Profiling is ook het gevaar, wat mij betreft. Hoe ik heet is niet interessant. Wel dat ik een man van rond de 30 ben en veel besteedbaar inkomen en een paar leuke hobbies. Dat ik een advertentie zie die op mijn hobbies gericht is, zal mij een zorg zijn. Dat de overheid allerlei rare conclusies kan trekken omdat mijn profiel misschien overeen komt met die van een kindervekrachter of moslimterrorist, daar maak ik mij veel drukker over.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:13 schreef Individual het volgende:
Ik heb ook bankgegevens geanalyseerd, maar persoonlijke details van individuele klanten zijn helemaal niet interessant. Kwantitatieve analyses is wel heel interessant en daar komt geen "Dhr Janssen" in voor.
[..]
Al die bedrijven verkopen diensten op basis van mijn data. Dat is voor een bedrijf als ING echt onacceptabele business.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
1. ING verkoopt jouw data niet.
2. Albert Heijn verkoopt jouw data niet.
3. KLM verkoopt jouw data niet.
4. Google verkoopt jouw data niet.
Mensen moeten zich echt beter informeren hoor, zoveel misverstanden in dit topic.
Exact.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:13 schreef Individual het volgende:
Ik heb ook bankgegevens geanalyseerd, maar persoonlijke details van individuele klanten zijn helemaal niet interessant. Kwantitatieve analyses is wel heel interessant en daar komt geen "Dhr Janssen" in voor.
[..]
Zie mijn vorige post over waar ik bang voor ben. Niet voor een paar aanbiedingen.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:14 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waar jij dus bang voor bent, is dat jouw klantgedrag geanalyseerd wordt. Maar dat gebeurt sowieso wel hoor, of ING er nou wel of geen advertentiedienst omheen bouwt. En niet alleen door ING, ook door de bakker, de slager of de kapper. Elk bedrijf wil inzicht in klantgedrag om wat voor reden dan ook.
Waarom denk je dat als ING het expliciet ontkent? Als jij denkt dat ING hun klanten glashard voorliegt heb je een punt, maar als je op die manier gaat redeneren kan je niemand vertrouwen.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:14 schreef pokkerdepok het volgende:
ze doen er nu nog niets mee, zeggen ze, later niet zonder je toestemming.
maar je kan er natuurlijk wel vanuit gaan, dat ze nu al alles analyseren en in kaart brengen, anders zouden ze niet aankondigen dat ze een proef gaan doen.
Er zijn ook mensen die de Ster Extra-app downloaden.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:14 schreef Kowloon het volgende:
Waarom zou je hier aan mee willen doen als het opt-in is?
Het maakt geen bal uit of data wel of niet herleidbaar is tot een persoon, het is gewoon belachelijk dat je ING betaalt om een rekening te hebben en zij vervolgens diensten exploiteren op basis van mijn aangeleverde gegevens.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:13 schreef Individual het volgende:
Ik heb ook bankgegevens geanalyseerd, maar persoonlijke details van individuele klanten zijn helemaal niet interessant. Kwantitatieve analyses is wel heel interessant en daar komt geen "Dhr Janssen" in voor.
[..]
Jij bent dus bang voor profiling. De mogelijkheid tot profiling bestaat echter zodra je gebruik digitale diensten omdat je dat gemakkelijk op kan slaan. Echter, die mogelijkheid heeft er altijd al bestaan hoor, alleen dankzij digitale diensten wordt het wat makkelijker gemaakt. In feite is het allemaal niks nieuws, dus ik snap niet waarom je daar zo heel sterk tegen ageert.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:16 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zie mijn vorige post over waar ik bang voor ben. Niet voor een paar aanbiedingen.
Niet veel, getuige het aantal spotjes dat nodig is om mensen over te halen het te downloaden.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:17 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die de Ster Extra-app downloaden.
Waarom is dat belachelijk? ING kan zonder dat het haar klanten schade berokkent extra geld verdienen en op die manier (hopelijk) de dienstverlenging verbeteren, een win-win situatie. In feite is dit innovatie waarbij iedereen gebaat is, zowel klant als bedrijf.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het maakt geen bal uit of data wel of niet herleidbaar is tot een persoon, het is gewoon belachelijk dat je ING betaalt om een rekening te hebben en zij vervolgens diensten exploiteren op basis van mijn aangeleverde gegevens.
Omdat de ING zich eens bezig moet gaan houden met hun core business, het in de lucht houden van een betaalsysteem ofzo. Daarin falen maar dan wel dit soort ongein gaan verkondigen doet ze geen goed. En welke knurft heeft bedacht dat de ING in de advertenties moet gaan zitten? Pertinente onzin. Hou je gewoon bij je leest.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:20 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waarom is dat belachelijk? ING kan zonder dat haar klanten schade berokkent extra geld verdienen en op die manier (hopelijk) de dienstverlenging verbeteren, een win-win situatie. In feite is dit innovatie waarbij iedereen gebaat is, zowel klant als bedrijf.
Hoe ben ik gebaat bij extra winst voor ING? Wat krijg ik terug voor de data die ik aanlever?quote:Op maandag 10 maart 2014 11:20 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waarom is dat belachelijk? ING kan zonder dat haar klanten schade berokkent extra geld verdienen en op die manier (hopelijk) de dienstverlenging verbeteren. In feite is dit innovatie waarbij iedereen gebaat is, zowel klant als bedrijf.
Ik heb helemaal geen behoefte aan advertenties. Als ik voor een dienst betaal wil ik geen advertenties. Zo simpel is hetquote:Op maandag 10 maart 2014 11:20 schreef TC03 het volgende:
Waarom is dat belachelijk? ING kan zonder dat haar klanten schade berokkent extra geld verdienen en op die manier (hopelijk) de dienstverlenging verbeteren, een win-win situatie. In feite is dit innovatie waarbij iedereen gebaat is, zowel klant als bedrijf.
En dan klik ik op de advertentie van tuincentrum XY te Z en krijg een bon of QR-code om van de aanbieding gebruik te maken en betaal ik met m'n ING-pinpas...quote:Op maandag 10 maart 2014 11:13 schreef Individual het volgende:
Ik heb ook bankgegevens geanalyseerd, maar persoonlijke details van individuele klanten zijn helemaal niet interessant. Kwantitatieve analyses is wel heel interessant en daar komt geen "Dhr Janssen" in voor.
[..]
Helemaal niks. Nou ja, advertenties die je nu niet krijgt blijkbaar, de ING gaat ze door je strot heen rammen in een fascistisch systeem waarbij je met een OPT-OUT variant te maken gaat krijgen waar je 3x zoveel voor gaat betalen waarschijnlijk.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe ben ik gebaat bij extra winst voor ING? Wat krijg ik terug voor de data die ik aanlever?
Dan neem je een andere bank die beter aan jouw eisen voldoet. Zo werkt concurrentie.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:22 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen behoefte aan advertenties. Als ik voor een dienst betaal wil ik geen advertenties. Zo simpel is het
Hoe meer geld ING heeft, hoe meer geld zij hebben voor het verbeteren van dienstverlening. Klanten zijn gebaat bij betere dienstverlening.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe ben ik gebaat bij extra winst voor ING? Wat krijg ik terug voor de data die ik aanlever?
Beetje Stasi denken is dat. Alsof de staat tijd en geld heeft om iedereen in de gaten te houden.. Als de staat een verdenking heeft en toestemming van de rechter dan kunnen ze alles van je zien.. ook je Vodafone belgedrag, Ziggo, ABN, etc, etc.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:15 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Profiling is ook het gevaar, wat mij betreft. Hoe ik heet is niet interessant. Wel dat ik een man van rond de 30 ben en veel besteedbaar inkomen en een paar leuke hobbies. Dat ik een advertentie zie die op mijn hobbies gericht is, zal mij een zorg zijn. Dat de overheid allerlei rare conclusies kan trekken omdat mijn profiel misschien overeen komt met die van een kindervekrachter of moslimterrorist, daar maak ik mij veel drukker over.
Dat datageilheid kan ook voor andere doeleinden gebruikt worden dan mij een grasmaaier verkopen.
dat kan je dus ook niet.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:16 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat als ING het expliciet ontkent? Als jij denkt dat ING hun klanten glashard voorliegt heb je een punt, maar als je op die manier gaat redeneren kan je niemand vertrouwen.
Het gaat hier niet om het merk cola dat je drinkt ofzo. Het is onwijs veel gezeik om van bank te wisselen en bovendien heb je dan nog niet de garantie dat je nieuwe bank dit soort schimmige activiteiten niet ook gaat ontplooien.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan neem je een andere bank die beter aan jouw eisen voldoet. Zo werkt concurrentie.
Ze maken al miljoenen winst en de dienstverlening is nog steeds ruk. Geen garantie dus.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoe meer geld ING heeft, hoe meer geld zij hebben voor het verbeteren van dienstverlening. Klanten zijn gebaat bij betere dienstverlening.
Wie zegt dat ING in je betalingen neust? En hoezo is dat nu anders dan vroeger? Het lijkt me logisch dat een bank respectvol met privégegevens omgaat, maar dat gold in 1880 net zo goed als in 2014. Sterker nog, ik denk dat het anno 2014 zelfs veel klantvriendelijker kan omdat je in feite met 1 druk op de knop gegevens kan anonimiseren voor intern gebruik.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:27 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dat kan je dus ook niet.
maar ik denk niet echt dat ze nu al gegevens doorverkopen, maar ze gebruiken die gegevens nu natuurlijk al wel voor hun eigen analyses, en strategieen. de systemen zijn allang aanwezig, zo moeilijk is het niet om al je klant verkeer te analyseren.
en dat betekend dus gewoon dat ze nu dus al in je betalingen zitten te neuzen. ik denk dat de meeste mensen dat helemaal niet gewenst vinden, je verwacht toch een soort privacy als het om je financien gaat. een bank zou dat moeten aanvoelen en respecteren, maar kennelijk niet.
Irrelevant, dat gaat over mijn gedrag als consument, daar gaat dit topic niet over.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan neem je een andere bank die beter aan jouw eisen voldoet. Zo werkt concurrentie.
ING boekt recordwinsten, sluit her en der filialen en heeft veruit de meeste storingen.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoe meer geld ING heeft, hoe meer geld zij hebben voor het verbeteren van dienstverlening. Klanten zijn gebaat bij betere dienstverlening.
Nogal naïef om het verband te ontkennen. ING heeft net zoals elk ander bedrijf, het doel om tevreden klanten te hebben. Hoe meer tevreden klanten, hoe meer winst ING maakt. Als ING kosten voor klanten kan verlagen of nieuwe diensten kan introduceren met extra verdiend geld, dan is dat positief voor de klant. Zo werkt innovatie.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
ING boekt recordwinsten, sluit her en der filialen en heeft veruit de meeste storingen.
Nogal naïef om te denken dat er een direct verband bestaat tussen winst maken en een kwaliatief goede dienst leveren.
Jij zegt dat als jij voor een dienst betaalt, je geen advertenties wenst. Oftewel, de gevraagde dienst verschilt t.o.v. de geleverde dienst. Als je niet tevreden bent, zoek je een andere partij die wel de gevraagde dienst kan leveren tegen redelijke kosten. Zo werkt concurrentie hoor.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:30 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Irrelevant, dat gaat over mijn gedrag als consument, daar gaat dit topic niet over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |