Om vervolgens naar een bank te gaan die dat ook gaat doen? Als er geld te halen valt dan gaan ze het allemaal doen, kwestie van tijd. Maar of die andere banken er ook zo eerlijk over zijn dat weet je natuurlijk nog niet.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:04 schreef Spezza19 het volgende:
Tijd dus om massaal bij ING op te stappen
Het is te gek voor woorden eigenlijk.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:04 schreef Spezza19 het volgende:
Tijd dus om massaal bij ING op te stappen
nou ik heb toch wel een aardig bedragje in een kluis in mijn huis liggen.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:08 schreef Staal het volgende:
[..]
Het is te gek voor woorden eigenlijk.
Je betaalt om klant bij de ING te mogen zijn.
Je vertrouwt je tegoeden aan een bank. En zij besluiten ongevraagd even je uitgavepatroon door te spelen aan bedrijven en daar betaal je dan dus zelf voor.
Ik zou inderdaad naar een andere bank overstappen als ING klant. Maar stel dat het zo wordt doorgevoerd en andere banken dit ook gewoon gaan doen?
Je kunt niet zeggen ik gebruik voortaan een sok.
Je moet die dingen niet op internet schrijven. En dan hoop ik maar voor je dat je niet echt Bas van Dalen heet.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:10 schreef basvandalen het volgende:
[..]
dat doe ik sinds die grote bank storing van een paar jaar geleden.
mja geen rente he....
Lekker dom inderdaadquote:Op maandag 10 maart 2014 09:12 schreef Staal het volgende:
[..]
Je moet die dingen niet op internet schrijven. En dan hoop ik maar voor je dat je niet echt Bas van Dalen heet.
geloof me die kluis kom je echt niet inquote:Op maandag 10 maart 2014 09:12 schreef Staal het volgende:
[..]
Je moet die dingen niet op internet schrijven. En dan hoop ik maar voor je dat je niet echt Bas van Dalen heet.
Dat heb ik ook. Zullen we er samen over praten? Bij jou thuis.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:10 schreef basvandalen het volgende:
[..]
nou ik heb toch wel een aardig bedragje in een kluis in mijn huis liggen.
dat doe ik sinds die grote bank storing van een paar jaar geleden.
mja geen rente he....
bij mij inbreken voor dat geld is niet de moeite.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. Zullen we er samen over praten? Bij jou thuis.
Ik breek dan niet in hoorquote:Op maandag 10 maart 2014 09:16 schreef basvandalen het volgende:
[..]
bij mij inbreken voor dat geld is niet de moeite.
Waarom heb je het dan in een kluis liggen?quote:Op maandag 10 maart 2014 09:16 schreef basvandalen het volgende:
[..]
bij mij inbreken voor dat geld is niet de moeite.
waar dan in een sok?quote:Op maandag 10 maart 2014 09:17 schreef GGMM het volgende:
[..]
Waarom heb je het dan in een kluis liggen?
Nee sorry, ik geloof je niet.
Je wordt pissig op de ING die je uitgaven op straat gooit maar zelf hang je op internet een welkomsbord op voor inbrekers.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:14 schreef basvandalen het volgende:
[..]
geloof me die kluis kom je echt niet in
en het is ook niet zo'n heel groot bedrag gewoon dat je nog boodschappen kan doen als je een maandje niet kan pinnen
Dit klinkt fair:quote:
Dit is de instinker:quote:De directeur Particulieren zegt zich bewust te zijn van het feit dat privacy een gevoelig onderwerp is. "Vandaar dat we benadrukken dat klanten zelf bepalen of ze meedoen of niet."
Nu blijft het onduidelijk hoe het na die proef verder gaat.quote:Deelname aan de proef is vrijwillig.
Voortaan gewoon bij een pinautomaat al je geld pinnen en dan contant uitgevenquote:Op maandag 10 maart 2014 09:08 schreef Staal het volgende:
[..]
Je vertrouwt je tegoeden aan een bank. En zij besluiten ongevraagd even je uitgavepatroon door te spelen aan bedrijven en daar betaal je dan dus zelf voor.
Ik zou inderdaad naar een andere bank overstappen als ING klant. Maar stel dat het zo wordt doorgevoerd en andere banken dit ook gewoon gaan doen?
Je kunt niet zeggen ik gebruik voortaan een sok.
Uit het persbericht:quote:Op maandag 10 maart 2014 09:08 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik zie hier anders een duidelijke opt-in-mogelijkheid.quote:Daarbij zal nauwgezet aan alle privacyvoorwaarden worden voldaan en kunnen klanten alleen meedoen als ze expliciet toestemming geven voor het analyseren van hun betaalgegevens.
Deelname aan de proef is vrijwillig.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:24 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Uit het persbericht:
[..]
Ik zie hier anders een duidelijke opt-in-mogelijkheid.
Aha. Maar nu kunnen onze FOK!kertjes niet huilen over hun privacy.quote:Daarbij zal nauwgezet aan alle privacyvoorwaarden worden voldaan en kunnen klanten alleen meedoen als ze expliciet toestemming geven voor het analyseren van hun betaalgegevens.
Gaat dat niet over de proef?quote:Op maandag 10 maart 2014 09:27 schreef waht het volgende:
[..]
Aha. Maar nu kunnen onze FOK!kertjes niet huilen over hun privacy.
Dit klinkt in ieder geval goed.quote:Dat is maar goed ook, zegt privacyadvocaat Menno Weij. "Als je op deze manier individuele betalingsgegevens van personen wil verkopen, dan heb je daar echt toestemming voor nodig." Die toestemming moet ook per direct kunnen worden beëindigd.
Hier komt het wel op neer, ja.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:24 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Voortaan gewoon bij een pinautomaat al je geld pinnen en dan contant uitgeven
Doe ik sowieso al, heb ik veel meer controle over mijn uitgaven.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:24 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Voortaan gewoon bij een pinautomaat al je geld pinnen en dan contant uitgeven
Welkom op Fok..quote:Op maandag 10 maart 2014 09:27 schreef waht het volgende:
[..]
Aha. Maar nu kunnen onze FOK!kertjes niet huilen over hun privacy.
En dat zal elke klant/fokker die bij de ING zit zeggen maar vervolgens blijven ze wel lekker bij de ING omdat ze geen zin hebben om over te stappen.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:36 schreef Revolution-NL het volgende:
Echt WTF, is dit serieus? Ik ben serieus geschokt door dit nieuws. Dit zou voor mij een reden om per direct mijn rekening op te zeggen als ik klant was geweest bij de ING.
Dat is zo waar. Je weet precies wat je hebt. Bij pinnen staan mensen vaker voor verrassingen.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:32 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Doe ik sowieso al, heb ik veel meer controle over mijn uitgaven.
open je ogenquote:Op maandag 10 maart 2014 09:39 schreef Luigi het volgende:
Jongens jongens, wat een gespeelde verbazing allemaal.
U bent, als consument, compleet de sjaak en sigaar. Eerst heeft men ervoor gezorgd dat overstappen nooit meer makkelijk kan dankzij IBAN/SEPA en nu komen dit soort konijnen uit de hoed. Zet uzelf maar schrap, het gaat nog veel gekker worden allemaal.
Of sluit ze, mij maakt het niet uit, maar kom niet huilen als je als klant uiteindelijk toch niets meer dan een puist blijkt die maximaal uitgeknepen moet worden.quote:
Onzin, ik was ook al een tijdje klaar met de Rabobank. Toen ik ineens geen geld meer kon overboeken naar een Bitcoin Exchange ben ik overgestapt naar Triodos, dat was voor mij echt de druppel.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:38 schreef Civilian het volgende:
[..]
En dat zal elke klant/fokker die bij de ING zit zeggen maar vervolgens blijven ze wel lekker bij de ING omdat ze geen zin hebben om over te stappen.
Contant geld mag wel geweigerd worden hoor, maar denk dat veel winkeliers zichzelf nog niet in de voet willen schieten door het af te schaffen. Dat briefjes hoger dan 100 worden geweigerd snap ik wel, wisselgeld is ook niet altijd voldoende aanwezig.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:39 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat is zo waar. Je weet precies wat je hebt. Bij pinnen staan mensen vaker voor verrassingen.
Punt is dat winkeliers steeds vaker liever hebben dat mensen pinnen i.v.m. overvallen.
En dat zie je zelfs bij grote ketens zoals AH, steeds meer "alleen pinnen" kassas.
Nu kun je het argument aanvoeren dat een winkelier geen wettig betaalmiddel mag weigeren maar dit komt al voor d.m.v. stickers: "van briefjes hoger dan X hebben wij niet terug."
Op termijn wordt dat dus steeds lastiger. En de overheid wil helemaal graag dat je pint om zwart geld tegen te gaan.
Als deze trend overgenomen wordt door andere banken is dit inderdaad een serieus alternatief.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:45 schreef poemojn het volgende:
Je kunt ook gewoon rekeningen bij verschillende banken hebben. Dan weet niemand alles wat je binnenkrijgt en wat je betaalt, spaart, enz.
Natuurlijk wel. De belastingdienst/overheid snuffelt bij al jouw rekeningen. Dit maakt het alleen voor jou moeilijker, voor de belastingdienst maakt het geen hol uitquote:Op maandag 10 maart 2014 09:45 schreef poemojn het volgende:
Je kunt ook gewoon rekeningen bij verschillende banken hebben. Dan weet niemand alles wat je binnenkrijgt en wat je betaalt, spaart, enz.
Iets met hellend vlakquote:
Het gaat erom dat een bedrijf jouw niet eenvoudig kan profilen. Als je data verspreid is het lastiger voor een bedrijf om een compleet profiel op te stellen waardoor jouw data minder waardevol is.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:49 schreef Civilian het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. De belastingdienst/overheid snuffelt bij al jouw rekeningen. Dit maakt het alleen voor jou moeilijker, voor de belastingdienst maakt het geen hol uit
Waarschijnlijk lopen de analyses over klant gegevens al heel lang, ook bij andere banken denk ik.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:52 schreef Revolution-NL het volgende:
Dat men hiermee bezig is zegt genoeg.
Dan is het tijd om over te stappen ja.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:52 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Iets met hellend vlak
Dat men hiermee bezig is zegt genoeg. Na de test wordt dit gewoon geïmplementeerd, over 5 jaar heb je als klant geen keuze meer.
Steeds meer bedrijven ontdekken big data als consument is het erg belangrijk om jezelf daarvan bewust te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |