Grappig, wij zitten midden in het gebied en horen er niks over. Alleen een zin in de mail van het rooster dat te laat komen niet word geaccepteerd....gekken!quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:55 schreef V__L_N het volgende:
We hadden vandaag een brief over dat nucleare gebeuren in den haag. Omdat veel snelwegen hier in de buurt zijn afgezet (ik woon in regio groot amsterdam) kan er vertraging zijn.
Mooie is dat er in de brief staat dat iedereen verwacht wordt op tijd op z'n werk te zijn... Maar dat de aanlevering vertraagd kan zijn... Klinkt goed toch?
En weg is de menselijke maat. Daar het beleid van PostNL gaan mensen dus dit soort acties uithalen, waardoor er totaal geen menselijke maat meer is. Wat nou als een pakketje een verjaardagscadeau is voor iemand die dezelfde dag nog jarig is? "Ja sorry, ik heb geen zin om bij de buren aan te bellen!" gaan er bij mij niet in. Ik bel uit fatsoen altijd aan bij de directe buren en vraag of ze het willen aannemen voor de buren. Ook al kost het me wat extra tijd... Als dat niet lukt fiets ik later nog een keer langs en dan pas mik ik het door het systeem heen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:07 schreef lololo het volgende:
[..]
Mensen met zo'n onmogelijke bus krijgen eigenlijk standaard meteen een briefje. Dat is aanbellen, briefje pakken, gaan schrijven en als ik zodra het briefje af is nog geen teken van leven waarneem achter de deur dan gaat ie hop naar binnen.
Dat heeft ook geen zin, want dat gaat dan als 'vermogende' volledig op aan eigen bijdrages en dergelijke.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:12 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik geloof dat de waarde van een pensioen in de toekomst sowieso nog weinig zal voorstellen en dat iedereen beter het heft in eigen hand neemt en zelf gaat sparen.
Bij die mensen op mijn route die een echt veel te kleine brievenbus hebben willen de buren het niet eens meer aannemen. Dus aanbellen, wachten en brief schrijven. Niks meer naar de buren. En verder ga ik echt niet lopen zeulen met tig pakjes per week, terwijl zij een te kleine brievenbus hebben.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 00:58 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
En weg is de menselijke maat. Daar het beleid van PostNL gaan mensen dus dit soort acties uithalen, waardoor er totaal geen menselijke maat meer is. Wat nou als een pakketje een verjaardagscadeau is voor iemand die dezelfde dag nog jarig is? "Ja sorry, ik heb geen zin om bij de buren aan te bellen!" gaan er bij mij niet in. Ik bel uit fatsoen altijd aan bij de directe buren en vraag of ze het willen aannemen voor de buren. Ook al kost het me wat extra tijd... Als dat niet lukt fiets ik later nog een keer langs en dan pas mik ik het door het systeem heen.
Het gaat overigens alleen om de mensen die maandelijks een afschrift ontvangen: wekelijks en tweewekelijks blijven gewoon via PostNL gaan.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:22 schreef ophaling10 het volgende:
ze gaan wel met de slechtste in zee,de tijd zal het leren:
http://www.ing.nl/particu(...)cut&first_visit=true
binnen een paar zit iedereen ,op mij na dan,bij sandd
Als ik op één dag vier pakjes heb die niet door de bus passen om wat voor reden dan ook, ga ik niet voor alle vier de hele straat doorlopen op zoek naar iemand die dat ding van me wil aannemen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 00:58 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
En weg is de menselijke maat. Daar het beleid van PostNL gaan mensen dus dit soort acties uithalen, waardoor er totaal geen menselijke maat meer is. Wat nou als een pakketje een verjaardagscadeau is voor iemand die dezelfde dag nog jarig is? "Ja sorry, ik heb geen zin om bij de buren aan te bellen!" gaan er bij mij niet in. Ik bel uit fatsoen altijd aan bij de directe buren en vraag of ze het willen aannemen voor de buren. Ook al kost het me wat extra tijd... Als dat niet lukt fiets ik later nog een keer langs en dan pas mik ik het door het systeem heen.
Ik vul niet eens die kennisgeving meer in! Sticker er op en zo de oranje bus in (of inleveren op het depot).quote:Op zaterdag 22 maart 2014 08:54 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Als ik op één dag vier pakjes heb die niet door de bus passen om wat voor reden dan ook, ga ik niet voor alle vier de hele straat doorlopen op zoek naar iemand die dat ding van me wil aannemen.
Het kost al een hoop extra tijd als ik alleen een "te kleine brievenbus" kennisgeving uitschrijf zonder ook nog langs buren te gaan.
Ik fiets ook nog een keer langs als een adres op de route ligt naar huis maar waarom moeten kleine of te volle brievenbussen of te dikke pakjes mijn probleem zijn?
De menselijke maat in de behandeling van het personeel is ook ver te zoeken.
En wie zegt dat die mensen er blij mee zijn als je het afgeeft bij de buren? Genoeg mensen die dat helemaal niet willen hebben en het liever later zelf op een postagentschap ophalen of zo. En dan zijn er ook nog van die lui die doodleuk pakjes aannemen voor de buren en vervolgens dagenlang niet of nauwelijks thuis zijn waardoor die mensen hun pakje pas vele dagen later krijgen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 00:58 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!!quote:mooi tijd om me voor te bereiden.. vanavond een diner voor 12 man (koken is al grotendeels gebeurd). Mijn partner en ik zijn 5 jaar samen
Ik kan me niet voorstellen dat dit hier opgaat. Maar dan nog... Mensen bestellen iets en willen het z.s.m. in huis hebben. Dan lijkt mij bij de buren afgeven beter, dan het maar mee terug nemen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:15 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
En wie zegt dat die mensen er blij mee zijn als je het afgeeft bij de buren? Genoeg mensen die dat helemaal niet willen hebben en het liever later zelf op een postagentschap ophalen of zo. En dan zijn er ook nog van die lui die doodleuk pakjes aannemen voor de buren en vervolgens dagenlang niet of nauwelijks thuis zijn waardoor die mensen hun pakje pas vele dagen later krijgen.
Ik vul die kennisgevingen trouwens nooit in, meestal kan ik mijn pen niet vinden, en de boodschap is ook wel duidelijk zonder mijn naam erop
Maar dat is dus lang niet altijd zo, genoeg mensen die erover gaan klagen dat het bij de buren is afgegeven. Als ze graag willen dat het bij de buren wordt afgegeven kunnen ze natuurlijk altijd een briefje op de deur hangen, dan geef ik het wel bij de buren af.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:53 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat dit hier opgaat. Maar dan nog... Mensen bestellen iets en willen het z.s.m. in huis hebben. Dan lijkt mij bij de buren afgeven beter, dan het maar mee terug nemen.
Actie-reactie is dat. Ga je mensen opjagen om zo snel mogelijk te werken en ga je moeilijk doen over het uitbetalen van gewerkte uren, dan gaan je werknemers vroeg of laat ook minder moeite doen om een stukje extra service te leveren.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 00:58 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Leuk he die kleine pakjesquote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:32 schreef superkimmi het volgende:
ging snel vandaag! In mn eerste wijk zaten er wel heel veel monstertjes van de nivea bij (leuke kleine pakjes. -.-) en in mn tweede wijk 3 ipv 2 folders.. maar zonder die dingen was het echt niks.
Gefeliciteerdquote:mooi tijd om me voor te bereiden.. vanavond een diner voor 12 man (koken is al grotendeels gebeurd). Mijn partner en ik zijn 5 jaar samen
Raar zeker? Veel succes bij je nieuwe baan.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:38 schreef gridjuh het volgende:
[..]
is/was vandaag mijn laatste werkdag...
Gefeliciteerd en een fijne avond!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:32 schreef superkimmi het volgende:
ging snel vandaag! In mn eerste wijk zaten er wel heel veel monstertjes van de nivea bij (leuke kleine pakjes. -.-) en in mn tweede wijk 3 ipv 2 folders.. maar zonder die dingen was het echt niks.
mooi tijd om me voor te bereiden.. vanavond een diner voor 12 man (koken is al grotendeels gebeurd). Mijn partner en ik zijn 5 jaar samen
Zo bereid ik eigenlijk nog steeds voor, ik ben dan ook niet zo'n heel snelle voorbereider.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:43 schreef lololo het volgende:
[..]
Actie-reactie is dat. Ga je mensen opjagen om zo snel mogelijk te werken en ga je moeilijk doen over het uitbetalen van gewerkte uren, dan gaan je werknemers vroeg of laat ook minder moeite doen om een stukje extra service te leveren.
In de voorbereiding ook, 'vroeger' deed je je best om de bezorger een zo soepel mogelijke 'bezorg-ervaring' te geven. Machinefouten corrigeren, van klein naar groot zetten, niks los mee geven maar eventjes er tussen voegen als er nog wat vuilpost kwam, tassen nummeren (als het erg veel was vaak nog eventjes opschrijven wat er precies in welke tas zat), zoveel mogelijk opbundelen in 'looprondjes', bij de leiding aangeven als een wijk structureel niet goed uit de machine kwam, extra informatie op het bezorgrapport schrijven als er bijzonderheden waren etc etc etc. Nu: zo snel mogelijk die tas vol proppen, vuilpost los mee en alleen het minimale aan informatie op het bezorgrapport.
Eerlijk is eerlijk, alles bij elkaar bespaar je daar inderdaad hopen tijd mee in de voorbereiding maar met kwaliteit leveren naar je collega's en klanten toe heeft het natuurlijk geen zak meer te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |