app, daarom heb ik voor ING gekozen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137577044
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:03 schreef waht het volgende:

[..]

Optimisme is een goed iets, maar je weet ook wel dat de effecten wat verder zullen reiken. ;)
Tja, leg me dan maar eens uit wat we met de ING moeten doen aangezien ze te groot zijn om om te vallen en blijkbaar met totaal andere dingen dan hun dienstverlening bezig zijn. Hoe roep je zo`n organisatie tot de orde?
  maandag 10 maart 2014 @ 12:04:58 #191
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137577049
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ben je ook, want anonieme gegevens leveren niks op.
Onzin.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137577050
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ben je ook, want anonieme gegevens leveren niks op.
Bullshit.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_137577055
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:14 schreef Kowloon het volgende:
Waarom zou je hier aan mee willen doen als het opt-in is?
Aanvullend: dus waarom zouden ze het ook opt-in laten?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 10 maart 2014 @ 12:05:42 #194
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_137577071
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ben je ook, want anonieme gegevens leveren niks op.
Een van de domste dingen die ik ooit op fok heb gelezen! _O-
reset
pi_137577141
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:02 schreef TC03 het volgende:

[..]

Individuele informatie over betaalgedrag is niet interessant, individuele informatie over welke diensten klanten afnemen wel.

Tevens is het nog maar de vraag of ING in je bankgegevens neust. Ik gok dat ze alleen anonieme gegevens bekijken, maar volgens sommigen ben ik dan meteen hopeloos naïef.
beetje wel, inderdaad...
individuele informatie over betaalgedrag is zeker wel interessant, dat blijkt nu dus. daar valt bakken met geld mee te verdienen.
verder is er helemaal geen verschil tussen wat jij zegt, diensten afnemen is ook betaalgedrag. en als je de diensten wil vinden, kijk je dus in een rekening naar de transacties.
pi_137577144
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:04 schreef TC03 het volgende:

[..]

Onzin.
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:05 schreef waht het volgende:

[..]

Bullshit.
Vertel, wat levert het op.
pi_137577150
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:05 schreef Individual het volgende:

[..]

Een van de domste dingen die ik ooit op fok heb gelezen! _O-
Het staat je vrij om uit te leggen wat anonieme gegevens opleveren voor de ING.
pi_137577169
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tja, leg me dan maar eens uit wat we met de ING moeten doen aangezien ze te groot zijn om om te vallen en blijkbaar met totaal andere dingen dan hun dienstverlening bezig zijn. Hoe roep je zo`n organisatie tot de orde?
Op termijn opdelen, functionele gebieden binnen banken scheiden, en dergelijke. Alle plannen liggen al klaar, al voor de laatste crisis overigens. Probleem is dat iedereen een tijd baat heeft bij een overschot aan krediet en niet de moeite wil doen (met minder genoegen nemen) om voor te bereiden op slechtere tijden. Als men die voordelen op korte termijn belangrijker vindt dan de stabiliteit op langere termijn valt er weinig te doen. Dan zijn alle nadelige effecten verdiend en hoeven we geen medelijden te hebben.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 10 maart 2014 @ 12:10:40 #199
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_137577207
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het staat je vrij om uit te leggen wat anonieme gegevens opleveren voor de ING.
De gegevens zijn dusdaning anoniem dat de advertenties gericht naar jou toegestuurd worden... :')

Heb zoiets zelf ook al eens gehad met een enquette, blabla anoniem blabla... Twee weken later een brief op naam op de mat waarom ik dat ding nog niet ingevuld had... :')
pi_137577221
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:09 schreef waht het volgende:

[..]

Op termijn opdelen, functionele gebieden binnen banken scheiden, en dergelijke. Alle plannen liggen al klaar, al voor de laatste crisis overigens.
Wat dat betreft heeft men nog niks geleerd van deze crisis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')