De Nazi's hebben Warschau letterlijk op bevel van Hitler 'met de grond gelijk gemaakt'. Alle monumenten, geschiedenis, alles moest kapot.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:16 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
De Polen zijn inderdaad erg voor het pro-Westerse Oekraïne. Die zouden het liefst die Russen ook plat bombarden, zeker na dat 'ongeluk' met het regeringsvliegtuig
Ik zeg ook niet dat de Polen fout zaten maar wellicht een betere beschrijving van de strijd die zich daar afspeelde.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:16 schreef superworm het volgende:
[..]
Weet wat dit betreft alleen de Poolse kant van het verhaal en die is zoals altijd nogal pro-Pools![]()
In dit geval over Rusland dat een deel van wat nu Wit-Rusland is wilde afpakken (lukte uiteindelijk eind WO2, toen de Amerikanen toestonden dat de Russen Polen enkele honderden kilometers westelijk opschoven). Dat deel was al vele, vele eeuwen Pools-Litouws - een voor de tijd erg Verlicht en democratisch land.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik ken de witten tegen de roden maar wist niet dat dat ook buiten Rusland heeft plaatsgevonden.
Het is makkelijk voor ons te zeggen dat het fout is maar wij hebben niet X jaar onder Russisch bewind geleefd.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja begrijpbaar. Wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben maar eigenlijk zien ze die bevolking als bezetters.
Waarom zou het geen ongeluk zijn, wat heeft Rusland eraan?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:16 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
De Polen zijn inderdaad erg voor het pro-Westerse Oekraïne. Die zouden het liefst die Russen ook plat bombarderen, zeker na dat 'ongeluk' met het regeringsvliegtuig
Zonder hulp van de geallieerden (front en wapenaanvoer), en Hitlers enorme haat tegen de VS, zou Rusland geen enkele kans hebben gehad.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:11 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik identificeer me anders niet met Hitler dus om dat nu als het Westen te bestempelen.
Hoe dan ook, in beide gevallen had Rusland wel degelijk verslagen kunnen worden, wellicht is dat een andere discussie.
Ik vind het relevanter te kijken naar de actuele situatie, waar juist Putin wordt onderschat, waar men telkens verwacht dat hij wel zal optreden in lijn met Westerse verwachtingen.
Eeuwenlang idd, van rond 1550 tot ze door Pruisen, Rusland en Oost-Hong. werden opgevreten tussen 1750 en 1800.quote:
Ze kunnen vrij makkelijk Let worden als ze een Letse taaltest en Letse geschiedenistoets met succes afleggen, mijn ervaring met de Russen daar is echter dat ze gewoon vertikken Lets te leren. Daarbij hadden de Russen tijdens de Sovjetunie allerlei privileges die de Letten niet hadden en daar is laatstgenoemde groep nogal verbolgen over, om nog maar te zwijgen over de deportaties van (zij het relatief kleine aantallen) de Letten ten behoeve van de Russificatie.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:11 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En daarom burgers discrimineren, oa het stemrecht ontzeggen en Russisch niet als officiële taal herkennen?
Het is onzin om de Russen de schuld te geven, de schuldige zijn de partij bazen die verschillende afkomst hadden.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:19 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Het is makkelijk voor ons te zeggen dat het fout is maar wij hebben niet X jaar onder Russisch bewind geleefd.
We hebben 5 jaar Duitsers gehad en nog altijd is er een soort anti-moffen sentiment op bepaalde momenten.. Moet je nagaan hoe het moet zijn voor ex sovjet gebieden
Dat weet ik. Maar dat is nationalistische onzin, waarom zouden ze niet gewoon Russisch mogen spreken? De Letten konden ook Russisch.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:25 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ze kunnen vrij makkelijk Let worden als ze een Letse taaltest en Letse geschiedenistoets met succes afleggen, mijn ervaring met de Russen daar is echter dat ze gewoon vertikken Lets te leren. Daarbij hadden de Russen tijdens de Sovjetunie allerlei privileges die de Letten niet hadden en daar is laatstgenoemde groep nogal verbolgen over, om nog maar te zwijgen over de deportaties van (zij het relatief kleine aantallen) dd Letten ten behoeve van de Russificatie.
quote:Na het Kremlin, nu ook details van het Witte Huis over het telefoongesprek dat net plaatsvond tussen de twee. Obama zou tegen Poetin zijn diepe bezorgdheid hebben geuit over Ruslands “duidelijke schending van de soevereiniteit en territoriale integriteit van Oekraïne”. Daarmee zei hij dus ook dat Rusland internationale wetten schendt.
twitter:mkraju twitterde op zaterdag 01-03-2014 om 23:21:18After 90-minute call bw Obama and Putin, WH says US won't participate in G-8 and will begin to "urgently consult" with allies Ukraine reageer retweet
Tsja, of we kunnen achteraf blij zijn dat we geen rol konden spelen door die bezuinigingen en daardoor onszelf niet dieper het conflict ingetrokken hebben. Tis maar hoe je het bekijkt.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is een oude kist, gebaseerd op Duits concept uit 1943.
Enfin, prima als de spanning goed oploopt. Misschien zelfs tot wat schermutselingen wederzijds komt. En dat Nederland dan met rode konen moet erkennen geen feitelijke bijdrage te kunnen leveren wegens bezuinigingen. Dan leren ze het -hopelijk- eens af om iedere keer de nationale verdediging te ondermijnen als ze geld nodig hebben voor frivoliteiten!
Zonder tanks leggen wij het sowieso al af tegen de Russen als ze met T-72's komen.
Maar wel goed te begrijpen want als ze die Russen hun taal laten behouden geeft dat Rusland het recht om Letland binnen te vallen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:25 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het is onzin om de Russen de schuld te geven, de schuldige zijn de partij bazen die verschillende afkomst hadden.
Ook al geef je de Russen de schuld, de Russen in Letland kunnen er niks aan doen.
De Letten onderdrukken nu zelf inwoners vanwege nationalistische onzin.
Als Rusland dat doet dan weten ze dat de EU en uiteindelijk de NAVO overal tot aan hun grenzen zullen komen. Dat zullen ze nooit toelaten. Ze hebben ook geen havens die altijd ijsvrij zijn, muv de Krim.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:29 schreef superworm het volgende:
15.000 troepen op Krim (al gemeld hier geloof ik);
Obama heeft maar liefst 1,5 uur met Poetin gebeld en vroeg zeer direct, even van CNN getranscribeerd, 'to deescalate tensions by withdrawing Russian troops to bases in the Crimea, and to refrain from interference elsewhere in Ukraine.'
Omdat dat niet de taal van het lland is? Volgens jouw methode zou in Rotterdam dan ook berbers als officiële taal en hoeven de bewoners ook geen Nederlands te leren.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:28 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar dat is nationalistische onzin, waarom zouden ze niet gewoon Russisch mogen spreken? De Letten konden ook Russisch.
Welke privileges precies?
Wat lul jij dan weerquote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:30 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Maar wel goed te begrijpen want als ze die Russen hun taal laten behouden geeft dat Rusland het recht om Letland binnen te vallen.
Of ze worden ook lid van de EU (is uiteindelijk toch onvermijdelijk).quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als Rusland dat doet dan weten ze dat de EU en uiteindelijk de NAVO overal tot aan hun grenzen zullen komen. Dat zullen ze nooit toelaten. Ze hebben ook geen havens die altijd ijsvrij zijn, muv de Krim.
Ik denk niet dat ze zullen inbinden.
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:28 schreef Sylv3se het volgende:
[..]twitter:mkraju twitterde op zaterdag 01-03-2014 om 23:21:18After 90-minute call bw Obama and Putin, WH says US won't participate in G-8 and will begin to "urgently consult" with allies Ukraine reageer retweet
quote:Readout of President Obama’s Call with President Putin
President Obama spoke for 90 minutes this afternoon with President Putin of Russia about the situation in Ukraine. President Obama expressed his deep concern over Russia’s clear violation of Ukrainian sovereignty and territorial integrity, which is a breach of international law, including Russia’s obligations under the UN Charter, and of its 1997 military basing agreement with Ukraine, and which is inconsistent with the 1994 Budapest Memorandum and the Helsinki Final Act. The United States condemns Russia’s military intervention into Ukrainian territory.
The United States calls on Russia to de-escalate tensions by withdrawing its forces back to bases in Crimea and to refrain from any interference elsewhere in Ukraine. We have consistently said that we recognize Russia’s deep historic and cultural ties to Ukraine and the need to protect the rights of ethnic Russian and minority populations within Ukraine. The Ukrainian government has made clear its commitment to protect the rights of all Ukrainians and to abide by Ukraine’s international commitments, and we will continue to urge them to do so.
President Obama told President Putin that, if Russia has concerns about the treatment of ethnic Russian and minority populations in Ukraine, the appropriate way to address them is peacefully through direct engagement with the government of Ukraine and through the dispatch of international observers under the auspices of the United Nations Security Council or the Organization for Security and Cooperation in Europe (OSCE). As a member of both organizations, Russia would be able to participate. President Obama urged an immediate effort to initiate a dialogue between Russia and the Ukrainian government, with international facilitation, as appropriate. The United States is prepared to participate.
President Obama made clear that Russia’s continued violation of Ukraine’s sovereignty and territorial integrity would negatively impact Russia’s standing in the international community. In the coming hours and days, the United States will urgently consult with allies and partners in the UN Security Council, the North Atlantic Council, the Organization for Security and Cooperation in Europe, and with the signatories of the Budapest Memorandum. The United States will suspend upcoming participation in preparatory meetings for the G-8. Going forward, Russia’s continued violation of international law will lead to greater political and economic isolation.
The people of Ukraine have the right to determine their own future. President Obama has directed his Administration to continue working urgently with international partners to provide support for the Ukrainian government, including urgent technical and financial assistance. Going forward, we will continue consulting closely with allies and partners, the Ukrainian government and the International Monetary Fund, to provide the new government with significant assistance to secure financial stability, to support needed reforms, to allow Ukraine to conduct successful elections, and to support Ukraine as it pursues a democratic future.
http://www.theguardian.co(...)-forces-live-updates
Sja en dat werd toen niet serieus genomen. Al werd de grens tussen Irak en Turkije door de NAVO veiliger gemaakt.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:31 schreef arjan1112 het volgende:
Beetje dramatisch pas de 4 keer dat dat is gebeurt... totdat je gaat lezen en blijkt dat die andere 3 keer door Turkije was en nog maar ene paar jaar geleden...
Ik denk we hierbij ons nucleaire feestje in Den Haag komende maand ook wel kunnen opschorten.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:30 schreef JimmyJames het volgende:
G8 in Rusland afzeggen lijkt me nog wel het minste wat je kunt doen om een signaal af te geven, ja.
Jaquote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:33 schreef arjan1112 het volgende:
ff kijken hoor je hebt letland litouwen en estland ... zijn die nou allemaal lid van nato en de EU ?
Oekraïne is toch geen NAVO-lid? Dus hoeven wij niet in te grijpen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:30 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Lithuania have invoked article 4 of the NATO treaty.
http://euobserver.com/tickers/123321
Jahoor, Letland en Estland gebruiken zelfs de euro. Litouwen vanaf volgend jaar ook.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:33 schreef arjan1112 het volgende:
ff kijken hoor je hebt letland litouwen en estland ... zijn die nou allemaal lid van nato en de EU ?
Van 1945 tot 1991 was zowel Lets als Russisch de officiële taal. Waarom dat weer veranderen? Wat is het probleem als ze Russisch spreken, de Letten verstaan dat ook. Canada is ook twee talig.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Omdat dat niet de taal van het lland is? Volgens jouw methode zou in Rotterdam dan ook berbers als officiële taal en hoeven de bewoners ook geen Nederlands te leren.
Litouwen is wel een NAVO lid.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oekraïne is toch geen NAVO-lid? Dus hoeven wij niet in te grijpen.
Er is al sprake van geweest om ze een soort geassocieerd lidmaatschap te geven.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het stomste wat we nu zouden kunnen doen (dus wat waarschijnlijk zal gebeuren), is Ukraine heel snel even NAVO-lid maken. Dan verplichten wij ons tot een oorlog met Rusland. En dat zal niet beperkt blijven tot een paar maanden bombarderen en dan met de landmacht er overheen. Daar krijgen we hier in Nederland ook iets van mee.
[ afbeelding ]
Thx
Letland en Litouwen hebben veel Russen in het land wonen en zijn bang.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het stomste wat we nu zouden kunnen doen (dus wat waarschijnlijk zal gebeuren), is Ukraine heel snel even NAVO-lid maken. Dan verplichten wij ons tot een oorlog met Rusland. En dat zal niet beperkt blijven tot een paar maanden bombarderen en dan met de landmacht er overheen. Daar krijgen we hier in Nederland ook iets van mee.
[ afbeelding ]
Thx
Snap ik, maar als die landen stabiel zijn is hun toestand toch net anders.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:35 schreef superworm het volgende:
[..]
Letland en Litouwen hebben veel Russen in het land wonen en zijn bang.
Nee, maar ik snap best dat de Baltische staten een beetje nerveus worden nu. Ze zullen wel garanties van de alliantie willen zien (misschien een grote oefening aldaar binnenkort?).quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:35 schreef arjan1112 het volgende:
beetje dramatisch van ze dan, denken ze nou echt dat Rusland een EU land gaat aanvallen ?
Veel slechter kunnen die het toch niet krijgen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:36 schreef arjan1112 het volgende:
In Wit Rusland kunnen ze heel wat banger zijn denk ik, hoewel daar alles eigenlijk nog zo is als in de sowjetunie
Dat was Koeweit ook niet...quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die zijn al min of meer onderdeel van Rusland.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:36 schreef arjan1112 het volgende:
In Wit Rusland kunnen ze heel wat banger zijn denk ik, hoewel daar alles eigenlijk nog zo is als in de sowjetunie
Nee, valt me ook een beetje tegen dat er nog geen atoombommen gedropt zijn.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:38 schreef theunderdog het volgende:
Niet echt iets spannends deze avond he..
twitter:obk twitterde op zaterdag 01-03-2014 om 23:17:04Berichten dat de Britse ambassadeur in Moskou is teruggeroepen. De perswoordvoerder die @RolandOliphant belde sliep nog... reageer retweet
twitter:WaterdrinkerP twitterde op zaterdag 01-03-2014 om 23:18:27Groot-Brittannië trekt ambassadeur terug uit Moskou, volgens bronnen hier. Dit is bijna bijna zwaarst diplomatieke sanctie. reageer retweet
Wit Rusland is toch de laatste dictatuur van Europa?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:36 schreef arjan1112 het volgende:
Dat bedoel ik niet, maar er is gewoon weinig tot niets veranderd nog.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nee, valt me ook een beetje tegen dat er nog geen atoombommen gedropt zijn.
En is er in quebec ook bijna een meerderheid voor afscheiding. Ze zien al dat die Russen in de baltische staten ook hulp van poetin gaan krijgen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Van 1945 tot 1991 was zowel Lets als Russisch de officiële taal. Waarom dat weer veranderen? Wat is het probleem als ze Russisch spreken, de Letten verstaan dat ook. Canada is ook twee talig.
Over China gesproken... ik geloof dat ze onlangs nog een gigantisch stuk land hebben gekocht van Oekraine....quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:40 schreef arjan1112 het volgende:
Had begrepen dat Rusland wat minder geld aan Wit Rusland ging geven, dus heeft ie de Chinezen binnen gehaald, die gaan daar een vrije economische zone bouwen
Met de Wit-Russische economie gaat het in ieder geval een stuk beter dan de economie van bijvoorbeel Oekraïnequote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:37 schreef DeJori het volgende:
[..]
Veel slechter kunnen die het toch niet krijgen.
Nee, maar geen NAVO lid wil niet zeggen dat je aan de zijlijn toe blijft kijken.quote:
Landbouwgrond, ja. En veel investeringen hebben ze ook gedaan. Maar die zullen wel geen gevaar lopen.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Over China gesproken... ik geloof dat ze onlangs nog een gigantisch stuk land hebben gekocht van Oekraine....
nee snap ik, maar vond het wel interessant hoe China daar ook 'inkopen' doetquote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:42 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Landbouwgrond, ja. En veel investeringen hebben ze ook gedaan. Maar die zullen wel geen gevaar lopen.
China is heel slim bezig, hun geld inruilen voor grond. Alleen is het wel de vraag hoe ze al die grond over de gehele wereld gaan verdedigen mocht er ooit een oorlog komen tegen China.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
nee snap ik, maar vond het wel interessant hoe China daar ook 'inkopen' doet
quote:Update 23.40 uur:
NAVO-secretaris-generaal Anders Fogh Rasmussen heeft zojuist laten weten dat voornoemde crisisvergadering zondag plaats zal vinden.
ANP meldt: "In de Raad zitten vertegenwoordigers van de 28 Europese en Noord-Amerikaanse NAVO-lidstaten. Na de zitting van de Raad volgt overleg met de Oekraïense vertegenwoordiger in Brussel. Volgens een diplomatieke bron begint de zitting van de Raad om 13.00 uur en volgt het overleg met Kiev om 16.00 uur."
Als je de historie weet niet, Oekraïne bezit de vruchtbaarste grond van de wereld.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
nee snap ik, maar vond het wel interessant hoe China daar ook 'inkopen' doet
De welvaart is daar hoger dan in alle andere Oostblok landen met uitzondering van de baltische staten.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:37 schreef DeJori het volgende:
[..]
Veel slechter kunnen die het toch niet krijgen.
Is dat geen hoog verraad?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:47 schreef DeJori het volgende:
Het ging daarnet over de militaire kracht van Oekraïne vs Rusland, maar zo blijft er weinig over van Oekraïne:
http://rt.com/news/ukraine-navy-flaghsip-protest-389/
RT zou ik even met een flinke korrel zout nemen nu. Kan prima een propagandatruc zijn om het Oekraïnse leger te demoraliseren (RT wordt tenslotte betaald door het Kremlin).quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:47 schreef DeJori het volgende:
Het ging daarnet over de militaire kracht van Oekraïne vs Rusland, maar zo blijft er weinig over van Oekraïne:
http://rt.com/news/ukraine-navy-flaghsip-protest-389/
I know, maar ik dacht het toch maar even te meldenquote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:50 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
RT zou ik even met een flinke korrel zout nemen nu. Kan prima een propagandatruc zijn om het Oekraïnse leger te demoraliseren (RT wordt tenslotte betaald door het Kremlin).
Dat heeft niks met het erkennen van de Russische taal te maken. Dat is bang makerij, Poetin heeft geen enkele intentie op binnen te vallen. In de Krim zijn de Russen in de meerderheid.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En is er in quebec ook bijna een meerderheid voor afscheiding. Ze zien al dat die Russen in de baltische staten ook hulp van poetin gaan krijgen.
En Duits was tijdens de bezetting ook een officiële taal en Nederlanders verstonden dat ook. Waarom hebben we dat ongedaan gemaakt
Grapje tochquote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:50 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Kan prima een propagandatruc zijn om het Oekraïnse leger te demoraliseren
Polen Hongarije en Tsjechie zijn centraal Europa zeker ?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:48 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De welvaart is daar hoger dan in alle andere Oostblok landen met uitzondering van de baltische staten.
Wit-Rusland heeft op zeker een hogere levensstandaard dan Hongarije. En Polen en Tsjechie zijn inderdaad centraal Europa.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:57 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Polen Hongarije en Tsjechie zijn centraal Europa zeker ?
Op die na dan. Maar Wit-Rusland zit wel dicht bij Hongarije http://en.m.wikipedia.org(...)an_Development_Indexquote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:57 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Polen Hongarije en Tsjechie zijn centraal Europa zeker ?
Vertelquote:Op zondag 2 maart 2014 00:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wit-Rusland heeft op zeker een hogere levensstandaard dan Hongarije. En Polen en Tsjechie zijn inderdaad centraal Europa.
Dat was ik toch al van plan, maar laat ik hem dan maar definitief beeindigen:quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:05 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als je werkelijk zegt dat Rusland de Space Race heeft gewonnen kunnen we beter even stoppen met discussiëren.
Het ging me ook meer over persoonlijke vrijheden en dergelijkequote:Op zondag 2 maart 2014 00:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Op die na dan. Maar Wit-Rusland zit wel dicht bij Hongarije http://en.m.wikipedia.org(...)an_Development_Index
Ongelooflijk dus als een bezetting lang duurt dan maakt het niet uit.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 23:54 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat heeft niks met het erkennen van de Russische taal te maken. Dat is bang makerij, Poetin heeft geen enkele intentie op binnen te vallen. In de Krim zijn de Russen in de meerderheid.
Onzin argument. Van 1945 tot 1991 was het een officiële taal, veel langer dus en het percentage Russen is erg groot. Het percentage Duitsers niet.
Nogmaals, waarom kan Letland niet gewoon weer twee talig worden, wat is het probleem?
Dat vraagt iedereen zich af volgens mijquote:Op zondag 2 maart 2014 00:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ben jij trouwens witte muur.
Dat lijkt me sterk, dat is gewoon een etnische zuivering.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ongelooflijk dus als een bezetting lang duurt dan maakt het niet uit.
Ze hadden volgens internationaal recht die mensen ook terug kunnen sturen naar Rusland.
En dat is een probleem omdat de Russen in de krim niet in de meerderheid zijn. Die landen willen geen taal spreken van de voormalige bezetter. Het is dus de zelfde situatie.
ben jij trouwens witte muur.
Omdat ik het onzin vind dat Russisch geen officiële taal is?quote:Op zondag 2 maart 2014 00:05 schreef DeJori het volgende:
[..]
Dat vraagt iedereen zich af volgens mij
Nee, omdat je net zo ruikt als hij.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:12 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat ik het onzin vind dat Russisch geen officiële taal is?
Dat andere is ook etnische zuivering maar langzamer. Overigens is dat precies wat er gebeurd is met veel Duitsers na wo2.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:08 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, dat is gewoon een etnische zuivering.
Ontken jij nou feiten? De Russen zijn in de Krim wel dergelijk in de meerderheid.
Ze moeten geen Russisch spreken? Het zou dan gewoon ook een officiële taal zijn. Naast elkaar dus.
dat is me eerder ook al gevraagd en het antwoord is nee.
En alles van Rusland goed praat.quote:
Tirannie van de meerderheid is niet hetzelfde als democratie. Het onvermogen om dat de begrijpen is de reden dat de arabische winter is mislukt.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:17 schreef Romanus het volgende:
Maar als iedereen hier voorstander is van democratie dan zou de grootte van de meerderheid toch niet uit hoeven te maken? Als 51% dan bij Rusland wil is dat toch genoeg reden?
quote:Op zondag 2 maart 2014 00:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En alles van Rusland goed praat.
Een kunstmatig gecreëerde meerderheid inderdaad. In 1944 bestond de bevolking in de Krim nog voor 70% uit Tartaren immers.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]![]()
Dat maken jullie er van. Rusland vind helemaal niet goed, het is een corrupte dictatuur. Maar dan mag de democratische meerderheid van de Krim nog wel bij Rusland komen
Wel mooi inderdaad en Rusland heeft tot een paar dagen geleden Oekraïne en de grenzen erkent en gooit de inval onder de noemer "bescherming van burgers". Ben dan gewoon eerlijk maar dat is lastig, zie Poetin die in eerste instantie de invasie al ontkende. Jammer dat Rusland verdere sancties kan weg vetoënquote:Op zondag 2 maart 2014 00:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En alles van Rusland goed praat.
Niet relevant. Jij beweerd dat het zou mogen.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat andere is ook etnische zuivering maar langzamer. Overigens is dat precies wat er gebeurd is met veel Duitsers na wo2.
Nee dat moeten ze niet, maak je het officieel dan moet alle regerings documenten ook in het Russisch verschijnen.
Je hebt gelijk 58% is Russisch, dat is niet bepaald een overweldigende meerderheid.
Wat zou het belang van Rusland zijn om, al is het maar een meter, verder door te stoten?quote:Op zondag 2 maart 2014 00:21 schreef Aloulou het volgende:
De Krim is Oekraiene definitief kwijt, eind maart is er een referendum en de uitkomst staat al vast. De vraag is hoever de Russen besluiten door te stoten, en dat zal ook nog wel aan de tegenreactie van Oekraiene liggen oa. Bij flink wat landen die niet gebaadt zijn bij deze vijandigheden zal het alarm flink op rood staan en hevig overlegd en heen en weer gebeld worden om proberen Oekraiene en Rusland enigzins te sussen voordat men in een situatie belandt die het alleen maar moeilijker gaat maken.
Weet ik, maar dat is gebeurt. Het is onzin om op basis daarvan de bevolking te dwingen bij Oekraïne te horenquote:Op zondag 2 maart 2014 00:21 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Een kunstmatig gecreëerde meerderheid inderdaad. In 1944 bestond de bevolking in de Krim nog voor 70% uit Tartaren immers.
Ik ben ook tegen tirannie van de meerderheid maar dat lijkt me eigenlijk een inherente mogelijkheid van democratie?quote:Op zondag 2 maart 2014 00:19 schreef DeJori het volgende:
[..]
Tirannie van de meerderheid is niet hetzelfde als democratie. Het onvermogen om dat de begrijpen is de reden dat de arabische winter is mislukt.
De volkstellingen van ten tijde van het Russische rijk laten al een Russische meerderheid zien. Vanaf 1900 ongeveer.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:21 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Een kunstmatig gecreëerde meerderheid inderdaad. In 1944 bestond de bevolking in de Krim nog voor 70% uit Tartaren immers.
Daarom maar een dictatuur van de minderheid?quote:Op zondag 2 maart 2014 00:19 schreef DeJori het volgende:
[..]
Tirannie van de meerderheid is niet hetzelfde als democratie. Het onvermogen om dat de begrijpen is de reden dat de arabische winter is mislukt.
Is trouwens de grens tussen de Krim en het vaste land van Oekraïne een duidelijk te zien punt in het landschap? Anders komt daar misschien nog wel gezeik over straks.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat zou het belang van Rusland zijn om, al is het maar een meter, verder door te stoten?
Nee, polderen. Samenwerken in een samenleving. Is dat zo lastig?quote:Op zondag 2 maart 2014 00:25 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Daarom maar een dictatuur van de minderheid?![]()
Ach, sancties zijn heel erg hypocriet. De westerse landen deden hetzelfde met Kosovo.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wel mooi inderdaad en Rusland heeft tot een paar dagen geleden Oekraïne en de grenzen erkent en gooit de inval onder de noemer "bescherming van burgers". Ben dan gewoon eerlijk maar dat is lastig, zie Poetin die in eerste instantie de invasie al ontkende. Jammer dat Rusland verdere sancties kan weg vetoën
Indeed, it has been said that democracy is the worst form of government except all those other forms that have been tried from time to time.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:25 schreef Romanus het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen tirannie van de meerderheid maar dat lijkt me eigenlijk een inherente mogelijkheid van democratie?
Bron? Ik lees dat in 1944 de meerderheid van de bevolking in de Krim nog uit Tartaren bestond.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De volkstellingen van ten tijde van het Russische rijk laten al een Russische meerderheid zien. Vanaf 1900 ongeveer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |