Ongeveer een weekje of vier oud:quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:19 schreef posje het volgende:
Ja, het staat in de contracten, in het mijne (ingegaan in januari) in ieder geval nog wel,
Niet standaard volgens mij, maar een beetje afhankelijk van hoe krap ze zitten en om wie het gaat. Toen ik 2 dagen ziek was hebben ze me 5 keer gebeld, de derde dag ben ik maar weer aan het werk gegaan want ik had het thuis wel gezien en ik werd er nogal gek van dat ze zo vaak beldenquote:Op donderdag 13 maart 2014 17:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Is het eigenlijk standaard om bij kortdurend ziek zijn elke dag te bellen met de leidinggevende? Snap dat ze graag willen weten wanneer ik weer terug kom maar ik voel me een beetje opgejaagd
Het is ook lastig want ik kan op dit moment echt nog niet zeggen of ik zaterdag weer beter ben.
Wat moet je overleggen dan? Je ging toch weg bij postnl?quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:46 schreef gridjuh het volgende:
Sandd vind het niet erg als je bij concurrent werkt, andersom staat idd in dat je niet voor concurrent tegelijkertijd mag werken.
daarbij moet ik het gaan overleggen, ik kan als ik wil dus snel aan de slag...
paniekkkk
met deze regels mogen ze wel 150 p/u gaan betalen,je mag niks,of kun je nog een leven leiden van 200 pm?echte mafkezen zijn hetquote:Op donderdag 13 maart 2014 17:50 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Ongeveer een weekje of vier oud:
[ afbeelding ]
Nou ja, dat je niet voor de concurrent mag werken vind ik niet zo vreemd, die overige regels lijken me in de praktijk niet echt een probleem.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:18 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
met deze regels mogen ze wel 150 p/u gaan betalen,je mag niks,of kun je nog een leven leiden van 200 pm?echte mafkezen zijn het
Volgens mij zijn dit vrij standaard dingen voor in een contract. En dat van de concurrent begrijp ik ook wel. Die pikken onze klanten in, natuurlijk willen ze niet dat we ook voor hen gaan werken.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:20 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou ja, dat je niet voor de concurrent mag werken vind ik niet zo vreemd, die overige regels lijken me in de praktijk niet echt een probleem.
contract loopt tot 26 april maar kan veel eerder aan de slag dan ik had gedacht/verwachtquote:Op donderdag 13 maart 2014 18:08 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Wat moet je overleggen dan? Je ging toch weg bij postnl?
het is een bijbaan geworden. Ervan leven kun je niet meerquote:Op donderdag 13 maart 2014 18:18 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
met deze regels mogen ze wel 150 p/u gaan betalen,je mag niks,of kun je nog een leven leiden van 200 pm?echte mafkezen zijn het
Ik ken geloof ik wel 3 personen die bij zowel PostNL als bij Sandd werken...quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:50 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Ongeveer een weekje of vier oud:
[ afbeelding ]
Toen ik een paar jaar terug bij PostNL kwam werken kon ik er nog wel van leven. Het bleef deeltijd werk, maar het ging nèt. Ik ben dan wel vrij zelfredzaam geweest en had nog een ander die een inkomen had. Maar het is tegenwoordig door alle kleine wijkjes meer een bijbaan geworden.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is een bijbaan geworden. Ervan leven kun je niet meer
Maar tegenwoordig willen ze dat over het algemeen niet meer, want ook qua postbezorgers geven ze liever geen al te grote contracten. Als je nu nog een contract van 8 uur krijgt mag je al enorm blij zijn.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:49 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Toen ik een paar jaar terug bij PostNL kwam werken kon ik er nog wel van leven. Het bleef deeltijd werk, maar het ging nèt. Ik ben dan wel vrij zelfredzaam geweest en had nog een ander die een inkomen had. Maar het is tegenwoordig door alle kleine wijkjes meer een bijbaan geworden.
Als je meer uren wil moet je bedelen om uren. Wat ik vaak deed was wijken van anderen over nemen als ze er mee stopten.
bij ziekte krijg je alleen je contract tijdquote:Op donderdag 13 maart 2014 20:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Oh nog een vraagje, hoe zit het met ingeplande extra uren en ziekte? Krijg je alleen je contracturen betaald of alles waar je voor ingepland was? Ik vrees het eerste
Dat verschilt per teamcoach volgens mij. Bij ons is het meestal zo dat als je al was ingepland voor bepaalde diensten, dat je die tijd ook gewoon krijgt, als je nog niet was ingepland krijg je gewoon de contracturen. Maar er zijn ook wel teamcoaches geweest waarbij je bij ziekte in alle gevallen alleen je contracturen krijgt.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Oh nog een vraagje, hoe zit het met ingeplande extra uren en ziekte? Krijg je alleen je contracturen betaald of alles waar je voor ingepland was? Ik vrees het eerste
Dit staat er in mijn contract van 14 oktober 2013:quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:56 schreef dud0r het volgende:
[..]
Tegenwoordig volgens mij wel, maar er zitten wel regels aan.
Hoe die precies zijn weet ik niet , zal wel neerkomen op iets als:
Je mag niet bij de concurrent informatie over onze werkwijze verspreiden, niet over onze klanten spreken, niet het in combinatie lopen(dus concurrentiepost en postnl post door elkaar), niet je bedrijfseigendommen daarvoor gebruiken, etc etc.
Edit: oh, was al gepost.quote:Artikel 7, lid 1
nevenbezigheden
Het is werknemer niet toegestaan nevenbezigheden te verrichten:
* Die concurrerend zijn voor het bedrijf van de werkgever
Ik heb juist het idee dat de 24uurs-brievenbuspost enorm is ingekakt.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:36 schreef Deezertje het volgende:
Sinds de Makro naar dinsdag is ontvang ik amper de folders meer... maar 3x gehad ofzo. Kom er toch wel geregeld!
Vandaag ook helemaal geen post gehad, zo rustig voor een donderdag dan? Laatste weken is echt dramatisch qua hoeveelheid post hier. Lijkt wel alsof ik steeds meer dingen mis maar juist meer en meer gaat via Sand...
ja het betreft hier echt een concurrentiebeding,dan toch maar de loonvordering van 150 p/u ism de vakbond eruit slepen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:05 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dit staat er in mijn contract van 14 oktober 2013:
[..]
Edit: oh, was al gepost.
Daarom is het ook belangrijk dat als je gedurende een langere tijd(ongeveer 3mnd),meeruren maakt,dit om kan zetten,quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:13 schreef VixenFromHell het volgende:
Afwachten dan maar! Gaat me toch best wat centjes schelen als ze het niet betalenwas juist deze week wel flink ingepland. De paar keer dat ik ziek ben geweest was altijd wanneer ik niet ingepland was of op zaterdag
of er die zaterdagen dan ook alleen die 3 uur betaald werd weet ik eigenlijk niet meer.
Bedenk me ook dat ik mijn contracturen dinsdag al bijna gemaakt heb (op een kwartier na). In het ergste geval krijg ik dan dus voor mijn vaste werkdag ook niks meer
Die laatste zijn er het meest van,het gaat namelijk om geld,en dat is iets wat ze niet willen uitgeven.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:53 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat verschilt per teamcoach volgens mij. Bij ons is het meestal zo dat als je al was ingepland voor bepaalde diensten, dat je die tijd ook gewoon krijgt, als je nog niet was ingepland krijg je gewoon de contracturen. Maar er zijn ook wel teamcoaches geweest waarbij je bij ziekte in alle gevallen alleen je contracturen krijgt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |