abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137576219
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:29 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wie zegt dat ING in je betalingen neust? En hoezo is dat nu anders dan vroeger? Het lijkt me logisch dat een bank respectvol met privégegevens omgaat, maar dat gold in 1880 net zo goed als in 2014. Sterker nog, ik denk dat het anno 2014 zelfs veel klantvriendelijker kan omdat je in feite met 1 druk op de knop gegevens kan anonimiseren voor intern gebruik. :)
als ze aankondigen dat ze een proef gaan doen met gegevens doorspelen aan adverteerders, dan hebben ze toch allang getest, en software draaien die dat kan... en natuurlijk analyseren ze alles allang voor zichzelf.
waarom zouden ze dat NIET doen? zelfs paypal stuurt mij emails dat ik mn account niet zoveel heb gebruikt de laatste tijd.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:34:32 #152
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137576238
Echt een oase van tevreden klanten gaat deze actie weer opleveren ja 8)7
  maandag 10 maart 2014 @ 11:35:42 #153
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137576272
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:33 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

als ze aankondigen dat ze een proef gaan doen met gegevens doorspelen aan adverteerders, dan hebben ze toch allang getest, en software draaien die dat kan... en natuurlijk analyseren ze alles allang voor zichzelf.
waarom zouden ze dat NIET doen? zelfs paypal stuurt mij emails dat ik mn account niet zoveel heb gebruikt de laatste tijd.
Jij doet de aanname dat men door jouw betaalgegevens moet snuffelen om analyses uit te kunnen voeren. Dat is onzinnig. Men kan die analyses prima doen zonder door jouw gegevens te gaan snuffelen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137576292
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:32 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nogal naïef om het verband te ontkennen. ING heeft net zoals elk ander bedrijf, het doel om tevreden klanten te hebben. Hoe meer tevreden klanten, hoe meer winst ING maakt.
Dan is dit een mooie testcase; als ze daadwerkelijk tevreden klanten willen hebben gaan ze deze proef per direct schrappen, getuige de vele anti-ING tweets.

quote:
Als ING kosten voor klanten kan verlagen
Dat is nog nooit in de geschiedenis van de ING voorgekomen, een verlaging van de kosten, dat weet je he?

quote:
of nieuwe diensten kan introduceren met extra verdiend geld, dan is dat positief voor de klant. Zo werkt innovatie.
Leuk, maar voor een innovatie doelwit is er al meer dan genoeg geld. ING maakt jaarlijks meer dan een miljard euro winst, dus je kan me niet vertellen dat het doorverkopen van gegevens van je klanten een directe garantie is voor betere dienstverlening (die overigens nog steeds ronduit kut is)
  maandag 10 maart 2014 @ 11:36:44 #155
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137576300
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:34 schreef Tijn het volgende:
Echt een oase van tevreden klanten gaat deze actie weer opleveren ja 8)7
Op korte termijn niet direct, op lange termijn wel (zoals altijd). Neem als voorbeeld internetbankieren, 10 jaar geleden was ook hier ook kritiek op vanwege fraudegevoeligheid en ook privacy. Ondertussen heb ik een perfecte app op mijn iPhone waar ik niet meer zonder zou willen waardoor ik me nooit meer actief met mijn financiën hoef te bemoeien, indirect het gevolg van internetbankieren. Ik ben daarover zeer tevreden en het is voor mij een reden om bij ING te blijven.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137576312
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:33 schreef TC03 het volgende:

[..]

Jij zegt dat als jij voor een dienst betaalt, je geen advertenties wenst. Oftewel, de gevraagde dienst verschilt t.o.v. de geleverde dienst. Als je niet tevreden bent, zoek je een andere partij die wel de gevraagde dienst kan leveren tegen redelijke kosten. Zo werkt concurrentie hoor.
Leuk, maar concurrentie is hier helemaal niet van toepassing. We hebben het hier over een bedrijf die van de ene op de andere dag besluit privacy gevoelige betaalgegevens van zijn klanten te gaan doorverkopen. Dit moet men wettelijk gezien gewoon verbieden.
pi_137576319
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:35 schreef TC03 het volgende:

[..]

Jij doet de aanname dat men door jouw betaalgegevens moet snuffelen om analyses uit te kunnen voeren. Dat is onzinnig. Men kan die analyses prima doen zonder door jouw gegevens te gaan snuffelen.
ligt er maar aan wat ze willen analyseren.
wat zijn de inkomens van onze klanten.
hoeveel wordt er rood gestaan.
hoe belangrijk is albert heijn en andere supermarkten.

moeten ze allemaal voor in je rekening neuzen.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:38:39 #158
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137576339
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:33 schreef TC03 het volgende:

[..]

Jij zegt dat als jij voor een dienst betaalt, je geen advertenties wenst. Oftewel, de gevraagde dienst verschilt t.o.v. de geleverde dienst. Als je niet tevreden bent, zoek je een andere partij die wel de gevraagde dienst kan leveren tegen redelijke kosten. Zo werkt concurrentie hoor.
Dat werkt goed voor producten met een hoge elasticiteit, maar je bank is wat anders dan het merk cola dat je drinkt. Er is een enorme drempel om over te stappen op een andere bank en daar maakt ING hier handig gebruik van. Onbegrijpelijk, want het imago van banken was net een beetje aan het herstellen.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:39:31 #159
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137576358
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan is dit een mooie testcase; als ze daadwerkelijk tevreden klanten willen hebben gaan ze deze proef per direct schrappen, getuige de vele anti-ING tweets.
Dat zijn tweets van klanten die het niet snappen. Daarnaast hoop ik dat het management van ING een visie heeft die wat meer op de lange termijn in gaat.
quote:
[..]

Dat is nog nooit in de geschiedenis van de ING voorgekomen, een verlaging van de kosten, dat weet je he?
Een verhoging van klanttevredenheid wel. Vroeger moest ik een half uur wachten bij de Postbank om geld te storten, tegenwoordig kan ik naar een stortautomaat. Vroeger moest ik met accept giro's betalen, tegenwoordig via iDeal via internet. Klanttevredenheid verhogen kan op vele manieren.
quote:
[..]

Leuk, maar voor een innovatie doelwit is er al meer dan genoeg geld. ING maakt jaarlijks meer dan een miljard euro winst, dus je kan me niet vertellen dat het doorverkopen van gegevens van je klanten een directe garantie is voor betere dienstverlening (die overigens nog steeds ronduit kut is)
Als er al genoeg geld zou zijn, zou ING wel de rente verhogen met 1% ofzo. Dan komt iedereen massaal naar ING. Maar nee, dat doen ze niet. Blijkbaar is er toch niet genoeg geld.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 10 maart 2014 @ 11:40:18 #160
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137576377
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Leuk, maar concurrentie is hier helemaal niet van toepassing. We hebben het hier over een bedrijf die van de ene op de andere dag besluit privacy gevoelige betaalgegevens van zijn klanten te gaan doorverkopen. Dit moet men wettelijk gezien gewoon verbieden.
Nee, nee en nog eens nee.

1. Het is niet van de één op de andere dag, er gaat een pilot van start met opt-in mogelijkheid.
2. ING verkoopt *niks* door. 0,0.

Je zegt drie zinnen en twee zijn er onjuist. Probeer het opnieuw...
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 10 maart 2014 @ 11:41:39 #161
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137576411
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:38 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ligt er maar aan wat ze willen analyseren.
wat zijn de inkomens van onze klanten.
hoeveel wordt er rood gestaan.
hoe belangrijk is albert heijn en andere supermarkten.

moeten ze allemaal voor in je rekening neuzen.
Wat versta jij onder 'neuzen'? Ze kunnen gewoon queries maken waaruit gemiddeldes, minima en maxima rollen onder bepaalde voorwaarden. Denk je echt dat ze per persoon handmatig betaaltransacties af gaan?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137576532
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:41 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wat versta jij onder 'neuzen'? Ze kunnen gewoon queries maken waaruit gemiddeldes, minima en maxima rollen onder bepaalde voorwaarden. Denk je echt dat ze per persoon handmatig betaaltransacties af gaan?
misschien wel, als ze iets willen uitzoeken. waarom denk jij dat ze dit niet zouden kunnen doen?

ze openbaren net een plan dat precies dat zal doen, je betaaltransacties afgaan en daar reclame op afstemmen. alleen gaat het dan over doorverkopen aan derden, dus kondigen ze het aan en zullen ze toestemming vragen.
dan is het toch logisch dat ze dus allang hebben getest of dit technisch mogelijk is... en waarom zouden ze dan voor zichzelf niet even alvast kijken hoeveel mensen diensten afnemen bij derden, die de ING zelf ook aanbiedt, om maar iets te noemen?
pi_137576576
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:19 schreef TC03 het volgende:

[..]

Jij bent dus bang voor profiling. De mogelijkheid tot profiling bestaat echter zodra je gebruik digitale diensten omdat je dat gemakkelijk op kan slaan. Echter, die mogelijkheid heeft er altijd al bestaan hoor, alleen dankzij digitale diensten wordt het wat makkelijker gemaakt. In feite is het allemaal niks nieuws, dus ik snap niet waarom je daar zo heel sterk tegen ageert.
Wat ik belangrijk vind, is dat onderkend wordt dat mijn data mijn persoonlijke eigendom is, en ook als zodanig behandeld wordt. Wat ik zou willen is een DELETE-knop op mijn data. Waarmee ik alles wat van mij is weg kan gooien.

Moeilijk te handhaven, maar dat mijn gegevens een eigen leven gaan leiden en dat ik er afstand van moet doen om ergens gebruik van te kunnen maken is eigenlijk een soort chantage. Als je dat niet wilt, dan doe je dus eigenlijk niet meer mee. Dat moet anders kunnen.

quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:25 schreef Individual het volgende:

[..]

Beetje Stasi denken is dat. Alsof de staat tijd en geld heeft om iedereen in de gaten te houden.. Als de staat een verdenking heeft en toestemming van de rechter dan kunnen ze alles van je zien.. ook je Vodafone belgedrag, Ziggo, ABN, etc, etc.

Als je een afschrijving hebt naar een verdachte kinderpornoverkoper dan mag dat best onderzocht worden.
Niet iedereen persoonlijk. Maar je ziet aan de bizarre vormen van de datacollectie bij de NSA dat een staat er best tijd en geld voor over heeft. Daarnaast, als ze een makkelijke manier hebben om een aantal profielen bij een misdaad te selecteren, enkel gebaseerd op waar ik ben, wat ik koop en wat ik verder in mijn vrije tijd uitspook, dan is dat niet meer dan "probable cause". Zonder dat er betere regels zijn omtrent mijn data en dat die data altijd van mij is, is dat zeker een hellend vlak en niet zomaar Stasi-denken.
pi_137576583
Dat hangt toch af van de hoeveelheid data die ze in hun databases hebben. Ik noemde de hypotheek al. Als ze gedetailleerd te werk willen gaan staan bouwjaar woning, woz waarde woning, bouwjaar cv ketel, aankoopjaar woning, woonoppervlakte enz allemaal ook in die database. Als dan een cv boer een adv wil aanbieden zoeken ze in hun databases naar huishoudens met een cv ketel van voor 2006 en sturen ze hen een leuke aanbieding, met onderhoudscontract erbij.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:48:21 #165
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137576586
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:46 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

misschien wel, als ze iets willen uitzoeken. waarom denk jij dat ze dit niet zouden kunnen doen?

ze openbaren net een plan dat precies dat zal doen, je betaaltransacties afgaan en daar reclame op afstemmen. alleen gaat het dan over doorverkopen aan derden, dus kondigen ze het aan en zullen ze toestemming vragen.
dan is het toch logisch dat ze dus allang hebben getest of dit technisch mogelijk is... en waarom zouden ze dan voor zichzelf niet even alvast kijken hoeveel mensen diensten afnemen bij derden, die de ING zelf ook aanbiedt, om maar iets te noemen?
Natuurlijk hebben ze al getest. Maar dat doen ze ongetwijfeld met geanonimiseerde data. Ten tweede is individuele informatie niet interessant, men zal kijken naar grote groepen en gemiddeldes daarvan.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137576612
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:40 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nee, nee en nog eens nee.

1. Het is niet van de één op de andere dag, er gaat een pilot van start met opt-in mogelijkheid.
2. ING verkoopt *niks* door. 0,0.

Je zegt drie zinnen en twee zijn er onjuist. Probeer het opnieuw...
1) Die pilot is leuk, maar daarna zijn er plannen om het voor elke ING klant in 1 klap door te voeren. Noem je dat niet van de een op de andere dag?

2) Gelul natuurlijk. ING roept wel dat ze zelf controle houden over de advertenties maar technisch gezien zitten er zoveel haken en ogen aan dat een enorme data drain een zeer reëel gevaar is. Een bedrijf dat zich niet meer richt op hun core business zoals de ING en hun klanttevredenheid de nek omdraait moet gewoon kapot, niets meer niets minder. Wat mij betreft valt de ING vandaag nog om.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:50:06 #167
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137576635
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:48 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Wat ik belangrijk vind, is dat onderkend wordt dat mijn data mijn persoonlijke eigendom is, en ook als zodanig behandeld wordt. Wat ik zou willen is een DELETE-knop op mijn data. Waarmee ik alles wat van mij is weg kan gooien.

Moeilijk te handhaven, maar dat mijn gegevens een eigen leven gaan leiden en dat ik er afstand van moet doen om ergens gebruik van te kunnen maken is eigenlijk een soort chantage. Als je dat niet wilt, dan doe je dus eigenlijk niet meer mee. Dat moet anders kunnen.
Dat kan je wel willen, maar dat is niet een probleem van deze tijd. Dat is iets wat al honderden jaren een probleem is. Sterker nog, ik denk dat het anno 2014 alleen maar makkelijker is om zo'n functie te maken.
quote:
[..]

Niet iedereen persoonlijk. Maar je ziet aan de bizarre vormen van de datacollectie bij de NSA dat een staat er best tijd en geld voor over heeft. Daarnaast, als ze een makkelijke manier hebben om een aantal profielen bij een misdaad te selecteren, enkel gebaseerd op waar ik ben, wat ik koop en wat ik verder in mijn vrije tijd uitspook, dan is dat niet meer dan "probable cause". Zonder dat er betere regels zijn omtrent mijn data en dat die data altijd van mij is, is dat zeker een hellend vlak en niet zomaar Stasi-denken.
Je denkt dat de politie nu niet aan profiling doet om verdachtes te selecteren? Het enige wat er gebeurt is dat men makkelijker en betere profielen kan maken. Er verandert bijna niks t.o.v. hoe het altijd al is geweest hoor.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137576646
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:48 schreef TC03 het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben ze al getest. Maar dat doen ze ongetwijfeld met geanonimiseerde data.
Wat een naieve aanname. Ongelooflijk, en stuitend kortzichtig.

quote:
Ten tweede is individuele informatie niet interessant, men zal kijken naar grote groepen en gemiddeldes daarvan.
Zelfs als dat al waar zou zijn is dat totaal niet relevant voor het punt wat je wil maken. Betaalgegevens zijn privacy gevoelig en dienen ze vanaf te blijven. Elke bank die dat soort informatie voor eigen gewin wil gebruiken verdient het om keihard kapot te gaan.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:51:34 #169
244933 trovey
Nachtoele
pi_137576669
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 09:07 schreef Ticootje het volgende:
Bankpas koppelen aan digid en de ov kaart. Bonuskaart en klantenpas van de kruidvat allemaal 1 kaart.
Je vergeet nog wat winkelpassen, kunnen we die ook nooit meer kwijtraken. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 10 maart 2014 @ 11:52:51 #170
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137576716
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

1) Die pilot is leuk, maar daarna zijn er plannen om het voor elke ING klant in 1 klap door te voeren. Noem je dat niet van de een op de andere dag?

2) Gelul natuurlijk. ING roept wel dat ze zelf controle houden over de advertenties maar technisch gezien zitten er zoveel haken en ogen aan dat een enorme data drain een zeer reëel gevaar is. Een bedrijf dat zich niet meer richt op hun core business zoals de ING en hun klanttevredenheid de nek omdraait moet gewoon kapot, niets meer niets minder. Wat mij betreft valt de ING vandaag nog om.
1) Dat zijn plannen, vooralsnog is dat geen realiteit. Het feit dat ING het ruim van tevoren aankondigt, geef al aan dat het per definitie niet van de één op de andere dag is.

2) Hoezo gelul? Welke technische haken en ogen zijn er dan precies? Hoezo is een data drain reëel? Je zegt dingen maar je onderbouwt ze niet.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137576722
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:48 schreef TC03 het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben ze al getest. Maar dat doen ze ongetwijfeld met geanonimiseerde data. Ten tweede is individuele informatie niet interessant, men zal kijken naar grote groepen en gemiddeldes daarvan.
waarom? ze kunnen mij toch ook een verzekering aan proberen te smeren, als ik die nog niet heb?

klein voorbeeldje, toen ik een tijdje terug iets regelde bij een ING vestiging, deed die man me een aanbod om mn spaarrekening te veranderen zodat ik meer rente zou krijgen. dat zag ie dus op zn scherm terwijl hij me hielp, en dan heeft ie dus als opdracht om dat aanbod te doen. dat is dus beleid, en dan zit er dus software achter die hem waarschuwd als een klant een aanbod moet worden gedaan.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:54:23 #172
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137576763
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:53 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

waarom? ze kunnen mij toch ook een verzekering aan proberen te smeren, als ik die nog niet heb?

klein voorbeeldje, toen ik een tijdje terug iets regelde bij een ING vestiging, deed die man me een aanbod om mn spaarrekening te veranderen zodat ik meer rente zou krijgen. dat zag ie dus op zn scherm terwijl hij me hielp, en dan heeft ie dus als opdracht om dat aanbod te doen. dat is dus beleid, en dan zit er dus software achter die hem waarschuwd als een klant een aanbod moet worden gedaan.
Wat is nou precies je punt? Het lijkt me logisch dat ING informatie heeft over hun klanten. Als mijn telefoon-abonnement verloopt, word ik ook opgebeld met een nieuw aanbod omdat ze weten welke diensten ik afneem. Wat is hier nou mis mee? Dit gebeurt al tientallen jaren.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137576787
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:39 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat zijn tweets van klanten die het niet snappen. Daarnaast hoop ik dat het management van ING een visie heeft die wat meer op de lange termijn in gaat.

Mensen snappen het heel goed en willen het niet. Wat een kortzichtige aannames van je weer. En je geeft nu zelf al toe dat klanttevredenheid helemaal niet zo belangrijk is voor de ING als je zelf wil doen vermoeden.

quote:
Een verhoging van klanttevredenheid wel.
Nee. De Twitter webcare reageert al uren niet meer.

quote:
Vroeger moest ik een half uur wachten bij de Postbank om geld te storten, tegenwoordig kan ik naar een stortautomaat. Vroeger moest ik met accept giro's betalen, tegenwoordig via iDeal via internet. Klanttevredenheid verhogen kan op vele manieren.
Technologische innovaties gebruiken om de klanttevredenheid op peil te houden is geen kunst aan natuurlijk. De ING was van origine al een conservatieve bank die als 1 van de laatsten met internetbankieren begon en loopt altijd al achter de feiten aan.

Tel daarbij de talloze storingen van soms wel dagenlang op en je kan op je vingers natellen dat de klanttevredenheid op dit moment op een absoluut dieptepunt zit. In plaats van hier aandacht aan te besteden gaat men de klanten in de uitverkoop gooien. Als je nog meer bewijs nodig hebt van het feit dat de ING helemaal van het padje aan is het gaan mbt hun werkzaamheden weet ik het ook niet meer.

quote:
Als er al genoeg geld zou zijn, zou ING wel de rente verhogen met 1% ofzo. Dan komt iedereen massaal naar ING. Maar nee, dat doen ze niet. Blijkbaar is er toch niet genoeg geld.
Wederom een zeer kortzichtige en nogal kromme redenering; iedereen weet dat rente manipulatie nog steeds een item is, daarnaast zegt het natuurlijk niks over de klanttevredenheid en überhaupt de positionering van de ING jegens hun klantenbestand. Als jij werkelijk waar 2.3 miljard euro winst niet voldoende vind voor innovaties te bewerkstelligen en nog steeds wil volhouden dat het verkopen van klantgegevens een noodzaak is, dan houdt de discussie wel aardig op hoor.
pi_137576814
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:52 schreef TC03 het volgende:

[..]

1) Dat zijn plannen, vooralsnog is dat geen realiteit.
:')

quote:
2) Hoezo gelul? Welke technische haken en ogen zijn er dan precies? Hoezo is een data drain reëel? Je zegt dingen maar je onderbouwt ze niet.
Werk je in de IT? Ik kan het namelijk niet onderbouwen als je niet technisch onderlegt bent.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:57:35 #175
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137576850
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:56 schreef Scorpie het volgende:

Werk je in de IT? Ik kan het namelijk niet onderbouwen als je niet technisch onderlegt bent.
Ik werk niet in de IT maar ik denk dat ik je wel kan volgens als je een poging tot onderbouwen doet hoor.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137576855
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:49 schreef Scorpie het volgende:

Wat mij betreft valt de ING vandaag nog om.
Dan klapt mogelijk het hele betaalsysteem en gaan je spaarcentjes in rook op. Dat wil je graag?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:58:47 #177
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137576883
quote:
7s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mensen snappen het heel goed en willen het niet. Wat een kortzichtige aannames van je weer. En je geeft nu zelf al toe dat klanttevredenheid helemaal niet zo belangrijk is voor de ING als je zelf wil doen vermoeden.
Er zijn altijd mensen die schreeuwen. Uiteraard, moet je niet doof zijn voor klanten, maar 99% van de klanten reageert in de veronderstelling dat hun betaalgegevens aan derde partijen wordt verkocht. Die reacties kan je dus allemaal schrappen want dat is gewoon onzin.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 10 maart 2014 @ 11:59:59 #178
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137576916
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:57 schreef waht het volgende:

[..]

Dan klapt mogelijk het hele betaalsysteem en gaan je spaarcentjes in rook op. Dat wil je graag?
Dat is precies ook het kromme aan het hele systeem. Aan de ene kant zijn banken gewoon bedrijven die voor maximale winst gaan en hey, als je het er niet mee eens bent, ga je toch naar een ander? Maar aan de andere kant kunnen ze wanneer ze er een zooitje van maken niet gewoon failliet gaan zoals normale bedrijven wel kunnen. Het is zo krom als een hoepel en de hoop dat er een zelfreinigende werking optreedt na de financiële crisis lijkt ook niet waargemaakt te worden.
  maandag 10 maart 2014 @ 12:00:27 #179
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_137576927
quote:
ING: 'Advertenties op basis van betaaldata is service voor klanten'

De ING gaat adverteerders inzicht geven in het betalingsgedrag van zijn klanten. Zo kunnen gerichte advertenties ontstaan op basis van Big Data. Als klanten deze service zelf willen, aldus de bank.

Een eerste test met enkele duizenden klanten voor eind dit jaar gepland. Dat maakte directeur Particulieren Hans Hagenaars van ING maandagochtend in een interview (betaalmuur) met het FD bekend. De ING heeft daarvoor een speciaal Big Data-team opgericht, dat het betaalverkeer analyseert. Na de test kan het advertentiemodel worden uitgerold naar alle ruim 8 miljoen ING-klanten.
Taak van de bank

De ING ziet de service als een dienst voor de klanten en niet de adverteerders. "Of dit een taak van de bank is? Wij willen klanten helpen om financieel fit te blijven. Dit model leidt tot aanbiedingen en daarmee besparingen voor klanten. Zoals directeur Particulieren Hans Hagenaars al aangeeft tegenover FD: Big Data speelt een belangrijke rol in de toekomst van banken", legt ING-woordvoerder Karin van der Pol aan Webwereld.

Het gaat absoluut om een opt-in, bevestigt de bank. "Privacy is een groot goed en klanten moeten weten dat de ING altijd betaal- en persoonsgegevens beschermt en nooit doorverkoopt. Daar zullen we absoluut niet aan tornen." Klanten worden eind 2014 aangeschreven of zij mee willen doen met de test.
Big Data al gebruikt

De bank geeft aan dat Big Data al langer "in een milde vorm" gebruikt wordt bij het opsporen van fraude. Zo worden bijvoorbeeld betalingen die op hetzelfde moment plaatsvinden op twee verschillende locaties uitgefilterd en opgemerkt als bankfraude.

"Bij toestemming kunnen we op basis van het gedrag van klanten gerichte advertenties aanbieden. Daarbij blijven klantgegevens altijd in handen van de ING, we zullen nooit data van klanten doorverkopen", aldus Van der Pol, refererend aan soortgelijke plannen van betaalverwerker Equens, die maatschappelijk veel stof deden opwaaien. De ING blijft zelf de tussenpartij die klantdata in beheer heeft, benadrukt Van der Pol. Klanten kunnen ook op ieder gewenst moment stoppen met deelname.
Webwereld

Wat weer een vergelijking, "omdat fraude" moeten we de rest ook maar goed vinden...
pi_137576944
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:54 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wat is nou precies je punt? Het lijkt me logisch dat ING informatie heeft over hun klanten. Als mijn telefoon-abonnement verloopt, word ik ook opgebeld met een nieuw aanbod omdat ze weten welke diensten ik afneem. Wat is hier nou mis mee? Dit gebeurt al tientallen jaren.
jij zegt net dat individuele informatie niet interessant is.... is het dus wel.
en ja, dat zeg ik dus, dat doen ze allang.
ik verwacht gewoon van een bank dat ie gewoon mijn geld beheerd, en niet gaat lopen neuzen in wat voor transacties ik allemaal doe. het gaat hen niets aan, nogal simpel. privacy is in deze maatschappij verte zoeken tegenwoordig, maar ik vind dat je dat hier wel mag eisen.

als je een bankkluis neemt, gaat er ook niet iemand over je schouder mee staan kijken wat je erin doet. dat is gewoon not done, dan krijg je een hokje en privacy. zo hoort dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')