http://www.postcrossing.com/quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:55 schreef V__L_N het volgende:
Postcrossings kaartjes... Hoe herken je die?
We hadden vandaag een brief over dat nucleare gebeuren in den haag. Omdat veel snelwegen hier in de buurt zijn afgezet (ik woon in regio groot amsterdam) kan er vertraging zijn.
Mooie is dat er in de brief staat dat iedereen verwacht wordt op tijd op z'n werk te zijn... Maar dat de aanlevering vertraagd kan zijn... Klinkt goed toch?
vind het wat van de oude Qsl kaarten weg hebben(jaren eind 70 begin 80)quote:Op donderdag 20 maart 2014 18:28 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Postcrossing even door google gemikt. Klinkt best leuk.
Wreck my journal slaat idd nergens op, maar dat maakt het net leuk. Dingen doen die je normaal niet doet. Vol overgave een pagina volkrassen, met je boek aan de lijn een stukje gaan wandelen. Even uit de box stappen dus.
Daarom had ik de bron er maar bij gezet.quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:57 schreef VixenFromHell het volgende:
De oude regeling was 4 minuten, vanaf 2012 wilden ze er 5 minuten van maken
Die brief heb ik ook gehad en ik weet ook niet zo goed wat ik er mee aan moet.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:50 schreef Rafierafie het volgende:
Heeft hier iemand ook die brief gehad over het omzetten van het pbz pensioen?
Ik mag nu kiezen of ik het wil laten overnemen door het nieuwe pensioenfonds waarvan de nieuwe regeling (wat mij betreft) nogal vaag is, of ik kan het laten overnemen door Aegon.
Ik heb werkelijk geen idee wat voordeliger is.
Volgens mij neemt dat nieuwe pensioenonds sowieso de boel over, maar ging de brief alleen over de vraag of je ook je OUDE pensioenrechten wil overdragen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:50 schreef Rafierafie het volgende:
Heeft hier iemand ook die brief gehad over het omzetten van het pbz pensioen?
Ik mag nu kiezen of ik het wil laten overnemen door het nieuwe pensioenfonds waarvan de nieuwe regeling (wat mij betreft) nogal vaag is, of ik kan het laten overnemen door Aegon.
Ik heb werkelijk geen idee wat voordeliger is.
Ik geloof dat de waarde van een pensioen in de toekomst sowieso nog weinig zal voorstellen en dat iedereen beter het heft in eigen hand neemt en zelf gaat sparen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens mij neemt dat nieuwe pensioenonds sowieso de boel over, maar ging de brief alleen over de vraag of je ook je OUDE pensioenrechten wil overdragen.
Het nadeel van die TKP (of hoe ze ook heten) is dat het een beschikbare premieregeling is, zodat het maar afwachten is hoeveel geld je straks van ze gaat krijgen.
Je oude pensioen bij Aegon stallen heeft als nadeel dat het niet waardevast is, dus tenzij je daar al echt voor vele duizenden euro's per jaar hebt opgebouwd, is de kans groot dat je wanneer je over 30/40 jaar met pensioen mag de koopkracht van dat bedrag nog maar 10% is van wat het nu is.
Je kunt, als je financiële toestand het toelaat, het beste gewoon zelf geld opzij zetten voor later, bijv. in een termijndeposito.
Doen ze bij ons al een hele tijd, er werd of wordt zelfs een zwarte lijst bijgehouden van mensen die zoveel meeruren hebben dat ze een groter contract kunnen gaan claimen. Helaas sta-stond ik ook op die lijst.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:11 schreef VixenFromHell het volgende:
Hmm ik heb zo het vermoeden dat ze hier nu een grens hebben mbt extra uren. Zat laatst ook rond de 35 extra uren en toen werd ik ineens bijna niet meer ingepland, en nu hetzelfde. Collega krijgt volgende week wijken waar ik vaak op die dagen loop. Denk dus dat ze een grens hebben gesteld van ongeveer 35 uur of zojammer! Hoogste aantal extra uren ooit was volgens mij rond de 50, dat was toch wel het betere werk
Hoop dat we het morgen een beetje droog gaan houden maar ben er bang voor
Zoals ik ook al zei, het hangt nogal van de situatie af.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 09:05 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik ga ook zelden nog naar de buren. Ik doe het alleen nog als ik de ontvanger van het pakje en zijn of haar buren echt ken.
Als de auto niet voor de deur staat bij de buren probeer ik het niet eens.
Het is niet dat ik persoonlijk het geduld niet heb, het is meer dat ik me al jaren onder druk gezet voel om zo snel mogelijk te bezorgen door de leiding. Kloten met pakjes (je bent zo vijf minuten kwijt met bellen, wachten, buren, bellen, wachten, terug, briefje) gaat niet goed samen met de scenariotijden.quote:Eerst probeer je het pakje in de bus te doen, past niet, dan bel je aan, moet je wachten, ga je naar de buren, moet je wachten, dan moet je nog een briefje gaan schrijven... Laat maar![]()
Mijn geduld is op.
Mensen met zo'n onmogelijke bus krijgen eigenlijk standaard meteen een briefje. Dat is aanbellen, briefje pakken, gaan schrijven en als ik zodra het briefje af is nog geen teken van leven waarneem achter de deur dan gaat ie hop naar binnenquote:Op zaterdag 1 maart 2014 09:59 schreef posje het volgende:
[..]
Ik bel bij 1 buur aan, dan vind ik het wel welletjes. Ben ook minder moeite gaan doen voor mensen met zo'n 15 cm gleufje in de muur, waar de gewone post al niet eens in past (vaak al volgepropt door een voorganger). Sticker er op: volle brievenbus. Dan nemen ze maar een buitenbus hoor. Of minder dikke tijdschriften
Yep, dat gerommel met die pakjes kost idd veel tijd. En dat gaat niet samen met die vastgestelde tijden neequote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:07 schreef lololo het volgende:
Het is niet dat ik persoonlijk het geduld niet heb, het is meer dat ik me al jaren onder druk gezet voel om zo snel mogelijk te bezorgen door de leiding. Kloten met pakjes (je bent zo vijf minuten kwijt met bellen, wachten, buren, bellen, wachten, terug, briefje) gaat niet goed samen met de scenariotijden.
Ja, ik voel me ook al vaak 'schuldig'. Vandaag ook, moest invallen in 2 wijken waar ik van zijn leven nog niet geweest was. Ze bleken allebei ook nog eens flink verkloot te zijn door de GEO met als gevolg dat ik keer op keer verkeerd gokte waar ik naar toe moest. Steeds weer google maps erbij moeten pakken en dan je telefoon op hol slaan omdat er een paar druppels regen te veel op het scherm kwamen. Wijken lagen ook een tyfuseind uit elkaar. Al met al 3 uur mee bezig geweest, scenariotijden zullen voor dat soort wijken ongeveer een uur per wijk zijn met de post die we vandaag hadden. Omdat ik rechtstreeks van kantoor moest bestellen zal er nog een 2x10 minuten aan aan-aflooptijden bijgezeten hebben maar ik weet echt zeker dat ik flink over de tijd ben gegaan en dat er morgen wel iemand flink zal fronsen als hij mijn tijden ziet.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:18 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Yep, dat gerommel met die pakjes kost idd veel tijd. En dat gaat niet samen met die vastgestelde tijden nee. Heb wel het idee dat er hier tegenwoordig minder dingen bij zitten die te groot zijn voor een standaardbus, dat scheelt wel weer. Misschien letten ze er nu toch beter op. Of het is mijn verbeelding
En omdat het tegenwoordig allemaal sneller en sneller moet qua bezorgen voel ik me wel wat opgejaagd ja. Die pakjes halen dan wel mooi de vaart eruitsowieso heb ik nu steeds een rotgevoel als ik over de tijd heen ga, alsof ik traag ben. Terwijl die tijden gewoon krap zijn, vervelend is dat.
Wanneer/hoe kun je dat claimen? Ik werk als voorbereider (contract van 6 uur) maar zit er standaard sowieso wel 5+ uur over. Minimaal. En dat al sinds dat ik er werk (ongeveer 6/7 maand)/quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:56 schreef lololo het volgende:
[..]
Doen ze bij ons al een hele tijd, er werd of wordt zelfs een zwarte lijst bijgehouden van mensen die zoveel meeruren hebben dat ze een groter contract kunnen gaan claimen. Helaas sta-stond ik ook op die lijst.
Verder zaten we na de kerst met veel te veel voorbereiders en is zo´n beetje elke wijk aan postbezorgers vergeven, sterker nog, op de meeste sectoren is er een overschot aan postbezorgers. Het is de afgelopen maanden dus al een heel karwei geweest om mensen niet al te veel minuren op te laten lopen.
die pakketten meegeven is alweer de zoveelste bezuiniging,je kan beter nog zzper dan zijn krijg je 1,17 per adresquote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:18 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Yep, dat gerommel met die pakjes kost idd veel tijd. En dat gaat niet samen met die vastgestelde tijden nee. Heb wel het idee dat er hier tegenwoordig minder dingen bij zitten die te groot zijn voor een standaardbus, dat scheelt wel weer. Misschien letten ze er nu toch beter op. Of het is mijn verbeelding
En omdat het tegenwoordig allemaal sneller en sneller moet qua bezorgen voel ik me wel wat opgejaagd ja. Die pakjes halen dan wel mooi de vaart eruitsowieso heb ik nu steeds een rotgevoel als ik over de tijd heen ga, alsof ik traag ben. Terwijl die tijden gewoon krap zijn, vervelend is dat.
je moet zeker niet gratis lopen,als ik het idee heb gratis te werken,pleur ik de hele zooi zo het depot in.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 18:11 schreef gelestipjes het volgende:
Ik heb ook wel een rotgevoel als ik over de tijd heen ga, maar dat is voornamelijk omdat ik dan in mijn eigen tijd loop. Nu viel er vaak nog wel wat te compenseren met andere dagen waar je dan tijd over had gehouden, maar sinds ze de tijden een paar weken terug weer eens hebben aangepast valt er ook weinig meer te compenseren.
Gewoon aangeven dat je al meer dan 3 maand standaard zoveel uur extra werkt en dat je dus wettelijk gezien dan recht hebt op een vergroting van je contracturen. Als je een tijdelijk contract hebt is het gevolg daarvan uiteraard in 9 van de 10 gevallen wel dat je geen nieuw contract meer krijgt aangeboden daarna, dus het is de vraag wat voor jou dan zwaarder weegtquote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:06 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Wanneer/hoe kun je dat claimen? Ik werk als voorbereider (contract van 6 uur) maar zit er standaard sowieso wel 5+ uur over. Minimaal. En dat al sinds dat ik er werk (ongeveer 6/7 maand)/
hier idem. Het is een heel karwei om de mensen met een 37 urencontract uit de min te houden. Dat bepaalt ook in grote mate de kans op overuren bij anderen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:56 schreef lololo het volgende:
[..]
Doen ze bij ons al een hele tijd, er werd of wordt zelfs een zwarte lijst bijgehouden van mensen die zoveel meeruren hebben dat ze een groter contract kunnen gaan claimen. Helaas sta-stond ik ook op die lijst.
Verder zaten we na de kerst met veel te veel voorbereiders en is zo´n beetje elke wijk aan postbezorgers vergeven, sterker nog, op de meeste sectoren is er een overschot aan postbezorgers. Het is de afgelopen maanden dus al een heel karwei geweest om mensen niet al te veel minuren op te laten lopen.
Geweldig! Ik verwacht weer extra klachten en gezeurquote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:22 schreef ophaling10 het volgende:
ze gaan wel met de slechtste in zee,de tijd zal het leren:
http://www.ing.nl/particu(...)cut&first_visit=true
binnen een paar zit iedereen ,op mij na dan,bij sandd
Jouw verbeelding jaquote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:18 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |