Tirannie van de meerderheid is niet hetzelfde als democratie. Het onvermogen om dat de begrijpen is de reden dat de arabische winter is mislukt.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:17 schreef Romanus het volgende:
Maar als iedereen hier voorstander is van democratie dan zou de grootte van de meerderheid toch niet uit hoeven te maken? Als 51% dan bij Rusland wil is dat toch genoeg reden?
quote:Op zondag 2 maart 2014 00:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En alles van Rusland goed praat.
Een kunstmatig gecreëerde meerderheid inderdaad. In 1944 bestond de bevolking in de Krim nog voor 70% uit Tartaren immers.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]![]()
Dat maken jullie er van. Rusland vind helemaal niet goed, het is een corrupte dictatuur. Maar dan mag de democratische meerderheid van de Krim nog wel bij Rusland komen
Wel mooi inderdaad en Rusland heeft tot een paar dagen geleden Oekraïne en de grenzen erkent en gooit de inval onder de noemer "bescherming van burgers". Ben dan gewoon eerlijk maar dat is lastig, zie Poetin die in eerste instantie de invasie al ontkende. Jammer dat Rusland verdere sancties kan weg vetoënquote:Op zondag 2 maart 2014 00:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En alles van Rusland goed praat.
Niet relevant. Jij beweerd dat het zou mogen.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat andere is ook etnische zuivering maar langzamer. Overigens is dat precies wat er gebeurd is met veel Duitsers na wo2.
Nee dat moeten ze niet, maak je het officieel dan moet alle regerings documenten ook in het Russisch verschijnen.
Je hebt gelijk 58% is Russisch, dat is niet bepaald een overweldigende meerderheid.
Wat zou het belang van Rusland zijn om, al is het maar een meter, verder door te stoten?quote:Op zondag 2 maart 2014 00:21 schreef Aloulou het volgende:
De Krim is Oekraiene definitief kwijt, eind maart is er een referendum en de uitkomst staat al vast. De vraag is hoever de Russen besluiten door te stoten, en dat zal ook nog wel aan de tegenreactie van Oekraiene liggen oa. Bij flink wat landen die niet gebaadt zijn bij deze vijandigheden zal het alarm flink op rood staan en hevig overlegd en heen en weer gebeld worden om proberen Oekraiene en Rusland enigzins te sussen voordat men in een situatie belandt die het alleen maar moeilijker gaat maken.
Weet ik, maar dat is gebeurt. Het is onzin om op basis daarvan de bevolking te dwingen bij Oekraïne te horenquote:Op zondag 2 maart 2014 00:21 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Een kunstmatig gecreëerde meerderheid inderdaad. In 1944 bestond de bevolking in de Krim nog voor 70% uit Tartaren immers.
Ik ben ook tegen tirannie van de meerderheid maar dat lijkt me eigenlijk een inherente mogelijkheid van democratie?quote:Op zondag 2 maart 2014 00:19 schreef DeJori het volgende:
[..]
Tirannie van de meerderheid is niet hetzelfde als democratie. Het onvermogen om dat de begrijpen is de reden dat de arabische winter is mislukt.
De volkstellingen van ten tijde van het Russische rijk laten al een Russische meerderheid zien. Vanaf 1900 ongeveer.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:21 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Een kunstmatig gecreëerde meerderheid inderdaad. In 1944 bestond de bevolking in de Krim nog voor 70% uit Tartaren immers.
Daarom maar een dictatuur van de minderheid?quote:Op zondag 2 maart 2014 00:19 schreef DeJori het volgende:
[..]
Tirannie van de meerderheid is niet hetzelfde als democratie. Het onvermogen om dat de begrijpen is de reden dat de arabische winter is mislukt.
Is trouwens de grens tussen de Krim en het vaste land van Oekraïne een duidelijk te zien punt in het landschap? Anders komt daar misschien nog wel gezeik over straks.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat zou het belang van Rusland zijn om, al is het maar een meter, verder door te stoten?
Nee, polderen. Samenwerken in een samenleving. Is dat zo lastig?quote:Op zondag 2 maart 2014 00:25 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Daarom maar een dictatuur van de minderheid?![]()
Ach, sancties zijn heel erg hypocriet. De westerse landen deden hetzelfde met Kosovo.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wel mooi inderdaad en Rusland heeft tot een paar dagen geleden Oekraïne en de grenzen erkent en gooit de inval onder de noemer "bescherming van burgers". Ben dan gewoon eerlijk maar dat is lastig, zie Poetin die in eerste instantie de invasie al ontkende. Jammer dat Rusland verdere sancties kan weg vetoën
Indeed, it has been said that democracy is the worst form of government except all those other forms that have been tried from time to time.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:25 schreef Romanus het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen tirannie van de meerderheid maar dat lijkt me eigenlijk een inherente mogelijkheid van democratie?
Bron? Ik lees dat in 1944 de meerderheid van de bevolking in de Krim nog uit Tartaren bestond.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De volkstellingen van ten tijde van het Russische rijk laten al een Russische meerderheid zien. Vanaf 1900 ongeveer.
Zoals wat dan? De EU gaat olie kopen uit Irak?quote:Op zondag 2 maart 2014 00:27 schreef Intellectueel het volgende:
Ik heb het gevoel dat Rusland's militaire interventie in de Krim op lange termijn nog wel eens duur kan uitpakken. Op de één of andere zal het de kleine Oost-Europese staten meer richting de EU/NAVO drijven, en wellicht een complete shift in het energiebeleid van de Europese Unie kunnen bewerkstelligen.
Ja dus?quote:Op zondag 2 maart 2014 00:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ach, sancties zijn heel erg hypocriet. De westerse landen deden hetzelfde met Kosovo.
Nee zo werkt democratie niet.En dat is voor veel mensen niet te snappen. Het feit dat een meerderheid kan stemmen en stemt voor iets maakt nog niet dat het land of besluit democratisch is.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:23 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Niet relevant. Jij beweerd dat het zou mogen.
Dus? Dan huren ze een paar Russen in, dat is erg zeg!
Ik beweer niet dat die overweldigend is. Maar 58% is een duidelijke meerderheid. En zo werkt democratie. Dwingen om het bij Oekraïne te laten is onderdrukken.
http://demoscope.ru/weekly/ssp/rus_lan_97.php?reg=36 (Russisch)quote:Op zondag 2 maart 2014 00:28 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Bron? Ik lees dat in 1944 de meerderheid van de bevolking in de Krim nog uit Tartaren bestond.
Je kraamt echt onzin uit. De partij van Poetin heeft de meerderheid en is niet communistisch of ultra-nationalistisch.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:25 schreef Nintex het volgende:
Mn oude fok account maar weer eens afgestoft...
Anyway, de hele vraag is nu waar dit stopt en of het stopt. Putin kan niet meer 'terug' zonder gezichtsverlies in eigen land. De Amerikanen en de NAVO hebben Rusland zwaar onderschat de afgelopen dagen.
Kortom beide partijen moeten nu resultaten gaan leveren. Putin wordt in het zadel gehouden door ultra nationalisten en communisten in eigen land. Dat soort lui accepteren het niet als hij zijn troepen terugroept zonder een 'overwinning'. Als Putin zwakte toont dan wankelt ook zijn regering in eigen land.
De NAVO, EU en Amerikanen weten dat het bij de Krim niet stopt en mogelijk zelfs niet bij Oekraïne. Als Rusland een gebied zonder slag of stoot annexeert dan is vrijwel heel Oost Europa vrij spel voor Putin.
De EU is al een geruime tijd bezig om gas uit Azerbaijan te importeren, en daarnaast zijn er plannen om Turkmeense en Qatarse gas naar Europa te importeren. Ook Iran blijft nog een optie, alhoewel dat land op dit moment nog te kampen heeft met international sancties.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:29 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Zoals wat dan? De EU gaat olie kopen uit Irak?
Eventueel (als het niet te vinden is) kan ik mijn Bosatlassen van voor die tijd wel even bekijkenquote:Op zondag 2 maart 2014 00:28 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Bron? Ik lees dat in 1944 de meerderheid van de bevolking in de Krim nog uit Tartaren bestond.
En ja het mag, wat niet mag is om in bezette gebieden de lokale populatie verdringen dmv kolonisatie.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:23 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Niet relevant. Jij beweerd dat het zou mogen.
Dus? Dan huren ze een paar Russen in, dat is erg zeg!
Ik beweer niet dat die overweldigend is. Maar 58% is een duidelijke meerderheid. En zo werkt democratie. Dwingen om het bij Oekraïne te laten is onderdrukken.
quote:Op zondag 2 maart 2014 00:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja dus?
Zo is van alles wel iets hypocriets te vinden en zo zal je nooit mogen leren van fouten
Ja, en concreet?quote:Op zondag 2 maart 2014 00:27 schreef superworm het volgende:
[..]
Nee, polderen. Samenwerken in een samenleving. Is dat zo lastig?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |