Het probleem is dat we niet zeker weten of het is misgegaan, in het verleden was security dramatisch en kon je zelfs zonder uitgebreide kennis databases leegroven, zo rond 2000 stond 20% van alle MS Sql Servers gewoon open naar de buitenwereld met het default password. Of als je zocht op een bepaalde foutmelding in google vond je direct het passwordquote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem wordt nog eens erger gemaakt door de trend dat bedrijven niet meer hun eigen ontwikkelteam in-house hebben, maar dingen uitbesteden via detacheerders. Dat betekent dat het eerder regel dan uitzondering is dat 1 persoon met vele bedrijven en databases in aanraking komt. Er wordt erg veel vertrouwd op de integriteit van mensen en het is eigenlijk een wonder dat het zo lang zo goed is gegaan, maar structureel is er weinig dat ernstige misstanden voorkomt.
Lol, en ook dat artikel heeft het over klantgegevens doorverkopen.quote:
Probleem is alleen dat elke Nederland denkt dat Big Data wordt verzameld om voorspellingen op individueel niveau te doen. Dat is gewoon niet waar.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Combineer het met welke krantenabo je hebt, je google zoekopdrachten, je locatie gegevens, met wie je mailt, belt, whatsappt, waar je boodschappen doet en wat je koopt, de hele fucking papertrail en je weet waarschijnlijk meer over deze persoon dan die persoon over zichzelf weet.
De waarde is ook immens voor criminelen en die zijn wel degelijk geïnteresseerd in gegevens van individuele personen. Naarmate meer gegevens in centrale databases komen te staan, wordt het steeds aantrekkelijker om een corrupte ontwikkelaar om te kopen. Dat is een gevaar waar nauwelijks bij stil wordt gestaan.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:11 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat elke Nederland denkt dat Big Data wordt verzameld om voorspellingen op individueel niveau te doen. Dat is gewoon niet waar.
Met Big Data kun je steden en maatschappijen gaan begrijpen en beter inrichten. De waarde daarvan is immens.
gaat er ook niet om of het 100% evil is. gaat erom of ze jouw gegevens mogen gebruiken en inzien of niet. zeker bij een bank, als het om je financien gaat. dat is prive.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:21 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ja uiteraard, en daarom is het zo link.
Maar ik probeerde juist aan te tonen dat big data niet 100% evil is, wat iedereen hier lijkt te denken.
En je hebt de gegevens bovendien betaald aangeleverd. Dan mag je toch verwachten dat ze daar niet mee de boer opgaan.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:05 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
gaat er ook niet om of het 100% evil is. gaat erom of ze jouw gegevens mogen gebruiken en inzien of niet. zeker bij een bank, als het om je financien gaat. dat is prive.
precies. als iemand van buitenaf probeert bij je gevenes te komen, is het crimineel, moeten ze door een laag beveiliging hacken, doet de bank er alles aan om je te beschermen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
En je hebt de gegevens bovendien betaald aangeleverd. Dan mag je toch verwachten dat ze daar niet mee de boer opgaan.
Dat is het ook niet, je kan daar erg mooie meta analyses mee doen op wetenschappelijk gebied. Maar de vele miljarden die er aan budgetten zijn voor bv Homeland Security worden niet ingezet leuke dingen te doen zeg maar.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:21 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ja uiteraard, en daarom is het zo link.
Maar ik probeerde juist aan te tonen dat big data niet 100% evil is, wat iedereen hier lijkt te denken.
Mja als bepaalde gegevens van mij geanonimiseerd worden gebruikt om betere inzichten te krijgen en zo flink kostenbesparende overheidsmaatregelen te realiseren ben ik voorstander.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:05 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
gaat er ook niet om of het 100% evil is. gaat erom of ze jouw gegevens mogen gebruiken en inzien of niet. zeker bij een bank, als het om je financien gaat. dat is prive.
Ik vond het al niet netjes om mensen te weren.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:19 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
;')
Shit. Op mijn mobiel zinnen herformuleren is niet handig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |