Zoals wat dan? De EU gaat olie kopen uit Irak?quote:Op zondag 2 maart 2014 00:27 schreef Intellectueel het volgende:
Ik heb het gevoel dat Rusland's militaire interventie in de Krim op lange termijn nog wel eens duur kan uitpakken. Op de één of andere zal het de kleine Oost-Europese staten meer richting de EU/NAVO drijven, en wellicht een complete shift in het energiebeleid van de Europese Unie kunnen bewerkstelligen.
Ja dus?quote:Op zondag 2 maart 2014 00:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ach, sancties zijn heel erg hypocriet. De westerse landen deden hetzelfde met Kosovo.
Nee zo werkt democratie niet.En dat is voor veel mensen niet te snappen. Het feit dat een meerderheid kan stemmen en stemt voor iets maakt nog niet dat het land of besluit democratisch is.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:23 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Niet relevant. Jij beweerd dat het zou mogen.
Dus? Dan huren ze een paar Russen in, dat is erg zeg!
Ik beweer niet dat die overweldigend is. Maar 58% is een duidelijke meerderheid. En zo werkt democratie. Dwingen om het bij Oekraïne te laten is onderdrukken.
http://demoscope.ru/weekly/ssp/rus_lan_97.php?reg=36 (Russisch)quote:Op zondag 2 maart 2014 00:28 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Bron? Ik lees dat in 1944 de meerderheid van de bevolking in de Krim nog uit Tartaren bestond.
Je kraamt echt onzin uit. De partij van Poetin heeft de meerderheid en is niet communistisch of ultra-nationalistisch.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:25 schreef Nintex het volgende:
Mn oude fok account maar weer eens afgestoft...
Anyway, de hele vraag is nu waar dit stopt en of het stopt. Putin kan niet meer 'terug' zonder gezichtsverlies in eigen land. De Amerikanen en de NAVO hebben Rusland zwaar onderschat de afgelopen dagen.
Kortom beide partijen moeten nu resultaten gaan leveren. Putin wordt in het zadel gehouden door ultra nationalisten en communisten in eigen land. Dat soort lui accepteren het niet als hij zijn troepen terugroept zonder een 'overwinning'. Als Putin zwakte toont dan wankelt ook zijn regering in eigen land.
De NAVO, EU en Amerikanen weten dat het bij de Krim niet stopt en mogelijk zelfs niet bij Oekraïne. Als Rusland een gebied zonder slag of stoot annexeert dan is vrijwel heel Oost Europa vrij spel voor Putin.
De EU is al een geruime tijd bezig om gas uit Azerbaijan te importeren, en daarnaast zijn er plannen om Turkmeense en Qatarse gas naar Europa te importeren. Ook Iran blijft nog een optie, alhoewel dat land op dit moment nog te kampen heeft met international sancties.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:29 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Zoals wat dan? De EU gaat olie kopen uit Irak?
Eventueel (als het niet te vinden is) kan ik mijn Bosatlassen van voor die tijd wel even bekijkenquote:Op zondag 2 maart 2014 00:28 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Bron? Ik lees dat in 1944 de meerderheid van de bevolking in de Krim nog uit Tartaren bestond.
En ja het mag, wat niet mag is om in bezette gebieden de lokale populatie verdringen dmv kolonisatie.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:23 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Niet relevant. Jij beweerd dat het zou mogen.
Dus? Dan huren ze een paar Russen in, dat is erg zeg!
Ik beweer niet dat die overweldigend is. Maar 58% is een duidelijke meerderheid. En zo werkt democratie. Dwingen om het bij Oekraïne te laten is onderdrukken.
quote:Op zondag 2 maart 2014 00:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja dus?
Zo is van alles wel iets hypocriets te vinden en zo zal je nooit mogen leren van fouten
Ja, en concreet?quote:Op zondag 2 maart 2014 00:27 schreef superworm het volgende:
[..]
Nee, polderen. Samenwerken in een samenleving. Is dat zo lastig?
Eerste bron is voor mij onleesbaar en gezien het een Russische bron is, redelijk subjectief lijkt mij. Tweede bron heeft daarentegen weer over een Oekraïense meerderheid; linguïstisch gezien dan.quote:
Simferopol wil absoluut nietquote:Op zondag 2 maart 2014 00:31 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Je kraamt echt onzin uit. De partij van Poetin heeft de meerderheid en is niet communistisch of ultra-nationalistisch.
De bevolking van de krim wil bij Rusland. Poetin gaat echt niet verder Oekraïne in
Dus Nederland is niet democratisch?quote:Op zondag 2 maart 2014 00:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee zo werkt democratie niet.En dat is voor veel mensen niet te snappen. Het feit dat een meerderheid kan stemmen en stemt voor iets maakt nog niet dat het land of besluit democratisch is.
Geen meerderheid dus. Wel de grootste groepquote:Op zondag 2 maart 2014 00:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
http://demoscope.ru/weekly/ssp/rus_lan_97.php?reg=36 (Russisch)
http://en.wikipedia.org/wiki/Taurida_Governorate
Zet je dit om naar de gemeenten op de Krim zelf (Taurida is een grotere regio)
Dan Tataren 35,55% Russen 33,11% Ukrainers 11,84% Overige 19,5% (Duitsers,Grieken,Bulgaren,Polen)
Ik betwijfel of in die Bosatlassen de demografische situatie in de Krim is opgeschreven. Maar Stalin's deportatie van de Tartaarse meerderheid in de Krim is toch wel redelijk goed gedocumenteerd volgens mij.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:32 schreef superworm het volgende:
[..]
Eventueel (als het niet te vinden is) kan ik mijn Bosatlassen van voor die tijd wel even bekijkenDrukken tot 1922 min of meer compleet.
Dat is gebeurt en kunnen de huidige Russen niks aan doen.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En ja het mag, wat niet mag is om in bezette gebieden de lokale populatie verdringen dmv kolonisatie.
Je snapt toch wel dat je ze dan symbolisch erkent en voor je het weet ze nog meer rechten willen.
Er staan vaak wel etniciteitskaartjes in. Of zoals dat heette in de druk van '39 en eerder: rassenkaarten.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:37 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik betwijfel of in die Bosatlassen de demografische situatie in de Krim is opgeschreven. Maar Stalin's deportatie van de Tartaarse meerderheid in de Krim is toch wel redelijk goed gedocumenteerd volgens mij.
Normaliter wel, maar in dit geval waarschijnlijk meer een teken dat een oorlog een burgeroorlog zal zijn.quote:
Wel want voldoet ook aan de andere voorwaarden waarvan 1 hele belangrijke:quote:
Ja, dat snap ik wel. Maar concreet in deze situatie. De meerderheid wil onderdeel van Rusland worden en een minderheid van Oekraïne blijven.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:34 schreef superworm het volgende:
[..]
Ehh, is dat echt zo moeilijk? De gekozen meerderheid luistert naar de minderheid?
Die willen dat Rusland onderdeel van de Krim wordt. Meer Lebensraumquote:Op zondag 2 maart 2014 00:37 schreef arjan1112 het volgende:
Ben wel benieuwd naar de mening van de Duitsers die op de krim wonen ?
Vanmiddag wapperde er een Russisch vlag in onder andere Donetsk. Putin heeft toestemming van zijn parlement om heel Oekraïne te 'stabiliseren' mocht dat nodig zijn. De kans lijkt inderdaad klein dat Rusland zo ver gaat, maar dat zegt iedereen nu al een dag of 3 terwijl ze steeds een stapje verder zetten.quote:Op zondag 2 maart 2014 00:31 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Je kraamt echt onzin uit. De partij van Poetin heeft de meerderheid en is niet communistisch of ultra-nationalistisch.
De bevolking van de krim wil bij Rusland. Poetin gaat echt niet verder Oekraïne in
En inderdaad. Die post-WO2-volksverhuizing was over de hele linie van Koningsbergen tot de Krim schandalig (en schandalig bloederig, alleen al 1-2 miljoen Duitsers vermoord tussen '45 en '50).quote:Op zondag 2 maart 2014 00:37 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Maar Stalin's deportatie van de Tartaarse meerderheid in de Krim is toch wel redelijk goed gedocumenteerd volgens mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |