Haha, dat was mijn tweede poging, daarna stopte ik er maar meequote:Op woensdag 5 maart 2014 16:06 schreef VixenFromHell het volgende:
WGR / Lente, of zou er nog een pak sneeuw komen?
Had dit hem moeten zijn posje?
Jaquote:Op woensdag 5 maart 2014 16:48 schreef VixenFromHell het volgende:
Daarom zorg ik er voor dat ik geen laatste post heb
Krijg je niet, je moet de loonstrook van december gebruiken.quote:Op donderdag 6 maart 2014 01:45 schreef Parafernalia het volgende:
iemand een idee waar de jaaropgaaf blijft?
Zoiets is er bij mij ook aan de hand.quote:Op woensdag 5 maart 2014 13:28 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Het waren echter niet die oude verlofuren die verdwenen. Maar ik stond spontaan in de min met wettelijke uren geldig tot juni 2015. Oftewel te de wettelijke uren van 2014 welke ik al kwijt was in 2013....
Dat is wel apart.quote:Op donderdag 6 maart 2014 08:54 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Zoiets is er bij mij ook aan de hand.
Harmony had het over 1 uur verlof tegoed, terwijl die vakantiekaart het had over iets van -70 uur![]()
Dat kan helemaal niet!
hier weer redelijk zware zooiquote:Op donderdag 6 maart 2014 12:47 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat is wel apart.
Vandaag stelde weer weinig voor hier. De afgelopen twee weken waren lekker maar deze week stelt weer weinig voor.
buiten dat,er zullen ook wel een heleboel in de problemen komen(geld)quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:52 schreef gelestipjes het volgende:
Het wordt hier steeds lastiger qua uren doordat er toch wel echt duidelijk veel minder post is dan vorig jaar. Zelfs mensen met contracten van 15 uur kunnen lang niet altijd hun uren maken. Ze zouden echt van wat voorbereiders af moeten zodat de voorbereidingsperiode langer is, maar dat doen ze niet omdat ze nu al bang zijn dat ze dan te weinig mensen hebben in de vakantieperiode. Contracten van postbezorgers worden niet meer verlengd, postbezorgers die normaal op 4 vaste dagen in de week werkten mogen er nu nog maar 3 werken, dus ook die kunnen geen extra uren meer maken. Ontstaat natuurlijk veel onvrede over, als je al 2 jaar iedere woensdag werkt en ze zeggen dan ineens "we geven jouw dienst aan een ander en jij werkt niet meer op woensdag" dan krijg je natuurlijk geen tevreden mensen.
aha!quote:Op donderdag 6 maart 2014 05:00 schreef dud0r het volgende:
[..]
Krijg je niet, je moet de loonstrook van december gebruiken.
Mogguh!
wij gaan niet, we wonen sowieso maar 20min van de Efteling vandaan dusquote:Op donderdag 6 maart 2014 16:31 schreef CarltonBanks het volgende:
Heeft iemand hier al efteling kaartjes weten te bemachtigen?
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik snap niet waarom iemand steeds in een andere wijk wordt geplaatstquote:Op donderdag 6 maart 2014 18:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier was het ook nog wel aardig. Wel weeeeer een collega die verkeerd op de planning keek, maar nu had ik iig alsnog wel een wijk. Een grotere, maar wel een eind verderop.
Blijft toch wel lastig soms, zo'n planning
ik ook niet, maar dat komt omdat er hier geen verkiezingen zijn. Die waren vorig jaar alquote:
ben niet anders meer gewend, ook niet in de sortering. Het is iedere zaterdag weer een verrassing wat ik voor moet bereiden en/of ik nog een wijkje heb en zo ja welke.quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:58 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom iemand steeds in een andere wijk wordt geplaatst
Lijkt me een onrustige planning
Doordeweeks vond ik het nooit zo'n probleem, maar in het weekend wilde ik zekerheid, omdat er dan ook andere dingen op het programma stondenquote:Op donderdag 6 maart 2014 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ben niet anders meer gewend, ook niet in de sortering. Het is iedere zaterdag weer een verrassing wat ik voor moet bereiden en/of ik nog een wijkje heb en zo ja welke.
Ik had alles al gezien, dus ik vond het wel bestquote:Op donderdag 6 maart 2014 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb ook het liefst vaste wijken, maar als dit de enige manier is om nog wat uren te maken dan is dit ook geen probleem. Bovendien zie je dan ook nog eens wat
alles zal mij in ieder geval nooit gaan lukken. Maar wat wil je ook als je ingepland kunt worden voor wijken die tot 15 kilometer van het VBL af liggen. Er zijn postbodes bij die nog wel verder weg gaan af en toe.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik had alles al gezien, dus ik vond het wel best
Bij ons lagen de bezorgwijken ook circa 10-15 km verderop, maar dat kwam omdat er twee VBL-en samengevoegd warenquote:Op donderdag 6 maart 2014 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
alles zal mij in ieder geval nooit gaan lukken. Maar wat wil je ook als je ingepland kunt worden voor wijken die tot 15 kilometer van het VBL af liggen. Er zijn postbodes bij die nog wel verder weg gaan af en toe.
Ik heb wel een stempas gehad maar gisteren geen kandidaatslijst.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 08:49 schreef allweather het volgende:
Gisteren weer lekker wat volume weggebracht (hier hebben we pas in november gemeenteraadsverkiezingen, dus nu nog geen kieslijsten voor ons). Wel de Kampioen, Vereniging Eigen Huis en nog wat andere tijdschriften.
Bij ons hebben de meeste postbezorgers ook vaste wijken (kan de planning gewoon kopiëren en plakken) en hebben we een paar "vliegende keeps" die overal ingezet worden waar iemand ziek/met verlof is.
Maar ik denk dat er maar weinig zijn die alle wijken gezien hebben; ons team postbezorgers heeft (wel verdeeld over verschillende depots) zo'n 80 wijken.
Ik heb net zelf even geteld en kwam uit op 82 (non-auto)wijken in mijn deel van de stad.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:03 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik heb wel een stempas gehad maar gisteren geen kandidaatslijst.
Wij hebben 86 wijken en ik heb ze in mijn tijd als zaterdagwerker (op 1 autowijk na)allemaal een keer gedaan.![]()
Maar ik denk inderdaad dat daar een verschil zit tussen zaw en pbz. pbz'ers worden toch wat minder heen en weer gegooid dan zaw'ers'.
Ik ook en ik heb al bijna twee jaar niet meer gelopenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:50 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik heb net zelf even geteld en kwam uit op 82 (non-auto)wijken in mijn deel van de stad.
Daarvan heb ik er slechts 3 nooit zelf gelopen.
Ik had nooit gedacht dat het er zoveel waren
Het ergste is dat ik al die lopen nog ergens in mijn hoofd heb zitten.
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 06:30 schreef dud0r het volgende:
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1146472
Lolololololol
Geen idee hoeveel wijken wij hebben. Hier is het zo dat je niet aan een team gebonden bent qua lopen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:03 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik heb wel een stempas gehad maar gisteren geen kandidaatslijst.
Wij hebben 86 wijken en ik heb ze in mijn tijd als zaterdagwerker (op 1 autowijk na)allemaal een keer gedaan.![]()
Maar ik denk inderdaad dat daar een verschil zit tussen zaw en pbz. pbz'ers worden toch wat minder heen en weer gegooid dan zaw'ers'.
WEEKENDquote:
het zweet brak me onderweg zo ongeveer uitquote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:42 schreef Herfstblad het volgende:
Hier is het wel heerlijk zonnig! Ideaal loopweer.
quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:01 schreef Hoplahopla het volgende:
Flexibele wijken? Nooit van gehoord.
Bedankt voor dit compliment!!quote:Op maandag 3 maart 2014 20:24 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik ben het roerend met je eens TS. Europese (en Amerikaanse) vrouwen zijn arrogante kuthoeren die er uitzien als een dikke boerin.
Als je brievenbus piept, dan moet je wat...quote:Op dinsdag 11 maart 2014 07:40 schreef ophaling10 het volgende:
Dat hier nog iemand instinkt:
https://postboxnl.nl/scanservice
zou daar nooit mee in zee gaan,het isbij voorbaat al vragen om problemen.
Dan grijp je gewoon de bezorg(st)er bij de keel en schreeuw je nog eventjes dat die moet opflikkeren!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:51 schreef posje het volgende:
[..]
Als je brievenbus piept, dan moet je wat...
Volgens mij gaat het tegenwoordig om het gewicht per setje, niet om de hoeveelheid folders. Zolang het onder een bepaald gewicht per setje blijft mag het gewoon dacht ikquote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:41 schreef Herfstblad het volgende:
Hier was het vandaag ook meer FolderNL. Mag dat eigenlijk, 8 folders?
Hier:
C1000 spaarboekje/gids
C1000 gewone folder
Gamma
Jumbo
Een plaatselijk ding voor de verkiezingen
Volgens mij is extra betalen pas aan de orde bij 200+ gram maar ik kan me vergissen. Maximum weet ik niet.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:57 schreef VixenFromHell het volgende:
Dacht dat ze iig wel vanaf 150 gram per setje meer moesten gaan betalen, zaten ze hier met 140 dus net lekker onder. Vanaf hoeveel het niet meer mag weet ik nietmaar daar zal ongetwijfeld idd wel een grens aan zitten.
Wel prachtig weer
Omdat dat a) meer geld kost, en b) dat dat de hogere attentiewaarde, waar grof voor betaald wordt, teniet doet.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:35 schreef tntster het volgende:
Maar ik snap niet dat ze niet gesealed zaten
Nou ik zeg op zulke dagen dat ik me de hofleverancier van de kattenbak voel:quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:50 schreef tntster het volgende:
Nou volgens mij ben je die attentiewaarde bij 8 stuks h.a.h al kwijt ;-)
Wou editen met de hah, maar per ongeluk mezelf gequote.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:44 schreef swimmie86 het volgende:
Collega volop aan het klagen toen ik op het depot aankwam. Ze had 4 stuks hah. Ik mijn tassen open gedaan, ik zeg tegen haar, niet zeuren, ik heb er 5. Gamma, karwei, 2x jumbo, schoonenberg.
Dat gezicht van haar, ze was volgens mij behoorlijk pissig dat ik dat zei.
1 Tasje post en 2 hah.
En morgen vraag je je weer af waarom je moet gaan voor die anderhalve envelop en een postzegel
Als het deze maar niet is:quote:En morgen vraag je je weer af waarom je moet gaan voor die anderhalve envelop en een postzegel
Ik vraag me altijd af waarom dat soort nieuws niet gemeld wordt op mijnpostnl. Misschien dat het bericht pas komt op het moment dat het onderzoek voltooid is naar wat voor poeder het was.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:23 schreef posje het volgende:
[..]
Als het deze maar niet is:
http://www.gelderlander.n(...)k-nijmegen-1.4261371
Ik heb een keer meegemaakt dat er op kantoor een envelop werd gevonden die poeder lekte. Toen werd meteen het hele gebouw op slot gegooid en moesten we wachten tot de politie uiteindelijk de boel had veiliggesteld.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:23 schreef posje het volgende:
[..]
zal wel iets van bakpoeder ofzo zijnquote:Op woensdag 12 maart 2014 08:23 schreef posje het volgende:
[..]
Ik lees nergens een vervolg... ze zullen wel pannenkoeken aan het bakken zijnquote:Op woensdag 12 maart 2014 09:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zal wel iets van bakpoeder ofzo zijn
Haha, niks poederigs tegen gekomen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:23 schreef posje het volgende:
[..]
Duidelijk, thanks!quote:
Zo zijn er ook nog steeds veel te veel mensen die maar niet willen begrijpen dat postnl niet het enige bezorgbedrijf is.quote:Op donderdag 13 maart 2014 07:20 schreef dud0r het volgende:
Op een ander forum waar ik zit blijft iemand stug volhouden dat er op woensdag geen post bij hem in de regio bezorgd wordt
Gaan de woensdag en de vrijdag de nieuwe maandag worden dat mensen gaan beweren dat we dan niet meer werken?
En het is nou niet zo dat de concurrent gisteren pas begonnen is.quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:53 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Zo zijn er ook nog steeds veel te veel mensen die maar niet willen begrijpen dat postnl niet het enige bezorgbedrijf is.
Staan mensen dom te lachen als ik zeg dat een stuk niet door mij verkeerd bezorgd is, maar door de concurrent
Het zou toch ook moeten opvallen dat het altijd mis gaat op dinsdag en vrijdag?quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:03 schreef dud0r het volgende:
[..]
En het is nou niet zo dat de concurrent gisteren pas begonnen is.
Ik snap dat inderdaad ook niet. Je ziet toch meerdere mensen post door je bus gooien, of zit je alleen naar buiten te staren als PostNL langs komt?
Waar het ook nog wel eens misgaat is dat er bezorgers bij ons zijn die ook bij de concurrent werken.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:26 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Het zou toch ook moeten opvallen dat het altijd mis gaat op dinsdag en vrijdag?
Mensen staan me geregeld op te wachten om me te wijzen op een fout die ik dan gemaakt zou hebben.
Waarom gebruiken ze dat "Er is post" blaadje niet om mensen te wijzen op het bestaan van meerdere postbedrijven?
Toen wij ons monopolie verloren hebben we foldertjes bezorgd met daarop alle informatie over de verschillende bedrijven. Dat is dus duidelijk bij veel mensen niet blijven hangen.
Tegenwoordig volgens mij wel, maar er zitten wel regels aan.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:54 schreef Peterselieman het volgende:
zoiets mag toch niet? Voor beide bedrijven werken?
Jammer dat daar weinig over bekend is. Ik kan me voorstellen dat de regels soepeler worden als postnl straks niet genoeg werk heeft voor iedereen, want daar gaat het wel op neerkomen. Maar het zal in de praktijk wel zo zijn dat er geen haan naar kraait zolang het geen problemen oplevert?quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:56 schreef dud0r het volgende:
[..]
Tegenwoordig volgens mij wel, maar er zitten wel regels aan.
Hoe die precies zijn weet ik niet , zal wel neerkomen op iets als:
Je mag niet bij de concurrent informatie over onze werkwijze verspreiden, niet over onze klanten spreken, niet het in combinatie lopen(dus concurrentiepost en postnl post door elkaar), niet je bedrijfseigendommen daarvoor gebruiken, etc etc.
Inderdaad, ik snap wel dat er mensen zijn die het financieel nodig hebben om bij beide bedrijven te werken. Maar wat ik net neer heb gezet heb ik ook alleen maar gehoord dat het zo zit en ik kan er op papier niks op terug vinden, dus pin me er niet op vast of het daadwerkelijk zo is.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:42 schreef posje het volgende:
[..]
Jammer dat daar weinig over bekend is. Ik kan me voorstellen dat de regels soepeler worden als postnl straks niet genoeg werk heeft voor iedereen, want daar gaat het wel op neerkomen. Maar het zal in de praktijk wel zo zijn dat er geen haan naar kraait zolang het geen problemen oplevert?
Toen ik begon stond dat inderdaad in mijn contract. Maar ook al zijn de regels veranderd, dan zou ik dat neem ik dan in feite nog steeds niet mogen omdat ik er voor getekend heb? Niet dat ik bij de concurrent wil werkenquote:Op donderdag 13 maart 2014 09:54 schreef Peterselieman het volgende:
zoiets mag toch niet? Voor beide bedrijven werken?
O ja, dat is natuurlijk zo. En dan bij een klacht over het andere bedrijf even je andere pet opzettenquote:Op donderdag 13 maart 2014 16:49 schreef gelestipjes het volgende:
Ik neem aan dat het er ook niet om gaat dat je eventuele bedrijfsgeheimen doorgeeft of zo maar meer dat het voor mensen nogal verwarrend is dat ze je eerst zien met een sandd outfit en even later met een postnl outfit. Het is allemaal al niet erg duidelijk, als mensen dan ook nog voor beide bedrijven gaan werken wordt het helemaal onoverzichtelijk.
het totale respect van de mensen naar ons is gewoon weg.quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:53 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Zo zijn er ook nog steeds veel te veel mensen die maar niet willen begrijpen dat postnl niet het enige bezorgbedrijf is.
Staan mensen dom te lachen als ik zeg dat een stuk niet door mij verkeerd bezorgd is, maar door de concurrent
het Tw krijg ik gewoon weken niet van Sandd(het lijkt meer een 2maandelijks blad nu),ja en dat is nog maar een voorbeeld bij mij, net als belastingpost(bedrijfsmatig) al tig keer mis gegaan,ook post van andere straten en zo gaat het voort.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:59 schreef posje het volgende:
Tijdje geleden bezorgde een van de concurrenten de post consequent in de verkeerde straat, daar stonden ze me elke vrijdag allemaal op te wachten![]()
Kleine moeite om het even naar het juiste adres te brengen, maar ik geef wel aan dat ze het moeten melden bij de klantenservice van de andere partij, die overigens niet zo heel makkelijk te vinden is, laat staan voor iemand die niet op de hoogte is van de verschillende postbedrijven. Klachtennummer van Sandd in 'Er is post' zetten gaat misschien en beetje ver... :-)
De meesten weten nu wel dat ik het mijn fout niet is. Op een gegeven moment heb ik zelf even een seintje gegeven en daarna is het niet meer voorgekomen.
er zit natuurlijk een soort van concurrentiebeding aan vast,hier kunnen ze altijd op terug vallen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:39 schreef dud0r het volgende:
[..]
Inderdaad, ik snap wel dat er mensen zijn die het financieel nodig hebben om bij beide bedrijven te werken. Maar wat ik net neer heb gezet heb ik ook alleen maar gehoord dat het zo zit en ik kan er op papier niks op terug vinden, dus pin me er niet op vast of het daadwerkelijk zo is.
Misschien ben ik wel verkeerd ingelicht.
als je alleen hier en sandd zou heben mag er nog wel een derde ook bij,anders kun je niet je vaste lasten betalenquote:Op donderdag 13 maart 2014 13:44 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Toen ik begon stond dat inderdaad in mijn contract. Maar ook al zijn de regels veranderd, dan zou ik dat neem ik dan in feite nog steeds niet mogen omdat ik er voor getekend heb? Niet dat ik bij de concurrent wil werkenvind het hier over het algemeen wel prima. Stond ook in dat ik het moet bespreken als ik er een extra baan bij wil/ga nemen.
Volgens mij heeft PostNL trouwens wel een keer aandacht besteed aan het uitleggen vd situatie met de (toen) nieuwe concurrenten, maar mijn ervaring is idd ook dat de meesten dat niet weten. Erg vervelend als je ergens loopt waar de concurrent veel fouten maakt.
Hier zijn ze waarschijnlijk niet zo blij met me, want het kan goed zijn dat ik zaterdag ook niet kan werken. Vind het ook wel rot, maar als het niet gaat dan gaat het niet. Morgen krijgen ze weer een update iig. Zaterdag zitten ze hier altijd ook gewoon erg krap dus dat is ook vervelend
moeten ze maar meer gaan betalen hoef je ook niet erbij te werkenquote:Op donderdag 13 maart 2014 16:49 schreef gelestipjes het volgende:
Ik neem aan dat het er ook niet om gaat dat je eventuele bedrijfsgeheimen doorgeeft of zo maar meer dat het voor mensen nogal verwarrend is dat ze je eerst zien met een sandd outfit en even later met een postnl outfit. Het is allemaal al niet erg duidelijk, als mensen dan ook nog voor beide bedrijven gaan werken wordt het helemaal onoverzichtelijk.
Ongeveer een weekje of vier oud:quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:19 schreef posje het volgende:
Ja, het staat in de contracten, in het mijne (ingegaan in januari) in ieder geval nog wel,
Niet standaard volgens mij, maar een beetje afhankelijk van hoe krap ze zitten en om wie het gaat. Toen ik 2 dagen ziek was hebben ze me 5 keer gebeld, de derde dag ben ik maar weer aan het werk gegaan want ik had het thuis wel gezien en ik werd er nogal gek van dat ze zo vaak beldenquote:Op donderdag 13 maart 2014 17:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Is het eigenlijk standaard om bij kortdurend ziek zijn elke dag te bellen met de leidinggevende? Snap dat ze graag willen weten wanneer ik weer terug kom maar ik voel me een beetje opgejaagd
Het is ook lastig want ik kan op dit moment echt nog niet zeggen of ik zaterdag weer beter ben.
Wat moet je overleggen dan? Je ging toch weg bij postnl?quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:46 schreef gridjuh het volgende:
Sandd vind het niet erg als je bij concurrent werkt, andersom staat idd in dat je niet voor concurrent tegelijkertijd mag werken.
daarbij moet ik het gaan overleggen, ik kan als ik wil dus snel aan de slag...
paniekkkk
met deze regels mogen ze wel 150 p/u gaan betalen,je mag niks,of kun je nog een leven leiden van 200 pm?echte mafkezen zijn hetquote:Op donderdag 13 maart 2014 17:50 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Ongeveer een weekje of vier oud:
[ afbeelding ]
Nou ja, dat je niet voor de concurrent mag werken vind ik niet zo vreemd, die overige regels lijken me in de praktijk niet echt een probleem.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:18 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
met deze regels mogen ze wel 150 p/u gaan betalen,je mag niks,of kun je nog een leven leiden van 200 pm?echte mafkezen zijn het
Volgens mij zijn dit vrij standaard dingen voor in een contract. En dat van de concurrent begrijp ik ook wel. Die pikken onze klanten in, natuurlijk willen ze niet dat we ook voor hen gaan werken.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:20 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou ja, dat je niet voor de concurrent mag werken vind ik niet zo vreemd, die overige regels lijken me in de praktijk niet echt een probleem.
contract loopt tot 26 april maar kan veel eerder aan de slag dan ik had gedacht/verwachtquote:Op donderdag 13 maart 2014 18:08 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Wat moet je overleggen dan? Je ging toch weg bij postnl?
het is een bijbaan geworden. Ervan leven kun je niet meerquote:Op donderdag 13 maart 2014 18:18 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
met deze regels mogen ze wel 150 p/u gaan betalen,je mag niks,of kun je nog een leven leiden van 200 pm?echte mafkezen zijn het
Ik ken geloof ik wel 3 personen die bij zowel PostNL als bij Sandd werken...quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:50 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Ongeveer een weekje of vier oud:
[ afbeelding ]
Toen ik een paar jaar terug bij PostNL kwam werken kon ik er nog wel van leven. Het bleef deeltijd werk, maar het ging nèt. Ik ben dan wel vrij zelfredzaam geweest en had nog een ander die een inkomen had. Maar het is tegenwoordig door alle kleine wijkjes meer een bijbaan geworden.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is een bijbaan geworden. Ervan leven kun je niet meer
Maar tegenwoordig willen ze dat over het algemeen niet meer, want ook qua postbezorgers geven ze liever geen al te grote contracten. Als je nu nog een contract van 8 uur krijgt mag je al enorm blij zijn.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:49 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Toen ik een paar jaar terug bij PostNL kwam werken kon ik er nog wel van leven. Het bleef deeltijd werk, maar het ging nèt. Ik ben dan wel vrij zelfredzaam geweest en had nog een ander die een inkomen had. Maar het is tegenwoordig door alle kleine wijkjes meer een bijbaan geworden.
Als je meer uren wil moet je bedelen om uren. Wat ik vaak deed was wijken van anderen over nemen als ze er mee stopten.
bij ziekte krijg je alleen je contract tijdquote:Op donderdag 13 maart 2014 20:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Oh nog een vraagje, hoe zit het met ingeplande extra uren en ziekte? Krijg je alleen je contracturen betaald of alles waar je voor ingepland was? Ik vrees het eerste
Dat verschilt per teamcoach volgens mij. Bij ons is het meestal zo dat als je al was ingepland voor bepaalde diensten, dat je die tijd ook gewoon krijgt, als je nog niet was ingepland krijg je gewoon de contracturen. Maar er zijn ook wel teamcoaches geweest waarbij je bij ziekte in alle gevallen alleen je contracturen krijgt.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Oh nog een vraagje, hoe zit het met ingeplande extra uren en ziekte? Krijg je alleen je contracturen betaald of alles waar je voor ingepland was? Ik vrees het eerste
Dit staat er in mijn contract van 14 oktober 2013:quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:56 schreef dud0r het volgende:
[..]
Tegenwoordig volgens mij wel, maar er zitten wel regels aan.
Hoe die precies zijn weet ik niet , zal wel neerkomen op iets als:
Je mag niet bij de concurrent informatie over onze werkwijze verspreiden, niet over onze klanten spreken, niet het in combinatie lopen(dus concurrentiepost en postnl post door elkaar), niet je bedrijfseigendommen daarvoor gebruiken, etc etc.
Edit: oh, was al gepost.quote:Artikel 7, lid 1
nevenbezigheden
Het is werknemer niet toegestaan nevenbezigheden te verrichten:
* Die concurrerend zijn voor het bedrijf van de werkgever
Ik heb juist het idee dat de 24uurs-brievenbuspost enorm is ingekakt.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:36 schreef Deezertje het volgende:
Sinds de Makro naar dinsdag is ontvang ik amper de folders meer... maar 3x gehad ofzo. Kom er toch wel geregeld!
Vandaag ook helemaal geen post gehad, zo rustig voor een donderdag dan? Laatste weken is echt dramatisch qua hoeveelheid post hier. Lijkt wel alsof ik steeds meer dingen mis maar juist meer en meer gaat via Sand...
ja het betreft hier echt een concurrentiebeding,dan toch maar de loonvordering van 150 p/u ism de vakbond eruit slepen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:05 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dit staat er in mijn contract van 14 oktober 2013:
[..]
Edit: oh, was al gepost.
Daarom is het ook belangrijk dat als je gedurende een langere tijd(ongeveer 3mnd),meeruren maakt,dit om kan zetten,quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:13 schreef VixenFromHell het volgende:
Afwachten dan maar! Gaat me toch best wat centjes schelen als ze het niet betalenwas juist deze week wel flink ingepland. De paar keer dat ik ziek ben geweest was altijd wanneer ik niet ingepland was of op zaterdag
of er die zaterdagen dan ook alleen die 3 uur betaald werd weet ik eigenlijk niet meer.
Bedenk me ook dat ik mijn contracturen dinsdag al bijna gemaakt heb (op een kwartier na). In het ergste geval krijg ik dan dus voor mijn vaste werkdag ook niks meer
Die laatste zijn er het meest van,het gaat namelijk om geld,en dat is iets wat ze niet willen uitgeven.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:53 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat verschilt per teamcoach volgens mij. Bij ons is het meestal zo dat als je al was ingepland voor bepaalde diensten, dat je die tijd ook gewoon krijgt, als je nog niet was ingepland krijg je gewoon de contracturen. Maar er zijn ook wel teamcoaches geweest waarbij je bij ziekte in alle gevallen alleen je contracturen krijgt.
Ja klopt hoor! Is een keuze geweest om daar niet achteraan te gaan. Ben nog steeds op zoek naar wat anders (in de richting van studiequote:Op vrijdag 14 maart 2014 07:15 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Daarom is het ook belangrijk dat als je gedurende een langere tijd(ongeveer 3mnd),meeruren maakt,dit om kan zetten,
naar een contractsuitbreiding.
Dat ze dit niet willen heb je niets mee te maken,je kan dit gerust via de civiele weg afdwingen.
Het is erg leuk om met een 10uurs contract 50 uur te werken,maar mankeer je wat krijg je zowat geen stuiver.
Er werken bij Sandd nogal veel (ex-)verslaafden en die nemen het niet zo nou met fatsoen of normaal gedrag.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 07:33 schreef ophaling10 het volgende:
Deze reactie van de fb van Sandd:
Beste Sandd, vandaag rond 4 uur is er post bezorgd bij ons en omdat de bezorger het lastig vond de post opgestapeld er in 1 keer in te krijgen, werd hij boos vloekte en heeft keihard tegen de voordeur getrapt wat schade heeft opgeleverd! We dienen nu via jullie website een klacht in, maar enorm geschrokken toen ik dit vanuit het raam waarnam. Hoop dat jullie deze persoon kunnen traceren en we een reactie terug zien!
Dit soort incidenten verneem ik wel vaker,professionaliteit is bij Sandd soms ver te zoeken.
zo lastig is het niet als je de regels kentquote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:07 schreef posje het volgende:
En dan die advertenties, hiertussendoor: 'verlofregistratie, eenvoudiger dan ooit'. Moet je net bij postnl wezen, trek er gerust een dagje voor uit.
Geen verlof opnemen!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zo lastig is het niet als je de regels kent
Hier was het best een hoop, met bijna hah de Kampioen en een dik blad van ik geloof Natuurmonumenten. Hah was gelukkig weinig voor de verandering...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
Het was idd rustig vandaag, ondanks dat we wel de tweede serie kampioenen erbij hadden zitten.
dat blad was er ook ja, maar briefpost viel best meequote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier was het best een hoop, met bijna hah de Kampioen en een dik blad van ik geloof Natuurmonumenten. Hah was gelukkig weinig voor de verandering...
Die zullen dan wel van de postbode zijn.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:24 schreef swimmie86 het volgende:
Ik stoor me altijd zo aan de folder/krantjesbezorgers die in mijn wijk lopen. Altijd net voor me en de krantjes er niet helemaal induwen, dus dat moet ik dan doen.
Vandaag was ik het helemaal zat, en heb hem gevraagd of hij niet weet hoe je iets ergens helemaal in moet duwen, want hij zou dat toch wel moeten weten, hij heeft tenslotte 4 kinderen.
quote:Op zondag 16 maart 2014 01:24 schreef swimmie86 het volgende:
Ik stoor me altijd zo aan de folder/krantjesbezorgers die in mijn wijk lopen. Altijd net voor me en de krantjes er niet helemaal induwen, dus dat moet ik dan doen.
Vandaag was ik het helemaal zat, en heb hem gevraagd of hij niet weet hoe je iets ergens helemaal in moet duwen, want hij zou dat toch wel moeten weten, hij heeft tenslotte 4 kinderen.
Het waaide gisteren wel "lekker" ja. Vooral de stukken waar twee weilanden met koeien tussen de huizen zitten en dan heb je eindelijk het bordje einde bebouwde kom, mag je nog een mooi stuk door fietsen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:10 schreef Deezertje het volgende:
Wel veel wind vandaag, maar toch lekker zonder jas gelopen! C1000 foldertje (geen C1000 meer hier, ook niet verderop) waaide steeds weg... Naast de Natuurmonumenten boekjes inderdaad geen klap aan post.
Kun je deze nog in de OP zetten?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 05:00 schreef dud0r het volgende:
Mogguh
Geweldige planning weer vandaag.
Om 10.30 een bespreking....Alsof ik geen proces te leiden heb.....
Nope. Kan ik niet meer editten.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Kun je deze nog in de OP zetten?
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2vif47b&s=5#.UygVqKhciMk
Gewoon bellen werkt het beste.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:37 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Had eens contact opgenomen met de personeelsadministratie over mijn verdwenen verlofuren. Eerst reactie gaat totaal niet in op de verdwenen uren. Tweede mailtje: we hebben in u vraag in behandeling genomen. Mailtje 3: we willen graag mailtje 1 weer intrekken.
Werkt goed daar!
Niemand ooit geweest via de post??quote:Op maandag 17 maart 2014 16:08 schreef tntster het volgende:
Weet iemand of de eftelingkaartjes weg te geven zijn?
Heb er 2 liggen van de winterefteling aktie maar kan zelf niet meer..
Controleren ze aan de kassa op een postnl pas of kan ik mijn schoonzusje en kids blijmaken ?
Is bij jullie het meeste niet al bijna klaar dan rond half 11 op dinsdag? En verder zien mensen toch zelf ook wel wat er nog moet gebeuren? Althans, zo gaat het bij ons meestal wel. Dat leiden van de tc is meestal toch vooral aan het begin van de ochtend.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 05:00 schreef dud0r het volgende:
Mogguh
Geweldige planning weer vandaag.
Om 10.30 een bespreking....Alsof ik geen proces te leiden heb.....
11 uur meestal, plus ik moest in Utrecht zijn dus 10 uur weg. En de meeste zien het ook wel maar lang niet allemaal dan is het af en toe wel handig om aanwezig te zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:43 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Is bij jullie het meeste niet al bijna klaar dan rond half 11 op dinsdag? En verder zien mensen toch zelf ook wel wat er nog moet gebeuren? Althans, zo gaat het bij ons meestal wel. Dat leiden van de tc is meestal toch vooral aan het begin van de ochtend.
Vast raar?quote:
ja, kan maandag gelijk aan de slag dusquote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:44 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
En daarna voor de concurrent aan de slag?
Maar die bezorgen toch alleen op dinsdag en vrijdag? Nou ja, ze zullen het wel op maandag bij je aanleveren dus je kunt dan eventueel al wat sorteren, maar het echte werk begint op donsdag neem ik aan? Heb je dan hetzelfde gebied als wat je ook had bij postnl?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:24 schreef gridjuh het volgende:
[..]
ja, kan maandag gelijk aan de slag dus
Maandag komen ze aanleveren en sorteer ik het gelijk. Dit deed ik voorheen bij selekt mail ook, dus ik weet hoe het werkt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:45 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar die bezorgen toch alleen op dinsdag en vrijdag? Nou ja, ze zullen het wel op maandag bij je aanleveren dus je kunt dan eventueel al wat sorteren, maar het echte werk begint op donsdag neem ik aan? Heb je dan hetzelfde gebied als wat je ook had bij postnl?
Gefeliciteerd!quote:
Gefeliciteerd danquote:
dudor wil ze welquote:Op maandag 17 maart 2014 16:08 schreef tntster het volgende:
Weet iemand of de eftelingkaartjes weg te geven zijn?
Heb er 2 liggen van de winterefteling aktie maar kan zelf niet meer..
Controleren ze aan de kassa op een postnl pas of kan ik mijn schoonzusje en kids blijmaken ?
Het feit dat die HAH er zaterdag bij had moeten zitten maakt niet uit. Je hoort voor vandaag gewoon extra tijd te krijgen. Goed de planning in de gaten houden dus.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:03 schreef VixenFromHell het volgende:
H&M, Linda en bijna 200gram per setje aan HAH. Not amused
Ga wel even vragen of we dan idd extra tijd gaan krijgen voor het HAH, want 1 van die folders was eigenlijk voor de zaterdag ingepland. En dan bleven beide dagen onder die 150 grens, dus er was geen extra tijd al ingeroosterd.
Collega was er weer met 1 van mijn wijken vandoor, dus nu is er geruild maar krijg ik wel de tijd van de ingeplande wijk (verschilt meer dan een uur). En ik krijg netjes alles van vorige week uitbetaald, dus ook van toen ik ziek was
Oh en het elastiek van mijn tas is geknapt door de stapels HAHin geval van nood kun je het iig nog best weer even vastknopen
[..]
Gefeliciteerd dan
@gridjuh: fijn dat je toch direct weer ergens aan de slag kan!
Nope, maar dat verklaart wel waarom het er nog niet bij in zat. Eigenlijk ook niet zo slim van ze dat ze dat verplaatst hebbenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:15 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Het feit dat die HAH er zaterdag bij had moeten zitten maakt niet uit. Je hoort voor vandaag gewoon extra tijd te krijgen. Goed de planning in de gaten houden dus.
Waarom gaat die collega er dan steeds vandoor met jouw wijk? Je weet toch wat je moet lopen?
Dat is dan ook geen licht. Als je iets niet zeker weet kun je toch de planner of TC bellen?
Ik heb dat elastiek al heel snel vervangen door een stuk touw. Ik had steeds het idee dat de post ieder moment uit die tas zou gaan vallen. Nu is alleen dat tussenschot nog een bron van irritatie
Klopt. Maar als zij haar schoonzusje en kinderen dat wil geven gaan die voor uiteraard.quote:
Uiteraard, zometeen voordat ik begin met bezorgen eerst even langs het gemeentehuis. Alleen jammer dat we hier vrijwel geen keus hebben qua partijen. Aan de andere kant, het scheelt wel tijd, want ik hoef nu verder niet te kijken naar standpunten, de meeste partijen vallen al af op basis van hun grondslagquote:Op woensdag 19 maart 2014 09:59 schreef Rafierafie het volgende:
Wel allemaal braaf gaan stemmen vandaag hè!
Heb ik al gedaan, heerlijk rustig vanochtendquote:Op woensdag 19 maart 2014 09:59 schreef Rafierafie het volgende:
Wel allemaal braaf gaan stemmen vandaag hè!
quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:45 schreef dud0r het volgende:
Herfstblad! Als je morgen wat extra wil lopen moet je je tc even bellen. Ze zitten redelijk krap morgen.
Zoiets heb ik dus nooit meer. Loop als ik ingezet wordt overal en nergensquote:Op woensdag 19 maart 2014 20:01 schreef VixenFromHell het volgende:
Ooooh lekkerik mag ook mijn eigen straat lopen
Van mij mag het weer zo blijven
Is het niet juist de bedoeling schade aan te richten dan? Dat zou ik althans wel verwachten met zo'n titel. Heb overigens nog nooit zo'n boek voorbij zien komen tijdens het sorteren of bezorgen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 22:50 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb even een snel vraagje tussendoor. (Ik hoop dat ik hier goed zit)
Ik heb vandaag Wreck this Journal gekregen en een van de opdrachten is:" boek dichtplakken en naar jezelf opsturen"
Zou dat goed gaan? Of kan ik veel schade verwachten? Zie jullie ze regelmatig langs komen?
Alle opdrachten in dat boekje leiden tot het kapotmaken van het boekje. Daarvoor is het bedoeld. Juist omdat je normaal gesproken met je boeken zo voorzichtig bent.quote:Op woensdag 19 maart 2014 22:50 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb vandaag Wreck this Journal gekregen en een van de opdrachten is:" boek dichtplakken en naar jezelf opsturen"
Zou dat goed gaan? Of kan ik veel schade verwachten? Zie jullie ze regelmatig langs komen?
Als je zeker wil weten dat het naar de kloten gaat dan moet je het opsturen naar jezelf zonder het dicht te plakken.quote:Op donderdag 20 maart 2014 06:46 schreef Susi het volgende:
[..]
Alle opdrachten in dat boekje leiden tot het kapotmaken van het boekje. Daarvoor is het bedoeld. Juist omdat je normaal gesproken met je boeken zo voorzichtig bent.
Maar post en pakjes raken toch bijna nooit beschadigd?quote:Op woensdag 19 maart 2014 22:50 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien hebben ze het te druk met cao onderhandelingenquote:Op donderdag 20 maart 2014 07:36 schreef ophaling10 het volgende:
Hebben ze hier een voorjaarstop?
http://bvpp.nl/index.php/9-voorpagina/291-forum
Sedert de 10e staat er niets nieuws bij.
Oke, dan moet ik het er maar op wagen. Bedankt voor de antwoordenquote:Op woensdag 19 maart 2014 23:08 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Is het niet juist de bedoeling schade aan te richten dan? Dat zou ik althans wel verwachten met zo'n titel. Heb overigens nog nooit zo'n boek voorbij zien komen tijdens het sorteren of bezorgen.
Zolang je het goed dichtplakt zal er niet heel veel mee gebeuren denk ik.
Het verbaasde mij eigenlijk ook dat er 5 minuten per 100 afgiftepunten in die regeling staat. Naar mijn weten krijgen we namelijk altijd maar 4 minuten. Volgens mij staat dat ook altijd op onze HAH planning.quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik ben me nu nog even aan het oriënteren qua stemmen![]()
Kreeg vandaag antwoord dat er idd wel extra tijd gegeven gaat worden voor dat HAH, maar er werd gesproken over 4 minuten ipv 5 ( wat de regeling zou moeten zijn vanaf 2012). Dus daar nog even naar geïnformeerd! Voel me wel een beetje een zeur nu
Ik word sinds vorige week of zo ook weer veel ingepland, dus misschien zitten ze hier ook wel krap. Wel lekker uurtjes maken
Schade zal wel meevallen (maar kan gebeuren natuurlijk). Ik zou eerder bang zijn dat ik het niet terug ziequote:Op woensdag 19 maart 2014 22:50 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
Die regeling moest nog officieel goedgekeurd en ingevoerd worden toen dat document gemaakt werd, maar als het niet ingevoerd was zou het toch niet op die site tussen de CAO bestanden en dergelijke staan neem ik aanquote:Op donderdag 20 maart 2014 08:49 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Het verbaasde mij eigenlijk ook dat er 5 minuten per 100 afgiftepunten in die regeling staat. Naar mijn weten krijgen we namelijk altijd maar 4 minuten. Volgens mij staat dat ook altijd op onze HAH planning.
Ik doe niet meer begrijpen.
Postcrossing heb ik ook een tijd gedaan, vond de kaartjes van verschillende steden altijd het leukst. Maar na een paar maandjes was ik het wel zat, het ontvangen was wel leuk, maar ja, je moest natuurlijk eerst wat versturen om te kunnen ontvangen, en daar had ik weinig zin meer inquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:21 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Schade zal wel meevallen (maar kan gebeuren natuurlijk). Ik zou eerder bang zijn dat ik het niet terug zie(Daarom heb ik die opdracht nog altijd niet uitgevoerd). Al gaat dat meestal ook wel goed, maar goed, er raakt weleens post kwijt.
Ik heb trouwens nog nooit eentje voorbij zien komen.
Iemand in mijn postwijk is trouwens pas begonnen met Postcrossing. Leuk! Deed ik ook altijd tot ik geen zin meer hadMaar ik vind al die zegels en kaarten uit andere landen zo tof.
Ik heb het ook niet zo heel lang gedaan, ik doe het met vlagenquote:Op donderdag 20 maart 2014 15:21 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Postcrossing heb ik ook een tijd gedaan, vond de kaartjes van verschillende steden altijd het leukst. Maar na een paar maandjes was ik het wel zat, het ontvangen was wel leuk, maar ja, je moest natuurlijk eerst wat versturen om te kunnen ontvangen, en daar had ik weinig zin meer in.
Maar uh, wat is er precies leuk aan dat "wreck my journal" ? Het ziet er wat kinderachtig uit, of zie ik dat helemaal verkeerd?
Haha ik ookquote:Op donderdag 20 maart 2014 16:40 schreef Herfstblad het volgende:
Maar ik was hem best snel zat, moet ik zeggenIk heb hem ook al in geen jaren meer aangeraakt trouwens.
je baas aanspreken. 5 minuten is 5 minuten. Waarschijnlijk een truc om tijd en geld te besparen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 08:49 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Het verbaasde mij eigenlijk ook dat er 5 minuten per 100 afgiftepunten in die regeling staat. Naar mijn weten krijgen we namelijk altijd maar 4 minuten. Volgens mij staat dat ook altijd op onze HAH planning.
Ik doe niet meer begrijpen.
Hier ook nog een postcrosser.quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:45 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Haha ik ookpostcrossing ook trouwens
Is die regeling zeker weten doorgevoerd dan? Volgens dat document leek goedkeuring wel alleen maar een formaliteit, maar het was op dat moment nog niet van kracht. Lijkt me niet dat ze op die site verwijzen naar dat document als het niet relevant (meer) is, maar zeker weet ik het iig nietquote:Op donderdag 20 maart 2014 16:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je baas aanspreken. 5 minuten is 5 minuten. Waarschijnlijk een truc om tijd en geld te besparen.
Haha ja, je herkent dat zo! Met bezorgen pik ik de postcrossers er ook zo wel uitquote:Op donderdag 20 maart 2014 16:52 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Hier ook nog een postcrosser.En ik kom altijd veel postcrossing kaartjes tegen bij de voorbereiding.
in andere jaren was er toch ook een regeling met 5 minuten extra per 100 afgiftepunten?quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:54 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Is die regeling zeker weten doorgevoerd dan? Volgens dat document leek goedkeuring wel alleen maar een formaliteit, maar het was op dat moment nog niet van kracht. Lijkt me niet dat ze op die site verwijzen naar dat document als het niet relevant (meer) is, maar zeker weet ik het iig niet
Ik herken ze meestal aan de hoeveelheid ansichtkaarten van een bepaald persoon (ze vallen dus over het algemeen al op) en er staat een code op (voor nederland bijvoorbeeld NL-zoveelstekaartjewatverstuurdword). En ze zijn meestal propvol geschreven.quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:55 schreef V__L_N het volgende:
Postcrossings kaartjes... Hoe herken je die?
We hadden vandaag een brief over dat nucleare gebeuren in den haag. Omdat veel snelwegen hier in de buurt zijn afgezet (ik woon in regio groot amsterdam) kan er vertraging zijn.
Mooie is dat er in de brief staat dat iedereen verwacht wordt op tijd op z'n werk te zijn... Maar dat de aanlevering vertraagd kan zijn... Klinkt goed toch?
Aan het nummer in combinatie met een afkorting van een landquote:Op donderdag 20 maart 2014 16:55 schreef V__L_N het volgende:
en ik maar denken dat het al 5 minuten wasquote:Op donderdag 20 maart 2014 16:57 schreef VixenFromHell het volgende:
De oude regeling was 4 minuten, vanaf 2012 wilden ze er 5 minuten van maken
Postcrossing even door google gemikt. Klinkt best leuk.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:21 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Postcrossing heb ik ook een tijd gedaan, vond de kaartjes van verschillende steden altijd het leukst. Maar na een paar maandjes was ik het wel zat, het ontvangen was wel leuk, maar ja, je moest natuurlijk eerst wat versturen om te kunnen ontvangen, en daar had ik weinig zin meer in.
Maar uh, wat is er precies leuk aan dat "wreck my journal" ? Het ziet er wat kinderachtig uit, of zie ik dat helemaal verkeerd?
Nou, ik denk dat ik er dan gewoon niet de geschikte persoon voor ben, dat hele wreck my journalquote:Op donderdag 20 maart 2014 18:28 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Postcrossing even door google gemikt. Klinkt best leuk.
Wreck my journal slaat idd nergens op, maar dat maakt het net leuk. Dingen doen die je normaal niet doet. Vol overgave een pagina volkrassen, met je boek aan de lijn een stukje gaan wandelen. Even uit de box stappen dus.
kunnen ze die tc s niet postcrossenquote:Op donderdag 20 maart 2014 16:55 schreef V__L_N het volgende:
We hadden vandaag een brief over dat nucleare gebeuren in den haag. Omdat veel snelwegen hier in de buurt zijn afgezet (ik woon in regio groot amsterdam) kan er vertraging zijn.
Mooie is dat er in de brief staat dat iedereen verwacht wordt op tijd op z'n werk te zijn... Maar dat de aanlevering vertraagd kan zijn... Klinkt goed toch?
http://www.postcrossing.com/quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:55 schreef V__L_N het volgende:
vind het wat van de oude Qsl kaarten weg hebben(jaren eind 70 begin 80)quote:Op donderdag 20 maart 2014 18:28 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Postcrossing even door google gemikt. Klinkt best leuk.
Wreck my journal slaat idd nergens op, maar dat maakt het net leuk. Dingen doen die je normaal niet doet. Vol overgave een pagina volkrassen, met je boek aan de lijn een stukje gaan wandelen. Even uit de box stappen dus.
Daarom had ik de bron er maar bij gezet.quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:57 schreef VixenFromHell het volgende:
De oude regeling was 4 minuten, vanaf 2012 wilden ze er 5 minuten van maken
Die brief heb ik ook gehad en ik weet ook niet zo goed wat ik er mee aan moet.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:50 schreef Rafierafie het volgende:
Heeft hier iemand ook die brief gehad over het omzetten van het pbz pensioen?
Ik mag nu kiezen of ik het wil laten overnemen door het nieuwe pensioenfonds waarvan de nieuwe regeling (wat mij betreft) nogal vaag is, of ik kan het laten overnemen door Aegon.
Ik heb werkelijk geen idee wat voordeliger is.
Volgens mij neemt dat nieuwe pensioenonds sowieso de boel over, maar ging de brief alleen over de vraag of je ook je OUDE pensioenrechten wil overdragen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:50 schreef Rafierafie het volgende:
Heeft hier iemand ook die brief gehad over het omzetten van het pbz pensioen?
Ik mag nu kiezen of ik het wil laten overnemen door het nieuwe pensioenfonds waarvan de nieuwe regeling (wat mij betreft) nogal vaag is, of ik kan het laten overnemen door Aegon.
Ik heb werkelijk geen idee wat voordeliger is.
Ik geloof dat de waarde van een pensioen in de toekomst sowieso nog weinig zal voorstellen en dat iedereen beter het heft in eigen hand neemt en zelf gaat sparen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens mij neemt dat nieuwe pensioenonds sowieso de boel over, maar ging de brief alleen over de vraag of je ook je OUDE pensioenrechten wil overdragen.
Het nadeel van die TKP (of hoe ze ook heten) is dat het een beschikbare premieregeling is, zodat het maar afwachten is hoeveel geld je straks van ze gaat krijgen.
Je oude pensioen bij Aegon stallen heeft als nadeel dat het niet waardevast is, dus tenzij je daar al echt voor vele duizenden euro's per jaar hebt opgebouwd, is de kans groot dat je wanneer je over 30/40 jaar met pensioen mag de koopkracht van dat bedrag nog maar 10% is van wat het nu is.
Je kunt, als je financiële toestand het toelaat, het beste gewoon zelf geld opzij zetten voor later, bijv. in een termijndeposito.
Doen ze bij ons al een hele tijd, er werd of wordt zelfs een zwarte lijst bijgehouden van mensen die zoveel meeruren hebben dat ze een groter contract kunnen gaan claimen. Helaas sta-stond ik ook op die lijst.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:11 schreef VixenFromHell het volgende:
Hmm ik heb zo het vermoeden dat ze hier nu een grens hebben mbt extra uren. Zat laatst ook rond de 35 extra uren en toen werd ik ineens bijna niet meer ingepland, en nu hetzelfde. Collega krijgt volgende week wijken waar ik vaak op die dagen loop. Denk dus dat ze een grens hebben gesteld van ongeveer 35 uur of zojammer! Hoogste aantal extra uren ooit was volgens mij rond de 50, dat was toch wel het betere werk
Hoop dat we het morgen een beetje droog gaan houden maar ben er bang voor
Zoals ik ook al zei, het hangt nogal van de situatie af.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 09:05 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik ga ook zelden nog naar de buren. Ik doe het alleen nog als ik de ontvanger van het pakje en zijn of haar buren echt ken.
Als de auto niet voor de deur staat bij de buren probeer ik het niet eens.
Het is niet dat ik persoonlijk het geduld niet heb, het is meer dat ik me al jaren onder druk gezet voel om zo snel mogelijk te bezorgen door de leiding. Kloten met pakjes (je bent zo vijf minuten kwijt met bellen, wachten, buren, bellen, wachten, terug, briefje) gaat niet goed samen met de scenariotijden.quote:Eerst probeer je het pakje in de bus te doen, past niet, dan bel je aan, moet je wachten, ga je naar de buren, moet je wachten, dan moet je nog een briefje gaan schrijven... Laat maar![]()
Mijn geduld is op.
Mensen met zo'n onmogelijke bus krijgen eigenlijk standaard meteen een briefje. Dat is aanbellen, briefje pakken, gaan schrijven en als ik zodra het briefje af is nog geen teken van leven waarneem achter de deur dan gaat ie hop naar binnenquote:Op zaterdag 1 maart 2014 09:59 schreef posje het volgende:
[..]
Ik bel bij 1 buur aan, dan vind ik het wel welletjes. Ben ook minder moeite gaan doen voor mensen met zo'n 15 cm gleufje in de muur, waar de gewone post al niet eens in past (vaak al volgepropt door een voorganger). Sticker er op: volle brievenbus. Dan nemen ze maar een buitenbus hoor. Of minder dikke tijdschriften
Yep, dat gerommel met die pakjes kost idd veel tijd. En dat gaat niet samen met die vastgestelde tijden neequote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:07 schreef lololo het volgende:
Het is niet dat ik persoonlijk het geduld niet heb, het is meer dat ik me al jaren onder druk gezet voel om zo snel mogelijk te bezorgen door de leiding. Kloten met pakjes (je bent zo vijf minuten kwijt met bellen, wachten, buren, bellen, wachten, terug, briefje) gaat niet goed samen met de scenariotijden.
Ja, ik voel me ook al vaak 'schuldig'. Vandaag ook, moest invallen in 2 wijken waar ik van zijn leven nog niet geweest was. Ze bleken allebei ook nog eens flink verkloot te zijn door de GEO met als gevolg dat ik keer op keer verkeerd gokte waar ik naar toe moest. Steeds weer google maps erbij moeten pakken en dan je telefoon op hol slaan omdat er een paar druppels regen te veel op het scherm kwamen. Wijken lagen ook een tyfuseind uit elkaar. Al met al 3 uur mee bezig geweest, scenariotijden zullen voor dat soort wijken ongeveer een uur per wijk zijn met de post die we vandaag hadden. Omdat ik rechtstreeks van kantoor moest bestellen zal er nog een 2x10 minuten aan aan-aflooptijden bijgezeten hebben maar ik weet echt zeker dat ik flink over de tijd ben gegaan en dat er morgen wel iemand flink zal fronsen als hij mijn tijden ziet.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:18 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Yep, dat gerommel met die pakjes kost idd veel tijd. En dat gaat niet samen met die vastgestelde tijden nee. Heb wel het idee dat er hier tegenwoordig minder dingen bij zitten die te groot zijn voor een standaardbus, dat scheelt wel weer. Misschien letten ze er nu toch beter op. Of het is mijn verbeelding
En omdat het tegenwoordig allemaal sneller en sneller moet qua bezorgen voel ik me wel wat opgejaagd ja. Die pakjes halen dan wel mooi de vaart eruitsowieso heb ik nu steeds een rotgevoel als ik over de tijd heen ga, alsof ik traag ben. Terwijl die tijden gewoon krap zijn, vervelend is dat.
Wanneer/hoe kun je dat claimen? Ik werk als voorbereider (contract van 6 uur) maar zit er standaard sowieso wel 5+ uur over. Minimaal. En dat al sinds dat ik er werk (ongeveer 6/7 maand)/quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:56 schreef lololo het volgende:
[..]
Doen ze bij ons al een hele tijd, er werd of wordt zelfs een zwarte lijst bijgehouden van mensen die zoveel meeruren hebben dat ze een groter contract kunnen gaan claimen. Helaas sta-stond ik ook op die lijst.
Verder zaten we na de kerst met veel te veel voorbereiders en is zo´n beetje elke wijk aan postbezorgers vergeven, sterker nog, op de meeste sectoren is er een overschot aan postbezorgers. Het is de afgelopen maanden dus al een heel karwei geweest om mensen niet al te veel minuren op te laten lopen.
die pakketten meegeven is alweer de zoveelste bezuiniging,je kan beter nog zzper dan zijn krijg je 1,17 per adresquote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:18 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Yep, dat gerommel met die pakjes kost idd veel tijd. En dat gaat niet samen met die vastgestelde tijden nee. Heb wel het idee dat er hier tegenwoordig minder dingen bij zitten die te groot zijn voor een standaardbus, dat scheelt wel weer. Misschien letten ze er nu toch beter op. Of het is mijn verbeelding
En omdat het tegenwoordig allemaal sneller en sneller moet qua bezorgen voel ik me wel wat opgejaagd ja. Die pakjes halen dan wel mooi de vaart eruitsowieso heb ik nu steeds een rotgevoel als ik over de tijd heen ga, alsof ik traag ben. Terwijl die tijden gewoon krap zijn, vervelend is dat.
je moet zeker niet gratis lopen,als ik het idee heb gratis te werken,pleur ik de hele zooi zo het depot in.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:11 schreef gelestipjes het volgende:
Ik heb ook wel een rotgevoel als ik over de tijd heen ga, maar dat is voornamelijk omdat ik dan in mijn eigen tijd loop. Nu viel er vaak nog wel wat te compenseren met andere dagen waar je dan tijd over had gehouden, maar sinds ze de tijden een paar weken terug weer eens hebben aangepast valt er ook weinig meer te compenseren.
Gewoon aangeven dat je al meer dan 3 maand standaard zoveel uur extra werkt en dat je dus wettelijk gezien dan recht hebt op een vergroting van je contracturen. Als je een tijdelijk contract hebt is het gevolg daarvan uiteraard in 9 van de 10 gevallen wel dat je geen nieuw contract meer krijgt aangeboden daarna, dus het is de vraag wat voor jou dan zwaarder weegtquote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:06 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Wanneer/hoe kun je dat claimen? Ik werk als voorbereider (contract van 6 uur) maar zit er standaard sowieso wel 5+ uur over. Minimaal. En dat al sinds dat ik er werk (ongeveer 6/7 maand)/
hier idem. Het is een heel karwei om de mensen met een 37 urencontract uit de min te houden. Dat bepaalt ook in grote mate de kans op overuren bij anderen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:56 schreef lololo het volgende:
[..]
Doen ze bij ons al een hele tijd, er werd of wordt zelfs een zwarte lijst bijgehouden van mensen die zoveel meeruren hebben dat ze een groter contract kunnen gaan claimen. Helaas sta-stond ik ook op die lijst.
Verder zaten we na de kerst met veel te veel voorbereiders en is zo´n beetje elke wijk aan postbezorgers vergeven, sterker nog, op de meeste sectoren is er een overschot aan postbezorgers. Het is de afgelopen maanden dus al een heel karwei geweest om mensen niet al te veel minuren op te laten lopen.
Geweldig! Ik verwacht weer extra klachten en gezeurquote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:22 schreef ophaling10 het volgende:
ze gaan wel met de slechtste in zee,de tijd zal het leren:
http://www.ing.nl/particu(...)cut&first_visit=true
binnen een paar zit iedereen ,op mij na dan,bij sandd
Jouw verbeelding jaquote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:18 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Grappig, wij zitten midden in het gebied en horen er niks over. Alleen een zin in de mail van het rooster dat te laat komen niet word geaccepteerd....gekken!quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:55 schreef V__L_N het volgende:
En weg is de menselijke maat. Daar het beleid van PostNL gaan mensen dus dit soort acties uithalen, waardoor er totaal geen menselijke maat meer is. Wat nou als een pakketje een verjaardagscadeau is voor iemand die dezelfde dag nog jarig is? "Ja sorry, ik heb geen zin om bij de buren aan te bellen!" gaan er bij mij niet in. Ik bel uit fatsoen altijd aan bij de directe buren en vraag of ze het willen aannemen voor de buren. Ook al kost het me wat extra tijd... Als dat niet lukt fiets ik later nog een keer langs en dan pas mik ik het door het systeem heen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:07 schreef lololo het volgende:
[..]
Mensen met zo'n onmogelijke bus krijgen eigenlijk standaard meteen een briefje. Dat is aanbellen, briefje pakken, gaan schrijven en als ik zodra het briefje af is nog geen teken van leven waarneem achter de deur dan gaat ie hop naar binnen.
Dat heeft ook geen zin, want dat gaat dan als 'vermogende' volledig op aan eigen bijdrages en dergelijke.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:12 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik geloof dat de waarde van een pensioen in de toekomst sowieso nog weinig zal voorstellen en dat iedereen beter het heft in eigen hand neemt en zelf gaat sparen.
Bij die mensen op mijn route die een echt veel te kleine brievenbus hebben willen de buren het niet eens meer aannemen. Dus aanbellen, wachten en brief schrijven. Niks meer naar de buren. En verder ga ik echt niet lopen zeulen met tig pakjes per week, terwijl zij een te kleine brievenbus hebben.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 00:58 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
En weg is de menselijke maat. Daar het beleid van PostNL gaan mensen dus dit soort acties uithalen, waardoor er totaal geen menselijke maat meer is. Wat nou als een pakketje een verjaardagscadeau is voor iemand die dezelfde dag nog jarig is? "Ja sorry, ik heb geen zin om bij de buren aan te bellen!" gaan er bij mij niet in. Ik bel uit fatsoen altijd aan bij de directe buren en vraag of ze het willen aannemen voor de buren. Ook al kost het me wat extra tijd... Als dat niet lukt fiets ik later nog een keer langs en dan pas mik ik het door het systeem heen.
Het gaat overigens alleen om de mensen die maandelijks een afschrift ontvangen: wekelijks en tweewekelijks blijven gewoon via PostNL gaan.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:22 schreef ophaling10 het volgende:
ze gaan wel met de slechtste in zee,de tijd zal het leren:
http://www.ing.nl/particu(...)cut&first_visit=true
binnen een paar zit iedereen ,op mij na dan,bij sandd
Als ik op één dag vier pakjes heb die niet door de bus passen om wat voor reden dan ook, ga ik niet voor alle vier de hele straat doorlopen op zoek naar iemand die dat ding van me wil aannemen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 00:58 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
En weg is de menselijke maat. Daar het beleid van PostNL gaan mensen dus dit soort acties uithalen, waardoor er totaal geen menselijke maat meer is. Wat nou als een pakketje een verjaardagscadeau is voor iemand die dezelfde dag nog jarig is? "Ja sorry, ik heb geen zin om bij de buren aan te bellen!" gaan er bij mij niet in. Ik bel uit fatsoen altijd aan bij de directe buren en vraag of ze het willen aannemen voor de buren. Ook al kost het me wat extra tijd... Als dat niet lukt fiets ik later nog een keer langs en dan pas mik ik het door het systeem heen.
Ik vul niet eens die kennisgeving meer in! Sticker er op en zo de oranje bus in (of inleveren op het depot).quote:Op zaterdag 22 maart 2014 08:54 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Als ik op één dag vier pakjes heb die niet door de bus passen om wat voor reden dan ook, ga ik niet voor alle vier de hele straat doorlopen op zoek naar iemand die dat ding van me wil aannemen.
Het kost al een hoop extra tijd als ik alleen een "te kleine brievenbus" kennisgeving uitschrijf zonder ook nog langs buren te gaan.
Ik fiets ook nog een keer langs als een adres op de route ligt naar huis maar waarom moeten kleine of te volle brievenbussen of te dikke pakjes mijn probleem zijn?
De menselijke maat in de behandeling van het personeel is ook ver te zoeken.
En wie zegt dat die mensen er blij mee zijn als je het afgeeft bij de buren? Genoeg mensen die dat helemaal niet willen hebben en het liever later zelf op een postagentschap ophalen of zo. En dan zijn er ook nog van die lui die doodleuk pakjes aannemen voor de buren en vervolgens dagenlang niet of nauwelijks thuis zijn waardoor die mensen hun pakje pas vele dagen later krijgen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 00:58 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!!quote:mooi tijd om me voor te bereiden.. vanavond een diner voor 12 man (koken is al grotendeels gebeurd). Mijn partner en ik zijn 5 jaar samen
Ik kan me niet voorstellen dat dit hier opgaat. Maar dan nog... Mensen bestellen iets en willen het z.s.m. in huis hebben. Dan lijkt mij bij de buren afgeven beter, dan het maar mee terug nemen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:15 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
En wie zegt dat die mensen er blij mee zijn als je het afgeeft bij de buren? Genoeg mensen die dat helemaal niet willen hebben en het liever later zelf op een postagentschap ophalen of zo. En dan zijn er ook nog van die lui die doodleuk pakjes aannemen voor de buren en vervolgens dagenlang niet of nauwelijks thuis zijn waardoor die mensen hun pakje pas vele dagen later krijgen.
Ik vul die kennisgevingen trouwens nooit in, meestal kan ik mijn pen niet vinden, en de boodschap is ook wel duidelijk zonder mijn naam erop
Maar dat is dus lang niet altijd zo, genoeg mensen die erover gaan klagen dat het bij de buren is afgegeven. Als ze graag willen dat het bij de buren wordt afgegeven kunnen ze natuurlijk altijd een briefje op de deur hangen, dan geef ik het wel bij de buren af.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:53 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat dit hier opgaat. Maar dan nog... Mensen bestellen iets en willen het z.s.m. in huis hebben. Dan lijkt mij bij de buren afgeven beter, dan het maar mee terug nemen.
Actie-reactie is dat. Ga je mensen opjagen om zo snel mogelijk te werken en ga je moeilijk doen over het uitbetalen van gewerkte uren, dan gaan je werknemers vroeg of laat ook minder moeite doen om een stukje extra service te leveren.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 00:58 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Leuk he die kleine pakjesquote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:32 schreef superkimmi het volgende:
ging snel vandaag! In mn eerste wijk zaten er wel heel veel monstertjes van de nivea bij (leuke kleine pakjes. -.-) en in mn tweede wijk 3 ipv 2 folders.. maar zonder die dingen was het echt niks.
Gefeliciteerdquote:mooi tijd om me voor te bereiden.. vanavond een diner voor 12 man (koken is al grotendeels gebeurd). Mijn partner en ik zijn 5 jaar samen
Raar zeker? Veel succes bij je nieuwe baan.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:38 schreef gridjuh het volgende:
[..]
is/was vandaag mijn laatste werkdag...
Gefeliciteerd en een fijne avond!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:32 schreef superkimmi het volgende:
ging snel vandaag! In mn eerste wijk zaten er wel heel veel monstertjes van de nivea bij (leuke kleine pakjes. -.-) en in mn tweede wijk 3 ipv 2 folders.. maar zonder die dingen was het echt niks.
mooi tijd om me voor te bereiden.. vanavond een diner voor 12 man (koken is al grotendeels gebeurd). Mijn partner en ik zijn 5 jaar samen
Zo bereid ik eigenlijk nog steeds voor, ik ben dan ook niet zo'n heel snelle voorbereider.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:43 schreef lololo het volgende:
[..]
Actie-reactie is dat. Ga je mensen opjagen om zo snel mogelijk te werken en ga je moeilijk doen over het uitbetalen van gewerkte uren, dan gaan je werknemers vroeg of laat ook minder moeite doen om een stukje extra service te leveren.
In de voorbereiding ook, 'vroeger' deed je je best om de bezorger een zo soepel mogelijke 'bezorg-ervaring' te geven. Machinefouten corrigeren, van klein naar groot zetten, niks los mee geven maar eventjes er tussen voegen als er nog wat vuilpost kwam, tassen nummeren (als het erg veel was vaak nog eventjes opschrijven wat er precies in welke tas zat), zoveel mogelijk opbundelen in 'looprondjes', bij de leiding aangeven als een wijk structureel niet goed uit de machine kwam, extra informatie op het bezorgrapport schrijven als er bijzonderheden waren etc etc etc. Nu: zo snel mogelijk die tas vol proppen, vuilpost los mee en alleen het minimale aan informatie op het bezorgrapport.
Eerlijk is eerlijk, alles bij elkaar bespaar je daar inderdaad hopen tijd mee in de voorbereiding maar met kwaliteit leveren naar je collega's en klanten toe heeft het natuurlijk geen zak meer te maken.
hier juist niet,landelijk zitten er wel verschillen in zie ik.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:54 schreef Deezertje het volgende:
Was erg rustig! Alleen die Nivea dingen waren er in een paar straten en de KRO Spoorloos boekjes. Tweede wijk was echt dramatisch rustig, amper 1 tasje post waar ik normaal toch wel minimaal 2 volle tassen post voor heb... Kwam ook niemand tegen op straat vandaag, zeker allemaal lekker droog binnen! Ja, alleen de folderbezorger van VSP en die was helaas net steeds voor mij in de straat. Kon ik bij elk huis het folderpakket doorduwen of eruit halen, post erin en daarna weer folderpakket doorduwen!Laatste kwartier begon het hard te regenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |