Dan klapt mogelijk het hele betaalsysteem en gaan je spaarcentjes in rook op. Dat wil je graag?quote:Op maandag 10 maart 2014 11:49 schreef Scorpie het volgende:
Wat mij betreft valt de ING vandaag nog om.
Er zijn altijd mensen die schreeuwen. Uiteraard, moet je niet doof zijn voor klanten, maar 99% van de klanten reageert in de veronderstelling dat hun betaalgegevens aan derde partijen wordt verkocht. Die reacties kan je dus allemaal schrappen want dat is gewoon onzin.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mensen snappen het heel goed en willen het niet. Wat een kortzichtige aannames van je weer. En je geeft nu zelf al toe dat klanttevredenheid helemaal niet zo belangrijk is voor de ING als je zelf wil doen vermoeden.
Dat is precies ook het kromme aan het hele systeem. Aan de ene kant zijn banken gewoon bedrijven die voor maximale winst gaan en hey, als je het er niet mee eens bent, ga je toch naar een ander? Maar aan de andere kant kunnen ze wanneer ze er een zooitje van maken niet gewoon failliet gaan zoals normale bedrijven wel kunnen. Het is zo krom als een hoepel en de hoop dat er een zelfreinigende werking optreedt na de financiële crisis lijkt ook niet waargemaakt te worden.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:57 schreef waht het volgende:
[..]
Dan klapt mogelijk het hele betaalsysteem en gaan je spaarcentjes in rook op. Dat wil je graag?
Webwereldquote:ING: 'Advertenties op basis van betaaldata is service voor klanten'
De ING gaat adverteerders inzicht geven in het betalingsgedrag van zijn klanten. Zo kunnen gerichte advertenties ontstaan op basis van Big Data. Als klanten deze service zelf willen, aldus de bank.
Een eerste test met enkele duizenden klanten voor eind dit jaar gepland. Dat maakte directeur Particulieren Hans Hagenaars van ING maandagochtend in een interview (betaalmuur) met het FD bekend. De ING heeft daarvoor een speciaal Big Data-team opgericht, dat het betaalverkeer analyseert. Na de test kan het advertentiemodel worden uitgerold naar alle ruim 8 miljoen ING-klanten.
Taak van de bank
De ING ziet de service als een dienst voor de klanten en niet de adverteerders. "Of dit een taak van de bank is? Wij willen klanten helpen om financieel fit te blijven. Dit model leidt tot aanbiedingen en daarmee besparingen voor klanten. Zoals directeur Particulieren Hans Hagenaars al aangeeft tegenover FD: Big Data speelt een belangrijke rol in de toekomst van banken", legt ING-woordvoerder Karin van der Pol aan Webwereld.
Het gaat absoluut om een opt-in, bevestigt de bank. "Privacy is een groot goed en klanten moeten weten dat de ING altijd betaal- en persoonsgegevens beschermt en nooit doorverkoopt. Daar zullen we absoluut niet aan tornen." Klanten worden eind 2014 aangeschreven of zij mee willen doen met de test.
Big Data al gebruikt
De bank geeft aan dat Big Data al langer "in een milde vorm" gebruikt wordt bij het opsporen van fraude. Zo worden bijvoorbeeld betalingen die op hetzelfde moment plaatsvinden op twee verschillende locaties uitgefilterd en opgemerkt als bankfraude.
"Bij toestemming kunnen we op basis van het gedrag van klanten gerichte advertenties aanbieden. Daarbij blijven klantgegevens altijd in handen van de ING, we zullen nooit data van klanten doorverkopen", aldus Van der Pol, refererend aan soortgelijke plannen van betaalverwerker Equens, die maatschappelijk veel stof deden opwaaien. De ING blijft zelf de tussenpartij die klantdata in beheer heeft, benadrukt Van der Pol. Klanten kunnen ook op ieder gewenst moment stoppen met deelname.
jij zegt net dat individuele informatie niet interessant is.... is het dus wel.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat is nou precies je punt? Het lijkt me logisch dat ING informatie heeft over hun klanten. Als mijn telefoon-abonnement verloopt, word ik ook opgebeld met een nieuw aanbod omdat ze weten welke diensten ik afneem. Wat is hier nou mis mee? Dit gebeurt al tientallen jaren.
Ik zit nog net onder de ton, dus die krijg ik wel terug.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:57 schreef waht het volgende:
[..]
Dan klapt mogelijk het hele betaalsysteem en gaan je spaarcentjes in rook op. Dat wil je graag?
Valt me nog mee dat de pedo's er niet bijgesleept worden...quote:Op maandag 10 maart 2014 12:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Webwereld
Wat weer een vergelijking, "omdat fraude" moeten we de rest ook maar goed vinden...
Individuele informatie over betaalgedrag is niet interessant, individuele informatie over welke diensten klanten afnemen wel.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:01 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
jij zegt net dat individuele informatie niet interessant is.... is het dus wel.
en ja, dat zeg ik dus, dat doen ze allang.
ik verwacht gewoon van een bank dat ie gewoon mijn geld beheerd, en niet gaat lopen neuzen in wat voor transacties ik allemaal doe. het gaat hen niets aan, nogal simpel. privacy is in deze maatschappij verte zoeken tegenwoordig, maar ik vind dat je dat hier wel mag eisen.
als je een bankkluis neemt, gaat er ook niet iemand over je schouder mee staan kijken wat je erin doet. dat is gewoon not done, dan krijg je een hokje en privacy. zo hoort dat.
Idd, samen met terrorisme, polder-jihadi's etc...quote:Op maandag 10 maart 2014 12:01 schreef Luigi het volgende:
[..]
Valt me nog mee dat de pedo's er niet bijgesleept worden...
Correct, bedrijven ophakken blijkt echter moeilijk. Ook is het scheiden van de functies van een bank van de essentiële infrastructuur problematisch. Op papier bestaan er uiteraard realistische alternatieven, maar de route van hier naar daar stuit op talloze obstakels en vijanden.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is precies ook het kromme aan het hele systeem. Aan de ene kant zijn banken gewoon bedrijven die voor maximale winst gaan en hey, als je het er niet mee eens bent, ga je toch naar een ander? Maar aan de andere kant kunnen ze wanneer ze er een zooitje van maken niet gewoon failliet gaan zoals normale bedrijven wel kunnen. Het is zo krom als een hoepel en de hoop dat er een zelfreinigende werking optreedt na de financiële crisis lijkt ook niet waargemaakt te worden.
Waarom kan je die schrappen? Men gaat over de zeik omdat de ING hun gegevens willen gebruiken om winst te behalen, dat is nog steeds de onderliggende gedachte. Als klant zijnde kan je nog steeds te maken krijgen met ongewenste reclame waar je niet op zit te wachten, en dat allemaal afgestemd op jouw betaalgedrag.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:58 schreef TC03 het volgende:
[..]
Er zijn altijd mensen die schreeuwen. Uiteraard, moet je niet doof zijn voor klanten, maar 99% van de klanten reageert in de veronderstelling dat hun betaalgegevens aan derde partijen wordt verkocht. Die reacties kan je dus allemaal schrappen want dat is gewoon onzin.
Optimisme is een goed iets, maar je weet ook wel dat de effecten wat verder zullen reiken.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zit nog net onder de ton, dus die krijg ik wel terug.
Ben je ook, want anonieme gegevens leveren niks op.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
Individuele informatie over betaalgedrag is niet interessant, individuele informatie over welke diensten klanten afnemen wel.
Tevens is het nog maar de vraag of ING in je bankgegevens neust. Ik gok dat ze alleen anonieme gegevens bekijken, maar volgens sommigen ben ik dan meteen hopeloos naïef.
Nope, ze gaan over de zeik omdat ze denken dat hun gegevens doorverkocht worden (bron: Tweakers, nujij, Twitter).quote:Op maandag 10 maart 2014 12:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom kan je die schrappen? Men gaat over de zeik omdat de ING hun gegevens willen gebruiken om winst te behalen,
Dat kan. Dan ga je naar een andere bank. Ik zit niet te wachten op de slechte Rabobank app, daarom heb ik voor ING gekozen.quote:dat is nog steeds de onderliggende gedachte. Als klant zijnde kan je nog steeds te maken krijgen met ongewenste reclame waar je niet op zit te wachten, en dat allemaal afgestemd op jouw betaalgedrag.
Tja, leg me dan maar eens uit wat we met de ING moeten doen aangezien ze te groot zijn om om te vallen en blijkbaar met totaal andere dingen dan hun dienstverlening bezig zijn. Hoe roep je zo`n organisatie tot de orde?quote:Op maandag 10 maart 2014 12:03 schreef waht het volgende:
[..]
Optimisme is een goed iets, maar je weet ook wel dat de effecten wat verder zullen reiken.
Onzin.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ben je ook, want anonieme gegevens leveren niks op.
Bullshit.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Aanvullend: dus waarom zouden ze het ook opt-in laten?quote:Op maandag 10 maart 2014 11:14 schreef Kowloon het volgende:
Waarom zou je hier aan mee willen doen als het opt-in is?
Een van de domste dingen die ik ooit op fok heb gelezen!quote:Op maandag 10 maart 2014 12:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
beetje wel, inderdaad...quote:Op maandag 10 maart 2014 12:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
Individuele informatie over betaalgedrag is niet interessant, individuele informatie over welke diensten klanten afnemen wel.
Tevens is het nog maar de vraag of ING in je bankgegevens neust. Ik gok dat ze alleen anonieme gegevens bekijken, maar volgens sommigen ben ik dan meteen hopeloos naïef.
Het staat je vrij om uit te leggen wat anonieme gegevens opleveren voor de ING.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:05 schreef Individual het volgende:
[..]
Een van de domste dingen die ik ooit op fok heb gelezen!
Op termijn opdelen, functionele gebieden binnen banken scheiden, en dergelijke. Alle plannen liggen al klaar, al voor de laatste crisis overigens. Probleem is dat iedereen een tijd baat heeft bij een overschot aan krediet en niet de moeite wil doen (met minder genoegen nemen) om voor te bereiden op slechtere tijden. Als men die voordelen op korte termijn belangrijker vindt dan de stabiliteit op langere termijn valt er weinig te doen. Dan zijn alle nadelige effecten verdiend en hoeven we geen medelijden te hebben.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, leg me dan maar eens uit wat we met de ING moeten doen aangezien ze te groot zijn om om te vallen en blijkbaar met totaal andere dingen dan hun dienstverlening bezig zijn. Hoe roep je zo`n organisatie tot de orde?
De gegevens zijn dusdaning anoniem dat de advertenties gericht naar jou toegestuurd worden...quote:Op maandag 10 maart 2014 12:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het staat je vrij om uit te leggen wat anonieme gegevens opleveren voor de ING.
Wat dat betreft heeft men nog niks geleerd van deze crisis.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:09 schreef waht het volgende:
[..]
Op termijn opdelen, functionele gebieden binnen banken scheiden, en dergelijke. Alle plannen liggen al klaar, al voor de laatste crisis overigens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |